GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

S.T.A.L.K.E.R Alpha wyciekł!:)

29.12.2003
22:01
[1]

Darfii [ spamer ]

S.T.A.L.K.E.R Alpha wyciekł!:)

i stało się stalker w wersji alpha wyciekł! Plik jest niewielki i waży 14x9.31 mb.

ładne texturki:)------------>

29.12.2003
22:06
[2]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Powiem tyle - widzialem ostatni zwiastun w hi resie stalkera i wgniotl mnie w fotel. To bedzie gra. Te wszechobecne uczucie pustki, wymarcia i w ogole. Klimat :-)

I ta grafika.. Ciekawe jak dalece alphie jest do oryginalu.

29.12.2003
22:08
[3]

Darfii [ spamer ]

aktualnie próbuję to ściągnąć. Jeśli juz ktoś to uczynił niech podzieli się wrażeniami co i jak:)

i jeszcze obrazeczek--->

29.12.2003
22:09
smile
[4]

oksza [ Senator ]

tak....wszechogarniająca cisza...
słchać tylko pisk włączanych klientów bittorrenta i emule.

29.12.2003
22:11
[5]

ronn [ moralizator ]

elfik --> Jesli wszystko wymarlo, to do czego sie szczela? :)

29.12.2003
22:12
[6]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

oksza - lepiej tego ujac nie mogles :)
ronn -> z tego co wywnioskowalem ze zwiastunu, to do mutantow popromiennych rodem z czernobyla i innych stalkerow ;-)
Ale klimat naprawde miazdzy :)

29.12.2003
22:16
[7]

oksza [ Senator ]

-->>elfik
tak, klimat to te shoty mają. tylko czy toto ruszy u mnie, o to się martwię.

ale znowu wyciek, to już się robi niezdrowe. rozumiem, raz, fajna atrakcja. dwa razy. ale powoli zaczynam podejrzewać producentów że robią to specjalnie, żeby wyprzedzić konkurencję.

29.12.2003
22:17
smile
[8]

HuntERjf [ Konsul ]

I tak mójkomp tego nie udzwignie :((( A taka fajna gra :((

29.12.2003
22:21
smile
[9]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

oksza

Ano.. najgorsze jest to, ze jak to juz w przypadku tak dlugo oczekiwanych hiciorow bywa.. Czlowiek moze po prostu zmieknac i porwac swoje oczy na taka pre alphe or sth. A to juz podchodzi pod psucie sobe zabawy ;-) Bo - jak to mowia - pierwsze wrazenie sie liczy. Niezaleznie od opakowania. A co do sprzetu - zaplanuj to sobie po mojemu. Akutalnie mam klientow na moja nerke w Rosji, zawsze starczy na jakas lepsza pentiawke i radeona. ;-P

29.12.2003
22:23
smile
[10]

Darfii [ spamer ]

bez przesady, grafa jest b.dobra, ale nie do nie udźwignięcia, toż to nie HL2, czy Doom3. Moim zdaniem dobrze, że te alphy się pojawaiją, przynajmniej można nabrac zdrowego stosunku do tych gier a nie brać się na marketingowe ściamnianie wydawców.

29.12.2003
22:25
[11]

oksza [ Senator ]

-->> elfik
no widzisz, ja nie mam takich problemów - mam hipoplazję lewej nerki - jest mała i pracuje na "60% capacity", kto by tam ją chciał... najwyżej sobie wiatraczek za nią kupię :D

29.12.2003
22:27
smile
[12]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

>> oksza

zawsze cos, zawsze cos, przeciez od maluczkich rzeczy sie zaczyna :-P A jesli szukasz posrednika to niesmiale podnosze reke ;-)

29.12.2003
22:28
[13]

dziku86 [ The Cure ]

kiedy ta gra wychodzi ??

29.12.2003
22:29
smile
[14]

oksza [ Senator ]

-->> elfik
eee... poczekam, zobaczę. dzięki za ofertę :> na razie tylko raz w życiu zmieniałem sprzęt specjalnie do gry - i to był Quake 1. nie spodziewam się nastepnych rewolucji.

29.12.2003
22:31
[15]

...Soul Surfer... [ Legend ]

dziku86 ---->> maj 2004...

Eeee tam pieprzyc alfy, bety, gemmy, delty i blondynki tez... juz wole zaczekac na demko.

29.12.2003
22:43
[16]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

Darfii ---> pliz, rzuć mi na maila skąd to ściągasz tak ładnie proszę.

O, uśmiechnę się nawet ładnie ---> :D

29.12.2003
22:44
[17]

ttwizard [ Generaďż˝ ]


Darfii --> Z tego co widzialem na filmikach s.t.a.l.k.e.r smialo moze konkurowac z h-l 2 i doom3. Pod wzgledem grafiki wyglada przepieknie.

29.12.2003
22:48
[18]

...Soul Surfer... [ Legend ]

ttwizard ----->> Grafika ???... pffff... co ty wiesz o grach. W STALKERZE nie chodzi o jakas pfff grafike a o klimat cos a'la Fallout.. ale tak grafa musi byc rewalka wtedy Gra napewno bedzie Git... zalosne.

29.12.2003
22:53
[19]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

No tak, tylko czekać, a pojawi sie beta Far Cry.

29.12.2003
23:07
smile
[20]

SEW [ Generaďż˝ ]

Ludzie jezeli ktos juz to sciagnal i gra to niech powie na jakim sprzecie odpalil i z jakim rezultatem. Ja cholera nie moge sciagnac- modem. Ze tez akurat teraz w akademiku nie jestem :) Jak pech to pech :(

29.12.2003
23:09
smile
[21]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Apel do Ludzi Dobrej Woli--> ktokolwiek juz sciąga lub zna źródło, to niech mi prześle na [email protected]. Jak by co, to z góry dzieki!!

29.12.2003
23:13
[22]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Dajcie jakiś link dla torrenta :D

29.12.2003
23:14
smile
[23]

holyfire [ Konsul ]

Skąd to można zassać? szukam i szukam i znaleźć nie moge :(

29.12.2003
23:19
smile
[24]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Na edonkeyu jest Stalker.Demo.bin i waży 340.92 Mb, trochę ludzi to ciągnie ale nie wiem czy to nie fake. Darfii pisze, że ma 14*9,31 mb.

29.12.2003
23:20
[25]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

ponawiam prośbę - jesli moglibyscie to prosze o przeslanie linku do downloadu lub torrenta na maila -
[email protected] lub [email protected]

WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE :))

29.12.2003
23:28
[26]

spider2000 [ Master Of Windforce ]

Proszę o jakieś soprawdzone linki do torrenta/mułka na maila [email protected] :).

29.12.2003
23:34
[27]

holyfire [ Konsul ]

Czy będzie ktos tak uprzejmy i zapoda mi link na gg ,albo na mail [email protected]?

29.12.2003
23:43
smile
[28]

Darfii [ spamer ]

poprawka- 9*14,31MB (źródło Nforce)

spokojnie jutro lub nawet jeszcze dziś będzie torencik na suprnova:)

29.12.2003
23:48
[29]

Mysza [ ]

Czytałem gdzieś obiecanki twórców, że pomimo doskonałej grafiki, gierka ma mieć tak zoptymalizowany engine, aby hulać nawet na całkiem przeciętnym sprzęcie... więc jestem dobrej myśli... swoją droga na tej samej stronce chwalili się, że cały teren ma być wiernym odtworzeniem autentycznych okolic Czernobyla zrobionym na podstawie fotografii... nawet kształty koron drzew mają odpowiadać tym rzeczywistym... poczekamy... zobaczymy... :))))

29.12.2003
23:51
[30]

holyfire [ Konsul ]

gdzieś ty to znalazł na n-forcie?

30.12.2003
00:07
[31]

Mastyl [ Legend ]

Mysza - a ja z kolei niewierze w te obiecanki o optymalizacji. Deusa Ex 2 tez tak optymalizowali... latwiej poczekac z premiera kolene pol roku niz zoptymlizowac.

Ale ja tez bardzo na te gre czekam, gdyby jeszcze miala jakims cudem tryb multi, bylbym zachwycony.

30.12.2003
00:12
[32]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Darfii --> Skoro nie ma na razie żadnej wzmianki ani na Suprnova ani na nforce to skąd wiesz jaki to ma rozmiar?

30.12.2003
00:33
smile
[33]

Darfii [ spamer ]

Nforce---Forum (konieczna rejestracja)
Torrenbits--Forum (konieczna rejestracja)

i wiele innych...jest alpha, nie ma złudzeń:)

30.12.2003
00:40
[34]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Na forum isonews tez jest o tym watek...

U can play one map.There is second one but it wont run on my comp...but it does run on da.x `s
There are some zombie like characters, rats!(they attack you), and soldiers that shoot you sometimes.
There also is one car but u can`t drive it.
It looks awesome and runs fluid.
There is no "main menu".
There is a starting screen and console.
Only one weapon(as far as i has know) - pistol.
Edit-u can change weapons by using 1,2,3,4,5, pistol is default.

There are 6 different executablses(1.exe and 5 .bat)

Oh and as for sound, there is weapon sound and some impact sounds, but nothing else.

30.12.2003
00:40
smile
[35]

Coy2K [ Veteran ]

noo gierka miodzio sie preezentujwe. Niestety to juz nie jest era Gf2 a Gf4 i Radeonów 9800...trakie rzeczy kosztują i to sporo a kaski sie nie ma. Wielka szkoda bo mialem wielką ochotę zarwac niejedną noc przy tym tytule jak i przy paru innych...ale czeas pokaże ...do hl2 i paru innych tytułów jeszcze trozzske czasu zostało wiec moze sie uzbiera żądaną kwote

30.12.2003
03:47
smile
[36]

Septi [ Starszy Generał ]

Eee sranie w banie panowie,to żaden wyciek,producent pewnie specjalnie puścił tą wersje do netu.W końcu 2 mapie z całości gry to tylko kropla w morzu,już bym sie nie dziwił gdyby to był stalker ukończony w 80% :-).

30.12.2003
07:32
[37]

Madtrackus [ spamer ]

Taki sam chwyt reklamowy jak iD i Valve :) Teraz same alphy beda wyciekac zeby podbic serca graczy ^^

30.12.2003
08:58
smile
[38]

^JUNKERS^ [ PS2 Hard User ]

Nie wiem czy powinnienem :/ www.zone.ee/da_x/pildid/

30.12.2003
09:42
[39]

art.pl [ Konsul ]

no ludziska dajcie wrescie jakies namiary na ta gierke:)

30.12.2003
11:37
smile
[40]

Darfii [ spamer ]

No ściągnołem wreszcie i...


PANOWIE i PANIE (he?) Ta gra ma wprost BOSKI silnik!!!!

Ilość szczegółów otoczenie o wiele wyższa niż HL2 a prędkość wyświetlania grafiki?...

TAK się powinno pisać gry naPC!!!!!!!!!!!!!

Zero zwolnień, średnia feamerate na athlonie 1000, 256 mb ram, geforce 3 TI500 to 45 fps. Najmniej miałem 24, najwięcej 110.:D:D:D lol.

Obawy więc co do wymagań są przesadzone!! Zagra każdy. Naprawdę ilość szczegółó i drobnycgh smaczków powala, a toż to dopiero ALPHA!!


Mama jednak podejżenie, że to wyciek kontrolowany...i dobrze

30.12.2003
11:39
[41]

SirGoldi [ Gladiator ]

Mi sie zdaje ze to tworcy specjalnie udostepnili Alphe zeby zrobic troche szumu i pozytywna reklame :)
Moglby mi ktos to wyslac na maila??? [email protected]

30.12.2003
11:51
smile
[42]

Lightning [ Chor��y ]

Darfi moglbys odezwac sie do mnie na GG moj numer 1160408 powiedz tylko skad sciagnales to... bo ja szukalem w wielu zrodelkach i nie ma nic... hmmm dziwne to jest

30.12.2003
11:57
smile
[43]

^JUNKERS^ [ PS2 Hard User ]

Darfii---> Mam identyko sprzęt jak Ty :D No prawie bo mam GF3 Tit 200 :/ Ale to chyba dużo nie zmieni ! :D

30.12.2003
12:03
[44]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

No właśnie, skąd wy to ciągnięcie? Też nigdzie nie moge znaleźć. Jakies ftp?

30.12.2003
12:08
smile
[45]

Mysza [ ]

Mastyl --> No widzisz!! A jednak... :)))))))))

30.12.2003
12:29
smile
[46]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

...Soul Surfer... --> Naucz sie czytac ze zrozumieniem. Najlepiej skoncz podstawowke. POWOLI PRZECZYTAJ POST Darfiego, a potem moja odpowiedz. Kto teraz jest zalosny ?
Co ty wiesz o czytaniu ze zrozumieniem ? pfff..

30.12.2003
12:31
smile
[47]

Kompoholik [ Designed by AI ]

ttwizard - > obawiam się, że Soul Surfer jest już troszeczkę po podstawówce. :)

30.12.2003
12:33
smile
[48]

^JUNKERS^ [ PS2 Hard User ]

Dobra, dobra kto poratuje biedną duszyczkę i poda na GG namiarki na STALKERA ? :D Nie bądcie hamy:P

30.12.2003
12:37
smile
[49]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

Kompoholik --> Po jego wypowiedzi nie moge tego stwierdzic.

30.12.2003
12:37
smile
[50]

Darfii [ spamer ]

ja ściągnołem Torrentem (zamknięte forum) ale na 100% musi pojawić się na supnowa. cierpliwości ściągnie każdy. Pliczek nie jest duży 117.78 mb. Wszystko inne to Fake wiec nie ściągać żadnych potworów po 350, czy 700 mb:D.

Po rozpakowaniu zabiera z dysku tylko 230 mb (doom3-wstydź się!:) mapy są ogromne!, aczkolwiek przydałoby się rochę więcej optymalizacji (z pewnością jeszcze poprawią silnik) wewnątrz budynków. Z tego co jest napisane na loaderze gry jest to alpha z roku 2002!

30.12.2003
12:38
[51]

_Robo_ [ Generaďż˝ ]

Tylko nie piszecie ze default gra chodzi w 16 bitach i 800x600... wtedy faktycznie chodzi ladnie, ale pusccie na 32 bity i 1280x1024 i juz nie jest tak bosko, co nie znaczy ze nie ga sie grac. :)

30.12.2003
12:42
[52]

Immothep [ Errare humanum est. ]

jeszcze z 40min i obadam na swoim (biednym) sprzęcie
mam nadzieje ze bedzie chodzić lepiej niz alpha doom'a 3

30.12.2003
12:43
[53]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

Darfii --> Mam gf4ti, 384ramu i taki sam procek... jezeli te wymagania sa prawda to ^_^
Moglbys sprawdzic jak dziala ci w 1024x768 ?

30.12.2003
12:45
smile
[54]

Lightning [ Chor��y ]

Darfi wyslij tego torrencika na moj e-mail prosze... co ci szkodzi... ?
moj e-mail to : [email protected] kazdy chce juz podziwiac tego stalkerka :)

30.12.2003
12:52
smile
[55]

Darfii [ spamer ]

strzelam i strzelam i ciągle 90 fps:D Oskar za silnik.

----->

co do tych linków itd. no dobra daje namiary:

Wejść na TorrentBits, zarejestrować się (sekunda), wejść na forum , odszykać wątku o stalker alpha,nacisnąć na link i za pół godzinki macie alphe:)

Enjoy!

30.12.2003
12:53
[56]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Lightning ---> sprawdz poczte :)

POZDRo

30.12.2003
13:02
smile
[57]

magex [ Pretorianin ]

Mysza--->Mastylowi się coś pomyliło ...Sprawa optymalizacji Deus Ex 2 jest bowiem sprawą nieco inną .Po pierwsze już pierwsza czesc Deus Ex-a pokazała brak umiejetności optymalizacyjnych u twórców..Po drugie DX2 w który dane nam pograć na pc jest tylko bardzo niechlujną konwersja z Xboxa.Inne ładne graficznie gry jak POP,Max Payne 2,Beyond good and Evil zostały zooptymalizowane bardzo dobrze.
Co do STALKERA to nie wątpiłem w obietnice autorów (m.in dotyczące optymalizacji)..Rosjanie pokazali że potrafią z wielką dbałością o szczegóły tworzyć wspaniałe gry jak np. Silent Storm ,Blitzkrieg. Są tutaj konsekwentni i o wiele pracowitsi od swoich zachodnich kolegów ..
Darfii------> " aczkolwiek przydałoby się rochę więcej optymalizacji (z pewnością jeszcze poprawią silnik) wewnątrz budynków."
Ciesz się że w ogóle działa na takim złomie jak twój komp :P

30.12.2003
13:03
smile
[58]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Darfii --> dzięki za odtajnienie :)

30.12.2003
13:15
smile
[59]

magex [ Pretorianin ]

Darfii----->Jako że do końca tego miesiąca mam obcięty limit w chello za przekroczenie limitu :/ i nie mam możliwości ściągniecia alphy -- 2 pytania :
1. Jak z fizyką w alphie S.T.A.L.K.E.R -a ?? realistycznie poruszane ,niszczone obiekty ,ragdoll???
2.Na jakiej rożdzieloczości wyciągasz to 90 fps ?? Powiedz ile masz na rożdzielczości 1024x768+ . ?

30.12.2003
13:20
[60]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Czy ktoś wie jak wyłaczyć to info z lewej, bo troche przeszkadza :)

chodzi faktycznie ładnie nawet na GF2, tylko textury defaulowo sa w dosyc niskiej rozdziałce

30.12.2003
13:27
smile
[61]

Lightning [ Chor��y ]

Znalazłem swietna strone o STALKERZE w wersji ALPHA :)
www.stalker-alpha.prv.pl sprawdzcie i sami ocencie !! czekam na opinie... :P

30.12.2003
13:28
smile
[62]

Darfii [ spamer ]

w 1024x768 nie ma praktycznie żadnej różnicy w framerate:D

za to po aplikacji 32 bitowego koloru gra się wysypuje. Gra posiada niezły Dithering toteż w wyższej rozdziałce te 16 bitów praktycznie nie przeszkadza. Apropos szukam jakiegoś konfigu na zewnątrz i cholera nie moge znaleźć. Gra włącza się zawsze na defaultowych ustawieniach, bawienie się konsolą jest męczące:)

30.12.2003
13:29
[63]

Darfii [ spamer ]

Immothep--------->rs_stats off

30.12.2003
13:33
[64]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Darfii ---> znalazłeś coś do czego można postrzelac, bo ja nie :(

PS. narazie brak w tej alphie fizyki (przynajmniej ja nie zauwazyłem jej obecności)

30.12.2003
13:38
[65]

Immothep [ Errare humanum est. ]

sorry za statsy ale jak zmienić rozdziałke i inne duperele?
podaj komendy jezeli jakieś znasz

POZDRo

30.12.2003
13:44
smile
[66]

ronn [ moralizator ]

Lightning --> Mozna powiedziec, ze na tej stronie jest wszystko, czego mozna sie dowiedziec o tej alphie :)

30.12.2003
13:45
[67]

Immothep [ Errare humanum est. ]

blah ale gafa :D odpaliłem demo a nie gre wiec cofam mojego posta z [30.12.2003] 13:33 :P

30.12.2003
13:48
[68]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

A czy ta alfa obsługuje jakies efekty oferowane przez directX 9.0?

30.12.2003
13:53
[69]

"... lub czasopisma" [ Centurion ]

w alphie nie ma:

- shaderow (czyli m.in. dynamicznych cieni, charakterystycznej powierzchni wody)
- fizyki (czyli enginu Havoc 2.0)
- efektow DX9

30.12.2003
13:54
smile
[70]

"... lub czasopisma" [ Centurion ]

aha, alpha pochodzi z 19 maja 2002, wiec nie dziwne ze tego wszystkiego nie ma.
ale wyobrazcie sobie jak teraz to musi wygladac!

30.12.2003
14:05
smile
[71]

magex [ Pretorianin ]

A niebo ?? Chociaż w części przypomina to .które dane nam było oglądać w trailerach ??

30.12.2003
14:07
[72]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Niebo jest ładne, ale niestety 'nieruchome' no i brak cieni :/ ale i tak graficznie wygląda super

30.12.2003
14:49
smile
[73]

Darfii [ spamer ]

heh, właśnie przeglądałem katalogi dokładnie:

textury to zwykłe DDS`y, a dźwięki broni częściowo pochodzą z Counterstrike`a oraz quake`a:D- ciekawe. Tak czy siak można się bawić w podmianki.:)

30.12.2003
14:53
[74]

waterhouse [ Novus Ordo Seclorum ]

Witam!

W pliku user.ltx ( można otworzyc zwykłym notatnkiem) można zmieniać rozdzielczość, detale, etc....( na samym końcu pliku) , konsola niepotrzebna...
Jak na na tak starą wersją jest nieźle, ciekawe jak ta gra wygląda teraz...

30.12.2003
15:15
smile
[75]

...Soul Surfer... [ Legend ]

Te wizard ---->> echh matol z Ciebie tyle powiem... nie dosc ze zmalpowales moj post pewnie dlatego ze jedya komorka w twoim mozgu odpowiedzialna jest za oddychanie, za myslenie niestety masz komorkowy deficyt. To po drugie co ma Darfi do tego ??... podjarales sie grafa to mi wystarczy... cienias z ciebie i tyle. A podstawowke skonczylem zanim Ty, wyrosles z walenie kupy w pieluche.

milego nowego roku zycze...

30.12.2003
15:15
smile
[76]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Faktycznie nie da sie odpalić w 32 bitowym kolorze?

30.12.2003
15:25
smile
[77]

Mysza [ ]

Magex --> Powiem Ci, że naprawdę wierzę w dopracowanie i optymalizację engine'u w tej grze... i opieram się na tych samych przesłankach co Ty... ruscy to w tej chwili jedni z nielicznych, którzy dbają o dopracowanie silników w swoich grach... i jestem pewien, że nawet po zaimplementowaniu wszystkich shaderów i innych graficznych wodotrysków będzie śmigać na bardzo przeciętnym sprzęcie... jak np. mój... zresztą... ja czekam na tą gre ze względu na mocno Falloutowy klimat i zapowiedzi dotyczące swobody i interakcji podczas rozgrywki... jeśli do tego będzie świetnie wyglądała - będę bił pokłony przed twórcami... :))))

30.12.2003
15:39
smile
[78]

Mastyl [ Legend ]

Mysza - a ja jednak zostane pesymistą. Skoro alpha chodzi tak szybko jak napisał Darfi ( ho-ho, nawet na moim staruszku mógłbym pograć...) to pełna werja dla odmiany pewnie bedzie niemiłosiernie zwalniała...

30.12.2003
15:41
smile
[79]

Mysza [ ]

Mastyl --> Kurna... no nie kracz tak!! Bo jeszcze się sprawdzi i będę musiał watrobę za nową grafę oddać... :P :))))))))))

30.12.2003
15:55
[80]

Mastyl [ Legend ]

magex - a ja mam jeszcze cos... Bezsensowne puchniecie wymagan sprzetowych dziwnym trafem dotyczy tyko platformy PC windows.

Mialem kiedys okazje pograc na tym samym sprzecie w gre Nevewinter Nights. Klient gry raz byl puszczany pod Windows, raz pod jakims tam Linuxem. Te same ustawienia garfiki ppwodowaly pod Linuxem chyab ze 2 razy wyzszy framerate.

Co oznacza, ze moc procesorai reszty kosci nie jest wykorzystywana nawet w malym procencie przez engine gry - zjadaja go systemy operacyjne, driver itd. A to moze oznaczac, ze cos co dzis zwlania na procvesorze 4 Ghz i 1 Gb ramu, po odpowieidnim napisaniu i skompilowaniu, oraz puszczeniu na czysto moglby chodzic na procesorze kilak razy slabszym o kilakrotnei mneijszej ilosci ramu.

Ale rynek sprzetu PC rozwija sie tak szybko... po co sie meczyc, skoro mozna poczekac?

Siegam wstecz pamiecia przed rok 1995. Niemoznosc szybkiego rozpowszechnienia patchy i poprawke do gier przez siec, powodowala, ze na rynek wypszczano w przewazajacej czesci wypadkow produkt dopracowany, bezbledny i zoptymalizowany. Co wiecej wachalrz sprzetu byl mniejszy, byly Amigi tudziez konsole pierwszje generacji, ktorym nie bardz odalo sie dodawac nowe czesci ( Amigom sie dalo, co nie mnieznia faktu, ze malo kto sie tym bawil ) - gra wiec musiala szybko chodzic - bo nikt nawet w najsmislszych marzeniach, tak jak dzis nie spodziewal sie, ze gracze wydadza rownawartosc polowy pensji na zmiane karty graficznej/procesora/pamieci tylko po to, zeby gra chodzila szybciej.
To gry dostosowywano do sprzetu - dzis juz zaczynam widziec, ze czesto jest odwrotnie. Gry na PC wydaje sie w wersjach niechlujnych. Badz niechlujnie konwertuje z konsoli - zdarzaja sie nawet kuriozalen bugi w grach konsolowych! Kila klat temy byloby to nie do pomyslenia. Ilosc wszelkich łatek, patchy, updateów, bugfixow, etc - przecietnie kazda gra ma teraz co 3 tygodnie nowe poprawki, ktorych wielkosci czesto siegaja kilkudzisieciu megabajtow. De facto gre robi sie wciaz po jej premierze!

STALKER moze byc wyajtkiem od tej zasady, bo robi go firma, ktora dopeiro chce sie przbic na rynek, wiec musio byz lepsza... ale mimo to lepiej na zapas byc pesymistą. W koncu tyle razy juz sie rozczarowalem poziomem technicznym gier.

30.12.2003
16:08
[81]

Darfii [ spamer ]

Marcellus...-----> do się, wystarczy wyedytować jak napisał kolega wyzej plik "user" notatnikiem. w 32 bitowym kolorze faktycznie wygląda lepiej, a co ważniejsze działa równie dobrze:)

30.12.2003
16:28
smile
[82]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Chwile dopiero pograłem, ale gierka smiga na moim sprzęcie:) 1280*1024*32, otworzyłem plik i co sie dało to zamieniłem na "on" m.in. antyaliasowanie, filtrowanie anizo., potrójny bufor i occlusion.

30.12.2003
16:43
[83]

jopin [ Generaďż˝ ]

panowie !!!!! jak to uruchomic !!!! nie moge zaczac grac !!!! co mam wcisnac by zaczelo dzialac !!!

30.12.2003
16:51
smile
[84]

SEW [ Generaďż˝ ]

podajcie wasze konfiguracje kompow :) Jestem ciekasw jak cholera..

30.12.2003
16:55
[85]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Ja mam sprzęt raczej przeciętny: 1,5 GB Ramu, Athlon 2600, GF FX 5900 troszkę podkręcony. Nawet w gęstej trawie i zaroślach chodzi mi 40 klatek na sekundę. Naprawdę, ąz się boję co to będzie w full wersji. Chyba będzie to pierwsza gra, z tak szczegółowym odwzorowaniem trawy i gleby - wreszcie koniec z zielonymi gładkimi texturami.

30.12.2003
16:56
smile
[86]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

soulsmurfer -> Pathetic. EoT.

Kompoholik -> Po jego ostatniej wypowiedzi nadal twierdzisz, ze skonczyl podstawowke ? ^_^

30.12.2003
16:57
[87]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

jopin --> rozpakowałes rarem? Jeśli tak to powinieneś mieć 6 plików wsadowych. Możesz pogrzebać w pliku user.ltx żeby zmieniać ustawienia.

30.12.2003
16:59
smile
[88]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

A co to jest to "rs_detail_density" w pliku user? Gęstość (szczegółowość) detali? Zmieniał już ktoś wartość?

30.12.2003
16:59
smile
[89]

Kompoholik [ Designed by AI ]

ttwizard - > nie mam co do tego żadnych wątpliwości :P

30.12.2003
17:00
smile
[90]

SEW [ Generaďż˝ ]

Marsellus Wallace --> chcialbym miec tak "przecietny" sprzet :)

30.12.2003
17:06
smile
[91]

Darfii [ spamer ]

pytanko za 5 zł:D

która komenda w user.ini jest idp za odległość rysowania trawki i innych śróbek:)??

Próbowałem z rs_detal_density na 1, ale nie pomogło, moze inna wartość?

30.12.2003
17:11
[92]

ciemek [ Senator ]

Darfii - podaj choć nazwę pliku.

30.12.2003
17:18
[93]

ciemek [ Senator ]

dobra nie trzeba.. jest na suprnovej

30.12.2003
17:19
[94]

M-Hunter [ The Jester Race ]

Jest ta gra gdzieś na HTTP albo na FTP ?

30.12.2003
17:50
[95]

magex [ Pretorianin ]

Mastyl--->Mądre słowa :) Generalnie zgadzam się ze wszystkim ,niestety pozostaje nam okresowa wymiana sprzętu na lepszy i nadzieja na większa pracowitość twórców gier w dziedzinie optymalizacji swoich produktów .
Ale z tym Deus Ex2 to był wyjątek ,ta gra chodziła żle na prawie każdej konfiguracji ,również tej wyposażonej w Radeony 9700 + ,naprawde nie widziałem gorzej zoptymalizowanej gry ostatnimi czasy ..To niewątpliwie był przykład wielkiej niechlujności /lenistwa/braku umiejętności (w wersji pc nawet ustawienia w .ini były żle ustawione ,mouse lag itp wszystko pod Xbox) twórców a nie zwyczajna,typowa na rynku gier sytuacja ..

30.12.2003
18:02
[96]

Cuphay [ Mroczna Dusza ]

magex ==> Na "większa pracowitość twórców gier w dziedzinie optymalizacji swoich produktów" bym nie liczył. Wszak "ceny sprzętu ciągle spadają a z każdym dniem rośnie prawdopodobieństwo wycieknięcia gry :(.

30.12.2003
18:06
[97]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

spróbujcie wcisnąć F2, F3
F2 - widok TPP
F4 - czarno biały obraz

30.12.2003
18:11
smile
[98]

Darfii [ spamer ]

optymalizacja ZAWSZE się opłaca. Chodzi przecież o to aby jak najwięcej osób mogło gre uruchomić, zagrać, kupić. Chodzi również o żywotność silnika (patrz quake 3) i możliwość kozystania już z gotowych bibliotek i i ch urozmaicania bez ciagłej konieczności inwestowania kasy w nowe rozwiązania.(niekoniecznie lepsze jak pokazuje historiia:). Teraz po "wycieku" tel Alphy ciekaw jestem baaardzo ile firm zainteresuje się tą rewelacyjną technologią zza Buga:D i jakie to nowe cudeńka nań potencjalnie powstaną. Czyżby nadszedł zmierzch silników zza Wielkiej Wody? a może Rosyjska cyfrowa rewolucja?:)

30.12.2003
18:25
smile
[99]

...Soul Surfer... [ Legend ]

wizard ---->> mylilem sie jednak ta Twoja jedyna komorka odpowiada tylko za mruganie oczyma.. bo przyczepiles sie tej podstawowki jak rzep dupy psa. Naprawde nie umiesz nic bardziej konstruktywnego wymyslec ?... I myslesz ze zbyjesz mi jakims EOTem ?... kurcze dawno sie taki naiwniak nie trafi. Acha juz mam sie bac czy znowu Mi sypniesz mi tym legendarnym juz tekstem jedynym Twoim: o podstawowce. No łał.. juz sie boje.
W ogole odpusc sobie Neta i idz pograj z jakos gierke z zajebista grafa... bo tylko tyle pofrafisz.

Kompo ---->> hehe Witalka... :). Echh widzisz albo spotykamy sie w watkach ktore sie koncza alboi gdzie trafia sie jakis przyglup, ktory nie potrafi nawet zdanie logicznego z siebie wydusic. Szkoda slow... ale kolejny na mojej kolekcji do odstrzalu.

30.12.2003
18:28
[100]

M-Hunter [ The Jester Race ]

Eh wszyscy mnie ignorują :D Jestem pewien że to z kazy emule i trotenta macie :/

30.12.2003
18:44
[101]

Karas [ Centurion ]

Darfii >> ale przeciez wyciekla tylko alpha gry ,a nie jak w przypadku HL2 kod zrodlowy. Kod w stalkerze alpha jest juz skompilowany ,wiec raczej nikt nic niczego pomyslowego nie ukradnie. Ma ktos moze informacje jak to chodzi na Ati ,bo z tego co slyszalem to ta gra miala byc optymalizowana pod nVidie :/

30.12.2003
18:55
[102]

Mastyl [ Legend ]

Teraz jest masa nowych silnikow FPP z szeroko pojetej Europy wschodniej i od mniej znanych developerow. STALKER wyglada sietnie, ale nie wolno zpaomniec tez o wszelkich Far Cry, Chrome i chyba z 10 czeskich i rosyjskich produkcjach, ktorych nazw juz nie pamietam.

Zapowiedzi Stalker podobaja mi sie szczegolnie ze wzgledu na pomysl i obiecywana fabule, dialogi itd. To nie bedzie zwykla strzelanian, to ma byc cos na ksztalt Fallotu FPP czy wlasnie Deusa Ex.

A skoro juz o tym, to powiedzicie prosze, czy w tej alphie sa jacys przeciwnicy, czy są NPC, czy mozna zbierac jakies przedmioty, czy jest jakas interakcja ze srodowiskiem, jak sprawuje sie obiecywane rag-doll physics? Powiedzcie po prostu o wszytskim co jest w tej alphie...

A moze sa tylko dwue sterylne mapy w ktorych nie mozna nawet wybic szyb z okien?

30.12.2003
19:08
smile
[103]

...Soul Surfer... [ Legend ]

Marsellus Wallace ---->> na podobnym sprzecie jaki ty masz Doom 3 wyciska 80 FPS... a ilosc polygonow i tekstur jest jednak zancznie wieksza niz w STALKERZE, wiec jakos nie wierze w to co mowisz...lub pochwaliles sie czyms czego nie masz.

30.12.2003
19:15
[104]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Jestem za duży żeby chwalić się sprzętem :) Poza tym Stalker jest duzo lepiej zoptymalizowany. To dwa rózne enginy. Zreszta nie wiem, czy te wszystkie opcje co powłączałem to faktycznie działają, bo to przecież alfa.

30.12.2003
19:18
[105]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

w Stalkerze mam od około 35-40 do stukilkudziesięciu, w dooma grałem jeszcze na starym kompie.

30.12.2003
19:50
[106]

Karas [ Centurion ]

No panowie zaciagnalem i powiem... bomba!!! U mnie na 2400+ i radku 9500Pro chodzi wysmienicie. Zmienilem pare rzeczy w pliku user.ltx czy cos takiego i z AA chyba x2 i Aniso w 1024/32 mam od 50(nawet w deszczu) do 150fps(nie liczac dojscia do sciany bo wtedy jest ok 200). Mam tylko nadzieje ,ze fabula i radosc z gry bedzie rownie niesamowita co grafika w tej grze ,a przeciez wiemy ,ze nie wszystkie rzeczy zostaly w niej zaimplementowane. No coz czekam z niecierpliwoscia!!!

30.12.2003
22:00
smile
[107]

SEW [ Generaďż˝ ]

Ale zescie mi smaka narobili :) a ja cholera niemam jak zassac :( Moze ktos by mi przeslal poczta alphe-oczywiscie z doplata :) ? gdyby ktos by byl chetny (bardzo, ale to bardzo prosze) to odezwijccie sie na moj e-mail

[email protected]

PROSZE!!!!!
(ps. mieszkam niedaleko opola)

30.12.2003
22:34
[108]

Chejron [ Rammstein and Tool ]

Również bardzo prosze o podanie jakiegokolwik linka, bo sie w TorrenBits nie łapie...link najlepiej na Gg 885785 albo email [email protected] . z góry dzięki.

30.12.2003
22:37
[109]

M-Hunter [ The Jester Race ]

No to mi też dajcie :P Mam nadzieję, ze odpali na A 2000+ XP, 256 MB DRR i radkiem 9200 ;)

30.12.2003
22:40
[110]

M-Hunter [ The Jester Race ]

Jeszce dodam że jak to link na jakiś P2P to nie dawajcie, bo mi się nie przyda.

30.12.2003
22:43
smile
[111]

Coy2K [ Veteran ]

hehehe teraz tak ładnie śmiga bo alpha z 2002 roku :-) poczekajcie aż wyjdzie golden beta z wszystkimi bajerami to dopiero pogadamy :-)

30.12.2003
22:43
[112]

Chejron [ Rammstein and Tool ]

chlopaki, mordki juz śpią...jeden link na forum nic nie zaszkodzi...jak nie, to na email albo gg :)

30.12.2003
22:55
[113]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Ja bym podał, ale naprawdę nic nie znalazłem oprócz tego torrentowego linka, którego ktoś tam podał.

30.12.2003
22:56
[114]

Axl2000 [ ignoruj mnie ]

www.stalker-alpha.prv.pl no i stąd powinniscie automatycznie dostac torrenta na ta alphe, ja otworzylem stronke i mi sie torrent otworzyl :]

30.12.2003
23:34
[115]

Chejron [ Rammstein and Tool ]

www.stalker-alpha.prv.pl - cos kijowy transfer przez tego torreta :/

31.12.2003
00:10
smile
[116]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Mastyl - "sa tylko dwue sterylne mapy w ktorych nie mozna nawet wybic szyb z okien " ;)

Właściwie to na siłe można powiedzieć że 3 mapy, bo jedna mapa jest w dwuch wersjach pogodowych.
Te właśnie dwie można odpalić z botami (głupie jak buty...) raczej nie robia zbyt dobrego wrażenia (strasznie mały poziom, ograniczony w około ścianami, nie można wchodzić do pomieszczeń ani po drabinkach...).

Jest jedna mapka bardzo obiecująca z kawałem terenu i czymś co wygląda na jakąś hute, kilkoma budynkami.
Samo jej zwiedzanie sprawia satysfakcje, ten klimacik i...jakaś taka swojskość zżeranego rdzą otoczenia...

Mam nadzieje, że "wycieknie" też beta na której robiono trailer STALKERA, bo w alphie mało co jest, w kwesti grafiki nie ma nawet shaderów, które jak widziałem na filmiku dawały by sporo roboty mojemu radosławowi 9800, ani też jakiej kolwiek interaktywności z otoczeniem :(

31.12.2003
00:36
smile
[117]

Darfii [ spamer ]

z niepotwierdzonych źródeł dowiedziałem się , że właśnie wyciekł PAINKILLER w wersji dla prasy-a więc grywalnej:) Na razie nie potwerdzam tego, ale i nie zaprzeczam. Zobaczymy:D

31.12.2003
01:50
[118]

Mastyl [ Legend ]

Ech, te "kontrolowane" wycieki.

To juz zaczyna robic sie zabawne.

31.12.2003
02:02
[119]

oksza [ Senator ]

-->> Mastyl

Chciałem ci odpowiedziec na pierwszego twojego posta ale czasu zabrakło :)

Generalnie się zgadzam z ludźmi którzy mówią o niechlujstwe twórców gier, ale kiedy porównujesz to co jest z tym co było warto przypomnieć jak proste, małe i niekomplikwane były kiedyś gry. Dziś żeby zrobić porządną (nie mówię rewolucyjną) grę potrzeba miliona dolarów i tabuna specjalistów. Dziś wyczyn, jakim było zrobienie wybitnej technicznie i artystycznie gry - takiej jak legendarne Another World - graniczy z cudem. Więcej pracy, coraz bardziej złożonej, coraz bardziej skoplikowanej - a presja rynku taka sama. jak Cramack mówi o milionach linii kodu przenoszonych i poprawianych to mi się włos na głowie jeży.

31.12.2003
09:21
smile
[120]

SEW [ Generaďż˝ ]

nikt? :(

31.12.2003
12:24
[121]

Axl2000 [ ignoruj mnie ]

Testowane na: Athlon 1600XP, 512DDR, GF4Ti4600 - 1280x1024x32 wszystko co sie dało powłączałem, FSAAx4 - srednio 35fps, tylko jak wychodzilem na wolne powietrze ze tak powiem potrafilo zejsc do 17-18fps ale przy fsaax4 na GFie to chyba normalne :) Giera bedzie wymiatac :)

31.12.2003
12:27
smile
[122]

p_e_p_s_i [ Polonia Bydgoszcz 4ever ]

mam nadzieje że nie spowoduje to przesuniecia daty premiery (maj 2004) tak jak to było w przypadku HL2.

31.12.2003
18:11
smile
[123]

legrooch [ Legend ]

Wróciłem z roboty, odpaliłem Stalkera i jedno wydobyło mi się z gardła - " O.... KURWA!!!!!!!"
Boję się kwietnia.... MAMO!!!! :)

31.12.2003
18:18
[124]

Chejron [ Rammstein and Tool ]

Nowy dzien...i moze jakies nowe linki do tej alphy??

31.12.2003
18:23
smile
[125]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

magex - " Rosjanie pokazali że potrafią z wielką dbałością o szczegóły tworzyć wspaniałe gry jak np. Silent Storm ,Blitzkrieg"

Po pierwsze nie Rosjanie tylko Ukraińcy , po drugie Blitzkrieg zrobili Niemcy :D

31.12.2003
18:59
[126]

-+==SeBuL==+- [ spamer ]

Ja oglądając filmik z gierki , juz dobry kawał czasu temu , byłem pod wrażeniem , terazjeszcze alpha wyciekła , nie ściągam , aby nie popsuć sobie apetytu na tą gierkę , jakoś wytrzymam do dnia premiery :) ale jak narazie gierka zrobiła na mnie bardzo duże i dobre wrażenie , byle nie była ona przeciągana jak doom 3 czy hl2 , bo wtedy to już by była przesada , no chyba , że w modzie jest teraz przesuwanie dnia premiery gry ... zresztą " who knows ? " :D

31.12.2003
19:20
[127]

legrooch [ Legend ]

Po 25 minutach marszu w stronę elektrowni w Czarnobylu postać zeszła. Ale jest widać wreszcie naprawdę piękne i wielkie mapy! Widok z jednego ze wzgórz na miasto pogrążone we mgle naprawdę powala.

Kupić oryginał S.T.A.L.K.E.R.A to jeszcze nic. Tą grę trzeba będzie chyba trzcić.

Banita ==> masz znów problemy, czy jeszcze nie próbowałeś? Tym razem to pre-alpha, tak więc masz większe szanse nie ośmieszyć się.

Pozdrawiam i życzę udanego sylwka i Nowego Roku.

31.12.2003
19:22
[128]

Mastyl [ Legend ]

oksza- niestety musze sie nie zgodzic. Jezeli mowisz o prostych grach, mowisz o tych z pierwszych automatów, z lat 80-tych. Gdy nadeszla epoka PC, gry poszly do przodu pod wzgledem merytorycznym. Ale postęp w grach po tamtej epoce dokonuje się głównie jesli chodzi o grafike. Graficznie gry poszly do przodu po latach 97-98, gdy pole zdobywały nowe generacje akceleratów - VooDoo, potem Rivy. Od tamtego czasu jednak cos zaginelo, a tym czyms bylo wlasnie rozbudowanie gry. Innym przyczynkiem do upraszczania gier byla stopniowa unifikacja rynku konsol i komputerow - przykladem tego jest chocby nowy Deus Ex. Gra toworzona z mysla o konsoli - przez to haniebnie uproszczona.

Zeby nie byc goloslownym - dzisiejsze proste hity platofrmowo-zrecznosciowe "dla kazdego" - klony Tomb Raidera porównaj ze skomplikowanymi, wielowatkowymi i wielkimi ( przechodzilo sie to co najmniej 80 godzin, a nie tak jak dzis - 10-30 ) przygodowkami jak Dark Earth, Little Big Adveture, Sanitarium, Alone in the dark i wiele innych.

W grach strategicznych dewolucje widac chocby na poziomie serii UFO - najnowsze UFO jest ladne, ale o ilez bardziej proste niz X-com z 1995 roku( chyba ).

W grach RPG tak samo - wielkie i rozbudowane projekty typu Daggerfall, Realms of Arkania czy Legend of Valour zostaly wyparte przez ladne lecz niezbyt trudne i skomplikowane action-cRPGi (Dungeon Siege, seria Diablo, Neverwinter Nights i wiele innych). Nawet sam Morrowind ustepuje swa wielkoscia i rozbudowaniem Daggerfallowi, chociaz nadrabia przepiekna grafiką. Takze najnowsza Ultima IX z epoki akceleratorowej jest juz znacznie prostsza od swych poprzedniczek - wyraznie widac piętno Tomb Raidera.

Tamte gry, o ktorych pisze, mimo slabej grafiki byly wielkoroc wieksze, bardzij nieliniowe i skomplikowane od wspolczesnych - a mimo to byly w wiekszym stopniu pozbawione patchy i bezawaryjne. Czasami nawet spda poziom zaawansowania technologicznego -czy ktos pamieta wspanialy engine 3d wymyslony na potrzeby gry Magic Carpet w roku 1994 ? Byl w nim pelen light-sourcing oraz swobodne ksztaltowanie terenu 3d - wybijanie dziur w ziemi, niszczenie przeszkod terenowych. Uzyto tego zreszta potem z pełna moca w Syndicate Wars z roku 1996 (chyba ). Zadna wspolczesna gra - poza Red faction - nie oferuje modyfikacji terenu 3d w czasie rzeczywistym. Powiekszaja sie wymagania, zwieksza sie jakosc i objetosc tekstur al czy to jest aby na prawde postep techniczny, czy tylko puste ladowanie objetosci bitmap i ilosci poligonow?

Oczywiscie mozna znalezc wiele kontrprzykladów gier, ktorych kiedys nie daloby sie zrobic ze wzgledu na moc obliczeniwoa procesora i karty jak np. Black & White czy Mafia, ale wiekszosc to jednak wlasnie gry uproszczone, a nie skomplikowane.

I dlatego uwzam, ze dzis tworcy generalnie sa mniej zdolni, mniej sie przykladaja, i w mniejszym stopniu wykorzystuja potencjal techniczny.

31.12.2003
19:39
[129]

-+==SeBuL==+- [ spamer ]

Mastyl --------- moze masz rację , ale nie do końca , teraz ,aby zrobić przepiękną grafikę trzeba wielu lat pracy , wczesniej grafika praktycznie byla taka sama i nie była zbytnio skomplikowana , przez co producenci mieli więcej czasu , aby utworzyć wspaniłą fabułę gry , teraz pratkycznie gra ze wspaniałą i długą fabułą to perełka , albo gra ma bardz odobrą grafikę i dobrą fabułę i jest krutka , albo fabuła jest bardzo prosta , grafika dobra , a gra jest długa . Takie jest przynajmniej moje odczucie wobec nowych i starych gier , teraz technologia poszła do przodu i gracz nie zadowoli sie byle pixelozą , teraz najważniejsza ( nie dla każdego , ale dla większości ) jest grafika , a nie fabuła .

31.12.2003
20:10
smile
[130]

magex [ Pretorianin ]

"Po pierwsze nie Rosjanie tylko Ukraińcy , po drugie Blitzkrieg zrobili Niemcy :D"

Za przeproszeniem hamil hamster ale co ty pier*olisz ?? I Silent Storm i Blitzkrieg to gry stworzone przez Nival Interactive-- rosyjski team ..Następnym razem zastanów się nad tym co piszesz :/

31.12.2003
20:23
[131]

Vein [ Sannin ]

jak zmienić częstotliwość synchronizacji ? bo mi blad wyskakuje w monitorze "sync out of range"

31.12.2003
20:27
[132]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

megex - Mea gulpa, pomylilo mi się, że Bliztkriega stworzyli ci sami ludzie co serie Sudden Strike...

Mastyl - Napisałem długiego posta ale mi go wcielo :)
Wieć w skrócie - tendencja jest do upraszczania gier ponieważ ludzie tego chcą (coraz więcej osób gra i coraz bardziej staje się to produktem masowym).
Upośledzenia dotyczą głównie gier w konwencji FPP , częsciowo RPG, ale w zadym wypadku nie strategi czy też przygodówek - wymeiniony przez Ciebie Ufo jest tutaj wyjątkiem.
W wypadku FPP dochodz poza uproszczeniemi nawet do takich rzeczy jak pogorszenie się AI w obrębie jednej seri (Deus Ex, Unreal...) pogorszenie się grafiki w obrębie jedej seri (Deus Ex...w ogóle jakiekolwiek porównanie Deus Exa do DE:IW wypada żałośnie...), gorsza fizyka (Tribes 2, mod classic i jego następca Tribes:Vegance....ech...pozatym szereg uproszceń a wręcz nawet usunięcie elementów z poprzedniej częci gry jak np. część pojazdów czy też nieograniczony niczym teren).

Ogólnie FPP przeżywają straszny regres, dlatego tak ciesze się z takich perełek jak STALKER.

Strasznie to skrócone więc może wydawać się bełgotem :/

31.12.2003
20:32
smile
[133]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

A co do Bliztkriega jeszcze - moge usprawiedliwić swoja pomyłke tym, że gre wydaje niemieckie CDV :)

31.12.2003
20:38
[134]

Grand [ The One And Only ]

Mam pytanie odpalam gre i pokazuje się logo "Obvilion Lost" robi się czarny ekran monitor się jak by wyłącza tak jak w stanie hibernacji :((( co jest zminiełm rozdzielczość chyba dobrze ==>
Macie jakieś pomysły
Mam A1700+ 256 ram i GFmx2 64

31.12.2003
21:37
[135]

Mastyl [ Legend ]

Hamil - miales jednak racje... Nival byl wydawca, ale gre stworzyli Niemcy. Cytat z oficjalnej strony firmy CDV, twórców Blitzkriega:

CDV Software Entertainment AG

CDV Software Entertainment AG was established in 1989 by Wolfgang Gäbler and Christina Oppermann. Initially a trading partnership, CDV is now engaged in publishing, developing, and distributing eTainment products: entertainment, edutainment, and infotainment software. It also publishes inexpensive user software. The term “entertainment software” primarily covers computer games, which represent the largest proportion of sales because of their high unit volume and profitability. The company also develops and publishes tools and specialized software applications. The Managing Board consists of Wolfgang Gäbler (Chairman and CEO), and Christoph Syring.

31.12.2003
21:46
[136]

Darfii [ spamer ]

Grand--->spróbuj wywalić config "user" z katologu (umieść go jednak w bezp. miejsce) Gra powinna sama napisać nowy. Nie uruchamia ci się wogóle, czy coś pogrzebałeś i ci się nie odpala:?:D

31.12.2003
22:36
smile
[137]

Grand [ The One And Only ]

OK działa trzeba było włączyć właściewie wyłaczyć full screen :)

01.01.2004
10:11
[138]

Septi [ Starszy Generał ]

Grafika full wypas,jeśli chodzi o ruchy ludków to zdecydowanie do dupy ale to pewnie dlatego że jest to wersja z 2002 roku z wieloma niedoróbkami i błędami.Trzeba pochwalic też producentów za silnik,grafika miód a gra działa płynnie na sprzecie sredniej klasy.

01.01.2004
11:00
[139]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

Jesli wyceikla ta alpha to bardzo milo z jej strony, a gra jest moim zdaniem bedzie swietna , mam nadzieje ze pozostanie taka az do wydania

01.01.2004
12:36
smile
[140]

Victor Sopot [ Konsul ]

Mam dziwny problem z tą gierką,otóż aby odpalić gierkę muszę być podłączony do neta inaczej nie ma mawy o graniu.Nawet kiedy podczas grania odłącze internet to gra po chwili wyłącza się do się coś z tym zrobić ?

01.01.2004
12:39
[141]

Yo5H [ spammajster ]

jesli masz sprobuj wylaczyc firewalla

01.01.2004
12:42
[142]

Victor Sopot [ Konsul ]

To nie to,może trzeba coś w plikach poprzestawiać?

01.01.2004
14:54
[143]

Chejron [ Rammstein and Tool ]

Polecacie torrenta, a sciaganie nim jest wrecz żałosne. Czy sciągam z BitTorrent czy z supernova to i tam mam beznadziejny transfer. Moje łącze zazwyczaj sciąga z preskoscia 16 kb/s a z torrenta najwyzej 7 kb/s, choc i tak czesto spada do 1 kb/s i trzyma tak przez 5 minut...eh...

01.01.2004
15:06
[144]

magex [ Pretorianin ]

hmm dziwne u mnie z suprnovy cały czas się ściąga z prędkością 40-55 kb/s ..Aha używam BitTorrent EXPERIMENTAL 3.2.1b-2 ..

01.01.2004
15:28
[145]

Chejron [ Rammstein and Tool ]

magex ->> a skąd Ty żeś go wykombinował? :)

01.01.2004
15:31
[146]

magex [ Pretorianin ]

a z stąd :)
------>

01.01.2004
15:45
[147]

Chejron [ Rammstein and Tool ]

aaaaa widzisz, trzeba było tak od razu :)

01.01.2004
17:28
[148]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

Wlasnie pogralem chwilke i musze przyznac, ze gierka zapowiada sie smakowicie ^_^



smurfer --> Zamknij juz ten pysk cioto komputerowa

01.01.2004
17:56
[149]

Chasm [ Generaďż˝ ]

...Soul Surfer... - wbrew pozorom masz słaby komputer, może w porównaniu do innych jest on zajebiście świetny, ale choćby PIV 2,4 HT dorównuje Athlonowi 3.0, grałem w Doom 3 na 512 mb ram (400) i na 1024 ram (400) i różnica była nie wielka, nie sądze żeby to było możliwe, żebyś miał w Doomie 3 80fps, chociaż jest to możliwe, z wyłączonym antialiashingiem i filtr. anizotropowym, ale na lepszych kartach (Radeon 9800 Pro 128-256ram; lub 5900 Ultra). Maksymalnie 65 klatek - pamiętaj o tym że gra nie jest zoptymalizowana i zacinała się (testy mulit) nawet na najlepszych komputerach. Z antialiashingiem i filtrowaniem anizotropowym ilość klatek zmieniejszała się 3-krotnie.

01.01.2004
18:00
[150]

Chasm [ Generaďż˝ ]

Soul Surfer - co ty pieprzysz, czy ktoś by grał w grę, w której grafika doprowadzałyby do wymiotów?

01.01.2004
18:20
[151]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

soul smurfer -> Czytaj ty kretynie :

[29.12.2003] 22:23 Darfii
"bez przesady, grafa jest b.dobra, ale nie do nie udźwignięcia, toż to nie HL2, czy Doom3."


[29.12.2003] 22:44 ttwizard
"Darfii --> Z tego co widzialem na filmikach s.t.a.l.k.e.r smialo moze konkurowac z h-l 2 i doom3. Pod wzgledem grafiki wyglada przepieknie. "


Twoja wypowedz :
[29.12.2003] 22:48 ...Soul Surfer...
"ttwizard ----->> Grafika ???... pffff... co ty wiesz o grach. W STALKERZE nie chodzi o jakas pfff grafike a o klimat cos a'la Fallout.. ale tak grafa musi byc rewalka wtedy Gra napewno bedzie Git... zalosne."



Po twojej wypowiedzi nasuwa sie jedyny sluszny wniosek: Jestes debilem.
A te twoje bluzgi skierowane w moja strone przekonuja mnie, ze poprostu chcesz blysnac i szukasz przyjaciol po necie, gdyz gadanie z reka juz ci sie powoli nudzi.

01.01.2004
18:28
[152]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Chasm - Na A 1700+@1540mhz, 256mb ramu 280mhz i Radeonie 9800 non-pro podkręconym o pro (nie pytajcie dlaczego do takiego g... sprzętu mam taką karte graficzną :D),
Bez AA, anizro 16x, wyłaczona kompresja (w confingu są 3 linijki z compress, a tam "Bump","Specular","Diffuse" więc chyba można się domyśleć o co chodzi) wszystko co się dało włączone, rozdzielczość 1024x768, 32 bit kolor...

Fps najwyższe jakie miałem to 62 , np. podczas odtwarzania intra, ale najczęsciej to okolice 30-40 (w intrze czesto 50-60 ale to inna sprawa), w scenie z zjężdżającym windą marinsem spada nawet do 18, a wolnym spacerkiem zalżenie od lokoacji czasami 30-40 a czasami okolice 25...

Więc nie jest tak różowo jak piszesz (tj. 65klatek na Radeonie 9800 pro lub FX 5900...).

Taki offtopic jak już piszecie D3 - jak uruchamiać demka? Zapomniałem tego, a intro uruchamiam (niepoprawnie zresztą) wpisując w konsoli "map e3\intro".

01.01.2004
18:45
[153]

Chasm [ Generaďż˝ ]

ttwizard - spokojnie, każdy ma swój gust, nie? to że ktoś się nie potrafi zachować to już jego wina... a poza tym, chociaż każda z tych gier będzie miała nieporównywalnie ładną grafikę od innych, ale uważam, że żadna z nich nie jest realistyczna. zacznijmy od hl2. co w tym takiego pięknego? grałem... widziałem... ale audio bardziej mi się spodobało. grafika badzo ładna, ale trzeba zauważyć, że ilość przedmiotów na ekranie staje się już normą, np. Max Payne 2, Deus Ex 2 - kurde, jak zobaczyłem efekty świetlne i cienie w tej grze to myślałem, że mnie w fotel wciśnie. dalej objętość map - to samo jest choćby z Halo, chociaż w tej grze brakowało optymalizacji - Bungie tak sie spieszył (2 lata), że zapomniał o tej cholernie ważnej rzeczy i chciał żeby "wsystko było ładna" - obsługa direct 9. mimika postaci - grałem w bete i nie zauważyłem czegoś takiego, pewnie ją dokończą, ale za ten czas pojawi się choćby, Medal of honor z nowym enigne, chociaż filmiki z gry są lekko naciągane, w której mimika postaci już pojawia - ktoś kupi silnik i mamy już kupę gier z mimiką postaci. W HL2 będzie to bardziej dopracowane, ale cóż z tego? Ale to już było... Jedyną rzeczą, która mnie zachwyciła w becie to wygląd wody - bardzo, bardzo realistyczny, grafika dooma 3 jest nierealistyczna, ale przerażająca. ocieniowanie jest porównywalne do deus exa 2, oświetlnienie statyczne jak narazie, krew wygląda "pięknie", nie ma havoka (przenikanie tekstur postaci, czego prawie nie ma w Deus Exie 2, co oznacza, że można położyć kilka tychże postaci na tzw. "kupe mięcha". Doom 3 to tyle, że grafika i klimat przerażają. Pamiętam tą chwilę, jak biegłem z dubeltówą uśmiechnięty od ucha do ucha po starciu z pewnym potworem i myśłami "nikt mi nie podskoczy", a tu nagle wyskakuje mi jego braciszek z zarogu. Myślałem że mi serce stanie. Tak samo STALKER - wiele rzeczy tu się powtarza, kilka ulepszeń, trochę nowości, jak możłiwość pożywienia i się i spania oraz co najważniejsze klimat! Jak narazie najbardziej przełomowym osiągnięciem graficznym jest film Final Fantasy - wiele razy zastaniawiałem się czy one naprawdę są wirtualne. Jednak poczekamy jeszcze sporo czasu zanim taka grafika będzie dostępna. A to że pan S.S. ma Geforce 5900 nie oznacza, że może się on wywyższać od innych. Jak ktoś ma jakieś pytania to proszę pisać

01.01.2004
19:18
[154]

oksza [ Senator ]

-->> Mastyl

Widząc co piszesz nie mogłem się oprzeć wrażeniu że to nie polemika, że prawie się ze mną zgadzasz :) Oczywiście, że gry były niegdyś bardziej rozbudowane - były też odrobinę trudniejsze - teraz gra komputerowa to produkt masowy, niegdyś trzeba było sporej determinacji nie tylko żeby grę przejść, ale i chociażby zainstalować i uruchomić (mówimy o epoce pecetowych gier, początek '90). To nie była rozrywka dla mas. Teraz jest.

Gry robią się krótsze - ale wynika to z różnych rzeczy. Recenzenci opisujący Max'a Payna 2 podzielili się na 2 grupy - tych którzy uznali że jest za krótki, i tych którzy się z tym godzą. ja się pogodziłem, bo widzę techniczną i narracyjną precyzję tej gry, tysiące szczególików które trzeba było dopasować. Wolę dostać krótszą, dobrą grę niż dłuższą, dziurawą.

Ale za postepem, jak słusznie mówisz, głównie w grafice, poszły też koszta - chodziło mi głównie o to że postęp je wymusza. Teraz zrobienie czegos w rodzaju Manic Mansion czy River Raid to robota dla paru ludzi za kilka tysięcy dolarów. Oczywiście moża w taką grę grać całymi miesiącami. Problem w tym że to nie produkt masowy - jeśli gra nie będzie błyszczałą nazwiskiem Davida Duchovnego czy grafiki wykorzystującej DX9, spadnie z półek, ot co.

Ciśnienie rynku jest olbrzymie - a projekty dużo bardziej skomplikowane. Oczywiście, można wypuścić bezawaryjny, dobry produkt na poziomie światowym, ale zajmuje to dużo więcej czasu i pieniędzy niż kiedykolwiek. A będzie kosztowało jeszcze więcej. Jeśli wyobrazimy sobie że gry będą prezentowały poziom techniczny (nie tylko graficznie), jaki dziś reprezentują sobą filmy Pixara, wystarczy wziąć do ręki kalkulator i sprawdzić, ile będzie coś takiego kosztowało.

Jasne że pamiętam silnik Bullfroga, zbierałem szczękę z podłogi jak oglądałem Magic Carpet czy Hi-Octane :) Ale dziś silniki graficzne ważą 4x więcej i sa dużo bardziej skomplikowane.

01.01.2004
20:34
[155]

Chasm [ Generaďż˝ ]

Hamil_Hamster - dlaczego gówniany? właśnie bardzo dobry... karta też niezła. wlaczyłem sobie AA na 12, a FA na 32 i chodziło dość dobrze (w KotoR). podkręcony? może jednak masz uszkodzony, bo u mnie chodzi wszystko w porządku na bez AA i FA i nie zacina się... a poza tym to nie porównanie bo to beta, a bety nie są optymaliozwane tak dobrze jak pełne wersje... więc będzie chodzić spokojnie na słabszych kartach... a poza tym nie ma tam niczego takiego w tej grafice...

01.01.2004
20:47
[156]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Chasm - Coś kręcisz :)
Nie ma kart z anizro 32x :P

A sprzęt pisze, że g..., ponieważ w porównaniu z kartą rzeczywiście mało jest warty, i zaniża mi osiągi karty (np. w 3d marku mam wyniki jakich można by się spodziewać po radeonie 9600 pro), dla takiej karty potrzeba np. A 2400+ i 512 mb ramu, a tak nie może karta rozwinąc skrzydeł...

01.01.2004
20:57
[157]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

Chasm -->Tak, dalem sie sprowokowac.

01.01.2004
21:17
smile
[158]

...Soul Surfer... [ Legend ]

wizard ---->> buahahahhaha 3 dni myslales nad tym,a jednak ten Twoj orzeszek na cos sie przydal. Przynajmniej wymysliles przekrecenie mego nicka.. nice. Powiem Ci jedno w mysleniu to Ty jestes 6 feets under the DNO... Echh skonczylem z Toba bo juz mi sie znudziles. PS. zapomniales dodac ze nie ukonczylem podstawowki....

Chasm ----->> gosciu ... pokaz mi moment w ktorym JA CHWALE SIE KURWA SWOIM KOMPEM !!!???

01.01.2004
21:52
smile
[159]

...Soul Surfer... [ Legend ]

Wizard ---->> Nie mam zamiaru czekac kolejnych 3 dni na Twoja "szybka odpowiedz" To cos jeszcze Ci powiem. Dales sie sprowokowac ??. Sluchaj przezwales mnie od cioty, kretyna, debila... juz nie wspominajac ze jestem zalosny i ze nie ukonczylem podstawowki. Nie potrafiles wymyslec zadnej nawet najmniej blyskotliwej riposty, na moje wyraznie bardziej kulturalne zaczepki. Nie wspominam nawet o tym ze nie umiales polemizowac na temat samej gry, jedynie co potrafiles to napisac pare chamskich "odwal sie". A moje lightowe wyzwiska sa nie wspolmierne do Twoich chamskich. Jednak wyzwanie Cie od matoła bylo zdecydowanie dobrym pomyslem i teraz juz w ogole pozbylem sie jakichkolwiek zludzen, aby sadzic inaczej, szczegolnie po ostatnich Twoich bluzgach na mnie. I teraz popatrz, kogo moderatorzy usuna z tego Forum mnie czy Ciebie?. Moze taki kubel zimnej woda nauczy Cie, ze sa pewne granice Net Etykiety.

Chasm ---->> czekam, czekam i nic... mam nadzieje ze uswiadomiles sobie swoj blad. Bo nie mam najmniejszej ochoty na dalsza polemike z Toba. Na przyszlosc dam Ci mala rade. Zanim zaczniesz cos do kogos pisac... nie wystarczy zapoznac sie z pierwszym i ostatnim postem w danym watku.

01.01.2004
22:26
[160]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Soul Surfer - Nie mam po co kogokolwiek tłumaczyć, ale wydaje mi się, że Chasm myślał, że piszesz o swoim sprzęcie jakbyś miał na nim 80 fps w doomie 3...

01.01.2004
22:27
[161]

Chasm [ Generaďż˝ ]

...Soul Surfer... - czytałem wszystko po kolei...a ty pokaż mi moment jak ja Ci mówi, że się chwalisz swoim kompem...a poza tym ja Cię wcale nie obrażam i nie mówię, że jesteś popierzony itp., tylko staram się być grzeczny, a Ty od razu już zaczynasz szaleć! - Efekt przedwczesnego wytrysku?
Hamil_Hamster - sorki... popieprzyły mi się numerki...

01.01.2004
22:29
[162]

Chasm [ Generaďż˝ ]

...S S... - przeszukałem cały tekst i nie znalazłem słowa chwalić w mojej wypowiedzi... albo jestem ślepy... albo Ty koloryzujesz... a poza tym jak sam powiedziałem to masz słaby komputer, więc trudno, żebym mówił, że się chwalisz...

01.01.2004
22:38
[163]

...Soul Surfer... [ Legend ]

Chasm ---->> To chyba ty cos tutaj koloryzujesz. Echh... 1. Slowo Chwale jedno z wielu z jezyku polskim, ktore jednak dobrze ukazuje to co mialem na mysli... Powiedziales ze mam slaby sprzet, czyli wynika z tego ze gdzies musialem sie POCHWALIC swoim komputerem i napisac jego konfiguracje... jak znajdziesz lepszy synonim do slowa CHALE w tym przypadku to daj mi znac. Po 2. POKAZ mi znowu gdzie napisalem ze to ty mi mowisz ze jestem popieprzony i ze mnie obrazasz?? For God Sake !.... how old are you ???

Hamil ---->> Nie jara mnie D3.. nie gralem w to. Ale kiedys byl gdzies watek w ktorym ktos przedstawil usredniona tabelke z ktorej wynikolo ze na Atholnie 2600 i FX 5900 wynik bylby cos w granicach 80 FPS. Czy teraz rozumiemy sie ??

06.01.2004
21:13
[164]

Mryth [ Centurion ]

zerknijta na ten arsenal :) (dostepny w stalkerze)

https://oblivion-lost.xu2.net/community/screenshots/stalker020303_01.jpg

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.