Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Akcji PlayStation 2

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku akcji na platformę Sony PlayStation 2 ułożone według popularności.

Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.

PS2
Akcji
Tematyki
Czas
God of War II
God of War II

Akcji 13 marca 2007

Kontynuacja bestsellerowego slashera firmy Sony z 2005 roku, którego fabuła luźno nawiązuje do postaci i wydarzeń znanych z mitologii greckiej. W God of War II wcielamy się ponownie w postać szukającego zemsty spartańskiego wojownika Kratosa, który po zabiciu Aresa stał się nowym bogiem wojny. Dręczony koszmarami z przeszłości heros, mimo ostrzeżeń bogini Ateny, zstępuje ponownie na Ziemię, aby pomóc Spartanom opanować Rodos. Fakt ten budzi wzburzenie Zeusa, który osłabia i zabija naszego bohatera. Trafiając do Hadesu, Kratos dowiaduje się, że aby móc cofnąć się w czasie i odmienić swoje przeznaczenie, musi odnaleźć i zabić trzy mityczne Siostry Przeznaczenia. Pod względem mechaniki druga odsłona od of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru. Twórcy oddali jednak do dyspozycji graczy szereg zupełnie nowych ataków i zaserwowali Kratosowi masę zagadek natury logicznej, wymagających oprócz zręcznych palców także wysilenia szarych komórek.

Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 25 października 2004

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: Vice City

Akcji 27 października 2002

Kontynuacja bestsellerowego cyklu gier akcji, stanowiąca swoiste rozwinięcie wydanej w 2001 roku trzeciej części serii. Za jej powstanie odpowiadają niezmiennie twórcy oryginału, którzy po wykupieniu przez amerykańskiego giganta przekształcili się w studio Rockstar North. Akcja gry przenosi nas do zupełnie nowego miasta Vice City i pamiętnych lat 80-tych XX wieku. Wcielamy się w niejakiego Toma Vercetti, który zostaje wysłany przez swojego szefa, by zrobić porządek z miejscowymi gangami oraz skorumpowaną policją. Rozgrywka bazuje na identycznej mechanice co poprzedniczka i sprowadza się do wykonywania szeregu nieliniowych misji fabularnych. Nie obyło się rzecz jasna bez szeregu usprawnień, wśród których wymienić warto m.in. dostępność motocykli, łodzi motorowych, a nawet helikoptera. Gra oferuje znacznie ulepszoną oprawę graficzną, utrzymaną w stylistyce lat 80-tych, a naszym zmaganiom towarzyszy zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, nadawana przez kilka odmiennych rozgłośni radiowych.

Red Dead Revolver
Red Dead Revolver

Akcji 3 maja 2004

Utrzymana w westernowej stylistyce trzecioosobowa gra akcji, za której powstanie odpowiada znana m.in. z serii Grand Theft Auto i Midnight Club firma Rockstar Games. Akcja gry rozpoczyna się pod koniec XIX wieku, a my wcielamy się w postać niejakiego Reda, który w młodości był świadkiem śmierci rodziców z rąk meksykańskich bandytów, ostrzących sobie zęby na odnalezioną na ich ziemiach żyłę złota. Po latach nasz protoplasta powraca w rodzinne strony wiedziony chęcią zemsty, a jego głównym celem jest posłanie do piachu możliwie jak największej ilości rzezimieszków. Określana jako Grand Theft Auto na Dzikim Zachodzie rozgrywka polega w głównej mierze na realizacji kolejnych zadań fabularnych i licznych pojedynkach rodem z najlepszych filmowych westernów. Autorzy zadbali o charakterystyczny klimat Dzikiego Zachodu, odwzorowując typowe dla gatunku lokacje, budynki i postacie. W ręce graczy oddano też bogaty arsenał ok. 30 zróżnicowanych broni, takich jak rewolwery, strzelby, karabiny i ładunki wybuchowe.

Mafia: The City of Lost Heaven
Mafia: The City of Lost Heaven

Akcji 28 stycznia 2004

Trójwymiarowa gra akcji, przenosząca graczy do Ameryki lat 30. XX wieku, w czasy rozkwitu przestępczego podziemia. Twórcą gry jest czeskie studio Illusion Softworks, znane przede wszystkim z wysoko ocenianej taktycznej strzelaniny Hidden & Dangerous. Fabuła przedstawia historię początkującego gangstera, Tommy’ego Angelo, który, wykonując zlecenia wpływowej mafijnej rodziny, stawia pierwsze kroki w przestępczym półświatku. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wirtualnego miasta i realizacji kolejnych misji fabularnych, wzbogaconych licznymi wątkami pobocznymi. Podczas zabawy nie brakuje ulicznych strzelanin, napadów na banki, pościgów samochodowych czy nawet morderstw na zlecenie. Twórcy zadbali o sugestywne odtworzenie klimatu Ameryki lat 30., nie zapominając o charakterystycznych dla tego okresu modelach broni czy samochodów. Dzięki zaawansowanemu silnikowi graficznemu Insanity 2 wykreowano interaktywne, tętniące życiem miasto z ruchem ulicznym i zmieniającymi się porami roku.

God of War (2005)
God of War (2005)

Akcji 22 marca 2005

Trzecioosobowa przygodówka akcji w konwencji hack-and-slash, opracowana ekskluzywnie na konsolę PlayStation 2. Fabuła God of War skupia się na perypetiach Kratosa, legendarnego spartańskiego wojownika, pełniącego obecnie na Olimpie niewdzięczną rolę specjalisty od tzw. mokrej roboty. Kiedy grecki bóg wojny Ares rozpętuje w Atenach prawdziwe piekło, wypuszczając na świat setki żołnierzy-zombie oraz innych przerażających bestii, Kratos zostaje wysłany na Ziemię celem odnalezienia puszki Pandory i zgładzenia przy jej pomocy oszalałego Aresa. Istotą rozgrywki są widowiskowe pojedynki naszego protagonisty, dysponującego w swoim arsenale dwoma śmiercionośnymi ostrzami, pozwalającymi na wykonywanie efektownych kombosów. W trakcie rozgrywki zbieramy też magiczne artefakty, które pozwalają nam wykorzystywać szereg przydatnych zaklęć o kilku poziomach mocy. Całość uzupełniona została okazjonalnymi zagadkami logicznymi, dzięki którym gracze muszą też od czasu do czasu wysilić swoje szare komórki.

Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto III

Akcji 23 października 2001

Kolejna część kontrowersyjnego cyklu gier akcji, zapoczątkowanego w 1997 roku. Za jej powstanie odpowiadają twórcy oryginału ze szkockiego studia DMA Design, działający obecnie pod skrzydłami firmy Rockstar. Trzecia odsłona gry wprowadza do serii istną rewolucję, po raz pierwszy przenosząc graczy do otwartego i tętniącego życiem, w pełni trójwymiarowego świata, stworzonego dzięki technologii RenderWare. W grze przenosimy się do miasta Liberty City, stanowiącego wirtualną adaptację Nowego Jorku. Bohaterem gry jest młody chłopak imieniem Claude, który marzy o tym by stać się bossem przestępczego świata i dokonać zemsty na ludziach, którzy o mało co nie wpędzili go do więzienia. Fabuła jest nieliniowa i sprowadza się do realizacji kolejnych zadań, zlecanych przez kilkunastu mafijnych szefów. W ich wykonaniu pomoże nam całkiem spory arsenał broni, a także dziesiątki pojazdów, którymi - wzorem poprzednich odsłon - możemy poruszać się bez żadnych ograniczeń.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Akcji 17 listopada 2004

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu skradankowych gier akcji firmy Konami. Akcja gry osadzona została w roku 1964 w ZSRR, a podczas zabawy wcielamy się ponownie w żołnierza oddziałów specjalnych o kryptonimie Snake, którego zadaniem jest tym razem przechwycenie odkrytej właśnie technologii, pozwalającej na przenoszenie ładunków nuklearnych. Metal Gear Solid 3: Snake Eater po raz pierwszy w historii cyklu przenosi akcję z terenów industrialnych do dżungli, co zaowocowało m.in. zupełnie nowym wachlarzem ruchów naszego bohatera, który walczy teraz nie tylko z ludźmi, ale także ze zwierzętami. Twórcy zaimplementowali też nowy system walki wręcz oraz usprawniony model poruszania się z przeciwnikiem wykorzystywanym w formie żywej tarczy. W warstwie fabularnej znalazło się zaś sporo odniesień do poprzednich części, wyjaśniających nurtujące fanów fakty z życiorysu Snake’a.

Half-Life
Half-Life

Akcji 30 listopada 2001

Osadzona w realiach science-fiction strzelanina FPS z silnym wątkiem fabularnym, opracowana przez debiutujące amerykańskie studio Valve Software. Akcja gry toczy się w tajnym laboratorium Black Mesa, gdzie przybywa do pracy bohater gry – fizyk Gordon Freeman. W wyniku nieudanego eksperymentu otwierającego przejście między wymiarami, do laboratorium dostają się obcy ze świata Xen, a nasz protagonista rozpoczyna walkę o życie. Na jego drodze stają nie tylko pozaziemskie istoty, ale także żołnierze ze specjalnego oddziału, wysłanego by zatuszować katastrofę. Celem rozgrywki jest ucieczka ze zniszczonego kompleksu, w czym pomogą nam także inni ocaleli pracownicy laboratorium. Half-Life uznany został za grę przełomową, która w umiejętny sposób połączyła cechy klasycznych strzelanin FPP z elementami horroru i rozbudowaną fabułą. Tytuł cechuje się ponadto przesyconym atmosferą grozy klimatem oraz wysoką inteligencją komputerowych przeciwników.

Shadow of the Colossus (2005)
Shadow of the Colossus (2005)

Akcji 14 października 2005

Osadzona w realiach fantasy oryginalna, trzecioosobowa gra akcji firmy Sony, będąca jednym z najwyżej ocenianych tytułów w historii konsoli PlayStation 2. W grze Shadow of the Colossus wcielamy się w postać młodego wędrowcy imieniem Wander, który przemierzając konno fantastyczny świat, szuka sposobu na przywrócenie do życia swej zmarłej dziewczyny. Jedynym sposobem na osiągnięcie tego celu okazuje się pokonanie szesnastu kolosów, zamieszkujących różne rejony świata. Rozgrywka koncentruje się w całości na poszukiwaniu kolejnych kolosów i toczeniu z nimi epickich, niezwykle wymagających pojedynków. Każdy z przeciwników wielokrotnie przewyższa wzrostem naszego bohatera i stanowi dlań zupełnie inne wyzwanie, a kluczem do jego pokonania jest odnalezienie słabych punktów rywala i ugodzenie go mieczem odpowiednią ilość razy. W zależności od rodzaju przeciwnika, może to wymagać np. strzelania z łuku, wspinania się po ogromnym ciele kolosa czy też wykorzystania przewagi, jaką daje otoczenie.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories
Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Akcji 6 czerwca 2006

Spin-offowa odsłona kultowej serii Grand Theft Auto. Akcja gry toczy się na kilka lat przed wydarzeniami ukazanymi w GTA 3, na ulicach tej samej metropolii Liberty City. Podczas zabawy wcielamy się w postać Tony’ego Ciprianiego, który po przybyciu do miasta zostaje wciągnięty w bagno korupcji, mafijnych porachunków i handlu narkotykami. Naszym zadaniem jest praca dla mafijnej rodziny Leone, celem zapewnienia jej wpływów oraz zbudowania własnej reputacji w przestępczym półświatku. Mechanika GTA: Liberty City Stories korzysta ze sprawdzonych rozwiązań cyklu, oferując złożony z trzech dzielnic otwarty świat z całą masą zadań głównych i aktywności pobocznych. Nie zapomniano też o tradycyjnie szerokiej gamie pojazdów (w tym także motocykli, motorówek, pociągów czy promów) oraz odpowiednio dużym arsenale.

Spider-Man 2: The Game
Spider-Man 2: The Game

Akcji 28 czerwca 2004

Druga część cyklu trzecioosobowych gier akcji o przygodach Spider-Mana, opartych o fabułę filmu kinowego pod tym samym tytułem. W grze wcielamy się ponownie w postać Petera Parkera, który na skutek wypadku w laboratorium zyskał nadprzyrodzone, pajęcze moce. Głównym przeciwnikiem protagonisty jest zaś niejaki Otto Octavius (znany w światku przestępczym jako Doctor Octopus), czyli naukowiec wyposażony w mechaniczne, sterowane za pomocą fal mózgowych macki. Pod względem mechaniki, w zależności od platformy sprzętowej mamy do czynienia z zupełnie innymi produkcjami, opracowanymi przez różne studia deweloperskie. Podczas gry wersje na czołowe konsole domowe oferują w pełni trójwymiarowy, otwarty świat z zaawansowaną fizyką i osadzone są w dość wiernie odwzorowanej, wirtualnej wersji Manhattanu, wersje na pozostałe platformy odznaczają się uproszczoną mechaniką rozgrywki, wykorzystującą elementy side-scrollowej gry akcji oraz platformówki.

Fullmetal Alchemist and the Broken Angel
Fullmetal Alchemist and the Broken Angel

Akcji 18 stycznia 2005

Kolejny wysokobudżetowy przedstawiciel konsolowych RPG spod znaku Square/Enix. Tym razem gra oparta została na popularnym w Japonii serialu anime, opowiadającym o przygodach pewnego młodego alchemika w czarodziejskim świecie pełnym potworów, złych mocy oraz okrutnej technologii.

Grand Theft Auto: Vice City Stories
Grand Theft Auto: Vice City Stories

Akcji 6 marca 2007

Poboczna odsłona legendarnej serii sandboksowych gier akcji firmy Rockstar Games. Jak sugeruje tytuł gry, jej akcja powiązana została z GTA: Vice City, a opowiedziana historia toczy się w roku 1984, czyli dwa lata przed ukazanymi tam wydarzeniami. Głównym bohaterem gry jest niejaki Victor Vance – były żołnierz piechoty morskiej i obecnie gangster, który realizując kolejne zlecenia mafijnych bossów pnie się w przestępczej hierarchii. Rozgrywka nie odbiega w znacznym stopniu od rozwiązań znanych z poprzedniczki, choć autorzy wprowadzili wiele ulepszeń, takich jak możliwość pływania, latania helikopterem czy wchodzenia do wnętrza budynków, przez co całość jeszcze bardziej zbliżyła się do mechaniki pełnoprawnych odsłon serii. Grand Theft Auto: Vice City Stories to oczywiście także szeroki arsenał broni i gadżetów oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, towarzysząca nam podczas jazdy samochodami.

Black
Black

Akcji 24 lutego 2006

Fabuła Black przenosi Cię do Europy Wschodniej, gdzie jako jeden z członków specjalnej grupy uderzeniowej walczysz z terroryzmem. Masz do dyspozycji standardowy arsenał, znany z gier FPS, z tą różnicą, że tym razem został on prawdziwie „dopieszczony”.

Max Payne 2: The Fall of Max Payne
Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Akcji 2 grudnia 2003

Kontynuacja niezwykle udanej gry akcji z 2001 roku. Dewelopingiem Max Payne 2: The Fall of Max Payne ponownie zajęło się fińskie studio Remedy Entertainment przy wsparciu wydawniczym ze strony koncernu Take-Two Interactive. Akcja gry toczy się rok po wydarzeniach z części pierwszej. Max Payne powrócił w szeregi nowojorskiej policji. Niestety, mroczna przeszłość nie daje o sobie zapomnieć. Na życie głównego bohatera nastają gangsterzy oraz piękna zabójczyni Mona, która kradnie także jego serce... Rozgrywka nie uległa zasadniczym zmianom, łącząc elementy strzelaniny TPP oraz przygodowej gry akcji. Twórcy zachowali również tryb bullet-time, w którym wprowadzono nowe możliwości ruchu postaci (np. widowiskowe unikanie pocisków).

Call of Duty: World at War - Final Fronts
Call of Duty: World at War - Final Fronts

Akcji 11 listopada 2008

Zrealizowana z rozmachem pierwszoosobowa strzelanina (FPS) w realiach II wojny światowej. Gra wyprodukowana została przez należące do koncernu Activision studio Treyarch. Podzielona na trzy części kampania główna toczy się w latach 1942-1945, a areną działań stanowią wyspy południowego Pacyfiku oraz front wschodni. Wydarzenia prezentowane są z perspektywy trzech żołnierzy (dwóch Amerykanów i Rosjanina), uczestniczących w słynnych operacjach militarnych jak oblężenie Stalingradu czy bitwa o Okinawę. Zgodnie ze schematem serii Call of Duty, przebieg poszczególnych misji jest mocno oskryptowany, co jednak zapewnia dużą widowiskowość akcji. Rozgrywka opiera się głównie na sekwencjach strzeleckich z wykorzystaniem rozmaitych rodzajów historycznego uzbrojenia. Uzupełnieniem zabawy jednoosobowej jest sieciowy multiplayer z nowymi trybami – co-op oraz Nazi Zombie.

LEGO Harry Potter: Years 1-4
LEGO Harry Potter: Years 1-4

Akcji prace wstrzymane

Bazująca na licencji słynnych klocków LEGO przygodowa gra akcji, osadzona w fantastycznym świecie Harry'ego Pottera, wykreowanym przez brytyjską pisarkę J.K. Rowling. Fabuła gry oparta została na motywach pierwszych czterech książek o przygodach młodego czarodzieja oraz nakręconych na ich podstawie filmów wytwórni Warner Bros. Podczas zabawy poznajemy historię Harry’ego Pottera oraz innych bohaterów sagi, zwiedzamy kolejne zakamarki Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i toczymy pojedynki z różnymi przeciwnikami, w tym największym antagonistą cyklu, złym Lordem Voldemortem. Pod względem mechaniki, LEGO Harry Potter: Years 1-4 łączy cechy wcześniejszych produkcji studia Traveller’s Tales, z charakterystyczną dla nich dawką humoru, oraz elementy poważniejszych produkcji o Potterze, tworzonych np. przez koncern EA. Rozgrywka toczy się w częściowo otwartym świecie, a podczas zabawy czeka nas cała masa zróżnicowanych aktywności, takich jak nauka magii, przygotowywanie mikstur czy latanie na miotle.

Spider-Man 3: The Game
Spider-Man 3: The Game

Akcji 4 maja 2007

Przygodowa gra akcji, powstała na kanwie trzeciej części hollywoodzkiej serii Sama Raimiego o przygodach słynnego Człowieka-Pająka. Akcja gry osadzona została oczywiście na ulicach Nowego Jorku, odtworzonego z wyjątkową dbałością o detale, a podczas zabawy wcielamy się w postać tytułowego superbohatera, na którego czeka cała masa zróżnicowanych zadań. Fabuła nie narzuca nam jednak sztywnej ścieżki postępowania, pozwalając samodzielnie decydować o kolejności wykonywanych misji. Spider-Man 3: The Game koncentruje się przy tym głównie na walce, podczas której możemy wykonywać efektowne ciosy rękami i nogami, a także widowiskowe ataki z użyciem pajęczyny. Na naszej drodze stają zaś rzesze pomniejszych przeciwników oraz dziesięciu arcyłotrów, doskonale znanych z kart komiksów Marvela. Swoistą nowość stanowi fakt, że podczas zabawy kontrolujemy nie tylko klasycznego Spider-Mana, ale także jego mroczne wcielenie, powstałe w wyniku połączenia z kombinezonem tajemniczego kosmicznego symbionta.

Yakuza
Yakuza

Akcji 5 września 2006

Yakuza to gra akcji, będąca japońską odpowiedzią na serię Grand Theft Auto. Tytuł powstał we współpracy z wielokrotnie nagradzanym projektantem o nazwisku Toshihiro Nagoshi i opowiada o losach mafiosa, który pragnie wyrwać się z więzów przestępczej organizacji.

Killzone
Killzone

Akcji 2 listopada 2004

Osadzona w realiach science-fiction strzelanina FPS, opracowana ekskluzywnie na konsolę PlayStation 2 przez studio Guerrilla Games. Akcja gry Killzone osadzona została w niedalekiej przyszłości, w której kontrolowany przez gracza bohater wplątany zostaje w wojnę między dwoma frakcjami: Helghastami oraz ISA. Do naszej dyspozycji oddanych zostało 11 zróżnicowanych misji, podzielonych dodatkowo na mniejsze etapy. Podczas zabawy przejmujemy pieczę nad czteroosobowym oddziałem wojowników o różnych specjalizacjach, jednak w danej chwili kontrolować możemy wyłącznie jednego z nich. Na wyróżnienie zasługuje obszerny arsenał 26 rodzajów broni – od zwykłych karabinów, poprzez snajperki, wyrzutnie granatów i rakiet, aż po stacjonarne działka o potężnej sile rażenia (choć jednocześnie możemy posiadać jednak tylko trzy sztuki broni). Ważnym elementem rozgrywki jest tryb wieloosobowy, pozwalający na rywalizację do 12 osób za pośrednictwem internetu lub standardowy split-screen dla 2 graczy.

Medal of Honor: Wojna w Europie
Medal of Honor: Wojna w Europie

Akcji 7 czerwca 2005

Kolejna konsolowa odsłona rozwijanej przez firmę Electronic Arts serii drugowojennych strzelanin FPS Medal of Honor. Po krótkiej wycieczce w rejony Pacyfiku, tym razem cykl przenosi nas ponownie na areny europejskie, gdzie wcielamy się w postać porucznika Williama Holta, wybranego do wypełnienia szeregu tajnych misji specjalnych w roli dowódcy nowo utworzonego oddziału OSS. Wraz z nim możemy wpłynąć na przebieg czterech wielkich bitew, rozgrywających się we Francji, Afryce Północnej, pod Stalingradem oraz w Ardenach. Medal of Honor: Wojna w Europie składa się z 12 scenariuszy, wypełnionych szeregiem zadań głównych i pobocznych, w których skorzystamy z pokaźnego arsenału 35 rodzajów broni. Oprócz podrasowanej oprawy graficznej oraz fizyki, za którą odpowiada realistyczny silnik Havok 2.0, nowością w serii jest specjalny tryb Rally Mode, po którego aktywowaniu protagonista na chwilę staje się nieśmiertelny, poruszając się szybciej i zabijając przeciwników jednym celnym strzałem.

Canis Canem Edit
Canis Canem Edit

Akcji 17 października 2006

Bully (znana także pod nazwą Canis Canem Edit) to kontrowersyjny program studia Rockstar Games. Akcja gry przenosi nas do fikcyjnej szkoły Bullworth Academy, będącej połączeniem elitarnej placówki oświatowej z miejscem resocjalizacji dla młodocianych bandytów. Wcielamy się w postać nastolatka, starającego się przetrwać w tych nietypowych warunkach, a na naszej drodze stają nie tylko surowi nauczyciele, ale także nieprzyjaźnie nastawieni rówieśnicy. Akcję obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej, a podczas zabawy zajmujemy się wykonywaniem rozmaitych zadań, których celem może być zarówno zjednanie sobie przychylności kolegów i koleżanek, jak i granie na nerwach kadrze pedagogicznej. Możemy również przyłączyć się do lokalnego gangu, który siłą próbuje zaprowadzić porządki w najbliższej okolicy.

Tomb Raider: Underworld
Tomb Raider: Underworld

Akcji 23 stycznia 2009

Kolejna pełnoprawna odsłona zapoczątkowanego w 1996 roku cyklu trzecioosobowych przygodówek akcji, opracowana ponownie przez ekipę studia Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Tomb Raider: Underworld stanowi kontynuację wydarzeń z poprzedniej części serii i koncentruje się na poszukiwaniu artefaktów związanych z nordyckim bogiem Thorem. Podczas swej przygody Lara Croft odwiedza nieznane dotąd lokacje, takie jak Tajlandia i Południowy Meksyk, a także nurkuje w Morzu Śródziemnym i Arktycznym. W grze nie mogło zabrakło oczywiście typowej dla serii eksploracji grobowców w miejscach, związanych z mitycznymi krainami zmarłych: Xibalbą, Valhallą czy Niflheimem. Pod względem mechaniki w grze nie zmieniło się zbyt wiele, choć sama rozgrywka stała się nieco bardziej nieliniowa, zaś do dyspozycji bohaterki oddano całkiem nowe triki oraz przydatny gadżet w postaci liny zakończonej hakiem. Zmianie uległa także oprawa graficzna gry, która odznacza się bardziej mrocznym i ponurym klimatem.