GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred ***

12.04.2009
14:35
[1]

Luppus [ Generaďż˝ ]

*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred ***

Wątek cykliczny poświęcony grze Sacred 2: Fallen Angel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Krótko o grze (żródło gry-online.pl):
Sacred 2: Fallen Angel to kontynuacja udanego cRPG z 2004 roku. Za produkcją tego tytułu stoi niemieckie studio Ascaron Interactive, mające na swym koncie m.in. strategiczną serię Port Royale.

Akcja gry dzieje się 2000 lat przed wydarzeniami opisanymi w Sacred. Miejscami zmagań z różnorakimi monstrami tradycyjnie są krainy fantasy. Tym razem do wyboru oddano nam sześciu odmiennych wojowników (Strażnika Świątyni, Inkwizytora itd.). Każdy z nich dysponuje odpowiednim wachlarzem ruchów i specjalnych zaklęć, dzięki którym udowadnia NPC-om, że jest nieoceniony jako pogromca potworów.

Główną zmianą w stosunku do poprzedniej części cRPG, jest wprowadzenie pełnego 3D. Trójwymiarowe środowisko wyparło obraz przedstawiany nam w rzucie izometrycznym. Pozostałe elementy omawianego dzieła uległy zaś niewielkim modyfikacjom. Kampania dla pojedynczego gracza pozwala nam na włączenie się w konflikt dobra ze złem. Co ciekawe, możemy stanąć po dowolnej stronie barykady i swoimi działaniami przyczynić się do zwycięstwa wybranej frakcji.

Jeśli chodzi o gameplay, to nadal podróżujemy po rozległych lokacjach, odwiedzając tętniące życiem miasta i wioski. Mieszkające w nich osoby zlecają nam misje główne, a także multum zadań pobocznych. Jeśli chcemy, możemy wynająć któregoś z napotkanych śmiałków, by towarzyszył nam w szczególnie niebezpiecznych wyprawach. Pomiędzy baśniowymi krainami przemieszczamy się na grzbiecie gryfa lub smoka. Walka z oponentami w dalszym ciągu polega na machaniu mieczami, toporami i innym białym orężem, przy jednoczesnym wspomaganiu się magią. Tak, jak w pierwszym Sacred, tak i tutaj istnieje opcja łączenia zaklęć w sekwencje. Poziom trudności gry został odczuwalnie zwiększony.

O odświeżeniu technologii zaimplementowanych w Fallen Angel świadczy użycie systemu rag-doll, odpowiadającego za kompleksową animację postaci, a także dodanie nowoczesnego edytora, pozwalającego na tworzenie zaawansowanych questów. Własnoręcznie przygotowane zadania przydatne są w trybie multiplayer, obsługującym tryby: PvE (max.16 osób), PvP (arena - max 5-osobowe drużyny) i story (do 6 osób). Osobom, którym i to nie wystarczy, pozostaje poszukiwanie tzw. easter eggów – żartów umieszczonych w produkcie przez jego autorów.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przydatne linki:
- oficjalna strona S2
- encyklopedia S2: interaktywna mapa Ankarii, opisy questów, postaci, umiejętności, itp.
- oficjalne forum Sacred 2 - znajdziecie tu buildy postaci, informacje o błędach i wszelkie porady nt. S2
- strona z update'ami
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktualna wersja gry to 2.40.00 - w celu aktualizacji skorzystajcie z linka do strony z update'ami powyżej. Możecie ściągnąć update z releasu 2.0.2 na 2.40 (około 1,3 GB) lub z ostatniej wersji 2.34 na 2.40 (około 230 MB).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zapraszam do dyskusji. Starajcie się nie spamować lecz pisać zwięźle, zrozumiale i na temat. Zanim zadacie banalne pytanie, przeczytajcie wcześniejsze posty oraz wstęp, to czasami daje wyśmienite efekty i nie musicie czekać na odpowiedź :)
Wstępniak będzie zaktualizowany w następnej części po minimum 200 postach.
Pozdrawiam


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Luppus
13.04.2009
20:20
[2]

Mastyl [ Legend ]

Luppus - odpowiadając na Twój post z poprzedniej części - mam Inkwizytora, gram na brązie.

16.04.2009
22:22
[3]

Mastyl [ Legend ]

Trzeba troche ozywić wątek.

Na razie nasuwają mi sie, po kilkunastu godzinach gry Inkwizytorem nastepujące refleksje:

1. Na nowym enginie gra jest mniej dynamiczna niz czesc pierwsza. Wszystko dzieje sie wolniej, walka trwa dluzej etc...

2. Poziom potworow dopasowuje sie do poziomu gracza, podobne rozwiazanie nie podobalo sie graczom w oblivionie.

3. Jak nam zginie kon, to nie mozemy kupic nowego w stajni... tzn w grze jest skonczona liczba wierzchowcow. Bylem w szoku, gdy padl mi pierwszy konik, i nie bylo w stajnie mozliwosci odkupienia go. Nie podoba mi sie to.

16.04.2009
22:38
[4]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

AD1. Dynamiczność walki zależy od klasy postaci i zrobionego przez nas buildu. Generalnie można stworzyć postać, która będzie walić jak z karabinu maszynowego np. Driadę, którą aktualnie męcze i spokojnie wbijać poziomy. A z drugiej strony stworzyć toporną postać, np. Strażnika Świątyni z ukierunkowaniem na magię, który rzeźbi i rzeźbi zanim kogoś zabije.

AD2. To jest ból tej gry. Nie wiem, jak jest po nowym patchu, ale w poprzednich wersjach potwory w krainie elfów zacząłem prześcigać dopiero po przekroczeniu 50 poziomu postaci. Ogólnie nie czuje się, żeby postać nabierała jakiegoś powera. Po prostu troszkę szybciej je się zabija.

AD3. Tu za bardzo nie mogę się wypowiedzieć. Moją podstawową strategią było nabicie kilkunastu poziomów i udanie się na wyspę wierzchowców, żeby dostać jego specjalną wersję. Po pograniu jednak dłużej stwierdziłem, że to też na dłuższą metę mija się z celem, ponieważ całkiem sporą część gry spędza się w podziemiach, gdzie wierzchowców używać nie można. Po tym fakcie zacząłem inwestować w umiejętność "szybkość", czy jakoś tak.

Z tego co zauważyłem w grze jest również ograniczona ilość przedmiotów, które na wyższych poziomach różnią się jedynie większym zróżnicowaniem kolorystycznym. Generalnie wydaje mi się, że jest z 6 możliwych kombinacji. W dodatku zestawy niczym się od nich nie różnią wyglądem.

17.04.2009
08:49
smile
[5]

Szenk [ Master of Blaster ]

Mastyl ---> Można wiedzieć, jak poradziłeś sobie z instalacją najnowszych paczy (2.34 i 2.40)?
Mam ten sam problem, co i Ty miałeś - ze zmodyfikowanymi plikami podczas sprawdzania. U mnie instalatorowi pacza nie podobał się plik Sacred2Updater.exe.
Jako że gra instalowała mi się ponad godzinę, nie uśmiecha mi się ponowna instalacja (tym bardziej, że nie mam pewności, czy pomoże), chyba że nie ma innego wyjścia :)

17.04.2009
08:53
[6]

Czarny Pażdzioch II [ Centurion ]

Jak skończe w Two Worldsa tłuc, to może wrócę do gry. Mam Wojownika z ponad 30 lvl i jeszcze nie przeszedłem jednej kampanii. Dobrze watek odżył, bo zupełnie bym zapomniał, że mam tę grę.

btw. Czy wam tez gra bez płytki działa?

17.04.2009
10:05
[7]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Dynamika zależy od postaci i poziomu trudności. Brąz i srebro to łatwizna, zasadniczo dobrze rozwinięta postać idzie jak przecinak. Na szybkość walki wpływa też szybkość ataku, szybkość biegu i czas regeneracji sztuk walki. Odnośnie koni to nie mogę się wypowiedzieć, bo ich nie używam.

Szenk ---> jest problem z updatem 2.34 pod Windowsem Vistą. Mastyl ściągnął update 2.40 i polecam zrobić tak samo. Pod Win XP nie ma takiego problemu.

Czrny Pażdzioch ---> gra działa bez płytki w napędzie.

Ja na razie mam Elfkę na 54 poziomie i nie narzekam :) Zastanawiam się tylko nad zmainą poziomu trudności ze srebra na złoto, bo jest trochę za łatwo.

17.04.2009
11:02
smile
[8]

Szenk [ Master of Blaster ]

Luppus ---> No właśnie mam Vistę :/

Mastyl ściągnął update 2.40 i polecam zrobić tak samo

Znaczy odinstalować grę, zainstalować ponownie i na czystę instalkę walnąć tego ogromnego pojedynczego pacza 2.02-2.40?

Niektórzy ludzie też mieli problemy próbując tego rozwiązania - dlatego ciągle się waham :)

17.04.2009
15:08
[9]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Szenk ---> "Znaczy odinstalować grę, zainstalować ponownie i na czystę instalkę walnąć tego ogromnego pojedynczego pacza 2.02-2.40?" - dokładnie tak :)

18.04.2009
07:35
smile
[10]

Szenk [ Master of Blaster ]

Luppus ---> Spróbowałem wczoraj tego sposobu - z ogromniastym paczem, ale... Skąd wziąć jego działającą wersję? Zarówno ten ściągnięty ze stronki nVidii, jak i z Gola, nie działają. Wyskakuje jakiś błąd podczas "ekstrakcji" pacza - Error extracting image file :IRIMG1.jpg :/

18.04.2009
07:57
[11]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Szenk ---> znalazłem na forum Ascaronu:
Are you running XP or Vista?

Try putting the patch file into your Sacred 2 install folder and run from there. If using Vista be sure to right click on the patch file and "Run as Administrator".

18.04.2009
08:29
[12]

Szenk [ Master of Blaster ]

Luppus ---> Niestety, pokazuje się ten sam komunikat: ----->


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Szenk
18.04.2009
14:34
[13]

Mastyl [ Legend ]

Nie, zrobiłem to stopniowo, kilka kolejnych patchy, i jakoś poszło. Ale patche instalowalem scisle wg instrukcji, z forum oficjalnego Sacred 2:

Aktualnie istnieje problem występowania niekompatybilności patcha 2.12.0
z patchem 2.34.0 u niekórych użytkowników. Rozwiązaniem problemu jest
instalacja gry według poniższych kroków:


1. odinstalowanie i ponowna instalacja gry (należy upewnić się, ze w
katalogu, gdzie była zainstalowana gra, nie pozostały żadne pliki!)

2. instalacja patcha 2.10.0 dostępnego pod
adresem:


3. instalacja patcha 2.10.0->2.12.0 dostępnego pod
adresem:


4. instalacja patcha 2.12.0->2.31.0 dostępnego pod
adresem:


5. instalacja patcha 2.31.0->2.34.0 dostępnego pod
adresem:


I dziala!

18.04.2009
18:09
[14]

Szenk [ Master of Blaster ]

O dziwo, zadziałała ta metoda "małych kroczków" :)
Co prawda po drodze spróbowałem jeszcze zainstalować pacza zbiorczego 2.02-2.34, żeby potem wgrać tylko 2.40, ale w ogóle nie wykrył gry na komputerze.


Miałem tylko nieco dziwną przeprawę z odinstalowaniem. Sama gra nie ma "odinstalatora", więc skorzystałem z dodaj/usuń programy. Pokazał się komunikat o przygotowaniu do deinstalacji i... długo, długo nic, widać było tylko świecącą się diodę pracującego dysku twardego.

Odczekałem z pół godziny po tym, jak dysk przestał mielić i w końcu zniecierpliwiony daremnym oczekiwaniem na jakikolwiek komunikat o postępie deinstalacji i deaktywacji gry, zajrzałem do folderu z grą. Był prawie pusty. Wyrzuciłem pozostałe śmieci, ręcznie skasowałem dwa wpisy w rejestrze i z duszą na ramieniu zainstalowałem grę na nowo.

O dziwo, zadziałało na takiej niepełnej deinstalacji i teraz mogę cieszyć się wreszcie wersją 2.40. Choć, co ciekawe, ze starej gry zostały mi sejwy, wszystkie ustawienia opcji i przy pierwszym uruchomieniu gry po zainstalowaniu tych wszystkich paczy, nie pokazał się żaden komunikat o aktywacji.

18.04.2009
18:58
[15]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Szenk ---> Z tego co pamiętam, to gra przy reinstalacji dokonuje, nazwijmy to "dezaktywacji" gry na serwerze. Pokazywała się przy tym stosowna informacja. Nie wiem, czy przypadkiem nie straciłeś jednej z dwóch możliwych aktywacji gry.

18.04.2009
19:17
smile
[16]

Szenk [ Master of Blaster ]

Faolan ---> Bardzo możliwe.

Ciekawe jednak, czemu aktywacja nie pokazała się po reinstalacji przy pierwszym uruchomieniu gry?
Może "system" nie uznał jednak tej mojej reinstalacji? Sam już nie wiem :)

21.04.2009
17:39
[17]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

Taaa, metoda małych kroczków działa, ja wykorzystywałem serwer Cenegi i zajęło mi to pół życia :D


21.04.2009
18:40
smile
[18]

Szenk [ Master of Blaster ]

Cubituss ---> Mała poprawka. Wbrew opisowi na stronce Nvidii zbiorczy pacz liczy sobie coś ok. 1,4 giga, a nie 837 MB :)

21.04.2009
18:57
[19]

Mastyl [ Legend ]

No, ale wreszcie mozna grac w spokoju.

Po pewnym czasie stajenni i koniki do kupowania odradzają sie jednak. uff - całe szczęście.

23.04.2009
11:43
[20]

Luppus [ Generaďż˝ ]

heh, do tej pory nie korzystałem z wierzchowców. czy oprócz szybszego przemieszczania się są jakieś korzyści? Czy Wysoką Elfką można używać sztuk walki siedząc w siodle?

23.04.2009
11:50
[21]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Zwykłe konie pozwalają jedynie na szybsze przemieszczanie się i szarżowanie na przeciwnika (które i tak zazwyczaj jest bezużyteczne). Specjalne wierzchowce, jak np. wielki pająk inkwizytora pozwalają na trochę szybsze poruszanie się i używanie wszystkich umiejętności. Żeby je zdobyć trzeba na terytorium ludzi wykonać zadanie specjalne.

25.04.2009
12:56
[22]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Mam swojego pierwszego wierzchowca. Oprócz szybkiego poruszania się daje możliwość rzucania czarów, ale niestety wprowadza niewielką karę do regeneracji. Mam pytanie jeszcze, czy wierzchowce levelują razem z postacią, czy zawsze mają ten sam poziom?


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Luppus
30.04.2009
21:39
[23]

Mastyl [ Legend ]

Z tego co wiem, levelują.

A świat, wbrew temu co pisałem ilestam postów temu, nie leveluje całkowicie, tylko w obrebie danego obszaru.

13.05.2009
13:59
[24]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Podniosę trochę wątek.
No tak, wierzchowce levelują i to znacznie szybciej niż postać, przez co zwiększa się kara regeneracji CA. Aktualnie mam moją HE na 63 poziomie i jestem dopiero na Wyspie Serafii. Ale postać świetnie daje sobie radę. Czekam na 65 poziom żeby wziąć Targowanie i włożyć od razu 40 punktów. Na soketowanie czeka już cały set Celdrahila i Szabla Oficera.
Mam pytanko odnośnie "premii przetrwania". U mnie wynosi ona około 81%, ale dokładnie nie wiem co daje. Ponoć przeciwnicy powinni być silniejsi, ale wciąż słyszę "I'm more danger then predator here" oraz "I need enemy, not victims", co zanczy, że moja postać jest trochę za silna. No szkoda, bo mając 63 poziom, spodziewałem się przeciwników na podobnym poziome lub wyższym, a mam do czynienia ze słabeuszami poniżej 60 poziomu, którzy padają od BT jak muchy.
Jeszcze jedno, bo nie mogę na forum ascaronu znaleźć rady jak zmodować dla piromantki umiejętności z Arkan Delfickich: chodzi mi o Cienisty Krok i Odepchnięcie Magii. Jeśli ma ktoś jakieś rady, z chęcią poczytam. Myślałem o koncepcji niewidzialności i rzucaniu EM, a następnie sianie meteorytami w czasie, kiedy jestem niewidzialny. Na bossów, powinno być wyśmienite, ale może ma ktoś inną koncepcję. Czy lepiej wziąć niewidzialność, czy niewrażliwość na obrażenia w SS, oraz czy w EM lepiej wziąć większy promień działania czy szansę na rozproszenie potężniejszych czarów? Z góry dzięki za rady.
Dla wyjaśnienia: EM (Expulse Magic) - Odepchnięcie Magii, SS (Shadow Step) - Cienisty Krok.

13.05.2009
14:03
[25]

bone_man [ Omikron Persei 8 ]

Luppus --> Survival Bonus - im większy tym większa szansa na znalezienie cennych gratów i większe dmg w walce. W praktyce to nie ma to większego znaczenia, gdyż różnica jest bardzo mało zauważalna, no ale jednak jest.

Ja robiłem wszystko, żeby nie ginąć. Nigdy nie wiadomo, może być coś fajnego dropnęło. :D

13.05.2009
18:32
[26]

N0wak [ Generaďż˝ ]

W temacie HnS jestem totalnym noobem wiec prosze o porade. Gram Wojownikiem Cieni bo to chyba najlepsza postac na poczatek.
Czytalem ze w Sacred 2 trzeba wystrzegac sie bledow w umiejetnosciach i skillach postaci wiec do rzeczy
W trakcie gry mozemy miec 10 umiejetnosci, jakie polecacie i w jakiej kolejnosci? Tak samo jakie sztuki wybrac i jak mozna podnosic ich poziom?
Jakie skile powinienem podnosic? Sile, zrecznosc, cos innego?
A moze znacie jakis dobry build dla takiej postaci w ktorej wszystko bylo by wyjasnione krok po kroku - jak dla nooba :P ?

13.05.2009
19:46
[27]

N0wak [ Generaďż˝ ]

Jeszcze jedno pytanie, czym sa runy?

13.05.2009
21:14
[28]

Luppus [ Generaďż˝ ]

N0wak ---> jeśli masz zamiar grać na wyższych poziomach niż brąz, czy srebro a na dodatek HC, to wybór umiejętności i sztuk walki jest bardzo ważny. Tworzenie postaci wymaga czasu i może się okazać, że trzeba postać robić od nowa, bo popełniłeś kilka błędów, których nie da się cofnąć - no niestety, tutaj raz podjęta decyzja o umiejętności czy modyfikacji CA pozostaje na zawsze :)
Liczba umiejętności jest ograniczona i trzeba bardzo uważnie je wybierać, w zależności od aspektów walki oraz ich ilości. Na początku błędów się nie ustrzeżesz i możliwe, że dobrą postać stworzysz za którymś razem :) Ja Wys. Elfkę robiłem ze cztery razy, a Serafię 5 razy i tak jest do skasowania :D Jeśli znasz angielski to zajrzyj na forum ascaronu (link we wstępniaku) - tam znajdziesz różne buildy i opisy, jeśli nie to może ktoś kto gra SW ci doradzi. Jeśli nie, to postaram się coś ci jutro stworzyć i opisać.
odp. w grze są runy, które służą do rozwijania CA (sztuk walki). Każda runa to zwiększenie odpowiedniej CA o jeden lub o ułamek.
Najlepiej pograj chwilę i napisz pytania które ci się nasuną, na pewno będziesz miał sporo, bo gra jest trochę skomplikowana na początku, ale z czasem wszystko się wyjaśnia.
pozdrawiam :)

14.05.2009
15:07
[29]

N0wak [ Generaďż˝ ]

Dzięki za odpowiedź. Mam takie pytania
1) Czy powinienem uzywac kazdej runy jaka znajde? Czy tez jest jakis limit sztuk walki ktore moge rozwijac?
2) Zaczalem grac postacia na poziomie trudnosci brąz, czy jak przejde gre to bede mogl zaczac od nowa z ta postacia na innym poziomie trudnosci lub zagrac nia przez internet?
Gram po polsku i troche ciezko jest polapac sie w angielskich nazwach umiejetnosci, tak wiec na razie robie postac na czuja :) Na razie tylko nie dawalem zadnych punktow w sile, zrecznosc itd bo nie mam pojecia ktore rozwijac
3) Ostatnie pytanie, czy oplaca sie jednoczesnie rozwijac umiejetnosc Miecze i Dwie bronie? Bo nie wiem czy profity z tych dwoch umiejetnosci sie sumuja

14.05.2009
17:06
[30]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

N0wak--->

1. Prędzej czy później będziesz się specjalizował w obrębie jednej tylko "sztuki walki", ewentualnie w kilku najczęściej używanych skillach. Limitu, jako tako nie ma, w sensie np. tylko 5, maksymalnie możesz rozwinąć do 200 poziomu każdą sztukę, o ile się nie mylę. Niestety po pewnym czasie, bez specjalnej umiejętności zamiast pełnych punktów za runę będziesz dostawał jakieś ułamki.
2. Osobiście uważam, że nie warto zaczynać na brązie, gra na srebrze i tak jest wyjątkowo prosta. Nie wiem, jak jest na wyższych poziomach trudności, bo zabrakło mi samozaparcia. Możesz zacząć tą samą postacią na wyższym poziomie trudności po skończeniu kampanii na co najmniej srebrze. Do gry po internecie możesz się nią dołączyć w każdej chwili.
3. Oczywiście że opłaca się rozwijać, bonusy się sumują.

14.05.2009
19:49
smile
[31]

N0wak [ Generaďż˝ ]

Powoli ogarniam system gry, Sacred jest super, pierwszy HnS ktory mnie tak wciagnal.
Czy czytanie ksiazek w grze cos daje? Nie wiem czy czytac to co znajduje czy sprzedawac.

14.05.2009
20:09
[32]

Luppus [ Generaďż˝ ]

N0wak --->
Nie używaj każdej runy. Ale może zacznę tak... Widzę że zdecydowałeś się na walkę mieczami, to dobrze, bo większość SW (Wojownik cienia, wolę skróty :) to postacie na miecze dwuręczne. Od razu powiem, że nie ma sensu inwestować w obie umiejętności na raz Miecze i Walka Dwoma broniami - to strata jednej umiejętności. W ogóle to zbieraj runy i nie sprzedawaj (będziesz je mógł wymieniać na takie jakie będą ci potrzebne). Używaj ich z głową, warto wsadzić po kilka run w sztuki walki Wojownika Śmierci (Death Warrior) i zobaczyć jak działają i co dają. Im więcej run danej CA "przeczytasz" tym większy będzie jej poziom, ale większa też będzie kara regeneracji! Należy wypośrodkować obrażenia od CA i czas regeneracji.

Umiejętności:
Wg. mnie (po lekturze forum ascaronu) najważniejszymi umiejętnościami dla SW będą:
1. Wiedza o taktyce - obrażenia, szansa na krytyka, umozliwia modyfikowanie CA Wojownika Śmierci
2. Skupienie Wojownika Śmierci - podnosi maksymalny poziom sztuk walki (CA), zwiększa tempo regeneracji dla tego aspektu i daje możliwość modyfikacji CA
3. Wiedza o zbrojach - poprawia odporność, zwiększ max poziom zbroi bez kary i zmniejsza karę regen od zbroi.
4. Constitution - zwiększa HP (zdrowia) i szybkość regeneracji HP
5. Malevolent Champion Focus (skupienie drugiego aspektu, nie pamiętam polskiej nazwy) - podnosi maksymalny poziom CA w tym aspekcie, zwiększa tempo regeneracji dla tego aspektu i daje możliwość modyfikacji CA w tym aspekcie
6. Koncentracja - daje możliwość używania dwóch wzmocnień i zwiększa regenerację dla wszystkich CA.
7. Miecze/Topory/DW/2HS... zależy na jaką broń się zdecydujesz, czy to miecze, czy walka na dwie bronie, czy miecze dwuręczne, czy topory... Większość walczy mieczami dwuręcznymi (2HS)
Te umiejętności są raczej obowiązkowe i tu nie ma się co zastanawiać. Kolejność wg. uznania. Pozostałe trzy polecam coś z umiejętności defensywnych: Combat Reflexes, Spell Resistance i Toughness. Dobrą umiejętnością jest także Blacksmith (bodajże kowalstwo się to nazywa w polskiej wersji) - pozwala soketować przedmioty z lepszym skutkiem niż u zwykłego kowala i daje większe możliwości.

Ode mnie to tyle nt. umiejętności. Drugi aspekt jest dobrym wyborem, ma kilka ciekawych umiejętności i dobre wzmocnienie, któe świetnie działa w połączeniu z Grim Resilence (wzmocnienie z pierwszego aspektu), Konieczne jest więc wzięcie umiejętności Koncentracja (jeden punkt) i Skupienie tego aspektu, aby móc rozwijać CA na wysokie poziomy bez kary i korzystać z modyfikacji!

Odnośnie kary, to chodzi o to, że odpowiednie "skupienie" dla danego aspektu daje nam możliwość zwiększania poziomu sztuk walki (przez czytanie run) bez kary do poziomu określonego przez tą umiejętność. Jeśli przekroczymy tą wartość to czytanie kolejnych run będzie podnoscić CA o ułamki. Przykładowo ja mam Piromantkę i umiejętność Skupienie Arkan Delfickich daje mi 38 poziom CA bez kary, mam przeczytanych 160 run Grand Invigoration, co przekłada się na około 61 poziom (38 run bez kary, reszta z karą). Oczywiście nie ma się co tym przejmować, bo żadna runa nie przepada - da nam pełną wartość, po osiągnięciu wymaganego poziomu CA bez kary, określoną przez rozwój odpowiedniego skupienia :)

Co do atrybutów, to na razie odkładaj sobie te punkty, aż zdecydujesz na co je wydać. Jeśli grałbyś HC (hardcore), to na pewno wszystko trzeba by było włożyć w witalność. Jeśli SC (normalna) to można te punkty podzielić między witalność a inny atrybut, np siła albo zręczność, co dla woja się przydaje. Aha, do 50 poziomu dostajesz po 1 punkcie na poziom, 50+ dwa punkty.

Jeśli stworzyłeś postać lokalną, to nie będziesz mógł nią grać w internecie, tylko LAN bodajże. Aby grać na zamkniętym necie musisz założyć konto stworzyć postać do gry online.

Czytanie książek daje wpisy w tym oknie co questy, tylko w innej zakładce. przeczytanie chyba 80 książek oblokowuje achievement, Mol Książkowy jak się nie mylę :)

Jak już trochę ogarniesz grę, to zrób nową postać i odpuść sobie brąz i wal od razu na srebro, brąz jest za łatwy i może nudzić :)

Jak doczytam jeszcze, to napiszę ci w jakie sztuki walki inwestować i jak je modować - to ważne, bo cofnąć tego nie można, a mody dają ciekawe bonusy.

Jakby co to pytaj. Pozdrawiam

edit: chyba zrobię sobie dzisiaj Wojownika Cienia :) Może nawet HC

14.05.2009
21:11
[33]

N0wak [ Generaďż˝ ]

Dzięki za taką wyczerpującą odpowiedź :)
Zastanawiam się nad tym jak modować te sztuki walki, na razie nic nie ustawiałem
Co do rozpoczęcia nowej gry:
Czy jak rozpocznę grę tą samą postacią na poziomie srebra to coś stracę? Czy jedynie misje się zresetują, a mój lvl, itemy, cały build i odkryte mapy zostaną takie jak były? I właściwie jakie są różnice między brązem a srebrem? Jest też chyba złoty poziom trudności.
Oraz jak jest w końcu z umiejętnościami Druga Broń i Miecze, bonusy sumują się czy nie? Bo jak sumują to chyba będę dalej rozwijał obie równomiernie.

Tak w ogólę to widzę że jesteś ekspertem :) Masz może jakieś ciekawe buildy na inne klasy postaci, bo gra tak wciąga że na WC raczej się nie skończy :) Pozdro

14.05.2009
22:46
[34]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Ekspertem to na pewno nie jestem, czytam forum ascaronu :)
Odnośnie modowania, to można się wstrzymać, aż wybierzesz sztuki walki, którymi będziesz się posługiwał. Jeśli zmodujesz wcześniej CA z której później zrezygnujesz, bo okaże się zbędna, to tych modyfikacji nie cofniesz, a następne będą dostępne kiedy rozwiniesz umiejętności odpowiedzialne za modowanie CA, np. dla aspektu Wojownika Śmierci są to: Skupienie Wojownika Śmierci i Wiedza o Taktyce. Każdy punkt włożony w te skile zwiększa "wskaźnik modyfikacji" widoczny przy danym aspekcie (zapełnia się na zielono) - jeśli najedziesz sobie kursorem na ten wskaźnik to pojawi się info, które umiejętności wpływają na niego i ile punktów brakuje do następnego moda. W sumie to w pierwszej kolejności można zmodować buffy (wzmocnienia). Tylko trzeba dobrze pomyśleć bo przez pomyłkę można wiele stracić, ja dlatego moją Serafię muszę skasować - przez jeden błędnie wzięty mod :)

Jeśli grając na brązie zmienisz na srebro, to zaczynasz kampanię od nowa tą samą postacią z tymi samymi przedmiotami i umiejętnościami - nic nie tracisz. Możesz wrócić na brąz i iść dalej kampanię od tego momentu, w którym byłeś ostatnio. Co do różnicy pomiędzy tymi poziomami to jest niewielka - troszkę trudniej, przeciwnicy są trochę mocniejsi, ale wypadają lepsze przedmioty i szybciej się awansuje - ogólnie dużej różnicy nie ma. Poza brązem i srebrem są poziomy: złoty, platynowy oraz niobium.

Z tymi umiejętnościami jest tak, że bonusy się nie sumują! Mając dwie bronie w jednym slocie, postać korzysta tylko z umiejętności Dual Wield (walka dwoma broniami), a więc nie dostaje bonusu z umiejętności Wiedza o Mieczach, takich jak: szybkość ataku, szansa na krytyka i wartość ataku. Jedyne co to w takim wypadku odblokowuje bonusy broni zależne od poziomu umiejętności np. Wiedza o Mieczach - są bronie, które mają zmienne atrybuty, zależne od poziomu umiejętności "wiedza o danej broni". Podobnie spotkasz na pewno, albo już się spotkałeś z innymi takimi przedmiotami, np. pierścienie, które zamiast dawać stałą wartość mają podaną jakąś umiejętność w nawiasie - to znaczy, że wartość ta zależy od poziomu tej umiejętności :) Hehe, mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo :) Podsumowując, nie warto brać obu umiejętności tylko w tym celu, bo w to miejsce możesz wziąść bardziej przydatną umiejętność.
Dla potwierdzenia cytuję z sacredwiki: "Dual Wield does not stack with sword or hafted weapons lore. Example: Let's say you have picked dual wield and sword lore skills and you're using two weapons in one slot. In that case, your sword lore skill will only apply to any attribute marked as "Modifier: Sword lore" on any weapon you find. It will not improve the attack speed or the attack value any further."

Co do innych postaci, to mogę polecić Wysoką Elfkę i mam dobry build na taką postać :) Co prawda okaże się to na poziomie niobium, ale będzie raczej dobrze, bo całą wiedzę zaczerpnąłem od najlepszych z forum :)

edit: osobiście to proponuję zdecydować się na broń dopiero przy wyborze 6-7 umiejętności. Większość doświadczonych graczy SW wybiera dwuręczne młoty lub dwuręczne miecze (większy damage kosztem szybkości), aczkolwiek DW może być również ciekawa (np. dwie Szable Oficera - to 6 złotych slotów do wykucia)

15.05.2009
20:34
smile
[35]

N0wak [ Generaďż˝ ]

Będę wdzięczny jak znajdziesz kiedyś chwilę, by podzielić się tym buildem dla Elfki.

15.05.2009
21:50
[36]

N0wak [ Generaďż˝ ]

To znowu ja, mam jeszcze takie sprawy:
1) Jak zmodować Posępną Żywotność, bo to będzie moje podstawowe wzmocnienie? Przy modyfikacji są takie jakby 2 linie umiejętności, rozumiem że nie mogę wybrać np pierwszego moda z górnej linii, drugiego z dolnej itd tylko twardo zdecydować się na górne albo dolne modyfikacje
Ale zamotałem :P
2) Demoniczny cios - jak na razie moja główna i podstawowa umiejętność ofensywna. Czy opłaca się ją wzmacniać runami i modyfikować, bo spotkałem różne opinie.

Ale się wkręciłem w to Sacred. Aż dam szansę Diablo III o ile mi pójdzie (z tym może być problem) :)

15.05.2009
22:48
[37]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Ja grałem Strażnikiem Świątyni i było całkiem przyjemnie. Rozwinąłem postać do 75 levelu i nie miałem większych trudności z przeciwnikami. Większość osób uważa tę klasę za słabą, ale w rzeczywistości taka nie jest. Trzeba ją tylko umiejętnie rozwijać.

W moim przypadku doskonale radziło sobie 'rozszerzenie bitewne' (montuje dodatkowe ramię do atakowania) z Oddanego strażnika - zadaje często podwójne uderzenia co znacznie zwiększa ilość zadawanych obrażeń i co najważniejsze, jest umiejętnością pasywną - czyli działającą cały czas. Jako buffów używałem jednocześnie dwóch: z Oddanego strażnika 'całun energii T', oraz ze Strażnika źródła - 'nietykalna siła'. Buffy też są umiejętnościami pasywnymi, czyli działającymi cały czas, bez konieczności regeneracji. Całun energii T - obsorbuje część dostawanych obrażeń, a Nietykalna siła - zadaje co kilka sekund obrażenia przeciwnikom, dając jednocześnie szansę na ich ogłuszenie.

Z umiejętności podstawowych warto inwestować najwięcej w (w podanej kolejności):

- Wiedza o taktyce (zwiększa szansę na zadanie trafienia krytycznego, oraz ogólnie zwiększa ilość zadawanych obrażeń w walce wręcz)
- Miecze (zwiększa wartość i szybkość ataku, a mistrzostwo w niej zwiększa szansę na uderzenia podwójne. Zwiększa też możliwość używania wysokolevelowych broni bez kar).
- Odporność (zmniejsza liczbę otrzymywanych obrażeń o stałą wartosć i procentową jednocześnie)
- Wiedza o pancerzu (podnosi znacznie klasę pancerza, zmniejsza czas regeneracji spowodowany karami od pancerzy, można używać wysokolevelowych pancerzy bez kar).
- Bitewny refleks (zwiększa szansę na unik i zmniejsza szansę przeciwnika na trafienie krytyczne)
- Wiedza o energii ochronnej (zwiększa odporność na obrażenia i premię do tarczy)
- Wiedza o prędkości (zwiększa premię do ataku i obrony wszystkich broni, oraz zwiększa prędkość poruszania się). Tak jest w przypadku patcha 2.31. Ponoć w późniejszych patchach tylko daje premię do prędkości poruszania się.

Z cech podstawowych warto inwestować tylko w:

- Zręczności (zwiększa wartość ataku i obrony)
- Siła (zwiększa wartość ataku i obrażenia)

Ja więcej inwestowałem w zręczność niż w siłę, w proporcji mniej więcej 3 do 1 - czyli 3 razy w zręczność, raz w siłę.

W tym buildzie odpuszczamy sobie całkowicie wszelkie umiejętności wymagające regeneracji i nastawiamy się całkowicie na walkę wręcz i wyrzynkę totalną. Jest to maszynka do mięsa i w połączeniu z Mobiculum (pojazd specjalny dla Strażnika) zamienią się w istną turbo kosiarkę do masakrowania przeciwników.

-----------------------

Moja żona z kolei grała Wysoką Elfką i najskuteczniejszą umiejętnością była (nie pamiętam nazwy) taka fala ognia, która rozchodziła się w kierunku ataku dość szerokim kątem i wypalała wszystko co napotkała na swojej drodze. W przypadku tej postaci krytycznym było utrzymywania jak najkrótszego czasu regeneracji umiejętności. Wartość zadawanych obrażeń znacznie większa niż w przypadku Strażnika Świątyni, ale zupełnie inna taktyka walki. Tutaj po prostu nie można wejść w zwarcie i trzeba cały czas biegać i unikać przeciwników. Najlepiej jest utrzymywać postać cały czas w biegu i zbierać przeciwników w goniące nas zbite grupy. Potem odwracamy się i puszczamy falę ognia, która wypala wszystkich do cna. Przeciwnicy padają dziesiątkami po jednej takiej fali ognia i exp leci jak szalony. Ale jak już pisałem, należy unikać zwarcia i trzeba tę postać utrzymywać ciągle w ruchu, z dala od przeciwników.

16.05.2009
11:49
[38]

Luppus [ Generaďż˝ ]

N0wak ---> Posępna Żywotność to pierwsze wzmocnienie, drugim będzie Refleksyjna Emancja. Jeśli chodzi o modowanie, to pierwsze wzmocnienie najczęściej modyfikowane jest 222 lub 221. Dla wyjaśnienia: są trzy poziomy modyfikacji - 1 oznacza górną, 2 oznacza dolną modyfikację. Taka modyfikacja da nam ekstra regenerację HP w walce i nieco zmniejszy karę od tego wzmocnienia. Co do złotej modyfikacji, to nie ma się co śpieszyć i na razie można sie wstrzymać, natomiast brązowa i srebrna, to Odmłodzenie i Dyscyplina. Drugi buff polecam zmodować 221 - szansa na odbicie obrażeń magicznych i dystansowych oraz szansa na zwiększenie odbijantch obrażeń. Grając summonerem lepiej by było 222, bo efekty przenoszą się na członków drużyny, natomiast grając pojedynczo lepiej będzie 221. W przypadku złotej modyfikacji, należy się zdecydować czy będziemy grać summonerem czy nie. Jeśli nie wiemy, to trzeba się wstrzymać z ostatnią modyfikacją, aż podejmiemy decyzję!
Na początku gry, wzmocnienia lepiej trzymać na niskim poziomie, bo dają sporą karę regeneracji. Umiejętności również starajmy się ostrożnie levelovać, bo lepiej ich częściej używać zamiast zadawać wielkie obrażenia, a później machać zwykłym atakiem przez 10 sekund :)
Ze sztuk walki Wojownika Śmierci warto skupić się na Koszącym Zamachu (do niszczenia grup przeciwników) zmodyfikowanym 112 i na Ożywiającym Rozkazie 221. Demonic blow możemy rozwijać jeśli zdecydujemy się na Combo z jego udziałem, ale modyfikacje polecam na końcu, jak już poprzednie CA będziemy mieć wpełni zmodyfikowane.
Nad sapektem Czempiona Zła jeszcze się nie zastanawiałem.
Jeśli chodzi o umiejętności, to pierwszych 7 widze w tej kolejności:
1. Taktyka - zdecydowanie należy ładować w nią po punkcie na każdy poziom naszego SW.
2. Skupienie Wojownika Śmierci
3. Skupienie Czempiona Zła (oba skupienia dają nam możliwość modyfikacji CA oraz zwiekszają max poziom CA bez kary)
4. Koncentracja - jeden punkt aby móc korzystać z dwóch wzmocnień.
5. Wiedza o pancerzu - kilka punktów, aby zmniejszyć karę regeneracji od pancerza
6. Kondycja - więcej HP to większa szansa na przeżycie
7. Broń - w moim przypadku będzie to umiejętność Miecze lub Broń Trzonkowa - mam kilka niezłych dwuręcznych broni w ekwipunku HE
Pozostałe umiejętności zależą od preferencji każdej osoby. Ja na razie nie wiem co to będzie. Albo umiejętności defensywne tudzież Kowalstwo, albo pójdę w przyzywanie i wezmę Skupienie Astralnego Władcy i będę musiał rozwinąć Koncentrację do 75 poziomu... Jeszcze sam nie wiem

Wszelkie pytania, sugestie mile widziane, pozdrawiam :)

edit: co do HE to mój build opiszę później, może po południu lub wieczorem

17.05.2009
12:57
[39]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Drugą świetną umiejętnością dla SW będzie na pewno Szaleńcza Rzeź zmodowana 111 (40% na podwójne trafienie). Aktualnie na poziomie 17 wszystkie CA mam na poziomie 1 oprócz Ożywiającego Rozkazu, który mam na 10. Dzięki temu czasy regen CA mam na poziomie 3s i można śmiało atakować na zmianę Koszącym Zamachem i Szaleńczą Rzezią. Obrażenia są na tyle dobre, że nie ma potrzeby "czytać" więcej run, zwłaszcza w przypadku wzmocnień, które dają dużą karę.

Poniżej mój build na HE (Piromantka):
Umiejętności:
1. Koncentracja - pozwala na dwa wzmocnienia a na poziomie 75 trzecim buffem będzie Demon
2. Wiedza o Arcypiromantce - dmg, crit, szybkość rzucania czarów, możliwość modyfikacji CA
3. Skupienie Arcypiromantki
4. Skupienie Arkan Delfickich - oba skupienia dają możliwość modyfikowania, zmniejszają karę regen CA i podnoszą max poziom CA bez kary
5. Starożytna Magia - dmg, zwiększa wrażliwość na magię przeciwnków (75 poziom)
6. Wiedza o pancerzu - max poziom przedmiotu bez kary, bonus do obrony i redukcja kary od pancerza
7. Kondycja - extra HP i regen
8. Odporność na czary - tutaj można wziąć również Combat Discipline, ja postawiłem na ochronę przed magią. Combat Discipline daje bonus do obrażeń
9. Wiedza o Tarczach - extra bonus do obrony, mając tarczę mamy też dodakowe sloty na biżuterię. Poziom mistrzowski daje też szansę zablokowania ataków
10. Bargaining - Targowanie - lubię zakupy :) Tak poważnie, ta umijętność daje możliwość kupowania pierścieni/amuletów z bonusem +do wszystkich umiejętności, +do wszystkich CA, +do zdobywanego doświadczenia itp. Bargaining to świetna umiejętność i obowiązkowa, jeśli nie mamy tej umiejętności w innej postaci. HE musi ją mieć :)

Jak zauważyliście nie ma umiejętności ofensywnych - są niepotrzebne, bo nasz atak opiera się na CA a nie na broni. Jeśli chodzi o inwestowanie to póki co rozwijam tylko pierwsze cztery i mam odłożonych 40 punktów do Targowania.

Sztuki walki (CA):
Nasz atak będzie się opierał na dwóch CA: Gorejąca Burza i Zapalający Deszcz. W starożytną Kulę Ognia nie warto inwestować i modyfikować. Należy trzymać niski czas regeneracji.
1. Gorejąca Burza - wszystko się opiera o dmg rozłożony w czasie (DOT). Modyfikacje 122: większe obrażenia przy trafieniu, podpalenie (jest tu najważniejszą modyfikacją) i szansa na kryt
2. Zapalający Deszcz - świetny na bossów, pozwala na ciągły atak i trzymanie przeciwników w oszołomieniu. Modyfikacje 112: szansa na oszołomienie, więcej meteorytów i szybsze ich spadanie. Wiecej meteorytów to większa szansa na oszołomienie, Rezygnujemy z bonusów do obrażeń.
3. Rozżarzona Skóra - na początku tylko jeden punkt. Modyfikacje 222: ochrona przed pociskami, szansa na odbicie obrażeń i extra 50% obrażeń od ognia. Ten buff modujemy w pierwszej kolejności do złotej modyfikacji.
4. Ognisty Demon - trzecie wzmocnienie, jeden punkt. Ognistego Demona będziemy używać dopiero od 75 poziomiu naszej Piromantki, kiedy rozwiniemy koncentrację do poziomu mistrzowskiego. Modyfikujemy go dopiero po modach trzech pierwszych CA - 121: wyższy poziom demona (regeneracja życia jest zbędna), redukcja efektów osłabiających Elfkę i zmniejszenie regeneracji CA naszej Piromantki.
5. Wielkie Pokrzepienie - tutaj ładujemy tyle punktów ile się tylko da, bo nie ma niepożądanych efektów. Modyfikacje: ja dałem 111, można 121 w zależności od własnych preferencji. Pierwszy mod skraca czas regeneracji aspektu Piromantki, drugi skraca czas regen wszystkich CA lub zwiększa regen HP, trzeci redukuje czas niekorzystnych efektów osłabiających HE.
6. Odepchnięcie Magii - przydaje się przeciwko przeciwnikom magicznym. Nie znalazłem jak go modować, ale można 111: zwiększa efektywność rozproszenia czarów, chroni przed niekorzystnymi efektami i daje szansę na zablokowania bezpośrednich obrażeń magicznych.
7. Cienisty Krok - przydaje się w kilku przypadkach. Możliwość przeteleportowania się w miejsce w zasięgu wzroku, odpowiednio zmodyfikowany uwalnia z pułapek i pozwala podejść do bossów niezauważonym. Modyfikacje polecam 212 w tym celu, który opisałem powyżej, ale można też 221, to zależy od własnej pomysłowości.

Ekwipunek: atm mam Set Celdrahila, tarczę Obrońca Stalworta i broń Pogromca Ragno (zostanie zastąpiony wkrótce Szablą Oficera). Biżuteria: wszystko co daje +do umiejętności, +do obrażeń od ognia, +do MF (szansa znalezienia kosztowności) +do EXP (szybkość zdobywania doświadczenia). Set Celdrahila jest bardzo wskazany, bo daje bunusy dla Piromantki i ma trochę slotów do wypełnienia :)

Tak się prezentuje moja postać, jest mocna i bardzo defensywna, co bardoz ważne jest na poziomach plat i niobium. To oczywiście nie jest poradnik, to tylko mój build, każdy może mieć inny pomysł i dlatego S2 jest bardzo dobrą grą :)

Pozdrawiam


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Luppus
17.05.2009
18:48
smile
[40]

N0wak [ Generaďż˝ ]

Dziękuję, na pewno będę się wzorował na tym buildzie .
Jeszcze pytania:
1) czym są złote modyfikacje i kiedy będę miał do nich dostęp
2) najlepsze itemy można zdobyć jedynie z końcowych przeciwników na najwyzszym poziomie trudnosci?

17.05.2009
19:46
[41]

N0wak [ Generaďż˝ ]

Aha, jeszcze jakie bóstwo masz w swojej HE i jakie dawajesz jej umiejętności (zręcznośc, inteligencja etc)

17.05.2009
21:30
[42]

Luppus [ Generaďż˝ ]

N0wak ---> złote modyfikacje - chodzi o modyfikacje sztuk walki. Każda CA ma trzy poziomy modyfikacji: brązowy, srebrny i złoty, i o tą złotą mi chodziło (na przykładzie 121: pierwsza jedynka to górna brązowa modyfikacja, dwójka to dolna srebrna, a druga jedynka to górna złota :) Żeby wziąć złotą, trzeba najpierw wybrać mod srebrny, a wcześniej brązowy.
Jeśli chodzi o itemy to dopasowują się do poziomu postaci. Powiedzmy, że masz poziom 40, to będą wypadały przedmioty z okolic tego poziomu. Możesz znaleźć np. Szablę Oficera 43 poziomu, a mając 140 poziom wypadnie ci taka sama, ale będzie miała poziom powiedzmy 145 :) Każdy przedmiot ma swoje właściwości, ale w zalezności od jego poziomu będzie miał rózne wartości atrybutów. Na wypadanie itemów ma wpływ kilka czynników, z czego najlepiej skupić się na dwóch: premia przetrwania (rośnie kiedy postać nie ginie, jeśli zginie to się zeruje) oraz Magic Find - znajdowanie magicznych przedmiotów. Premię przetrwania możesz sobie sprawdzić najeżdżając kursorem na imię postaci (wyświetli się mała tabelka). Są też przedmioty, które dają bonus przyspieszający wzrost tej premii (np. Szabla Oficera, tarcza Obrońca Stalworta, albo kompletny set Celdrahila). Ja mam premię przetrwania na poziomie 80% i praktycznie za każde zadanie dostaję jakiś przedmiot z zestawu. Magic Find natomiast daje szansę znalezienia przedmiotów, warto nosić itemki dające + do MF. Czytałem też że na MF ma wpływ odsłonięcie mapy...
Bóstwo nie ma większego znaczenia. Ja wziąłem bodajże Forens - boginię nauki - daje tymczasową tarczę odbijającą obrażenia (na screenie powyżej masz w rogu symbol). W sumie to dla większości postaci wybiera się to bóstwo, ale nikt nie rozwija umiejętności Boskiego Daru, bo mając go na maks poziomie, czas regen wynosi około dwóch minut, więc to strata jednego slotu umiejętności.
Punkty atrybutów sobie odkładam... Jeszcze nie włożyłem ani jednego, ale dla HE na forum radzą podzielić pomiędzy Witalność (ekstra HP i regeneracja zdrowia) oraz w Inteligencję (większa intensywnośc czarów). Na razie nie mam potrzeby inwestowania w cokolwiek, w końcu to poziom srebrny :)
Natomiast SW (Wojownik Cienia) powinien podzielić punkty pomiędzy Witalność i Siłę.
To oczywiście sugestie wyczytane na forum ascaronu. Aha, decydując się na grę HC (hardcore) wszystkie punkty ładować w Witalność - to warunek przetrwania :)

26.05.2009
18:22
[43]

MrBubble [ Pretorianin ]

Witam. Mam prośbę. Czy ktoś mógłby podać mi jakiś sprawdzony build dla Serafii?? Dobrze jakby wszystko było po polsku bo niestety z angielskim kuleje :/.
Z góry dzięki i jeszcze mam jedno pytanie. Czy Serafią dam radę jako początkujący gracz?

26.05.2009
19:31
[44]

DymekRPG [ Konsul ]

Mały up - ponawiam powyższą prośbę, ponieważ też mam to samo pytanie :]
edit: literówka

26.05.2009
22:38
[45]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Wojownikiem Cienia zatrzymałem się na 31 poziomie i robię kolejną Serafię. Wg mnie trochę ciężko się gra nią na początku, bardziej bym radził SW w oparciu o build z postu [32]. Na Serafkę jest sporo różnych buildów i ciężko wybrać ten "jeden-najlepszy". Jutro postaram się przedstawić kilka wariantów, a przynajmniej wspólną część dla różnych mele-buildów.

27.05.2009
22:02
[46]

DymekRPG [ Konsul ]

No tak ale nigdy nie leżały mi postacie 'klasycznego wojownika' lub maga. Ogólnie bardziej wolę grę jakimiś 'mieszańcami' ale jakoś nie mogę się tu takiej postaci doszukać... A no i zawszę gram po stronie dobra...

Więc jaka postać może spełnić te moje chore kryteria ? :)

28.05.2009
11:39
[47]

Luppus [ Generaďż˝ ]

DymekRPG ---> kampanię światła możesz przechodzić wszystkimi postaciami oprócz Inkwizytora. Zasadniczo każdą postać możesz zrobić mieszaną, tylko może jeszcze o tym nie wiesz :) W zależności od umiejętności jakie wybierzesz, możesz skupić się na rozwijaniu klasycznego woja lub czestego maga, albo też pomieszać i wziąść kilka aspektów. Najlepiej na przykładzie Serafii postaram się to przedstawić. Masz trzy aspekty: Wojownik, Magia Niebiańska i Uświecona Technologia bodajże. Rozwijając tylko pierwszy aspekt zrobisz mocną wojowniczkę, ale dołączając inny aspekt będzie to już wojowniczka z magią. Magia będzie służyć raczej do obrony, ale również można używać ofensywnych CA. Podam ci linki, gdzie przedstawione są biuldy mieszanej Serafii.
Queen of Blades - build Antitrusta (jeden z lepszych mele-buildów):
build Kaballaha z wszystkimi trzema aspektami:
Easy Rider - biuld ScoobyDouche'go (czysta magiczka):
Hekatte - build Erebosa (dobry hybrydowy build):

Tak więc praktycznie każdą klasę postaci można zrobić na wiele sposobów, powyżej masz przykłady na Serafię. W razie problemów z rozpoznaniem angielskich nazw, skorzystaj ze stronki sacredwiki z pierwszego postu w tym wątku. W razie jakichś niejasności pisz na forum, postaram się pomóc :)

edit: ja sam będę robił mieszaną Serafię, bo woja już mam (SW 31 lvl) i magiczkę też (HE 64 lvl)

28.05.2009
21:14
smile
[48]

DymekRPG [ Konsul ]

Wielkie dzięki :) Nawet nie spodziewałem się takiej wyczerpującej odpowiedzi. Skorzystam chyba z tego pierwszego buildu... Zawsze uwielbiałem duale :D
Jeszcze raz dzięki :]

EDIT: Tylko mam jedno pytanie... Jak tam mam opisane wybieranie skilli i jest np. na Level 5 a dalej już na 8... To ja mam zbierać punkty do 8 czy po drodze coś ładować ?

29.05.2009
13:40
[49]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Punkty umiejętności na początku rozdzielasz na bieżąco, poźniej jek będziesz dostawał po 4-5 to możesz coś odłożyć na zapas. Ja tak odkładałem na targowanie się, bo tego skila wziąłem dopiero na 65 poziomie i miałem od razu 30 punktów :) Zasadniczo jest to w helpie, ale umiejętności możesz wziąść tylko 10. Każda następna umiejętność przyznawana jest na poziomach 2,3,5,8,12,18,25,35,50 i 65. Nie oznacza to, że umiejętność musisz wybrać od razu, ale jeśli masz już gotowy build, to nie ma się co zastanawiać. Ja Serafią jeszcze się nie zdecydowałem i z wyborem skilów się wstrzymuję (mam tylko Taktykę i Skupienie Świętej Wojowniczki). Planowałem zrobić postać na buildzie Antitrusta, ale zamiast Ulepszonej Percepcji, Targowania i Mieczy planuję wybrać Koncentrację (1 punkt, żeby wziąść dwa wzmocnienia) Skupienie Uświęconej Technologii oraz Wiedzę o Energii Ochronnej. Poprawi mi to znacznie obronę, a Targowanie mam w innej postaci, więc nie muszę mieć jej w Serafii. Dodatkowo Koncentracja zmniejszy mi czas regeneracji CA's, a tarcza energetyczna odpowiednio zmodowana będzie odbijać ataki magiczne i dystansowe. Jeśli chodzi o drugie wzmocnienie, to będzie to Warding Energy (Energia Ochronna) i aby była użyteczna, to koniecznie trzeba mieć umiejętność Wiedza o Energii Ochronnej (ktora także wpływa na Boską Ochronę - nie mylić z Boskim Darem :)

Temat łączenia umiejętności Dual Wield i Sword Lore był już poruszany. Na take rozwiązanie decydują się osoby, które planują władać dwoma BoneSlicerami (Rozcinacz Kości - to legendarny miecz), a te są bardzo rzadkie - i tutaj pomocna okazuje się umiejętność Ulepszona Percepcja :)

Moja rada jeszcze na początek. Przeczytaj tylko po jednej runie każdej CA w pierwszym aspekcie tj. Świętej Wojowniczki i nie ładuj więcej. W przeciwnym razie będziesz miał strasznie długie czasy regeneracji, nawet po 10s. Lepiej mieć mniejsze obrażenia, a częściej atakować. Runy można później czytać i zwiększać poziomy CA's, ale uważając na czasy regen. Moja Serafka lvl 18(na razie miecz+tarcza) dzięki temu wycina mobków jednym trafieniem Gradu Ciosów, a czas regeneracji mam około 2,5s, tak więc bardzo fajnie wpada się w tłum koboldów. Używaj mikstur mentora (niebieskich) jeśli jest dookoła ciebie masę przeciwników - szybciej będziesz zdobywał kolejne poziomy. Na początku warto znaleźć jakiś mieczyk z kilkoma slotami i wykuć w nich sztukę kowalską "naostrzenie" (daje około +10% dmg i około +10% ataku).

29.05.2009
13:48
[50]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Mam pytanko, czy ktoś był na tyle wytrwały żeby załapać się chociaż na złoty poziom trudności?
Zastanawia mnie to całe budowanie buildów i pakowanie w sztuki walki skoro szybciej wycinam moby zwykłym atakiem (ewentualnie zbuffowanym jakimś pasywnym CA) zadając na oko dwa ataki na sekundę niż za pomocą Combat Artsów.
Dodatkowo CA nie zawsze zadziała (nie wiem, czy to bug), zwłaszcza jest to zauważalne w przypadku bossów.
Z bossami też większego problemu, jak dotąd nie miałem oprócz Banshee. Być może tutaj jakieś znaczenie rozwój CA może mieć, i być może w PVP również.

29.05.2009
15:27
[51]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Faolan ---> żeby grać na złocie lub wyższych, nie musisz kończyć niższych poziomów, wystarczy mieć określony lvl postaci i można grać na złocie, platynie czy niobie. Trochę dziwi mnie to, że nie zauważyłeś różnicy pomiędzy normalnym atakiem a CA's. Podstawowa różnica to dmg! Sztuki walki zwiększają obrażenia i dają inne bonusy z modyfikacji. Szybkość wykonywania zależy od poziomu umiejętności odpowiedniej do danej CA i czasów regeneracji odpowiedzialnych za częstotliwość używania CA.

29.05.2009
15:39
[52]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Luppus ---> Niestety, ale aby grać na złocie trzeba ukończyć srebro. Jeśli masz utworzone postacie sprzed 2.40, to tak dasz radę przełączyć poziom trudności na wyższy. Ale każda stworzona po patchu, wymaga przejścia niższego poziomu.

Przynajmniej u mnie. Mam kilka postaci powyżej 40 lvl i nie mogę zacząć złota.

Nie przeczę, że sztuki walki dają większy damage, ale czas regeneracji często niweluje ten efekt, przynajmniej z moich obserwacji. Mając obrażenia na poziomie 230-300 i prędkość 130% jestem w stanie zadać około 500 obrażeń na sekundę (oczywiście podaję to na oko). Gdy w przypadku CA mającej 800 obrażeń, mogę je zadać raz na czas regeneracji. Stąd walcząc z większą grupą przeciwników wybijam ich szybciej niż przy pomocy jakiegoś czaru.

Specjalnie po to stworzyłem sobie HE, której pakuję tylko w CA i czasy regeneracji i nadal walcząc w ręcz i trafiając (teoretycznie) byłbym w stanie zadać więcej obrażeń niż z kuli ognia.
Poza tym tak jak napisałem wydaje mi się, że bossowie i używanie CA nadal jest zabugowane, gdyż rzucając "czary" osłabiające bardzo często nie zaskakują. Jest animacja, ale nie ma efektu (np. utraty procentu życia).

30.05.2009
12:28
[53]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Faolan ---> co do awansu na wyższe poziomy trudności, to prawdopodobnie jest jak mówisz, ale przejście głównego wątku aby grać na złocie, to kwestia kilkunastu godzin - przy okazji zaliczysz kilka achievementów :)
Co do użyteczności CA nie mam wątpliwości. Owszem, poprzednią Serafią też tłukłem zwykłym atakiem, bo czytałem za dużo run i czasy regen miałem na poziomie 10s. To oczywiście błąd i robiąć nową hybrydową Serafkę tego błędu nie popełnię. Aktualnie dla Gradu Ciosów mam regen ok 2s i tak mam zamiasr go utrzymywać. Szybkość ataku jest taka sama jak normalnego ataku, ale większy dmg, szansa na podwójne trafienie i krytyka. Na dodatek nie muszę klikać w każdego przeciwnika, bo Serafia wykonując Grad Ciosów po zabiciu jednego przeciwnika, automatycznie wybiera kolejnego będącego w zasięgu. Czas regen 2s pozwala mi na ciągłe używanie tego ataku, a nie tylko 1 na jakiś czas. Różnica jest taka, że zwykłe mobki padają po jednym ciosie, czego nie mogę powiedzieć używając zwykłego ataku.
Oczywiście podam ci kolejny przykład. Wojownik Cienia. Dwie umiejętności: Koszący Zamach i Szaleńcza Rzeź. Możesz twierdzić, że zwykłym atakiem poradzisz sobie jepiej z grupką mobków, bo możesz szybciej machać mieczem. Koszący Zamach trafia wszystkich przed SW, więc jednym atakiem zmiata kilku przeciwników, natomiast Szaleńcza Rzeź działa bardzo podobnie do Gradu Ciosów Serafii. Ataki dystansowe również są ciekawe, bo dają możliwość zaatakowania z odległości a modyfikacje mogą powodować obrażenia obszarowe.
Kolejny przykład to HE. Starożytna Kula Ognia to najgorsza umiejętność HE i inwestowanie w nią ponad 1 punkt jest marnotrawstwem (co prawda moja zadaje coś około 2,5k dmg a czas regen mam na poziomie 0,7s, do tego można ją zmodować, ze będzie podążać za celem i zawsze trafiać). Można ją ewentualnie użyć do jakiegoś komba, ale poza tym nie warto się na niej skupiać. Warto natomiast rozwijać Blazing Tempest (ścianę ognia) i Meteoryty. Pierwsza umiejętność pozwoli rozprawić się ze stadem przeciwników w ciągu kilku sekund, podczas gdy ty zwykłym atakiem będziesz ganiał pomiędzy mobkami i męczył się z trafieniem. Meteorki natomiast są idealne na bossów. Wystarczy tylko stać i rzucać na bossa ten czar (boss prawdopodobnie nie będzie miał możliwości ruszenia się), natomiast chcąc walczyć normalnym atakiem... Życzę wytrwałości i trochę miksturek :)

Nie wiem z czego wyciągnołeś takie wnioski, ale podejrzewam, że czytałeś zbyt wiele run i czasy regeneracji CA są za duże, abyś mógł ich używać często.

03.06.2009
19:08
[54]

DrakoSan [ Legionista ]

Jaką najlepiej na początek klasę wziąć ?

03.06.2009
21:00
[55]

Luppus [ Generaďż˝ ]

DrakoSan ---> propunuję Wojownika Cienia. Przeczytaj wątek - znajdziesz kilka wskazówek.

03.06.2009
21:42
[56]

DrakoSan [ Legionista ]

Luppus , no właśnie Ty jesteś doświadczony w tej grze to byś coś doradził w co dawać umiejętności itp pomożesz ?:D

03.06.2009
23:14
[57]

Luppus [ Generaďż˝ ]

DrakoSan ---> przeczytaj posty [32] do [39] - masz tam trochę wskazówek odnośnie SW :) Jak będziesz miał pytania, to jutro odpowiem, bo teraz aktualnie poprawiam sobie poduszkę pod głową i przewracam się na drugi bok ;)

04.06.2009
14:24
[58]

DrakoSan [ Legionista ]

Luppus ---> Podasz w co pakowac na wojowniku cienia?

04.06.2009
20:37
[59]

Luppus [ Generaďż˝ ]

DrakoSan ---> naprawdę nie chce mi się pisać dwa razy tego samego, to strata czasu jest. Gdybyś posłuchał i przeczytał wątek, a zwłaszcza posty od [32], to byś nie zadawał tego pytania. Przeczytaj że najpierw i jak czegoś nie zakumasz to napisz, że czegoś tam nie wiesz i postaram się jakoś wyjaśnić. Dla wyjaśnienia SW to skrót od Shadow Warrior - Wojownik Cienia właśnie. Dodatkowo w pierwszym poście masz ciekawe linki, co prawda ang. ale choćby SacredWiki zobacz, łatwo się tam połapać.
Pozdr.

04.06.2009
22:28
[60]

DrakoSan [ Legionista ]

Ja chce stworzyć takiego wojownika który skupia się na broni to zainwestowałem w umiejetności Taktyka , Pancerze , Miecze , I tam jakas szybkość ciosów i chcę sie dopytać co jeszcze tam dodać żeby było gites i mocno i szybko by walił moj wojownik mieczem dwuręcznym mam 10 poziom jak na razie.

05.06.2009
22:50
[61]

Ethernity [ Centurion ]

Witam,
Wiem, że niektórzy też mają ten problem ale nie znalazłem jeszcze na niego rozwiązania więc może tu mi sie poszczęsci. Zakupiłem Dziś Sacred 2, instalacja bezproblemowa, patchowanie do 2.31 bezproblemowe. Pierwsze ale pojawilo się przy patchu do wersji 2.34...sprawdza wersje, zatrzymuje sie przy 1% i bez odpowiedzi. To jeszcze ujdzie. Największy problem pojawia sie przy kierowaniu postacią...poprostu sie nie da nią kierować, myszka jakby nie działa, przy klawiaturze postać raz biegnie 2 metry i sie zatrzymuje a raz w ogole nie da sie nic zrobić. Dopiero po wskazaniu na jakiś obiekt zaczyna się ruszać. Poza dobiegnieciem do skrzynek na początku nic nie da się zrobić. Czy ktoś może mi udzielić odpowiedzi co się dzieje?

06.06.2009
15:51
[62]

DrakoSan [ Legionista ]

Od kogo kupić mogę konia ? Bo kurde u kupca nie da rady coś

06.06.2009
17:12
[63]

DrakoSan [ Legionista ]

już kupiłem >xd<

06.06.2009
21:20
[64]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Ethernity ---> przeczytaj post [13], Mastyl napisał jak zrobić update gry do 2.34. Następnie odinstaluj grę oraz skasuj pozostałości po katalogu gdzie gra była zainstalowana. W przypadku grania na necie trzeba wcześniej chyba zdeaktywować konto. Po usunięciu gry, zainstaluj jeszcze raz i postępuj zgodnie ze wskazówkami Mastyla. Na koniec ściąg patch 2.34 ---> 2.40 i powinno wszystko działać.

06.06.2009
21:29
[65]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Ethernity ---> Zainstaluj najnowszą wersję Nvidia physX. Wtedy postać będzie się ruszała. Inaczej żadna reinstalacja nie pomoże.

06.06.2009
23:26
[66]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Nick ---> PhysX jest wymagany dopiero w wersji 2.40, wczesniejsze nie korzystają z tej technologii. Problem może wynikać z tego, że patch 2.34 nie zainstalował się poprawnie.

08.06.2009
12:47
[67]

Ethernity [ Centurion ]

Dzięki za pomoc, jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę według waszych wskazówek i ewentualnie poinformuje o sukcesie lub porażce :)

09.06.2009
14:43
[68]

Ethernity [ Centurion ]

Potwierdzam, że zabieg się udał a pacjent żyje. Dzięki chłopaki za pomoc. Postacie śmigają tak jak powinny. Idę levelować :P Pozdrawiam i życzę miłego dnia!

09.06.2009
22:45
[69]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

Przeczytałem cały wątek. Nabiłem 24 poziom Wojownikiem Cienia. I nadal nie jestem zdecydowany na konkretną broń :) Zastanawiam się nad mieczami (2H raczej) albo dualem - moim podstawowym atakiem jest Szaleńcza Rzeź (zmodowana 112) na przemian z Demonicznym. Rzeź byłaby doskonała do duala, a gdybym zdecydował się na miecze, to chyba warto wtedy Koszący Zamach?

11.06.2009
09:57
[70]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Kosiciel ---> jeśli się nie zdecydowałeś jeszcze na konkretną broń, to wstrzymaj się z wyborem. Ja będę dokonywał wyboru na około 35-40 poziomie. Jednak skłaniam się ku wyborowi dwuręcznej broni trzonkowej. Teraz mam fajny topór, ale wcześniej machałem wielkim młotem, któremu towarzyszyły sympatyczne efekty trzęsienia ekranem :) Raczej nie wynikało to z jakiegoś konkretnego atrybutu tej broni, po prostu młoty coś takiego chyba mają w sobie. Demoniczny cios jest ok, ale na bossów, kiedy pojedyńczymi uderzeniami odbieramy sporą cześć HP przeciwnika. Na małe pojedyńcze grupki mobków lepszy jest Koszący Zamach.

11.06.2009
21:09
[71]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

Bardziej chyba odpowiada mi Rzeź i dual - są dla siebie stworzone. Ale nie wiem, czy w takim wypadku przy demonicznym zaatakuje dwiema naraz? Poza tym chyba miecze są szybsze od trzonkowych (topory, młoty)?

14.06.2009
23:12
[72]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Kosiciel ---> DW może być takze świetnym wyborem dla SW. Ja jeszcze nie wybrałem typu broni, więc może jeszcze zmienię zdanie, ale postać na dwie bronie już mam, a na 2HW nie, więc bardziej skłaniałbym się jednak ku tym drugim. Lubię jak mi broń pasuje do charakteru postaci, a "mocno zbudowany" Wojownik Cienia jest stworzony do ciężkiego, dwu-ręcznego oręża. Wyjątkiem jest moja Piromantka z mieczem i tarczą (acz kolwiek oparta tylko na sztukach walki, broni nie używam do zadawania obrażeń), ale poza tym DW Serafia - szybka, gibka i delikatna, a także Driada z łukiem - idealne połączenie.

edit: jak to będzie z Demonicznym Ciosem w przypadku DW to nie wiem. Jeśli chodzi o szybkość broni dwuręcznych, to są one troszkę wolniejsze od jednoręcznych, ale dają większy dmg, więc dps wychodzi podobnie. A czy to dwuręczne miecze, czy topory, czy inne, to nie ma znaczenia - szybkość jest taka sama.

14.06.2009
23:46
[73]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

Może mi się wydaje, ale dwuręcznymi mieczami macha jakby szybciej, niż młotem/toporem. Znalazłem dwie szable oficera - w połączeniu z jakimiś ciekawymi amuletami mogą być zabójcze (3 złote sloty każda), a sam macham obecnie jakimś 2H toporem z obrażeniami 134-208. DW mnie kusi, bo ogólnie lubię, a nie mam jeszcze innych postaci, które by walczyły w ten sposób. Testuję teraz combo Koszący + Rzeź, a tak mam oba te ataki ustawione osobno, oraz Ożywiający Rozkaz przed twardszymi/dłuższymi walkami. W tle działają sobie oba wzmocnienia ze stosownych aspektów.

23.06.2009
08:13
[74]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Targowanie jest jednak najlepszą umiejętnością ze wszystkich :) Właśnie udało mi się kupić amulecik dający +8 do wszystkich umiejętnosci :) Oprócz tego można kupić słabsze amulety i pierścionki dające po 4 do wszystkich umiejętności, a także zwiększające Magic Find, co przzekłada się na lepsze itemki do znalezienia. Ogólnie mam coś koło +50 do wszystkich umiejętności oraz jakieś +20 do aspektu Piromantki, co daje niesamowitego kopa, a postać tylko na poziomie 68.

23.06.2009
23:20
[75]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

Mój SW dopiero 45 i na razie +24 do all skills. Podwójne miecze - 2x Loki ;) W zasadzie 90% przeciwników pada od jednej Rzezi, jak kto mocniejszy to mu się na koniec oberwie z Demonicznego. Na grzbiecie mix 3 setów. Może jako ostatnią umiejętność wezmę targowanie.

24.06.2009
10:17
[76]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Kosiciel ---> SW nie ma umiejętności Targowanie. Ma za to Kowalstwo, nad którym się zastanawiam, ale jeszcze nie wiem czy jest to na tyle dobra umiejętność, żeby warta była wybrania właśnie jej.

24.06.2009
13:43
[77]

Drackula [ Bloody Rider ]

mi sie podoba driada, wali z luku jak z kalacha :)

A czy koncentracja nie jest zbugowana? Dodajac punk koncentracji zaywazylem ze wartosc obrazen CA zwiekszyla sie tylko o 3 punkty zamiast okolo 50. Rozumiem to w przypadku kiedy naraz jest kilkanascie pociskow strzlanaych ale przy jednorazowym ciosie? hmmm

24.06.2009
14:29
[78]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Koncentracja jest odpowiedzialna za zmniejszanie regeneracji CA, a nie obrażenia.

24.06.2009
14:42
[79]

Drackula [ Bloody Rider ]

no tak, mialem na mysli Combat Discipline

24.06.2009
14:44
[80]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Drackula ---> a co wspólnego ma koncentracja z obrażeniami? Koncentracja zmniejsza czas regeneracji i pozwala korzystać z kilku wzmocnień, ale na obrażenia nie przekłada się bezpośrednio.

edit: Faolan już wyjaśnił :)

24.06.2009
14:46
[81]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Oto kolejna perełka tej wspaniałej gry. Otóż podane wartości przy opisie tej umiejętności należy podzielić przez 10. I tak na pierwszym poziomie Combat Discipline dodaje +74 damage'u według opisu, a tak na prawdę dodaje 7,4% obrażeń od CA. Przy czym od CA opartego na broniach dodającego obrażenia procentowo, czyli np. dodający 20% obrażeń, zostanie dodany procent od procentu czyli 7,4% od 20%.

Drackula ---> poprawiłem tekst, CA będzie wzmocnione niezależnie od tego, czy jest w kombosie.

24.06.2009
14:50
[82]

Drackula [ Bloody Rider ]

czyli sam CA nie jest znaczaco wzmacniany ale jak wloze CA samego do combosa to bedzie mocniejszy o wartosc procentowa tego co w opisie?
Np. Ravaged Impact zadaje obrazenia 150-200. dodajac punkt dla combat dyscipline podnosze go o marne 2-3 punty, jednak jesli uzyje go jako combosa to wtedy wartosc wzrosnie o 7.4 % tak?

24.06.2009
16:41
[83]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

[76] - racja, zagalopowałem się, a co do kowalstwa - niezbyt kuszące, jedyny plus to osadzanie pierścieni w brązowych slotach (niektóre sety cierpią na ich nadmiar kosztem srebrnych i złotych) i amulety w srebrnych.

29.06.2009
01:20
[84]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

Haaalo, nikt w to już nie gra?

29.06.2009
11:07
[85]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Kosiciel ---> gramy, gramy. Ja w sumie ciągnę 4 postacie naraz :)

29.06.2009
21:53
[86]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

Jak gramy, to piszmy [: Ja dobijam 50tkę SW i zaczynam powolutku HE.

30.06.2009
15:10
[87]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Moja Piromantka dochodzi do 70 poziomu i pewnie chyba ją na chwilę zatrzymam, żeby inne postacie jej dorównały. Teraz pasuje mi ruszyć Wojownika Cienia i Serafię.

01.07.2009
17:01
[88]

Mastyl [ Legend ]

Panowie, Sacred obsługuje games for Windows, tak przynajmniej stoi na pudełku. Ale jakoś dziwnie nie udało mi się włączyć tej usługi?

Jak instaluje GfW, mam takie startowe okienko logowanie, jak MSN Messenger, ale wciąż mi mówi, że nie chce zalogować - a przecież założyłem konto, i z poziomu www można do niego zajrzeć.

Też macie takie problemy z GfW? Nie tylko w Sacred 2 zresztą?

01.07.2009
17:37
[89]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Mastyl ---> GfWL nie jest obsługiwane w Polsce. Założysz co prawda konto, ale będzie działać jedynie w offline.

01.07.2009
19:42
[90]

Mastyl [ Legend ]

Faolan - dzięki. No to czekam aż włączą. Achievementy nie powinny przepaść...

01.07.2009
19:42
[91]

boskijaro [ Nowoczesny Dekadent ]

Jeżeli pierwsza część podobała mi się, to ta też powinna? Jakie są różnice ?

01.07.2009
20:33
[92]

Mastyl [ Legend ]

Grafika głównie - lepsza. Trochę mniejsza dynamika i świat trochę mniej standardowo fantasy niż część pierwsza.

01.07.2009
21:53
[93]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

[91] Powinna Ci się spodobać. Dużo lepsza grafika. Ciekawszy rozwój postaci - trzeba trochę więcej pomyśleć. Nieco poprawiony system przedmiotów - ale większych różnic brak. "Klasowe" środki lokomocji. Jak Mastyl zauważył - walki są nieco mniej dynamiczne, co nie znaczy, że gorsze.

01.07.2009
21:57
[94]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Gra straciła również trochę z epickości ze względu na przeważającą ilość walk ze szczurami. Do tego stopnia, że nawet ostatni superduperboss jest szczurem.

01.07.2009
22:38
[95]

Mastyl [ Legend ]

Aleś zespojlerował :) No ale nic, do końca jeszcze mi tyle zostało, że pewnie zdążę zapomnieć.

03.08.2009
15:23
[96]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Jest nowy patch do pobrania 2.43

05.08.2009
21:21
smile
[97]

Mastyl [ Legend ]

Widzieliście zapowiedzi dodatku Ice & Blood? Nowa postać będzie miała rewelacyjnego mounta, troche jak kuń undeadów z WoW.


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Mastyl
07.08.2009
22:05
[98]

Anima [ Pretorianin ]

Witam,

mam pytanie, dość proste... czy na PC można grać w Sacred 2 na padzie? Syn gra standardowo, myszką... ale ja chyba już ciut za stary i zbyt wygodny jestem :)
Poza tym, boli mnie ręka i nadgarstek, gdy trochę pogram.

Dziękuję!

10.08.2009
22:17
[99]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Anima ---> nie można grać na padzie w PC'tową wersję. Poza tym na padzie jest trochę mało przycisków, aby przypisać podstawowe funkcje. Dziwię się jak to zrobili na X360 :)

Mastyl ---> zapowiedź widziałem, ale z WoW'em nigdy nie miałem kontaktu, nawet wzrokowego ;)

20.09.2009
15:31
smile
[100]

Mastyl [ Legend ]

Podbijam wątek, bo jakoś tak ostatnio mam ochotę na grę w S2.

Ale żeby nie było na pusto, przydatny link, do wstępniaka:



A tak poza tym zapraszam do wspólnej gry na zamkniętym necie. Mój nick profilu Orety, postać: Benneseph. Jak ktoś ma jakiś fajne sety dla Inkwizytora na zbyciu - chętnie wezmę. ;P

23.09.2009
10:55
[101]

Raistand [ Generaďż˝ ]

Też podbijam. :)

Trochę pusto jest na sieci. Ja zaczynam teraz (po kolejny zresztą) elfką piromantką. Widze, że ostatni patch troche pozmieniał.

24.09.2009
00:51
[102]

Mastyl [ Legend ]

Ja Inqui z piorunami, czekam na dodatek.

12.10.2009
21:07
[103]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Ja również odświerzę sobie dzisiaj znajomość z S2 :)

Mastyl ---> we wstępniaku jest link do Sacredwiki

Raistand ---> Piromantka to moja ulubiona postać

26.10.2009
09:48
[104]

ejdin [ Junior ]

Witam,
Mam pytanie.Wczoraj zakupiłem oryginalną wersję Sacred 2, ściągnąłem patche z Internetu (wg opisanej sciezki - 2.02-2.10-2.12-2.31-2.34-2.40-2.43) i gra uruchamia się bez problemu. Jednak w głównym menu nie widzę kursora od myszki. Nie mogę za bardzo nic zrobic dalej - próba klikniecia na cokolwiek wymaga "pogimnastykowania się" trochę, jednak bez kursora granie odpada. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? W googlach nie wiele tego, a o takim przypadku nic ciekawego nie znalazłem. Będę wdzięczny za pomoc. Moj konfig kompa - Phenom II 550, 4GB RAM, GTX260, WIN7 64bit - bez patchy gra działa bez problemu.

27.10.2009
21:21
[105]

Luppus [ Generaďż˝ ]

ejdin ---> nie miałem w ogóle do czynienia z Win7 i ciężko stwierdzić przyczynę tego problemu. Miałem natomiast podobny problem z NWN2, wtedy pomogła zmiana sterowników na nowe i powrót do ustawień domyślnych w konfigu karty graficznej. W twoim przypadku spróbuj wyłączyć PhysX, jeśli nic to nie da, pobaw się ustawieniami graficznymi w grze, może coś się gryzie ze sobą.
Pozdrawiam, odpisz jeśli usuniesz tą usterkę.

05.11.2009
14:18
[106]

Sky [ Pretorianin ]

Czy ktoś wie jak dostać się do tych lochów - wykonałem wszystkie questy w okolicy a nawet dalej - to miejsce świątynne na północny - wschód od głównego miasta ancarii.

Pozdrawiam

Sky


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Sky
05.11.2009
14:25
[107]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Dostęp do tych lochów jest możliwy, gdy grasz bo mrocznej stronie w kampanii.

08.11.2009
20:59
[108]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Sky, ty grasz efką jak widzę, ale nie rozumiem jak można grać jednocześnie ogniem i lodem. Te dwa aspekty wzajemnie się wykluczają, a widzę że jako główne ataki masz dwa z ognia i dwa z lodu. Możesz to jakoś wyjaśnić? może jest tu jakiś myk, o którym nie wiem?

07.01.2010
15:07
[109]

Luppus [ Generaďż˝ ]

Wątak prawie umarł... Ktoś jeszcze pogrywa?

09.01.2010
14:21
smile
[110]

Yari [ Juventino ]

Od czasu do czasu się pogrywa :).

W sumie dziwię się dlaczego tak mało osób gra w sacred'a ? Porównując do leciwego titan quest to jest wręcz tragicznie. Być może kwestia dobrego zabezpieczenia przed piratami przez co bazowy piracki sacred jest niegrywalny. Do tego można dodać na pierwszy rzut oka odpychające screeny na portalach ( choćby gry online ).
A prawda jest taka że gra jest fantastyczna. Przepiękna grafika ( szczególnie na elitarnych teksturach ) , genialny interfejs i sterowanie ( najlepsze jakie widziałem w tego typu grach ). Cholernie zróżnicowany świat i co ważne olbrzymi. Bardzo fajne główne postacie , mnogość uzbrojenia i jego modyfikacji. Jedynie czego mi brakuje to większej różnorodności potworów do wykańczania i większej ilości bossów, a po bardzo długim graniu wygląd uzbrojenia też może się już nudzić :).
Na najnowszym patchu sacred jest bardzo grywalny. Szkoda że polski dystrybutor nie wyda dodatku :(.


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Yari
09.01.2010
14:23
smile
[111]

Raistand [ Generaďż˝ ]

Yari: to o niewydaniu dodatku to jest pewne?

09.01.2010
14:25
[112]

Yari [ Juventino ]

Spekuluję sobie . Ale patrząc na niską popularność gry raczej pewne ... ;/.

EDIT: Zawsze mnie bawiły w tego typu grach te wszystkie pancerze dla żeńskich bohaterek -->
Majteczki dodające 10% do pancerza , ,,zbroja" mająca większy modyfikator niż niejedna pełna płytówka :). Ale przynajmniej fajnie wygląda :).


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Yari
09.01.2010
14:30
smile
[113]

Raistand [ Generaďż˝ ]

No fakt...
Ale jak S2 ma by być popularne skoro Europa na multi jest podzielona chyba na trzy czy cztery części... Bez sensu zupełnie.
Ech....

10.01.2010
14:13
[114]

Yari [ Juventino ]

Oglądałem wczoraj kilka gameplayów z diablo III , które wstępnie ma się pojawić w 2011 roku. I porównując do sacreda który już ma ponad roczny staż to diablo pod względem grafiki może mu czyścić buty.


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Yari
10.01.2010
14:15
[115]

Yari [ Juventino ]

Jednak siła diablo tkwi w tej totalnej rzezi. Tam jest ogrom potworów , hektolitry krwi , a tego niestety brakuje w sacredzie 2 , który mimo przepięknego świata jest taki bezpłciowy troszeczkę.
Ale kwestia gustu , mnie mimo wszystko sacred 2 bardzo się podoba :).


*** Sacred 2 - Fallen Angel | epizod II - This world is Sacred *** - Yari
© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.