Friz chwali się wielkimi zarobkami; ile zarabiają inni influencerzy?
Karol „Friz” Wiśniewski za pośrednictwem Twittera zdradził fanom, ile zarabia na wyświetleniach swoich filmów. Wynik za listopad jest naprawdę imponujący.

Jeżeli zastanawialiście się, ile można zarobić dzięki reklamom na YouTube, to nie musicie dłużej czekać na odpowiedź. Friz opublikował wpis na Twitterze, w którym pokazał swoim fanom, że jego CPM wynosi aż 30 zł.
Czym jest CPM?
Zanim powiecie, że te 30 złotych to mało, warto wiedzieć, że CPM to skrót od „cost per thousand impressions”. Jest to więc wartość, która określa przychód z reklam na tysiąc wyświetleń. Biorąc pod uwagę to, jaką popularnością cieszą się filmy Friza, możemy przeliczyć, że każdy materiał z milionem odsłon wygeneruje przychód w wysokości 30 tysięcy złotych.
Nie jest to jednak kwota, która trafia bezpośrednio do twórcy. Równie istotny jest wskaźnik RPM (revenue per mile/thousand), który wyznacza, ile faktycznie zarabiamy na danym filmie po odjęciu udziałów samego YouTube’a czy podatków.
Zarobki influencerów pod koniec 2022 roku
Karol Wiśniewski na pewno ma powody do zadowolenia, ale sam wpis wywołał dyskusję, podczas której mniej lub bardziej znani twórcy przerzucali się swoimi osiągami.
Frizowi szybko odpowiedziała Bunny Marthy, której wskaźnik CPM w listopadzie wynosił 7,92$ co przy kursie z drugiego listopada możemy przełożyć na około 38 złotych.

Poprzeczkę podnieśli kolejni influencerzy, Wiktor Sieradzki z kanału MNXHD osiągnął CPM o wysokości 9,15$, a WuWunio w najlepszym dniu listopada doszedł do nawet 54,92 zł.

Nie wszyscy mają jednak powody do radości. Filip „Yoshi” Panek w porównaniu do pozostałych twórców zdobył CPM w wysokości jedynie 14,75 zł.

Warto pamiętać, że wskaźniki te dotyczą wyłącznie wyświetleń na YouTubie, a sami twórcy zarabiają też dzięki mnóstwie innych źródeł. Patrząc na te statystyki, możemy się śmiało spodziewać, że influencerzy w grudniu jeszcze bardziej podbiją stawkę.
Więcej na temat: rozrywka
Jego film ma 92 mln wyświetleń na YouTube, a i tak zarobił na nim „grosze”
Okazuje się, że można zrobić film, który osiągnie ponad 90 mln wyświetleń na YouTube i prawie w ogóle na nim nie zarobić. Tak jak w przypadku Setha Evermana i jego parodii piosenki „Bad Guy”.
Jego film ma 92 mln wyświetleń na YouTube, a i tak zarobił na nim „grosze”Zarabianie na Twitchu ma być łatwiejsze, nadchodzą nowe formy monetyzacji
Twitch wprowadza zmiany, które umożliwią wykorzystywanie reklam w mniej irytujący sposób. Platforma planuje skupić się także na ułatwieniu monetyzacji dla streamerów.
Zarabianie na Twitchu ma być łatwiejsze, nadchodzą nowe formy monetyzacjiSzachy popularne, jak nigdy wcześniej. To problem dla serwerów
Szachy w przeciągu ostatnich lat stały się wyjątkowo popularne. Niestety wiąże się to także z poważnymi problemami dla serwisu pozwalającego na toczenie rozgrywek w sieci.
Szachy popularne, jak nigdy wcześniej. To problem dla serwerów