Intel kasuje Larrabee?
Hmmm ... no co powiedzieć. Zawód po prostu intel nie sprostał stworzeniu 'innego' wielordzeniowego GPU .
R.I.P.
A mi sie wydaje że Intel dał by rade ale chyba nie ma rynku na tego typu podzespół
CPU jest wykorzystywane praktycznie do większości oblczeń
AMD nadal pracuje nad GPGPU, w takiej sytuacji będzie mieć ogromną przewagę nad Intelem o ile wypuści działające urządzenie. AMD jest właścicielem ATI które posiada ogromne doświadczenie w grafice profesjonalnej i dla graczy więc Intel może mieć w przyszłości ciepło. AMD już pewnie zaciera ręce.
Projekt Intela miał coś czego konkurencja nie - raytracing w czasie rzeczywistym. W necie gdzieś są dostępne screeny.
~TobiAlex
A jesteś pewny że to było w czasie rzeczywistym? Nvidia i AMD mogą też zrobić screeny powiedzieć, że to było robione w czasie rzeczywistym. Ale nie martw się raytracing zawita do nas na pewno jakaś inna firma to robi (nie pamiętam jej nazwy), a jak nie oni to Nvidia i AMD.
TobiAlex -> i tu się mylisz, bo zarówno amd jak i nv mają już swoje dema raytracing, są dostępne screeny lub/i filmy.
O ile intel nie udostępnił żadnego exe to nie ma/miał się czym chwalić.
Real Time Ray Tracing jest możliwe na domowych komputerach od bardzo dawna. Pierwsze dema z demosceny sięgają pewnie głęboko w lata 90, a na początku XXI wieku wydano nawet prawdziwe gry oparte na RTRT.
Na tej stronie http://www.realstorm.com/ jest dostępne m.in. demo gry w kręgle, gdzie grafika jest renderowana właśnie przez Ray Tracing. Co ciekawe, przy niskiej rozdzielczości na moim starym Athlonie 1.3 GHz wyglądało to bardzo dobrze w porównaniu do tego co generowała karta GF2 GTS obecna w tym komputerze.
Co do samej technologii, to pytanie czy warto? Producenci gier patrzą przede wszystkim na koszty, a dopiero potem na technologię. Nie jest wcale powiedziane, że przyszłość należy do RTRT, bo na dzień dzisiejszy rasteryzacja daje takie same rezultaty, jeśli chodzi o grafikę generowaną w czasie rzeczywistym.
likfidator2 nie zgodzę się z tym, że producenci patrzą najpierw na koszty a potem na technologię. Daleko nie szukać - CryEngine2 czy obecnie powstający CryEngine3. W obu przypadkach koszty kolosalne.
TobiAlex, ale sam sobie zaprzeczyłeś. CE2 przegrał to kompletny niewypał, poza Crysisem żadna duża gra z niego nie korzysta. Mówisz o kosztach, ale te koszty ponoszą firmy tworzące silniki, a nie gry. Crytek chce po prostu uszczknąć kawałek tortu, którym zajada się Epic ze swoim UE3 udostępniając go za ogromne pieniądze deweloperom, którzy chcą tworzyć gry.
Tworząc grę najważniejsze jest planowanie kosztów. Jak się tego nie zrobi dobrze, to projekt umrze.
Rozwijanie technologii nie wpływa na jakość gry. Programista może wiele lat rozwijać swój silnik wyposażając go w najnowsze technologie. Wymaga to sporo pracy, jak i pieniędzy, a jednocześnie kompletnie nie ma wpływu na postęp prac nad grą.
Ile osób narzekało na Crysisa, że jest to tylko demko technologiczne silnika? Z drugiej strony mamy gry Blizzarda, które już w momencie premiery są lekko technologicznie zacofane, ale za to każdy aspekt rozrywki mają dopracowany.
Grafika, czy fizyka są co prawda istotne, a każda nowa technologia mogąca wprowadzić powiew świeżości do świata gier jest na wagę złota, ale jak pisałem koszty produkcji i dokładne planowanie tego co zespół da radę umieścić w swojej grze jest najważniejsze.
spoiler start
Powiedzmy, że po godzinach pracuję przy tworzeniu malutkiej, ale komercyjnej gry, więc temat jest mi dość dobrze znany:)
spoiler stop
@likfidator2 [ Level: 2 - Pretorianin ]: raytracing jest dostepny od wielu lat, to prawda. NIkt nie twierdzil chybainaczej przeciez.
natomiast zawsze bolaczka w tej technice byla wydajnosc. Zreszta teraz developerzy probuja sie na nim skupic, ale i tak nie w jego czystej formie, a idac na pewne kompromisy.
Co do Larrabee, przechwalki przechwalkami, a rzeczywistosc zweryfikowala.
I dobrze.
@drau
Ja się odniosłem do tego, co Lipton07 napisał
Nvidia i AMD mogą też zrobić screeny powiedzieć, że to było robione w czasie rzeczywistym.
Tak jak 10-15 lat temu nikt nie marzył o fizyce jaką mamy obecnie w grach, tak za kilka(naście) lat może będziemy korzystać z RT, albo jeszcze czegoś innego, wszystko się okaże w przyszłości.
@ Likidator
co nie oznacza, że Raytracing to jakiś święty gral dla gier...
likfidator2 a co robisz? Też mam trochę doświadczenia w komercyjnym tworzeniu gry, jak co to odezwij się na [email protected]
http://www.youtube.com/watch?v=yhd6okJjLbY
szkoda szkoda bo liczyłem bardzo na tą gierkę :/ (oby wogóle wyszła)
O kur** co oni tam kombinują