Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku strategiczne na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Po premierze 2460 Przed premierą 146
PC
Strategiczne
Tematyki
Czas
Phantom Doctrine
Phantom Doctrine

Strategiczne 14 sierpnia 2018

Phantom Doctrine to strategia szpiegowska autorstwa polskiego zespołu CreativeForge Games. Akcja toczy się w latach 80. ubiegłego wieku, prezentując alternatywną wersję zimnej wojny. Gracz staje na czele tajnej organizacji wywiadowczej, której celem jest powstrzymanie globalnego spisku mającego na celu przejęcie władzy nad światem. Musimy werbować agentów, szkolić ich, wyposażać oraz zapewniać im fałszywe tożsamości. Konieczne jest przeprowadzanie zwiadów, handlowanie informacjami, przesłuchiwanie jeńców oraz sprawne zarządzanie budżetem operacyjnym. Kluczową rolę odgrywają same misje, podczas których dowodzimy kilkuosobowym oddziałem w trybie turowym. Gra pozwala zarówno na frontalne ataki z użyciem ciężkiego uzbrojenia, jak i bezszelestne realizowanie zadań. Produkcję opracowano tak, aby można ją było przechodzić wielokrotnie. Sytuacja w wirtualnym świecie zmienia się dynamicznie, wiele elementów ustalanych jest losowo, a do tego autorzy przygotowali trzech bohaterów dla gracza - każdy z nich ma odmienną biografię, co wpływa na przebieg rozgrywki.

Hearts of Iron IV
Hearts of Iron IV

Strategiczne 6 czerwca 2016

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu rozbudowanych strategii, który zadebiutował w 2002 roku jako spin-off popularnej serii Europa Universalis. Za powstanie obu gier od lat niezmiennie odpowiada ekipa Paradox Interactive. W grze pokierujemy polityką jednego z państw w okresie 1936-1948, a więc nie tylko podczas samej II wojny światowej. Do naszych obowiązków należy dbanie o stosunki międzynarodowe, zawierane sojusze, jak również rozwój wojska, wybór strategii i bezpośrednie działania militarne swojego narodu. Wzorem poprzednich edycji, rozgrywka łączy w sobie wiernie odwzorowane realia historyczne (w tym autentyczne postacie przywódców czy też wojska i technologie poszczególnych krajów) z możliwością swobodnego kreowania alternatywnej rzeczywistości. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami, ograniczono nieco mikrozarządzanie, skupiając się na ogólnej strategii. Dodano też cykl dobowy/roczny i wprowadzono możliwość grupowania prowincji w regiony, co znacznie ułatwiło zarządzanie.

This is the Police 2
This is the Police 2

Strategiczne 31 lipca 2018

Kontynuacja gry This is the Police, opracowana przez autorów oryginału, czyli zespół Weappy Studio. Podobnie jak pierwsza część serii, produkcja w ciekawy sposób łączy elementy gier przygodowych i strategicznych. W This is the Police 2 gracze wcielają się w Lilly Reed – panią szeryf próbującą zaprowadzić porządek w niewielkim miasteczku Sharpwood.

Total War: Rome II
Total War: Rome II

Strategiczne 3 września 2013

Widowiskowa gra strategiczna, wyprodukowana przez brytyjskie studio deweloperskie Creative Assembly. Total War: Rome II pozwala graczom wcielić się w role przywódców państw z okresu starożytnego Rzymu i stanąć do walki o władzę oraz terytoria. Wzorem wcześniejszych gier z serii Total War (np. Total War: Shogun 2 oraz Empire: Total War) rozgrywka łączy elementy strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS). Do zadań graczy należy zarządzanie państwem i podległymi prowincjami, a także dowodzenie armiami. Atutem gry są spektakularne bitwy z udziałem tysięcy jednostek. Twórcy Total War: Rome II dołożyli starań o zachowanie historycznych realiów związanych m.in. z formacjami wojskowymi, ich uzbrojeniem oraz taktyką walki. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze jest zasługą zmodyfikowanego silnika Warscape Engine.

Total War: Rome II - Rise of the Republic
Total War: Rome II - Rise of the Republic

Strategiczne 9 sierpnia 2018

Piąty duży dodatek do gry Total War: Rome II. Akcja przenosi się do IV wieku przed naszą erą, kiedy to Rzym był jeszcze stosunkowo młodą republiką. Rise of the Republic to przede wszystkim nowa kampania, w trakcie której możemy przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu nacji. Autorzy wprowadzają nowe opcje akcji rządowych, zastępujące znany z wcześniejszych kampanii system zmian rządu.

Frostpunk
Frostpunk

Strategiczne 24 kwietnia 2018

Opracowana przez rodzime 11bit Studios gra strategiczno-przygodowa z elementami survivalu. Akcja Frostpunk osadzona została w fikcyjnym świecie o nieprzyjaznym, mroźnym klimacie, który w istotny sposób wpłynął na kształt społeczeństwa. Aby przetrwać, ludzie postawili tu bowiem na energię generowaną przez silniki parowe. Wszystko to jednak nie wystarcza, a społeczeństwo w obecnej formie nie zdaje egzaminu, tak więc aby ocaleć - musi diametralnie się zmienić. Rozgrywka skupia się na aspektach survivalowych, które w przeciwieństwie do większości podobnych produkcji nie opierają się jednak wyłącznie na zbieraniu i zarządzaniu surowcami. Równie ważną rolę odgrywają za to elementy strategiczne oraz konieczność dokonywania trudnych i niejednoznacznych moralnie decyzji. Całość okraszona została oryginalną oprawą graficzną, w której reprezentujące naturę zimne barwy kontrastują z ciepłymi kolorami, symbolizującymi pozostałości po cywilizacji.

Europa Universalis IV
Europa Universalis IV

Strategiczne 13 sierpnia 2013

Czwarta odsłona cieszącego się dużą popularnością cyklu gier strategicznych Europa Universalis. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską Paradox Development Studio. Zgodnie ze schematem serii, Europa Universalis IV pozwala pokierować rozwojem wybranej nacji na przestrzeni kilku wieków. Tym razem ramy historyczne wyznaczone są datami 11 listopada 1444 roku oraz 2 stycznia 1821 roku Rozgrywka opiera się na klasycznych regułach gatunku 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja), a do obowiązków gracza należy m.in. zarządzanie podległymi prowincjami, opracowywanie nowych technologii, dowodzenie armiami oraz prowadzenie działań dyplomatycznych. Poza opcją zmagań z komputerową sztuczną inteligencją, gra oferuje również sieciowy tryb zabawy wieloosobowej dla maksymalnie 32 uczestników.

Sid Meier's Civilization VI
Sid Meier's Civilization VI

Strategiczne 21 października 2016

Szósta odsłona legendarnego cyklu turowych strategii, pozwalających na pokierowanie wybraną cywilizacją na przestrzeni kilku tysięcy lat jej rozwoju. Za powstanie gry odpowiada tradycyjnie studio Firaxis Games, a patronat nad produkcją objął sam twórca serii, Sid Meier. Pod względem mechaniki, Civilization VI łączy sprawdzone rozwiązania poprzednich części cyklu, jednak w grze pojawiło się także kilka rewolucyjnych zmian. Najważniejszą z nich stanowi nowy sposób rozwijania miast, które teraz zajmować mogą więcej niż jedno pole i składać się z czterech rodzajów dzielnic: przemysłowej, naukowej, handlowej oraz wojskowej. Modyfikacji uległ system rozwoju technologii, w którym do każdego wynalazku przypisany został dodatkowy miniquest, zapewniający przydatną premię. Istotne zmiany dotknęły także system dyplomacji oraz mechanikę walki, łagodzącą nieco obostrzenia wprowadzone w piątej części serii. Całość uzupełnia tradycyjnie rozbudowany i w pełni konfigurowalny tryb wieloosobowy.

SpellForce 3
SpellForce 3

Strategiczne 7 grudnia 2017

Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 2003 roku serii gier fantasy, łączącej cechy strategii RTS z elementami RPG. Za powstanie gry odpowiada założone przez wydawcę cyklu studio Grimlore Games, w skład którego weszli m.in. twórcy dwóch pierwszych odsłon tytułu. Pod względem fabularnym gra stanowi swoisty prequel całej serii, a jej akcja toczy się w czasach, gdy fantastyczne uniwersum gry stanowiło jeszcze spójny, ogromny kontynent. Wpłynęło to oczywiście na nową strukturę lokacji, która zastąpiła dotychczasowy model połączonych portalami wysepek. Pod względem mechaniki twórcy sięgnęli do sprawdzonych rozwiązań cyklu, oferując grę strategiczną, w której wznosimy obóz i werbujemy armię, uczestnicząc w spektakularnych potyczkach. Elementy strategiczne uzupełniają tradycyjnie bohaterowie różnych klas i zdolności, system rozwoju postaci oraz liczne zadania fabularne – niczym w klasycznej grze RPG. Nie zapomniano także o opcjach rozgrywki wieloosobowej, toczonej za pomocą serwisu Spellforce.net.

Stellaris
Stellaris

Strategiczne 9 maja 2016

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG, opracowana przez firmę Paradox Interacive – twórców tak uznanych serii, jak Europa Universalis i Crusader Kings. Miejscem akcji gry jest generowana w sposób proceduralny, rozległa przestrzeń kosmiczna, a zadaniem graczy jest stworzenie własnego galaktycznego imperium. Przystępując do rozgrywki, możemy opowiedzieć się po stronie jednej z 7 grywalnych ras, różniących się między sobą pojęciem etyki, wyglądem oraz unikalnymi zdolnościami. Zabawa sprowadza się do przemierzania przestrzeni kosmicznej i ustawicznego rozwoju wybranej frakcji, a także zawierania sojuszy z innymi nacjami z wykorzystaniem zaawansowanego systemu dyplomacji. W grze nie zabrakło też rozlicznych potyczek z wrogo nastawionymi wspólnotami, które niejednokrotnie napotkamy podczas swej międzygwiezdnej podróży. Tytuł oferuje trzy niezależne drzewka technologiczne, tak więc w zależności od preferencji możemy postawić na rozwój społeczności, inżynierii lub fizyki.

Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII

Strategiczne 29 września 2015

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Crusader Kings II: Mroczne Wieki

Strategiczne 14 lutego 2012

Kontynuacja wydanej w 2004 roku rozbudowanej gry strategicznej Crusader Kings, stanowiącej osadzoną w realiach średniowiecznych spin-offową odsłonę popularnej serii Europa Universalis, rozwijanej od ponad dekady przez studio Paradox. Akcja gry osadzona jest w XI wieku, a my wcielamy się w dobrze sytuowanego chrześcijańskiego szlachcica, którego celem jest przeprowadzenie swojej dynastii przez mroczne czasy średniowiecza. Podczas zabawy odpowiedzialni jesteśmy za szereg aspektów funkcjonowania naszego królestwa: społecznych, militarnych, dyplomatycznych, religijnych czy feudalnych. Najbardziej zauważalną zmianą w porównaniu do poprzedniczki jest znaczące rozbudowanie aspektu psychologicznego, dzięki któremu większą rolę odgrywać będą relacje społeczne oraz indywidualne motywacje naszych poddanych. Inne zmiany dotknęły m.in. obecności baronów zarządzających prowincjami, usług nadwornego szpiega, zwiększenia roli kobiet czy rozbudowania stosunków z Kościołem.

Two Point Hospital
Two Point Hospital

Strategiczne 30 sierpnia 2018

Strategia ekonomiczna z elementami symulacji, w której przejmujemy kontrolę nad kliniką, a naszym zadaniem jest nie tylko niesienie pomocy potrzebującym, lecz także rozwój swojego szpitalnego biznesu. Two Point Hospital jest dziełem studia Two Point Studios, założonego przez twórców kultowego Theme Hospital.

Total War Saga: Thrones of Britannia
Total War Saga: Thrones of Britannia

Strategiczne 3 maja 2018

Spin-off cyklu Total War, w którym studio Creative Assembly zabiera graczy na Wyspy Brytyjskie z IX wieku naszej ery. Naszym zadaniem jest opowiedzenie się po jednej ze stron w walce o dominację nad Wyspami i poprowadzenie jej do zwycięstwa. Produkcja czerpie garściami z dorobku dotychczasowych części serii, więc podobnie jak one stanowi połączenie strategii turowej i klasycznego RTS-a.

Total War: Warhammer
Total War: Warhammer

Strategiczne 24 maja 2016

Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła. W Total War: Warhammer możemy stanąć po stronie jednej z ras, takich jak ludzie, orki, gobliny, krasnoludy czy wampiry. Poza wprowadzeniem do zabawy elementów fantastycznych, rozgrywka nie odbiega w znaczącym stopniu od rozwiązań znanych z poprzednich części serii, a jej sednem są w dalszym ciągu epickie potyczki, rozgrywane w czasie rzeczywistym. W przerwie pomiędzy bitwami zajmujemy się prowadzoną w trybie turowym rozbudową państwa, rozwijaniem ekonomii i nawiązywaniem stosunków dyplomatycznych.

Total War: Warhammer II
Total War: Warhammer II

Strategiczne 28 września 2017

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych tworzonych przez studio Creative Assembly. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, tym razem gracze nie trafiają do Starego Świata, lecz udają się w podróż na zachód, by rozegrać wojnę na czterech kontynentach zwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria. W konflikcie biorą udział cztery rasy, czyli elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni. Poszczególne frakcje walczą o kontrolę nad Wielkim Wirem, który mogą wzmacniać lub rozpraszać przy pomocy rozmaitych rytuałów. Rozgrywka w Total War: Warhammer II ponownie wspiera się na dwóch filarach. Podczas gdy na mapie strategicznej przemieszczamy armie, zarządzamy gospodarką i rozbudowujemy miasta (wszystko to w trybie turowym), bitwy toczone są w czasie rzeczywistym na oddzielnym ekranie. Każde z ugrupowań ma unikalne mechaniki, jednostki i bohaterów. Ponadto posiadacze pierwszej i drugiej części serii mogą pobrać olbrzymią mapę będącą połączeniem terenów dostępnych w obu grach. W ten sposób otrzymują możliwość rozegrania kampanii w epickiej skali, kontrolując dowolną frakcję z jedynki lub dwójki.

SimCity
SimCity

Strategiczne 5 marca 2013

Piąta odsłona popularnego cyklu strategii ekonomiczno-managerskich SimCity. Gra wyprodukowana została przez studio EA Maxis (znane m.in. z The Sims oraz Spore) przy wsparciu wydawniczym koncernu Electronic Arts. Zgodnie z konwencją serii, gracz wciela się w rolę zarządcy wirtualnego miasta, a jego zadaniem jest zbudowanie tętniącej życiem metropolii. Realizacja celu wymaga rozwiązywania złożonych problemów planistycznych, ekonomicznych i społecznych, a także szybkiego reagowania na rozmaite zdarzenia losowe (np. katastrofy naturalne). Na tle wcześniejszych gier z cyklu, SimCity wyróżnia się zastosowaniem nowoczesnego silnika Glassbox oraz rozbudowanym panelem społecznościowym CityLog (wzorowanym na podobnych systemach funkcjonujących w grach z serii Need for Speed i Battlefield).

Age of Empires IV
Age of Empires IV

Strategiczne 2019

Czwarta pełnoprawna odsłona słynnego cyklu strategii czasu rzeczywistego, zaliczanych do jednych z najważniejszych przedstawicieli swojego gatunku. W odróżnieniu od poprzednich części serii, opracowanych przez nieistniejące już Ensemble Studios, za stworzenie czwórki odpowiedzialna jest ekipa Relic Entertainment, znana głównie za sprawą takich serii jak Company of Heroes czy Warhammer 40,000: Dawn of War. Pod względem mechaniki Age of Empires IV pozostaje jednak wierne schematowi wypracowanemu przez swoich cenionych poprzedników. Podczas zabawy gracze stają więc na czele wybranej cywilizacji (do ich dyspozycji oddano nacje europejskie, azjatyckie oraz arabskie) i prowadzą ją przez kolejne etapy rozwoju. W trakcie zabawy pozyskujemy surowce, wznosimy kolejne budynki oraz wystawiamy do boju potężne i zróżnicowane armie. Oprócz wariantów rozgrywki dla pojedynczego gracza produkcja oferuje oczywiście rozbudowany tryb multiplayer, w ramach którego stajemy w szranki z innymi dowódcami z całego świata.

Northgard
Northgard

Strategiczne 7 marca 2018

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w fantastycznym świecie wikingów oraz mitologii skandynawskiej. W Northgard dowodzimy grupą nordyckich wojowników, którzy po wielu latach żmudnej eksploracji natrafili na owiany tajemnicą, bogaty ląd. Aby okryć się sławą, będą oni musieli stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na nich w nowym świecie. Mechanika rozgrywki w Northgard wzorowana jest na klasycznych RTS-ach, pokroju Age of Empires, Age of Mythology czy The Settlers. Poza standardowym pozyskiwaniem surowców, rozbudową osady i walką, gra oferuje elementy survivalowe, a jednym z głównych zadań gracza jest zapewnienie swojemu klanowi przetrwania podczas długich i niezwykle mroźnych zim. Do naszych przeciwników w bezpośrednich starciach należą m.in. krwiożercze wilki, nieumarli wojownicy oraz inne mityczne stwory, w tym giganty, z którymi można spróbować się sprzymierzyć. Northgard oferuje trójwymiarową grafikę z klasycznym widokiem izometrycznym, utrzymaną w lekko komiksowym stylu.

Ancestors Legacy
Ancestors Legacy

Strategiczne 22 maja 2018

Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego autorstwa niezależnego polskiego studia Destructive Creations. Akcja gry Ancestors osadzona została w średniowieczu, a kampania dla pojedynczego gracza oparta została na prawdziwych wydarzeniach historycznych. Podczas zabawy przychodzi nam zaś pokierować jedną z czterech zróżnicowanych frakcji: Słowianami, Germanami, Wikingami oraz Anglosasami. Pod względem mechaniki produkcja koncentruje się na prezentacji bitew na dużą skalę, a kluczem do sukcesu jest tu dobór właściwej taktyki, uwzględniającej topografię terenu. Prócz bitew na otwartym terenie, nie zabrakło też możliwości podbijania miast i wiosek należących do naszych nieprzyjaciół. W trakcie rozgrywki należy jednak również pochylić się nad sferą ekonomiczną: rozbudową naszej siedziby oraz koniecznością pozyskiwania niezbędnych surowców i materiałów. Elementem wyróżniającym grę jest jej spora przystępność, nawet dla początkujących w gatunku graczy.

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii RTS firmy Westwood Studios. W odróżnieniu od całkowicie fikcyjnej fabuły pierwowzoru, tym razem twórcy postanowili zaserwować graczom alternatywną wizję rzeczywistości, w której Stalin po dojściu do władzy postanawia „wyzwolić” świat z rąk imperialistów i podporządkować go sowieckiej władzy. Opowiadając się po jednej ze stron konfliktu, gracze ruszają na Zachód zjednoczeni pod czerwonym sztandarem lub w szeregach aliantów próbują zapobiec sowieckiej inwazji. W zależności od dokonanego wyboru, do dyspozycji mamy odmienne typy jednostek i uzbrojenia, przekładające się na nieco inną strategię rozgrywki. W odróżnieniu od pierwowzoru, zasób dostępnych środków zagłady został nieco urealniony, choć nie zabrakło również prototypowych typów uzbrojenia jak np. rażąca zbliżających się wrogów cewka Tesli. W każdej z kampanii czeka na nas 14 zróżnicowanych misji, zaś najlepsi mogą spróbować swoich sił w rozgrywce wieloosobowej.

Cities: Skylines
Cities: Skylines

Strategiczne 10 marca 2015

Należąca do popularnego gatunku city builderów strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada fińskie studio Colossal Order – twórcy cyklu Cities In Motion. Gra jest swoistą odpowiedzią na kultowe SimCity studia Maxis i w odróżnieniu od poprzednich produkcji Finów, nie ogranicza się jedynie do transportu miejskiego, pozwalając zbudować od podstaw prężnie funkcjonujące wirtualne miasto. Rozgrywka toczy się na mapach o wielkości 36 km kwadratowych, na których, wznosząc kolejne budynki i łącząc je siecią dróg, tworzymy swoją własną wymarzoną metropolię i troszczymy się o dobro jej mieszkańców. Istotnym elementem gry jest aspekt ekonomiczny: podczas zabawy dbamy o budżet miasta, pozyskując pieniądze z podatków i nawiązujemy kontakty handlowe z sąsiednimi metropoliami. Dbamy także o rozwój komunikacji miejskiej, dzięki której nasi mieszkańcy mogą sprawnie się przemieszczać. Produkcja oferuje wysokiej jakości, trójwymiarową oprawę graficzną oraz pełne wsparcie dla modderów.

Sid Meier's Civilization V
Sid Meier's Civilization V

Strategiczne 21 września 2010

Rozbudowana strategia turowa, stanowiąca piątą odsłonę sygnowanego nazwiskiem Sida Meiera cyklu Civilization. Produkcją Sid Meier's Civilization V zajęło się studio Firaxis Games przy wsparciu wydawniczym koncernu Take Two Interactive. Zgodnie ze schematem serii, gracze ponownie mają okazję wcielić się w role przywódców i pokierować rozwojem wybranych nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Mechanika rozgrywki nie ulegała radykalnym modyfikacjom, a wprowadzone nowe rozwiązania (np. neutralne państwa-miasta, siatka heksagonalna na mapie świata oraz ograniczenie do jednego oddziału na polu) są w większości efektem ewolucji wcześniejszych pomysłów. Widocznych zmian doczekała się natomiast oprawa wizualna Sid Meier's Civilization V, generowana przez zupełnie nowy silnik graficzny.

Jurassic World Evolution
Jurassic World Evolution

Strategiczne 12 czerwca 2018

Przygotowana przez doświadczoną ekipę studia Frontier Developments (m.in. cykl Rollercoaster Tycoon) strategia ekonomiczna, której akcja toczy się w uniwersum wykreowanym na potrzeby filmowej serii Jurassic Park/Jurassic World. Akcja gry przenosi nas w niedaleką przyszłość, kiedy to ludzkości udało się opracować technologię pozwalającą na odtworzenie DNA prehistorycznych gadów. Podczas zabawy wcielamy się zaś w rolę zarządcy parku rozgrywki, w którym ludzie mogą na własne oczy zobaczyć przywrócone do życia dinozaury. Zgodnie z regułami gatunku do naszych obowiązków należy nie tylko tworzenie i prezentowanie odwiedzającym kolejnych gatunków gadów, ale także dbanie o całą infrastrukturę parku oraz zapewnienie turystom bezpieczeństwa i całego szeregu zróżnicowanych atrakcji. Głównym aspektem Jurassic World: Evolution jest jednak aspekt ekonomiczny, a wszystkie działania gracza powinny być podporządkowane temu, aby nieustannie inwestować w rozwój parku i bogacić się.