Czy DirectX 11 pojawi się jeszcze w tym roku?
Ja obstawiam, że 11 będzie spełniać wyimaginowane funkcje 10. Jak to mogło wyglądać w praktyce?
- Kierowniku ten DX10 nie będzie gotowy na czas!
- No nic sprzedamy to co jest, a jak już się wszyscy dowiedzą, że to nic nie warte będziemy mieli gotową wersję!
nowa wersja dx pojawia sie srednio co 2 lata, wiec pod koniec 2008 jest bardzo prawdopodobna data. inna sprawa, ze gdy wchodzi nowy dx, stary dopiero wtedy staje sie popularny na tyle, zeby pojawialy sie gry pisane z mysla wylacznie o nim. choc teraz przez viste ta popularyzacja 10tki bedzie opozniona... ;]
I co, znowu bedzie mowa o rewolucyjnym DX'ie 11, który jest 100x lepszy od dziesiątki?
No, to jest wyzwanie dla twórców, mianowicie prośba o to by DX11 działał pod XP. Reszta właściwie mnie nie interesuje bo i tak pierwsze gry na to pojawią się w 09/10 r. i wtedy będzie można się martwić. Microsoft mógłby co prawda rozpocząć nową tradycję: DX11 w 2011 hehe :)
Jeśli jedenasta wersja tych bibliotek będzie zawierać nawet 3 razy więcej "ulepszeń" niż dziesiątka, to ja wolę i tak poczekać na dziewiątce. Wydaje mi się, że już czytałem newsa o tym, że Microsoft zaprzeczył powstawaniu nowych bibliotek. Heh, głupcy chcą wprowadzać DX11 jak nawet 5% graczy nie korzysta z 10, nie mówiąc już o tym, że nie ma na rynku karty graficznej, na której normalnie by się grało w na przykład Crysisa na Very High.
Dobrze ze mam PS3 bo znowu nowa k.graficzna :O do wymiany
Moim zdaniem nie byl by to najlepszy pomysl obecnie bardzo malo jest gier ktore wspiera Directx 10 a te ktore sa i tak niewykorzystuja wszystich jego mozliwosci nawet Crysis, znacznie lepszym pomyslem bylo by wprowadzenie Diretcx 11 wraz z nowym Xboxem.
Na razie i tak mozna to spokojnie traktowac jako plotke jedyne co jest potwierdzone to Diretcx 10.1 ktory jak sie nie myle pojawi sie wraz z pierwszym service packiem do Visty.
mnie tam dx 10 rozczarował a co do dopiero 11!
na razie jadę na karcie z 9-ką
ale czas pomysleć już o porządnym upgrade kompa, więc i karta będzie już tylko strzałem w 10-kę
Moim zdaniem to oni za szybką idą, jak napisali nie wszyscy gracze mają karty obsługujące w pełni DX 10 albo dopiero co kupili i już w 2010 będą musieli zmieniać bo gry będą pod wersję 11 tylko działać - nie opłaca się
A gadka o tym jaki to DirectX 11 będzie lepszy od poprzednika to się na 100% pojawi :)
Wolnego, wolnego - na swoim komputerze nie widziałem jeszcze ani jednej gierki, która korzystałaby z DX10, choć mam odpowiednią kartę graficzną. W tym przypadku można powiedzieć, że to Microsoft hamuje zainteresowanie nowymi rozwiązaniami robiąc najnowszą wersję Directa wyłącznie pod Vistę. Ładnym gestem byłoby teraz wypuszczenie DX11 również pod XPka.
Microsoft i ładny gest ? Nie licz na to, takie cuda to chyba się nie zdarzają
Przecież ma być jakiś nowy system :P DX11 pewnie będzie tylko pod nim chodziło.
Pewnie dopiero w 2009r znaczą się pojawiać gry które wykorzystają DX10 ponieważ żeby go wykorzystać trzeba napisać grę taką od nowa, tylko pod dx10, to co teraz robią to tylko chwyt marketingowy ala dx10. Myślę że nie warto gadać o czymś co pewnie nie zobaczy słońca przez 2 lata a nawet nie jest oficjalnie potwierdzone.
@cfs09 [ Pretorianin ]: nie widzisz? to moze rozsadniej dobieraj gry, bo kilka sie juz pojawilo [Crysis, Bioshock, GoW, kilka innych]. Inna sprawa jest to, ze dx10 czesto objawia sie w grze glownie w postaci efektow zwiazanych z cieniami czy woda [nie zapominajac o czesto niesatysfakcjonujacym performance], co nie zawsze jest tak latwo zauwazalne.
No co wy się spodziewaliście od DX10 jak Crysis na High DX9 wygląda niemal idealnie?! Trzeba się powoli przyzwyczaić, że gry wyglądają coraz to bardziej realistycznie i ich rozwój od strony graficznej będzie zwalniał, bo kiedyś osiągną już pełen realizm.
Hitmanos --> z jednej strony masz rację, ale z drugiej... Co? Mamy dreptać w miejscu? Zawsze będą na rynku karty, które będą miały ten dx11 i kosztowały 400zł.
Pozostaje sie tylko modlić, żeby nam nowego windowsa nie chcieli wcisnąć razem z tym dx'em :/
pinata - bo kiedyś osiągną już pełen realizm ...
no to będziemy mieli UBER REALIZM ?
proste, realizm nie wystarczy
Prawda jest taka ze DirectX10 nie wykorzystuje żadna gra !! Gdzies za rok ,dwa wyjdą pierwsze gry na serio go wykorzystujące,zawsze tak jest z directX czyli np dx9.0c czyli sm3.0 wyszedł w 2004 roku a gry dopiero tak na serio go wykorzystujące to 2007 a caly dx10 w tamtym roku to totalna sciema tak jak w przypadku np crysisa.Więc dx10 w grach to gdzies 2009 - 2010 a microsoft chce tak szybko wypuscic dx11 niewiem po jakiego grzyba, bo dx10 moze spokojnie wystarczyc na kilka lat zanim producenci gier wycisna z niego wszystko
Myślę że ty razem Dx11 dopracują bardziej i nie popełnią błedu takiego jak w przypadku Dx10
Jak narazie DX10 to jest czysty chwyt marketingowy ,o jego możliwościach przekonamy sie jak wyjdą pierwsze gry które go faktycznie wykorzystują ,a dx11 to jest odległa przyszłosc bo co z tego że wyjdzie, jak tak szybko nigdzie go nie zobaczymy
Mi starczy grafika z HL EP2, albo np. z SC CT żeby cieszyć się grą. Po &#$%^ lepsza grafika ?
ja tam poczekam na DirectX 20 :)
chyba autor miał na myśli DX 10.1 :P
kiedys gry będą wyglądały jak film Beowulf czy prerenderowane filmiki pokazywane na E3, co nie zmienia faktu, ze trzeba miec naprawde zasobną kieszeń na dzisiejsze czasy zeby nadążyć za kolejnymi objawieniami technologicznymi
Jak mi pokażą różnicę między 10 a 11? Połowa ludzi nie ma nawet 10 xD
A zapomniałbym ja kupuję konsolę, ups to mi nie pokażą różnicy xD
Nowe DirectX to nie tylko nowe efekty! Nikt o tym tu nie wspomina. Ciekawe dlaczego. Ponieważ trochę siedzę w DirectX SDK to może trochę sie wypowiem. Otóż każda nowa wersja DirectX to nie tylko nowe efekty, ale także ulepszanie procedur starych. Dla przykładu najprostsza operacja pod DirectX 9.0 zajmuje ok. 150 linijek kodu, ta sama operacja w DirectX 10 zajmuje dosłownie dwie linijki kodu! Już nie wspomnę o tym, że te dwie linijki kodu są o wiele bardziej zrozumiałe niż te 150 pod DirectX. W swoich wywodach nie zapominajcie o developerach :D bo to dzięki nim macie gry a oni też mieć ułatwioną pracę, czego nie można powiedzieć o konsoli PS3, bo sprzęt jest bardzo nowoczesny, zgadza się, ale tworzenie gier na PS3 Developers Edition to powrót wręcz do czasów programowania sprzed 10 lat. Z tym PS3 to tylko uwaga :)
TobiAlex - fajnie, ale co mnie obchodzą developerzy. To ja płacę im za grę, a nie na odwrót. Wydawanie nowych kart po to żeby było lepiej developerom, a nie klientom, to trochę nie ekonomiczne zagrania.
Zgadzam sie z TobiAlex - Nowy DirectX to nie tylko nowe efekty i pixel shaider
@Bazylisheq
Nie obchodzę Cię developerze? A to dziwne, bo gdyby nie oni nie miałbyś gier. Gdyby nie było porządnych narzędzi do tworzenia gier, czekałbyś na nie po 10 lat. Albo i więcej. I czytaj tekst ze zrozumieniem. Ja nie napisałem nic o wydawaniu nowych kart. Napisałem o nowej wersji DirectX. I napisz jeszcze raz, co poprzednio a co MAD potwierdził - DirectX to nie tylko nowe efekty, ale też ulepszenia!
@TobiAlex [ Chorąży ]: mial byc tez performance, ktorego niestety nie ma. A to ci ulepszenie :)
@Drau
Ulepszenia dla developerów. Napisałem już parę postów wyżej, że to co zajęło mi pod Dx9 ok. 150 linii kodu, w Dx10 zajmuje zaledwie 2 linijki. Spadek wydajności żaden a wygląd o niebo lepszy. Dla mnie to jest ulepszenie.
Coz, bo patrzysz z punktu widzenia developera only. Dla gracza liczy sie obiecywany performance, ktorego najzwyczajniej nie ma i jeszcz ebardzo dlugo nie bedzie [choc przyznam, ze sama vista ma tutaj takze pewnie swoj niemaly udzial], a nie skrocenie 150 linijek kodu do 2 :)
to z tym Dx 11 to plotka... mówi się poważnie o Dx 10.1 (ma być dodane do SP1 do Visty)