Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Całkowicie realistyczna grafika już za 10-15 lat?

26.05.2009 09:11
1
zanonimizowany571035
19
Legionista

Pitolenie o Chopinie...

26.05.2009 09:13
2
odpowiedz
sdbhftedfsgh
8
Legionista

no proszę za te 10-15 lat zdążę się z domu wyprowadzić założyć rodzinę i przy okazji dzieci zrobić :D także moje dzieci będą miały lepsze dzieciństwo niż ja :( xD

26.05.2009 09:14
Didier z Rivii
3
odpowiedz
Didier z Rivii
238
life 4 sound

ee tam od kiedy pamiętam mówi się ze fotorealistyczna grafika powstanie za 5 lat ;) w polowie lat 90. tak sie mówiło potem jak nastał rok 2000 tez sie tak mówiło i teraz jak widać mówi się tak nadal ;)

26.05.2009 09:18
👍
4
odpowiedz
polish_farmer
51
Konsul

...no i grafa jest coraz bardziej realistyczna.

26.05.2009 09:18
Damian1539
5
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

Jasne ... Lepiej sie zastanowic ile bedzie trzeba wydac na Pc'ta zeby uciagnal ta "Całkowicie realistyczna grafike".

26.05.2009 09:19
6
odpowiedz
zanonimizowany158587
167
Senator

Dokładnie. Niema co, za 10 lat też będą o tym mówili :P

26.05.2009 09:22
7
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

Pytanie tylko czy gracze chcą tak realistycznej grafiki. Podobna sytuacja była z grami - filmami interaktywnymi czy też wstawkami filmowymi. Obecnie to chyba tylko seria C&C posiada takie wstawki.

26.05.2009 09:24
8
odpowiedz
garg
53
Pretorianin

Moim zdaniem brakuje w tej wypowiedzi jednego elementu - co to jest fotorealistyczna grafika. Bo każdy to rozumie nieco inaczej, a z tych rozbieżności bierze się właśnie ciągłe prorokowanie, że "za XYZ lat grafika w grach będzie fotorealistyczna".

Ja pozostaję sceptykiem - w końcu od fotorealizmu jest fotografia i film, a komputer od przestawiania wirtualnych światów :-) Jasne, że różnica będzie się zacierać, ale z tą nieodróżnialnością to bym nie przesadzał...

26.05.2009 09:28
Ralion
9
odpowiedz
Ralion
76
Deva

już poprawiliście :)

Fotorealistyczna grafika nigdy nie bedzie tak popularna jak dobra fabuła i grywalność.
Chociaz boje sie, ze taki bedzie trend (vide crysis, cod)

26.05.2009 09:33
10
odpowiedz
b4r4n
120
Brak

Pytanie teraz czy fotorealistyczna grafika będzie w ogóle możliwa. Ciekawe ile z tych speców wpadło na to, że taka grafika spowoduje, że zwiększy się poziom wiekowy. Nie zdziwiłbym się nawet gdyby pojawiła się nowa kategoria 21+ albo i wyżej (choć podobno takie coś już jest). Przyznam, że zdecydowanie wolałbym większą naturalność w poruszaniu się postaci niż super tekstury.

26.05.2009 09:37
Love&Pain...
11
odpowiedz
Love&Pain...
101
Generał

10-15 lat? tylko czy wtedy jescze gry beda mnie cieszyly?

26.05.2009 09:50
Zdenio
12
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

TobiAlex - dobre pytanie. Ja na przykład nie chciałbym grafiki dokładnie takiej samej jak rzeczywistość, jak to co oglądam w TV. Grałoby się w takie coś... dziwnie. W zupełności wystarczy mi grafika a'la Crysis w grze. Niech przede wszystkim twórcy starają się o dobre AI, fabuły i ciekawą, na dużo pozwalającą fizykę.

26.05.2009 09:51
13
odpowiedz
zanonimizowany43311
82
Generał

realistyczna? a po co? powiedzcie to Nintendo (ich konsolka - DSi - ma moc PC z 1996) lub graczom WoW!
Oczywiście nie ma powrotu do chłopka stworzonego z trzech pikseli. Specyfika odbierania gry jest inna niż filmu w TV - skupianie wzroku w ultra realistycznych produkcjach męczy (szczególnie po 20 latach przed monitorem)

26.05.2009 09:56
14
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Ale przecież gracze nie chcą realistycznej grafiki, bo jest ona nudna! Obecnie woda w większości gier wygląda ładniej niż w rzeczywistości. Podobnie inne efekty. Dodatkowo lepsza grafika wymaga więcej wysiłku i więcej kosztów, co w efekcie daje mało zróżnicowane gry - nikt nie chce eksperymentować z nowatorskimi elementami, bo może na tym dużo pieniędzy stracić, oraz gry proste i schematyczne, żeby trafić do większego grona odbiorców.

26.05.2009 10:03
CHESTER80
15
odpowiedz
CHESTER80
92
Nintendomaniak

Na pewno za te 10-15 grafika będzie lepsza od tego co jest obecnie. Ale mnie wystarcza to co jest. Wolę żeby twórcy gier dopracowywali silniki, żeby gry śmigały płynnie. A w ogóle liczy się grywalność.

26.05.2009 10:04
16
odpowiedz
zanonimizowany627013
3
Legionista

Smutne, że twórcy zamiast skupiać się głównie na budowaniu klimatu i grywalności, pracują nad coraz bardziej realistyczną grafiką. Owszem, oprawa graficzna jest ważna i wpływa na zainteresowanie daną produkcją, ale z pewnością ważniejsze dla gry są też inne jej elementy. Dobrze, by było, gdyby twórcy pamiętali o tym.

26.05.2009 10:06
Kasq
17
odpowiedz
Kasq
37
Centurion

Gracze chcą grywalności i fabuły. Po co komu realna grafika. Jak dla mnie to gry mogłyby by wyglądać jak te z amigi czy c64 byle by się dało w to pograć a nie zobaczyć pyknać chwilkę i rzucić w kąt. Człowiek wydaje tą kasę na te gry i co z tego ma ??? 6 czy 8 godzin zabawy potem musi wyrzucić kolejna garść monet na DLC żeby zabawa trwała przez kolejne 2 - 3 godziny ?? Cały ten growy biznes zaczyna iść w całkowicie zła stronę :/ Tylko żeby napełniać kieszenie takim gigantom jak AMD/ATI NVIDIA, INTEL itp. A najgorsze jest to ze ta machina niszcząca gry już ruszyła i nieprędko, o ile w ogóle ktoś ja kiedyś zatrzyma :/

26.05.2009 10:13
Matysiak G
18
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Kasq

Winni tej sytuacji są sami gracze. Gdyby dziengi nie kapały w tym trybie, to wydawcy by w niego nie weszli.
Ale gracze wolą jedenastego Need for Speeda od tytułu, który jet czymś nowym i niespodziewanym. Popatrz na orgazmy pod zapowiedzią Call of Duty Modern Warfare 2. I popatrz ile jest narzekań, że znów to samo. I porównaj sobie proporcje.

Gdyby krótkie gry dostawały baty, to przestałyby wychodzić.

26.05.2009 10:13
Adrian Werner
19
odpowiedz
Adrian Werner
207
Generał

GRYOnline.plTeam

10-15lat? Dobre żarty. Nawet najnowsze produkcje CG nie są w stanie osiągnąc foto realizmu, a co dopiero współczesne gry, które są jakieś 15 lat w tyle za filmami CG

26.05.2009 10:19
20
odpowiedz
misio ssj
62
Generał

Seria crash bandicot na psx dawala mi wiecej frajdy i przyjemnosci ( ile sie w to pykalo xD) niz niektore dzisiejsze tytuly. O co chodzi ??????

Wtedy to wlasnie stawiano przede wszystkim na grywalnosc i fabule co dawalo gre przyciagajaca na dlugie godziny a teraz..... tez sa dobre gry ale czy daja tyle przyjemnosci co wczesniejsze tytuly.. sami musimy ocenic.

26.05.2009 10:25
Kozzo
21
odpowiedz
Kozzo
104
czlowiekzwanyfoka

I tak bredzi się co kilka lat. Ja tam ponad grafikę stawiam grywalność, co teraz właściwie już przestaje istnieć. Grafika jest praktycznie w każdych grach ładna, piękna itp. ale zabawa z grania coraz mniejsza.

26.05.2009 10:29
22
odpowiedz
misio ssj
62
Generał

Musimy sie z tym niestety pogodzic czasy sie zmienija, technologia sie zmienia, to i gry musza sie zmieniac i nic ani nikt tego nie powstrzyma

26.05.2009 10:32
ludwik07
23
odpowiedz
ludwik07
6
Junior

wiadomo, że wraz z upływem lat będą tworzone coraz nowsze i lepsze technologie, więc lepsza grafika za parę lat to raczej żadne zaskoczenie - a ceny kompów? wg mnie to będzie tak jak teraz czy będą dalej tworzone coraz to nowsze rzeczy więc ceny nie będą kosmiczne bo będą spadały (tylko jak szybko to tego już nie wiadomo)
i dla mnie w sumie też liczy się fabuła w grze a nie grafika, ale gdyby się tak zastanowić to jednak miło jest popatrzeć na dobrze wykonaną grę z grafiką na dobrym poziomie i genialną fabułą (więc grafika w jakimś stopniu ma znaczenie ;))

26.05.2009 10:37
24
odpowiedz
misio ssj
62
Generał

Wiadomo zawsze lepiej sie gra kiedy na ekranie sa ladne widoki

26.05.2009 10:41
claudespeed18
25
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

ja wole kanciaste i rozpikselowane postaci z gier lat(1997-2001) bardziej niz jakiś fotorealizm...

26.05.2009 10:49
JOY
😍
26
odpowiedz
JOY
139
Generał

I znowu popsują gry :<

Jak przygodówki były rysowane to dało sie w nie grać (nie pisze tu o władcy much :D ) jak przerobili na 3D..... to straciły klimat.

No ale nie ma jak realistyczne mordowanie na ekranie.

26.05.2009 10:54
27
odpowiedz
Pirat099
83
Dead Already

Nawet jeśli niczego takiego nie będzie (w co nie wątpię) to poziom grafiki rośnie z roku na rok i z tego się trzeba cieszyć

26.05.2009 10:55
28
odpowiedz
eysmond
64
Konsul

Przy strzelankach sieciowych i samochodówkach będzie ok ale co z reszta gdzie potrzebna jest fabuła bo ostatnio coraz rzadziej dobra fabuła i dobra grafika idą w parze.

26.05.2009 11:01
PSXFAN
29
odpowiedz
PSXFAN
67
Last Samurai

He za 10lat to ludzie będą jescze na ps3 grali

26.05.2009 11:02
30
odpowiedz
Lukxxx
216
Generał

Sensowna wypowiedź. Grafika za te 15-20 lat może być rzeczywiście fotorealistyczna (porównajcie Crysis z grafiką z początku lat 90.). Natomiast prawdziwe SI na krzemie może nigdy nie zaistnieć, możliwe jednak że developerzy dzięki dużym mocom obliczeniowym, będą w stanie zasymulować pewne procesy i nas trochę oszukać tworząc odpowiednie iluzje.

26.05.2009 11:11
31
odpowiedz
Shiefo
46
Pretorianin

Praca mózgu przypomina zasadę pracy programów tworzących sieci neuronowe. Problem polega na tym, że procesory nie są w stanie efektywnie wykonywać tego typu obliczenia. Przełomem będzie stworzenie architektury procesora specjalnie do tego typu zadań, a wtedy będą możliwe m.in. tłumaczenia symultaniczne za pomocą urządzeń, zaawansowana sztuczna inteligencja itp.

26.05.2009 11:21
32
odpowiedz
zanonimizowany639991
4
Legionista

Mowicie ze trzeba bedzie duzo wybulic na kompa zeby udzwignal taka grafike, ja uwazam ze wtedy takie kompy nie beda wiele drozsze niz teraz nie pamietacie jaki byl wasz pierwszy komputer? (moj 256 ram, 256 karta graficzna) i dalem za niego 2500 tysia w 2002 roku teraz mozna za tyle kasy kupic kompa co bedzie spokojnie dzwigal crysisa na medium.

26.05.2009 11:22
33
odpowiedz
zanonimizowany407138
55
Konsul

hmmm a to dziwne bo zalozyciele intela niedawno alarmowali ze doszli prawie do szczytu mozliwosci ukladow krzemowych...wiem ze teraz beda robic z weglowych nano rurek ale dopoki to wejdzie w zycie...porownujac gry z roku 2000 i z 2005 mozna w to uwierzyc(premiery quake III arena i far cry dzieli tylko 4,5roku),natomiast porownujac gry z 2004 do gier z 2009 wydaje sie to conajmniej watpliwe(miedzy far cry 1 i far cry 2 nie jest juz az tak duza roznica)

26.05.2009 12:00
Matysiak G
34
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Zgadzam się z 7ymkiem.

Rozwój grafiki w grach IMO przystopował. Crysis technologicznie nie został pobity od dwóch lat (styl to co innego - stylu nie ma zupełnie), standard to niemłody już UE3. Grafika osiągnęła już taki poziom, że zauważa się tylko gry brzydkie. A gdyby celem twórców było dążenie do fotorealizmu, to gry nie miałyby tego całego bloomu, motion blura i innych badziewi, które z prawdziwym światem nie mają nic wspólnego, a które pakuje się do każdej współczesnej produkcji.

A marudy, które narzekają, że współczesne gry to nie to co kiedyś niech przestaną. Ja gram od 15 lat, pamiętam czasy commodore 64 i wiem, że stare gry, to przede wszystkim sentyment nad minionym dzieciństwem. Spróbujcie grać w pac-mana przez kilka godzin non stop. Po prostu się nie da. To nadal są dobre gry, ale mają zupełnie inną filozofie rozgrywki. Sprawdzają się na komórkach. Grafika rozwija się najbardziej zauważalnie, ale gry też ewoluują (choć niekoniecznie w dobrym kierunku - vide autoregeneracja). Większość fps-ów jest dużo bardziej złożona od half-life, a wyścigi dawno wyrosły z epoki 3 samochodów i 8 torów (vide Toca3).

26.05.2009 12:19
35
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

No to za 15 lat zapowiada sie mega nuda :] .

26.05.2009 12:23
36
odpowiedz
demon92
191
Senator

Mnie bardziej od fotorealistycznej grafiki interesuje: realistyczna fizyka. zniszczenia różnych przedmiotów, czy interakcja z różnymi przedmiotami, np. w takim GTA wjechac z 200 km/h w ściane i miec prawdziwy test wytrzymalości samochodu tak jak to robią wielkie koncerny co sprawdzaja, czy auta sa bezpieczne.

26.05.2009 12:26
37
odpowiedz
zanonimizowany558598
11
Konsul

Skoro mówią że za 10-15 lat, to za rok-dwa stworzą kolejny kick-ass produkt, który 'przyspieszy' proces o 10 lat.

26.05.2009 12:28
38
odpowiedz
zanonimizowany589084
9
Pretorianin

Już teraz gry cieszą mnie coraz mniej, coraz rzadziej chce się grać :/ Grafika to nie wszystko, owszem przyjemnie się gra w miłą dla oka grę, lecz od podziwiania widoków to ja mam świat realny. Od gier wymagam raczej wciągającej akcji/fabuły a nie super realistycznej grafiki.

Matysiak G - całkowita racja. Za przykład można podać ''pseudo fanów'' Falouta. A że to nie 2d a że to nie tamto itp. Gry ewoluują jak wszystko inne.

26.05.2009 12:34
McClanesHungOver2
39
odpowiedz
McClanesHungOver2
84
PSYCHO REALM
Image

Skoro w nowym Terminatorze potrafili bardzo realistycznie odtworzyc Arnolda przy pomocy komputera ta teza wcale nie wydaje się tak nieprawdopodobna. Ja bym wolał jednak żeby elektroniczna rozrywkaodbiła gdzieś po drodze w innym kierunku. Np jakiegoś następcy hełmu VR lub cos w tym rodzaju. Jeszcze naprawdę sporo można w tej branży wymyślić ,a nie gonić się tylko w szybkości taktowania procesorów.

26.05.2009 12:40
40
odpowiedz
zanonimizowany338750
130
Generał

ludzie sie powinni leczyć czasem...no ale postępu techniki sie nie powstrzyma. Ja mam fotorealistyczne życie...że w 99 % nikt z was by takiego nie chciał :( :( :(

26.05.2009 12:49
41
odpowiedz
zanonimizowany624419
7
Legionista

I bardzo dobrze że największy nacisk kładziony jest na grafikę, ponieważ fabułe trzeba wymyśleć do tego potrzeba jest wyobraźnia a gameplay to także ważna rzecz ale zależnie od gatunku gry składa się on na kilka różnych elementów np: w fps to biegasz,strzelasz,jeździsz czymś itp. można by tylko wprowadzić pare innowacji i super multi tzn wiele trybów ale to nie wymaga takiej pracy jak na przykład stworzenie bardzo dobrej fizyki..

26.05.2009 13:08
42
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

Bardzo interesujący materiał!

26.05.2009 13:21
43
odpowiedz
zanonimizowany589398
15
Pretorianin

No nie wiem co z tego będzie ????Ale ciekawy jestem jaka karta graficzna to obsłuży?! jakiś Gf 8 GB???

26.05.2009 13:23
44
odpowiedz
dontpanic
24
Chorąży

co innego grafika i możliwości silnika, a co innego gra. gość wypowiada się z punktu widzenia eksperta od silnika, czyli bazy na jakiej powstaje cała gra. jeśli twórcy nie potrafią stworzyć ciekawej fabuły i postaci, to już chyba nie wina producenta silnika?

a co do posiadania "fotorealistycznej grafiki" za oknem - to ja akurat mam za oknem syfiatą zakorkowaną ulicę, a nie plażę z palmami - dlatego taki crysis z realistyczną grafiką to jest odskocznia od codzienności.

a poza tym fotorealizm odnosi sie też do modeli postaci - co innego strzelać do kupki pikseli, a co innego do postaci, która wygląda bardzo realistycznie. zupełnie odmienne wrażenia

26.05.2009 13:24
📄
45
odpowiedz
zanonimizowany619234
2
Konsul

Nic nigdy nie będzie tak realne jak wyjście na dwór.

26.05.2009 13:34
Taven
46
odpowiedz
Taven
75
Generał

Bzdura, zresztą jak i te prawo Moore'a (którego ważność ma wkrótce wygasnąć, jak to bezpiecznie określił jego twórca).

26.05.2009 13:50
Szefoxxx
47
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

10 - 15 lat ? W tym tempie co teraz to za 5 chyba, wystarczy że sprzęt będzie potrafił wygenerować fotorealistyczną animację z maya lub 3dsmax w czasie rzeczywistym.

26.05.2009 13:57
48
odpowiedz
igoraak
19
Chorąży

bez przerwy starają się nad dobrą grafiką że posiadacze słabszych maszyn nie mogą się nimi nacieszyć prawdziwe hity mają słabszą grafę ale dobrą fabułe
np half-life czy alien vs predator itp itd.

26.05.2009 14:00
Chriso25
49
odpowiedz
Chriso25
151
Generał

Nie tylko Cry Engine (zwlaszcza 3) bedzie konkurencja dla UE 3 ale rowniez silnik Carmacka nim bedzie czyli Id Tech 5. A jak juz o przyszlosci mowa to ciekawe kiedy Epic zaprezentuje Unreal Engine w wersji 4.

26.05.2009 14:03
50
odpowiedz
zanonimizowany587510
18
Konsul

szczerze mówiąc to obecna grafika mi w zupełności wystarcza:)

26.05.2009 14:20
Matysiak G
51
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

igoraak

Half Life i AvP w momencie premiery kopały oczy.

26.05.2009 14:47
😊
52
odpowiedz
zanonimizowany599764
23
Pretorianin

Dziwnie się to czyta słuchając przy tym Guns'n'Roses-Paradise City :D

26.05.2009 14:55
53
odpowiedz
zanonimizowany546967
25
Legend

Resident Evil 5 jest piękny :) Nowe Call of Juarez też mi się podoba (po filmikach :P), ale że foto-realistyczna grafika? Trudno mi w to uwierzyć, chociaż możemy być zaskoczeni -mile :)
--------------------------------------------------

Jednak chyba gry stracą swój urok z grafiką "filmową"... Ale za wcześnie żeby to mówić :P

26.05.2009 15:15
thorus93
😜
54
odpowiedz
thorus93
35
Syn Marnotrawny

a za 10-15 lat komputery beda mialy w srodku ludzkie organy

26.05.2009 15:17
55
odpowiedz
zanonimizowany407138
55
Konsul

a tak jeszcze apropo grafiki w grach...producenci pokazuja nowe screeny i mowia o tym jaka piekna bedzie ich gra a zapominaja o wnetrzu gry jaka jest klimat.to co ze gra wyglada ladnie jak sie w to po prostu grac nie da??
zauwazylem ostatnio ze ta sytuacja rozprzestrzenila sie wszedzie.wezmy np.monitory:LCD wygladaja ladnie na biurku,zajmuja malo miejsca i...to chyba tyle zalet.natomiast obraz nieraz wola o pomste do nieba.w przypadku CRT jest o 180 stopni w druga strone.brzydkie toto i duze, ale obraz jaki wyswietla nie da wam zadne LCD.rozdzielczosc full HD przy odswiezaniu 85hz,krystalicznie czyste kolory,szybko reagujacy kineskop,zero smuzenia.SUPER.
takze nie tylko wyglad sie liczy.prawde mowiac w grach(tak jak i monitorach) design powinien byc traktowany po macoszemu w porownaniu do wygody i przyjemnosci z korzystania.dlatego wole zagrac w battlefield heroes ktore ma archaiczna grafike anizeli w crysis czy inne **wno.pomimo ze nie wyglada najladniej,to jest najprzyjemniejsza gra w jaka gralem(sposrod sieciowych strzelanek)

Isengrim95-cholera u mnie tez wlasnie to gralo:) zajebisty jest ten soundtrack z burnouta:)

26.05.2009 15:20
56
odpowiedz
zanonimizowany625239
14
Legionista

FAJNIE najpierw zapach a teraz jeszcze realistyczna grafika . już czekam :)

26.05.2009 15:25
Matysiak G
57
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Cała płyta Apetite for Destruction dobra. Wiedzą jeszcze co to płyta?

26.05.2009 15:43
58
odpowiedz
zanonimizowany580631
24
Konsul

Po przeczytaniu tego tekstu przypomniały mi się stare gry na Amige takie jak prehistoryk i jeżeli w tym czasię gry rozwinęły się do stopnia obecnego to sądze, że za te 10-15 lat powinno być tak jak mówi Tim Sweeney

26.05.2009 15:49
59
odpowiedz
dresX94
51
Senator

Ciekawe stwierdzenie gdyby to mówił jakiś analityk albo ktoś tego typu to pewnie bym się zaśmiał ale jak szef Epic Games to można wierzyć że przy Unreal Engine 5 albo 6 grafika może będzie realistyczna jak w filmach

26.05.2009 16:09
SILENTALTAIR
60
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

za 1v lat nie bedzie realistycznej grafiku... mozecie mi wierzyć. do tego potrzebny jest procesor kwantowy a jestesmy daleko od stworzenia tego procka

26.05.2009 17:21
😉
61
odpowiedz
zanonimizowany308769
4
Junior

Grafika to nie wszystko. I na pewno to NIE jest najważniejsza rzecz w grach. Grywalność - i owszem. To właśnie na niej trzeba się skupiać a nie na wodotryskach - duperelkach. Przykład? Powiedzmy, cykl GTA. Bardzo lubię wszystkie części, ale IV najmniej. Gra ma miażdżącą technologię... i zupełnie nie ma duszy. Nie ma tam nic do roboty a i ten realizm czasem wkurza xP. Wolę przedpotopowo wyglądające gierki które dają radość z grania (GTA 3 - San Andreas)

26.05.2009 17:26
62
odpowiedz
slayn
16
Konsul
26.05.2009 18:03
👎
63
odpowiedz
zanonimizowany631351
3
Chorąży

Technicznie może to i jest możliwe (tak naprawdę to pewnie i dziś jest), ale co ze stroną finansową. Żeby stworzyć taką grafikę trzeba znacznie większych nakładów, więc cena gry będzie wyższa (nawet teraz wielu firm nie stać na dobry silnik i dużą grupę grafików). Komputery, które mogłyby to obsłużyć, też podrożeją - mniej osób będzie mogło kupić takie fotorealistyczne gry.

26.05.2009 18:11
64
odpowiedz
zanonimizowany631351
3
Chorąży

maszkara99 -> teraz superkomputer kosztuje dużo więcej niż powiedzmy dziesięć lat temu (konkretnie kupiłem niedawno średniaka i wybuliłem za niego 2 razy tyle co poprzednio za świetny sprzęt) i nie ma powodu, żeby ta tendencja się nie utrzymała. Poza tym (choć tu pewnie zaraz ktoś się na mnie rzuci) cały twój komputer jest produkowany (w całości lub częściach) w Chinach (lub innej Azji). A tam płace (więc i ceny) za 10-15 lat będą wyższe...

26.05.2009 18:17
65
odpowiedz
zanonimizowany631351
3
Chorąży

Shiefo -> nie żebym się na tym znał, ale nawet przy odpowiedni zbudowanym procesorze nie zaimitujesz inteligencji. Można oczywiście stworzyć super skomplikowane skrypty, ale to wciąż będzie powtarzalne i przewidywalne. Przy obecnych sposobach programowania musisz zawsze podać CO, GDZIE, KIEDY, JAK, a to eliminuje inteligencję. Zaznaczam, że to tylko moja opinia.

26.05.2009 18:19
Chudy The Barbarian
66
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Tylko po co ? Jak dla mnie grafika już mogła by się nie rozwijać, bo te fajerwerki aż tak na mnie nie działają jak na niektórych.

26.05.2009 19:31
67
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Niesądzę. 15 lat to minimum.

26.05.2009 20:18
68
odpowiedz
Shiefo
46
Pretorianin

slayn -> skrypt jest zapisem co powinien zrobić bot w określonym momencie gry. sieci neuronowe są programami które potrafią się uczyć. Wyobraź sobie sytuację, że gra w zależności od tego co robi twoja postać w niej będzie reagować różnie, logicznie lecz nie do końca przewidywalnie. Bez specjalistycznej architektury procesorów nie da się tego w efektywny sposób wykonać na zwykłym CPU.

26.05.2009 20:45
69
odpowiedz
zanonimizowany570409
40
Pretorianin

Mogli by trochę opóźnić "rozwijanie grafiki" w grach komputerowych, dlatego że dzisiejsza grafika w zupełności mi wystarcza. Teraz każda nowa produkcja wygląda ładnie i z przyjemnością mi się w nią gra, ale np. w Diablo II i inne stare gry już tak chętnie bym nie grał bo grafika "razi w oczy" czyt. jest zwyczajnie brzydka.

I ogólnie co do tej fotorealistyczności w grach, dzisiaj są już naprawdę ładne efekty, postacie z Gears of War bardzo mi się podobały, w Crysis także, a w nadchodzącym Heavy Rain postacie wyglądają po prostu fenomenalnie, że niedługo nie będzie można odróżnić prawdziwej twarzy od wirtualnej.

26.05.2009 20:47
70
odpowiedz
zanonimizowany407138
55
Konsul

__ __ o czym ty czlowieku mowisz??:P ja wydalem na komputer 1500pln i moge uruchomic sobie "super produkcje" na max(crysis,grid,gta 4).a jesli chodzi o te twoje "skrypty" to wystarczy ze jako punkt odniesienia dla skryptu wezmiemy losowo generowana liczbe powiazana obliczeniami z poczynaniami gracza i lista mozliwosci jest niemal nieskonczona.i jeszcze jedno: piszesz a nie rozumiesz co piszesz;] faktycznie piszac program piszesz co gdzie kiedy jak,ale: jesli to "kiedy" bedzie uzaleznione od tego co robi gracz, a jak wiadomo kazdy mysli i gra inaczej to masz przeciwnika reagujacego unikalnie na rozne zachowania i jesli zaladujesz gre i pojdziesz powiedzmy inna droga to przeciwnik zareaguje inaczej...

26.05.2009 20:53
xanat0s
👍
71
odpowiedz
xanat0s
233
Wind of Change

Ja mam jedną nadzieję - że rewolucja kwantowa dokona się jeszcze za mojego życia (czyli mam nadzieję jeszcze 50-60 lat :P). To dopiero będzie przeskok, jeśli idzie o oprawę gier - czytałem, że jak teraz jeden komputer generuje całą grafikę drzewa, to komputery kwantowe będą w stanie przeznaczyć całą moc obliczeniową współczesnych PC na jeden liść. Taki to będzie przeskok :)

A trzeba pamiętać, że to pozwoli rozwinąć nie tylko grafikę, ale i AI, fizykę etc.

Stawiam grywalność ponad grafikę, ale przyszłość wydaje mi się tak fascynująca, że nie mogę się doczekać :]

26.05.2009 20:57
Storm93
72
odpowiedz
Storm93
22
Hardstyle Lover

Całkowicie realistyczna grafika już za 10-15 lat?
Nie.
A tak w rzeczy samej - czy chcemy aby grafika w grach wyglądała tak jak w rzeczywistości? Świat za oknem nie jest taki kolorowy jak w wielu grach.

26.05.2009 21:04
😊
73
odpowiedz
zanonimizowany614330
0
Generał

za mniej więcej 10-15 lat, czyli niedługo
Faktycznie "niedługo", ale mi się podoba taka grafika w grach jaka jest. Oczywiście lepiej jest jeżeli niektóre elementy wygladają tak "fajnie" jak w rzeczywistości, ale dla mnie najważniejsza w grze jest fizyka i fabuła.

26.05.2009 21:07
Drace66676
74
odpowiedz
Drace66676
162
D.R.A.C.E

Aż tak daleko wybiegają w przysżłość, hmmm sa pozytywnie nastawieni. Moim zdaniem do tego czasu to albo pieprzona korea płn wywali jedna ze swoich bombek albo spełni sie przepowiednia o końcu świata wg kończącego się w 2012 roku kalendarza Majów. Ale może akurat dożyjemy. Wtedy chętnie zoabczę tę grafikę .Pozdro.

26.05.2009 22:24
75
odpowiedz
zanonimizowany631351
3
Chorąży

7ymek -> O ile ilość danych generowanych przez gracza jest faktycznie ogromna, o tyle reakcje komputera muszą być już przewidziane przez programistę, więc lista możliwości nie jest już tak ogromna. Oczywiście może się różnić w zależności od gry, ale nikt nie przewidzi oddzielnej reakcji na każde z działań gracza. W takim razie zawsze pojawi się w końcu jakiś klucz i tym samym przeciwnik stanie się w końcu przewidywalny. Co więcej, gdyby stworzenie dobrych algorytmów było tak proste, to zawsze byłyby dobre. A nie są.

Mój komentarz odnosił się raczej do idei. Twierdziłem, że nie wystarczy przebudować procesora, aby otrzymać choćby namiastkę inteligencji. Obecny sposób programowania pozwala najwyżej uwarunkować w prosty sposób reakcje komputera. Jeżeli musisz podać komputerowi reakcje na przedziały działań gracz, to nie jest to inteligencja komputera tylko programisty.

Co do podanej ceny twojego komputera, to ja wydałem więcej. Nie grałem jednak w żadna z wymienionych gier, więc nie mogę porównać.

Jeżeli masz jeszcze jakieś zastrzeżenia, to napisz. Chętnie przemyślę swoje rozumowanie.

Zaznaczam, że (co widać) nie jestem informatykiem i podchodzę do tego tylko i wyłącznie zdroworozsądkowo i w oparci o (bardzo) skromną wiedzę o programowaniu.

26.05.2009 23:48
76
odpowiedz
zanonimizowany512941
13
Chorąży

e tam,niby ładna grafa cieszy oczy,ale mimo że posiadam kilka nowości to ostatnio katuje ciągle Plants vs Zombies,zwykła mini gierka a wciąga jak diabli:)

27.05.2009 08:46
77
odpowiedz
zanonimizowany526996
29
Konsul

Aby uzyskać fotorealistyczną grafikę trzeba użyć metody globalnej iluminacji a to niestety jest bardzo moco żerna.
Dla przykłady bardzo prosta scenka czyli wnętrze jednego pokoju kilka mebli w 1980x1080, na P4 3.5 ghz jedna klatka liczy się około 2 godziny a w grach powinno być 60 na sekundę czyli jakoś nie wieżę żeby za dwie generacje konsol nastąpił taki skok mocy obliczeniowej, a dodajmy do tego zaawansowaną fizykę, która też wymaga mnóstwo mocy obliczeniowej.
Obecnej technologi na to nie stać musi nastąpić jakiś przełom technologiczny coś zupełnie zowego co zwiększy moc obliczeniową o tysiące razy.Procesorów już szybszych nie idzie robić teraz można tylko dokładać rdzenie.

29.05.2009 20:04
👍
78
odpowiedz
LordVader1
21
Generał

Fajnie, że za 10-15 lat grafika będzie całkowicie realistyczna. Ciekawo kiedy wymyślimy realistyczną AI przeciwników.

06.06.2009 20:25
79
odpowiedz
zanonimizowany624581
91
Senator

Moim zdaniem to nie wypali.

06.06.2009 20:28
Shaybecki
80
odpowiedz
Shaybecki
30
Legend

realistyczne AI przeciwników ? to pewna śmierć
gra nie do przejścia

06.06.2009 20:34
😃
81
odpowiedz
zanonimizowany643893
1
Legionista

Grafika to nie wszystko liczy sie tylko BOG HONOR RODZINA I OJCZYZNA

18.08.2022 11:45
82
odpowiedz
2 odpowiedzi
Qbik_piekny.sen
3
Junior

2022 a różnice nadal sa widoczne pomiedzy grami a rzeczywistoscia tylko tyle ze mniej

post wyedytowany przez Qbik_piekny.sen 2022-08-18 11:48:26
18.08.2022 11:48
Wrzesień
82.1
Wrzesień
58
Stay Woke

No nie wiem, czy aż tak mniej. Połowa dzisiejszych gier to jakiś pixel art.

18.08.2022 11:51
HETRIX22
82.2
HETRIX22
196
PLEBS

Połowa dzisiejszych gier wygląda jak te sprzed 10 lat

18.08.2022 14:02
moherowa jadwiga
😒
84
odpowiedz
moherowa jadwiga
7
Legionista

Hmmmm, ile razy to ja czytałam, że ultra realistyczna grafika jest już tuż tuż, za 2,3,5 lat będzie jak na zdjęciach i w rzeczywistości.... Prawda jest taka, że dzisiaj najlepsze karty graficzne mają problem z dobrą i naturalną animacją.... włosów, haha
A o rzęskach to ja już nawet nie wspomnę :)) Chyba znowu musze się wybrać do koleżanki, bo się zapuściły :p

Wiadomość Całkowicie realistyczna grafika już za 10-15 lat?