Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.244)

04.10.2022 17:00
Iselor
1
1
Iselor
26
Generał
Image

Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"

Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło się w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o Might and Magic VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria Might and Magic, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostatnim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy
mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy.

Lista nadchodzących eRPeGowych premier:

https://www.easypaste.org/file/HBCRgykQ/Nadchodzace.RPG.xlsx?lang=pl

Alpha Protocol
Patch do wersji PL:
https://drive.google.com/open?id=1qb3kW0x7Ksy2Wjx1dEHIq0UvzcAICOjq

Anachronox
Patch:
https://drive.google.com/open?id=1j75mekdgvyII2pZOXMmpeY9BNQgZRUnb

Arx Fatalis
Patch do wersji angielskiej: https://drive.google.com/open?id=12c2Ep-aRr3leI2Wefzz5ZqdL8srqipKL
Polonizacja: https://drive.google.com/open?id=1R-GjXvNhZ65m8jwiIu8A5xl9VEnBn1kY

Betrayal at Krondor
Patch:
https://drive.google.com/open?id=1Pd1UqahL3k0Ng1yhJnLBJPNSNN21eN3Q
Solucja:
https://drive.google.com/open?id=1oM-FCmuEtVkieWehhwU7HU_RInydBKTm

Demise
Strona polecana przez Wreaker'a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php

Diablo + Hellfire
Mody i polonizacje:
https://drive.google.com/open?id=1tsO3x_mHLgxvF1QIcIp2NPL2pCnPb2Xl

Dispel
Patche żeby ukończyć grę:
https://drive.google.com/open?id=1BOq6G9opWK9F8LoMxxKsRbHpiBIBso7p

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Mod niwelujący level scalling:
https://drive.google.com/open?id=1hH0ipzuv19qTzPZlRYkT3cRXv6_Li3zl

Heroes of Might and Magic III
Zestaw starych, zapomnianych, świetnych map z magazynu Gambler:
https://drive.google.com/open?id=1k-T0MZoy00QQjFsMIeMP9YGKmu2oQEYR

Jagged Alliance
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1q8YvWA0CCXexAyvI-yV3OZZLfoDKuUug

Metalheart
Patch:
https://drive.google.com/open?id=1pXLVJ6EKngIkapxtL1pnbZoCTrK4jV-8

Might and Magic IV + V: World of Xeen
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm

Might and Magic VI: Mandate of Heaven
Patch wersja ang. + polonizacja do tego + poradnik
https://drive.google.com/open?id=11UajZRlyZANhlHQo3Pwtyi33qkuu0n7V

Najnowszy patch polonizacyjny (ZALECANY):
https://disk.yandex.ru/d/rKnDMJ6XtKxYvA?fbclid=IwAR3eo4HqQ98bxTAVTpMx03-7IAa8_hK8XFOqGcGpB4Shrp6ZZj_qo9ICPZk

Might and Magic VII: Za Krew i Honor
Poradnik dla posługujących się językiem angielskim:

http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM

Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:

wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/mhtsios8azpirwz/mm7_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/37ix261d1dtjgac/mm7_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/pu11a9gobj95u6i/MM7PL_125_beta_Mok_.7z

Patch polonizacyjny:
http://mm7.heroes.net.pl/uploaded/download/MM7_pl.zip

Might and Magic VIII: Day of the Destroyer
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a do M&M8:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/lc4qopso4lt934s/mm8_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/7900svlys1m72do/mm8_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/sy48lyb07i48180/mm8pl_testpatch_Mok_.rar

Might and Magic IX
Pliki niezbędne do w miarę sensownego grania na nowych systemach (dotyczy
wydań płytowych):
https://drive.google.com/open?id=1V1wxRPZmwCQz4WMvn7MY7K4LYc22N4Ra

Pathfinder: Kingmaker
Tłumaczenie mechaniczne:
https://mega.nz/file/K9F03b4D#rUGD2PiLaW8k6dH3XrTm71nWvWPocxAfaktypGrcWvg

Pathfinder: Wrath of the Righteous
Fanowskie spolszczenie:
https://www.nexusmods.com/pathfinderwrathoftherighteous/mods/342

Pillars of Eternity
Poradnik Silvarena:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/12/poradnik-pillars-of-eternity-cechy.html
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/01/poradnik-pillars-of-eternity-podstawy.html
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/01/poradnik-pillars-of-eternity-obrazenia.html

Rune
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1UzcCSYzOa-G3qgS_qohQFTxhw851FejA

Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1Sjg8BZOtdLSOQx5XgEH78PhAX2M2w3Rc

Vampire the Masquarade: Bloodlines
Najnowszy patch:
https://drive.google.com/open?id=1o-9qcsmDOGyQfCHUOqQdGfCL74v2ogo1

Vampire the Masquarade: Redemption
Patch polonizacyjny:
https://drive.google.com/drive/folders/1BW-g9-9-5J2n-4xnf7hY9-fSxf_ao_BH?usp=sharing

Wizardry 7
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/sb52g2h8c1ejsa6/wizgold_txtfix.ra

Wizardry 8
Poradnik i solucja
https://drive.google.com/open?id=1a4b3zKu4W0TT5R9zlvHZswssOukxnurn

Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry
http://www.tk421.net/wizardry/

Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/a6f21dcl7alep5e/WW11beta.7z

Blog Mistrzyni cRPG i przygodówek znanej jako Annelotte (dawniej Shiris) z recenzjami, solucjami i poradnikami do dziesiątek (głównie) starych cRPG, jRPG i przygodówek

http://gryannelotte.blogspot.com/

Poprzedni wątek:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15905408&N=1

post wyedytowany przez Iselor 2022-10-04 17:02:15
07.11.2022 09:27
Iselor
17
1
2 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

Wiedźmin

taffer33

Przenoszę tu dyskusje bo tam jest za duży offtop.

taffer33

Mi też w Pillarsach przeszkadzało głównie, że brakowało im tego luzu, finezji, polotu, humoru jaki mieliśmy w Baldur's Gate G2, Planescape Torment, a nawet Ultimach. Nawet, jeśli to był czarny humor :)

D:OS II i z tego co wiem również BG3 (nie grałem w early access) nie mają też takiego sztywnego podejścia jak Pillarsy.
Belgowie w D:OS II zwłaszcza z tym humorem związanym ze zwierzętami zaskoczyli mnie. Jakieś fetysze chyba mają dotyczące zwierząt :)
A te wybuchające beczki to wręcz pokochali w Ultimie, że też to jest w ich grach.

Mi się tam podoba ten klimat w pierwszych Pillarsach. Nie zawsze musi być wesoło i rubasznie. Podobnie jest w Tyranny, które klimatem bije wiele tytułów po pysku i przypomina książki Glena Cooka. Za to drugie Pillarsy mają już inny klimat, bardziej wesoły, nie jest to może toćka w toćkę odpowiednik filmowych Piratów z Karaibów ale jednak jest....luźniej.

A ja mam coś koło 14 poziomu postaci i tak sobie łażę i gram po tym świecie i...mam problem mały w dwóch miejscach i potrzebuję pomocy

SPOJLER

spoiler start

1. Włażę do tego cmentarzyska smoków gdzie jest ten archeolog co chce badać kości czy coś tam. W jaskini są same jakieś magiczne pająki które może wielkiej krzywdy nie robią, ale.....trafić je to jest jakiś kosmos. Są jakby w ciągłym ukryciu. I walka trwa wieki. Kupiłem diamenty to zaklęcia Grupowe Prawdziwe Widzenie ale czy to pomoże ?
2. Byłem na ślubie tego kumpla Seelah i w trakcie ślubu zaatakowały nas demony. No wiecie o co kaman. Teraz w świątyni leżą te ich ciała a ja mam uwolnić dusze tych biedaków. Tyle że....w Dzienniku nie mam nic o tym zadaniu! Jakiś błąd czy z kimś nie pogadałem, czegoś nie zrobiłem ? Jak mam to popchnąć do przodu ?

spoiler stop

post wyedytowany przez Iselor 2022-11-07 09:28:05
07.11.2022 19:26
A.l.e.X
19
1
10 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

jak pada hasło Lands of Lore albo Eye of the Beholder to robię się czujny ;) szkoda że dzisiaj nie powstają tak świetnie DC ;(

28.11.2022 23:36
Iselor
24
1
2 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

No cóż, mam więc przymusową przerwę w Pathfindera :) Szkoda, ale to nie moja wina a nie zamierzam bawić się w jakieś mody. Chcę dostać od twórców pełny, naprawiony, grywalny, dopracowany produkt.
Jedyne co mnie zastanawia czy gdybym zaczął grę teraz całkowicie od początku to czy byłby ten sam błąd. Mam w co grać, jestem cierpliwy, czekam na kolejne patche, zwłaszcza że temat poruszyłem wszędzie gdzie się dało.

23.01.2023 13:22
Drenz
46
1
3 odpowiedzi
Drenz
21
Generał

Plik Lista nadchodzących eRPeGowych premier - już nie jest od jakiegoś czasu aktualny. Jak będę miał więcej czasu, to go zaktualizuję.

Ogólnie poprzedni rok dla większości był kiepski, o czym pisaliśmy wyżej. Niemniej ten zapowiada się bardzo dobrze. Będzie dużo premier RPGów, wiele wyjdzie z wczesnego dostępu, niektóre nie mają daty premiery, ale można się spodziewać, że pojawią się nawet jako early access w tym roku. Jakie macie tytuły na oku, w które nadchodzące nowości planujecie zagrać?

Na początek lista niektórych gier RPG (i hybryd), które pojawią się w 2023 r.:

The King's Dilemma: Chronicles - 30 stycznia
Dziedzictwo Hogwartu - 10 lutego
Elderand - 16 lutego
Octopath Traveler II - 24 lutego
Wo Long: Fallen Dynasty - 3 marca
dodatek Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Last Sarkorians - 7 marca
Fallen Dungeons (wczesny dostęp) - 22 marca
Shattered Heaven (wczesny dostęp) - 28 marca
Baldur's Gate III
Diablo IV
Starfield
Broken Roads
Ronin: Samurai Redemption
The Excrawlers
Brinefall
The Moon Hell
Islands of the Caliph
Labyrinth of Zangetsu
Flintlock: The Siege of Dawn
Sea of Stars
TwilightStar: Heart of Eir
For the King II
Archmage Rises (wczesny dostęp)
Path of the Abyss
Zoria: Age of Shattering
Spark in the Dark
Mercyful Flames
SKALD: Against the Black Priory
Dreams in the Witch House
Hellcard
Lochy Bursztynowego Gryfa
Farathan
Legends of Amberland II: The Song of Trees
Dark Envoy
Svarog's Dream
Twilight Wars

Gry, które wyjdą z wczesnego dostępu i najpewniej będą mieć premierę wersji 1.0:
The Last Spell
Dread Delusion
Death Trash
Last Epoch
Alaloth: Champions of the Four Kingdoms
Achilles: Legends Untold
Dungeon Kingdom: Sign of the Moon
Wartales
Darkest Dungeon II
Frozen Flame
Liberte
Low Magic Age
Sacred Fire
Earth's Shadow
Space Wreck
Ghostlore
Colony Ship: A Post-Earth Role Playing Game ( jest na to niewielka szansa, ale jeśli trzeci rozdział wyjdzie w tym roku, to szanse na pełną wersję wzrosną. Choć i tak opłaca się kupić ten tytuł jak najwcześniej z racji, że od aktualnej ceny do premiery wzrośnie co najmniej 50 zł).

Niewiadoma, ale szanse są:
Bleak Faith: Forsaken
Forsaken Realms: Vahrin's Call
Monomyth
Code of The Savage
Goblin Stone
Shieldwall Chronicles: Realm of Madness
Songs of Glimmerwick
Mandragora
Shadow of the Road
Sovereign Syndicate
Subterrain: Mines of Titan
Within the Cosmos
Odd Gods
Kingdom of Night
Hand of Doom
Gimle: The Broken Prophecy
Archaelund (wczesny dostęp)

Ja w drugiej połowie roku mam zamiar wrócić do RPG i poza tytułami wydanymi we wcześniejszych latach pójdą też tegoroczne premiery (oby). Już mam zakupione Alaloth, Dread Delusion, Dungeon Kingdom i w nie zagram, nawet jeśli nie będzie to jeszcze wersja 1.0. Natomiast poza nimi w tym roku zaopatrzę się w Fallen Dungeons, do tego Monomyth o ile pojawi się możliwość zakupu w tym roku, bo zapowiada się świetny immersive sim. Poza tym Spark of the Dark, Lochy bursztynowego gryfa oraz mix przygodówki i rpg - Dreams in the Witch House. Pewnie nadal będę sobie od czasu do czasu ogrywał Lunacid, ale ta namiastka ARX Fatalis to jeszcze wiele pracy przed deweloperem. Może ktoś jeszcze zaskoczy i pojawi się ciekawy erpeg? Ja na to liczę i mam nadzieję, że w tym roku dostaniemy wiele fajnych gier RPG.

post wyedytowany przez Drenz 2023-01-23 13:28:45
08.02.2023 20:41
twostupiddogs
👍
52
1
twostupiddogs
245
Legend
09.02.2023 09:44
53
1
2 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend
Wideo

Nie wiem czy kogoś to tu interesuje ale i tak wrzucę.

Oryginalna trylogia Etrian Odyssey wreszcie na PC.
https://store.steampowered.com/bundle/29538/Etrian_Odyssey_Origins_Collection/
Nie jest to jednak wersja Untold, które były bardziej doszlifowanymi wersjami
https://www.reddit.com/r/EtrianOdyssey/comments/6y0a5l/new_player_is_there_a_noticeable_difference/

Cena zwala z butów - €40 od sztuki i €80 za trylogię
I darmowe? DLC ze skinami postaci.
Gry były oryginalnie na Nintendo DS (były to jeden z flagowych tytułów dla których ludzie kupowali sprzęt) gdzie bajerem był drugi ekran do ręcznego kreślenia mapy bo automapy nie było - ta jest dostępna w wersji HD na PC. Ale za taką cenę na PC? Do tego kiedyś człowiek miał więcej czasu na takie pochłaniacze czasu.

Ciekawe czy zmienili balans w pierwszej części w wersji HD mimo, że to nie wersje Untold - te gry nie należą do łatwych ale EO1 był jeszcze trudniejszy.
edytka: 3 Difficulty Modes - Picnic, Basic, Expert

Z innych ciekawostek - ktoś przeniósł Wizardy VI na silnik VII co widać w drugiej połowie video==>
https://youtu.be/CQWe-hBQl7o

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2023-02-09 10:33:34
09.02.2023 15:28
Smalec
54
1
15 odpowiedzi
Smalec
26
Pretorianin

Którą z pierwszych części starszych serii najbardziej polecacie ograć? Do wyboru mam:
- Ultima I: The First Age of Darkness
- Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord
- Might&Magic: The Secret of the Inner Sanctum
- Pool of Radiance
- Champions of Krynn

Interesują mnie dwie rzeczy:
1. Ogólna jakość
2. Czas przejścia [im krótszy, tym lepiej]

12.02.2023 19:37
56
1
Silvaren
13
Pretorianin

Po około 85h skończyłem Fire Emblem: Engage, poziom trudności hard + classic (czyli postacie giną bezpowrotnie).

Fire Emblem: Three Houses było moją ulubioną grą na Switcha i pierwszym FE, jakiego ograłem. W Engage jest mniej elementów social sim, aczkolwiek do bazy wracać można po każdej bitwie i odhaczać kilka powtarzalnych, ale krótkich czynności, które zwiększają support, statystyki, surowce na ulepszenia ekwipunku itp.

Główną mechaniką jest tytułowy Engage. W grze zdobywamy pierścienie, które pozwalają przywoływać jakby duchy bohaterów. Każdy taki ring pozwala rozwinąć więź z bohaterem aż do 20 lvl. Daje to premie do statsów, biegłości w broni, zdolności pasywne działające cały czas, a także engage, podczas którego postać z ringiem łączy się z bohaterem, zyskując dostęp do specjalnych ataków, legendarnych broni itp.

Walka to chyba typowy FE, ale znany z serii weapon triangle wzbogacono o tzw. break, czyli możliwość przełamania obrony przeciwnika (brak kontry na obecny i następny atak). Trzeba więc kombinować, kogo jaką bronią zaatakować. Ma to znaczenie zwłaszcza przy bossach, którzy mają czasem 4 paski HP, własny pierścień i jednym atakiem potrafią zabić naszych herosów lub ukatrupić ich kontrą.

System klas składa się teraz z dwóch stopni - basic i advance. Od 10 lvl i bodajże 8 rozdziału można zmieniać klasy. Wymagania zaawansowanych sprowadzają się do biegłości w broni (można zdobyć zwiększając więź z określonym emblemem z ringa) i klasy pokrewnej lub podstawowej. Np. sword master wymaga przesiadki ze sword fightera, ale już lance flier może zostać griffin knightem lub wyvern knightem etc. Skill klasowy mają tylko klasy zaawansowane od 5 poziomu. Każda postać ma ogólny lvl, więc po osiągnięciu limitu można "zmienić" klasę na obecną zachowując statystki. Oczywiście każda postać i każda klasa ma ustalone prawdopodobieństwo wzrostu statystyk przy awansie.

Przez pierwsze 9 rozdziałów nie podobały mi się za bardzo postacie, nie czułem klimatu, nowej stylistyki i fabuły. Jednak od 10 aktu następuje poprawa. Wciąż zdążają się cringe''owe dialogi, ale stawka rośnie, historia nabiera powagi, zaczynają się epickie momenty, towarzysze są co raz bardziej zżyci i wszystko dobrze gra na emocjach.

Na switchu w obu trybach gra wygląda i działa świetnie. Gameplay lepszy niż w 3H. Jest trudniej, bitwy są ciekawsze, tempo nie spada. W sumie bez dlc wyszło mi 26 rozdziałów + 15 sidequestów, zrobiłem 3 skirmishe i jedną serię 3 bitew w świątyni prób w Somniel. Wrażenia z całości mam bardzo pozytywne. Na pewno do gry będę wracał. Fani FE pewnie są zachwyceni powrotem do korzeni.

04.10.2022 17:05
Iselor
2
11 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

Jest nowy wątek. Wyjątkowo nie po 200, a po 100 postach; post powitalny wygląda jednak tak jak zawsze, czyli porządnie, z działającymi linkami. Uwzględniłem w nim łatki polonizacyjne do Pathfinderów.

Ja ogrywam Pathfinder: Wrath of the Righteous, przerywając zabawę z najnowszym Bard's Tale.....Coś średnio mnie nowe Opowieści Barda wciągnęły, ale wrócę. Na pewno wrócę. Bo PWotR wessał mnie od początku i widzę że spędzimy razem mnóstwo czasu.

05.10.2022 14:16
Iselor
3
Iselor
26
Generał

Pochwal się później Iselor ekipą, z którą łazisz

Mam sam początek gry i moja główna postać to Łotr/Wojownik nastawiony na kuszę i łuk. Podoba mi się Seelah jako typowy tank. Camelia też fajna bo dobrze łączy walkę w zwarciu z magią.
Stanąłem przed chwilą po stronie Wenduag, a nie Lanna, ale żadna z tych postaci mi nie pasuje. Mnichów niecierpię w żadnym erpegu, zaś Wenduag nie pasuje mi do koncepcji drużyny (trochę sobie zaspojlerowałem ale to raczej u mnie będzie Seelah + Camelia + Woljif + Ember + Daeran + moja postać - zobaczymy czy wszystkich oprócz mojej postaci uda mi się wystawić na front, jak nie to będę kombinował).

05.10.2022 15:04
Iselor
4
Iselor
26
Generał

Pytanie, bo jestem na początku rozgrywki i jeszcze mogę zacząć od nowa. Czy wzorem Pillars of Eternity mozna mieć drużynę/towarzyszy stworzoną przez siebie (w Pillarsach to byli najemnicy z karczmy :p ) czy towarzyszą nam tylko "towarzysze fabularni" ?

05.10.2022 15:23
5
ivo
119
Konsul

Można zatrudnić najemników

05.10.2022 15:48
Iselor
6
2 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

O, czyli ktoś z drużyny może być też przeze mnie stworzony? Dobrze, bo chcę jak w Pillarsach mieć oprócz głównego Hero, jedną swoją postać/najemnika a reszta fabularni. To mi kompletnie zmienia immersje a co za tym idzie: drużynę. Dobra, zaczynam dzisiaj od nowa, stworze siebie (jakiegoś kapłana, może druida), towarzyszem będzie dotychczasowa postać ale jako wojownik nastawiony na łuki i muszę i uzupełnie to Ember, Camellią, Seelah i Woljif.

post wyedytowany przez Iselor 2022-10-05 15:49:08
05.10.2022 23:26
Iselor
7
Iselor
26
Generał

Kolejne pytanie, może ja czegoś nie doczytałem.....Walczę w trybie turowym. Często jednak wolałbym by dana postać poszła na końcu a nie na początku. Czy jest jakaś opcja "czekaj" by przesunąć turę danej postaci na koniec czy nie ma?

06.10.2022 17:40
Iselor
8
1 odpowiedź
Iselor
26
Generał

Oglądałem filmik jak gościu gra drużyną w której są postacie przez niego stworzone z sześcioma kotami i wymiatał :)

Hm, w którym momencie można stworzyć własną drużynę? Jak wyjdę z labiryntu ?

06.10.2022 21:34
Iselor
9
Iselor
26
Generał

Słuchajcie, mam te dwa darmowe DLC czyli Love Beyond Death oraz A Visitor from Distant Lands. Zgapiłem się i ich nie zainstalowałem....Pytanie, czy jest sens je instalować, czy są przetłumaczone? Rozumiem że nie muszę zaczynać gry od nowa by zadziałały w rozgrywce ?

10.10.2022 10:05
Iselor
10
Iselor
26
Generał

Moje postacie mają już zabójczy 4 poziom. Moja główna postać to kapłan bitewny. dalej nie wiem czym się różni od zwykłego ale ok. Dałem sobie tę gadającą broń bo w walce ów kapłan bitewny zadka nie urywa. W tawernie stworzyłem sobie moją drugą postać. Aliza jest "czystym" wojownikiem ale nastawionym na łuk, a w ostateczności na krótkie miecze i sztylety (Finezja w walce). jej celem jest wsparcie dystansowe i ochrona "pleców".
Seelah jest spoko, typowy tank, ale chyba podzielę jej levele na równo paladyna i wojownika bo wojownik ma jednak więcej bojowych atutów.
Woljif jest genialny, ma chyba największą ilość zabójstw póki co.
Ember...Fajnie napisana jak narazie, widzę że jej umiejętności magiczne się przydadzą.
No i Camellia. W sumie nie wiem póki co, po co ją mam. W walce słaba, zaklęcia póki co też tyłka nie urywają. Mam ją chyba dlatego że ładnie wygląda, lubię półelfy i ma tajemniczy charakter.
A teraz tawerna została zaatakowana. Chyba jakichś 12 podpalaczy musze zabić xd

post wyedytowany przez Iselor 2022-10-10 10:06:26
11.10.2022 15:57
11
zanonimizowany1375375
3
Chorąży
Image

Wszyscy świętują i mi też udzieliła się atmosfera, więc wybór gry mógł być tylko jeden.

11.10.2022 21:11
12
zanonimizowany768165
119
Legend
Image
Wideo

Wormwood Studios (znane z Primoridia i stylu graficznego) tworzy horror RPG w FPP - Hibernaculum
Wygląda obiecująco

https://www.youtube.com/watch?v=q4BvqjBJwmo

14.10.2022 18:52
Smalec
13
14 odpowiedzi
Smalec
26
Pretorianin

Ukończyłem Lands of Lore, i choć nie przepadam za starszymi 'erpegami', to w ten tytuł grało mi się aż nazbyt przyjemnie. Jednym z najmocniejszych plusów jest przystępność - niby rocznik 93/94, ale jest: Zaimplementowana automapa, handel, statystyki broni i zbroi, akcja umocowana w całkowicie autorskim świecie z oryginalną fauną [jakże różną od tej 'dedekowej'], oraz kompletnie przebudowany system rozwoju i panel ekwipunku.
Dodatkowo zdaje się, że nie da się "zepsuć" gry - praktycznie wszystko zostało przemyślane, tak by gracz nie utknął w martwym punkcie i nie był skazany na wczytywanie wcześniejszego zapisu lub opcję "New Game"; co mocno kontrastuje z tym co było w drugim EoB-ie, gdzie na pierwszy plan wysuwała się skrajna indolencja i krótkowzroczność twórców. Ogólnie przejawia się to m.in. tym, że niekiedy otrzymujemy dodatkowe klucze do pomieszczeń, gdybyśmy jakiegoś nie znaleźli lub gdzieś zapodziali, innymi słowy: W grze jest więcej kluczy niż zamków. Następny przykład: Nie trzeba odwiedzać lokacji według z góry określonej kolejności - w pewnym momencie gry otrzymamy kompas; żeby go dostać trzeba udać się do lokacji A, gdzie przekaże nam ją B, ALE można też w pierwszej kolejności odwiedzić lokację C i znaleźć kompas w skrzyni; w takim wypadku pierwszy ciąg wydarzeń zwyczajnie nie nastąpi, a gracz otrzymuje jakąś tam namiastkę nieliniowości.
Z takich mocnych plusów jest też automapa - nie sama jej obecność, ale fakt, że jest na niej wszystko zaznaczone: Skrzynie, ukryte przyciski, iluzoryczne ściany, specjalne wydarzenia, przejścia między lokacjami itd. Co sprawia, że LoL to jeden z tych nielicznych crawlerów, w których nie trzeba "lizać wszystkich ścian", co dla mnie było dodatkową ulgą, bo ostatnio grałem w Vaporum, gdzie twórcy ukrywanie ukrytych przycisków opanowali niemal do perfekcji.

Z minusów: Najbardziej dobiło mnie, jak bardzo ograniczona jest to gra, i jak mało gracz ma nad nią kontroli - nie ma tworzenia i klas postaci, jest wybór spomiędzy 4 gotowców z 'nieedytowalnymi' statami. Towarzysze dołączający do drużyny są fabularni, co oznacza, że nie można ich NIE przyjąć do drużyny. W grze występuje tylko 7 czarów - każdy z 4 poziomami wtajemniczenia określającymi ich moc.
Twórcom przetrzepałbym skórę również za zagadki, które są wręcz dziecinnie łatwe - np. zamknij za sobą drzwi, by otworzyły się te przed Tobą i tego typu banały; JEDNAK są 2 zagadki, których raczej nie przeszedłbym bez solucji:
1) Activate and Replicate - rozwiązania tego ni cholery bym się nie domyślił. Jak sprawdziłem co trzeba zrobić, to tylko uświadomiłem sobie, jak daleko byłem od rozwiązania
2) Ta pod sam koniec ze znikającą mapą, każdy kto grał na pewno pamięta to cholerstwo, i jak banalne ostatecznie okazało się rozwiązanie. To zagadka bardzo w stylu Vaporum, gdy rozwiązanie masz pod nosem, a twórcy podkładają fałszywy trop i liczą, że zgubi Cię 'overthinking'

Porady:
1) Liczba klejnotów na Bezel Cup oznacza liczbę użyć, gdzie maksymalna liczba wynosi 4
2) Na bagnach znajdują się kamienne głowy, gdy włożysz jakiś item do ich paszczy, to uleczą całą drużynę, lecz rzeczony item przepadnie... nie muszę mówić, że nie jest to zbyt opłacalne, no chyba, że włożysz tam znalezioną w tej samej lokacji całkowicie bezużyteczną podkowę
3) Zanim wydasz jakiekolwiek złoto na bagnach wykonaj misję dla Wodza, za co otrzymasz niezgorszy trójząb i tytuł 'Bohatera Bagna', co sprawi, że handlarze zaczną Cię bardziej lubić i dadzą Ci korzystniejsze ceny
4) Skrzynie można otwierać albo wytrychem, albo siłowo, za pomocą broni - aczkolwiek [w tym drugim przypadku] zawartość takiej skrzyni będzie nieco uboższa
5) Jest możliwość błyskawicznego rozstrzygnięcia wkurzającej walki ze Scottią pod postacią Jaszczura, wystarczy raptem jedno użycie Wand of Death
6) Na skutek błędu obrażenia broni dystansowych nie są poprawnie wyświetlane, więc statystyki trzeba sprawdzać na oficjalnej Wikii
7) W sumie dobrze jest sprawdzać każdy magiczny przedmiot [czyli każdy z unikalną nazwą] na Wikii, bo niektóre są przeklęte, a gra nijak nie informuje, że mamy do czynienia z takowym przedmiotem
8) W Górnym Opinwood znajduje się kusza o nazwie "Valkyrie" - co prawda obrażenia ma nędzne, jednak specjalna właściwość sprawia, że praktycznie nigdy nie chybia, co mocno przydaje się przy rozwijaniu zdolności złodziejskich
9) W porównaniu do wielu innych 'dedeków', w LoL-u różdżki są świetne - raz, że nie ma ich dużo, więc nie walają się po ekwipunku, dwa używanie ich mocno zwiększa umiejętności magiczne
10) Biorąc udział w konflikcie między Knowles a Xeobs, znacznie bardziej opłaca się pomóc tym pierwszym, gdyż na koniec cała drużyna otrzymuje +1 do umiejętności Maga, które to [umiejętności] znacznie trudniej rozwinąć niż umiejętności Wojownika [bonus za pomoc Xeobs]
11) Najlepiej rozwijać trzy umiejętności równocześnie - koło 4 poziomu danej umiejętności jest wymagane tyle exp-a, że skupianie się na jednej zwyczajnie nie ma sensu; poza tym w grze jest wiele miejsc, gdzie przeciwnicy się spawnują, więc można nadrobić trochę lvl-ów
12) Żeby mi tu ktoś nie płakał, jak trudny jest 3 poziom White Tower, napiszę tylko, że w lasach Yvel przyjdzie nam dokonać wyboru: Zniszczyć kostką barierę [i w konsekwencji też samą kostkę] i dostać się najpierw do Yvel [miasta], lub zostawić na razie barierę w spokoju i zrobić najpierw White Tower, co z kostką jest dużo łatwiejsze. Ja wybrałem opcję trudniejszą, więc wiem co to ból; a jakby ktoś jeszcze chciał udowodnić, że miękiszonem nie jest, to może wyrąbać sobie drogę za pomocą Emerald Blade'ów

18.10.2022 20:11
kapciu
14
kapciu
185
kapciem
Image

To jak wspominacie Lands of Lore, to pamiętam, że nie mogłem jej zdobyć na Amige w tych czasach, ale facet na giełdzie wcisnął mi zamiennik czyli Fate: Gates of Dawn.
O ja pierdziu to była hardcorowa gra. 4 drużyny po 7 postaci, 28 klas. Mapa tylko po rzuceniu czaru.
Miałem całe zeszyty zarysowane mapami. A gra była gigantyczna.
Niestety co jakiś czas wyskakiwało pytanie o hasło z instrukcji. A raczej pytanie typu, ile many kosztuje czar 4 poziomu 2 kategorii warlocka. Gdzie miało sie tego Warlocka dopiero na 3 poziomie :) A co najlepsze zła odpowiedź nie przerywała gry tylko czyniła ją o wiele trudniejszą. A pytanie o hasło wyskakiwało później znowu..

post wyedytowany przez kapciu 2022-10-18 20:12:06
24.10.2022 10:46
Iselor
15
1 odpowiedź
Iselor
26
Generał

Natrafiłem na tego słodkiego sukkuba ale niestety nie dołączyła do mnie. Co prawda obecna drużyna jest ok, ale.....Czego nie zrobiłem? W jakimś poradniku piszą że muszę odblokować ścieżkę Azata...a w polskiej wersji co to za ścieżka i jak ją odblokować?

03.11.2022 15:55
Iselor
16
Iselor
26
Generał

Arueshalae w końcu do mnie dołączyła. Średnio miałem za kogo ją zamienić ale wybór padł na Ember. Trudno. U mnie i tak wszyscy prują z łuków i kusz a zaklęcia to głównie przyzwania, ale dziewucha ma 4 czy 5 ataków z łuku więc pruje niesamowicie. Będę musiał dać sobie radę bez zaklęć Ember. Trudno, ja (kapłan bojowy), Woljif i Camellia musimy dać radę (Seelah też ma jakieś czary ale śmiechowe).

07.11.2022 19:23
Bogas
😃
18
1 odpowiedź
Bogas
186
Senator

Legend of Amberland na GOGu w promocji -50%. Świetny polski cRPG w stylu starych odsłon M&M. Gorąco polecam.

post wyedytowany przez Bogas 2022-11-07 19:32:43
08.11.2022 00:18
Bogas
20
2 odpowiedzi
Bogas
186
Senator

Nie tu.

post wyedytowany przez Bogas 2022-11-08 00:18:54
08.11.2022 09:48
Iselor
21
10 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

Trudno coś doradzić, skoro nie podałeś buildów swojej drużyny ani żadnych szczegółów.

Ja: kapłan bojowy. Nastawiony głównie na zaklęcia leczące, przyzywające i wzmacniające.
Camellia służy głównie do przyzywania zwierząt i szkieletów służących jako mięso armatnie (a swoją drogą jest jakiś limit przyzwanych istot jak w Baldurach?)
Seelah to typowy tank więc ciężko mi coś powiedzieć więcej. Podobnie Woljif, który jest złodziejem ale razem z Seelah idzie na front bo zadaje masakryczne obrażenia.
Arueshalae i Aliza (mój najemnik od Hilora) to typowi łucznicy i taka jest ich rola (+ pilnowanie pleców). Każda postać ma u mnie łuk/kuszę (Aliza dostała teraz te zajefajne toporki do rzucania od tego gościa w Zimowej Wiosce czy jak ta miejscówka się nazywa), więc moja taktyka w większości walk wygląda tak że pruję wszystkimi z łuków/kusz, Camellia (lub ja) przyzywa szkielety itp. i dopiero jak ktoś podejdzie to walczę wręcz. Oczywiście, u Hilora można zresetować postać więc biorę to pod uwagę (np. widzę że wrogowie uwielbiają korzystać z lustrzanego odbicia, które w tej grze jest mega skuteczne a którego ja nigdy w grach D&D nie używałem bo wydawało mi się mało skuteczne a tu jest inaczej i nie wiem czy komuś nie dodać klasy maga żeby to rzucał, może wszystkim). Łazi też ze mną triceratops ale też służy bardziej jako mięso armatnie.
A, no i nikt u mnie koniem nie jeździ, nie wiem czy to dobrze czy źle, ani nawet nie wiem gdzie tego konia zdobyć jeśli ma to sens xd No i olałem tryb kampanii, tym steruje komputer, ja uznaję tylko tryb RPG.

19.11.2022 23:08
Iselor
22
2 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

Uwaga, pilne.
Potrzebuję kontaktu z kimś kto posiada Pathfinder: Wrath of the Righteous. Możliwe że mój komputer jest za słaby i nie chce mi wczytać pewnej lokacji (zwis przy 100% gdy czekam na przybycie Królowej w okolicy 3 - 4 rozdziału). Help, wyjaśnię na mailu ([email protected]) jak to chcę rozwiązać.

27.11.2022 18:25
Iselor
23
8 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

spoiler start

Kompletnie nie wiem co jest z tą grą nie tak. Ulepszyłem kompa, spełniam wymagania zalecane dwukrotnie. Jednak w pewnym momencie, gdy czekam na przybycie królowej by pomogła mi w ataku na świątynię pod Drezen (to jest chyba koniec 3 aktu) gdy idę spać i po tym coś się wczytuje......Baaaaardzo powoli idą te procenty i gdy dochodzi do 100% to tak już zostaje i nic się nie dzieje. Nie mam pojęcia co się dzieje, czy to jakiś błąd gry :(

spoiler stop

29.11.2022 09:53
Iselor
25
Iselor
26
Generał

Coś ty z tą grą zrobił. Normalnie gra wczytuję mi się około w mniej niż 15 sekund, twój save zajął ponad dwie minuty. Nie mam pojęcia co żeś powyczyniał, ale jest on tak zawalony skryptami (bloat) że tutaj nawet nie ma co ratować - otworzyłem nawet go w save edytorze żeby stany posprawdzać i gra ma masę nierozanych wątków z Aktu I i II, które powinny już być powyłaczane w Akcie III. Nie widzę jakby to móc rozwiązać - szybciej już byłoby zacząć grę od nowa i nie kombinować z żadnymi modami (bo nie wiem jak inaczej mógłbyś takiego bloata zrobić na saveie)

Cóż, wciąż uważam że to dziwne. Jak gram w erpegi 20 lat to jeszcze nigdy, hm, mój sposób rozgrywki (ale co ja tu takiego zrobiłem?) nie przyczynił się do scrashowania gry. Zrzucam to na bark tego, że instalowałem DLC i patche w trakcie rozgrywki, trzeba było grać na pierwotnej wersji. Trudno, zacznę od nowa, ale w trybie fabularnym do momentu w którym nie dojdę do obecnej sytuacji. Nie chce mi się z tymi wszystkimi walkami znów użerać....I wciąż oleję tryb krucjaty.
A ja głupi myślałem że winny jest mój biedny komputer i dokupiłem RAM i grafikę (i tak miałem to zrobbić ale za kilka miesięcy). No, chociaż se pogram na maksymalnych detalach xd

29.11.2022 12:11
Iselor
26
1 odpowiedź
Iselor
26
Generał

Swoją drogą na GOGu znalazłem ciekawy post:

In GOG Galaxy Scheduled Update, I see a pending update on Dec 15 2022. What is that and why is it scheduled so far in advance?

Możliwe że nawet wstrzymam się w takiej sytuacji z grą do tego 15 grudnia skoro ma wyjść jakaś nowa aktualizacja.

30.11.2022 22:52
27
1 odpowiedź
boy3
106
Senator

Potrzebuję pomocy z Disco Elysium

Gdzie mogę kupić gramofon i znaleźć piosenki do śpiewania karaoke?

02.12.2022 08:46
Iselor
28
3 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

Zacząłem Pathfindera od początku, mam nadzieję że teraz będzie ok :) Może i dobrze, lepiej znam już grę, wiem gdzie iść, jakich wyborów dokonać.

02.12.2022 09:14
Drenz
29
Drenz
21
Generał
Wideo

Pojawiło się kilka nowych filmików, które opisują mechaniki jakie pojawi ą się w dungeon crawlerze MONOMYTH. Można też zobaczyć jak w ogóle gra na tych udostępnionych fragmentach się prezentuje a wg mnie zapowiada się rewelacyjnie.
https://www.youtube.com/watch?v=9w-yGskaMAk

02.12.2022 11:03
30
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend

Kolejny zaginiony w akcji - premiera Swords and Sorcery - Sovereign
https://store.steampowered.com/app/2082940/Swords_and_Sorcery__Sovereign/?snr=1_5_1100__1100
Poprzedniej gry Swords and Sorcery - Underworld - Definitive Edition nie próbowałem bo na liście życzeń nigdy nie lądowała wyżej - gra chyba nie dostała nigdy żadnej zniżki... oceny pozytywne ale skoro bawiłem się przy Grimoire to tutaj może być równie dobrze.

05.12.2022 19:56
31
Silvaren
13
Pretorianin

www.youtube . com/watch?v=LAWvGIQ15U4

Od dwóch lat wiadomo, że będzie w drużynie, ale reveal udał się nadzwyczaj klimatycznie.

06.12.2022 18:22
Bogas
😃
32
Bogas
186
Senator
08.12.2022 21:41
Zły Wilk
33
Zły Wilk
67
Konsul

Grał ktoś w ATOM? Jeśli tak to mam pytanie dotyczące potencjalnego rozwoju cech - siła, zwinność itd.: o ile punktów mamy możliwość je zwiększyć?
Dopiero zacząłem i na razie znalazłem tylko złotą rybkę. Jest tego więcej czy to jedyna okazja?

08.12.2022 22:18
34
1 odpowiedź
boy3
106
Senator

Kupiłem sobie Neverwinter Nigts 2 na gog

Jeśli wybiorę polski język przy ściąganiu gry to będę mieć polski dubbing? Pytam, bo chciałem pograć z angielskim dubbingiem

post wyedytowany przez boy3 2022-12-08 22:19:18
09.12.2022 23:14
Drenz
35
Drenz
21
Generał

W promocji jest RPG Antharion. Gra nie była przeceniana przez 3 lata, więc to okazja, gdyby ktoś był zainteresowany. Całkiem przyjemny erpeg z turową walką, niezłą eksploracją itd. https://store.steampowered.com/app/293160/AntharioN/

12.12.2022 23:24
Iselor
36
Iselor
26
Generał

Ładne promki na GOGu, biorę w końcu Kingdom Come. Może później kupię Pathfinder: Kingmaker o ile na maszynowym tłumaczeniu da się grać.

13.12.2022 09:06
Drenz
37
26 odpowiedzi
Drenz
21
Generał

Jak w ogóle w tym roku było u Was z erpegami? Ile przeszliście? Przy których najlepiej bawiliście się?
Ja w tym roku odpuściłem RPG, jakoś nie ciągnęło mnie do gatunku i poza rewelacyjnymi Kronikami Myrtany: Archolos i od biedy Tinyfolks nie odpaliłem ani jednego erpega więcej, choć mam w 2022 r. ponad sto gier za sobą.

13.12.2022 18:22
_Luke_
38
_Luke_
253
Death Incarnate

U mnie w cRPGach w tym roku bieda, nie mam tyle samozaparcia aby angazowac sie zbyt dlugo w jeden tytul, na starosc chyba wole postrzelac niezobowiazujaco w jakis boomershooter. Niemniej jednak skonczylem Vaporum i ponownie Fallout'a 3 (tym razem na steam decku).

14.12.2022 20:09
39
Silvaren
13
Pretorianin

Nowości we wczesnym dostępie Baldur's Gate 3:
- maksymalny poziom 5 (zaklęcia trzeciego poziomi, drugi atak u zbrojnych, dodatkowa kostka obrażeń sztuczek, większa premia do rzutów z biegłości)
- paladyn (oath of the ancients, oath of devotion)
- system reakcji przypominający ten z Solasty

Zapowiedzieli, że Minsca zagra Matthew Mercer. Matt brzmi bardzo podobnie i ma talent, ale to dziwne, że nie wróci do roli Jim Cummings, którego udało się przecież ściągnąć do Siege of Dragonspear.

19.12.2022 23:43
Ognisty Cieniostwór
40
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

Jak w ogóle w tym roku było u Was z erpegami?

U mnie słabizna. Grałem tylko w kilka i ani jednego nie przeszedłem. Najwięcej czasu (ok. 30 godzin) grałem w GreedFall, ale go przerwałem i wrócę pewnie dopiero za jakiś czas. Ogólnie gra jest fajna, ale mam ostatnio problem dłuższym graniem w jedną grę. Na ten moment wolę grać w krótsze gry jak jakieś shootery, action adventure, czy wyścigi.

20.12.2022 07:32
lordpilot
41
3 odpowiedzi
lordpilot
211
Legend

No to na PC znowu mnie wciągnęło w Wiedźmina z numerkiem 3 (ślicznie go podkręcili, aż się nigdzie nie spieszę, choć przy okazji wymagania poszybowały MOCNO w górę, gra potrafi teraz zarżnąć każdy sprzęt).
Natomiast na PS4 zabrałem się za Pillarsy (ze dwa lata u mnie przeleżały, kupione kiedyś na promocji, po zaliczeniu kapitalnej wersji PC) - ależ świetnie się w to gra. Pełne zaskoczenie, jak dobrze gra "balduropodobna" komponuje się z kanapą i telewizorem :). Żeby, w każdym razie nie zanudzać - potrzebuje jakiś dobry build dla barba, ktoś pomoże? Wystarczy link, z góry dziękuję.

24.12.2022 19:33
Adamus
42
2 odpowiedzi
Adamus
271
Gladiator

Wesołych świąt i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
Dużo ciekawych gier RPG :)

25.12.2022 21:31
Smalec
👍
43
1 odpowiedź
Smalec
26
Pretorianin

Wiem, że to nie cRPG, ale polecam wszystkim Vampire Survivors. Kupiłem wczoraj i gra jest tak uzależniająca, że wszystko inne poszło u mnie w odstawkę. 98% ocen pozytywnych na Steamie i kosztuje śmieszne 16 zł.
Byłem mocno sceptyczny jeśli chodzi o ten tytuł [kto nie był, patrząc na same screeny?], ale muszę stwierdzić, że jest to jedna z najlepszych rzeczy w jakie kiedykolwiek grałem.

05.01.2023 11:53
Iselor
44
2 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

Mam pytanie o wasze opinie nt. dwóch gier. Na GOGu była promocja na Cyberpunk 2077 za 100 zł. Tak się długo zastanawiałem że.....promocja się skończyła :) Nie wiem jednak czy warto, czy się nie zawiodę. Graliście? Jak opinie? Warto ? Do czego to podobne wg was najbardziej (od razu mówię że nie dotykam gejmplejów na jutubach więc tam mnie nie kierujcie) ?

A druga sprawa to Horizon Zero Dawn Complete Edition bo ma ładną cenę :) Brać, nie brać ?

18.01.2023 20:56
Iselor
45
Iselor
26
Generał

#offtopic

Gdyby komuś brakowało do kolekcji to mam duble tych gier więc sprzedaje nadmiar:

https://allegro.pl/oferta/realms-of-arkania-blade-of-destiny-star-trail-13153871547

23.01.2023 14:30
jackowsky
47
jackowsky
238
Dobry Wujek Szwejk

Ja czekam na Baldur's Gate 3, Broken Roads i Dark Envoy

31.01.2023 14:26
Iselor
48
2 odpowiedzi
Iselor
26
Generał

Wchodzę na GOGa i widzę że do Pathfinder: WoR są do kupienia sezon pasy z DLC (po 3 na jednego sezon pasa). Każdy kosztuje po stówce.....Warto w to inwestować czy zostać na podstawce wg was ?

31.01.2023 15:24
Drenz
49
Drenz
21
Generał

2 lutego 2023 r będzie premiera detektywistycznego RPG z widokiem w trzeciej osobie pt.: A Bavarian Tale - Totgeschwiegen https://store.steampowered.com/app/1694560/A_Bavarian_Tale__Totgeschwiegen/

Akcja osadzona jest w 1866 r. w jakiejś bawarskiej wiosce, w której musimy rozwiązać zagadkę morderstwa.
- brak elementów fantastycznych
- jest prosty rozwój postaci
- ważne wybory rzutujące na zakończenie historii (11 zakończeń)
- jest walka na pięści, choć można się obejść bez niej
- fabuły ma starczyć na około 10 godzin

05.02.2023 23:28
Iselor
50
Iselor
26
Generał
Image

Od razu muszę zaznaczyć dwie rzeczy. Po pierwsze: nie grałem w Pathfinder: Kingmaker, tak więc nie będzie porównań obu tytułów (na szczęście z tego co wiem, nie są ze sobą mocno powiązane fabularnie i granie w WoR nie wymaga znajomości Kingmakera). Po drugie. Gra posiada dodatkowy, opcjonalny tryb strategiczny, przypominający serię Heroes of Might and Magic. Jednak ludzie mówili żeby to wyłączyć bo raz że bardzo wydłuża to rozgrywkę, dwa że lepiej zagrać w Herosa a nie jego „upośledzoną wersję” a trzy, że w sumie....Niewiele ów tryb w rozgrywkę/fabułę wnosi i ogólnie nie wiadomo po co jest. Tak więc zanim rozpocząłem grę wyłączyłem ów tryb i nie będzie jego opisu.
Tyle słowem wstępu. WoR (tak będę określał grę w tym tekście) to erpeg klasyczny i powiedzmy że izometryczny (kamerkę można sobie przybliżać/oddalać/obracać). I nie ma żadnej niespodzianki w tym, jeśli powiem, że nawiązuje (siłą rzeczy) do takich tytułów jak saga Baldur''s Gate, saga Icewind Dale, Planescape: Torment, Świątynia Pierwotnego Zła czy Pillars of Eternity. Rosjanom z Owlcat Games pomagał zaś Chris Avellone, człowiek w mniejszym lub większym stopniu odpowiedzialny za sagę Icewind Dale, Fallout 2, Star Wars: Knights of the Old Republic II, Planescape: Torment i gry Obsidianu.
Akcja gry przenosi nas do świata Golarionu, gdzie w wyniku istnienia czegoś w rodzaju portalu zwanego Raną Świata, demony z Otchłani nawiedzają świat ludzi z zamiarem jego podbicia. Jako że gra bazuje na systemie Dungeons & Dragons, ludzie z nim obeznani poczują się jak w domu: Otchłań to domena Chaotycznych Złych demonów (ze sławnymi Balorami na czele), które walczą nie tylko ze śmiertelnikami ale też ze wszelkiej maści Niebianami a także z Praworządnymi Złymi diabłami z Piekła. Na początku może się wydawać, „meh, kolejna prosta fabuła o walce Dobra i Zła”. Tak jednak nie jest. Twórcy wycisnęli z tego powierzchownie sztampowego konceptu fabularnego maksimum. Demony posiadają swój własny świat i coś na kształt społeczeństwa, każdy (a przynajmniej ci bardziej znaczący) nieco inaczej podchodzi do kwestii moralnych, Chaosu, Zła czy Praworządności. Mają swoje racje i potrafią skutecznie przekabacić na swoją stronę śmiertelników różnych ras: ludzi, krasnoludy, niziołki i innych. O wiele, wiele rzadziej zdarzają się też ci, którzy mają swoje powody by trzymać stronę przeciwną (niekoniecznie ze względów moralnych, co raczej wizji społeczeństwa). Gracz, który od początku znajduje się w złym miejscu, w złym czasie, będzie musiał poradzić sobie w świecie wiecznej wojny, często podróżując z ludźmi (i nie tylko) o wątpliwej reputacji i podejmować decyzje, które sprawią, że gracz wystawi na próbę swój tzw. kompas moralny. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by grać osobą o naprawdę złym charakterze. I tu należą się twórcom gry wielkie brawa. Każdy kto grał w stare klasyki jak Baldur''s Gate czy Icewind Dale wie, że granie złym (anty)bohaterem było albo nieopłacalne albo wręcz niezbyt możliwe. Tutaj jest inaczej. Gracz co chwila będzie podejmował decyzje, które będą determinować jego pozycję na planszy Dobra, Zła, Chaosu i Praworządności. A że niby walczymy z Demonami, które są złe? Cóż, zło rzadko ze sobą współpracuje, więc grając złym, nie trzeba od razu klękać przed władcami Otchłani ;) jak mówiłem, gra czerpie z uniwersów i bestiariusza D&D ile tylko się da, więc nie inaczej jest z mechaniką. To zmodyfikowane D&D w wersji 3.5 (patrz: Świątynia Pierwotnego Zła; Neverwinter Nights 2), więc kto zna system będzie miał NIECO łatwiej. Nieco, bo twórcy zafundowali nam nowe, nieznane rasy, klasy i klasy prestiżowe. Pewne atuty, umiejętności czy zaklęcia też działają ciut inaczej, mamy też ich zaawansowane wersje no i oczywiście są też nowe. Trzeba się więc liczyć z tym, że sam proces tworzenia naszego bohatera będzie bardzo długi. I jeszcze jedna rzecz. W trakcie gry nasza postać będzie musiała wybrać jedną z 10 tzw. klas mitycznych. Są one odblokowywane na różnych etapach gry i wymagają od gracza różnych działań i wyborów. Poziomy zdobywane w mitycznych klasach (tzw. Mityczne Ścieżki) są zdobywane oddzielnie od właściwej klasy postaci. I dają nam masę unikalnych zdolności (boskich mocy wręcz) a ich wybór ma KOLOSALNY wpływ na fabułę, relacje z postaciami, o walce nie wspominając. Możemy więc wybrać ścieżkę np. Anioła, specjalisty w leczeniu i walce z nieumarłymi; Demona, który wpada w szał i może przybrać postać różnych typów demonów; Lisza, który dowodzi armią umarlaków i ma dostęp do inaczej niedostępnych towarzyszy czy Psotnika (Trickstera), który przyzywa na pomoc Żywiołaka Piwa, strzela rakietą w kształcie ryby i robi sobie jaja ze wszystkich wokół, nawet w samym środku Otchłani. A to tylko kilka z mitycznych ścieżek jakie możemy wybrać :)
Tutaj przejdę do walki. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że ludzie z Owlcat postawili nacisk na walkę turową, jak żywo przypominającą tę ze Świątyni Pierwotnego Zła, która pozwala wszystko dobrze zaplanować, a kolejność poruszania się postaci zależy od testów inicjatywy. Trzeba się oczywiście liczyć z wszelkimi atakami okazyjnymi, szarżami i innymi podcięciami :) Można jednak przejść na tryb z aktywną pauzą jak np. w Tyranny czy Pillars of Eternity jeżeli komuś tak wygodniej (między trybami można przeskakiwać literką T, jeśli mnie pamięć nie myli). Inna kwestia, że ze względu na typy przeciwników, ukształtowanie terenu, wielkość pomieszczeń, w których walczymy, ilość wrogów, są walki które bez względu na nasze predyspozycje tak czy owak lepiej rozegrać turowo a inne zdecydowanie lepiej w czasie rzeczywistym.
W walce ze szkaradami z Otchłani pomogą nam towarzysze. Pathfinder: Wrath of Righteous kontynuuje tradycję znaną z serii Pillars of Eternity i podzielił nam kompanów na dwie kategorie. Pierwsza to towarzysze, których możemy wynająć w karczmie. Czyli tworzymy własną, kolejną postać, możemy nawet całą drużynę, jeśli ktoś lubi zabawę a la Icewind Dale. Z takimi bohaterami oczywiście nie porozmawiamy, ale pozwolą nam na stworzenie „drużyny idealnej”. Mamy też oczywiście towarzyszy fabularnych, napotkanych w trakcie przygody, z którymi wejdziemy (lub nie) w różne relacje. Takich postaci jest 15 (w tym jeden to „gadająca broń”). I od razu mówię: to najlepiej napisani towarzysze w historii komputerowego RPG. Każda z tych postaci jest napisana świetnie, każda zapada w pamięć i wobec nikogo nie pozostaniecie obojętni, bo często towarzysze zmuszą was do dokonywania wyborów, których w prawdziwym życiu nie chcielibyście dokonywać. Jednych będzie lubić, innych nienawidzić, innymi gardzić. Każdy da wam możliwość wykonania „zadań towarzyszy” (łatwiejszych lub trudniejszych, w jednym przypadku absurdalnie irytującego), które pozwoli lepiej poznać naszych kompanów. Jedni będą pasować do drużyny anielskiej, inni szybciej odnajdą się po stronie Zła. Jeszcze innych to wy nakierujecie na odpowiednią stronę. Do tego dochodzą świetnie napisane romanse (niestety, są też dostępne polityczno – poprawne romanse homo w przypadku niektórych postaci, ale trzeba się bardzo postarać by je „uaktywnić”). Oczywiście, tak jak w grach Obsidianu, możemy mieć drużynę złożoną tylko z najemników karczmy, tylko fabularnych lub i takich i takich, w zależności od potrzeb.
Rewelacyjni są także NPCe, tak samo dobrze napisani jak nasi towarzysze, a to w erpegach rzadkość. Zapamiętacie na długo ich imiona. Staunton Vhane, Nocticula, Minagho, Gawędziarz (i inni) – to postacie, które sprawiają że świat gry jest tak ciekawy, na długo pozostanie w waszej pamięci.
Świat gry jest całkiem spory, chociaż na początku – to wynik takiej a nie innej fabuły – nasza podróż jest dosyć liniowa. Później jednak będziemy mieć więcej swobody i podróżując po mapie świata odkryjemy nowe lokacje: zapomniane świątynie, ruiny, gaje i ciche wioski, żyjące gdzieś z boku wielkiej wojny.
Wrócę jeszcze do walk. Walki potrafią być długie i ciężkie. Nawet ktoś zaznajomiony z systemem może w niektórych sytuacjach walić głową w biurko. Twórcy niejako narzucają nam by drużyna przed walką była magicznie dopakowana: grupowe wersje zaklęć takich jak Przyspieszenie, Kamienna Skóra, Niewidzialność, Zręczność Kota, Prawdziwe Widzenie i inne to podstawa (a Przyspieszenie to wręcz podstawa podstaw!). Autorzy gry otwarcie mówią, żeby w niektórych sytuacjach po prostu zmniejszyć poziom trudności. Ja sam zrobiłem tak w ostatniej lokacji, w finale, bo tu już moja ekipa na normalnym poziomie trudności po prostu „wymiękała”.
Graficznie jest bardzo ładnie i chyba tyle mogę tu napisać :) Muzyka jest....pompatyczna, epicka, bardzo pasuje do gry, choć może brak tu tak zapadających w ucho utworów jak z w np. sadze Icewind Dale.
I ostrzegam. Gra jest piekielnie długa. Myślę że dłuższa niż drugi Baldur''s Gate z dodatkiem. To jednak tytuł wybitny, w mojej (nie)skromnej opinii mamy do czynienia z arcydziełem i ścisłą czołówką cRPG, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że to najlepszy cRPG w historii gatunku. A ci, którzy angielskim operują tak jak ja (czyli bardzo mizernie) niech się nie martwią: jest nieoficjalna polonizacja, cały czas aktualizowana z kolejnymi wydawanymi patchami do gry. Są jakieś tam drobne błędy, ale to nic w takim natłoku tekstu.
Polecam Pathfinder: Wrath of the Righteous wszystkim fanom gatunku i fanom klasycznego fantasy z całego serca. Nie będziecie żałować zakupu.

08.02.2023 09:15
Drenz
51
2 odpowiedzi
Drenz
21
Generał

Kilka promocji na RPGi. Alaloth dostał największa zniżkę dotychczas. Raczej większej przez dłuższy czas nie ma co się spodziewać. https://store.steampowered.com/app/919360/Alaloth_Champions_of_The_Four_Kingdoms/
Pathfinder: Wrath of the Righteous - Enhanced Edition jest w Humble Choice z 7 innymi tytułami za ok. 47 zł, ewentualnie na bazarze łowców za 25 zł sama gra. https://bazar.lowcygier.pl/offer/690138
Z innych przecenionych RPGów:
https://store.steampowered.com/app/1424710/Geneforge_1__Mutagen/
https://store.steampowered.com/app/1119840/Sands_of_Aura/
https://store.steampowered.com/app/798460/Ni_no_Kuni_Wrath_of_the_White_Witch_Remastered
https://store.steampowered.com/app/895480/Fates_of_Ort
https://store.steampowered.com/app/320320/Darkstone

10.02.2023 09:52
jackowsky
55
3 odpowiedzi
jackowsky
238
Dobry Wujek Szwejk

Czy ktoś wie, gdzie znajdę Lohse gdy odłączę ją z drużyny w Fort Joy? (Divinity: Original Sin II Definitive Edition)
Nie ma jej tam gdzie spotkałem ją po raz pierwszy.

23.02.2023 09:22
57
Silvaren
13
Pretorianin

Wrzucam swój tekst o Fire Emblem: Engage

https://www.silvaren.pl/fire-emblem-engage/

07.03.2023 17:02
dzl
58
2 odpowiedzi
dzl
96
John Yakuza

Dzisiaj wyszło nowe DLC do Pathfindera WotR dodające klasę Shiftera (Zmiennokształtnego), nowego towarzysza i powiązanych z nim zadań.
https://store.steampowered.com/news/app/1184370/view/3677786821887571853?l=polish

Do tego wszedł nowy patch, wiec jak korzystacie ze spolszczenia to trzeba będzie sobie owo spolszcenie zainstalować ponownie.

08.03.2023 17:30
59
jacek567
20
Legionista

Nareszcie przeszedłem Elden Ringa. Gra kolos. Mimo paru mankamentów podobała mi się dużo bardziej niż seria Dark Souls. Wcześniej, ograłem jeszcze Sekiro, które w sumie jest dla mnie najlepsze.
Czaję się na 3 gry i jak komuś się chce to prosiłbym o krótkie przyrównanie tych gier i opinie o nich.
Bloodborne, Nioh i Ghost of Tsushima

11.03.2023 09:37
👍
60
zanonimizowany1382126
6
Centurion

Będzie nowy dodatek do Solasty, kontynuujący historię z głównej kampanii, premiera w maju.

https://store.steampowered.com/app/2100431/Solasta_Crown_of_the_Magister__Palace_of_Ice/

16.03.2023 20:46
Smalec
61
Smalec
26
Pretorianin
Image

Ok, przeszedłem Harbinger. Jest to hack & slash, ale nie z mieczami i łukami, ale ze spluwami i minami, czyli dość niecodzienna kombinacja. Ciężko się jakkolwiek wypowiadać o tej grze, bo mimo pozornej oryginalności jest generycznym gniotem, więc ograniczę się jedynie do wypisania plusów/minusów.

Minusy:
1) Rozwój postaci - przy awansie na kolejny poziom, otrzymujesz 3 punkty, które musisz rozdysponować na 4 atrybuty dostępne w grze. Innymi słowy: Nędza typowa dla podgatunku
2) Brak zadań pobocznych - istnieje jedynie ''wątek główny'', a zadania są wydawane w 90% przez tego samego gościa
3) Nędzna ekonomia - przedmioty w sklepie rzadko bywają lepsze od aktualnie używanego sprzętu, więc handel w dużej mierze ogranicza się do sprzedawania przedmiotów i kupowaniu adrenaliny, apteczek, czipów, okazjonalnie też min [okazjonalnie, bo u mnie akurat bardzo często dropiły]. Dlatego grę skończyłem mając ponad 500 000 uanów [growa waluta]
5) Loot - brak dedykowanego lootu dla postaci. Grając człowiekiem wypadał mi loot dla pozostałych klas, a który mogłem jedynie sprzedać, bo i tak nie szło go używać. Poza tym wypadające przedmioty rzadko są mocniejsze od aktualnie używanego sprzętu i brakuje klasyfikacji sprzętu [za pomocą odpowiedniego koloru] ze względu na moc i rzadkość, znanej choćby z Diablo, czy Dungeon Siege
6) Panel ekwipunku - niedużo się w nim rzeczy mieści. Gdy wydropimy np. Pancerz Gladiatora [jedna z klas w grze], to zajmuje on całe 50% ekwipunku! Poza tym przedmioty się nie stackują - jedyne co się stackuje to apteczki, ale tylko jeśli masz ich 10 i mniej, bo każda kolejna zajmuje już miejsce w ekwipunku. Brakowało mi też przycisku autosortowania; bez tego zmuszeni jesteśmy do zabawy w Tetrisa, by wygospodarować trochę miejsca na przyszłe przedmioty
7) Przeciwnicy - nie są zbyt ciekawi i często ciężko ich od siebie odróżnić [zwłaszcza Vantirów]
8) Lokacje - są powtarzalne, monotematyczne, skąpane w tych samych mrocznych barwach i brak w nich jakichś ciekawych punktów zainteresowań. Jedyne dwie bezpieczne lokacje, to:
<-> Rozjazd Torvusa, gdzie urzędują 3 postaci - jeden handlarz, jeden ''zlecacz misji'' [taki międzygalaktyczny Sidorowicz] i babka, która czasem daje porady w kwestii walki z przeciwnikami
<-> Akson Silusa zamieszkany jest przez dwa stworki, którym trzeba nagminnie we wszystkim pomagać, mimo że nie wnoszą żadnego widocznego wkładu w życie mieszkańców Rozjazdu Torvusa
9) Background głównego bohatera - praktycznie nic o nim nie wiadomo: Jak wyglądała jego przeszłość, jaki jego jego cel [prócz bycia sentymentalnym/altruistycznym durniem, którym każdy się wysługuje] i co go łączy z pozostałymi postaciami. Odniosłem wrażenie, że coś go łączy z mieszkanką Rozjazdu Torvusa, ale nadal nie jest wyjaśniona zależność między nim a 4 pozostałymi postaciami
10) Motywacja głównego bohatera [tu spojler] - główny złol i tak zginie w eksplozji statku, ale nie, muszę iść go zabić własnoręcznie i narażać życie, żeby zemścić się za śmierć jakiś potworków zamieszkałych na złomowisku
11) Grywalność & Replayability - ogólnie poza jednym wątkiem nic mnie w grze tak na dobrą sprawę nie trzymało. Grywalność stoi na niskim poziomie - zabijanie przeciwników + okresowe wracanie do bazy, by przehandlować zdobyczny sprzęt. Gdyby chociaż rozwój postaci i itemizacja stały na przyzwoitym poziomie, to całość znacznie lepiej by się prezentowała. Nie mam też zamiaru przechodzić tego po raz kolejny - zrobiłem to raz, wystarczy na całe życie

Plusy:
1) Brak błędów - w trakcie całej gry - z tego co pamiętam - miałem tylko jeden drobny błąd; i bardziej chyba na zasadzie błędu spolszczenia niż samej gry
2) NPC - jest ich dokładnie 5 i jak na standardy h&s są stosunkowo ciekawi i dobrze napisani, ponadto istnieją miedzy nimi przeróżne zależności, co sprawia, że nie są tak makietowi, jak w innych grach
3) Smiley - wątek tajemniczego jegomościa - kamuflującego się za pomocą ikonki uśmiechniętej buźki, który komunikował się przez terminale komputerowe i zapewniał, że jest przyjacielem - sprawiał, że chciało się grać do końca, choćby po to, by odkryć jego tożsamość
4) Oryginalność [abstrahując zupełnie od gameplayu] - obecność min i walka, która w większości przypadków odbywała się na odległość za pomocą futurystycznych broni. Poza tym obecność różnego rodzaju amunicji, która działa lepiej lub gorzej na różne rodzaje przeciwników, np. EMP sprawdza się w walce z przeciwnikami robotycznymi, a zakłócenia dobrze działają na Scinttilian. Miny działają na podobnej zasadzie - tyle, że na niektórych przeciwników działają, a na innych nie, np. mina EMP nie aktywuje się, gdy wejdzie na nią przeciwnik humanoidalny

23.03.2023 21:18
62
6 odpowiedzi
MOD
182
Generał

Mam parę pytań:
1.Jakie polecicie RPG w kosmosie lub w klimatach sf?
2.Czy warto brać Encased za 26 zl?
3.Który dungeon crawler jest najlepszy?

28.03.2023 08:50
Iselor
63
Iselor
26
Generał
Forum: Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.244)