Science fiction - Gry Xbox
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry o tematyce science fiction na platformę XBOX.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Fallout: Brotherhood of Steel
RPG 13 stycznia 2004
Przygotowane z myślą o graczach konsolowych RPG akcji z gatunku hack-and-slash, będące spin-offową odsłoną popularnej serii gier cRPG firmy Interplay. Akcja Fallout: Brotherhood of Steel rozgrywa się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu, a zadaniem graczy jest praca w służbie tytułowego Bractwa Stali, próbującego zapanować nad chaosem, szerzącym się wśród postapokaliptycznych pustkowi.
Star Wars: Knights of the Old Republic
RPG 16 lipca 2003
Zrealizowana w perspektywie trzecioosobowej gra RPG, osadzona w kultowym uniwersum Gwiezdnych Wojen. Za jej powstanie odpowiada studio BioWare, znane głównie za sprawą legendarnego cyklu Baldur’s Gate. Akcja tytułu rozgrywa się 4000 lat przed wydarzeniami znanymi z filmowej sagi, w czasach tytułowej Starej Republiki. Stając na czele drużyny bohaterów należących do 3 różnych ras oraz 6 odmiennych klas, uczestniczymy w odwiecznym konflikcie pomiędzy rycerzami Jedi a siłami Sithów.
Halo: Combat Evolved
Akcji 15 listopada 2001
Halo: Combat Evolved to futurystyczna strzelanina FPP/TPP, w której wcielamy się w postać Master Chefa - jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów gier wideo. Za powstanie produkcji odpowiada ekipa studia Bungie Software, znana dotąd głównie z bestsellerowej serii RTS-ów Myth. Akcja gry opowiada o konflikcie pomiędzy ludźmi i dążącymi do ich całkowitego unicestwienia obcymi.
Halo 2
Akcji 8 listopada 2004
Kontynuacja bestsellerowej strzelaniny studia Bungie Software, która zadebiutowała w 2001 roku jako jeden z tytułów startowych konsoli Xbox. W grze spotykamy ponownie znanych z pierwowzoru bohaterów, takich jakich Master Chief czy Cortana, którzy spróbują ochronić kolebkę ludzkości przed kolejnym atakiem ze strony agresywnej rasy Covenantów. W grze powielono najlepsze cechy pierwowzoru, przenosząc akcję w zupełnie nowe środowisko, pełne jeszcze ciekawszych i bardziej rozbudowanych lokacji.
Half-Life 2
Akcji 15 listopada 2005
Kontynuacja bestsellerowej produkcji studia Valve Software, która w 1998 roku wyznaczyła nowe standardy w gatunku strzelanin FPS. Akcja gry toczy się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, a gracze wcielają się ponownie w postać Gordona Freemana – fizyka z laboratoriów Black Mesa, gdzie w wyniku nieudanego eksperymentu sprowadzono na Ziemię obce formy życia. Tym razem fabułę umiejscowiono w fikcyjnym mieście City 17 oraz w jego bezpośredniej okolicy.
Doom 3
Akcji 3 kwietnia 2005
Trzecia odsłona legendarnej serii strzelanin FPS firmy id Software. W połowie lat 90. ubiegłego wieku Doom 3 wyznaczył nowe standardy w rozwoju gatunku. Akcja gry rozgrywa się w tajnym ośrodku badawczym korporacji UAC na Marsie. Wcielamy się w byłego żołnierza piechoty morskiej. Krótko po tym w bazie zaczynają dziać się dziwne rzeczy: kompleks zostaje zaatakowany, łączność z dowództwem zerwana, a napotykani ludzie zmieniają się w krwiożercze potwory.
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
RPG 6 grudnia 2004
Druga odsłona bestsellerowej gry RPG w uniwersum Star Wars. Za powstaniem KotOR 2 stoi studio Obsidian Entertainment. Fabuła rozpoczyna się 5 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwszej części gry i opowiada zupełnie odrębną historię. Tym razem wcielamy się w rolę ostatniego z rycerzy Jedi, którego zadaniem jest odbudowanie rozwiązanego Zakonu i przywrócenie dawnego porządku w galaktyce.
Thief: Deadly Shadows
Akcji 11 czerwca 2004
Trzecia odsłona przebojowej serii pierwszoosobowych skradanek Thief, opracowana przez studio Ion Storm, w skład którego weszła większość deweloperów odpowiedzialnych za dwie pierwsze części cyklu. Fabuła Thief: Deadly Shadows nie łączy się bezpośrednio ze swoimi poprzedniczkami, choć w grze wcielamy się ponownie w postać znanego z nich złodzieja imieniem Garrett.
The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay
Akcji 13 sierpnia 2004
Film zatytułowany „The Chronicles of Riddick” (w Polsce znany jako „Kroniki Riddicka”) stał się inspiracją do stworzenia gry pod identycznym jak sama ekranizacja tytułem. Jest to opowieść fantastyczna, opisująca dzieje więźnia obdarzonego zdolnością widzenia w ciemnościach, który dostaje się w sam środek galaktycznej wojny.
Unreal II: The Awakening
Akcji 10 lutego 2004
Opracowana przez studio Legend Entertainment kontynuacja kultowej strzelaniny FPS Unreal z 1999 roku, która w odróżnieniu od powstałych międzyczasie spin-offów z cyklu Unreal Tournament stworzona została z myślą o rozgrywce jednoosobowej. W grze wcielamy się w postać byłego żołnierza Johna Daltona, obecnie przedstawiciela prawa, patrolującego odległy sektor kosmosu na pokładzie statku kosmicznego Atlantis.
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
Akcji 18 listopada 2003
Kolejna odsłona cyklu Jedi Knight, za której opracowaniem stoi studio Raven Software. Jej akcja toczy się sześć lat po wydarzeniach opowiedzianych w drugiej części serii. Gracze wcielają się w studenta Akademii Jedi, prowadzonej przez Luke'a Skywalkera i Kyle'a Katarna na księżycu Yavin 4. Co ciekawe, tym razem przed rozpoczęciem zabawy tworzymy własną postać, wybierając jej rasę, płeć, ubiór oraz cechy fizyczne.
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Akcji 18 listopada 2002
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast to trzecia część wyprodukowanej przez studio Raven Software serii pierwszoosobowych strzelanin osadzonych w świecie Gwiezdnych Wojen. Gracz po raz kolejny wciela się w Kyle'a Katarna. Tym razem rycerz Jedi musi stawić czoła potężnemu Dark Jedi, który pracuje nad technologią ograniczającą Moc w Galaktyce.
Deus Ex: Invisible War
RPG 2 grudnia 2003
Kontynuacja wysoko ocenianego, cyberpunkowego RPG akcji studia Ion Storm z 2000 roku. Akcja gry toczy się 20 lat po wydarzeniach znanych z pierwowzoru, kiedy to świat z wolna podnosi się po globalnej ekonomicznej katastrofie. Wcielamy się w postać kadeta (bądź kadetki) elitarnej akademii Tarsus, który wplątuje się w sam środek konfliktu między potężnymi korporacjami i organizacjami terrorystycznymi, z których każda na swój własny sposób widzi przyszłość nowego świata.
Scrapland
Akcji 22 lutego 2005
Rozbudowa gra akcji, której opracowaniem zajęło się studio developerskie MercurySteam Entertainment. Podczas rozgrywki wcielamy się w postać robota - D-Tritusa, który przybywa do Chimery, stolicy ogromnej asteroidy o nazwie Scrapland.
Dreamfall: The Longest Journey
Przygodowe 17 kwietnia 2006
Druga część znakomitej gry przygodowej, The Longest Journey, jaka została zrealizowana i wydana w 2000 roku przez firmę Funcom. Jej akcja osadzona została w tych samych realiach, w których mieliśmy okazję przebywać w oryginalnym The Longest Journey, tj. kompilacja fantasy i science fiction.
Doom 3: Resurrection of Evil
Akcji 5 października 2005
Opracowane przez studio Nerve Software pod nadzorem twórców oryginału oficjalne rozszerzenie do gry Doom 3. Fabuła dodatku kontynuuje wątki zapoczątkowane w grze podstawowej i przenosi nas ponownie do tajnej bazy badawczej na Marsie. Okazuje się, że pokonanie potężnego Cyberdemona oraz zniszczenie portalu prowadzącego do piekła nie rozwiązało wszystkich problemów korporacji UAC.
Red Faction II
Akcji 31 marca 2003
Kontynuacja ciepło przyjętego FPS-a z 2001 roku, opracowana przez studio Volition. Akcja gry Red Faction II toczy się pięć lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwowzorze – tym razem trafiamy na Ziemię, w sam środek wojny domowej w państwie znanym jako Wspólnota.
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
Akcji 4 maja 2005
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith to dynamiczna gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), na motywach kinowej superprodukcji. Gracz kieruje poczynaniami głównych postaci z filmu, tocząc efektowne pojedynki na miecze świetlne, uczestnicząc w bitwach i wypełniając rozmaite zadania. Deweloperzy ze studia The Collective zadbali o atrakcyjną oprawę audio-wizualną oraz możliwość rozgrywki z żywym przeciwnikiem.
LEGO Star Wars
Akcji 5 kwietnia 2005
Kolejna produkcja zespołu Traveller's Tales, znanego z realizacji tak udanych gier jak m.in.: Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex, Finding Nemo, czy Crash Twinsanity. Tym razem studio zajęło się przedstawieniem przygód bohaterów Gwiezdnych wojen jako klockowych ludzików.
Area 51
Akcji 25 kwietnia 2005
Area 51 jest pierwszoosobową grą akcji, której fabuła związana jest z tajemniczą Strefą 51 zlokalizowaną na pustynnym obszarze w Nevadzie, gdzie zaobserwowano dziwne światła i domniemane niezidentyfikowane obiekty latające.
Oddworld: Munch's Oddysee
Przygodowe 6 listopada 2001
Trzecia odsłona platformówkowej serii Oddworld, po raz pierwszy przenosząca gracza w trójwymiarowy świat. Tym razem znanemu z poprzednich części Abe’owi towarzyszy jeżdżący na wózku inwalidzkim Munch.
StarCraft: Ghost
Akcji prace wstrzymane
StarCraft: Ghost to rozbudowana gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Jak sama nazwa wskazuje, warstwa fabularna opisywanej produkcji osadzona jest w świecie targanym wojną pomiędzy rasami Terran, Zergów i Protossów, który w 1998 roku został wykreowany dla potrzeb bestsellerowej serii strategii czasu rzeczywistego.
Unreal Championship 2: Liandri Conflict
Akcji 18 kwietnia 2005
Kontynuacja wydanej w 2002 roku gry Unreal Championship, stanowiącej poboczną odsłonę popularnej serii wieloosobowych strzelanin FPS, stworzoną ekskluzywnie dla użytkowników konsol Xbox. Główny wątek fabularny Unreal Championship 2: Liandri Conflict skupia się wokół osoby niejakiego Anubisa, czyli wojownika starającego się zniszczyć niebezpieczną korporację Liandri.
Advent Rising
Akcji 31 maja 2005
Gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, zrealizowana w oparciu o scenariusz napisany przez znanego pisarza science-fiction - Orsona Scotta Carda. Gracz wciela się w człowieka obdarzonego szerokim wachlarzem mocy psionicznych, takich jak otrzymuje nadprzyrodzone umiejętności - uderzenie kinetyczne, zdolność podnoszenia obiektów siłą woli, ciskanie energią i inne.