Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Call of Juarez - screenshoty z DirectX 10 i porównanie z DirectX 9

16.05.2007 08:39
1
zanonimizowany443410
3
Junior

Moje oko niestety nie wyłapało zbyt dużych różnic.

16.05.2007 08:44
2
odpowiedz
niepyt
74
Pretorianin

to masz kiepskie oko

16.05.2007 08:53
BuncoleX
3
odpowiedz
BuncoleX
54
Konsul

jezeli te obrazki nie sa przekolorowane i tak to bedzie wygladac to naleza sie slowa uznania.

16.05.2007 09:04
4
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend

dobra dobra niby to ładne .. ale zauważcie czy ten dolny obrazek - przedstawiający skałę / górę . to nie da rady zrobić na DX 9 ? :) ja już chyba podobną grafike na DX 9 widziałem ..

16.05.2007 09:07
5
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Azazell3 - nie mylisz się , dobre 75% gier na X360 w tym wszystkie na Unreal Engine 3 mają taką grafikę.

16.05.2007 09:07
6
odpowiedz
zanonimizowany147516
33
Pretorianin

To żeby zmienić tekstury na skałach potrzebny jest DX10? Dlaczego nie można zrobić tego na DX9? Przecież to widać wyraźnie, że tekstury zastosowane w grze w niektórych fragmentach są po prostu brzydkie.

16.05.2007 09:13
emillo31
7
odpowiedz
emillo31
73
FPS to jest to !!!

na przykładzie skały można powiedzieć, że DX10 coś daje, ładnie to wyglada

16.05.2007 09:22
8
odpowiedz
zanonimizowany212477
53
Senator

"To żeby zmienić tekstury na skałach potrzebny jest DX10? Dlaczego nie można zrobić tego na DX9?"

Można. przecież identyczne skały były w Tomb Raider Legend. Poza skałami nie ma żadnych różnic. A skały można zrobić identyczne jak w dx10. przyklad. wlasnie tomb raider legend i gry na unreal engine 3.

16.05.2007 09:36
👎
9
odpowiedz
zanonimizowany11242
60
Pretorianin

Kolejna sciema marketingowa. idac w strone bycia COOL developerem produktu korzystajacego z dx10

16.05.2007 09:42
emillo31
10
odpowiedz
emillo31
73
FPS to jest to !!!

jw. ...COOL developerem czyli wszyscy tacy będą

16.05.2007 09:47
11
odpowiedz
zanonimizowany218311
36
Konsul

To chyba trochę na siłę robione, te DX10 w CoJ :/ Jakichś wielkich różnic nie ma, na pewno nie będę kupował karty za 1500 zł, żeby zobaczyć trochę ładniejsze skały...

Poczekajmy na gry robione od podstaw z myślą o DX10 :)

16.05.2007 10:06
12
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend

to na bank chwyt marketingowy .. jjestem pewny, że taką grafę też można zrobić na DX 9

16.05.2007 10:12
yasiu
13
odpowiedz
yasiu
199
Legend

mozna, kazda grafe mozna zrobic nawet bez directx czy opengl... roznica polega prawdopodobnie na tym, ze wyglada toto lepiej bo moze, bo karty graficzne pod dx10 maja wieksza wydajnosc i wiecej i ladniej moga zrobic same, bez dodatkowego obciazania procesora itp.

16.05.2007 10:42
14
odpowiedz
zanonimizowany399528
13
Chorąży

Chyba zmienili jedynie tekstury, ale trzeba przyznać, że gra wygląda dzięki temu znacznie ładniej.

16.05.2007 10:46
Radkoss
15
odpowiedz
Radkoss
65
Starszy Ratownik

Lol. Nie widzicie ?? Skała pod DX9 jest po prostu płaska. A pod DX10 ma wgłębienia Do każdego wgłębienia trzeba użyć dodatkowych shaderów. Przecież jakby dali taką teksturę po prostu i ktoś by staną obok tej skały to by wyglądało to idiotycznie. Jakby dali screen tuż koło tej skały to byście zauważyli różnicę. I popatrzcie jeszcze na drzewa przecież wyglądają o niebo lepiej niż wyżej. I cienie też są ładniejsze bardziej szczegółowe.

16.05.2007 10:51
|eLKaeR|
😊
16
odpowiedz
|eLKaeR|
104
live long and prosper

Radkoss ---> Zamiast tuż koło skały może być tuż koło paleniska? Różnica w podłodze zdecydowanie widoczna.

16.05.2007 11:21
17
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

eLKaer ====> akurat ten scree, który zaprezentowałęś nie pokazuje zbyt dużych różnic między DirectX 9.0c a DirectX 10. A według mnie te kostki przy kominku na DirectX 10 wyglądają... dziwnie.

Ale jak ktoś już pisał wyżej - poczekajmy na gry, które od podstaw będą robione (tylko) na DirectX 10, a nie podniecajmy się tym, że ktoś robi patcha dostosowującego grę do Directx 10 - wszystkie najnowsze gry, które już wyszły i które wyjdą w ciągu najbliższego roku albo i półtora są robione jeszcze na DirectX 9.0c kiedy możliwości programistyczne były jeszcze stosunkowo ograniczone. Nawet Crysis w pełni nie pokaże wszystkich możliwości GF8800 i DirectX 10.
Dopiero od pojawienia się GF8800 i Visty/DirectX 10 programiści mogą zacząć pracować tak, aby w pełni wykorzystać możliwości GF8800 i Directx 10. Takie gry pojawią się najprędzej w połowie 2008 r. (według szefów Nvidii) i dopiero wtedy można będzie zauważyć prawdziwe różnice między epoką DirectX 9.0c a epoką DirectX 10.
Może jedną z pierwszych dużych gier, które będą wykorzystywały od podstaw DirectX 10 będzie Fallout 3 :), ale obawiam się, że jeśli będą chcieli dać tę grę także na konsole to ten Falloutowy DirectX 10 i tak nie będzie szczytem możliwości najnowszych kart graficznych i Directx 10 - niestety multiplatformowość "zabija" możliwości współczesnych PC. Sprawa zmieni się pewnie jak wyjdzie kolejny Xbox, ale podobnie jak z Xbox360 będzie to trwało ok. roku. I tak w kółko Macieju. Niestety multiplatformowość nie służy możliwością PC... :(

16.05.2007 11:29
Tzymische
😃
18
odpowiedz
Tzymische
69
Generał

Tribunal ===> czy Ty nawet w watku o grze, nie majacym nic wspolnego z konsolami, musisz leczyc swoje kompleksy biedaka?

16.05.2007 11:33
snopek9
19
odpowiedz
snopek9
210
Pogrubiony stopień

yasiu -> nie mozna :/ sa ograniczenia chocby w ilosc obiektow, tego sie da przeskoczyc i nie jest to wymysl programistow.

16.05.2007 11:38
20
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Tzymishche ====> stwierdzam tylko fakt i jak najbardziej to się łączy z możliwościami współczesnych PC (a więc i kart graficznych ósmej generacji i DirectX 10, który jest bohaterem tego artykułu).

16.05.2007 11:41
Tzymische
👍
21
odpowiedz
Tzymische
69
Generał

leczysz kompleksy i tyle.
Konsole nie majac nic wspolnego z tym jak gra wyglada teraz na Dx9 i jak bedzie wygladac po patchu do Dx10.

16.05.2007 11:48
👍
22
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Tzymische ====> teraz już wiem, że w ogóle nie zrozumiałeś co chciałem przez to powiedzieć. No ale czego można się spodziewać po kimś takim, jak ty... ;)

PS. Oczywiście, że twój Xbox360 nie ma nic wspólnego z tym, jak gra będzie wyglądała teraz na DirectX 9.0c i jak na DirectX 10 bo obsługiwać DirectX 10 Xbox360 nie będzie nigdy... Ale to już jest wykrocznie poza to, co napisałem wcześniej. Przeczytaj jeszcze raz - nie napisałęm nic, że konsole są w tej kwestii gorsze, lecz że przez multiplatformowość gier możliwości PC są i w najbliższych latach będą niestety ograniczane - to jest ta różnica, której ty oczywiście nie potrafisz zrozumieć.

16.05.2007 11:50
Pshemeck
23
odpowiedz
Pshemeck
58
Semper Invicta

Sama podloga to nic...bardziej mi sie gory podobaja :) Czekamy teraz na "uzytkowe" demo dx 10 ;)
PS: Znowu o konsolach...ehh ludzie :)

16.05.2007 11:54
Radkoss
24
odpowiedz
Radkoss
65
Starszy Ratownik

No ale trochę racji ma. Bo jakby producenci nie robili gry pod wiele platform to by spokojnie mogli pisać gry tylko pod DX10.

16.05.2007 11:58
Tzymische
😜
25
odpowiedz
Tzymische
69
Generał

Tribunal ===> jak juz mowilem jestes zakompleksionym, glupim biedakiem. I tyle.
Multiplatromowosc nie ma nic do rzeczy. Jakbys sie choc troche orientowal jak wyglada tworzenie gier to bys zauwazyl, ze zwykle kazda wersje robi osobna ekipa. Wiec wytlumacz mi w jaki sposb to, ze gra ma byc na slabsze ps3 i x360 moze miec wplyw na to, bedzie ograniczona na peceta?
Jedynym problemem sa Twoje urojenia biedaka i nic wiecej. I owszem zgodze sie, ze moze byc tak ze niektorzy wydawcy bedacy przy okazji wlascicielami konsol (czyli w praktyce MS i Sony) moga wplynac na ograniczenie jakosci gier na pieca - ale to nie jest zbyt wielka liczba gier i nic co by mialo znaczenie w praktyce.

Radkoss ===> czyli Twoim zdaniem, podobnie jak chorego na glowe Tribunala, robisz jedna wersje gry i kopiujesz ja pozniej na X360 i PS3? Czy moze nalezy napisac osobne wersje????
A jesli tak to gdzie jest problem???

A co do mojego x360, ja mam widzisz, biedny glupku, ten komfort, ze jesli dana gra bedzie wygladala slabo na x360 to kupie jej wersje na ps3 a jak i tu bedzie slabo to kupie wersje pod Dx10 na peceta. Tak czy inaczej w kazdym przypadku, kazdej gry moge sie rozkoszowac jej maksymalnymi ustawieniami, jakoscia i plynnoscia. I co najwazniejsze nie jestem w zaden sposob ograniczony do multiplatformowych gier... Moge grac we wszystko.

16.05.2007 11:59
Pshemeck
26
odpowiedz
Pshemeck
58
Semper Invicta

Multiplatformowosc jak to nazywacie to zyski.Producenci gier i gpu maja swietny interes i zyja w symbiozie.Direct x 9 nie zostal wykozystany do konca...cos slyszalem o max 50%.Trzeba isc do przodu i miec mocne nerwy+spore zasoby pieniazkow.Tak bylo jest i bedzie. Co do wyzszosci konsol nad PC i odwrotnie...tematow bylo multum i kazdy wie jak jest :)
Tzymische - Nie ladnie sie chwalic :D Tez mam 4 konsole + duzy tv i wielki monitor ale...co to ma do tematu :D ?

16.05.2007 12:02
👍
27
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Tzymische ====> oczywiście! Masz rację! Jesteś zajebisty! Tzymische na prezydenta!

Jesteś żałosny.

Pshemeck ====> ja nic nie napisałem o wyższości PC nad konsolami. To jest nadinterpretacja prezydenta Tzymische.
a to, że multiplatformowość to zyski to dobrze każdy z nas wie, jednak mi się rozchodzi o coś innego. Niech sobie tworzą również na konsole, ale niestety PC na tym ucierpi> Nie ucierpi na tym, że konsole będą też miały te same tytuły i że PC nie będzie miało ekskluziwów - mam to gdzieś. Chodzi o to, co napisał Radkoss.
Ale Tzymische też ma rację - choć BioShock wyjdzie jednocześnie na PC i Xbox360 (a więc choć było tworzony jeszcze w czasach panowania DirectX 9.0c) to podobno graficznie wersja PC bije na głowę wersję Xbox360, więc może jednak nie będę aż takim pesymistą i spróuję widzieć przyszłość programistycznych możliwości PC w jaśniejszych barwach :)

16.05.2007 12:03
Tzymische
28
odpowiedz
Tzymische
69
Generał

Tribunal ===> look whos talking now.

Dalej mi nie odpowiedziales co stoi na przeszkodzie w stworzeniu wersji pod Dx10 i wersji na X360 i PS3... Oswiec nas.

16.05.2007 12:26
29
odpowiedz
zanonimizowany359843
71
Generał

IMO sytuacja z różnicami między dx9, a dx10 wygląda analogicznie jak miało to miejsce w patchu 64bit do FarCry. Też wszystko wyglądało o niebo lepiej, ale jak się później okazało ten sam patch można było odpalić na procesorach nie obsługujących 64bit.

MS szukał poprostu sposobu na uzależnienie od Visty nowych użytkowników. Gdyby nie DX10 to nowy system byłby nam tak potrzebny jak ślepemu peryskop. Niestety life is brutal, a marketing jest much more brutal.

16.05.2007 12:44
30
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

|eLKaeR| akurat parralax mapping ktory przedstawiles to nic nowego i karty graficzne pod dx9 pokroju nawet radziow z serii 9xxx potrafily to ;] ,tak samo jak niedoskonale geyforsy fx 5xxx :P. To calo dx10 w call of chu.... to zwykly marketingowy chwyt . Tu damy nowa texture ,tam wprowadzimy parralax znany wszystkim w dx9 :P ,wzmocnimy hdr ,moze troche blooma i mamy "dx10" :D:D:D:D

16.05.2007 12:47
31
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

tzymische-->"A co do mojego x360, ja mam widzisz, biedny glupku, ten komfort, ze jesli dana gra bedzie wygladala slabo na x360 to kupie jej wersje na ps3 a jak i tu bedzie slabo to kupie wersje pod Dx10 na peceta. Tak czy inaczej w kazdym przypadku, kazdej gry moge sie rozkoszowac jej maksymalnymi ustawieniami, jakoscia i plynnoscia. I co najwazniejsze nie jestem w zaden sposob ograniczony do multiplatformowych gier... Moge grac we wszystko".
kto tu leczy komlpleksy... rzeczywiscie jestes zalosny. Nie napisales jeszcze ze masz projektor z Sharpa za 50 tys zlotych.

"Dalej mi nie odpowiedziales co stoi na przeszkodzie w stworzeniu wersji pod Dx10 i wersji na X360 i PS3... Oswiec nas."

Jestes niereformowalny jak nie rozumiesz prostych slow. Chyba skoro piszesz gre zeby dziala na dx10 i jednoczesnie na gorszym graficznie x360, to jaki jest wniosek? To proste, wysil wszystkie 3 neurony.

mr.hyde---> masz racje co do paralxow (aczkolwiek nie do konca bo dx9c a nie dx9 mial w shadermodel) ale zauwaz te cienie... to jest dowod ze uzyli dx10

16.05.2007 14:30
Covs
32
odpowiedz
Covs
47
Generał

Nom jest troche ladniej, ale nie przesadzajmy :)

16.05.2007 14:37
Tzymische
33
odpowiedz
Tzymische
69
Generał

$aimon ===> Ja rozumiem ze Ci Bozia rozumku poskapila a rodzice edukacji. Ale sproboj spytac sie kogos co ma jedno do drugiego ?? Uwaga, (eu)geniuszu dla DX10 czy DX9 czyli generalnie dla PC musisz i tak przygotowac osobna wersje. Powtarzam OSOBNA. Napisana mimo wszystko troche inaczej. Wiem, ze to bedzie trudne ale skup sie. Bardzo, ale to bardzo mocno sie skup, albo zapytaj jakiegos opiekuna w Twoim zakladzie. Co stoi na przeszkodzie stworzyc osobna wersje na DX10 i druga na X360 i trzecia na PS3???
Oswiec mnie.

16.05.2007 15:54
34
odpowiedz
zanonimizowany227886
2
Senator

Jak dla mnie to to bujda a nie DX10 niestety, równie dobrze te efekty mozna uzyskac w DX9. Sęk w tym, że na DX10 to będzie chodzić lepiej.

16.05.2007 16:01
Radkoss
35
odpowiedz
Radkoss
65
Starszy Ratownik

Tzymische -> Chodzi o to że jak sam przed chwilą napisałeś. Programiści by musieli napisać 3 wersje gry. A jeśli gra miała by chodzić i wykorzystywać w pełni DX10 to by silnik czyli również gra musi być napisana od podstaw a wtedy by to nie ruszyło na konsolach. + - to stoi na przeszkodzie. Twórcą się nie opłaca robić 3 takich samych gier tylko na różne platformy. Lepiej jedną tylko do PC dodać kilka wodotrysków i nalepić na opakowaniu "DX10!!!!"

16.05.2007 16:03
czekers
36
odpowiedz
czekers
28
Legend

łał, niezła różnica...

16.05.2007 16:18
😊
37
odpowiedz
zanonimizowany4207
83
Legend

A propos postu Mr. Hyde'a - http://graphics.cs.brown.edu/games/SteepParallax/compare.jpg Swoją drogą panowie przesadzili trochę, tekstury na bokach tych cegieł z postu 16 są za bardzo porozciągane :P

16.05.2007 16:36
Kozi89
👍
38
odpowiedz
Kozi89
107
Legend

Już na D9 gra wyglądała świetnie. W sumie jakiejś ogromnej różnicy nie widać, ale jest wiele szczegółów które naprawdę cieszą oko.

17.05.2007 14:51
Ragn'or
😉
39
odpowiedz
Ragn'or
224
MuremZaPolskimMundurem

Ja nie widzę wielkiej różnicy, a skoro nie ma róznicy, to po co przepłacać? (nowa karta i vista)

17.05.2007 14:56
eJay
40
odpowiedz
eJay
241
Quaritch

gameplay.pl

Radkoss & $aimon--->W każdym przypadku autorzy piszą kilka wersji gier (zalezy od ilosci platform). Przeciez jesli wydaliby CoD3 na PC, X360 i PSP to nie beda rownac grafiki do PSP, aby handheld wyrabial:)

Wiadomość Call of Juarez - screenshoty z DirectX 10 i porównanie z DirectX 9