Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry Strategiczne PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PS1.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Worms: Armageddon
Worms: Armageddon

Strategiczne 30 listopada 1999

Kolejna odsłona popularnej serii strategii turowych, w których oddziały uzbrojonych robaków toczą zacięte potyczki na dwuwymiarowych arenach. Armageddon pozostaje wierny założeniom cyklu, ale dodaje nowe tryby, bronie i akcesoria dla walczących stron.

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

Command & Conquer (1995)
Command & Conquer (1995)

Strategiczne 15 października 1995

Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.

Populous: The Beginning
Populous: The Beginning

Strategiczne 30 listopada 1998

Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.

Warhammer: Dark Omen
Warhammer: Dark Omen

Strategiczne 7 kwietnia 1998

Strategia czasu rzeczywistego, której akcję osadzono w uniwersum popularnej gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Produkcja stanowi kontynuację wydanej w 1996 roku Warhammer: Shadow of the Horned Rat i przynosi szereg usprawnień w oprawie i mechanice zabawy.

Sid Meier's Civilization II
Sid Meier's Civilization II

Strategiczne 30 stycznia 1999

Kontynuacja niezwykle udanej strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization, którą wielu uznaje za początek współcześnie rozumianego gatunku 4X. Gracz ponownie ma za zadanie stworzyć światowe imperium, rozwijając gospodarkę i armię oraz prowadząc zręczne działania polityczne na przełomie kolejnych wieków.

Theme Hospital
Theme Hospital

Strategiczne 20 lutego 1998

Utrzymana w humorystycznym tonie gra strategiczna, w której zostajemy właścicielem szpitala. Celem zabawy jest umiejętne prowadzenie placówki medycznej i dbanie o jej rozwój.

Theme Park World
Theme Park World

Strategiczne 22 marca 2000

Theme Park World to przygotowana przez zespół deweloperski studia Bullfrog Productions strategia ekonomiczna, pozwalająca wcielić się w rolę dyrektora wirtualnego parku rozrywki. Gracz nie tylko może zarządzać wesołym miasteczkiem, ale także projektować jego atrakcje, a nawet zwiedzać go i bawić się w nim.

SimCity 2000
SimCity 2000

Strategiczne 29 września 1995

SimCity 2000 to druga odsłona popularnej serii Sim City, w której jako burmistrz nowo powstałego miasta musimy doprowadzić je do wielkości, dbając o samopoczucie mieszkańców i odpowiednie zyski do budżetu.

X-COM: Terror from the Deep
X-COM: Terror from the Deep

Strategiczne 1 grudnia 1996

Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.

Worms World Party
Worms World Party

Strategiczne 14 grudnia 2001

Kolejna odsłona zabawnej wojny prowadzonej przez uzbrojone robaki, Worms World Party nastawiona jest głównie na rozgrywkę wieloosobową w Internecie, udostępniając wiele trybów gry oraz wbudowany chat.

Warcraft II: The Dark Saga
Warcraft II: The Dark Saga

Strategiczne 31 sierpnia 1997

Konsolowa wersja strategii czasu rzeczywistego Warcraft II: Tides of Darkness, zawierająca w sobie także zadania z dodatku Beyond the Dark Portal. Produkcja pozwala graczowi na poprowadzenie sił ludzi bądź orków w krwawej wojnie o dominację nad krainą Azeroth. Do zadań użytkownika należy budowanie bazy, zbieranie surowców, rozwój armii oraz niszczenie sił wroga. Edycja konsolowa zawiera wiele usprawnień w stosunku do wersji wydanej na komputery osobiste.

Railroad Tycoon II
Railroad Tycoon II

Strategiczne 31 stycznia 2000

Railroad Tycon II jest kontynuacją znakomitej strategii ekonomicznej z 1991 roku. Gracz wciela się w przedsiębiorcę, który pragnie zbudować kolejowe imperium. Do jego podstawowych zadań należy m.in. wytyczanie szlaków kolejowych, pozyskiwanie środków na inwestycje i walka z konkurencją. Deweloperzy ze studia PopTop Software zadbali o odpowiednio dużą liczbę scenariuszy do rozgrywki solowej oraz w pełni funkcjonalny tryb zabawy multiplayer.

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Command & Conquer: Red Alert - Retaliation

Strategiczne 28 sierpnia 1998

Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

Carnage Heart
Carnage Heart

Strategiczne 31 stycznia 1997

Futurystyczna strategia turowa, w której gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału robotów. W przeciwieństwie do innych gier tego typu, w Carnage Heart użytkownik nie ma bezpośredniej kontroli nad swoimi maszynami. Zamiast tego musi on je zawczasu zaprogramować tak, by w starciach radziły sobie bez niczyjej pomocy.

Magic: The Gathering - Battlemage
Magic: The Gathering - Battlemage

Strategiczne 1 listopada 1996

Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

Ogre Battle: The March of the Black Queen
Ogre Battle: The March of the Black Queen

Strategiczne 27 września 1996

Hybryda jRPG-a i gry strategicznej, w której przemierzamy kontynent Zetegenia, by obalić krwawe rządy imperatorki. Podczas gdy po mapie taktycznej poruszamy się w czasie rzeczywistym, starcia, w których biorą udział rozmaite jednostki (od ludzi, aż po mityczne istoty pokroju gryfów czy wampirów), toczą się w trybie turowym. W zależności od naszych poczynań historia może się zakończyć na jeden z trzynastu sposobów.

Team Buddies
Team Buddies

Strategiczne 15 września 2000

Utrzymana w kreskówkowej stylistyce, humorystyczna odmiana strategii czasu rzeczywistego. Na polach walki potyczki toczą kolorowe stworki, przypominające antropomorficzne pigułki leków. Zamiast całymi armiami, posiadacze konsoli sterują grupami czterech żołnierzy.

WarZone 2100
WarZone 2100

Strategiczne 31 maja 1999

Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.

Monster Rancher
Monster Rancher

Strategiczne 24 lipca 1997

Gra strategiczna z elementami RPG i symulacji życia, w której gracz wciela się w trenera potworów. Kreatury, którymi się opiekuje, są wystawiane do walki z innymi monstrami – dzięki temu mogą zdobyć doświadczenie i stopniowo stawiać czoła coraz silniejszym przeciwnikom.

Monster Rancher 2
Monster Rancher 2

Strategiczne 25 lutego 1999

Druga część serii gier strategicznych z elementami RPG i symulacji życia, w której wcielamy się w początkującego trenera tytułowych potworów. Naszym zadaniem jest zdobywanie nowych okazów i stopniowe zwiększanie ich potencjału bojowego, by mogły odnosić kolejne zwycięstwa w trakcie turowych potyczek na arenie.

Baldies
Baldies

Strategiczne 3 października 2003

Strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrolę nad plemieniem łysych ludzików, a naszym zadaniem jest pokierowanie nimi w taki sposób, by umożliwić im pokonanie odwiecznych wrogów – złych Owłosionych (ang. Hairies).

Dragonseeds
Dragonseeds

Strategiczne 6 sierpnia 1998

Strategia z elementami gry akcji, opracowana przez firmę Jaleco Entertainment. W Dragonseeds wystawiamy swojego smoka do walki na arenie i stopniowo pniemy się po szczeblach kariery. Wygrywając kolejne pojedynki zdobywamy pieniądze, które możemy przeznaczyć na zakup nowego uzbrojenia dla swojego podopiecznego; sam gad także rośnie w siłę, co pozwala mu na stawienie czoła coraz potężniejszym oponentom.

Constructor
Constructor

Strategiczne 1 października 1998

Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.