Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Neverwinter Nights 2 [PC]

15.12.2006 11:51
😒
1
Llordus
214
exile

Wszystko pieknie, tylko jedno ale - 40 godzin gry to ma byc dlugo? I to w porownaniu do Baldurs-ow????
Tam pojedynczy dodatek oferowal wiecej godzin gry, niz tutaj podstawa gry :(

No ale reszta zapowiada sie dosc interesujaco, wnioskujac z recenzji :)

15.12.2006 12:02
👍
2
odpowiedz
zanonimizowany386230
7
Chorąży

Llordus -> Grałeś w NWN 2? Gra w zasadzie oferuje sporo więcej godzin gry.. ja po podliczeniu mam już prawie 30 godzin gry :) (codziennie od paru dni po kilka godzin) i jestem jeszcze w I Akcie. To 40 godzin to chyba absolutne minimum, aby grę ukończyć, choć i to wydaje mi się trudne. Gra jest sporo dłuższa i gra się przyjemnie...

PS.
Literówka
Gracz może stworzyć swoją postać jako reprezentanta jednej z 16 raz oraz 12 klas...

15.12.2006 12:03
pijarsc
3
odpowiedz
pijarsc
18
Legionista

ja też kiedyś powiedziałbym, że mało, ale - gdy ma się żonę - to jest aż nadto dużo :) - i tak się nie ma czasu na granie :) pozdrawiam wszystkich żonatych miłośników rpg

15.12.2006 12:06
4
odpowiedz
Llordus
214
exile

_Walec_ --> grales kiedys w Baldur's Gate? Nie wazne czy 1, czy 2. Nawet jesli te 40h to minimum, to zapewne jakies 60h bedzie juz wystarczajace :) Jesli dobrze pamietam to BG1 w podstawce oferowal cos miedzy 150-200h rozrywki, a BG2 chyba w okolicach 250h. Zgodzisz sie wiec ze 40h to nie jest dlugo, w porownaniu do klasykow?

15.12.2006 12:15
😃
5
odpowiedz
Szaku25
54
Pretorianin

pijarsc -> Pozdrawiam i ciebie - złączony w bólu żonaty RPG'owiec ;)

15.12.2006 12:16
jackowsky
6
odpowiedz
jackowsky
238
Dobry Wujek Szwejk

40h gry to może i jest długo (ja tak nie uważam), ale żeby określać taki czas jako "potwornie długi" to już lekka przesada

15.12.2006 12:19
wielebny_666
7
odpowiedz
wielebny_666
145
Generał

ooo widze że jaki żonaty erpegowiec nie jestem osamotniony :), 40 godz przy żonie i dwójce dzieci to jakiś miesiąc grania :), ale i tak nijak ma się to do Baldura, w którego się grało i grało i grało i nie miało dość :)

15.12.2006 12:27
muhabor
8
odpowiedz
muhabor
151
Zielony

Hmm 40 godzin grając po 2-3 godzinki dziennie to daje 13-20 dni grania codziennie, wydaje się strasznie dużo. Za takie pieniądze? Porównaj wyjście z rodzinką do kina, 4 bilety + pizza i masz 100 zł. Biorę NWN w ciemno.

15.12.2006 12:28
wielebny_666
9
odpowiedz
wielebny_666
145
Generał

ja się zabieram z powrotem do wowa i już widzę w myślach to zrzędzenie mojej lepszej połowy :), ehh trzeba będzie jakoś przekupić :)

15.12.2006 12:31
10
odpowiedz
Llordus
214
exile

muhabor --> czy ja gdzies pisze ze to drogo i nieoplacalnie? Pisze tylko ze chwalenie tego tytulu za niesamowicie dlugi czas rozgrywki to jakies nieporozumienie. I nijak nie przeklada sie to na oplacalnosc lub jej brak, bo praktycznie kazda gre jaka przyrownasz do wyjscia do kina, to stosunek oplacalnosci bedzie na korzysc gry, za wyjatkiem sytuacji kiedy to porownywac bedzie milosnik kina nie lubiacy gier komputerowych :)

p.s.
wez pod uwage ze jak idziesz do kina z rodzina, to dostarczasz rozrywki wszystkim, a jak kupujesz gre, to z reguly rozrywka dotyczy tylko ciebie, a wiec jesli chcesz traktowac wszystkich sprawiedliwie i rowno, to powinienes na rozrywki dla reszty rodziny przeznaczyc 3x100 pln. Calkowity koszt wtedy to 400 plnow :) Nadal uwazasz ze warto za 40h gry? ;) :P

15.12.2006 12:33
11
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend

a jesli ktos nie gral w NWN 1 to da rade grac w NWN 2 chodzi mi o watek fabularny

15.12.2006 12:41
12
odpowiedz
Piotrek
129
Generał

Llordus --> Te 250h rozgrywki potrzebne na ukończenie BG2 to gruba przesada, podobnie zresztą z BG1 (nawet licząc większość zadań dodatkowych). Gdybyś pisał o Might and Magic 6, zgodziłbym się, ale nie w przypadku Baldurów, które są od niej wiele, wiele krótsze.

15.12.2006 13:11
13
odpowiedz
ElNinho
159
STROH 80

Lord, czy my naprawde w naszym pieknym jezyku nie mamy juz slowek, ze musisz co drugi akapit wtracac obce zwroty? Timbre ok, chciales zaszpanowac, ale do licha inventory to przeciez inwentarz, ekwipunek, bagaz itp itd

cala przyjemnosc z czytania recki popsuta przez te "rodzynki"

cos a'la "musisz polookac w swoim inventory czy sworda jakiegos by accident nie findniesz"

15.12.2006 13:21
14
odpowiedz
zanonimizowany350318
16
Centurion

1. 40 godzin gry to za malo

2. zero ewolucji od czasow NWN

3. brak starannosi w wykonczeniu gry, jedynie postacie, graficznie jak i merytorycznie sa dobrze zarysowane

4. klaustrofobiczne lokacje

5. sztampowe questy typu idz do krypy zlikwiduj przeszkadzajke glownego watku wybij/wynegocjuj a przy okazji uratuj kogos i zakoncz quest z pobliskiego miasta.

6. wszystkie questy sa przewidywalne do bolu

7. silnik (pewnie poprawiony z NWN) jest tak zrobiony ze chodzi gorzej niz Oblivion

8. zero swobody, idziemy przez fabule jak szczur labolatoryjny przez szklany tunelik generalnie przypomina mi to gre przygodowa z marnym przebiegiem gry niz RPG

9. brak praktycznego wykozystania umiejetnosci bo i tak mamy tylko glowny watek a questy poboczne to margines i nie ma gdzie nawet wykorzystac tego skradania czy zlodziejstwa

moja ocena: 5/10

15.12.2006 13:41
15
odpowiedz
zanonimizowany344788
39
Pretorianin

Llordus
Ta stowka to rozrywka na jeden dzien ( wlasciwie to na kilka godzin w dniu) a stowka na gre to rozrywka na okolo 30 dni czyli 3 zeta dziennie. Inna sprawa ze zony tego nie rozumieja wola fantastyczne szwedanie sie po centrach handlowych ktore dla mnie sa najgorszym z mozliwych sposobow na spedzenie czasu ( choc czasem musze to przebolec aby w spokoju pograc te kilka godzin) :)

15.12.2006 13:59
16
odpowiedz
zanonimizowany158546
29
Chorąży

ktoś może przybliżyć wymagania 'realne' tego nwn2?
czytalem gdzies wczesniej że ostro wieje enginem z nwn1 i wymagania nie sa takie ogromne, a tu czytuje że trzeba mieć mocną maszyne... więc?

propos mam celek2ghz(oldmodel) 512ddr 6600gt - myslicie da rade?

15.12.2006 14:04
17
odpowiedz
garg
53
Pretorianin

pijarsc --->

Też ubolewam, że żona nie zawsze podziela moją pasję do gier, ale znalazłem sposób :-)

Pokazałem jej kiedyś Gothica i tak ją wciągnęło, że od tego czasu gramy razem we wszystkie 3 cześci i mody do nich, tzn. ja gram, a ona siedzi obok i doradza. Brzmi dziwnie, ale sie sprawdza. No i mam potem czas, żeby samodzielnie pograć w inne rzeczy, bo ona wysiedzi przy PC max. 3h naraz :-)

15.12.2006 14:08
18
odpowiedz
zanonimizowany99234
33
Chorąży

ognisty_GL>>>
Zdecydowanie za mało ramu. ja mam 6600gt, 2 giga ramu, i samprona 2,8 i rade daje :)

Narazie to mamy Knights of Neverwinter. Dość ciekawa fabuła lecz za bardzo nie można gdzieś zboczyć obok no i ta fatalna AI.

Jedyna nadzieja w modach. Pod koniec grudnia ma wyjść piersza część moda dziejącego się w świecie Planescape a robionego przez Rogue Dao. Trailer mocno zachęca.

A dla zainteresowanych link.

http://www.roguedao.com/PlanescapeTrilogy.html

15.12.2006 14:08
19
odpowiedz
realsolo
213
Generał

Ktos moze wie, czy to byla zmiana w systemie DnD cyz cos, bo np. przywolanie istoty 1szgo poziomu trwa zaledwie 18 sekund (..) czyli pojawia sie wilki i zaraz znika. Na wyzszych poziomach jest lepiej?

Oraz chowaniec - mam kotka, ktory nic nie robi - nie atakuje ani nic, poporstu sobie chodzi - tak ma byc?

i jeszcze - jak zbindowac do paska skrotow jakis czar z itemu? np. mam kielich i ma do uzycia czary: swiatlo i leczenie; i jak zbindowac aby w skrocie bylo np. swiatlo? W NWN1 wrzucalo sie do paska krotow, potem klikalo prawym i wybeiralo dany czar i sie bindowal. w NWN2 nie widze tego.

ogolnie NWN2 jest swietne, szczegolnie ze teraz nie ma takich crpg:o. BG< torment, NWN2, NWN1 (ale tylko online np. path of ascention!), gothic3, obl i nie jest zle:o.
A jeszcze bedzie Witcher:>

Co do grafiki - wylaczcie "normalne mapowanie terenu".
Dziala to na "zewnatrz", roznica z tym i bez mala, a w wydajnosci prawie 2 x spowalnia.

15.12.2006 14:58
20
odpowiedz
zanonimizowany271205
0
Pretorianin

Mam mieszane uczucia po kilkunastu godzinach spędzonych z Neverwinternights 2.

Gra ma dobrą i bardzo rozbudowaną fabułem sporo opcji dialogowych i możiliwości wyboru sposobu grania. Niezłą grafike chociaż spore wymagania, niezłe postacie.

Jednak irytowało mnie bezpośrenie przeniesienie zasad papierowego dangeons and dragons Po to są komputery żeby pewne zasady inaczej rozwiązać. nigdy mi to nie przeszkadzało w rpg ale nw2 te wszystkie statsy i featsy cholernie irytują, 1d x3x20 - 8 + 14 jesli 2x d5 +8 przy 10 hit x 5, to żart i wiem że to wszystko ma sens i odniesienie do reguł ale jest to cholernie drażniące i psujące klimat. W Kotorach było podbnie ale tam wogóle mi to nie przeszkazało i było jakoś przyjemniej wprowazone w rozgrywke, i sprawiało to że w KOTOR'a moge grać i grać a NW2 odnistalowałem bez żalu

Inna sprawa to tragiczna kamera, uciekająca, zasłaniająca, lądująca za drzwiami podczas walki, albo za duży zoom albo zamały, generalnie strasznie skopana sprawa
Strasznie upierdliwa rzecz to sprawdzanie przedmiotów, i statystyk.

Generalnie zamiast grania człowiek najpierw kombinuje połowe czasu żeby ustawić kamer, drugą połowe czasu zajmuje mu mizerne przechodzenie przez każde menu.

a może po prostu wole sf ;]

15.12.2006 16:11
21
odpowiedz
zanonimizowany350318
16
Centurion

@ Ijon -------> mistrzu...... ROZWALILES MNIE... i to KONKRETNIE.

Jak swiat swiatem zawsze gry od tej ekipy mialy takie statystyki, widac ze nie wiesz na czym polega KOMPUTEROWE RPG, jak i papirowe. Jak chcesz uproszczenie to sobie Obliviona odpal. Tam nie ma zadnych statystyk.
Takie gry jak Baldurs Gate i pretendujacy (nieudolnie) do tej spuscizny Neverwinter Nights 2 (niestety to byl tylko chwyt marketinfgowy bo nic z rozmachu BG w NWN nie ma) czerpie z tych samych wzorcow mechaniki gry. Jak ci sie to nie podoba to znacz ze to nie jest gra dla ciebie i powinienes np. odpalic sobie diablo albo sacred. Turowe RPG jak BG czy NWN to jest gra stricte GPR gdzie walaka opiera sie na zutach kostka i kazda bron ma dokladne statystyki - chlopie ty chcesz wyrżnąć samo sedno systemu D&D na ktorym opiera sie seria NWN i poprzednie.
Wez najlepiej skasuj tego posta swojego bo tym postem dokonales gwaltu na idei porzadnego RPG.

15.12.2006 16:13
Jarken
👍
22
odpowiedz
Jarken
49
Would you kindly?

Gra strasznie wciąga :) Codziennie po kilka godzin gram i nadal się nie znudziła.

15.12.2006 17:06
😐
23
odpowiedz
zanonimizowany338140
20
Chorąży

jak dlamnie gierka taka sobie (troche przereklamowana ) niby nie jest zła ale czegoś w niej brakuje jednak starego dobrego Baldura 2 nic nie pobije niema i juz nie bedzie drugiej takiej gry

15.12.2006 18:27
bladyk
24
odpowiedz
bladyk
17
Generał

Można powiedzieć , że "trzeciej" bo baldurów było dwóch :)

15.12.2006 18:49
jozef911
25
odpowiedz
jozef911
186
look at you hacker

NWN 2 do baldurów nie ma startu, co nie zmienia faktu, że wciąż pwnuje NWN 1 w przedbiegach. Najlepsza gra od czasów BG2 w D&D i Forgotten Realms? Na pewno. Tak nawiasem, dziwnym nie jest, że wieje wam silnikiem NWN 1 skoro na nim jest... inna sprawa, że większość lokacji i wszystkie postacie są już przygotowane dużo stranniej, a samo neverwinter wygląda jak miasto. (w nwn 1 wyglądało jak osiedle 15343253460 domów bliźniaków, bez żadnych różnic nawet pomiędzy dzielnicami szlacheckimi i tymi biedniejszymi) Typ rozgrywki dużo bardziej przypomina zresztą kotory od nwn 1, i z nimi należy tą gre porównywać. IMO gorszy od kotora 2 i tak samo dobry jak kotor 1.

15.12.2006 21:21
👎
26
odpowiedz
anen
5
Generał

Powiem iz fustracja bierze gdy ma sie wersje 1.01 , nie idze zupdajetowac ( czarna wersja) a do tego gra po jakis 5h wywala savy:<< Normlanie , dzwonilismy z kolega do dystrybutora.
"Nie mozemy nic zrobic , nie mamy owych informacji aby taki blad wystepowal .. bla ..bla .bla.."

Dupa blada panie i panowie , save'y najlepiej kopiowac gdzie indziej bo potrafi blaszak skasowac...

15.12.2006 23:14
27
odpowiedz
Nroht
55
Centurion

@hubek ---> nie żebym był na 100% pewien, ale wydaje mi się, że Ijonowi chodziło o te "wzory" pojawiające się na ekranie, żeby np. policzyć zadawane/zadane obrażenia itp. Też mnie to lekko drażniło. Na takie rzeczy jest miejsce w podręczniku, a nie na ekranie podczas gry.

16.12.2006 00:23
War
28
odpowiedz
War
121
wideout

hubek ->
1. 40 godzin gry to za malo
2. zero ewolucji od czasow NWN
3. brak starannosi w wykonczeniu gry, jedynie postacie, graficznie jak i merytorycznie sa dobrze zarysowane
4. klaustrofobiczne lokacje
5. sztampowe questy typu idz do krypy zlikwiduj przeszkadzajke glownego watku wybij/wynegocjuj a przy okazji uratuj kogos i zakoncz quest z pobliskiego miasta.
6. wszystkie questy sa przewidywalne do bolu
7. silnik (pewnie poprawiony z NWN) jest tak zrobiony ze chodzi gorzej niz Oblivion
8. zero swobody, idziemy przez fabule jak szczur labolatoryjny przez szklany tunelik generalnie przypomina mi to gre przygodowa z marnym przebiegiem gry niz RPG
9. brak praktycznego wykozystania umiejetnosci bo i tak mamy tylko glowny watek a questy poboczne to margines i nie ma gdzie nawet wykorzystac tego skradania czy zlodziejstwa

1. Ja grałem dużo dłużej. Dawno już nie grałem w żadną grę tak długo (nie licząc Medievala 2, FM i innych gier bez wątku fabularnego).
2. Nie do końcaprawda. Mamy prawdziwą drużynę, bardziej rozbudowane dialogi, prestiżówki, nowe części wyposażenia. Mechaniki gry nie da się zmienić, wkońcu to D&D.
3. Tu masz rację.
4. Jak dla mnie całkowicie wystarczające. Zmiana na plus w stosunku do NWN 1 (jak i wielu nowych gier), gdzie każdy loch miał po pięć podpoziomów, co czyniło grę bardzo monotonną.
5-6. Ciężko teraz wymyślić jakieś niesztampowe questy, gdy już "wszystko" było. Mimo to, jest pare perełek. Questy z: gigantem i smokiem, konkursem muzycznym, dzieciakami bawiącymi się w sektę, składanie golema...
7. Że co? NWN2 chodzi u mnie świetnie, czego o Oblivionie powiedzieć nie mogłem.
8. Tu masz racje. Swobody za dużo nie mamy, ale kilka razy wybieramy, po której stronie chcemy się opowiedzieć (złodzieje/straż, giganci/smok, jaszczurki/ludzie itp.)
9. Eee, no nie wiem. U mnie Neeshka miała pełne ręce roboty. Otwierała drzwi, skrzynie, rozbrajała pułapki, robiła ataki z zaskoczenia. Kradzieży w grach używałem tylko raz - w Falloucie (hehe, nie ma to jak pójść na początku gry do Kaliforni i ukraść Bozara :)), więc tutaj nawet nie sprawdziłem, jak działa.

Dla mnie 9/10. Dawno żaden cRPG mnie tak nie wciągnął i nie grało mi się tak przyjemnie jak w NWN2.

16.12.2006 10:13
👍
29
odpowiedz
zanonimizowany389306
3
Legionista

dla mnie ta gra jest wypas!!!!! agrafika nie jest taka słaba

16.12.2006 11:51
👎
30
odpowiedz
zanonimizowany414583
1
Junior

Sorrki ale moim zdaniem NWN 2 jest duyo gorszy niż jego poprzednik I...z tego co zauważyłem to ok poprawili grafike postaci,nowy silnik graficzny - ale - zauważyliście jak biednie wyglada Invertory,bronie też nie sa rewelacyjne. Pamietam jak w cześci pierwszej miałem podwójny topór który zadawał obrażenia od kwasu i jak on wygladał...wypas,a tutaj? Posatym głowna postać jest o wiele słabsza niż to miało miejsce w czesci pierwszej. Doszedłem do 11 lvl i skonczyłem z gra. No ale ogolnie pomysł niezły tylko mogli pozostać przy przy takich rzeczach jak invertory,bronie,dynamika oraz kamera jak w czesci pierwszej.

16.12.2006 12:13
31
odpowiedz
gitoslaw
18
Centurion

bardzo sie na tą gierke napaliłem, gdyż z rozrzewnieniem wspominam baldura 1 i 2

nie dawno zresztą po raz 5 przeszedlem bald dwojke.

Niestety gra jest słaba, wręcz odrzuca mnie swojim brakiem powagi i cukierkowoscią kolorów.
W BG1 i BG2 idąc przez lasy wyobrazalem sobie ze jestem na zwyklej polanie kolo mojego domu karczmy wygladaly jak prawdziwe, a tutaj wszystko jakies cukierkowe w karczmie wali po gałach kolorami,
Pozatym ta dziecinnosc postaci, to co mnei najbardiej irytuje to brak klimy.

pozdro dla zonatych rpgowcow

imo 5/10

16.12.2006 19:02
32
odpowiedz
zanonimizowany350318
16
Centurion

@ gitoslaw - zgadzam sie w 100%

NWN2 przypomina mi bardziej Falbe niz porzadnego klimatycznie narysowanego RPG.
Zaleta takich gier jak seria BG czy Fallout polega na tym ze nie udawaly atrakcyjnych produktow. Bylo brudno, szaro, ale za to grafika byla staranna (bo 2D - wg mnie to zaleta) wiec mozna bylo z pietyzmem odwzorowac detale i stworzyc sugestywny swiat. A wlasnie sugestywny swiat i fabula to podstawa. W grach 3D ktore z musu sie operaja na wielokatach, jest sterylnie, bardzo czesto brakuje proporcji, wypelnienia siwata drobiazgami.

Wyraznie widac ze targetem NWN2 byli poczatkujacy gracze w wieku 13-15 lat. To widac po dialogach i postaciach. Tak samo przelukrowali homm5 ale tam to jeszcze uszlo bo gra zawse starala sie byc kolorowa i pstrokata na ile tylko pozwalaly owczesne komputery.

Tylko w Oblivionie udalo sie stowrzyc w miare plastyczny swiat 3D. Mam nadzieje ze bethesda odpowiednio "poszarzy" i "pordzewieje" Fallouta3 bo ze pojda w 3D to raczej 100% pewnik.

17.12.2006 16:10
bladyk
33
odpowiedz
bladyk
17
Generał

Llordus nawet nie gadaj takich głupot , że baldurs gate 2 można było przechodzić w 250 godzin. Średnio rozgarnięty członek straży przeszedł by tą grę w 80 godzin ze wszystkimi questami pobocznymi. Sam przeszedłem główny wątek w 40 godzin , to tak jak w nwn 2...

17.12.2006 19:16
😐
34
odpowiedz
zanonimizowany356372
14
Legionista

Wiecie powiem Tak NWN Było Super ubawiłem się po Pachy ale dodatki ciut gorsze ale miejsza ale NWN 2 jest w poruwnaniu do jedynki beznadziejne .
1. zatracono klimat (brak tego fajnego wielkiego menu z obrazem :-( )
2. Fabuła jest do Bani
3. Qesty jakieś takie beznadziejne i mało pobacznych
4. świat jest za mały , i to przenoszenie po mapie
5. wogule wszystko takie prostoliniowe
6. Ej Grafa Niby nowy silnik itp. ale grafa raz nie zachwyca dwa jakie ma wymagania mam dosć dobrego laptopa ale karta graficzna nieco słaba bo 128. (reszta parametrów zajebista) i oblivon mi smiga na nieco lepszych "średnich" (sam dostosowywałem) a tu daje minimum i to się zdaży przyciąć - a wiemy że Oblivion o wiele lepszy graficznie
7. wogóle jakoś tak innaczej niż NWN jakoś tak gorzej
8. mam edycje kolekcjonerską Chaotic Evil i powiem niby fajna ale tych dodatków w samej grze jest za mało tylko 2 zbroje i 2 broni + 1 do rzutów obronych mogło by byc więcej ale dobra jak ktoś chce pak NWN + NWN 2 - Taniej wychodzi ( przy uzyciu wirtualnej kasy )
9 no i ten czas za krótka
więc jeśli ktoś chce dobrej zabawy polecam NWN Diametową Edycje jest wszystko nawet płaszcze już widać no bajer totalny
a co do NWN2 to dajne 6.5/10

17.12.2006 20:02
Docenci
👎
35
odpowiedz
Docenci
69
Pretorianin

Wszystko fajnie ale... nie jest tak pięknie jak w tej recenzji kolega napisał. ;)

1) Po pierwsze - "gra jest długa, 40 godzin". Możnaby dyskutować, czy 40 godzin to dużo, czy nie - ale na pewno człowiek się łapie za głowę, jak widzi jak to 40 godzin zrobiono. Ta gra jest wydłużona na siłę! Często łazimy po mapach pełnych potworów (zupełnie niepotrzebnie tak na oko), powtarzających się mapach (w kółko te same elementy lub wręcz te same mapy z różnymi misjami), niepotrzebnie pozakręcanych mapach (start i koniec są obok siebie ale droga to "wąż" przez całą lokację) itp. W efekcie gra się potrafi czasem dłużyć. To nie ilość tzw "contentu" się liczy - ale jakość!
2) Wątki romantyczne - ktoś tu się zagalopował. Gdzie tu do Baldura 2, czy NWN HOTU. Wątki są dwa - jeden dla panów, jeden dla pań - ograniczają się do pojedyńczych kwesti i są... no cóż... płytkie. Dodatkowo obydwa dla postaci dobrych. Autor zapytany na forum czemu tylko dwa i takie głupawe trochę, odpowiedział "A bo ja nie lubię tego". No cóż... można i tak.
3) System wpływu - no wszystko fajnie - tylko, że strasznie trudno ten wpływ czasem podnieść, nigdy nie wiemy ile go na prawdę mamy no i dodatkowo - poza dwiema postaciami związanymi z wątkami romantycznymi - nie za bardzo jest sens się w to bawić, gdyż nasi koledzy zwyczajnie nic ciekawego nie mają do powiedzenia.
4) Fabuła - nie chcę mówić, że początek to kalka Roberta Jordana ale... początek to kalka Roberta Jordana... :) Potem się poprawia ale i tak. Nie ma w tej grze jasnych wyborów czy rozwidlonych ścieżek dla dobrych i złych postaci. Gra jest liniowa aż do bólu! W teorii można się opowiedzieć po złej stronie w NW, czy też potem, pod koniec gry - ale ogólnie gra wygląda praktycznie tak samo dla obydwu stron. Gdzie tu do BG2 czy NWN HOTU?!?
5) Bioware - Czemu jest wspominane w recenzji? Nie wiem. Autorem jest Obsydian Entertainment. Z Bioware gra nie ma nic wspólnego tak jak KOTOR2.
6) Orientacja "na ludzi" - był pomysł, że tak jak NWN tak i NWN2 będzie dla ludzi. Więc edytor itp - i jak najwięcej dodatków itd. Oj coś nie wyszło bo zawiesić można edytor patrząc na niego zbyt długo... Broń Boże jakieś opcje wybierać! :>

Wymagania itp - mnie nie przeszkadzały osobiście. Owszem kompa mam mocnego - ale to gra turowa z aktywną pauzą więc... "Skakanie" nie jest problemem.

Nie wiem... Może dodatek coś poprawi... bo tak to... jak to ma być najlepszy RPG... :)))))))) Buhahaha!

17.12.2006 21:37
QJin
36
odpowiedz
QJin
69
Fra Diavolo

GRYOnline.plTeam

1) Po pierwsze - "gra jest długa, 40 godzin". Możnaby dyskutować, czy 40 godzin to dużo, czy nie - ale na pewno człowiek się łapie za głowę, jak widzi jak to 40 godzin zrobiono. Ta gra jest wydłużona na siłę! Często łazimy po mapach pełnych potworów (zupełnie niepotrzebnie tak na oko), powtarzających się mapach (w kółko te same elementy lub wręcz te same mapy z różnymi misjami), niepotrzebnie pozakręcanych mapach (start i koniec są obok siebie ale droga to "wąż" przez całą lokację) itp. W efekcie gra się potrafi czasem dłużyć. To nie ilość tzw "contentu" się liczy - ale jakość!

Wydłużona na siłę? Ja jakośc tego nie odczułem. Przy NWN 2 bawiłem sie do tej pory wyśmienicie, nie nudziła mnie ani sekunde (a gram juz - mysle, ze dosc sporo - spokojnie z 35h). Pozakręcane mapy? Owszem do niektórych miejsc trzeba dojść i przemierzyc kawałek drogi, ale dzieki temu, że lokacje nie są dużych rozmiarów zabiera nam to dosłownie kilka chwil!
Wielkosc lokacji ma swoje plusy, jak i minusy. Nie zgodzę się, że mapy sie powtarzaja, owszem jest może kilka (głownie dosc podobne jaskinie), ale reszta jest roznorodna i wydaje sie inna (choćby świetny magazyn githyanki, ta poswiata! Albo warownia czy Highcliff).

2) Wątki romantyczne - ktoś tu się zagalopował. Gdzie tu do Baldura 2, czy NWN HOTU. Wątki są dwa - jeden dla panów, jeden dla pań - ograniczają się do pojedyńczych kwesti i są... no cóż... płytkie. Dodatkowo obydwa dla postaci dobrych. Autor zapytany na forum czemu tylko dwa i takie głupawe trochę, odpowiedział "A bo ja nie lubię tego". No cóż... można i tak.

Tutaj cięzko mi cos powiedziec, bo nie bardzo w te strony idę, owszem rozmawiam z pewnymi osóbkami, ale nie rozwinąlem dialogu na tyle, żeby cos z tego wynikło. I akurat dla mnie nie ma to duzego znaczenia, mogloby w ogole tego motywu nie być (może i to urozmaica, ale coż).
W KotOrze wątek miłosny był, nawet dosc fajny, ale mogloby dobrze tez go nie być, wiec i w NWN 2 mi to lotto...

3) System wpływu - no wszystko fajnie - tylko, że strasznie trudno ten wpływ czasem podnieść, nigdy nie wiemy ile go na prawdę mamy no i dodatkowo - poza dwiema postaciami związanymi z wątkami romantycznymi - nie za bardzo jest sens się w to bawić, gdyż nasi koledzy zwyczajnie nic ciekawego nie mają do powiedzenia.

A grałeś może w poprzednią grę Obsidianu? (KotOR II, jesli nie jestes obeznany). Tam również tego nie wiedzieliśmy. I czy ja wiem, w NWN 2 wcale nie tak trudno go podniesc, wystarczy odpowiednio pogadać i zachowac sie w niejednej sytuacji.

4) Fabuła - nie chcę mówić, że początek to kalka Roberta Jordana ale... początek to kalka Roberta Jordana... :) Potem się poprawia ale i tak. Nie ma w tej grze jasnych wyborów czy rozwidlonych ścieżek dla dobrych i złych postaci. Gra jest liniowa aż do bólu! W teorii można się opowiedzieć po złej stronie w NW, czy też potem, pod koniec gry - ale ogólnie gra wygląda praktycznie tak samo dla obydwu stron. Gdzie tu do BG2 czy NWN HOTU?!?

Może i nie ma takowych ściezek (oprócz paru momentów, gdzie wybieramy ktora droga chcemy kroczyć). Może nie czujemy w grze tej swobody działań, ale to nie znaczy, że gra jest liniowa, jest w sporej ilosci zadań parę dróg. Możemy także zaprzestać wykonywac wątek główny i zajac sie zadaniami pobocznymi, a także wybór nastepnego miejsca, do którego zachcemy zawitać zalezy wylacznie od nas. Po prostu jak juz mówiłem, nie ma tej swobody, ale bez przesady, gra nie jest tak liniowa...A co do samej fabuły, na poczatku jest tajemniczo, niewiele wiemy i rzeczywiscie może zadna rewelka, ale z czasem sie to zmienia i to na plus, i to bardzo duzy plus, bo jest naprawdę świetna i ciekawa (w przeciwieństwie do masakrycznie nudnej z NWN 1).

5) Bioware - Czemu jest wspominane w recenzji? Nie wiem. Autorem jest Obsydian Entertainment. Z Bioware gra nie ma nic wspólnego tak jak KOTOR2.

Ma tyle wspólnego, że poprzednią czesc robił BioWare oraz że Obsidian (a nie zaden obsydian) jest pod "okiem" przed chwilą wymienionego studia. A tak to w sumie nic wspólnego ;)

Wymagania itp - mnie nie przeszkadzały osobiście. Owszem kompa mam mocnego - ale to gra turowa z aktywną pauzą więc... "Skakanie" nie jest problemem.

Chyba Ci sie cos z tą grą turową pomyliło...owszem walki są, a raczej sam system, ale akcja gry dzieje się w czasie rzeczywistym ze wspomnianą aktywną pauzą.

Nie wiem... Może dodatek coś poprawi... bo tak to... jak to ma być najlepszy RPG... :)))))))) Buhahaha!

Porównujac NWN 2 do takiego Obka czy Gothica III, ta pierwsza bije te ostatnie pod względem grywalnosci na łeb i szyję! Uwielbiam gry osadzone w swiecie FR oraz oparte na systemi D&D i NWN 2, pomimo bardo rozczarowujacego prequela, wciagnal mnie niemilosiernie. Natomiast ani Oblivion ani GIII na tyle nie potrafił mnie przybic do ekranu.

Najpoważniejszymi wadami NWN 2 sa bugi oraz b. wysokie, realne wymagania (nie wiem jak poprawia wydajnosc patch 1.03, bo gram w polska wersję). Parę rzeczy bym zmienił i parę poprawił, ale ogólnie juz dawno nie grałem w tak świetnego cRPG-a.

17.12.2006 22:38
Docenci
👎
37
odpowiedz
Docenci
69
Pretorianin

QJin->

Przede wszystkim - nie zrozum mnie źle - mnie się gierka bardzo podoba. Po prostu twierdzę, że niestety - ma wady. I to nie mało. A miał być nowy "Baldur 2". "Pogromca" itd...

1) Jaskinie wyglądają w większości tak samo. Rozwidlenie na trzy drogi... trochę potworów/pułapek/spotkanie 3 dróg/boss...
Problem jest dla mnie taki, że gierka robi się miejscami jak to ujął ktoś na forum "zbyt pedantyczna". Każdy najmniejszy nieciekawy szczególik, który możnaby pominąć - to quest/jaskinie itp. Co z tym źle? Grałem w to bez opisu itp... Minęło z 5 dni czasu rzeczywistego... i co? I byłem w połowie rozdziału 1... Nadal nic się ciekawego nie zdarzyło a obiegłem już cały NW dookoła 10 razy, pół mapy zwiedziłem itd. Tak nie powinno być. Zrobiliby z 7 rozdziałów mniejszych, rozdzielonych jakimiś kluczowymi zdarzeniami...

2) W KOTORze było 2.5 wątku romantycznego. I były wręcz rewelacyjne. Nie mówię, że to w grze musi być - ale jak popatrzeć na reakcję fanów na forum - jak najbardziej się to podoba. Baldur 2, Planescape, NWN, NWN HOTU, Jade Empire - wszystkie gierki Bioware to mają i to jest bardzo lubiane przez fanów. Nawet na Wiki jak zajrzysz to piszą o tym, że w NWN1 było też tego sporo. [chociaż większość ludzi o tym nie wie]. A tutaj - zapowiadali zapowiadali... i nic. No... prawie...

3) W KOTORze 2 podniesienie influence było logiczne i widać było jak na dłoni kiedy się to może stać a kiedy nie. Dodatkowo gradacja była dużo mniejsza więc jeśli widziałeś "Influence gained with..." to byłeś prawie pewien, że coś się stanie... Tutaj miałem gained gained gained... z 10 razy z panią druidką a ta dalej nic nowego nie chciała wyjawić i gadała, że mnie nie zna zbyt dobrze. I tak jest ze wszystkimi postaciami. Dodatkowo - bez aktywowania cheatu do podglądu - nie jesteśmy w stanie stwierdzić - ile tego wpływu mamy na prawdę.

4) Cytacik...
"Możemy także zaprzestać wykonywac wątek główny i zajac sie zadaniami pobocznymi"
Może dlatego nazywają się poboczne i są w KAŻDEJ grze RPG? Nawet w Diablo 2 masz zadania poboczne. ;)
"a także wybór nastepnego miejsca, do którego zachcemy zawitać zalezy wylacznie od nas"
Nie prawda... Po sznurku... A jak już się jakieś miejsce zaliczy - to oprócz NW nie ma po co tam wracać zazwyczaj. Wioska rodzinna, toto pierwsze większe miasto na naszej drodze do NWN. Zwyczajnie nie ma tam po co wracać.

Co do fabuły z NWN1 - owszem... wieje nudą... Początek spoko a potem skopane trochę. Ale takie HOTU np - dla mnie rewelka. Ale tutaj z fabułą Obsidian celował przecież w Baldura 2... O jej.. jak to daleko od celu trafiło. :(

5) Pod okiem? :) Co to znaczy? Forum jest na Bioware? :) Koledzy z Bioware im podpowiadają jak się alokuje pamięć w C jak tamci zapominają?

Tury - D&D to gra turowa. Możesz ją kryć pod czasami rzeczywistymi itp - ale fakt jest, że Twój kolega szabelką nie machnie dopóki nie dojdzie do swojej tury. Masz ilość machnięć na turę. Jedno zaklęcie na turę... itd itp... Za czasów Baldura była taka opcja "Pause at the begining of turn". Dzisiaj chyba nie ma - ale tury zostały.

17.12.2006 22:52
frer
38
odpowiedz
frer
163
Legend

Eh ja chyba sobie daruję NWN2, tnie mi się niemiłosiernie. :P

17.12.2006 23:19
@lb@tros
39
odpowiedz
@lb@tros
2
Senator

frer --> A na jakim grasz sprzęcie?

17.12.2006 23:52
😍
40
odpowiedz
zanonimizowany356372
14
Legionista

Do Frer'a :
Nie dziwie się żę ci tnie ja gram na sprzęcie
Procek : Pentium M 2 gh
Ram : 2Gb
Karta Graficzna : ATI 128mb
Win XP
DvD ROm 8x
i co na najniższych musze grać bo inne tną a Obliviona sobie zaserwuje na takich Lepszych już parametrach ( "Średnie" ale wszystko troszke wyżej poustawiałem)
i co śmiga jak żyleta a tu ścina cienie musiałme wyłączyć a grafa wcale taka super nie jest
Nie wiem jak oni zrobili tą gre jak czytam wymagania minimalne to nie wiem czy wogóle na takim kompie by ta gra odpaliła (menu by ścinało) ja mam wszystko wyskokie tylko karta w minimum i co grzybnia ja wiem KArta niby najważniejsza ale żeby do tego stopnia bez jaj powinienem na średnich smykać ja nic a tak to się grać odechciewa
może chrzanie jakieś farmazony jeśli tak niech mnie ktoś poprawi

18.12.2006 16:18
frer
😍
41
odpowiedz
frer
163
Legend

@lb@tros --> PIV 2.6 GHz 768 MB Ramu (właśnie z tym chyba jest najgorzej) Radeon 9550 128 MB. W sumie jakoś może dałoby się grać, ale po co się męczyć na siłę. :P

Sjespan --> Mi osobiście grafika w jedynce odpowiadała, a tu nie dość że poza jakością tekstur nic chyba nie zmienili to wymagania poszły w górę o 300% praktycznie. :P

18.12.2006 23:43
42
odpowiedz
gitoslaw
18
Centurion

Qjin ->

ty to na siłe chcesz ta grę wyciągnać, ale na prawde nie ma czego.

19.12.2006 14:13
Salim
43
odpowiedz
Salim
54
Crom

Od dość dawna czekam na Rpga który mnie oderwie od WoWa i chyba się niedoczekam

27.12.2006 18:55
👍
44
odpowiedz
zanonimizowany128518
61
Legend

Ciekawa propozycja, chociaż szczerze mówiąc nie zamierzałem sięgnać po ten tytuł od samego początku. Grałem dużo w część pierwszą, szczególnie po necie (kampanii nawet nie skończyłem, bo mi sie znudziła). A ta recenzja nie przekonała mnie do zakupu, a jedynie do odkopania płyt części pierwszej z szafki i przypomnienia sobie tego tytułu.

Na 4 stronie, w trzeciej linijce jest literówka. "raz" ===> "ras"

23.05.2008 11:38
45
odpowiedz
zanonimizowany473318
53
Pretorianin

Jeśli mnie oczy nie mylą programiści zrezygnowali z fundamentalnej opcji sterowania drużyną, tj. "nie atakuj pierwszy". Co prowadzi do wielu kuriozalnych sytuacji - niepotrzebne rozbicie drużyny, wyrywanie się do przodu NPC, wręcz niemożliwego do przeprowadzenia ataku zaskoczenia, czy prowadzenia taktyki wojennej polegającej na wywabieniu z pomieszczenia pojedynczego przeciwnika.
Producenci użyczyli nas trybem marionetek, który prawdopodobnie miał na celu oddanie nam pełnej kontroli na działaniami NPC. Kontroli której niestety nie da się uzyskać, gdyż nasi współbratymcy w walce nie wykonują powiężonych im obowiązków wydanych indywidualnie, ale też grupowo np. atakuj najbliższego. Co prowadzi do kolejnych kuriozalnych sytuacji - zaatakowany NPC nie wykonuje żadnych działań, czy też podczas potyczek NPC po zabiciu przeciwnika nie wykonuje automatycznego ataku na drugim przeciwniku - w takiej sytuacji półautomat to konieczność.

03.06.2008 10:44
46
odpowiedz
zanonimizowany180627
28
Centurion

Czy mozna w NW 2 ustawic typowy tryb TPP???Tzn zeby wraz z ruchem myszy porsuzal sie bohater...
I jesczze jedno - jak wylaczyc okno rozmowy, ktore zaslania mi kompletnie tresc dialogu...

17.06.2008 20:00
47
odpowiedz
zanonimizowany473318
53
Pretorianin

Mija już blisko miesiąc od kiedy po raz pierwszy uruchomiłem ta produkcję. Która jak sie z czasem okazało poraża monotonią, schematami walk, a całość dobija powtarzający się przeciwnicy - trzy rodzaje potworów na bagnach to kpina. Mocno przeszkadza domyślne ustawienie poziomu trudności pojedynku, bohaterowie typu wojownik, paladyn, czarodziej/czarnoksiężnik wręcz wbijają w ziemie ścięte głowy stworów które ważyły się stanąć nam na drodze. Brak mi wyśrodkowania. Zdecydowanie w tych kwestia lepiej prezentuje się rozgrywka w NWN1, w której to często trzeba było nieźle pokombinować.
Recenzent zauważa bogaty wachlarz postaci NPC. Problem w tym, że jest ich zbyt wiele. 3-4 to optimum. Totalnym nieporozumieniem jest podłączenie pod wątek główny "marzeń" krasnala. Osobiście ów postać uznaje za zbędną, a sam wątek utrudnia mi granie ulubionym zestawieniem - wojownik, bard, druid, czarodziej.
Zawiodłem się na całej linii.

06.07.2008 11:55
48
odpowiedz
dodo166rp
10
Legionista

mam pytanie czy Neverwinter Nights 2 działa na Viscie ???

06.07.2008 12:07
49
odpowiedz
zanonimizowany562594
1
Generał

gra jest bardzo dobra :d

06.07.2008 19:45
50
odpowiedz
dodo166rp
10
Legionista

a działa na Viscie ??

02.12.2009 14:44
51
odpowiedz
zanonimizowany586898
8
Legionista

na viscie nic nie działa :P
a tak szczerze to nie wiem czy działa neverwinter nights 2 na viscie
chciałem tylko powiedzieć że gra jest super :P

Recenzja Neverwinter Nights 2 [PC]