Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Poza grami Colin McRae DiRT 2 - test wydajności

30.11.2009 10:20
👍
1
zanonimizowany278888
32
Centurion

W przedostatnim akapicie "NVIDIA vs. ATI" należałoby poprawić "Ma to bardzo znaczenie", ale tekst fajnie napisany, lepszy i bardziej obiektywny od tego monstrum na benchmark.pl

30.11.2009 10:22
👍
2
odpowiedz
zanonimizowany591269
5
Legionista

Bardzo dobry test, wszystko czytelne i jasne

30.11.2009 10:29
3
odpowiedz
zanonimizowany659470
14
Legionista

Między DirectX 9 vs 11 nie ma różnicy - tylko spadek wydajności - żenada- taknaprawde od czasów Crysis czyli 2-3 lta grafika się zatrzymała.

30.11.2009 10:29
👍
4
odpowiedz
zanonimizowany643604
4
Legionista

gra wygląda przepięknie

30.11.2009 10:34
😊
5
odpowiedz
tomasz.niechaj
7
nvision.pl

@ trex11
Nie widać tego tak dobrze na screenach, ale w DX9 otoczenie jest rozmyte - widać to na skałach które znajdują się na pierwszym porównaniu jakości obrazu (te po prawej). Ale w czasie gry kompletnie tego nie widać - ja to zobaczyłem dopiero przy przerzucaniu screenów między sobą.

Pozdrawiam

30.11.2009 10:35
annihiluzz
6
odpowiedz
annihiluzz
49
Annihilator

smiechu warte

30.11.2009 10:55
lordpilot
7
odpowiedz
lordpilot
210
Legend

Zacznę może od tego że gra wygląda naprawdę ładnie - nieważne DX 9 czy DX 11, nieważne konsola czy PC.

Po drugie różnice, jakiekolwiek są praktycznie niewidoczne - po cichu liczyłem że w wersji PC zmniejszą trochę blur (po testach dema na X360 stwierdzam, że "lekko" z tym przesadzono - wszystko się świeci jak psu...), szkoda że nic w tym względzie nie zmieniono :/

Wisienka na torcie na koniec - brak supportu DX 10 to żenada. Brak widocznych różnic między DX 9 vs DX 11 to jeszcze większa żenada. Widać wyraźnie że pecetową premierę przesunięto tylko ze względów marketingowych: AMD/ATI chce upchnąć swoje nowe karty, drenując portfele graczy, a "Codies" też dostaną swoją działkę - nie bez powodu Dirt 2 dołączany jest jako "bonus" do nowych kart od czerwonych...

Największą żenadą jest natomiast wydajność. W końcu DX 11 to miało być przede wszystkim narzędzie dla programistów - programowanie miało być łatwiejsze, pracy mniej, a efekt (także jeśli idzie o wydajność) lepszy. Tymczasem gra wygląda pod DX 9 i 11 niemalże identycznie, a pod DX 9 działa lepiej (także na kartach z obsługą DX 11). No to "lol" po prostu - także z tego że na nowych kartach z DX 11 obsługę DX 9 trzeba wymuszać ręcznie, zamiast po prostu włączać to w opcjach...

Także z dużej chmury... nawet mżawki nie ma ;-)

ps. Gość który w CDA pisał recenzje blaszakowej wersji i gołym okiem widział "te wszystkie cuda pod DX 11" wobec powyższych testów... dość mocno się skompromitował...

30.11.2009 11:13
8
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

CDA to CDA, jak tak ich obserwuję, to są tylko gracze, fachowca od sprzętu nie mają nawet średniej klasy co widać w ich testach (przynajmniej tak było, bo od dłuższego czasu pomijam ich dział sprzętowy jako całkowicie amatorski i nieprofesjonalny)

30.11.2009 11:32
dia8el
9
odpowiedz
dia8el
92
Wiedźmin

Ogólnie żenada... Opóźnienie premiery, różnice dx10 i 9, no i przede wszystkim CENA! Dlaczego rewolucyjny GRID kosztował w premierze tylko 80zł, a DIRT, który naprawdę graficznie nie wnosi tak wiele jak podówczas GRID, kosztuje na starcie kosmiczne 120 zeta :/ ?

Sam test zaś - zacny.

Peace

30.11.2009 11:41
10
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

Sam fakt, że pominęli DX10 już o czymś świadczy. Nowe wersje DirectX może są i wygodne dla programistów, ale jest taki jeden mały szczegół, który nazywa się Xbox360, który ma tylko DX9...

Otóż kto odważy się wydać wysokobudżetową grę tylko na PC i w dodatku tylko na Windows Vista(i nowsze)? Gdyby Microsoft nie wyciął DX10 z XP, to sytuacja byłaby zupełnie inna, ale jak widać skok na kasę M$ pod nazwą Vista kiepsko im wyszedł.

Co do kart graficznych, to Ati ma DX11 w najnowszych kartach, a nVidia PhysX, który działa nawet na 3 letnich kartach. W dodatku korzyści z DX11 praktycznie nie ma, podczas gdy PhysX w kilku grach jest dość ciekawie wykorzystany.

30.11.2009 11:53
lordpilot
11
odpowiedz
lordpilot
210
Legend

likfidator2,

Nowe wersje DirectX może są i wygodne dla programistów, ale jest taki jeden mały szczegół, który nazywa się Xbox360, który ma tylko DX9...

No nie do końca - częściowo jest zgodny z DX11, jako że siedzi w nim GPU od ATi wspierające tesselację...

W dodatku korzyści z DX11 praktycznie nie ma, podczas gdy PhysX w kilku grach jest dość ciekawie wykorzystany.

Zgoda. Tutaj jako ciekawostkę mogę podać jedną rzecz - w "creditsach" Gears of Wars 2 w podsumowaniu użytych technologi pojawia się nVidia PhysX, co jest dość zabawne bo w X360 (a tylko na niego GoW 2 wyszedł) GPU jest od ATI...

Wyciągając dość ostrożne wnioski - zapewne bez problemu PhysX obsłużyły by na kompach co mocniejsze karty od czerwonych, a nie tylko te od nVidii. Na przeszkodzie stoją tylko względy licencyjne...

30.11.2009 11:57
12
odpowiedz
Dudzin18
68
Konsul

Trzeba przyznać że gra wygląda ślicznie ale wielkich różnic nie ma co zauważyłem to jedynie cienie i troche światła ale nic pozatym ; ]

30.11.2009 12:13
😉
13
odpowiedz
djsoundtronic
104
Konsul

Gra jest śliczna i diabelnie grywalna. To fakt, ale najlepszym komentarzem niech będzie jeden z komiksów GOLa gdzie gość szukał różnic z lupą w ręku. I znalazł... plamę na monitorze. :P

30.11.2009 12:17
14
odpowiedz
zanonimizowany484600
41
Legend

lordpilot --> captain obvious is so obvious. Od początku zarówno DX10 jak i DX11 to pic na wodę i wyciąganie kasy. Nie ma żadnych dowodów na to, że dane efekty nie da się uzyskać na DX9. Crysis i grzebanie w configu to udowodniło. Z resztą mniejsza z tym, tu chodziło o polepszenie wydajności a się okazuje, że jest wręcz odwrotnie.

No ale co tam, kup pan kartę, DX11 !!11!1jeden

EDIT: recka w CDA? Niech zgadnę: Allor był autorem?

30.11.2009 12:48
15
odpowiedz
Saves35
46
Konsul

Wiadomo było że DX 11 dla oczu nic nie wniesie i będzie przereklamowany pograłem trochę w demko na PC i jest bardzo dobrze zoptymalizowany na lapku na high cienie na low wyciąga Min 26fps Max 44fps Avg 37.617fps więc jak na laptopa jest to bardzo dobry wynik i dla mnie zadowalający na pokładzie c2d 2.0ghz, gforce 9650M GT, 4gb ram i jak mam porównać demo na PC i na klocku to nie widać żadnej różnicy nawet jak włączymy AA dopiero gdy na PC podbijemy rozdziałke do 1920×1080 i wyżej wtedy mamy obraz jak żyleta i jest zdecydowanie lepiej ale wtedy mam 19fps ;] podsumowując mistrzowie kodu spisali się dobrze lecz nie potrzebnie opóźniali premierę

30.11.2009 13:15
16
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

lordpilot--> Tutaj nie chodzi o zgodność Xboxa 360 z DX10, czy 11. Chodzi o same biblioteki DirectX, które od wersji 10 są przebudowane od podstaw. To tak jak porównać MS office 2000 z nowymi wersjami, które mają zupełnie inny interfejs użytkownika. W obu napiszesz list, ale w każda z nich ma inaczej pogrupowane przyciski do formatowania tekstu.

Tutaj jako ciekawostkę mogę podać jedną rzecz - w "creditsach" Gears of Wars 2 w podsumowaniu użytych technologi pojawia się nVidia PhysX, co jest dość zabawne bo w X360 (a tylko na niego GoW 2 wyszedł) GPU jest od ATI...

Ano, bo PhysX jest biblioteką fizyczną, w dodatku udostępnianą na bardzo przyjemnej licencji (tj. darmowej, z małymi kruczkami) i sam PhysX działa na wszystkim m.in. PC, PS3, Xbox360, a nawet Wii. Jedyna różnica jest taka, że mając kartę nVidii można część obliczeń fizycznych przekazać karcie, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, aby gra liczyła wszystko na procesorze, ale wydajność byłaby raczej niska. Oczywiście PhysX mogłoby działać również na Ati, ale nVidia nie ma w tym żadnego interesu.

30.11.2009 13:26
17
odpowiedz
Kalcyt
20
Centurion

I tak juz na PC nikt za 5 lat grac nie bedzie. Na konsolach nie trzeba martwic sie o wydajnosc jest stale 60 fps lub 30 i juz. Niech PC umrze jako platforma do gier

30.11.2009 13:29
eJay
😉
18
odpowiedz
eJay
240
Quaritch

gameplay.pl

I tak juz na PC nikt za 5 lat grac nie bedzie.

Gates kiedyś twierdził, że 640 kb każdemu wystarczy :> Inny naukowiec stwierdził, że świat potrzebuje jedynie 5 kompów.

30.11.2009 13:31
19
odpowiedz
Kalcyt
20
Centurion

Ale komputer jest dobry do internetu np. lecz do gier to beznadzieja. Pozatym wiekszosc graczy pecetowych to piraci.

30.11.2009 13:36
raziel88ck
20
odpowiedz
raziel88ck
195
Reaver is the Key!

Warto zaznaczyć, że tylko w trybie DX11 dostępne są najwyższe ustawienia opcji „Post Process”

najwieksza glupota jaka mogli zrobic tworcy

Kalcyt - chcialbys ;]

Różnica w jakości obrazu nie tyczy się więc opcji „Post Process”, a innych ustawień, które nie są niestety dostępne ani w menu ani w pliku konfiguracyjnym (bezpośrednio). Dopiero ręczna edycja pliku konfiguracyjnego i ustawienie opcji „forcedx9” na „true” pozwala włączyć tryb DirectX 9, a tym samym zwiększyć wydajność.


kolejny idiotyzm programistow

Ale wymagan ogromnych Dirt 2 nie ma, przynajmniej na dx9, skoro bede mogl sie cieszyc najwyzszymi detalami i wygladzaniem krawedzi x4 przy plynnej rozgrywce. Za to zszokowal mnie fakt, ze moj procek moglby mocno ograniczyc nowe, szybsze karty. Praktycznie po zmianie karty nie odczulbym roznicy w plynnosci. Nie spodziewalem sie czegos takiego. Przynajmniej nie w takim stopniu.

Odnosnie 5750 i 5770 to wiedzialem, ze sa to za slabe karty jak na dx11 i teselacje. 5850 to minimum.

30.11.2009 13:48
Cziczaki
21
odpowiedz
Cziczaki
182
Renifer

Jak tak patrzę na te testy z kartami na DirectX 9 - 10 - 11... To czekam na newsa na GOL'u z informacją kiedy przestaną wspierać DirectX 9 i będzie trzeba się zaopatrzyć w Vistę by grać...

30.11.2009 14:23
22
odpowiedz
zanonimizowany407138
55
Konsul

haha "skoro nie widac roznicy,to po co przeplacac??" pasuje tu jak malo co

30.11.2009 14:39
23
odpowiedz
zanonimizowany686307
46
Pretorianin

Test ok, wychodzi na to, że dx11, tak samo jak dx10 prawie nic nie wnosi, a zżera więcej fpsów. Dziwi mnie trochę dodawanie w zestawieniu rozdzielczości 1024x768(1280x1024 w zasadzie tez). Dla mnie ta rozdziałka była niska jeszcze w 2004 roku kiedy miałem 19"crt i tak samo nikt z moich znajomych nie gra raczej teraz poniżej natywnej rozdziałki lcd monitora 20" i wzwyż, ew. 1440x900 na laptopie(nie znam nikogo kto miałby jeszcze crt, nawet moja mama i ojciec do pracy używają 22" lcdków). Teraz na serwisach hardware'owych(np. tom's hardware) raczej testuje się w 3 wariantach 22", 24" i 30"(czyli 1680x1050, 1920x1200 i 2560x1600), zwłaszcza że aktualnie karty graficzne za 300zł dają rade z nowymi tytułami w 1680x1050. W dirta2 grałem na ps3, ale denerwowało mnie to, że znów, jak w dircie1, zamiast rajdówki i aut fwd, rwd i 4x4 są jakieś głupie buggie'sy, powolne ciężarówki i inne bzdety, aczkolwiek wygląda ładnie. Aha i menusy trochę przekombinowane jak dla mnie.

30.11.2009 14:41
raziel88ck
24
odpowiedz
raziel88ck
195
Reaver is the Key!

Miszczogrzmot - pamietaj, ze nie kazdy ma panorame ;]

30.11.2009 14:58
25
odpowiedz
tomasz.niechaj
7
nvision.pl

@ Miszczogrzmot
Nooo niekoniecznie z tą rozdzielczością masz rację. Niestety, ale wciąż najwięcej procentowo użytkowników ma właśnie rozdzielczość 1024x768. Na drugim miejscu jest 1280x1024 i te dwie rozdzielczości z reguły stanowią około 60-70% wszystkich czytelników. Oczywiście większość nowo kupowanych monitorów ma rozdzielczość 1680x1050, ale przecież jest cała rzesza tych, którzy mają LCD 17 lub 19" z rozdzielczością 1280x1024 oraz starsze monitory LCD itd. Zresztą - nikt Cię nie zmusza do czytania wyników w rozdzielczości 1024x768, a 1280x1024 na tyle mocno się trzyma że choćbyś nie wiem co pisał to i tak będę w niej testował :)

Pomyśl też, że raczej mało prawdopodobnym jest by osoba kupująca kartę graficzną za nie więcej jak 300 złotych kupiła monitor o rozdzielczości większej niż 1680x1050, a bardzo często będzie tak że będzie już posiadała monitor kupiony jakiś czas temu - np. 17". I nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że nawet karty graficzne za 300 złotych dają radę z nowymi tytułami w 1680x1050 - chyba, że mówimy o najniższych ustawieniach graficznych.

30.11.2009 15:19
Nolifer
26
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Rzeczywiście zmiany są nieistotne i w czasie rozrywki nie ma większej różnicy

30.11.2009 15:32
27
odpowiedz
hooded man
107
Pretorianin

debile piszący o smierci PC jako platformy do gier czy stałych 60 lub 30 fps`ach niech sie palna w ten glupi łeb. Bo PC nigdy nie umrze jako platforma do gier bo jest to scisle powiazane z producentami sprzetu. A 60 lub 30 fps na konsolach to czysta fikcja. Taki gry jak GTA4 czy inne glosne produkcje chrupia na konsolach i nie ma mowy o 30 fps`ach, pomijajac juz fakt ze nie obsluguja marnego 720p.

Poza tym ze konsole maja slabe osiagi, to kompletnie nie radza sobie z grami typu snadbox.
PC sie "wyspecjalizowal" niemal w symulatorach takich jak ARMA2 ktore sa nie do napisania na konsole.

"Pozatym wiekszosc graczy pecetowych to piraci." - nastepny durnowaty post. Microsoft zbanowal blisko milion konsol po premierze nowego COD`a co jest liczba ogromna w skali aktywnych uzytkownikow tej zabawki. Wiec bzdury opowiadasz takie ze mi oczy krwawia normalnie. Skala piractwa na x-boxa okazuje sie byc calkiem duza. Troche lepiej sytuacja ma sie z ps3 ale widac ze ta konsola oprocz uncharted2 i przygod snejka raczej nie zachwyca

30.11.2009 16:09
Laston
28
odpowiedz
Laston
157
Chaos Lord

Pan Kalcyt znany jest ze swoich idiotycznych poglądów na temat rynku gier na PC... Eh szkoda słów :/

Co do bibliotek DX. Gdyby jakakolwiek gra była od podstaw napisana pod DX10/11 z pewnością zauważylibyśmy różnice zarówno w wydajności jak i lepszej jakości grafice. No ale sory jeśli wszystkie dzisiejsze gry pisane są na DX9, a tylko kilka elementów dodawane jest z nowszej ich wersji to i dziwić się nie można, że żadnych różnic nie widać.
DX10/11 różni się od DX9 tylko tym, że pewne efekty jest o wiele łatwiej uzyskać. Np. efekt Y w DX9 zajmuje 120 linijek kodu, a w DX10 zajmuje linijek tych 14, różnica jest kolosalna ponieważ każda z tych linijek to nie jest tylko więcej pracy dla programisty ale pamiętajmy, że te wszystkie instrukcje musi wykonać karta graficzna i procesor, jeśli to samo można uzyskać mniejszym kosztem zwiększa się zapas mocy komputera i tym samym generowana scena mieć więcej szczegółów co przekłada się na ogólnie lepszy efekt wizualny.
Teoretycznie możliwe jest uzyskanie tych samych efektów w DX9 co w 10 i 11 jednak o wiele wiele większym kosztem. To by było na tyle :P

PS. Mógłby ktoś z redakcji powiedzieć jaka dokładnie karta graficzna z testu kryje się pod nazwą GeForce 9600 GT? Generalnie chciałbym wiedzieć jakie ma taktowanie rdzenia: 600MHz czy 650MHz?

30.11.2009 16:10
29
odpowiedz
zanonimizowany539006
0
Konsul
Image

Pobrałem własnie demo ...

Co tutaj dużo mówić, DX9 czy DX11 amatorska postprodukcja obniża poziom całej grafiki.

.... oryginalny screen.

30.11.2009 16:11
30
odpowiedz
zanonimizowany539006
0
Konsul
Image

... moja wersja ...

30.11.2009 16:12
kluha666
31
odpowiedz
kluha666
165
See you space cowboy

Grałem w GRID'a więc w Dirta zagram pewnie prędzej czy później :) A grafika jest przepiękna !

30.11.2009 16:13
dranzer8
😉
32
odpowiedz
dranzer8
68
EXTERMINATE!!!

GTA4 czy inne glosne produkcje chrupia na konsolach i nie ma mowy o 30 fps

Jakie to inne głośne produkcje nie wyciągają co najmniej 30 fps?
Gram już tyle czasu i nie spotkałem gry, która by "chrupała"

30.11.2009 16:19
33
odpowiedz
zanonimizowany12797
91
Senator

malo który gracz w dzisiejszych czasach gra na monitorze 17" z 1024x768 a przynajmniej ja takiego nie znam wsród kolegów, uwazam ze obecnie najwiecej sie sprzedaje monitorów 22cale z 1680x1050 i ta rozdzielczość jest najbardziej spotykana.

30.11.2009 16:28
dekota
34
odpowiedz
dekota
144
Generał

Grafika jest po prostu piękna

30.11.2009 16:31
raziel88ck
35
odpowiedz
raziel88ck
195
Reaver is the Key!

sto2003 - skad masz demo?

30.11.2009 16:34
36
odpowiedz
zanonimizowany686307
46
Pretorianin

@tomasz.niechaj

Jeżeli mówisz o Użytkownikach komputerów jako takich to się zgodzę, że nadal króluje 1024, ale jeżeli chodzi o graczy to bez przesady, mamy prawie 2010. Nie pisałem, że przeszkadzają mi tak niskie rozdziałki w zestawieniu, tylko że mnie to dziwi, bo raczej mało kto takich z wyboru używa teraz i mało który serwis o nich jeszcze wspomina. Zdaję sobie sprawę, że dużo osób ma starsze monitory, sam wiernie trzymałem się mojego lg 19", bo ówczesne lcdki miały gorsze parametry, ale jak się skopał i wyskoczył ghosting, musiałem kupić nowy monitor i już wtedy (jakieś 2-3 lata temu) już nie dało się dostać innych monitorów jak lcdki panoramy. I tak, jak mówiłem, nawet na tamtym monitorze crt 1024x768 wyglądało słabo(czasy half-life2, doom3, far cry1 itd). Ja już nie pisze o tym, że poza monitorem 22", Ja i co najmniej 3 moich znajomych ma tez telewizory z fullhd, podłączone pod kompa, tv i konsole. TO jest przyszlosc, a nie monitor 22", który ma prawie każdy teraz(naprawde nikt z mojego otoczenia nie ma mniejszego lcd jak 20", ani ze znajomych, z mojej rodziny, rodziny dziewczyny, ani ze znajomych z byłych studiów, no chyba że w laptopie). Wiem, że na pewno są ludzie, którzy mają wciąż jeszcze starsze monitory i wcale nie chodzi mi o patrzenie na nich z góry, czy coś w tym stylu, po prostu autentycznie nie widziałem od dawna testów kart graficznych w tych rozdzielczościach na serwisach, które odwiedzam. Karty graficzne, które mamy teraz zdecydowanie nie mają problemu z 1024 ani z 1280, więc wydaje mi się, że raczej nie ma co testować, a testy w 3 rozdziałkach zamiast w 6 są dla mnie bardziej przejrzyste.

A propos kart za 300zl i ich wydajności artykuł o kartach graficznych z najlepszym stosunkiem moc/cena na listopad 09 z tom's hardware - http://www.tomshardware.com/reviews/best-graphics-card,2464-2.html
jak widac przy radeonie 4670(cena pozniej 300zl) napisane jak byk "Good 1680x1050 performance in most games", czyli tak jak pisałem wcześniej. pozdro

30.11.2009 17:40
Chriso25
37
odpowiedz
Chriso25
151
Generał

skad masz demo?

Mozna sciagnac z tad (drugi odnośnik pod czerwonymi krzaczkami)

http://db.2u.com.cn/load_11935.html

Sam dowiedzialem sie ze mozna juz sciagnac z Grampl.

30.11.2009 17:47
38
odpowiedz
tomasz.niechaj
7
nvision.pl

@ Laston
Testowany 9600 GT ma taktowanie rdzenia 650 MHz, shaderów 1625 MHz oraz 900 Mhz dla pamięci i jest produkowany przez Gigabyte'a

30.11.2009 18:04
Seblord
39
odpowiedz
Seblord
63
Pretorianin

walić konsolowców przynajmniej nie wydajesz majątku na gry

30.11.2009 18:06
Pizystrat
40
odpowiedz
Pizystrat
122
VictoriaConcordiaCrescit

aki gry jak GTA4 czy inne glosne produkcje chrupia na konsolach i nie ma mowy o 30 fps`ach, pomijajac juz fakt ze nie obsluguja marnego 720p.

hooded man--> masz gówniane pojęcie o konsolach PC-towy fanbooju, więc po co się wypowiadasz na temat gier konsolowych tłuku?
Akurat grałem w setki gier na X360, i żadna nie chrupała, bo chrupać to sobie chipsy można.
Jedyna gra która od czasu do czasu zwalnia to GTA IV. I wziąłeś sobie taki argument , że padłem na glebę. Akurat GTA IV na 90% PC nie działa z 100% na ful, bo by się cięła. Sami goście z Rockstar mówią, że GTA IV powstała na komputery przyszłości. Co prawda grafika raczej za 2-3 lata zachwycać nie będzie, no ale tak mówili :)
I to jedyna gra chyba. Widać, żeś PC-towiec, więc skąd ty możesz wiedzieć, ile gier "chrupie", jak to ująłeś, na konsoli. Nasłuchałeś się 10 letniego kumpla, a może po prostu zazdrościsz mu, bo dostał konsolę na komunię, a ty musisz walczyć z saperem na PC, bo na nic innego nie pozwala twoja GF 4 MX 64. Zastanów się co piszesz gościu najpierw, a nie pleć bzdur.

"Pozatym wiekszosc graczy pecetowych to piraci." - nastepny durnowaty post. Microsoft zbanowal blisko milion konsol po premierze nowego COD`a co jest liczba ogromna w skali aktywnych uzytkownikow tej zabawki. Wiec bzdury opowiadasz takie ze mi oczy krwawia normalnie. Skala piractwa na x-boxa okazuje sie byc calkiem duza. Troche lepiej sytuacja ma sie z ps3 ale widac ze ta konsola oprocz uncharted2 i przygod snejka raczej nie zachwyca

A kto tu mówi, że na konsolach mało jest piractwa. Być może stosunkowo jest podobnie nawet.
Ale taka prawda człowieku, że bardzo dużo graczy ściąga gry, i chyba nie starasz się temu zaprzeczyć, bo musiałbyś być głupcem. Piractwo to bardzo poważny problem PC i konsoli.

30.11.2009 18:43
41
odpowiedz
zanonimizowany473318
53
Pretorianin

Nikomu nie opłaca się tworzyć dwóch silników graficznych do jednej gry. Konsole "nowej generacji" ponad 2 lata temu osiągnęły szczyt swoich możliwości, i hamują rozwój, oraz wsparcie nowych technologii. Zauważcie jak bez echa przeszedł DirectX 10. Obawiam się, że DirectX 11 czeka o samo.
Colin McRae: DiRT 2 za pewne w minimalnym stopniu korzysta z najnowszej technologi Microsoftu.
I jeszcze jedno. Premiera nowego produktu zawsze budziła obawy graczy. Obecnie tak stawiający na elementy wizualne produkt, mknie jak szalony na 5850.

30.11.2009 18:51
raziel88ck
42
odpowiedz
raziel88ck
195
Reaver is the Key!

ujemny - szkoda, zeby mial nie mknac na tym potworze, ale z tym ze konsole zahamowaly rozwoj graficzny gier zgadzam sie w zupelnosci. Ale zastanowmy sie, co by bylo gdyby rozwoj pedzil jak szalony? Nasze kompy potrzebowalyby modernizacji co kilka miesiecy. Niebawem zaczna pojawiac sie nowe generacje konsol, nasze kompy odejda w zapomnienie.

30.11.2009 19:41
Cappo
43
odpowiedz
Cappo
139
Senator

Tak naprawdę nie było jeszcze jednej gry pisanej od zera w DX10, 10.1 a tym bardziej 11, jeżeli takowa się pojawił wtedy będzie można mówić czy nie ma różnicy w stosunku do DX9.

30.11.2009 20:16
raziel88ck
44
odpowiedz
raziel88ck
195
Reaver is the Key!

Chriso25 - a wiesz jakie jest haslo zeby rozpakowac ten plik?

30.11.2009 20:18
45
odpowiedz
zanonimizowany685367
2
Legionista

Ooo będę mógł polatać ;D
NA GTX260 będzie śmigać ja ta lala :P
Bardzo elegancki teścik, więcej tego typu (;
Pozdrawiam dzonson aka don johnson :P

30.11.2009 21:47
46
odpowiedz
zanonimizowany476734
41
Generał

Zero różnicy , nie wiem na co było czekać .Pfff

30.11.2009 22:13
47
odpowiedz
niepyt
74
Pretorianin

www.2u.com.cn haslo

01.12.2009 01:04
dia8el
48
odpowiedz
dia8el
92
Wiedźmin
01.12.2009 15:56
kajtek603
49
odpowiedz
kajtek603
37
International Level

UUU ja muszę grać na najwyższych na rozdziałce 1280×1024. Chyba czas na zmianę karty :P

02.12.2009 12:21
dia8el
50
odpowiedz
dia8el
92
Wiedźmin

Czy ktoś może mi podać jakie są dokładnie tryby rozgrywki w multi?

05.12.2009 12:37
51
odpowiedz
ogureczek
12
Legionista

Już pół gry przeszedłem. Gra miodzio. Myślałem ze będą wyższe wymagania ale na sprzęcie amd athlon 64 x2 dual core, 2 gb ramu i karcie 9800gt (win 7) gra chodzi praktycznie na maks detalach w rozdzielczości 1440x900. jedynie 3 opcje w grafice mam na średnio ponieważ na wyżej jest zablokowane.

Wie ktoś jak to odblokować??

Poza grami Colin McRae DiRT 2 - test wydajności