Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Crowdfunding - Gry Xbox One

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce crowdfunding na platformę Microsoft XBOX ONE ułożone według popularności.

Po premierze 57 Przed premierą 23
XBOX ONE
crowdfunding
Czas
Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance

RPG 13 lutego 2018

Zrealizowane na silniku CryEngine 3 epickie RPG akcji, osadzone w historycznych realiach krwawych wojen husyckich, które wstrząsnęły środkową Europą pierwszej połowy XV wieku. Za powstanie tytułu odpowiada czeskie studio Warhorse, w skład którego weszli m.in. współtwórcy popularnej serii Mafia. W grze wcielamy się w postać młodego kowala, który na wojnie stracił wszystko, co posiadał. Realizując ostatnią wolę ojca, wplątuje się on w spisek, którego celem jest ocalenie porwanego króla i zapobieżenie krwawemu konfliktowi. W olbrzymim, otwartym świecie gry nasz protagonista rozwija umiejętności, które, w zależności od woli gracza, uczynią go bardziej rycerzem lub łotrzykiem. Cechą charakterystyczną gry jest olbrzymi realizm oraz swoboda w wykonywaniu poszczególnych zadań. Autorzy zachowali wierność źródłom historycznym. Opracowano też nietypowy system craftingu oraz rozbudowany model walki, pozwalający na wykonywanie precyzyjnych ataków i ciosów specjalnych.

Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire

RPG grudzień 2018

Kontynuacja rozbudowanej gry RPG, opracowana przez zespół Obsidian Entertainment. Opowiedziana w grze historia kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej odsłonie cyklu – Eothas, czyli bóg światła i odrodzenia, powraca do życia, wcielając się w posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty warownią. Pomimo że twierdza zostaje zniszczona, bohater uchodzi z życiem. Od tej pory ma jednak do wykonania kolejne zadanie polegające nie tylko na odszukaniu Eothasa, lecz także na uzyskaniu odpowiedzi na pytania, jakie mogą wprowadzić chaos do świata bóstw i śmiertelników. Jak sugeruje tytuł, produkcja zabiera nas w podróż na położony daleko na wschodzie archipelag Deadfire, po którym poruszamy się zarówno na piechotę, jak i drogą wodną. Akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a rozgrywka po raz kolejny została oparta na eksploracji, wykonywaniu rozmaitych, mniej lub bardziej ważnych misji oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami. Warto nadmienić, że świat Pillars of Eternity II: Deadfire żyje własnym życiem, a wybory dokonane przez nas w pierwszej części serii nie pozostają tutaj bez znaczenia. Zmian i usprawnień doczekały się interfejs i system dialogów, a także sama oprawa graficzna, wzbogacona choćby o dynamicznie zmieniającą się pogodę.

The Banner Saga 3
The Banner Saga 3

RPG 26 lipca 2018

Trzecia odsłona stworzonej przez studio Stoic serii turowych strategii z elementami RPG, stanowiąca zwieńczenie trylogii inspirowanej kulturą i wierzeniami wikingów. Fabuła The Banner Saga 3 kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach cyklu. Gracz po raz kolejny przewodzi karawanie dzielnych wojów, którzy w obliczu nadchodzącego końca świata muszą stoczyć ostateczną walkę ze złem. Na gruncie mechaniki obyło się bez większych zmian, a rozgrywka stanowi ponownie połączenie taktycznej strategii turowej z RPG-iem. W świecie gry spotykamy wiele postaci niezależnych, z których część przyłącza się do nas, a część zleca nam rozmaite zadania. W walce z przeciwnikami dowodzimy grupą bohaterów o zróżnicowanych umiejętnościach i wyposażeniu. Od czasu do czasu możemy też zatrzymać się i rozbić obóz, by zregenerować siły, podszkolić swoich wojowników i wyposażyć ich w lepszy ekwipunek. Całość okraszona została nieco mroczniejszą niż dotąd, ręcznie rysowaną grafiką 2D, przywodzącą na myśl starsze animowane filmy Disneya.

Torment: Tides of Numenera
Torment: Tides of Numenera

RPG 28 lutego 2017

Opracowana na licencji stołowej gry fabularnej Numenera produkcja RPG, łącząca w sobie elementy fantasy i science fiction. Tytuł został stworzony przez niezależne studio inXile, znane głównie za sprawą znakomitego remake’u The Bard’s Tale oraz postapokaliptycznego Wasteland 2. Gra jest duchowym spadkobiercą jednego z klasyków gatunku, Planescape: Torment studia Black Isle z 1999 roku, zaś jej głównym projektantem był współtwórca pierwowzoru, Colin McComb. Akcja toczy się w bardzo odległej przyszłości, w której ludzkość żyje na poziomie cywilizacyjnym odpowiadającym późnemu średniowieczu, wykorzystując pozostałości wymarłych, bardziej zaawansowanych cywilizacji. Rozgrywka bazuje na fundamentach papierowej wersji systemu Numenera, zmodyfikowanych dla potrzeb gry. Ukazana w rzucie izometrycznym akcja toczy się w czasie rzeczywistym, zaś walki prowadzone są w systemie turowym. Istotnym elementem gry jest rozbudowany system wyborów moralnych, wpływających na otaczający nas świat i reakcje postaci niezależnych.

Wasteland 2: Director's Cut
Wasteland 2: Director's Cut

RPG 13 października 2015

Utrzymana w postapokaliptycznej konwencji gra cRPG, stanowiąca kontynuację przeboju z 1988 roku. Produkcji Wasteland 2 podjęło się założone przez Briana Fargo (twórcę oryginalnego Wasteland) studio InXile Entertainment przy wsparciu finansowym ze strony użytkowników platformy crowdfundingowej Kickstarter. Akcja gry toczy się 15 lat po wydarzeniach przedstawionych w „jedynce”. Gracz wciela się w rolę członka oddziału Desert Rangers i przemierza tytułowe pustkowia Stanów Zjednoczonych po wojnie nuklearnej. Rozgrywka opiera się na klasycznych elementach cRPG, w tym turowej mechanice walki, możliwości wielokierunkowego rozwoju głównego bohatera, a także podejmowaniu decyzji wpływających na dalszy bieg fabuły. Gra korzysta z popularnego silnika Unity, zapewniającego trójwymiarową oprawę wizualną, która prezentowana jest w rzucie izometrycznym.

The Long Dark
The Long Dark

Akcji 1 sierpnia 2017

Zrealizowany w konwencji pierwszoosobowej sandboksowy symulator przetrwania, opracowany przez niezależną ekipę kanadyjskiego studia Hinterland. W jej skład weszli doświadczeni deweloperzy, mający za sobą współpracę m.in. z Relic Entertainment, Volition czy BioWare. Akcja gry przenosi nas do post-apokaliptycznego świata, ocalałego po wielkiej burzy geomagnetycznej. W sytuacji, w której nie działają żadne urządzenia elektroniczne, a dostęp do wody i jedzenia jest coraz trudniejszy, zadaniem graczy jest przetrwanie nadchodzącej srogiej zimy. Sandboksowy charakter gry i otwarta struktura świata pozwalają na sporą swobodę rozgrywki, kładąc nacisk na aspekty survivalowe oraz konieczność podejmowania trudnych wyborów moralnych. Jednocześnie na potrzeby gry stworzono interesującą historię fabularną, za którą odpowiada znana z God of War czy L.A. Noire Marianne Krawczyk. Oryginalność tytułu podkreśla nietypowa szata graficzna, autorstwa Hokyo Lima (m.in. League of Legends).

Elite: Dangerous
Elite: Dangerous

Symulacje 6 października 2015

Kosmiczny symulator, będący czwartą odsłoną cyklu Elite. Za produkcję Elite: Dangerous ponownie odpowiada David Braben i ekipa deweloperska studia Frontier. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości. Po tym jak ludzkość zdołała skolonizować niezliczone systemy gwiezdne dominującą rolę we Wszechświecie odgrywają trzy supermocarstwa: Imperium, Federacja oraz Niezależni. Odważni piloci zapuszczają się jednak także poza kontrolowane przez nie terytoria, szukając okazji do łatwego zarobku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczom na dużą swobodę w eksplorowaniu kosmicznego uniwersum, prowadzeniu handlu czy wykonywaniu misji militarnych. Twórcy Elite: Dangerous zrezygnowali ze standardowego podziału na tryb solowy i wieloosobowy, pozwalając w dowolnym momencie dołączyć do gry ze znajomymi lub zrezygnować z niej.

Wreckfest
Wreckfest

Wyścigi 20 listopada 2018

Dynamiczna gra wyścigowa, opracowana przez twórców kultowej serii FlatOut i dwóch ostatnich odsłon niemniej legendarnego Ridge Racera – fińskie studio Bugbear Entertainment. Produkcja czerpie inspiracje z wcześniejszych dokonań studia i skupia się na szalonej rywalizacji, nie mającej wiele wspólnego z zasadami fair play. Prócz uzyskania możliwie najlepszego czasu oraz miejsca na mecie, liczy się także odpowiednio brutalne potraktowanie przeciwnika. Kolejne wyścigi wypełnione są więc ostrą walką, a trasy z czasem zapełniają się wrakami samochodów, wyeliminowanych z wyścigu. Gra daje szerokie możliwości modyfikacji naszych maszyn, zarówno pod względem wizualnym, jak i pod względem osiągów. Od strony technicznej zwraca uwagę dopracowana oprawa graficzna oraz zaawansowany model uszkodzeń, wpływający nie tylko na wygląd samochodów, ale również na ich właściwości jezdne. Rywalizację toczyć możemy w pojedynkę, bądź w jednym z wielu zwariowanych trybów multiplayer.

Friday the 13th: The Game
Friday the 13th: The Game

Akcji 26 maja 2017

Przeznaczona do zabawy w asynchronicznym trybie multiplayer trzecioosobowa gra akcji, będąca adaptacją kultowego cyklu horrorów Piątek Trzynastego. Za powstanie gry odpowiada znane z taktycznej strategii Breach & Clear studio Gun Media, jednak do współpracy udało się zaprosić także kluczowe postaci związane z filmową serią, takie jak Sean S. Cunningham, Kane Hodder, Tom Savini czy Harry Manfredini. Akcję gry osadzono w okolicach znanego z filmu jeziora Crystal Lake, a rozgrywka koncentruje się na sieciowych zmaganiach maksymalnie 8 graczy, z których jeden wciela się w postać legendarnego mordercy Jasona Voorheesa, zaś pozostali w role jego potencjalnych ofiar. Zadaniem Jasona jest oczywiście skuteczne pozbawianie życia kolejnych uczestników zabawy, podczas gdy ci starają się różnymi sposobami uniknąć śmierci, a przy odrobinie szczęścia i współpracy zespołowej zlikwidować oprawcę. Całość zaprojektowano w taki sposób, aby gracze mieli wrażenie współtworzenia własnego filmowego scenariusza.

Prison Architect
Prison Architect

Strategiczne 28 czerwca 2016

Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych. W wirtualnym zakładzie karnym trzeba więc zmierzyć się z takimi problemami jak agresja wśród skazanych, działalność gangów, przemyt i kontrabanda, a nawet bunty osadzonych. Prison Architect cechuje się wyjątkowo prostą, dwuwymiarową oprawą wizualną z akcją ukazaną w widoku top-down (z perspektywy lotu ptaka).

The Bard's Tale IV: Barrows Deep
The Bard's Tale IV: Barrows Deep

RPG grudzień 2018

Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii cRPG, zapoczątkowanej jeszcze w połowie lat 80. ubiegłego wieku. Tytuł został przygotowany przy wsparciu użytkowników serwisu Kickstarter przez studio inXile, a nad całym projektem czuwał sam autor pierwowzoru, Brian Fargo. Akcja gry toczy się w znanym z poprzednich części cyklu świecie fantasy, którego centrum stanowi miasto Skara Brae. Stamtąd właśnie gracze wyruszają na podbój licznych ruin i podziemi, stając na czele drużyny, złożonej z różnych ras i klas postaci – co nie pozostaje bez wpływu na rozwój fabuły oraz stosunki z napotkanymi postaciami niezależnymi. Lokacje w grze zbudowane zostały na planie siatki, a walka odbywa się w nietypowym, fazowym systemie turowym, w którym członkowie drużyny wykonują swe akcje równocześnie, co pozwala na uzyskanie efektu synergii różnych umiejętności bohaterów. Istotną rolę podczas walki pełni muzyka bardów, a wykonywane przez nich ballady zostały nagrane w języku gaelickim.

Dreamfall Chapters
Dreamfall Chapters

Przygodowe 5 maja 2017

Trzecia odsłona cyklu przygodówek zapoczątkowanego w 1999 roku grą Dreamfall: The Longest Journey (polski tytuł: Najdłuższa podróż). Produkcją Dreamfall: Chapters zajęło się studio Red Thread Games, pod kierunkiem Ragnara Tornquista. Fabuła gry przedstawia dalsze losy młodej dziewczyny – Zoe Castillo – która dzięki niecodziennym zdolnościom potrafi podróżować pomiędzy trzema światami: magiczną Arcadią, technologicznym Starkiem oraz tajemniczym Storytime'em. Jak przystało na przygodówkę w tradycyjnym wydaniu, rozgrywka skupiona została na takich elementach jak gromadzenie przedmiotów, prowadzenie rozmów z bohaterami niezależnymi i rozwiązywanie zagadek. Mimo relatywnie niewielkiego budżetu produkcji, twórcy Dreamfall: Chapters postarali się o atrakcyjną oprawę audiowizualną generowaną w oparciu o popularny silnik Unity Engine.

Regalia: Of Men and Monarchs
Regalia: Of Men and Monarchs

RPG 13 kwietnia 2018

Turowe RPG z silnymi elementami strategicznymi, stworzone przez polskie studio Pixelated Milk. Regalia: Of Men And Monarchs zabiera nas do fantastycznej krainy, w której panuje powszechny pokój. Wcielamy się w rolę młodego szlachcica, Kaja Lorena. Ojciec na łożu śmierci wyjawił mu istnienie odległej krainy, do której prawa należą do jego rodu. Po dotarciu na miejsce okazuje się jednak, że cała domena jest w opłakanym stanie, a dodatkowo rodzina została obciążona pokaźnym długiem. Kay postanawia przywrócić świetność zrujnowanemu miastu i wyrwać jego okolice z łap dzikiej przyrody. Zadaniem gracza jest wznoszenie budynków, gromadzenie surowców, rozwój technologiczny oraz odpowiednie zarządzanie krainą w celu wygenerowania odpowiedniej sumy pieniędzy. Duże znaczenie ma eksploracja świata, wykonywanie zadań zlecanych przez postaci niezależne oraz walka, rozgrywana w systemie turowym. Bohaterowi może towarzyszyć czwórka innych postaci o unikalnych umiejętnościach, które da się rozwijać wraz z postępami w grze.

The Banner Saga Trilogy
The Banner Saga Trilogy

Strategiczne 26 lipca 2018

Specjalne pudełkowe wydanie gier z serii strategii The Banner Saga. Składanka The Banner Saga Trilogy: Bonus Edition oferuje wszystkie trzy części strategii studia Stoic oraz kilka dodatków w postaci m.in. plakatu czy ścieżki dźwiękowej. Gra ukazała się nakładem 505 Games.

Visage
Visage

Przygodowe październik 2018

Horror psychologiczny będący debiutanckim projektem niezależnego zespołu SadSquare Studio. Opowiedziana w nim historia ma nieliniowy charakter, a koncentruje się na ponurym domostwie, jakie od lat jest świadkiem przerażających zdarzeń – zamieszkujące je rodziny popadały w obłęd, co zawsze kończyło się morderstwami i samobójstwami. Gracz wciela się w postać bohatera uwięzionego w jego wnętrzu, a zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest nie tylko ucieczka z posiadłości, lecz także rozwikłanie skrywanej przez nie tajemnicy. Rozgrywka w Visage opiera się na eksploracji otoczenia, rozwiązywaniu opartych na manipulacji przedmiotami zagadek i poszukiwaniu wskazówek dotyczących mrocznej przeszłości nawiedzonego domu. Istotny element zabawy stanowi unikanie bezpośredniej konfrontacji ze szwendającymi się po pomieszczeniach zjawami, z którymi nie mamy możliwości walki. Produkcja działa w oparciu o technologię Unreal Engine 4, co zapewnia oprawę graficzną na wysokim poziomie. Ponadto, tytuł wspiera gogle wirtualnej rzeczywistości, choć nie są one obligatoryjne.

The Banner Saga
The Banner Saga

RPG 12 stycznia 2016

Inspirowana mitologią nordycką taktyczna gra RPG, opracowana przez debiutujące niezależne studio Stoic Games, którego członkowie mają za sobą pracę m.in. przy Star Wars: The Old Republic. Akcja przenosi nas do świata, który w wyniku tajemniczego kataklizmu pogrążył się w licznych wojnach i konfliktach. Zrealizowana w stylu opowieści drogi i rozbita na dwa główne wątki fabuła przedstawia historię dwóch grupek ocalałych, którzy starają się uciec przed zagładą ze strony tajemniczej rasy kamiennych Dredgów, będących efektem eksperymentów bogów. Rozgrywka utrzymana jest w klimacie fantasy i łączy elementy przygodówki oraz gry RPG, wzbogaconej turowym systemem walki. Wraz z postępami w grze nasza drużyna nabywa doświadczenia i staje się coraz potężniejsza, a spory wpływ na rozwój fabuły mają decyzje podejmowane przez gracza. Atutem gry jest śliczna, dwuwymiarowa oprawa graficzna, utrzymana w stylistyce przypominającej produkcje wytwórni Walta Disneya.

Wasteland 3
Wasteland 3

RPG 2019

Trzecia odsłona klasycznego cyklu postapokaliptycznych gier RPG, rozwijanego współcześnie przez niezależne studio inXile Entertainment. Akcja Wasteland 3 przenosi nas z piaszczystych terenów Arizony do skutego lodem Kolorado, a podczas rozgrywki wcielamy się w rolę członka oddziału Strażników Pustkowi, którego partnerzy zostali zamordowani, a na jego barki spada obowiązek zbudowania swej pozycji praktycznie od zera. Trzon zabawy stanowi tradycyjnie eksploracja, wykonywanie rozmaitych zadań głównych i pobocznych oraz rozgrywana w systemie turowym walka z przeciwnikami. Zwiedzanie rozległego terenu pustkowi ułatwia wprowadzenie pojazdów, które oprócz środka transportu pełnią także rolę mobilnego magazynu. Na potrzeby gry rozbudowano model walki i system dialogowy. Znacznie większą rolę zyskała też baza Strażników, stanowiąca centralny element świata gry. Podczas zabawy gracz musi stworzyć ją od podstaw, a następnie sukcesywnie rozwijać, implementując kolejne ulepszenia.

Session
Session

Sportowe 2019 (wczesny dostęp od grudzień 2018)

Symulator jazdy na deskorolce, w możliwie największym stopniu odzwierciedlający specyfikę tego sportu. W Session jeździmy po planszy o otwartej strukturze i szukamy miejsc pozwalających na wykonywanie karkołomnych tricków. Istnieje również możliwość nagrywania swoich przejazdów, którymi następnie można się pochwalić społeczności. Całość okraszono wysokiej jakości grafiką.

SUPERHOT
SUPERHOT

Akcji 3 maja 2016

Opracowana przez łódzkie studio SUPERHOT team nietypowa strzelanina FPP, której pierwotna wersja stworzona została zaledwie w tydzień na potrzeby konkursu 7DFPS 2013. Rozgrywka w SUPERHOT polega na eliminowaniu przeciwników w kolejnych sterylnych pomieszczeniach, w których czas biegnie tylko wtedy, kiedy się poruszamy. Całość skupia się więc nie na samym strzelaniu, ale umiejętnemu wykorzystywaniu zatrzymującego się czasu, dzięki któremu możemy unikać wystrzelonych w naszą stronę pocisków, jednocześnie dokładnie mierząc w głowę kolejnego przeciwnika. Zabawę rozpoczynamy pozbawieni jakiejkolwiek broni, jednak w toku rozgrywki pozyskujemy ją z ciał zabitych wrogów. Ilość amunicji jest jednak mocno ograniczona, a jeden celny strzał może nas zabić i zmusić do rozpoczęcia gry od początku. Produkcja zrealizowana została w minimalistycznej oprawie graficznej, w której przeważają odcienie bieli, kontrastujące z czerwienią przeciwników oraz smug wystrzelonych pocisków.

Children of Morta
Children of Morta

RPG listopad 2018

Utrzymane w stylu retro roguelike’owe RPG akcji typu hack-and-slash z elementami narracyjnej przygodówki, przygotowane przez niezależne studio Dead Mage. Tytułowa Morta to góra, której od pokoleń strzegą członkowie rodziny Bergsonów. Kiedy w wyniku działań tajemniczej siły znajdujące się wewnątrz góry źródło życia zostaje skażone, a okoliczne stworzenia zamieniły się w krwiożercze monstra, jako kolejni członkowie rodziny mamy za zadanie odnaleźć nasiona życia i powstrzymać szerzący się chaos. Zabawa w Children of Morta sprowadza się do przemierzania proceduralnie generowanych poziomów, zbierania przedmiotów oraz zręcznościowej walki z napotkanymi potworami. Całość uzupełnia typowy system rozwoju postaci i ekwipunku, wzbogacony przez alchemię oraz rzemiosło. Mimo dość oldskulowej formuły, gra odznacza się bogatą i wielowątkową warstwą fabularną, a podczas gry dość często musimy podejmować trudne wybory, kształtujące dalszy bieg historii.

Night in the Woods
Night in the Woods

Przygodowe 13 grudnia 2017

Narracyjna gra przygodowa z elementami zręcznościowymi, stworzona przez niezależne studio Infinite Fall. Gracz wciela się w rolę Mae – dwudziestoletniej kotki (wszyscy bohaterowie gry to humanoidalne zwierzęta), która porzuciła studia i wróciła do rodzinnego miasteczka Possum Springs, by cieszyć się towarzystwem dawnych przyjaciół. Miejsce to podupadło po zamknięciu ostatniej kopalni, dającej pracę jego mieszkańcom, a na domiar złego okoliczny las zdaje się kryć pewną mroczną tajemnicę. Produkcja koncentruje się na przedstawieniu powolnego umierania prowincjonalnego miasteczka, a na jego tle - codzienności i lęków młodych ludzi. Rozgrywka polega na obfitującej w przeskakiwanie po platformach eksploracji oryginalnego środowiska i rozwiązywaniu prostych zagadek środowiskowych, lecz większość czasu opływa na rozmowach z napotkanymi postaciami niezależnymi, a także na oddawaniu się czynnościom pokroju gry na gitarze czy zabawy ze znajomymi. Cechą charakterystyczną Night in the Woods są świetnie napisane, pełne humoru dialogi, utrzymana w oryginalnej stylistyce oprawa graficzna będąca dziełem Scotta Bensona oraz unikalna ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Aleca Holowkę.

The Way
The Way

Zręcznościowe 4 sierpnia 2017

Osadzona w realiach science-fiction dwuwymiarowa gra platformowa, nawiązująca do klasyki gatunku. Za powstanie tytułu odpowiada rodzime studio PlayWay, znane głównie za sprawą licznych symulatorów rolniczych. W grze wcielamy się w postać młodego naukowca, który nie może pogodzić się ze śmiercią ukochanej. Podczas jednej z misji nasz bohater odkrywa starożytne zapiski, świadczące o istnieniu metody na zachowanie wiecznego życia i pełen nadziei postanawia wrócić na niegościnną planetę celem zbadania źródeł pradawnej wiedzy. Mechanika rozgrywki przypomina w znacznym stopniu kultowego Flashbacka i sprowadza się do eksploracji, rozwiązywania zagadek i pokonywania rozmaitych przeszkód. Nie zabrakło także elementów walki z wrogo nastawionymi mieszkańcami planety. Podczas zabawy pomagają nam jednak specjalne zdolności bohatera, uzyskane dzięki magicznemu artefaktowi obcych. The Way stanowi hołd złożony klasycznym grom platformowym i nawiązuje do nich także pod względem oldskulowej oprawy.

The Works of Mercy
The Works of Mercy

Przygodowe 2019

Pierwszoosobowa gra przygodowa utrzymana w konwencji thrillera psychologicznego. Pod względem fabularnym The Works of Mercy czerpie inspiracje z takich filmów, jak Lokator Romana Polańskiego czy Lśnienie Stanleya Kubricka. Tytuł opracowało polskie studio Pentacle, którego członkowie wcześniej pracowali przy serii Wiedźmin i Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę mężczyzny, którego rodzina zostaje porwana przez psychopatę. W zamian za ich oszczędzenie, porywacz każe bohaterowi zamordować kilka wskazanych mu osób. Chcąc nie chcąc, protagonista wypełnia żądania mordercy, obserwującego jego poczynania przez ukryte kamery. Jednocześnie stara się on dowiedzieć, kim jest prześladowca i jaki jest jego cel. Rozgrywka w The Works of Mercy przypomina takie produkcje, jak Gone Home czy P.T. (grywalny teaser gry Silent Hills). Sedno stanowi eksploracja, rozwiązywanie zagadek i prowadzenie rozmów z psychopatą, a także dokonywanie zlecanych przez niego zbrodni. Ponury klimat pogłębiają surrealistyczne wizje, jakich doświadcza bohater. The Works of Mercy oferuje grafikę opartą na technologii Unreal Engine 4 oraz wsparcie dla urządzeń VR.

Carmageddon: Max Damage
Carmageddon: Max Damage

Wyścigi 5 lipca 2016

Kolejna odsłona zapoczątkowanej jeszcze w 1997 roku brutalnej i kontrowersyjnej serii wyścigowej, w której oprócz wyników czysto sportowych liczy się także ilość dokonanych zniszczeń i rozjechanych przechodniów. Za powstanie gry odpowiadają twórcy wszystkich dotychczasowych części serii ze studia Stainless Games, znanego także za sprawą kilku odsłon cyklu Magic: The Gathering. Mechanika zabawy w Carmageddon: Max Damage nie odbiega w sposób znaczący od rozwiązań znanych z jej poprzedniczek. W grze bierzemy więc udział w morderczych zawodach samochodowych, w których walczymy nie tylko o zwycięstwo, ale także o życie. Rozgrywka ma charakter czysto zręcznościowy, a do naszej dyspozycji oddano spory wachlarz zróżnicowanych map i pojazdów oraz ponad 90 różnorodnych power-upów, które znaleźć możemy na arenach wyścigowych. Gra pozwala na zabawę w kilku trybach rozgrywki single- i multiplayer o odmiennych warunkach zwycięstwa.