Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Zobacz, jak Cyberpunk 2077 pięknieje z RT Overdrive; nowy zwiastun

04.04.2023 16:33
DrenAren
😒
3
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
DrenAren
10
Legionista

To chore. Gra jeszcze nie jest do końca załatana na PC i konsolach a oni ciągle robią aktualizuje dla elity 1%graczy.

04.04.2023 16:21
1
zanonimizowany1376576
5
Generał

Nie ma nowych ładnych gier więc Cyberpunk padł ofiarą Nvidii aby utrzymywać jakiś tytuł na rynku który odpalony na Ultra w stałych 60 klatkach z tym nowym RT będzie śmigał dopiero na RTX 5090 Ultra.

04.04.2023 16:26
A.l.e.X
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
152
Alekde

Premium VIP

po Horizon FW chyba żadna gra mnie długo nie zachwyci, tutaj też ładnie ale szczęka mi nie opadła.

04.04.2023 16:47
duxdaro
2.1
6
duxdaro
50
Pretorianin

HFW to sam plastik... Niby to ładne, ale jakieś sztuczne. Szczególnie oświetlenie. A i fizyka też mega nijaka. Nigdy nie zrozumiem fenomenu Horizona...

post wyedytowany przez duxdaro 2023-04-04 16:48:28
04.04.2023 17:45
A.l.e.X
2.2
A.l.e.X
152
Alekde

Premium VIP

na pewno chodziło ci o Horizon 2 ? bo GS zawiesiło tak wysoko poprzeczkę że inni właściwie aż łamią karki aby zobaczyć ją przez lunetę.

04.04.2023 16:33
DrenAren
😒
3
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
DrenAren
10
Legionista

To chore. Gra jeszcze nie jest do końca załatana na PC i konsolach a oni ciągle robią aktualizuje dla elity 1%graczy.

04.04.2023 18:57
Szefoxxx
3.1
1
Szefoxxx
74
Doradca

Dlatego, że już nigdy nie będzie załatana, bo olali. Fanatycy RT, pustej grafiki i nv robią lepszy marketing, więc walić resztę.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2023-04-04 18:58:37
05.04.2023 22:17
SpoconaZofia
3.2
SpoconaZofia
79
Legend

Ja bym podobnie obecną sytuację stwierdził. Biedacy są nieliczącą się społecznością graczy, którzy nie są głównym celem obecnej gry. Dokonali prostego obliczenia czy opłaca się i wyszło, że nie warto dla nich cokolwiek robić.

04.04.2023 16:43
Termak
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Termak
46
Chorąży

Po co ta nvidia męczy tych biednych programistów silnika z CDPu

04.04.2023 19:00
Szefoxxx
4.1
Szefoxxx
74
Doradca

Bo mają super marketing, nieprzypadkowo NV wybrało tą grę, i to ludzie od nv to nawet programują, tak im zależy.

04.04.2023 16:51
5
odpowiedz
1 odpowiedź
mieta33
22
Pretorianin

Ps4. Pamiętamy!!

04.04.2023 18:38
Wujek Władek
😂
5.1
1
Wujek Władek
38
Niczburukjebiwdenko

HAHA

04.04.2023 16:59
ODIN85
6
1
odpowiedz
ODIN85
28
Senator

Pe cyferki to chyba wyniki w fhd.

04.04.2023 17:39
Gazz
7
1
odpowiedz
Gazz
48
Centurion

No i nie wiem... Piłem? :)

04.04.2023 17:53
p4go
8
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
p4go
152
Almost human

Szkoda,ze nie pokazali RT vs RT Overdrive.

04.04.2023 19:03
Szefoxxx
8.1
Szefoxxx
74
Doradca

Robią te kłamliwe filmy od samego początku.

Z DLSS3 też żałośnie porównują tylko do bez włączonego DLSS2 jakby nic poniżej 4xxx tego nie obsługiwało.

I zabawne, bo jak na końcu reklamują DLSS3 to już żadnych zmian w obrazie nie ma.

Kolejny film od kłamców, z nv i cdrp, to czego można było się spodziewać, dobrali się idealnie. Dwie kłamliwe do szpiku firmy.

04.04.2023 19:42
Herr Pietrus
8.2
Herr Pietrus
223
Ficyt

Nic dodać, nic ująć, Fejkowe gameplay'e fejkowe trailery, fejkowe zapowiedzi, fejkowe porównania grafiki... Cyberscam. Ale konsekwencji odmówić im nie sposób. Przy takich zyskach to w sumie nic dziwnego, biznes lepszy niż cudowne garnki.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-04-04 19:42:28
04.04.2023 18:32
dj_sasek
9
odpowiedz
dj_sasek
152
Freelancer

Mówcie co chcecie, ale w wielu miejscach z RT On wygląda gorzej.

post wyedytowany przez dj_sasek 2023-04-04 18:33:02
04.04.2023 19:22
MilornDiester
10
1
odpowiedz
MilornDiester
32
Generał

Przygotowują technologię coby zwiastuny dodatku ładnie się prezentowały...

04.04.2023 19:39
Herr Pietrus
😂
11
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
223
Ficyt

A policję już naprawili, dodali reputację na mieście i pościgi?

04.04.2023 19:51
ODIN85
😊
11.1
ODIN85
28
Senator

Nie. Do takiego czegoś masz Gta.

04.04.2023 20:36
Herr Pietrus
11.2
Herr Pietrus
223
Ficyt

Ale zdaniem CDPR Cyberscam to nie jest RPG, tylko action-adventure w otwartym świecie...

04.04.2023 21:01
retruśgejmer
😁
11.3
retruśgejmer
24
Konsul

Policję mają naprawić. Tak samo będzie możliwość strzelania podczas jazdy hmmm :P

04.04.2023 20:47
Goozys
😐
12
odpowiedz
Goozys
11
Łotafak!?

Moze sie nie znam, a moze jestem zacofany i nie ogarniam tej nowej technologii, ale grafika z wylaczonym RT bardziej do mnie przemawia.

04.04.2023 21:13
claudespeed18
13
2
odpowiedz
claudespeed18
202
Liberty City Finest

Gdy grafiki gier już jest na poziomie takim, że ciężko o nowe ''wow'' i zachwyty to gry walczą o odblaski i... lepsze odblaski... a może by tak powalczyły o lepsze optymalizacje i mniej bugów hmm

04.04.2023 22:12
14
1
odpowiedz
Cordite
40
Generał

czyli jak wszystko sie swieci jak psu jajca to jest dobrze i wiarygodnie? :D

04.04.2023 23:28
mgr. Kuba
15
odpowiedz
mgr. Kuba
146
-

Taa, cudownie. A w 8letniego Wiedzmina po super łatkach nie da się grać. Od miłości do nienawiści całkiem DŁUGA droga...

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2023-04-04 23:29:07
04.04.2023 23:46
bisfhcrew
😂
16
1
odpowiedz
bisfhcrew
169
oversteer

Tak szczerze mówiąc.
Naiwny byłem. Kiedyś, przed premierą... myślałem że wersje na PS5 i Series X będą miały odbicia i globalne oświetlenie w RT

05.04.2023 01:16
17
2
odpowiedz
Mar3k
51
Pretorianin

Widzę, że Redzi nie nauczyli się po CP2077 i nadal na zwiastunach reklamowych przedstawiają przekłamaną treść bo jak wyjaśnić wzrost fps z 16 klatek do ponad 120 fps z włączonym DLSS?

05.04.2023 06:24
keeper_4chan
18
odpowiedz
keeper_4chan
103
Generał

PT + DLSS3 robi robotę.
Choć odbicia i lustra wydają się jeszcze falować/drżeć.
Może za kilka lat jakoś to rozwiążą .

05.04.2023 07:55
19
odpowiedz
4 odpowiedzi
Pr0totype
160
Generał

Jak dla mnie, mogliby popracować nad fizyką gier, bo ten aspekt został nie tylko olany, ale nawet się cofnęli w rozwoju.

05.04.2023 08:11
ameon
19.1
ameon
53
Pretorianin

Dev here. Szczere pytanie: po co? I jak sobie to wyobrażasz?

05.04.2023 16:08
19.2
kaagular
71
Generał

Ale co to znaczy ta "fizyka"? Że walisz bazooką w ścianę i nie dość, że ta się rozwala, to odłamki lecą zgodnie z prawami fizyki, a nie "jakoś tam"? Jakie maszyny to obsłużą? Co ma być za tą zniszczoną ścianą i czy ten odłamek cegły ma leżeć na glebie w nieskończoność? Takie średnio istotne zmiany w fizyce generują kosmiczny wzrost kosztów. Lepiej się wykpić uproszczeniami.

05.04.2023 21:52
19.3
Pr0totype
160
Generał

Przykład, porównajcie fizykę jazdy samochodem w GTA4, a porównajcie w GTA5, albo zachowanie zwłok postaci, jak jakieś wypchane szmatki, co jeszcze plątają się pod nogami, to tylko pierwsze z brzegu przykłady. Poza tym, jak RT można sobie włączyć i wyłączyć, to jaki problem będzie dodać ustawiania zaawansowanej fizyki. Nikt was nie zmusza do korzystania, tak jak nikt nikogo nie zmusza do korzystania z DLSS, czy RT, jeśli byłoby mocno zasobożerne, to wyłączycie i tyle. Całe szczęście, że małe niezależne studia, robią coś w tym kierunku :)

Nie rozumiem jednego, czemu zawsze jedynym przykładem fizyki, to destrukcja otocznia, przecież fizyka to coś znacznie więcej, od zachowania postaci w wodzie i samej wody, po jej poruszanie na lądzie, czy zachowanie dymu na zewnątrz, czy w pomieszczeniu i jego interakcje z otoczeniem, wszystko zależy od gry, czy to ma być typowa gra symulacyjna, czy typowa gra akcji. W jednej grze można dać większy nacisk, a w drugiej mniejszy, ale obecnie to wygląda fatalnie.

post wyedytowany przez Pr0totype 2023-04-05 22:29:49
05.04.2023 22:45
ameon
19.4
ameon
53
Pretorianin

Pr0totype różnica w prowadzeniu pojazdów w GTA4vs5 to decyzja designerska. Zaawansowaniem technicznym GTA5 jest poziom dalej od 4 (przy czym również wolę GTA4 w tym zakresie). Z ragdollem podobnie - ten w gta5 jest bardziej zaawansowany, kwestia tego jak zostały przypisane wagi to konkretnych physics volumes (oczywiście wchodzi jeszcze kwestia solvera tych kolizji i braku zasobów na więcej iteracji przy symulowaniu na platformach docelowych, stąd jest jak jest). Zachowanie postaci w wodzie - w grze typu GTA nigdy nie zostanie to oparte o symulację fizyczną - kompletny brak sensu takiego rozwiązania. Jedyna opcja to ewentualny sim ratowników? Co do zachowania wody - w tej kwestii to domena VFX. Jeśli spodziewasz się widoczków jak w Avatarze 2 to... idź obejrzeć avatara 2. Nikt czegoś takiego szybko nie wpakuje do gry z prozaicznego powodu - (ponownie) zasoby. I fakt, że nie wpłynęłoby to absolutnie w żaden sposób na gameplay. Dym? Znów - to nie stricte moduł symulacji fizycznej w danym silniku, tylko partykli. I te już od dawna biorą pod uwagę prawa fizyki (ok, w głównej mierze grawitację, but still). W momencie gdy zacznie mieć to z punktu widzenia designu danej gry sens (i realny wkład) zacznie być robione - vide volumetryczny dym granatów dymnych w CS2.

Myślę, że przedmówca przytoczył destrukcję bo to mimo wszystko najczęstszy używany argument. Problem polega na tym, że zaawansowana destrukcja drastycznie zmienia gameplay. To niekoniecznie coś złego - można z tego zrobić i hook i kicker danej produkcji. Jednakże pozostaje pytanie czy grupa docelowa tego oczekuje i czy ewentualne środki wpompowane w taki ficzer się zwrócą - czyli czy nisza jest wystarczająco szeroka (zobacz jak świetne LA Noire ubiło devów). Kerbale na ten przykład są świetne, ale w życiu nie osiągną pułapu sprzedażowego Wiedźmina 3 czy Skyrima.

05.04.2023 09:03
20
odpowiedz
Jaya
54
Generał

Ciężko wierzyć "reklamom", znowu wygląda to na over-hype i mam ochotę źle życzyć temu silnikowi i Nvidii.

Może też tak być, że postęp działać tez odwrotnie dla promowania kupna karty z wyższej półki. Skoro "stary" dość drogi RTX2070S jest już do niczego to lepiej poczekać na zapas kilka generacji.

Jak dość już ograny CP77 ma takie wymagania trzeba poczekać na lepszą kartę, żeby pograć w nowsze, nieograne gry z podobnym rozwiązaniem. Przydatność RT On w starych kartach jest bardzo, bardzo krótka, na kilka gierek, potem może pół karty graficznej się kurzy i modułów śledzących promienie (choć mogą być uniwersalne).

Może i w końcu bym użył RT On i zgodziłbym się na te spadki do 40fps przy takiej różnicy, ale jak do tej pory było więcej hype niż sensu, przekonamy się po porównaniach graczy.

Wolałbym dostać remastera światła dla Skyrima i Fallouta 4 w ten sposób, byłoby więcej do roboty niż nawet z nowym DLC z CP77.

Wiedźmin3, CP77, czy ostatnio Hogward Legacy - wypadają blado jeśli chodzi o jakiś porządny sandbox i jakieś sensowne cele jedną postacią po 30-40h gry.

post wyedytowany przez Jaya 2023-04-05 09:04:17
05.04.2023 16:10
21
odpowiedz
kaagular
71
Generał

Jak dla mnie to lepiej wygląda w wersji "off". Czemu ma być niby ładnie, jak wszystko się świeci jak psu jajca? Patrzę za okno i nic się nie świeci...

Wiadomość Zobacz, jak Cyberpunk 2077 pięknieje z RT Overdrive; nowy zwiastun