Najbardziej znaczące gry w historii według niemieckich dziennikarzy
ROJO - chodzi o najbardziej ZNACZĄCE gry, a nie o najbardziej ryjące mózgi socjologów gry :)
Moim zdaniem zabrakło gry, która pchnęła do przodu multiplayer, Quake'a lub Diablo.
A gdzie jest Double Dragon, albo Donkey Kong, gdzie Commando? Lista czysto subiektywna. Jest Space Invaders, a nie ma Phoenixa?
A gdzie Quake ? Diablo ? Żadnej sportowej nie ma?
Racja, Quake też powinien zagrzać miejsce na liscie :) z pozostalymi pozycjami jak najbarziej sie zgaadzam.
General E'qunix -> przecież jest CSik :)
General E'qunix ---> A to Counter-Strike "pchnął" multiplayera na przełomie 96/97? Ciekawe...
Napisałeś, że "zabrakło gry która pchnęła do przodu multiplayer". A ja myślałem, że CS jakoś ten multiplayer popchnął do przodu...
IMO brakuje tu jakiegoś RPG.
A cóż tak wielkiego dokonał World of Warcraft ?
Według mnie zabrakło jakiegoś RTS, Warcrafta lub Dune'y.
Prawie żadnego RPG-a nie ma na tej liście! Gdzie Baldur's Gate? Albo chociaz fallout czy torment! I brakuje tez diablo! A z nowszych gier to może Half-Life 1 lub 2
(to znaczy z nowszych HL2 a jedynka to starsza :)) I mozna by jeszcze dodac heroesy
Fakt, z pewnością przed CS'em pojawiły się gry, które "pchnęły multiplayer do przodu" - chociażby Starcraft i Diablo ze swoją nowoczesną platformą Battle Net.
Pomijajac osobiste sympatie komentujacych, to lista jest pelna. Wszystkie RPG, o ktorych tu piszecie, to swietne gry, ale skierowane do wezszej grupy odbiorcow. World of Warcraft znajduje sie tu w pelni zasluzenie. Zadna inna gra nie ma tylu abonentow online (stwierdzam fakt, choc sam w nia nie gram).
Na liście laureatów brakuje mi Adventure albo Zorka i jest to brak dość poważny, bo to prekursorzy przygodówek, które przecież przez dobrą dekadę stanowiły bardzo istotny segment rynku.
hans crusher --> to bardziej znak czasów, a nie zasługa gry. Ja bym na miejscu WoWa widział Ultimę Online.
Tym niemniej WoW rzadzi na rynku gier sieciowych. Moze to i znak czasow, ale za to swietnie Blizzard utrafil moment wydania gry.
Wracajac do samej listy, tylko w tej chwili przychodzi mi do glowy kilkanascie gier, ktore byly swietne, przelomowe i ustanowily nowe standardy. Nparawde ciezko jest stworzyc w miare wywazona liste tych najlepszych. Niemcy podjeli probe i mozna powiedziec, ze w miare im sie udalo.
Mnie brakuje Dune 2 - to taki Doom wśród RTS-ów.
Donkey Kong - to w zasadzie pierwsza platformówka, spełniająca wszystkie wyznaczniki gatunku; Super Mario Bros to rekordzista wśród sprzedanych, więc można by to spokojnie uznać.
Flight Simulator -> pierwszy poważny symulator na kompy
Alone in the Dark -> pierwszy survival horror
Maze War -> protoplasta FPS z trybem multiplayer (LAN i Internet) - 1973 rok
Railroad Tycoon -> pierwszy tycoon
Popolous -> pierwsza "god game"
Street Fighter 2 albo Mortal Kombat -> jako znacząca bijatyka
Antonowski bez przesady, nie porównuj Flight Symulatora do Pac-mana, bo nie na tym polega ta lista. Jedyne czego może brakować to faktycznie MK.
Mortal Kombat jedynie brakuje? A co z Falloutem?! Żeby Simsy były, a Radioaktywnego Opadu nie? Wstyd panowie Niemcy, wstyd!
Wg mnie WoW na tej liście pasuje jak ulał, bo to właśnie on przyczynił się do boomu na MMORPG. Może nie jest to najlepszy MMORPG, może nie najbardziej rewolucyjny, ale znaczący na pewno. Kto przed WoW-em myślał, że na tych grach można naprawdę dobrze zarobić? :)
cienki bolo--> A w czym Fallout był taki rewolucyjny?
Moim zdaniem dobra lista, osobiście trochę bym ją zmienił ale wiadomo że każdemu się nie dogodzi :).
Świety
Flight Simulator to nie gra? Symulatory były dość popularne w późnych latach 80. i na początku 90. - mógłby być inny tytuł z tego gatunku, ale ten wydaje mi się dość znaczący
gatunkow jest w cholere, a kazdy z nich ma tytul prekusora, tytul przelomowy i tytul najpopularniejszy, wiec gdyby to wszystko pouwzgledniac to by wyszlo z 30-40 pozycji. Osobiscie tez glosuje za quake1 i diablo, bo te dwie gry z tego co pamietam byly najwiekszymi przelomami w latach dziewiedziesiatych.