Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wiedźmiński Projekt Sirius może mieć proceduralnie generowany świat

05.10.2022 18:51
Roy_Batty
1
3
Roy_Batty
17
Legionista

Red alert.

05.10.2022 18:52
😢
2
odpowiedz
boy3
106
Senator

Tylko nie to

05.10.2022 18:59
3
odpowiedz
pawel1812
55
Generał

Trzeba pamiętać, że project Sirius to nazwa projektu, robionego przez Molasses Flood od dłuższego czasu. To nie jest ten Wiedźmin, który będzie początkiem nowej sagi. Ciężko stwierdzić czy będzie to poziom gier REDów. Raczej nie sądzę, bo to studio jest raczej małe, jak na dużą grę. Być może ten projekt zobaczymy jako pierwszy z tych wszystkich zapowiedzianych. Bo też chyba najwcześniej został rozpoczęty.

Trochę zaskoczył mnie w sumie fakt, że oni też robią coś, co będzie Wiedźminopodobne. Bo przez dłuższy czas nie informowali co robią, a po wielkości studia wnioskowałem, że to będzie coś z uniwersum, ale raczej zupełnie inny typ gry.

post wyedytowany przez pawel1812 2022-10-05 19:02:26
05.10.2022 19:51
4
odpowiedz
1 odpowiedź
MewsoNs
61
Generał

Stawiam, że to survival jakiś. Raz, że modne, dwa, że ten typ łatwo wytłumaczyć Coopem, czy multiplayerem.

post wyedytowany przez MewsoNs 2022-10-05 19:52:02
06.10.2022 11:12
JeicamPL
😊
4.1
JeicamPL
77
This Unit have a Soul

A ja bym bardziej stawiał na h&s w stylu Diablo, grałby.

05.10.2022 19:52
5
2
odpowiedz
Asiek777
39
Chorąży

To ja napiszę na pocieszenie, że jakieś 2 lata temu rozmawiałem z osobą z branży, Mówiła mi, że jej znajomi z CDP wypróbowują/testują podejście, w którym robi się zaawansowaną symulację procesów geologicznych, a jej efekty są obrabiane przez normalnych developerów i wstawiane do gry jako normalne assety.
Obstawiam takie użycie procgen'u. I wtedy nie trzeba się o nic martwić.

05.10.2022 19:58
quark
6
1
odpowiedz
quark
60
Konsul

Co by to oznaczało dla gry? Obszary, jakie przyszłoby nam przemierzać, mogłyby wyglądać inaczej dla każdego gracza. Rozłożeniem obiektów na mapie zajmowałby się bowiem specjalny algorytm.

Nie do końca. To że gra skorzysta ze świata tworzonego proceduralnie nie musi oznaczać, że ten świat będzie się generował dla każdego gracza inaczej jak lochy w Diablo 2.
Przy produkcji gier często korzysta się z narzędzi takich jak Houdini, które i owszem generują świat, ale robią to na etapie produkcji gry. Potem to co wypluje program i tak jest weryfikowane, modyfikowane, sklejane z innymi elementami świata stworzonymi "ręcznie". Finalnie i tak każdy gracz otrzymuje dokładnie ten sam świat.
Moim zdaniem nie ma powodów do obaw. Raczej chodzi tu o zwykłe ułatwienie sobie roboty, po to żeby nie musieć stawiać każdego drzewka, każdego wzniesienia czy każdego strumyka ręcznie.

05.10.2022 20:44
7
1
odpowiedz
rniczypo
128
Starchaser

Hack & Slash! ;)

05.10.2022 21:53
8
odpowiedz
humman
72
Generał

Bo każda z tych 3 serii o wiedźminie będzie inna
-nastęcą dzikiego gonu będzie trylogia polaris
-syrius to pewnie mmo czy innym multi, z dużym światem skoro potrzebują generatorów
-canis majoris to będzie bardziej gra akcji niż rpg, dla innej grupy odbiorców

Wiadomość Wiedźmiński Projekt Sirius może mieć proceduralnie generowany świat