Dlaczego warto będzie zainwestować w kartę fizyczną spod znaku AGEIA PhysX?
Ile taka karta ma kosztowac?
Czy poprawi wydajnosc w straszych grach, czy tylko w tych zaprojektowanych na potrzeby tej karty.
Cudnie... za kilka miesiecy to juz nawet karta za 1500zl nie wystarczy...
podobno ok. 1000zł, ale pewnie będą też tańsze wersje
super. Teraz dzieki tej karcie ruch beczki o 1% zblizy sie do doskonalosci i ruchu prawdziwej beczki. Ach, taka gra bedzie rewelacyjna. Nareszcie zobacze jak po strzale z M357 beczka bedzie sie zachowywala jak prawdziwa. Zawsze mi tego brakowalo w grach. Ta karta bedzie warta wszystkich pieniedzy. ROTFL.
ps. producenci gier moze zaczeli by sie zajmowac robieniem dobrych gier i optymalizacja kodu jak to bylo kiedys a nie durnym kleceniu coraz to nowych silnikow graficznych i obkladanie ich do durna fabuly i starymi, spranymi rozwiazaniami.
Niekoniecznie, dzieki tej karcie narescie bedzie mozliwe osiagniecie wiekszej wydajnosci w grach, a takie zeczy jak rozwalanie scian i wszystkiego co stanie nam na drodze nie beda juz nierealne... polecam sobie obejrzec filmiki na ich stronce.
A może mi ktoś powiedzieć, jak to się będzie montować?
Czy to jest jakaś dodatkowa karta(jak tak, to gdzie ją wetknąć, w zwykłe PCI?)?
Czy po prostu zamiast klasycznej karty ATI czy GF będzie miała być wkładana?
Indoctrine - jest to karta FIZYKI, więc oblicza tylko ruch przedmiotów w grze i ich wzajemne oddziaływania, więc będzie "wtykana" w slot PCI (albo PCI-e, nei doczytalem jeszcze)...
Iceman -po 1, procesor będzie odciążony od obliczeń fizyki, teraz zamiast 30 obiektów moze byc ich 30000 naraz i procesor nawet tego nie "zauważy"...
No właśnie o to mi chodzi, czy mając płytę z 1 PCI-E, bez AGP i kilkoma PCI zwykłymi będę mógł to sobie zamontować :D
te filmiki jakieś takie badziewne... niby pokazują możliwości tej karty fizycznej, ale paradoksalnie w tym tech-demo (destruction bodajże) fizyka jest tragiczna.
Pomijam już fakt, że wszystko się sypie jakby było wypełnione puchem, czy to skrzynia, czy to fragment skrzydła samolotu, czy też pocisk od samolotu, no ale żeby odłupać kawał metalowej konstrukcji strzelając z jakiegoś Desert Eagle to już przegięcie.
No panowie, skoro pokazujemy możliwości karty fizycznej to zachowajmy prawa fizyki, w koncu takie filmiki maja zachęcić a nie zniechęcić...
z tego co mi wiadomo, masz zazwyczaj 1 pci-e 16 (karta graf) i kilka pci-e 4 :P,
pomylilem sie, mamy dodatkowo PCI-E x1 a nie PCI-E x4 :]
a ja tam jestem pod wrażeniem tych demek. To wszystko cudnie się rozpada. Woda cudnie się leje. Jak ktoś ma jakieś doświadczenie w programowaniu, także na pewno doceni możliwości tych kart. Mam tylko nadzieje że te nie będą zbyt drogie. Zresztą po jakimś czasie pewnie będą zintegrowane z normalnymi kartami graficznymi.
tyle, że wszystko rozpada się w trybie "bullet-time" mimo że nie ma żadnego zwolnienia... czy to blacha, czy to beton, czy pusty baniak z wodą... wszystko opada tak samo, jakby bylo wykonane z tego samego surowca, tak samo wszystko reaguje na kule, wszystko tak samo sie niszczy. To już lepsza fizyka była w Max Payne 2
To co widzialem w HL2 i CS:S mi w zupełności wystarcza... A oglądając te filmiki nie zauważyłem nic za co warto by dać wiecej niż 100zł jeżeli to faktycznie odciąży procesor...
heh, a pewnie za rok taka karta fizyki bedzie w kazdym kompie, nawet waszym... to tylko kwestia czasu, zobaczycie ze w wymaganiach Unreal 2007 czy jakiejs przyszlosciowej gierki bedzie pisalo; karta fizyki, no i wszyscy pojda kupic taka karte no bo nikt nie chce byc w tyle... niedlugo taka karta pewnie stanie sie tak samo standardowym komponentem komputera jak karta graficzna. Tak to jest, jak pojawily sie pierwsze czytniki DVD to tez wszyscy nazekali, po co mi to jak CD odtwarza mi wszystko co mi potrzebne... a teraz prawie somi wiece jak to jest... ;]
Juz teraz tworcy w ogole nie beda musieli nad niczym myslec. Engine bedzie sie skladal z polaczenia SDK-ow do fizyki, grafiki i dzwieku. Skoro fizyka bedzie obliczana na karcie no to "sorry, ale tego sie nie da zoptymalizowac.. to musza zoptymalizowac goscie od karty fizyki".
Tworcy beda mieli wiecej czasu na fabule i grywalnosc... Buahhaha, niezly zart nie? Sam spadlem z krzesla jak go wymyslilem.
Eh.. ale i tak jakiejbysmy karty nie mieli to gry beda ciac. Szczegolnie jak nie beda zoptymalizowane pod dana karte. Ja mam taki nie fart, ze wydalem kupe kasy na GF6800 i teraz gry ze stajni Lionhead mi tna , bo ich glupi engine tnie na tych kartach. I nie jestem sam - na forach az wrzy, ze w B&W 2 sie nie da grac na GF6800. Po angielsku rwanie to stuttering, jakby ktos chcial przeszukac zagraniczne fora.
indoctrine -> a czemu mialo by nie dac? zdajesz sobie chociaz sprawe jak szybkie jest zwykle pci? a przeciez taka karta fizyki bedzie przesylac dane dotyczaca lokalizacji, a wiec zaledwie kilka liczb na obiekt (oczywiscie w przypadku efektow czasteczkowych ta liczba sie troche zwiekszy). na pewno wystarczy. zreszta tak czy siak jesli to rozwiazanie sie przyjmie to na pewno jako dodatek do karty graficznej albo beda wmontowane w plyte glowna... tak samo jak sie stalo z akceleratorami 3d (bo kiedys to byly osobne karty, a karta graficzna dzialala osobno - dzis juz nikt nawet nie pamieta tych czasow).
prawdopodobnie za jakis czas, ukaza sie karty graficzne zintegrowane z tym chipsetem, ew plyty glowne. Przypomnijcie sobie, jak bylo, jak sie pierwsze akceleratory graficzne pokazywaly :)
Co do dalszej listy nadchodzących gier, które korzystać będą z AGEIA:
- Duke Nukem Forever
Kasa Misiu, kasa :) Jak się chce grać w gry na najwyższym poziomie, to trtzeba wyskakiwać z kasy.
Ja uważam, że przez ostatnie 10-15 lat jedny w grach dokonywał się w sferze grafiki i muzyki. A to mało; fizyka jest ważna i basta. Wyobraźcie sobie piłkę nożną, w której każdy strzazł na bramkę będzie inny, bo będzie podlegać prawom fizyki - wiatr, siła uderzenia, rotacja. O pomieszczeniach w których można zniszczyć wszystko, wyrwać dziurę w suficie, rozwalić ściany nośne przez co zawali się budynek. Faaajnie będzie :)
10-15 lat? I tylko grafika i muzyka?
To żeś chłopie zaszalał :D
Taka zabawa z gadżetami kiedyś się skończy, no chyba że rośnie nam pokolenie niewymagających graczy - gry powinny być nie tyle wiernym małpowaniem rzeczywistości, co własnie ucieczką od niej, światem stworzonym w wyobraźni programistów. Mam wrażenie że twórcy gier mają jej z roku na rok coraz mniej, dlatego co i rusz wpycha nam się nowe gadżety zamiast ciekawych pomysłów w warstwie fabularnej...
I nastepne menu w grach do ustawienia fizyki w zaleznosci od "marki" karty do grafiki od wersji super off to wersji "o ja cie piernicze".
paranoja, to powinno byc zabudowane wchipy graficzne i wtedy by mialo sens.
Nastepne beda karty do wspomagania sterowania tymi super grami i karty do oddania emocji
postaci (bo bo musi byc osobowosc zeby byly emocje)
a potem karty, ktore beda kontrolowac karty.
racja, kodek fizyki na każdej płycie głównej!!!!!!!
ciekawe po co to ma byc :) znajac zycie znow bedzie za rok w kompie podzespoly wymieniac bo nic juz nie bedzie pasowac do gier:) bo to tak : tu nowa karta to znow trzeba zmienic plyte glowna karta graficzna i pamiec nie beda pasowac to je tez trzeba wymienic a komp nie wytrzymie obciazenia i bedzie trzeba nowy zasilacz.. tak to juz na swiecie bywa :D
Coy2K--->Mysle, ze ten bullet time jest po to, aby widozwie mogli dokladniej przyjrzec sie temu efektowi:)
Nie wierze, ze karta bedzie kosztowac 1000 zł. Bardziej racjonalna kwota byloby 400-600 zł.
Oj ludziska, bez podniety :P O tej karcie słyszałem już kilka lat temu i co? I nic.