Serwis 1Up porównuje oprawę wizualną gier na konsole Xbox 360 i PlayStation 3
W przypadku gier robionych pod obydwie platformy nie spodziewalbym sie jakis drastycznych roznic. Z kolei gry dedykowane danej platformie ciezko porownywac. Najlepiej to ocenic samemu, po jakims czasie.
Szczegolnie ze gry z obu konsol nie wyciskaja tego, co mozna i zoabczymy za kilka lat. Przedziwne sa takie porownania, bezsensowne wrecz. Dodatkowo screeny zmiejszone do 400x300 - no sorry, co tutaj mozna w ogole porownac w zmiejszonej rozdzialce (przy zmiejszaniu naklada sie dodatkowo antyalias)? idiotyzm totalny.
Przeciez w tej rozdzialce 400x300 takze wersje z PS2 sa b. podobne jak tez z x360/ps3.
Jedyne roznice widac na tych screenach, to zmiany w mapach lub oswietleniu np. w NFS
Jak jakis produkt jest juz na rynku i wydaje sie go na nastepna platforme, logiczne, ze wprowadza sie poprawki stylistyczne do map/textur, aby wygladaly jeszcze ladniej.
__
koder
realsolo masz linki do filmikow w 1280x720 (inaczej 720p) w tym artykule i mozna dokladniej obadac roznice (a raczej ich brak) wiec w czym problem . Moim zdaniem takie porownania sa jak najbardziej trafne . Z tym ,ze za kilka lat zobaczysz cos super duper to sie nie przelicz za bardzo :P .
Mr_Hyde - nie rozumiesz ze gry dedykowane danej platformie wygladaja lepiej niz te same crapy wychodzace na wszystkie konsole? Poprostu developerzy nie wkladaja tyle pracy aby wycisnac wiecej z wersji na inna konsole, bo po co. Pomiajajc juz ten fakt to jakby ktos nie pamietal premiera 360 miala miejsce jakis rok temu a ps3 dopiero wyszlo.
edit - patrze ze na tej liscie rzadza same mega hit od EA, btw praktycznie wszystkie screeny z 360 sa znacznie ciemniejsze, why?
W dodatku tworcy gier na ps3 mieli bardzo malo czasu na przygotowanie tytulow, ploty o poznym dostarczeniu dev-kitow przewijaly sie przeciez nie raz i nie dwa. Sredni czas produkcji gry wynosi 2 lata, a tyle czasu na pewno nie mial zaden developer w przypadku gier na ps3. A w przypadku kolejnej generacji czas ten z pewnoscia sie wydluza. Poczekajmy z rok, az developerzy dobrze poznaja architekture konsoli i zaczna wykorzystywac jej moc w pelni (w momencie debiutu X360 wiekszosc tytulow wykorzystywala ok 35% jego mocy). Mysle, ze wszelka przewaga mozliwosci ps3 nad x360 bedzie bardziej widoczna im blizej bedzie do konca obu systemow, tak jak to dzisiaj jest z przewaga x-pudla nad ps2. Podsumowujac - wnioski z tego porownania mozna na razie o kant d**y obic.