Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Fantasy - Gry PC Windows po premierze

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry po premierze o tematyce fantasy na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Po premierze 1393
PC
fantasy
Czas
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Wiedźmin 3: Dziki Gon

RPG 19 maja 2015

Gra action RPG, stanowiąca trzecią część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach cyklu, Wiedźmin 3: Dziki Gon bazuje na motywach twórczości literackiej Andrzeja Sapkowskiego, jednak nie jest bezpośrednią adaptacją żadnej z jego książek. Fabuła gry koncentruje się na kilku wątkach dotyczących m.in. utraconej miłości Geralta, inwazji Nilfgaardu na Królestwa Północy oraz tytułowych, mitycznych łowów. Rozgrywka utrzymana jest w sandboksowym stylu, dając graczom dużą swobodę w eksplorowaniu rozległego świata (ponad 40-krotnie większego niż w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów) i wykonywaniu setek pobocznych misji. Deweloperzy ze studia CD Projekt RED zadbali o solidną porcję nowości, w tym nowy silnik REDengine3, oferujący znakomitej jakości oprawę audiowizualną.

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG 11 listopada 2011

Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

RPG 17 maja 2011

Gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca drugą część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak pierwowzór z 2007 roku, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest dziełem studia CD Projekt RED. Fabuła gry kontynuuje wątek udaremnionego zamachu na króla Foltesta. Wraz z pojawieniem się tajemniczego mężczyzny zwanego Królobójcą tytułowy wiedźmin uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę polityczną, w której ważą się losy kilku królestw. Deweloperzy starali się wiernie odtworzyć świat znany z literackiej twórczości Andrzeja Sapkowskiego, wzbogacając go o nowe elementy. W rozgrywce duży nacisk położono na wybory moralne prowadzące do jednego z 16 możliwych zakończeń, a także gruntownie przebudowany, dynamiczny system walki. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wyróżnia się znakomitej jakości oprawą wizualną, generowaną przez autorski silnik RED Engine.

World of Warcraft
World of Warcraft

RPG 23 listopada 2004

Epicka gra z gatunku MMORPG, której akcję osadzono w uniwersum znanym z kultowej serii RTS-ów fantasy firmy Blizzard. Kilka lat po wydarzeniach znanych WarCraft III: The Frozen Throne, kraina Azeroth wciąż targana jest nowymi konfliktami, których przyczyną są dwie wrogo do siebie nastawione frakcje. W skład Sojuszu weszli Ludzie, Krasnoludy, Nocne Elfy i Gnomy. Na przeciwnym biegunie stanęła Horda, skupiająca Orków, Taurenów, Nieumarłych i Trolli. Opowiadając się po jednej ze stron, kreujemy swego bohatera spośród wielu dostępnych ras oraz profesji i łącząc siły z tysiącami graczy z całego świata przemierzamy rozległy świat gry, stawiając czoła zróżnicowanym przeciwnikom oraz rozmaitym wyzwaniom, nad których tworzeniem czuwa specjalnie dedykowana ekipa Blizzarda. W miarę postępów w grze nasza postać rozwija się w myśl kanonów obowiązujących w sieciowych grach RPG. Zabawa z World of Warcraft oprócz zakupu samej gry, wymaga także uiszczania miesięcznych opłat abonamentowych.

Gothic 3
Gothic 3

RPG 13 października 2006

Trzecia odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG, zapoczątkowanej w 2001 roku przez nieznane wcześniej studio Piranha Bytes. Tytuł pozwala nam prześledzić dalsze losy Bezimiennego, przenosząc nas ponownie do znanego uniwersum fantasy, które w przeciwieństwie do poprzednich części gry zostało znacznie rozbudowane. Świat gry złożony jest z 3 odmiennych krain: królestwa Myrtany, skutego lodem Nordmaru oraz pustynnego Varrantu. Gracz może w dowolny sposób kształtować fabułę opowieści, wykonując kolejne z blisko 1000 przygotowanych zadań, dla każdej z dziesięciu dostępnych w grze frakcji. W zależności od tego po której stronie konfliktu finalnie się opowie, doprowadzi to do jednego z trzech możliwych zakończeń. Nowa część cyklu niesie ze sobą sporą ilość zmian w mechanice rozgrywki, m.in. nowe umiejętności, znacząco rozbudowujące możliwości rozwoju postaci, ulepszony ekran ekwipunku czy też uproszczenie systemu walki. Uwagę zwraca też spory rozmach w warstwie wizualnej.

Śródziemie: Cień Wojny
Śródziemie: Cień Wojny

Akcji 10 października 2017

Bezpośrednia kontynuacja ciepło przyjętej, przygodowej gry akcji, zatytułowanej Middle-Earth: Shadow of Mordor. Podobnie jak poprzednik, dzieło amerykańskiego studia Monolith czerpie z twórczości J.R.R. Tolkiena. Akcja po raz kolejny prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby, a gracze otrzymują do dyspozycji rozległy, otwarty świat, którego eksplorację uatrakcyjnia nie tylko możliwość dosiadania wierzchowców, lecz także rozbudowany system freerunningu, przywodzący na myśl ten z serii Assassin's Creed. Filar Middle-Earth: Shadow of War ponownie stanowi system Nemezis, który kreuje unikalnych przeciwników, jakim przychodzi nam stawić czoła w trakcie przygody. Warto zaznaczyć, że tytuł wprowadza szereg nowinek, na czele z możliwością zdobywania fortec należących do popleczników Saurona. Twórcy zadbali również o większą różnorodność oponentów, umiejętności odblokowywanych w toku rozgrywki i zdobywanych przez bohatera elementów ekwipunku.

Gothic
Gothic

RPG 15 marca 2001

Osadzona w realiach fantasy gra RPG akcji, opracowana przez debiutujące niemieckie studio Piranha Bytes, założone przez byłych członków prężnego w latach 90-tych Greenwood Entertainment. W grze wcielamy się w bezimiennego bohatera, który wraz z innymi skazanymi trafia do kolonii karnej na wyspie Khorinis. Jak się jednak okazuje, nie jest on kolejnym pospolitym przestępcą, a wybrańcem bogów mającym oswobodzić krainę od sił zła, rządzonych przez potężnego demona zwanego Śniącym. W trakcie swych przygód nasz protoplasta przyłączy się do jednego z trzech obozów i stanie przed szeregiem zadań, podczas których napotka ponad 200 postaci niezależnych oraz kilkadziesiąt rodzajów potworów. Wraz z awansem na kolejny poziom doświadczenia, Bezimienny rozwija swe współczynniki i nauczy się nowych umiejętności – zarówno bojowych, jak i magicznych. Atutem gry jest wysokiej jakości oprawa audio-wizualna, stworzona przy pomocy autorskiego silnika ZenGin.

Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire

RPG 8 maja 2018

Kontynuacja rozbudowanej gry RPG, opracowana przez zespół Obsidian Entertainment. Opowiedziana w grze historia kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej odsłonie cyklu – Eothas, czyli bóg światła i odrodzenia, powraca do życia, wcielając się w posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty warownią. Pomimo że twierdza zostaje zniszczona, bohater uchodzi z życiem. Od tej pory ma jednak do wykonania kolejne zadanie polegające nie tylko na odszukaniu Eothasa, lecz także na uzyskaniu odpowiedzi na pytania, jakie mogą wprowadzić chaos do świata bóstw i śmiertelników. Jak sugeruje tytuł, produkcja zabiera nas w podróż na położony daleko na wschodzie archipelag Deadfire, po którym poruszamy się zarówno na piechotę, jak i drogą wodną. Akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a rozgrywka po raz kolejny została oparta na eksploracji, wykonywaniu rozmaitych, mniej lub bardziej ważnych misji oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami. Warto nadmienić, że świat Pillars of Eternity II: Deadfire żyje własnym życiem, a wybory dokonane przez nas w pierwszej części serii nie pozostają tutaj bez znaczenia. Zmian i usprawnień doczekały się interfejs i system dialogów, a także sama oprawa graficzna, wzbogacona choćby o dynamicznie zmieniającą się pogodę.

Gothic II: Noc Kruka
Gothic II: Noc Kruka

RPG 22 sierpnia 2003

Oficjalne rozszerzenie do drugiej części serii RPG akcji Gothic. Dodatek wzbogaca dzieło studia Piranha Bytes o zupełnie nową historię fabularną, nie związaną z wydarzeniami opisanymi w grze podstawowej. Zadaniem Bezimiennego jest pomóc Magom Wody w pokonaniu znanego z pierwszego Gothica magnata imieniem Kruk. Pragnie on zdobyć potężny artefakt zwany Szponem Beliara, który ukryty został w świątyni boga Adanosa. Podczas gry odwiedzimy zarówno nowe, jak i te znane nam już lokacje, które dla potrzeb dodatku powiększono i wzbogacono o nowe sekretne miejsca. Autorzy wprowadzili całą masę dodatkowych zadań, potworów, ekwipunku oraz szereg nowych postaci niezależnych – także tych znanych z pierwszej części serii. Wybór profesji wzbogacił się o nowe alternatywy, znacznemu zwiększeniu uległ też poziom trudności rozgrywki. Poza kolejnymi usprawnieniami silnika oraz szaty graficznej, wyeliminowano także szereg błędów odkrytych w podstawowej wersji gry.

League of Legends
League of Legends

Akcji 6 października 2009

Ciesząca się olbrzymią popularnością gra typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), wyprodukowana przez studio Riot Games. Akcja League of Legends osadzona została w fantastycznym świecie Valoran, którym przez wieki targały krwawe wojny. Skonfliktowane nacje znalazły jednak inny sposób rozwiązywania sporów – pojedynki toczone przez ich przedstawicieli na arenach. Rozgrywka zaprojektowana została z myślą o zabawie multiplayer w trybie rywalizacji dwóch kilkuosobowych drużyn. Każdy z graczy kontroluje poczynania jednego bohatera. Kluczem do zwycięstwa są zazwyczaj współpraca w grupie oraz umiejętność wykorzystania indywidualnych atutów każdej z postaci. Gra dystrybuowana jest w modelu biznesowym free-to-play (za darmo) z opcją mikropłatności za niektóre przedmioty i udogodnienia.

Endless Legend
Endless Legend

Strategiczne 18 września 2014

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna z gatunku 4X, za której powstanie odpowiada niezależne studio Amplitude, znane z kosmicznej strategii Endless Space. Akcja gry przenosi nas do fantastycznej krainy Auria, którą w odległej przeszłości nawiedził potężny kataklizm, doprowadzając do zagłady żyjących ówcześnie cywilizacji. W obliczu wydarzeń, mogących wskazywać na powtórną apokalipsę, obejmujemy dowództwo nad niewielką osadą z zadaniem przekształcenia jej w imperium. Do naszych obowiązków należy rozwijanie osady, dbanie o gospodarkę i rozwój technologii, a także prowadzenie działań dyplomatycznych oraz militarnych w stosunku do sąsiadujących nacji. Walka odbywa się w systemie turowym i mimo prostej mechaniki, kładzie duży nacisk na taktykę oraz wykorzystanie rzeźby terenu. Całości dopełniają elementy RPG, przejawiające się w licznych questach, a także możliwości rozwoju umiejętności bohaterów, w zamian za zdobyte punkty doświadczenia.

Darkest Dungeon
Darkest Dungeon

RPG 19 stycznia 2016

Opracowana przez debiutujące studio Red Hook gra cRPG utrzymana w stylistyce dark fantasy. Jej akcja przenosi nas do mrocznego świata wzorowanego na epoce średniowiecza. Eksplorując ruiny starego zamku oraz ukryty pod nim system lochów, stawimy czoła siłom ciemności, które opanowały te ziemie w wyniku lekkomyślności ich ostatniego władcy. Zagłębiając się w przygodzie, odkryjemy ponurą przeszłość całego rodu, który sprowadził na ten świat zło. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wypełnionych pułapkami i potworami podziemi, zaś sama walka zrealizowana została w systemie turowym. Oryginalnym rozwiązaniem twórców jest specjalny system odpowiadający za stan psychiczny bohaterów. Każdy z członków drużyny posiada odmienną osobowość, a płynące z rozgrywki doświadczenia, wpływają na niego w nieco inny sposób. Podczas zabawy musimy więc cały czas monitorować samopoczucie, poziom strachu i stresu bohaterów, aby w razie potrzeby rozładowywać napięcie poprzez picie alkoholu bądź udział w bójkach.

Dark Souls: Prepare to Die Edition
Dark Souls: Prepare to Die Edition

RPG 21 sierpnia 2012

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

Wiedźmin
Wiedźmin

RPG 26 października 2007

Oparta na motywach cyklu opowiadań i powieści Andrzeja Sapkowskiego gra RPG akcji autorstwa studia CD Projekt RED. Fabuła kampanii głównej osadzona została w roku 1270, pięć lat po zakończeniu wojny Królestw Północnych. Geralt, który utracił pamięć powraca do wiedźmińskiej twierdzy Kaer Morhen. Wkrótce zostaje ona zaatakowana przez bandę zwaną Salamandrą... Ruszając tropem napastników bohater wikła się w zawiłą intrygę związaną z działaniami Zakonu Płonącej Róży. Wykonując kolejne zadania gracz ma okazję odwiedzić szereg miejsc i napotkać postaci znane z kart powieści. Deweloperzy postarali się o sporych rozmiarów świat gry, który dynamicznie reaguje na poczynania głównego bohatera. Od strony technicznej Wiedźmin korzysta z gruntownie przebudowanego silnika Aurora Engine.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII

Strategiczne 29 września 2015

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

Divinity: Grzech Pierworodny
Divinity: Grzech Pierworodny

RPG 30 czerwca 2014

Divinity: Original Sin to wyprodukowana przez belgijskie studio Larian gra cRPG, stanowiąca kolejną odsłonę marki Divinity. Akcja osadzona została przed wydarzeniami przedstawionymi w Divine Divinity (2002). Fabuła ukazuje perypetie pary młodych Łowców Źródła, którzy muszą zgłębić arkana zakazanej magii i przeciwdziałać jej skutkom. Rozgrywka bazuje na klasycznych mechanizmach cRPG. Gracz kieruje poczynaniami drużyny złożonej z maksymalnie czterech herosów, z którymi wykonuje zlecane misje, eksploruje lokacje i walczy z wrogami. Wraz z nabywanym doświadczeniem, postaci mogą zwiększać posiadane atrybuty psycho-fizyczne i opanowywać nowe umiejętności. Poza trybem jednoosobowym Divinity: Original Sin oferuje również możliwość zabawy w kooperacji z drugim graczem za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Pillars of Eternity
Pillars of Eternity

RPG 26 marca 2015

Pillars of Eternity to gra cRPG w klasycznym stylu, wyprodukowana przez studio Obisidian Entertainment przy wsparciu ze strony użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja gry osadzona została w pełnym magii świecie, zamieszkałym przez wiele fantastycznych stworzeń. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który z pomocą towarzyszy musi wykonać szereg niebezpiecznych zadań. Rozgrywka w Pillars of Eternity wzorowana jest na klasykach pokroju Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment. Twórcy zdecydowali się sięgnąć po takie rozwiązania jak chociażby mechanika walki z systemem aktywnej pauzy. W grze nie brakuje również rozbudowanego systemu rozwoju postaci oraz bogatego asortymentu broni i elementów wyposażenia, którym bohaterowie mogą się posługiwać.

Dark Souls III
Dark Souls III

RPG 24 marca 2016

Kolejna odsłona serii mrocznych RPG akcji, zapoczątkowanej i rozwijanej przez japońskie studio From Software. Tytuł osadzony jest w tym samym uniwersum fantasy i pod względem zawartości nie ustępuje pierwszej części cyklu, oferując zupełnie nową historię, w której odwiedzamy 12 niedostępnych wcześniej lokacji. Jednocześnie gra jest nieco bardziej rozbudowana fabularnie, a samej rozgrywce towarzyszy ponad godzina przerywników filmowych. W grze znajdziemy aż 12 klas postaci, 45 nowych przeciwników i 15 wymagających bossów, 100 broni, 40 zbroi oraz prawie 200 innych elementów ekwipunku. Jedną z najważniejszych nowości jest możliwość składania ofiar z ciał pokonanych wrogów, która pozwala m.in. na przyzywanie określonych postaci lub nawiedzenie gry innego gracza. Pojawiły się także nieobecne wcześniej techniki walki mieczem, których uczymy się stopniowo w miarę postępów w grze. Całość zachowała charakterystyczny klimat oraz typowy dla serii wysoki poziom trudności.

Wiedźmin 3: Krew i wino
Wiedźmin 3: Krew i wino

RPG 31 maja 2016

Drugie fabularne rozszerzenie DLC do wydanego w maju 2015 roku RPG akcji Wiedźmin 3: Dziki Gon rodzimego CD Projekt RED. Akcja dodatku zatytułowanego Krew i wino przenosi nas do całkiem nowej krainy Touissant, będącej jednym z niewielu państw wiedźmińskiego uniwersum, którego nie dotknęła wojenna pożoga. Poproszony o pomoc przez księżną Annę Henriettę, wiedźmin Geralt będzie musiał stawić czoła grasującemu w krainie mordercy. Poza głównym wątkiem fabularnym, dodatek oferuje także masę zadań pobocznych (w sumie ok. 90 misji) oraz nowe aktywności, takie jak udział w turniejach rycerskich czy rozbudowa winnicy pełniącej rolę siedziby bohatera, a całość obliczona jest na ok. 30 dodatkowych godzin rozgrywki i pozwala na rozwinięcie postaci do maks. 100. poziomu. W grze pojawiają się nowe potwory i postaci niezależne, dodatkowa talia kart do Gwinta, 30 niedostępnych wcześniej broni i 100 elementów pancerza. Jedną z kluczowych zmian jest także gruntownie przemodelowany interfejs użytkownika.

Adventure Time: Pirates of the Enchiridion
Adventure Time: Pirates of the Enchiridion

Przygodowe 17 lipca 2018

Przygodowa gra akcji oparta na motywach serialu Adventure Time (Pora na przygodę!). Gracze przejmują kontrolę nad jednym z czwórki bohaterów (są tu Finn, Jake, Marceline oraz BMO) z zadaniem poznania przyczyn tragicznej w skutkach powodzi. Protagoniści wyruszają w podróż na pokładzie zbudowanego przez siebie statku, rozmawiają z mieszkańcami Krainy Ooo i walczą z napotkanymi przeciwnikami, stopniowo rozwijając swój potencjał bojowy. Całość okraszono absurdalnym humorem i przyjemną dla oka grafiką rodem z telewizyjnego oryginału.

Wiedźmin: Edycja Rozszerzona
Wiedźmin: Edycja Rozszerzona

RPG 19 września 2008

Poprawiona i rozszerzona edycja bestsellerowej gry RPG studia CD Projekt RED, bazującej na motywach kultowej prozy fantasy Andrzeja Sapkowskiego. Nowa wersja gry niesie ze sobą sporo zmian, zarówno w kwestii zawartości, jak i aspektów technicznych. Autorzy wprowadzili sporą liczbę poprawek, eliminujących podstawowe mankamenty swej produkcji, takie jak stabilność gry, długi czas wczytywania oraz liczne błędy w zagranicznych wersjach językowych. Znacznie wzbogacono paletę postaci niezależnych oraz sceny dialogowe i mimikę twarzy. Modyfikacji uległ też system walki i interfejs użytkownika, w którym pojawił się m.in. udoskonalony ekran ekwipunku. W warstwie merytorycznej dodano także dwie zupełnie nowe przygody oraz edytor D’jinii, pozwalający na opracowanie własnych modyfikacji. Edycję wzbogacono dodatkowymi płytami, zawierającymi ścieżkę dźwiękową oraz filmy z procesu produkcji, a także rozbudowaną instrukcję, mapę, poradnik i ekskluzywne 50-stronicowe opowiadanie samego Sapkowskiego.

Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls

RPG 25 marca 2014

Pierwszy oficjalny dodatek do trzeciej odsłony kultowej serii gier hack-and-slash Diablo. Rozszerzenie przygotowane przez ekipę deweloperską Blizzard Entertainment wzbogaca kampanię główną o piąty akt, w którym Anioł Śmierci, Maltael, pragnie za wszelką cenę położyć kres wojnie pomiędzy istotami niebiańskimi i demonami, w czym pomóc ma mu Czarny Kamień, wiążący duszę Diablo. Dodatek wprowadza również nowego grywalnego bohatera – Krzyżowca, a także podnosi limit doświadczenia postaci do 70. poziomu. W Diablo III: Reaper of Souls twórcy zdecydowali się zmodyfikować system zdobywania łupów, które – choć rzadsze – są teraz cenniejsze i lepiej dopasowane do konkretnego bohatera. Zmiany widoczne są także w oprawie wizualnej gry, która stała się znacznie mroczniejsza, niż w jej podstawowej wersji.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.