Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Insomniac rezygnuje z 60 klatek na sekundę. Co na to inni deweloperzy?

30.10.2009 10:40
😉
1
RENMEi
45
Chorąży

Po części nie sposób się nie zgodzić z twórcami Ratchet'a, choć ja osobiście wole 60 klatek/s. Ale znam też ludzi dla których 20k/s wydaje się być płynne, ale chodzi tu raczej o przyzwyczajenie oka bo jak ktoś ciągle ma te 30k/s przed oczami i odpali sobie produkcje z 60k/s to płynność animacji może mu się wydać taka nienaturalna ;)

30.10.2009 10:52
2
odpowiedz
garg
53
Pretorianin

"Co więcej, niektórzy z klientów twierdzą, że rwąca animacja jest dowodem na złożoność produkcji!" Muszę przyznać, że niektórych ludzi to chyba nigdy nie zrozumiem...

30.10.2009 10:55
3
odpowiedz
zanonimizowany3929
16
Legend

Po co mają oszczędzać moc PS3, skoro gry wykorzystują jak na razie tylko 1% jej potęgi?

30.10.2009 10:58
4
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

RENMEi 25 fps to standardowa prędkość "dla ludzkiego oka". Inna sprawa - z tego co wiem to zarówno Sony jaki i MS wymagają 60 fps. No ale może coś się zmieniło.

Mr_Baggins mam nadzieje, że Twój post to ironia :)

30.10.2009 10:59
Lothers
5
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Jeśli ma być lepsza grafika na PS3 to musi być słabsza animacja i brak 1080p to chyba logiczne.

30.10.2009 11:04
6
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Szkoda. Gry w 60 klatkach nawet jak są brzydkie, to są ładne. Rozumiem chęć wsadzania 16x więcej efektów i posiadania ciągle płynnej grafiki (tzn stałej liczby 30 klatek), ale coś tracimy. Widać to najlepiej w grach, gdzie jest i 60 i 30 fps jak np w FM3.

30.10.2009 11:12
Matysiak G
7
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

A filmy ogląda się od dziesiątek lat w szybkści 24 fps i nikt nie narzeka, że nie są płynne.
Decyzja 100% słuszna. Zauważana poprawa jakości obrazu dla wszystkich, w zamian za zauważalne rzekomo dla jakiejś garstki freaków z najszybszym okiem na dzikim zachodzie obniżenie frameratu? Ktoś pomyslał.

30.10.2009 11:15
8
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Zauważana poprawa jakości obrazu dla wszystkich,

Chyba chciałeś napisać : 'Zauważalne pogorszenie jakości obrazu dla wszystkich' . Wyświetlane w sposób stały obrazy w 60 klatkach sprawiają wrażenie o wiele bardziej ostrych i ładniejszych.

30.10.2009 11:17
yasiu
9
odpowiedz
yasiu
199
Legend

albz - ale jeśli zachowa się rozsądny kompromis - tzn. w grach w których to istotne, w których się da 60fps, a w grach gdzie ważniejszy wodotrysk (jak np. ratchet) 30fps, to nic zlego sie nie stanie.

dajmy im szansę :)

mój śp. kolega grał we wszystkie nowości w 5-10fps i też się cieszył grą (jak - nie wiadomo, tajemnicę do grobu zabrał)

30.10.2009 11:18
Ambitny Łoś
10
odpowiedz
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

60 klatek to przyjemna płynność, poniżej widać lekkie haczenie obrazu.

30.10.2009 11:18
11
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

albz, jak to udowodnisz to ci kupie jadeitowa broszke ze szmaragdem.

30.10.2009 11:22
czekers
12
odpowiedz
czekers
28
Legend

ja sobie nie wyobrażam CoDa 4/5/MW2 w 30 FPS...

IMO wysoka płynność animacji gry to atut o wiele ważniejszy, niż grafika. Wolę grę z minimalistyczną grafiką, a działającą w 60 FPS, niż klatkujące pomiędzy 20-30 FPS, rozmazane z powodu nieskiej rozdziałki i przesycone efektami gówno.

30.10.2009 11:24
13
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

TobiAlex ekhmmmm no to ja ci radze dokladniej poczytac o ludzkim oku .
Co do Insomaniaca ;] . Pewnie za duzo wyrzeczen ich czekalo aby osiagnac te 60 fps .

Matysiak G akurat nie porownuj 24 fps w filmach do 24 fps w grach bo to dwie rozne historie i dwa rozne sposoby na tworzenie jednej klatki. Filmy to masa sztucznego motion blura na klatce aby dac wrazenie plynnosci ,

Dla mnie 50fps to dolna granica . Jesli schodzi jeszcze nizej to jest coraz gorzej :] . Co neistety widac w 99% gier na konsole.

30.10.2009 11:27
Ambitny Łoś
14
odpowiedz
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

TobiAlex->No i co z tego, że gdzieś jest napisane jak to oko nie odróżnia niczego ponad 30 fps. Jeśli widzę gołym okiem różnicę między tym a 60fps w płynności obrazu, to jest to jakiś mit.

30.10.2009 11:30
15
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

W takim razie dlaczego filmy sa w 24-27 klatkach i ZAWSZE widac plynna animacje?

Mr hyde, tobie radze poczytac o ludzkim oku.

30.10.2009 11:31
16
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Saimon no to oprocz TobiAlex'owi to i ci radze zrobic to samo :› .

30.10.2009 11:34
😱
17
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

akurat studiuje kierunek gddzie biochemie widzenia mialem zrobiona od podstaw, wiec nie, ja tobie radze

30.10.2009 11:38
18
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Po raz 1000 postuję dla referencji
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

$aimon -


albz, jak to udowodnisz to ci kupie jadeitowa broszke ze szmaragdem.

nie wiem, co mam Ci udowodnić :)

30.10.2009 11:40
Coy2K
😊
19
odpowiedz
Coy2K
112
Veteran

Mr_Hyde już przecież napisał, że są roznice w wyświetlaniu obrazu w filmie i w grze, ale chętnie posłucham wyeksploatowanych tekstów o tym, że oko nie widzi roznicy powyzej x klatek

30.10.2009 11:43
20
odpowiedz
Drau
82
Legend

Ladniejszych? Bez przesady ale framerate nie poprawia nijak jakosci tekstur, co mozna latwo sprawdzic.

Anyway, oznacza to wszystko dwie rzeczy i najpewniej - obie naraz:
1. ludziom z Insomniac nie chce sie juz dokladac czasu do optymalizacji swoich gier dla 60fps, co jest zrozumiale;
2. musza zrezygnowac z framerate'u na korzysc wiekszej ilosci fajerwerkow na ekranie, co tez jest zrozumiale, sprzet ma swoje ograniczenia.

@$aimon [ Level: 34 - +deathmatch 2 +map dm4 ] > W takim razie dlaczego filmy sa w 24-27 klatkach i ZAWSZE widac plynna animacje?

Wszystko fajnie i pieknie, ale to nie oznacza, ze ludzie oko nie widzi roznicy pomiedzy plynnoscia 30fps a 60 fps, bo wszyscy tutaj wiemy, ze jednak widzi.

30.10.2009 11:46
21
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

albz74 pojechałeś po bandzie. I co to niby ma być? No bo chyba nie jakieś techniczne tłumaczenie. Tak tak dla ludzkiego oka taka jest różnica między 30 fps a 60 jak między 100Hz a 200Hz.

Drau nie, nie widzi. To złudzenie podobne jak to:

http://www.oko.info.pl/zludzenia_optyczne_str1,a1601.html
http://www.oko.info.pl/zludzenia_optyczne_str2,a1602.html
http://www.oko.info.pl/zludzenia_optyczne_str3,a1603.html

i wiele innych. Radzę poczytać info na tej stronie a nie jakieś 100fps.com

30.10.2009 11:47
maviozo
😊
22
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Przeszedłem kiedyś całe Dead Space w 30fps i byłem przekonany, że to zabieg celowy. Animacja przez całą grę nie zmieniała szybkości - obojętnie czy coś się działo czy nie, było 30fps. Muszę przyznać, że z takim podejściem czułem że grze jeszcze bliżej do filmu - w sumie bardzo mi to odpowiadało.

Dopiero potem wyłączyłem synchronizację pionową - i wcale nie jestem przekonany, czy to wyszło lepiej.

30.10.2009 11:47
23
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend


Ladniejszych? Bez przesady ale framerate nie poprawia nijak jakosci tekstur, co mozna latwo sprawdzic.

Jak, na statycznych ekranach ?????

Sprawdź np na gamersyde materiały z gier które działają w 60 fps - GT5, FM3 czy Wipeout HD, i porównaj to samo, co mają w 30 fps i 60 fps. Jeżeli wersje 60 fps nie wydadzą Ci się ładniejsze, bardziej ostre i wyraziste to coś z Tobą nie tak.

TobiAlex - przeczytaj to jeszcze raz.

30.10.2009 11:49
24
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

TobiAlex no to moze najwyzszy czas sobie oczy zbadac ?? :]

albz74 ma w sumei racje . Im wiecej fps tym dla oka obraz moze wydawac sie bardziej wyrazisty. No ale to tez zalezy od sposobu ich wyswietlania, poziomu motion blurra ;] . W grach konsolowych motion blur jest w kazdej grze i przy mniejszej ilosci fps bardziej daje po galach co rowna sie wlasnie mniejszym wrazeniem ostrosci :] .

30.10.2009 11:50
25
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

pomachajcie sobie reka przed oczami i powiedzcie czy widzicie caly czas reke o ostrych krawedziach, czy 'mołszyn blur'. Faktycznie w grze problemem jest brak odpowiedniego blura i synchronizacji klatek z odswiezaniem, ale nie zmieni to chemicznie uwarunkowanego faktu ze oko nie dostrzeze wicej jak ~30 klatek na sekunde. Po co wiec marnowac drugie tyle klatek, skoro mozna zrobic 'sztuczny motion blur'? A efekt ten sam.

30.10.2009 11:52
26
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

Dokładnie tak jak napisał $aimon.

30.10.2009 11:54
27
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

ale nie zmieni to chemicznie uwarunkowanego faktu ze oko nie dostrzeze wicej jak ~30 klatek na sekunde. Po co wiec marnowac drugie tyle klatek, skoro mozna zrobic 'sztuczny motion blur'? A efekt ten sam

Battlefield 2 w 30 fps (stałych) = Battlefield 2 w 100 fps (stałych) ?????

30.10.2009 11:56
28
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

albz74 Far Cry w 60 fps a Far Cry w 100 fps.

edit:
Dobra, aby zakończyć niepotrzebny offtop :) Oko ludzkie może i odbiera więcej niż 30fps, ale nie percepuje, podobnie jak z częstotliwościami odświeżania większymi niż 75Hz itp.

30.10.2009 12:03
29
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

TobiAlex i owszem roznica jest jak w kazdej grze z coraz wiekszym przyrostem fps . Pomijam tu juz oko ,ale same gry zyskuja coraz wiecej na samej dynamice. 90% z nich bez vsynca powyzej 60 fps dostaje kopa nie tylko w aspektach klatkowych :] .

Najprostrzym przykladem jest Quake3 ktorego bez 125 fps ani rusz .

30.10.2009 12:03
30
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

TobiAlex - nie zależy mi na tym, żeby mieć rację w tym sporze, ja po prostu widzę różnicę między 30 i 60. Różne sztuczki typu blur powodują, że czasami lepiej się patrzy na grę w 30 fps (Gearsy, Lost Planet czy Dirt 2) ale bez 'oszukiwaczy' które również kosztują czas i zasoby sprzętu (mniejsze czy większe, to zależy od użytych technik) dla mnie 60 zawsze wygra z 30.

30.10.2009 12:06
nagytow
31
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

A niektorzy czuja roznice miedzy Cola a Pepsi.

30.10.2009 12:07
32
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

pamietam jak 2 czy 3 lata temu redaktor gry online powiedzial ze nie predko znajdzie sie gra ktora wykorzysta ogromna moc konsoli PS3, a tu jakas smieszna gierka wyciska juz z niej soki ze beda musieli zmniejszac liczbe klatek na sekunde do 30, takze wiec nie bedzie juz tak plynnie, przynajmniej ja bezblednie odroznie gre dzialajaca w 60 od tej dzialajacej w 30 fps, takze widze cofanie sie do tylu, ta beda specjalnie rwac klatki zeby ludzie mysleli ze zaawansowana gra, paranoja :(

30.10.2009 12:08
33
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

albz, nie wiem nigdy nie robilem sobie takich testow zeby dostrzec roznice. Nie zaprzeczam ze ty czy inni mozesz ja dostrzegac. Ale to na 100% nie jest spowodowane mala iloscia klatek, ale synchronizacja z odswiezaniem monitora/rysowaniem przez monitor/rysowaniem przez k. graficzna itp itd (nie znam sie). Zreszta podobna sytuacja byla (jest?) przy SLi - micostuttering jest widoczny nawet przy 100fpsach, bo generowany obraz nie jest idealnie zsynchronizowany w czasie.

Faktycznie dyskusja do niczego nie prowadzi. Nie przecze ze wieksze fpsy zmniejszaja problem migotania, ale podobnie jak w filmach, mozna zastosowac sztuczki. A cenne fpsy sie oszczedzi. Ja w kazdym razie mowie tak decyzji insomniaca ;p

30.10.2009 12:12
34
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

krzysiu26 - a widziałeś tą grę ????

Może warto się zapoznać ??
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=18012047&postcount=4

30.10.2009 12:18
35
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

Aimon ale ziarnko prawdy w tym co mowisz jest, czasem gry dzialajace w 40 klatkach wydaja sie plynniejsze od tyc dzialjacych w 80 klatkach, ale to tylko wyjatki potwierdzajace regule ze im wiecej klatek tym dla nas lepiej

30.10.2009 12:20
36
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

albz no zapoznalem sie ze screenami grafika warcraftowa jak w bajce dla dzieci w stylu jajek wielkanocnych, kartnownowe bryly i postrzepione krawedzie na podlodze, i to cos wykancza ps3, o kurde :)

30.10.2009 12:24
37
odpowiedz
zanonimizowany57898
90
Generał

dochodzi cala ta debata o pol-obrazach itp.

tak naprawde dodatkowa roznica miedzy 30 a 60 bieze sie stad, ze gra zaczyna duzo wyorazniej reagowac podczas sterowania np. dobrze to wiad w GTA4 - na xboxie kiedy skrecam czuje, ze "lag" miedzy sterowaniem, bo GTA4 na konsoli idzie na pograniczu plynnosci, to samo GTA4 na pc (odpowiednio szybkim) na moim pc - reaguje duzo szubciej. Kiedy - jeszcze w czasach amigi - czytalem jaki wply miala plynnosc animacji vs sterowanie gra i jak to sie odbijalo w grach. Bylo to a propo artykulu w Gamblerze o tym czemu - te same gry - robia lepsze wrazenie na Amidze ani PC (chodzilo oczywiscie o wszelkiej masci scrollery i inne gry 2D, ktore na amidze - sporo slabszej niz pc chodzily bardzo plynnie).

nagytow - sporo osob czuje i to nie trik w stylu "czy kola smakuje tak samo ze szkla i z puszki" bo ludzkie kubeczki smakowe reaguja roznie na szklo i metal - ale Pepsi ma mniej dwutlenku wegla i wiecej cukru (marginalnie, ale ma) wiec dla wielu osob wydaje sie slodsza. np. dla mnie.

30.10.2009 12:29
remekra
38
odpowiedz
remekra
59
Horonrzy

Głupoty gadają. TeH CELL, jest w stanie wyświetlić obraz w 60 fps'ach, FullHD i fotorealistycznej grafice, a przy tym nie wykorzysta nawet 60% swoich możliwości.

30.10.2009 12:39
👍
39
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

krzysiu26 - nie jest sztuką zapchanie każdej maszyny nawet wyświetlaniem nieocieniowanej i nieoteksturowanej kuli.

Przy okazji tej gry pojawiały się w sieci m. in takie porównania (osobiście uważam, że trochę na wyrost, niemniej komuś to przyszło do głowy)

http://www.gamezine.co.uk/news/games/r/ratchet-and-clank-future-a-crack-in-time/ratchet-finally-brings-toy-story-pre-rendered-graphics-$1313581.htm

więc ironię nt jakości grafiki sobie daruj, bo akurat w odniesieniu do Ratcheta to mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że widziałem mnóstwo brzydszych gier ;)

30.10.2009 12:51
40
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

$aimon i o to w tym wszystkim chodzi . Telewizory ,karty graficzne i inne maja sie njak do tego jak nasze oko odbiera obraz co przeklada sie na to ,ze roznice sie czuje pomiedzy 30 fps ,a 60 itd. wlasnie poprzez brak synchro ,kiepski motion blur itp . Niestety jeszcze dlugo tak bedzie i 30 fps z motion blurem w dzisiejszych grach nie pomaga. Im mniejsza ilosc fps tym bardziej natarczywy motion blur sie robi (dluzej oko go widzi w przejsciu pomiedzy klatkami co nie jest naturalne dla nas). Zanim hardware dopasuje sie do naszych oczu minie jeszcze sporo czasu :] .

AntonioMontegio no wlasnie o tym psialem wyzej , wiekszy fps ma tez wplyw na sama dynamike samej gry od sterowania po inne czynniki.

albz74 no ratchetowi jeszcze sporo brakuje jak kazdej grze do toystory zaczynajac od ilosci wielokatow na duzo bardziej zaawansowanym postprocessingiem ,konczac na raytracingu i jego metodach renderowania sceny :P .
Do tego trzeba dodac ,ze cutscenki pomimo ,ze byly na silniku gry to w pierwszym ratchecie byly pre-recorded i z pewnoscia nie byly renderowane przez ps3 :] .

30.10.2009 12:54
41
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

niech sie wezna lenie za produkcje lepszych kart graficznych szybszych procesorow pojemniejszych pamieci , zamkna architekture i zoptymalizuja silniki graficzne a nie chca obcinac fpsy, o czarno to widze

30.10.2009 14:11
42
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

remekra a świstak siedzi... a wiesz, w latach 70 do wystrzelenia rakiety w kosmos wystarczył procek o prędkości 4MHz. Myślisz, że PS3 poradzi sobie?

30.10.2009 14:15
😜
43
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

a wiesz, w latach 70 do wystrzelenia rakiety w kosmos wystarczył procek o prędkości 4MHz

Kurde, mogliśmy mieć atarynkę i commodore 10 lat wcześniej, gdyby nie Ci wojskowi :P

30.10.2009 14:37
Damian1539
44
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

Jedyna gra jaką przeszedłem z 30 klatkami na sekundę to nowy Harry Potter. To było straszne, dla mnie to nie jest płynne. Ja żebym grał przyzwoicie to muszę mieć minimum 50 fps.

30.10.2009 14:42
45
odpowiedz
zanonimizowany526996
29
Konsul
Wideo

krzysiu aleś ty głupi.
Po pierwsze ta gierka i tak prezentuje się znakomicie
http://www.youtube.com/watch?v=Zs-eO7Rd-3U
A po drugie zmniejszenie prędkości z 60 do 30 podwoi ilośc detali widocznych na ekranie i o to chodzi producentowi.
A tutaj masz linka do gierki która zdaniem producenta jeszcze nie wyciska z PS3 wszystkiego.
http://www.youtube.com/watch?v=Ljq6MXgPiSU

Wiec zanim zaczniesz pisać głupoty kopnij sie do kumpla z PS3 niech ci zapoda Unchardet2 na 40 calach z nagłośnieniem 5,1 a potem się wypowiadaj.

30.10.2009 14:43
remekra
46
odpowiedz
remekra
59
Horonrzy

Myślisz, że PS3 poradzi sobie?

Naukowcy na PS3 teraz projektują takie rakiety, więc o czym my tutaj mówimy. Do wystrzelenia, to sam pad by wystarczył. Wojsko już nie używa jakichś tam tajnych superkomputerów, łączą PS3 ze sobą i wykorzystują potęgę TeH Cella.

Unchardet2

No i Wajpauta, KillZołona, i GT5: Prolague. Widzę że stara lista obecności nadal się utrzymuje, a artattak nadal nie umie napisać poprawnie nazwy gry.

30.10.2009 14:48
47
odpowiedz
zanonimizowany526996
29
Konsul

remekra ledwie zdałem z polaka a po angielsku umiem powiedzieć coś w stylu KALI BYĆ GŁODNY :-)

30.10.2009 15:02
48
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

artattak to ty jestes glupiutki jak paczka gwozdzi, i nic nie wiesz ta gre to mozna co najwyzej o dupe rozbic, i nie rob offtopu, bo nie gadamy tu o tej grze tylko o tym ze lepiej plynniej niz ladniej

30.10.2009 15:04
uQuad
49
odpowiedz
uQuad
89
Konsul

krzysiu nawet gdyby jutro dostali sprzet 27x lepszy to i tak beda robic pod 30 fps bo wiecej z niego wycisna, nie o sile sprzetu tu chodzi.
Plynnosc to tez zalezy kto na czym gra. Wiekszosc pewnie jedzie na LCD ktore mimo wszystko maja same z siebie jakiegos blura przez gorszy czas reakcji. Na plazmie czy crt jak gra ma 30fps to obraz zauwazalnie tak jakby szarpie przez to cale niedopasowanie z hz, przy 60fps miod.

30.10.2009 15:08
50
odpowiedz
zanonimizowany526996
29
Konsul

krzysiu większośc nowych gierek działa w 30 fps i nikomu to nie przeszkadza poza tobą oczywiście.
Ale ciebie to nie dotyczy bo jak mniemam nie masz żadnej konsoli obecnej generacji.
Czyli.
Moja rada weź coś na uspokojenie.
Potem udaj się do sklepu dokup 2 GB ramu, wymień płytę główną, zainstaluj nowy procek, wymień kartę grafiki i ciesz się 200 fps-ami na sekundę.

30.10.2009 16:14
51
odpowiedz
Drau
82
Legend

@artattak [ Level: 19 - Pretorianin ] > remekra ledwie zdałem z polaka a po angielsku umiem powiedzieć coś w stylu KALI BYĆ GŁODNY :-)

No to jest sie czym chwalic.
Ale tytuly gier to czysta pamieciowka, tu nawet myslec nie trzeba.

30.10.2009 16:22
52
odpowiedz
zanonimizowany70200
42
Pretorianin

@artattak -> Uncharted 2 wcale jakoś wybitnie nie wygląda. Poza tym rozwaliła mnie scena z ucieczką przed samochodem w wąskiej uliczce. Bohater biegnie do przodu, odwrócony jest praktycznie do tyłu i nadal biegnie szybciej niż samochód. Do tego ma nadgarstek i przedramię ze stali, ponieważ potrafi w tej pozycji strzelać jedną ręką z kałacha LOL.

30.10.2009 17:39
53
odpowiedz
zanonimizowany57898
90
Generał

Jiker - "Co na to inni deweloperzy?" podczas ostatniego dev diary goscie od Dante's Inderno chwalili sie, ze ida "po 60klatek" bo to zapemnia grze odpowiednia dynamike.

Drau - to sie nazywa merketing - robisz taki tytul, ktory ludzie bardzo szybko zapamietaja z takim logiem, ktore w kazdym wymiarze bedzie super widzialne. Wtedy wygrywasz - znaczy sie - marketingowo.

Zales21 - dlatego sie to nazywa.... "gra komputerowa" dada! stad cyborgi, lasery wypalajace planety, miecze strzelajace laserami i goscie strzelajacy z kalacha jedna reka. Bo to ma byc fun, tak samo jak Bruce Willis dostajacy mega lanie w Die Hard a koniec koncow on, pobity, pociety + 2 krotnie postrzelony - wygrywa. Bo ma byc fun. (oczywiscie to nie zawsze zasada bo zalezy od produkcji, ale chyba nie siegasz po U2 oczekujac Operation Flashpoint?)

30.10.2009 18:37
54
odpowiedz
Saves35
46
Konsul

No tak jak po Forzy 3 zagram sobie na PC na którym z reguły gram w okolicach 30 fps i siadam znowu do Forzy to ma wrażenie że nienaturalnie to chodzi bo tak zapier**** po dłuższym graniu jest normalnie, jak dla mnie to 30 fps jest wystarczające więc ja nie widzę problemu

30.10.2009 19:52
55
odpowiedz
Demilisz
193
Generał

nagytow

A niektorzy czuja roznice miedzy Cola a Pepsi.

Kiedyś bym się z tego śmiał, ale teraz powiem, że różnica jest. Minimalna i w "standardowych" warunkach nie do wyłapania. Ale pij przez kilka dni samą Colę i potem nagle przejdź na Pepsi: poczujesz, ze smak jest nieco inny.

31.10.2009 08:36
😁
56
odpowiedz
zanonimizowany278888
32
Centurion

Jak czytam te pierdoły, że człowiek nie widzi różnicy pomiędzy 30, a 60 FPS, to mi WTF na twarz wskakuje.

31.10.2009 09:29
57
odpowiedz
zanonimizowany560901
30
Generał

coz,kiedys gralem na 20 fps w sampa(mialem wlaczonego frame limitera) i mi sie zdawalo bardzo plynnie
dopiero potem odkrylem frame limitera,wylaczylem go,plynnosc podskoczyla do okolo 70-80 fps,i mi sie zdawalo wszystko takie plynne,poprostu zaj******.
chociaz chyba minimalna ilosc fpsow,zeby cieszyc sie gra,to wlasnie 20 fps,tak ja uwazam.

31.10.2009 10:56
58
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

Mało interesujące.

31.10.2009 12:55
Radanos
59
odpowiedz
Radanos
116
Szczęść Boże

ee tam, jak dla mnie 60 fps musi byc tylko w CoD 4

Wiadomość Insomniac rezygnuje z 60 klatek na sekundę. Co na to inni deweloperzy?