Gogle AR za prawie 18 tys. złotych; Apple wchodzi na rynek rozszerzonej rzeczywistości
Zdecydowanie zapowiadają najlepsze google VR, ale cena jak sami napisaliście, zaporowa dla przeciętnego polaka. 6 tys to maks za taki gadżet, póki nie sprowadzą googli do takiej ceny to nie ma co liczyć, że wejdzie do mainstreamu.
Za bardzo nie widze dla kogo apple ustawilo target.
Zaporowa cena i nazwa Pro sugeruja ze dla "profesjonalistow". Jednak do pracy nie widze tu zastosowan, gesty i ruchy palcami to za malo zeby obslugiwac skomlikowane programy.
A do oglafania filmikow czy grania w gierki nie potrzeba tylu sensrow i tak zawansowanej techniki.
Jednak jesli ten efekt ogladania filmow jak w kinie zostanie zrealizowany tak jak prezentacji to moze byc jedyny wart feature za tyle pieniedzy.
Za bardzo nie widze dla kogo apple ustawilo target
Wystarczy że będzie miało logo Jabłka i target się znajdzie.
Tak sie oburzyles, ze sądze, ze trafil wpunkt z ta jalmuzna xD
>
>
> Też Mroczny Kamerdyner - "Przecież gówno o mnie wiesz"
WHAT XD
to były by super gogle do VR(abstrahując od absurdalnej ceny), ale apple stawia na brak fizycznych kontrolerów i funkcje AR. AR nie daje jakichs super unikalnych korzyści - zastępuje tv, laptop, tablet, telefon, za cenę krótkiego czasu pracy na baterii i relatywnie niskiej wygody, latem nie da rady w tym wysiedzieć nawet tych 2 godzin. Apple nawet nie wychodzi w swojej prezentacji poza inne funkcje niż to wyświetlania ekranów i zmiany otoczenia, w ich prezentacji to jest po prostu laptop na twarzy.
Rozumiem VR - mimo wszystkich mankamentów oferuje zupełnie unikatowe doświadczenia, rozumiem fizyczne kontrolery, przydatne przecież także do zastosowań profesjonalnych(projektowania, rzeźbienia), ale ten AR, jak go marketuje apple to jest urządzenie do prostej pracy biurowej i konsumpcji treści 2D, nie rozumiem tego podejścia. W tej chwili te gogle to Quest pro na sterydach - plus środowisko aplowe, minus gaming i fizyczne kontrollery.
kurcze ,Jakby to tak działało jak w zapowiedzi to byłby to mój pierwszy zakup z logo japka w życiu
Za taką cenę to powinny działać jak oczy shinigami (Death note reference) albo chociaż mieć rentgen :0
Alex
Czy mamy kandydata do gry roku? On jest taniej niż powinno być za taki sprzęt?
Ja wiem, ze tutaj to drazliwy temat i przyznanie sie ze sam zamowie na premiere to no… Ale ogolnie to podobal mi sie pokaz i planuje zamowic na premiere jak wypuszcza na reszte krajow.
I jak zwykle masa pytań.
1) na ile precyzyjne będzie sterowanie bez użycia kontrolerów
2) na ile zadziała przechodzenie pomiędzy AR i VR. W sensie, w tej chwili sprzęt do AR i VR robi się osobno nie bez powodu, bo VR daje najlepsze rezultaty na zaciemnionych całkowicie goglach, tutaj albo ścianka musi być przeźroczysta i w ostrym słońcu zaciemnienie ekranem może nie wystarczyć, albo AR będzie opierać się nie na przezroczystym ekranie a rzutowaniu obrazu z kamery, co trochę psuję wrażenia z AR i dorzuca jednak minimalnego laga, przez co gogle mogą nie sprawdzić się w ruchu.
3) pytanie który M.2 wzięli? Jest gdzieś to info?
4) o ile wydajność CPU na M.2 pod taką rozdzielczość wystarczyć powinna tak GPU średnio widzę. No chyba, że to M2 max lub ultra ma być ale wątpię. Ale nawet na M2 max, nie wiem jak będzie z grami na VR.
5) jest informacja o rozdzielczości ale nie ma o odświeżaniu, a to dla VR kwestia równie ważna co rozdzielczość
Tak więc póki nie dostanę pełnej specyfikacji to sobie można zgadywać jak to się sprawdzi i czy cena ma jakiekolwiek uzasadnienie.
Jak to ktoś napisał na innym forum:
Jak zwykle Apple wyeliminowało największą wadę gogli VR - niską cenę.
Potem będzie płac że projekt nie wypalił i zrezygnowali z dystrybucji.