
Premiera zremasterowanego Obliviona, choć radosna, przyniosła przykre wieści dla społeczności moderów: Bethesda nie zamierza wprowadzać wsparcia dla modów w odświeżonej „czwórce”. Jest to o tyle szokujące, że produkcje studia słynęły wręcz z poszanowania dla fanowskich zmian, które niekiedy przyczyniały się do tworzenia całkowicie nowych tytułów. Niemniej gracze zawsze sobie poradzą – w końcu technologia im nie obca.
Szansa na bardziej zaawansowane mody
Autorem innowacyjnego (a przy okazji ratującego moderskie życia) pomysłu jest Time-Has-Come z Reddita. Teoretycznie ograniczenia silnika UE4SS – w połączeniu z brakiem wsparcia ze strony Bethesdy – uniemożliwiają tworzenie bardziej skomplikowanych projektów, takich jak nowe zaklęcia czy opcje dialogowe. Gracz znalazł jednak rozwiązanie, które znacznie ułatwi pracę.
Są nim dokładniej „ciche” powiadomienia. Moder wykorzystuje w swoich eksperymentach język oprogramowania Lua, który pozwala na przekazanie potrzebnych informacji w lewym górnym rogu ekranu, a następnie ukrycie ich – w ten sposób Time-Has-Come może kombinować z konkretnymi wydarzeniami w świecie Obliviona.
Dla przykładu, autor wpisu stworzył moda dodającego do gry zaklęcie Lewitacji – coś, co jeszcze niedawno znajdowało się w sferze niemożliwej do wykonania. Time-Has-Come wierzy, że wkrótce będziemy mogli tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane mody pokroju nowych mini-gier czy nawet zmian systemu doświadczenia.
Jesteście zainteresowani tworzeniem skomplikowanych modów do Obliviona? Dokładne instrukcje znajdziecie we wpisie na redditowym forum. Time-Has-Come oferuje dodatkowo alternatywną metodę z wykorzystaniem konsoli komend.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez
Konsekwencje jednego zadania z Cyberpunka 2077 wyszły na jaw dopiero po pewnym czasie i w zależności od podjętej decyzji, mogą być drastyczne w skutkach, ale mało zdaje sobie z tego sprawę.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier
W jakich barwach maluje się przyszłość BioWare? Sądząc po ostatniej wypowiedzi Marka Darrah – w dość jednolitych.
„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gierAktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać
W sieci istnieją tysiące fanfików i nic dziwnego, że aktorzy wiedzą o ich istnieniu. Prawdziwe pytanie brzmi jednak, co robią z tą wiedzą?
Aktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać