Oblivion Remastered jednak otrzyma złożone mody nawet bez wsparcia Bethesdy. Moderzy zaliczyli ważny przełom

Tworzenie skomplikowanych modów do Obliviona może stać się jeszcze łatwiejsze. Fanowi udało się opracować skuteczną metodę.

Oblivion Remastered jednak otrzyma złożone mody nawet bez wsparcia Bethesdy. Moderzy zaliczyli ważny przełom
Źródło fot. Bethesda Softworks / Virtuos
i

Premiera zremasterowanego Obliviona, choć radosna, przyniosła przykre wieści dla społeczności moderów: Bethesda nie zamierza wprowadzać wsparcia dla modów w odświeżonej „czwórce”. Jest to o tyle szokujące, że produkcje studia słynęły wręcz z poszanowania dla fanowskich zmian, które niekiedy przyczyniały się do tworzenia całkowicie nowych tytułów. Niemniej gracze zawsze sobie poradzą – w końcu technologia im nie obca.

Szansa na bardziej zaawansowane mody

Autorem innowacyjnego (a przy okazji ratującego moderskie życia) pomysłu jest Time-Has-Come z Reddita. Teoretycznie ograniczenia silnika UE4SS – w połączeniu z brakiem wsparcia ze strony Bethesdy – uniemożliwiają tworzenie bardziej skomplikowanych projektów, takich jak nowe zaklęcia czy opcje dialogowe. Gracz znalazł jednak rozwiązanie, które znacznie ułatwi pracę.

Są nim dokładniej „ciche” powiadomienia. Moder wykorzystuje w swoich eksperymentach język oprogramowania Lua, który pozwala na przekazanie potrzebnych informacji w lewym górnym rogu ekranu, a następnie ukrycie ich – w ten sposób Time-Has-Come może kombinować z konkretnymi wydarzeniami w świecie Obliviona.

Dla przykładu, autor wpisu stworzył moda dodającego do gry zaklęcie Lewitacji – coś, co jeszcze niedawno znajdowało się w sferze niemożliwej do wykonania. Time-Has-Come wierzy, że wkrótce będziemy mogli tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane mody pokroju nowych mini-gier czy nawet zmian systemu doświadczenia.

Jesteście zainteresowani tworzeniem skomplikowanych modów do Obliviona? Dokładne instrukcje znajdziecie we wpisie na redditowym forum. Time-Has-Come oferuje dodatkowo alternatywną metodę z wykorzystaniem konsoli komend.

Więcej na temat:   cRPG   Mody   Różności

Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez

Konsekwencje jednego zadania z Cyberpunka 2077 wyszły na jaw dopiero po pewnym czasie i w zależności od podjętej decyzji, mogą być drastyczne w skutkach, ale mało zdaje sobie z tego sprawę.

Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez

„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier

W jakich barwach maluje się przyszłość BioWare? Sądząc po ostatniej wypowiedzi Marka Darrah – w dość jednolitych.

„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier

Aktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać

W sieci istnieją tysiące fanfików i nic dziwnego, że aktorzy wiedzą o ich istnieniu. Prawdziwe pytanie brzmi jednak, co robią z tą wiedzą?

Aktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać