Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Doom 3 Karty rodziny GeForce FX oficjalnie rekomendowane przez id Software

25.02.2004 13:12
Piotr44
1
Piotr44
205
Generał

Doom3 nie będzie najbardziej wymagającą tj. najbardziej zaawansowaną graficznie grą każda przyzwoita karta sobie z nim bez problemów poradzi zarówno Radeon 9700 jak i Geforce FX 5800.

25.02.2004 13:14
2
odpowiedz
zanonimizowany72699
20
Senator

niestety ja mam nieprzyzwoita kartę

25.02.2004 13:15
ciemek
3
odpowiedz
ciemek
143
Senator

no to powodzenia na FX5200...z miesiąca na miesiąc zapewnienia CArmacka wydają się mówić, że wymagania zarówno pod względem graficznym jak i obliczeniowym będą kolosalne...kicha...

25.02.2004 13:17
Piotr44
4
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

A to że Doom3 to będzie kicha to możliwe.

25.02.2004 13:20
5
odpowiedz
Piotrasq
163
Legend

Już chyba parę razy zmieniali rekomendację...

25.02.2004 14:01
👍
6
odpowiedz
zanonimizowany3918
21
Konsul

i bardzo dobrze. id software wie co najlepsze :P
zresztą, trudno nie oprzec się wrażeniu, że GFX (a w szczegolnosci seria 59x0), to karty stworzone dla Doom3 i jego pochodnych.

25.02.2004 14:40
7
odpowiedz
zanonimizowany19965
46
Generał

no coz mam tylko nadzieje ze na mojej niedawno nabytej 5700 gold 256 ram by pixelview bedzie szalal...

25.02.2004 14:45
snopek9
8
odpowiedz
snopek9
210
Pogrubiony stopień

Ciegawe na jakiej najsłabszej karcie się to uruchomi ? może na takim Riva Tnt m64 to sie włączy ,a żeby kupić karte specjalnie dla jednej gierki to jest paranoja.
Ja osobiście mam Geforca Ti 4200 i myśle ,że przy odpowiednim innym spzecie takim jak procek czy ram gra będzie hulała ,ze aż miło

25.02.2004 14:46
legrooch
👍
9
odpowiedz
legrooch
231
MPO Squad Member

i bardzo dobrze. id software wie co najlepsze :P
zresztą, trudno nie oprzec się wrażeniu, że GFX (a w szczegolnosci seria 59x0), to karty stworzone dla Doom3 i jego pochodnych.

i bardzo dobrze. valve wie co najlepsze :P
zresztą, trudno nie oprzec się wrażeniu, że Ati (a w szczegolnosci seria 9800), to karty stworzone dla HL2 i jego pochodnych.

25.02.2004 14:46
legrooch
👍
10
odpowiedz
legrooch
231
MPO Squad Member

Aha, zapomniałem....
Doom3 sucks....

25.02.2004 14:52
👎
11
odpowiedz
zanonimizowany2716
60
Generał

taaak legrooch, taaak - kolejny kuźwa malkontent specjalista murarz tynkarz ginekolog - brawo! wiesz jak jabłko smakuje zanim weźmiesz je do ręki, tak? kolejny "zawodowiec", który zamiast bawić się grami, bo od tego właśnie są, siedzi i mendzi naokrągło, uff

Ciemność widzę...

25.02.2004 14:57
12
odpowiedz
Lukxxx
216
Generał

A mi tam doom 3 bedzie chodzil na GF3ti500 i XP 1700+

25.02.2004 15:14
👎
13
odpowiedz
zanonimizowany3918
21
Konsul

legrooch -> pod względem grafiki Doom 3 roznosi HL2 jak gnój po polu :P więc co to wogóle za porównanie ?
heh, nawet niespełna 3 letnia pre-alpha dooma 3 wygląda 10x lepiej niz beta HL2 datowana na 30 wrzesnia 2003...

a tak poza tym to moze i Hl2 będzie lepiej działał na R9800 ale pamiętaj, że ATI słono zapłaciło Valve za optymalizacje pod Radeony...

25.02.2004 15:26
14
odpowiedz
Khelben
100
PointGuard

MAN5ON-->a myślisz że nVidia nie nie zabuliła iD software, że tak po prostu carmack uważa nVidie za lepszą firme niż ATi(lol) ?

25.02.2004 15:35
legrooch
👍
15
odpowiedz
legrooch
231
MPO Squad Member

MAN5ON ==> W czym ten doom tak wymiata niby?
Nie dość że wszystko wygląda jak lalki Barbie, to jeszcze stopień złożoności postaci jest taAAAAaaak wysoki....
Oskryptowane zachowania i świat? Trąci mi to Red Faction i rozwalaniem jaskiń.

<== Sabathius ==> jesteś prawdziwy mistrz! mój jedyny mentor! Brawa dla tego pana!

25.02.2004 15:37
😊
16
odpowiedz
Mark24
11
Legend

LOL Manson - cienkie te twoje wrażenia ;)

Za dwa lata pochowamy Rivę tak jak kiedyś pochowaliśmy Voodoo - zwykłe twarde prawa rynku gdzie lepszy wygrywa.
Co prawda Maniac Manson jeszcze długo będzie ludziom wmawiał, że ich Rivka leżąca w trumnie o której nikt nie pamięta jest kartą the best.

25.02.2004 15:39
😍
17
odpowiedz
zanonimizowany2716
60
Generał

zostawmy dywagacje, która gra będzie lepsza (jako gra w ogóle) do czasu kiedy pogramy w pełne wersje jednej i drugiej. Ja tam pieprze i nie ustawiam się po jakiejkolwiek stronie - w obydwie gry będę się zagrywał uchachany jakby mi kto w kieszeń narobił, czego i wam życzę

aha, nie zapominajcie o Stalkerze, bo w sieci aż buzuje od potyczek HL2 vs DOOM3, podczas gry rosjanie po cichutku (w miarę) dłubią sobie dłubią i wszystko na to wskazuje że wydłubią potwora - polecam nowe skriny na oficjalnej stronie - po prostu zabójstwo

25.02.2004 15:42
👍
18
odpowiedz
Mark24
11
Legend

Jak znam ruskim to grafa będzie jak HL2 i będzie śmigać nawet na Geforce 256

25.02.2004 15:42
👍
19
odpowiedz
zanonimizowany2716
60
Generał

legrooch -->> absolutnie nie zwilża mnie twoja ironia, zwłaszcza tak cieniutka, ale probuj dalej, chętnie się tu z kolegami pośmiejemy

25.02.2004 15:44
😊
20
odpowiedz
zanonimizowany2716
60
Generał

Mark24 -->> pewnie tak będzie, programiści zza Buga mają więcej pokory niż imperialistyczne świnie

25.02.2004 16:21
21
odpowiedz
zanonimizowany3918
21
Konsul

Khelben -> id nie musi nic woleć. poprostu GFFX (oczywiscie topowe modele) to lepsza karta do tej gry, i nie ma tutaj, żadnych tajemniczych optymalizacji.
w Doom 3 (w przeciwienstwie do Half-Life 2) nie są najwarzniejsze jednostki PS, ale wysoki FillRate oraz wydajna jednostka geometryczna - czyli to w czym GF jest lepszy od Radeonow. tak więc wybór FX jako najlepszej karty do nowej gry Id jast jak najbardziej logiczny, pomijając już sprawe UltraShadow, który w Doom3 spewnoscia okaze sie bardzo pozyteczny.

Mark24 -> nie mam pojęcia o co chodziło Ci z tą Rivą TNT (?!), ale ujeło mnie to za serce :P

25.02.2004 16:32
👎
22
odpowiedz
Lucky_
162
Generał

id powie wszystko jak im zaplaca, pamietam ze jeszcze niedawno bo jakis rok temu mowili ze na kartach ATI bedzie chodzic lepiej ehh :/

25.02.2004 16:41
😊
23
odpowiedz
zanonimizowany3918
21
Konsul

Lucky_ -> bo jeszcze rok temu nie było FXow ;)

25.02.2004 16:58
24
odpowiedz
Immothep
47
Errare humanum est.

Na jakimś serwisie czytałem wypowiedz carmaka na temat Doom'a 3 i kart NVidii i ATI

"(...)Silnik doom'a musi być zoptymalizowany pod kątem GFFX gdyż w obecnej formie karta Nvidii nie poriadziła by sobie z grą, natomiast na radeonach i tak będzie chodzić płynnie.(..)"

To chyba coś świadczy...

PS. Cytat z pamięci

25.02.2004 17:07
Erazor_XX
25
odpowiedz
Erazor_XX
89
give it to me baby!

Ja mam poważne powody do martwienia się - GF3 Ti ...

25.02.2004 17:07
😍
26
odpowiedz
zanonimizowany7559
70
Senator

Immothep --> Jak slysze takie slowa tworcow gier wszelakich to mi sie noz w kieszeni otwiera. wg mnie gra powinna byc optymaizowana dla kazdej platfory, a jezeli jej tworca jawnie przyznaje, ze tego nie robi (pewnie mu sie nie chce, a moze juz zapomnial jak to sie robi?), to moim zdaniem olewa nas graczy. Przez takich jak on dzisiejsze gry, ktore na sprzecie sprzed 2 lat spokojnie moglbyby isc na maks detalach, w polowie detali dzialaja jak zolwie.

25.02.2004 17:19
Jajo
27
odpowiedz
Jajo
55
Konsul

Eh jak kupie chłodzenie wodne to wycisne wszystko z mojego FX 5600 256 ddr by PiXelView zeby było aby te 30fpsów ;)

25.02.2004 17:51
28
odpowiedz
zanonimizowany1647
82
Legend

ja tam czeam na stalkera... gry robione rprzez Rosjan są bardzo dobrze wykonane i ... zoptymalizowane... to co robąna zachodzie to za przeproszeniem gów*** prawie wcale optymalizacji kodu tlyko dostosowywanie poleceń w języku niskiegop oziomu do odpowiedniej karty....

25.02.2004 18:44
29
odpowiedz
Dagger
47
Legend

Nie ma sie czym podniecać - pewnie za miesiąc zmienią zdanie ;P

Zreszta Doom wyglada na jedynie wtórną gre i nic nie wnosi do gatunku - jak mam sie przeciskać przez lochy to juz wole Painkillera za 20 zł :)

Mój typ to ofcors STALKER - poczytajcie sobie w FAQ na oficjalnej stronie co chcą wprowadzic do gry.

25.02.2004 20:22
30
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Doom3 od poczatku mialbyc tylko prezentacja silnika i tych technologii ktore beda podstawa przyszlych gier ;]
Immothep - cal yczas sledze pcozynania Carmacka i wogole i nigdzie a to nigdzie nie wyczytalem takiego czegos :D nie wiem albo se cos ubzdurales albo czytasz podworkowe serwisy :P Ja slzyszale mcos innego i nawet sa wywiady do sciagniecia z Carmackiem i wyraznei podkresla ze fx'y sa duzo wydajneisjze w przetwarzaniu geometrii oraz w fillrate i ze potrafia przerobic w jednym czasie duzo wiecej instrukcj ijakie narzuci programista i ogolnei prosciej pod fx'a cos napisac ;] no i Doom3 praktycznie nie korzysta z jednsotk iPxiel Shader 2.0 bo jest zbedna jak gra opiera sie tylko na bump mapach env mapach oraz dynamicznymi cieniami i oswietleniu ;] No ale nawet jakby korzystal to z sprytnym sdk typu CG Shader fx znow wypadl by lepiej :P No a na gf4 ti se pogradzie co problemo w rozdzialce chyba 800x600 bez anizo i aa ;] Ogolnei w tej grze najwiecej zjadaja mocy procka stencil shadows przy tym karty sie poca ;] No a ze Carmack chwalil radka 9700 no to juz dlatego ze w tym czasie nie bylo karty ktora pokazalaby plynnie na e3 doomika ;]

25.02.2004 20:23
31
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

A co do STALKERA to tez w sumie najbardziej czekam na ta gre :] Bedzie lazic szybko ,bedzie zoptymalizowana i jzu z screnow zapowiada sie nieeezly klimat :]

25.02.2004 21:11
32
odpowiedz
CrazyMan
64
Generał

ja mam Gf 3Ti 200 podawany w minimalnych wymaganiach ale obawiam sie ze se na tym nie pogram :P...naszczescie juz zbieram na wymarzonego radeczka 9700 :]

25.02.2004 21:33
Adrian Werner
33
odpowiedz
Adrian Werner
207
Generał

GRYOnline.plTeam


Coz..Doom3 w koncu to gra DX8, nie wykorzystuje nic z DX9(rzn..chodzi na OpenGL...ale mi chodzi o same efekty itp)..wiec nic dziwnego, ze Nvidia dobrze sobie z nia poradzi, a w takim HL2, wykorzystujacym DX9 GFy daja ciala az milo

25.02.2004 21:54
34
odpowiedz
Immothep
47
Errare humanum est.

Mr_Hyde ---> nic sobie nie ubzdurałem, ani nie czytam jakiś brukowców, postaram sie poszukać tego art'a

25.02.2004 22:03
😊
35
odpowiedz
zanonimizowany3364
68
Legend

A ja pamiętam jak Carmack mówił że rekomendowana karta do dóma 3 to Radeon 8500 :D

25.02.2004 22:13
Child of Bodom
36
odpowiedz
Child of Bodom
148
Woo Hoo!

Uuuu u mnie to na normalnych utawieniach by dopiero poszedl.

25.02.2004 22:33
37
odpowiedz
zanonimizowany86275
95
Generał

Ten gnojek Carmack mówił że GF 3 TI będzie wystarczająca żeby grać ze wszystkimi bajerami w d3.A ja głupi poszedłem i kupiłem R 900 PRO.Może ktoś wie jak DOOm 3 będzie chodził na GF 4200 TI,bo mam możliwość taniego zakupu?.

25.02.2004 22:38
38
odpowiedz
zanonimizowany3364
68
Legend

Victor Sopot --- > Lepiej się wstrzymaj. Za dwa lata Carmack powie że dóm będzie świetnie chodził na Radeonie Super-Duper 10 000 000 FX turbo-pro :D

25.02.2004 22:53
39
odpowiedz
zanonimizowany86275
95
Generał

Dobra bez jaj,jak ktoś grał w betę dooma3 na gf 4200 ti to niech mi powie czy można spokojnie grać.

25.02.2004 23:05
MasterDD
😊
40
odpowiedz
MasterDD
75
:-D

hehe, macie problemy :D
Zalecenia to sa rowniez chwyty marketingowe, czy nvidia czy ati ,to jest jeden czopek.

Pamietam jak robilem sobie timedemo jak wyszla alpha.
Mam a xp 2000, GF4 TI4200 ,256 DDR (teraz mam 512)

i zgadnijcie ile mialem FPSow ?

ano 32 fpsy !! a czy to jest az tak malo ?
Wylaczy sie pare gowien, i juz lecimy z 40 fps!
Przypominam ,ze gralem na 1024 ,a nie jak mowil Mr_Hyde 800x600.

Podsumujmy - GF4 TI 4200 na alphie w 1024 jedzie 32 fpy.
pelna versja gry - powiedzmy 40 klatek spox.

Carmack wie co mowi. Powiedzial ,ze ruszy na GF3 TI to ruszy !!!
Bedzie chodzil jak slideshow ale chodzic bedzie !

25.02.2004 23:06
MasterDD
😉
41
odpowiedz
MasterDD
75
:-D

Victor Sopot => Tak spoko bedzie mozna grac i zadna lama mi nie wmowi ,ze nie bedzie mozna !

Robicie wokol siebie jakies dziwne sceny ! Nie wiem po co...

25.02.2004 23:10
42
odpowiedz
zanonimizowany119919
7
Konsul

Ta jasne , nvidia , yhy juz to widze :D nvidia i jej "pełna "obsluga dx 9 haha :P chyba "niepelnosprawna"obsluga dx 9 :D

25.02.2004 23:19
Septi
👎
43
odpowiedz
Septi
152
Starszy Generał

Eh mam nadzieje że na Radkach 9800 PRO gierka będzie smigać,bo qrfa już mnie męczą te gównianie gry robione pod dany typ karty.Niech w końcu do cholery zaczną robic gry na wszystkie nowe karty,przeciez nie bede kupował Radka 9800 PRO i GF 5800,5900 żeby pograć w każdą gre odzielnie.

25.02.2004 23:27
MasterDD
😡
44
odpowiedz
MasterDD
75
:-D

Boze...
Gry sa robione pod DX'y ! A karty graf tez pod DXy i GRY !!!
To nie gra jest robiona pod karte. Karta daje mozliwosci, ale nie ultimatum.

Dajcie sobie na luz z tymi bredniami...

25.02.2004 23:29
MasterDD
😒
45
odpowiedz
MasterDD
75
:-D

o jeny jeny! ale ja przeciez nie mam miejsca na dysku !!!
a doom tszy ! potrzebuje duuuzo miejsca! co ja teraz zrobie!
przeciez ta gra jest pod western digital! o ja !!! a ja mam seagate'a !
przeciez ja sie zalamie :(

25.02.2004 23:33
Septi
😒
46
odpowiedz
Septi
152
Starszy Generał

MasterDD luzik,bo ja myślałem że D3 chodzi tylko na Maxtorach a ja mam IBM'a.Wydawało mi sie również że D3 chodzi lux na S3 Trio a ja mam Voodoo2.A nie uważasz że 16 mb ram to troche za dużo na D3 ?

25.02.2004 23:36
47
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Sebul :D:D:D tylko ze doom3 jest pisany pdo opengl i pdo nim karty nvidii wypadaja lepiej nzi ati :P i jeszcze jedno doom3 nie korzysta prawie wogole z jednostk ipixel shader :D ale z innych mozliwosci :] Noale zgodze sie ze posiada niepelnosprawna obsluge dx9 ale tylk odlatego ze t karta ma architekture w chu** rozniaca sie od specyfikacji dx9 :D:D:D ale przy wykorzystaniu sprytnego cg shader nvidia kroluje :P no i ze nvidia lubi sponsorowac niektore gry to i beda robione shaderk ian cg shaderku :Dbo an kartach nvidii to prostackie :Da na radku trzeba sie napocic :P

25.02.2004 23:37
48
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Zreszta spojrzec na takiego FarCry : korzysta z wlasnie jezyka cg shader i invidia ogolnie prowadzi w testach :]

25.02.2004 23:46
MasterDD
😊
49
odpowiedz
MasterDD
75
:-D

Septi => spoxik, ja sie nie zgiewam, ale jestem starsznie nervowy i jak widze jak wszyscy lamentuja i nie maja ku temu powodow to mnie ....
Ale tak, 16 MB to stanowczo za duzo :D

25.02.2004 23:55
Septi
👍
50
odpowiedz
Septi
152
Starszy Generał

MasterDD też mi sie tak wydaje.Chyba sprzedam jedną ósemke.

Mr_Hyde u mnie Far Cry chodził całkiem niezle i to na MSI GF3Ti200 Pro-VT 128 DDR,Athlonie 1,7 i 256 SDR PC 133.Wszystkie detale na High poza Texture Quality które były na Medium.Także myśle że 512 DDR PC 400,Athlon 2,8 -3,0,Radek 9800 PRO i można grać na very high.No może 1 GB ramu w ostateczności.

26.02.2004 00:01
👎
51
odpowiedz
zanonimizowany107980
5
Centurion

Doom3 będzie porażką. Już teraz to widać. Niedopracowany Engine, niby wymagający, a po prostu pełen bugów.

26.02.2004 00:28
52
odpowiedz
zanonimizowany3918
21
Konsul

Immothep -> no czekam na tego linka ;)
nawet jeśli faktycznie jakis serwis zamieścił takiego newsa to jest to najzwyklejsze kłamstwo. HardOCP przeprowadził testy róznych kart w doom3 jeszcze na dłuuuugo zanim id wybrało NV, a więc gra nie była jeszcze zoptmalizowana pod jakąkolwiek karte. wyniki mówią same za siebie - FX poniewiera "radziem" zarówno bez jak i z AA, w wszyskich rozdzielczosciach. piękna sprawa :D
zresztą jeżeli FX, żeczywiscie tak sałbo by sobie radził z Doomem 3 to dlaczego na zeszłorocznym QuakeCon Id do oficjalnej prezentacji MP użyła własnie FX 5900 Ultra, a nie np. R9800 Pro ?

jeszcze tylko słowo o shaderach. FarCry to doskonały przykład na to co patrafią jednostki PS GFXa.
cg shader oferuje wyraznie lepsze efekty od HLSL PS 2.0. zresztą mozna się było tego spodziewac po nieciekawym jakosciowo 3dm2k3 ("pure" DX9), oraz po pięknych demkach NV -Volcano, Dawn i inne (Cg shader)...

Reimei (?) -> LOL. masz jakieś wtyki w Id software czy poprostu sciągnołeś sobie pre-alphe? jeżli to drugie to lepiej wogle nie pisz takich bzdur, bo narazasz sie na śmiesznośc...

26.02.2004 00:32
MasterDD
👍
53
odpowiedz
MasterDD
75
:-D

Reimei => Plemnik ,ktory zaplodnil Twoja stara byl porazka :D

ale wkoncu masz racje! alpha (ver 0.02) i ma bledy ?!? przeciez to nie dopuszczalne :D

26.02.2004 01:21
👍
54
odpowiedz
zanonimizowany1184
89
Generał

Gwoli ścisłości, Immothep ma racje - również pamiętam jak pan Carmack informował w ten sposób o niewydolności kart z rodziny FX (nie on jeden w historii tych układów). Nie ma co dyskutować na czym Doom3 będzie chodził lepiej czy gorzej - to wyjdzie w praniu.

I może większość dyskutantów nie zdaje sobie sprawy, ale to zależy nie tyle od wydajności tych wspaniałych układów jakimi sie nawzajem zarzucacie, tylko tym, jak człowiek odpowiedzialny za kodowanie zoptymalizuje kod - pod NV czy pod Radeona. Dobrze było by pod obie karty. Ale magia $ sprawia, że różnie z tym bywa ;)

MAN5ON --> bronisz nVidii wszelkimi możliwymi środkami, pomijając fakty. Tak NV robi bardzo wydajne karty, tak obsługa Cg to świetna spraw i nie, te karty są cienkie jak tylnia część ciała węża w grach z PS2.0. Nie ściemniaj że 3DMark ma kiepskie efekty, polecam zagrać w gry pokroju TR: TAoD i inne w pełni korzystające ze specyfikacji PS2.0. Będziesz mógł przyznać że Twoja karta radzi sobie z nimi dużo gorzej niż konkurencja ;)

26.02.2004 02:12
55
odpowiedz
zanonimizowany3918
21
Konsul

Zodiac -> "bronisz nVidii wszelkimi możliwymi środkami, pomijając fakty"
no własnie odnosze wrazenia, że jako jedna z niewielu osób na tym forum (nie da sie ukryc, że zdominowanym przez zwolenników ATi), próbuje zwrócić uwage na WSZYSTKIE fatky a nie tylko bez przerwy zasłaniac sie PS 2.0 (a dokładniej MS HLSL PS 2.0) i pisząc "FX to badziew bo ma słabe PS 2". a prawda jest taka, że większosc tych "guru 3d" nie widziała nawet tej karty na oczy (pomijajac "cuda" typu 5200/5600).

nigdy nie broniłem NV wszelkimi mozliwymi sposobami i nie jest to tajemnicą. nieraz pisałem o słabosciach FXow w wątku seryjnym o kartach graficznych.

a to, że 3d smark03 wygląda słabo to nie żadna sciema. porównaj go sobie do chociazby wspomnianego przeze mnie Volcano a zobaczysz, że produkt Futuremark nie wyciska wszystkich soków z dzisiejszych akceleratorów 3d.

ps. TRAOD nie wykorzystuje w 100% PS 2. 3d mark 03 także. jedyna znaną mi aplikacją w pełni wykorzystującą najnowsze shader jest...ShaderMark.

ps2. w poprzednim poscie zapomniałem dodać linka do testów na HardOCP... ktoś jeszcze się łudzi, że FX nie radzi sobie z Doom 3?

26.02.2004 02:28
56
odpowiedz
Immothep
47
Errare humanum est.

Dzisiaj nie jestem jzu w stanie racjonalnie myśle ;) a wiec i szukać linka (wiecie napoje wysokoprocentowe), ale Zodiac też widział ten wywiad (chyba skor tak mówi jak powiedzal) jutro poszukam

PS sory za nielogincze zdania i tam błedy jezeli jakiessa, ale wiece ;P jak to jest jak szumi... szzzzzz psssss

26.02.2004 02:32
57
odpowiedz
zanonimizowany1184
89
Generał

MAN5ON --> to forum nie jest zdominowane przez zwolenników ATI. Każdy z czytelników zainwestował kasę w coś co uważa za dobry zakup i tego broni. Ale nie popadajmy w obsesyjne upiększanie swojego ulubieńca, karty ATI i NV maja swoje plusy i minusy. Reszta to tylko marketingowe zagrania, w które za bardzo uwierzyłeś.

O ile pamiętam według pana C. FXy w D3 nie radziły sobie ze standardowym kodem, wykorzystującym m.in. PS2.0 (znowu czepiamy sie numerków). Musiałbym sprawdzić szczegóły, ale w tekście jego wypowiedzi jaki czytałem dawno temu na jednej z zachodnich witryn było coś o specjalnym trybie obsługi kart NV, który miał dawać lepsze rezultaty niż defaultowy, którego używa np. ATI.

btw - Doom3 będzie chodził pod Direct3D czy jak wszystkie gry id do tej pory pod OpenGL? Umknął mi ten jakże znaczący szczegół.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-26 02:29:07]

26.02.2004 02:46
Septi
58
odpowiedz
Septi
152
Starszy Generał

Zodiac coś mi sie wydaje że do wyboru będzie OpenGL jak i D3D ale na 100% nie jestem pewien.

26.02.2004 02:47
😃
59
odpowiedz
zanonimizowany1184
89
Generał

OK, znalazłem dokładne info -->

We emailed id Software guru, John Carmack about his experience with NV3x hardware on Pixel Shading performance, and this was his reply:
Q: John, we've found that NVIDIA hardware seems to come to a crawl whenever Pixel Shader's are involved, namely PS 2.0.Have you witnessed any of this while testing under the Doom3 environment?
John Carmack: "Yes. NV30 class hardware can run the ARB2 path that uses ARB_fragment_program, but it is very slow, which is why I have a separate NV30 back end that uses NV_fragment_program to specify most of the operations as 12 or 16 bit instead of 32 bit."

Czyli jak mówi nasz bohater, by uzyskać wzrost wydajności na kartach GF-FX, został dla nich stworzony specjalny tryb PS2.0, w którym precyzja operacji na tych jednostkach została zmniejszona do 12 lub 16 zamiast 32 bitów. O tym mówił Gabe przy okazji podawania informacji o HL2 i to świadczy o słabości tych układów.

Carmack twierdzi że nie ma to większego znaczenia, Gabe mówi co innego, a my wiemy tyle, że w zasadzie sprowadza sie to do sposobu użycia tych jednostek - jeśli programista zażyczy sobie, by jakość była widoczna, to będzie, a jeśli nie, to różnica będzie znikoma.

26.02.2004 08:09
60
odpowiedz
zanonimizowany21149
62
Konsul

paranoja : \ a to na 3 ti mialo zajebiscie chulac.. heh :

ja sam mam Radka 8500 i mam nadzieje ze jakos pogram.. nie mowie oczywiscie o wysokich detalach

co do kolegi mowiacego ze doom3 zmiazdzy hl 2 pod wzgledem grafy i mozliwosci... nie moge sie z tym zgodzic : O

wedlug mnie bedzie zupelnie odwrotnie. mappingi to nie wszystko

26.02.2004 11:37
61
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

GF FX"y eni sa zgodne ze standardowymi jendsotkami ps2.0 a rczej z kodem pod te karty pisanym :] Dlatego nVidia sila rzeczy musiala stworzyc cg shader ktory w pelni w przeciwienstwie do bibliotek dx9 czy ogl wykorzystuje to co te shaderki 2.0+ daja :] Nop a ze doom3 ma rozne tryby renderowanai dla roznych kart to wiadomo od dawna ;] Ale dziwi mnei jedno to dlaczego jak roznica jest znikoma na ati Carmack nie uzyje 16 bitowej prezycji ?? ;] Bo przecierz niby na tej 16 bitowce fx'y (5900+)miadza karty ati w testach w doomie3 ;] i to dosyc sporo przewaga ;] To mnei wlasnie ciekawi :D No ale FarCry przy wykorzystaniu cg shader korzysta z 128 bitowej precyzjii jaka posiadaja tylko fx'y w swoich ps2.0+ ;] i gierka chula lepiej niz na ati :p No ale coz cg shader nie jest zby popularna biblioteka a dokladniej nie jest zbyt popularnym sdk ktory naprawde by uproscil programista zycie i w przypadku kart nvidii i ati w celu programowanai shaderow ;]

Wiadomość Doom 3 Karty rodziny GeForce FX oficjalnie rekomendowane przez id Software