Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.244)

04.10.2022 17:00
Iselor
1
1
Iselor
9
Konsul
Image

Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.244)

Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"

Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło się w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o Might and Magic VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria Might and Magic, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostatnim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy
mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy.

Lista nadchodzących eRPeGowych premier:

https://www.easypaste.org/file/HBCRgykQ/Nadchodzace.RPG.xlsx?lang=pl

Alpha Protocol
Patch do wersji PL:
https://drive.google.com/open?id=1qb3kW0x7Ksy2Wjx1dEHIq0UvzcAICOjq

Anachronox
Patch:
https://drive.google.com/open?id=1j75mekdgvyII2pZOXMmpeY9BNQgZRUnb

Arx Fatalis
Patch do wersji angielskiej: https://drive.google.com/open?id=12c2Ep-aRr3leI2Wefzz5ZqdL8srqipKL
Polonizacja: https://drive.google.com/open?id=1R-GjXvNhZ65m8jwiIu8A5xl9VEnBn1kY

Betrayal at Krondor
Patch:
https://drive.google.com/open?id=1Pd1UqahL3k0Ng1yhJnLBJPNSNN21eN3Q
Solucja:
https://drive.google.com/open?id=1oM-FCmuEtVkieWehhwU7HU_RInydBKTm

Demise
Strona polecana przez Wreaker'a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php

Diablo + Hellfire
Mody i polonizacje:
https://drive.google.com/open?id=1tsO3x_mHLgxvF1QIcIp2NPL2pCnPb2Xl

Dispel
Patche żeby ukończyć grę:
https://drive.google.com/open?id=1BOq6G9opWK9F8LoMxxKsRbHpiBIBso7p

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Mod niwelujący level scalling:
https://drive.google.com/open?id=1hH0ipzuv19qTzPZlRYkT3cRXv6_Li3zl

Heroes of Might and Magic III
Zestaw starych, zapomnianych, świetnych map z magazynu Gambler:
https://drive.google.com/open?id=1k-T0MZoy00QQjFsMIeMP9YGKmu2oQEYR

Jagged Alliance
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1q8YvWA0CCXexAyvI-yV3OZZLfoDKuUug

Metalheart
Patch:
https://drive.google.com/open?id=1pXLVJ6EKngIkapxtL1pnbZoCTrK4jV-8

Might and Magic IV + V: World of Xeen
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm

Might and Magic VI: Mandate of Heaven
Patch wersja ang. + polonizacja do tego + poradnik
https://drive.google.com/open?id=11UajZRlyZANhlHQo3Pwtyi33qkuu0n7V

Najnowszy patch polonizacyjny (ZALECANY):
https://disk.yandex.ru/d/rKnDMJ6XtKxYvA?fbclid=IwAR3eo4HqQ98bxTAVTpMx03-7IAa8_hK8XFOqGcGpB4Shrp6ZZj_qo9ICPZk

Might and Magic VII: Za Krew i Honor
Poradnik dla posługujących się językiem angielskim:

http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM

Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:

wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/mhtsios8azpirwz/mm7_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/37ix261d1dtjgac/mm7_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/pu11a9gobj95u6i/MM7PL_125_beta_Mok_.7z

Patch polonizacyjny:
http://mm7.heroes.net.pl/uploaded/download/MM7_pl.zip

Might and Magic VIII: Day of the Destroyer
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a do M&M8:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/lc4qopso4lt934s/mm8_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/7900svlys1m72do/mm8_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/sy48lyb07i48180/mm8pl_testpatch_Mok_.rar

Might and Magic IX
Pliki niezbędne do w miarę sensownego grania na nowych systemach (dotyczy
wydań płytowych):
https://drive.google.com/open?id=1V1wxRPZmwCQz4WMvn7MY7K4LYc22N4Ra

Pathfinder: Kingmaker
Tłumaczenie mechaniczne:
https://mega.nz/file/K9F03b4D#rUGD2PiLaW8k6dH3XrTm71nWvWPocxAfaktypGrcWvg

Pathfinder: Wrath of the Righteous
Fanowskie spolszczenie:
https://www.nexusmods.com/pathfinderwrathoftherighteous/mods/342

Pillars of Eternity
Poradnik Silvarena:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/12/poradnik-pillars-of-eternity-cechy.html
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/01/poradnik-pillars-of-eternity-podstawy.html
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/01/poradnik-pillars-of-eternity-obrazenia.html

Rune
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1UzcCSYzOa-G3qgS_qohQFTxhw851FejA

Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1Sjg8BZOtdLSOQx5XgEH78PhAX2M2w3Rc

Vampire the Masquarade: Bloodlines
Najnowszy patch:
https://drive.google.com/open?id=1o-9qcsmDOGyQfCHUOqQdGfCL74v2ogo1

Vampire the Masquarade: Redemption
Patch polonizacyjny:
https://drive.google.com/drive/folders/1BW-g9-9-5J2n-4xnf7hY9-fSxf_ao_BH?usp=sharing

Wizardry 7
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/sb52g2h8c1ejsa6/wizgold_txtfix.ra

Wizardry 8
Poradnik i solucja
https://drive.google.com/open?id=1a4b3zKu4W0TT5R9zlvHZswssOukxnurn

Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry
http://www.tk421.net/wizardry/

Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/a6f21dcl7alep5e/WW11beta.7z

Blog Mistrzyni cRPG i przygodówek znanej jako Annelotte (dawniej Shiris) z recenzjami, solucjami i poradnikami do dziesiątek (głównie) starych cRPG, jRPG i przygodówek

http://gryannelotte.blogspot.com/

Poprzedni wątek:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15905408&N=1

post wyedytowany przez Iselor 2022-10-04 17:02:15
04.10.2022 17:05
Iselor
2
odpowiedz
11 odpowiedzi
Iselor
9
Konsul

Jest nowy wątek. Wyjątkowo nie po 200, a po 100 postach; post powitalny wygląda jednak tak jak zawsze, czyli porządnie, z działającymi linkami. Uwzględniłem w nim łatki polonizacyjne do Pathfinderów.

Ja ogrywam Pathfinder: Wrath of the Righteous, przerywając zabawę z najnowszym Bard's Tale.....Coś średnio mnie nowe Opowieści Barda wciągnęły, ale wrócę. Na pewno wrócę. Bo PWotR wessał mnie od początku i widzę że spędzimy razem mnóstwo czasu.

05.10.2022 09:45
kapciu
2.1
kapciu
170
kapciem

Moim zdaniem zrobiłeś duży błąd decydując sie na Enchanced Edition.
Na początku tego nie odczujesz ale po kilkunastu godzinach gry jeden z wielu błędów nowej wersji zatrzyma cały twój progres. Dla mnie takim momentem był rozwój własnego dworu Azaty, gdzie spaprał sie skrypt.
A wchodząc w szczegóły, wyspa, której jesteś właścicielem, (to nie musi byc wyspa, ale nie wiem co inni bogowie dają) w pewnym momencie zamienia sie w latającą wyspę. W nowym patchu te zmiany nie są uwzględniane i tkwisz w miejscu.
Rozwój własnego dworu/domu/siedziby powoduje przyznanie nowych jednostek bojowych. Nowych questów itd.

Z tego co czytałem inne ścieżki mają podobne problemy.
Dla mnie ratunkiem był powrót do save'a sprzed patcha.

A grę wczoraj ukończyłem. Była to dla mnie epicka podróż, dość długa bo ponad setka godzin poszła.
Pod koniec poziom trudności walk jest absurdalnie wysoki. Co więcej, skupiałem się tylko na swojej wybranej 6stce co było wielkim błędem. Gra wymusza udział wszystkich bohaterów w końcowych walkach.

Utrzymuje swoja ocenę 10/10

edit. ten kto wymyślił questy z puzzlami powinien dostać nagrode jobla.

post wyedytowany przez kapciu 2022-10-05 09:49:12
05.10.2022 09:49
Iselor
2.2
Iselor
9
Konsul

Nie za bardzo miałem wybór przecież. Tylko taka wersja jest. No zobaczymy, może w międzyczasie powychodzą jakieś nowe patche.

05.10.2022 10:45
Wiedźmin
2.3
Wiedźmin
20
Senator

"edit. ten kto wymyślił questy z puzzlami powinien dostać nagrode jobla."

Takie rzeczy rzeczywiście pasują głównie do przygodówek.
Ale pamiętam, że było też w kultowej platformówce "Shadow of the Beast 3" z początku lat 90' na Amiga co też było moim zdaniem dodane na siłę. Jakoś w jedynce i dwójce nie było puzzli :)

05.10.2022 10:56
Iselor
2.4
Iselor
9
Konsul

Czy rozwój własnego dworu można "pominąć" i ustawić by automatycznie komputer tym sterował ?
Rozumiem że w wyniku obecnych błędów gra jest....nie do przejścia?

05.10.2022 10:59
SpecShadow
2.5
SpecShadow
106
Silence of the LAMs

Z tego co obejrzałem to te puzzle mi przypomniały o tej lodowej świątyni z Icewind Dale 2. Chyba jedyny powód dla którego nigdy nie zagrałem w nią więcej niż raz mimo, że to kawał dobrej gry...

05.10.2022 11:28
2.6
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Świątynia Auril była akurat banalna pod względem potencjalncyh zagadek. Puzzle we WotR polegają na układaniu klocków domina, które nie dość, że mają nieczytelne symbole narysowane na powierzchni, trudno je od siebie odróżnić, to jeszcze punkty, w których się klika by jest wkładać/wyciągać są po prostu tak zagęszczone i nieprecezyjnie rozmieszczone, że robi się straszny młyn. I jest to strasznie powtarzalna "zagadka".

Co do "dworu" to Azata ma jakiś swój własny dwór na innym planie? Bo generalnie poza rozwojem statystyk krucjaty i armii nie kojarzę żadnego "dworu" w innych ścieżkach mitycznych.

05.10.2022 12:12
kapciu
2.7
kapciu
170
kapciem

to Azata ma jakiś swój własny dwór na innym planie?

Azatowiec dostaje doline o 2 godziny drogi z Drezen. I te dolinę sie rozwija; sadząc drzewa, kopiąc źródła. ustala się motyw przewodni całości i dodaje muzykę/hymn powitalny. No i dostaje sie smoka, który rośnie wraz z naszym lvlem. I zapomniałbym, ta ekipa co siedzi w Dolinie (niziołki słodkiego ciastka czy jakoś tak) czyści niektóre grupki potworów w zadaniach także szybciej sie gra. Tzn. wchodzę do jaskini a tam same trupy a wśród nich grupka maluchów: "wyczyszczone szefie, powodzenia!".

To taki Hub dla Azurowców. Myślałem, że inne ścieżki maja podobnie?

Te puzzle odpuściłem po 4 godzinach po tym jak spojrzałem w podpowiedzi ile mam do końca. Po za tym to quest dla Nenio, której generalnie nie lubiłem.

Pochwal się później Iselor ekipą, z którą łazisz. Ja miałem Ember, Arue, Woljif, Daeran i Greybora. Dwie ostatnie to najgenialniejsze postacie ever w grach. Sam grałem Wojem/kawalerzystą na dwa topory bojowe. Kawalerzystę robiłem pod sam koniec z respeca, bo chciałem sprawdzić czy można jeździć na smoku. Tak, można jeździć :)

Tak wogóle jakikolwiek walczący w zwarciu na wierzchowcu jest op w tej grze. Poczatek walki - szarża, w tym momencie wszystkie obrażenia mamy podwojone, wchodzą dwa ataki wierzchowca, potem 5-6 ataków moich. Koniec rundy. Zamiecione.

post wyedytowany przez kapciu 2022-10-05 12:29:05
05.10.2022 12:56
2.8
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Z Pathfinderem jest tak, że na niższych poziomach trudności wiele buildów może się wydawać OP, a na unfair będą gryźć piach.

05.10.2022 13:16
Iselor
2.9
Iselor
9
Konsul

Gram na Standardowym. Niby gra jest oparta w sumie o 3 edycję D&D, którą znam na wylot, ale to nowy dla mnie tytuł i nie wiem co mnie czeka, więc zostawiam jak jest.

post wyedytowany przez Iselor 2022-10-05 13:16:36
05.10.2022 14:28
2.10
verify
191
Generał

Z tego co obejrzałem to te puzzle mi przypomniały o tej lodowej świątyni z Icewind Dale 2. Chyba jedyny powód dla którego nigdy nie zagrałem w nią więcej niż raz mimo, że to kawał dobrej gry...

Lodowa swiatynia (szczegolnie 2 poziom) to moja ulubiona lokacja z IWD 2. Przypomniala mi z sentymentem Beholdery i inne klasyki. :)

05.10.2022 18:12
2.11
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Iselor
Nie wiem czy standardowy w spolszczonej grze to normal czy core. Core to podręcznikowe zasady ze znacznie podrasowanymi przeciwnikami. Tak konkretnie to pierwsza edycja Pathfindera jest rozwinięciem D&D 3.5 i są zmiany względem samego D&D, ale też względem PF 1E p&p. Mechanika klas jest inna, w zasadzie nie ma pustych poziomów, bo na każdym albo dostaje się feat albo jakąś zdolność klasową. Skillsy są inne nawet względem papierzaka. Multiclassy działają inaczej, bo można zrobić postać, która ma dip w 20 różnych klasach, bo nie ma kar do exp. Manewry bojowe działają inaczej i ogólnie różnic wśród zasad jest sporo, ale w takiej bardziej szczegółowej warstwie, jak opisy zaklęć - można się zdziwić mimo znajomości D&D. Dużo nowych klas względem D&D 3, chyba że coś tam Wizardzi wysrali w splatbookach. Suby - archetypy, prestiżówki, no zatrzęsienie tego wszystkiego plus tona exploitów i bugów przy implementacji mechaniki. Przykładowo Mounted Shield daje premię do AC za tarczę wierzchowcowi, nawet jeśli tarczę zdejmiemy.

05.10.2022 14:16
Iselor
3
odpowiedz
Iselor
9
Konsul

Pochwal się później Iselor ekipą, z którą łazisz

Mam sam początek gry i moja główna postać to Łotr/Wojownik nastawiony na kuszę i łuk. Podoba mi się Seelah jako typowy tank. Camelia też fajna bo dobrze łączy walkę w zwarciu z magią.
Stanąłem przed chwilą po stronie Wenduag, a nie Lanna, ale żadna z tych postaci mi nie pasuje. Mnichów niecierpię w żadnym erpegu, zaś Wenduag nie pasuje mi do koncepcji drużyny (trochę sobie zaspojlerowałem ale to raczej u mnie będzie Seelah + Camelia + Woljif + Ember + Daeran + moja postać - zobaczymy czy wszystkich oprócz mojej postaci uda mi się wystawić na front, jak nie to będę kombinował).

05.10.2022 15:04
Iselor
4
odpowiedz
Iselor
9
Konsul

Pytanie, bo jestem na początku rozgrywki i jeszcze mogę zacząć od nowa. Czy wzorem Pillars of Eternity mozna mieć drużynę/towarzyszy stworzoną przez siebie (w Pillarsach to byli najemnicy z karczmy :p ) czy towarzyszą nam tylko "towarzysze fabularni" ?

05.10.2022 15:23
5
odpowiedz
ivo
115
Konsul

Można zatrudnić najemników

05.10.2022 15:48
Iselor
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Iselor
9
Konsul

O, czyli ktoś z drużyny może być też przeze mnie stworzony? Dobrze, bo chcę jak w Pillarsach mieć oprócz głównego Hero, jedną swoją postać/najemnika a reszta fabularni. To mi kompletnie zmienia immersje a co za tym idzie: drużynę. Dobra, zaczynam dzisiaj od nowa, stworze siebie (jakiegoś kapłana, może druida), towarzyszem będzie dotychczasowa postać ale jako wojownik nastawiony na łuki i muszę i uzupełnie to Ember, Camellią, Seelah i Woljif.

post wyedytowany przez Iselor 2022-10-05 15:49:08
05.10.2022 18:58
kapciu
6.1
2
kapciu
170
kapciem

To skoro zaczynasz od początku to uważaj na ramy czasowe. Szczególnie w tym pierwszym mieście musisz rozważnie planować gdzie pójdziesz bo później nie uratujesz pewnych osób.
Skoncentruj sie na Bibliotece by tam odblokować Ścieżkę Oszusta i sklepiku by zdobyć pewną ciekawą broń..

Ogólnie to uważaj co do kogo gadasz bo tutaj wybory mają znaczenie przez całą fabułę.

05.10.2022 22:20
Iselor
6.2
Iselor
9
Konsul

Troszkę może nieuczciwie ale poczytałem o tych ścieżkach i akurat ścieżka Trickstera najbardziej mnie interesuje mimo że mam postać Neutralną Dobrą teoretycznie xd

Dzięki za rady.

05.10.2022 23:26
Iselor
7
odpowiedz
Iselor
9
Konsul

Kolejne pytanie, może ja czegoś nie doczytałem.....Walczę w trybie turowym. Często jednak wolałbym by dana postać poszła na końcu a nie na początku. Czy jest jakaś opcja "czekaj" by przesunąć turę danej postaci na koniec czy nie ma?

06.10.2022 17:40
Iselor
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Iselor
9
Konsul

Oglądałem filmik jak gościu gra drużyną w której są postacie przez niego stworzone z sześcioma kotami i wymiatał :)

Hm, w którym momencie można stworzyć własną drużynę? Jak wyjdę z labiryntu ?

06.10.2022 17:57
kapciu
8.1
kapciu
170
kapciem

W każdym momencie możesz respecować towarzyszy na co chcesz.
U kolesia w karczmie. Nazywa sie Hilor.

post wyedytowany przez kapciu 2022-10-06 17:58:01
06.10.2022 21:34
Iselor
9
odpowiedz
Iselor
9
Konsul

Słuchajcie, mam te dwa darmowe DLC czyli Love Beyond Death oraz A Visitor from Distant Lands. Zgapiłem się i ich nie zainstalowałem....Pytanie, czy jest sens je instalować, czy są przetłumaczone? Rozumiem że nie muszę zaczynać gry od nowa by zadziałały w rozgrywce ?

10.10.2022 10:05
Iselor
10
odpowiedz
Iselor
9
Konsul

Moje postacie mają już zabójczy 4 poziom. Moja główna postać to kapłan bitewny. dalej nie wiem czym się różni od zwykłego ale ok. Dałem sobie tę gadającą broń bo w walce ów kapłan bitewny zadka nie urywa. W tawernie stworzyłem sobie moją drugą postać. Aliza jest "czystym" wojownikiem ale nastawionym na łuk, a w ostateczności na krótkie miecze i sztylety (Finezja w walce). jej celem jest wsparcie dystansowe i ochrona "pleców".
Seelah jest spoko, typowy tank, ale chyba podzielę jej levele na równo paladyna i wojownika bo wojownik ma jednak więcej bojowych atutów.
Woljif jest genialny, ma chyba największą ilość zabójstw póki co.
Ember...Fajnie napisana jak narazie, widzę że jej umiejętności magiczne się przydadzą.
No i Camellia. W sumie nie wiem póki co, po co ją mam. W walce słaba, zaklęcia póki co też tyłka nie urywają. Mam ją chyba dlatego że ładnie wygląda, lubię półelfy i ma tajemniczy charakter.
A teraz tawerna została zaatakowana. Chyba jakichś 12 podpalaczy musze zabić xd

post wyedytowany przez Iselor 2022-10-10 10:06:26
11.10.2022 15:57
11
odpowiedz
zanonimizowany1375375
2
Chorąży
Image

Wszyscy świętują i mi też udzieliła się atmosfera, więc wybór gry mógł być tylko jeden.

11.10.2022 21:11
SpecShadow
12
odpowiedz
SpecShadow
106
Silence of the LAMs
Image
Wideo

Wormwood Studios (znane z Primoridia i stylu graficznego) tworzy horror RPG w FPP - Hibernaculum
Wygląda obiecująco

https://www.youtube.com/watch?v=q4BvqjBJwmo

14.10.2022 18:52
Smalec
13
odpowiedz
14 odpowiedzi
Smalec
11
Centurion

Ukończyłem Lands of Lore, i choć nie przepadam za starszymi 'erpegami', to w ten tytuł grało mi się aż nazbyt przyjemnie. Jednym z najmocniejszych plusów jest przystępność - niby rocznik 93/94, ale jest: Zaimplementowana automapa, handel, statystyki broni i zbroi, akcja umocowana w całkowicie autorskim świecie z oryginalną fauną [jakże różną od tej 'dedekowej'], oraz kompletnie przebudowany system rozwoju i panel ekwipunku.
Dodatkowo zdaje się, że nie da się "zepsuć" gry - praktycznie wszystko zostało przemyślane, tak by gracz nie utknął w martwym punkcie i nie był skazany na wczytywanie wcześniejszego zapisu lub opcję "New Game"; co mocno kontrastuje z tym co było w drugim EoB-ie, gdzie na pierwszy plan wysuwała się skrajna indolencja i krótkowzroczność twórców. Ogólnie przejawia się to m.in. tym, że niekiedy otrzymujemy dodatkowe klucze do pomieszczeń, gdybyśmy jakiegoś nie znaleźli lub gdzieś zapodziali, innymi słowy: W grze jest więcej kluczy niż zamków. Następny przykład: Nie trzeba odwiedzać lokacji według z góry określonej kolejności - w pewnym momencie gry otrzymamy kompas; żeby go dostać trzeba udać się do lokacji A, gdzie przekaże nam ją B, ALE można też w pierwszej kolejności odwiedzić lokację C i znaleźć kompas w skrzyni; w takim wypadku pierwszy ciąg wydarzeń zwyczajnie nie nastąpi, a gracz otrzymuje jakąś tam namiastkę nieliniowości.
Z takich mocnych plusów jest też automapa - nie sama jej obecność, ale fakt, że jest na niej wszystko zaznaczone: Skrzynie, ukryte przyciski, iluzoryczne ściany, specjalne wydarzenia, przejścia między lokacjami itd. Co sprawia, że LoL to jeden z tych nielicznych crawlerów, w których nie trzeba "lizać wszystkich ścian", co dla mnie było dodatkową ulgą, bo ostatnio grałem w Vaporum, gdzie twórcy ukrywanie ukrytych przycisków opanowali niemal do perfekcji.

Z minusów: Najbardziej dobiło mnie, jak bardzo ograniczona jest to gra, i jak mało gracz ma nad nią kontroli - nie ma tworzenia i klas postaci, jest wybór spomiędzy 4 gotowców z 'nieedytowalnymi' statami. Towarzysze dołączający do drużyny są fabularni, co oznacza, że nie można ich NIE przyjąć do drużyny. W grze występuje tylko 7 czarów - każdy z 4 poziomami wtajemniczenia określającymi ich moc.
Twórcom przetrzepałbym skórę również za zagadki, które są wręcz dziecinnie łatwe - np. zamknij za sobą drzwi, by otworzyły się te przed Tobą i tego typu banały; JEDNAK są 2 zagadki, których raczej nie przeszedłbym bez solucji:
1) Activate and Replicate - rozwiązania tego ni cholery bym się nie domyślił. Jak sprawdziłem co trzeba zrobić, to tylko uświadomiłem sobie, jak daleko byłem od rozwiązania
2) Ta pod sam koniec ze znikającą mapą, każdy kto grał na pewno pamięta to cholerstwo, i jak banalne ostatecznie okazało się rozwiązanie. To zagadka bardzo w stylu Vaporum, gdy rozwiązanie masz pod nosem, a twórcy podkładają fałszywy trop i liczą, że zgubi Cię 'overthinking'

Porady:
1) Liczba klejnotów na Bezel Cup oznacza liczbę użyć, gdzie maksymalna liczba wynosi 4
2) Na bagnach znajdują się kamienne głowy, gdy włożysz jakiś item do ich paszczy, to uleczą całą drużynę, lecz rzeczony item przepadnie... nie muszę mówić, że nie jest to zbyt opłacalne, no chyba, że włożysz tam znalezioną w tej samej lokacji całkowicie bezużyteczną podkowę
3) Zanim wydasz jakiekolwiek złoto na bagnach wykonaj misję dla Wodza, za co otrzymasz niezgorszy trójząb i tytuł 'Bohatera Bagna', co sprawi, że handlarze zaczną Cię bardziej lubić i dadzą Ci korzystniejsze ceny
4) Skrzynie można otwierać albo wytrychem, albo siłowo, za pomocą broni - aczkolwiek [w tym drugim przypadku] zawartość takiej skrzyni będzie nieco uboższa
5) Jest możliwość błyskawicznego rozstrzygnięcia wkurzającej walki ze Scottią pod postacią Jaszczura, wystarczy raptem jedno użycie Wand of Death
6) Na skutek błędu obrażenia broni dystansowych nie są poprawnie wyświetlane, więc statystyki trzeba sprawdzać na oficjalnej Wikii
7) W sumie dobrze jest sprawdzać każdy magiczny przedmiot [czyli każdy z unikalną nazwą] na Wikii, bo niektóre są przeklęte, a gra nijak nie informuje, że mamy do czynienia z takowym przedmiotem
8) W Górnym Opinwood znajduje się kusza o nazwie "Valkyrie" - co prawda obrażenia ma nędzne, jednak specjalna właściwość sprawia, że praktycznie nigdy nie chybia, co mocno przydaje się przy rozwijaniu zdolności złodziejskich
9) W porównaniu do wielu innych 'dedeków', w LoL-u różdżki są świetne - raz, że nie ma ich dużo, więc nie walają się po ekwipunku, dwa używanie ich mocno zwiększa umiejętności magiczne
10) Biorąc udział w konflikcie między Knowles a Xeobs, znacznie bardziej opłaca się pomóc tym pierwszym, gdyż na koniec cała drużyna otrzymuje +1 do umiejętności Maga, które to [umiejętności] znacznie trudniej rozwinąć niż umiejętności Wojownika [bonus za pomoc Xeobs]
11) Najlepiej rozwijać trzy umiejętności równocześnie - koło 4 poziomu danej umiejętności jest wymagane tyle exp-a, że skupianie się na jednej zwyczajnie nie ma sensu; poza tym w grze jest wiele miejsc, gdzie przeciwnicy się spawnują, więc można nadrobić trochę lvl-ów
12) Żeby mi tu ktoś nie płakał, jak trudny jest 3 poziom White Tower, napiszę tylko, że w lasach Yvel przyjdzie nam dokonać wyboru: Zniszczyć kostką barierę [i w konsekwencji też samą kostkę] i dostać się najpierw do Yvel [miasta], lub zostawić na razie barierę w spokoju i zrobić najpierw White Tower, co z kostką jest dużo łatwiejsze. Ja wybrałem opcję trudniejszą, więc wiem co to ból; a jakby ktoś jeszcze chciał udowodnić, że miękiszonem nie jest, to może wyrąbać sobie drogę za pomocą Emerald Blade'ów

14.10.2022 19:10
Zły Wilk
13.1
Zły Wilk
50
Konsul

Jeśli mnie pamięć nie myli, albo jeśli nie pomyliłem gier (niestety SKS) to gdzieś pod koniec znajdujemy niepozorny patyk "Westwood stick", niby śmieć, ale załatwia tą wiedźmę jednym uderzeniem.

15.10.2022 12:44
Smalec
13.2
Smalec
11
Centurion

Dobrze pamiętasz. Problem polega na tym, że kijek ma 25% szans, żeby zabić jednym uderzeniem, leży za drzwiami, których otworzenie wymaga 7 poziomu Rogue'a i znajduje się w ostatniej lokacji, a walka, o której pisałem odbywa się nieco wcześniej.

15.10.2022 20:51
13.3
verify
191
Generał

Jezeli podobal Ci sie LoL, to teraz polecam zagrac w Anvil of Dawn - to taki troche duchowy spadkobierca.

Ja tez LoL wspominam milo, jednak w mojej ocenie, mimo wszystko i wszystkich wymienionych wyzej niedogodnosci EoB 2 jest gra lepsza. Moze to przez sentyment;)

15.10.2022 22:37
Deser
👍
13.4
Deser
249
neurodeser

Po EoB2 to była druga gra, która mi dała tyle emocji :) Miło sobie wspomnieć.

16.10.2022 13:03
Smalec
13.5
Smalec
11
Centurion

verify Anvil of Dawn zamierzam ograć, ale bugi mnie skutecznie odstraszają od tego tytułu - np. ten z toczącym się głazem.
Dla mnie EoB 2 to [jak na razie] najgorszy dungeon crawler - gniot praktycznie pozbawiony jakichkolwiek zalet.

16.10.2022 15:23
Iselor
13.6
1
Iselor
9
Konsul
Image

EoB 2 uchodzi za najlepszą odsłonę trylogii.

Anvil of Dawn bardzo fajny tytuł, choć zaskakuje że w tamtym czasie gdy gra wyszła, postawili na skokowe poruszanie a nie 3D. Ale polecam.

16.10.2022 15:36
Zły Wilk
13.7
Zły Wilk
50
Konsul

EoB 2 to pierwsza tego typu gra w którą grałem dlatego mam pewien sentyment, ale były lepsze które ukazały się w tym czasie.
Anwil of Dawn miał co prawda skokowe poruszanie się, ale takie prawie płynne - niemal tak jak we współczesnym Legend of Grimrock.

17.10.2022 01:29
Smalec
13.8
Smalec
11
Centurion

Iselor EoB 2 uchodzi za najlepszą odsłonę trylogii.

Tyle to i ja wiem, co nie znaczy, że będę się nim zachwycał, bo tłum wydał jakąś absurdalną i odrealnioną opinię.

Widzę, że dużo ludzi tutaj optuje za Anvil of Dawn, ale nikt mi nie napisał, co z tymi zbugowanymi głazami; prawda li to?

17.10.2022 05:27
Drenz
13.9
Drenz
5
Pretorianin

Z tymi głazami to prawda. Przez jeden taki błąd po prostu przestałem w Anvil grać, bo musiałbym dość dużo powtarzać. Wcześniej jeszcze uratował mnie bliski zapis a potem niestety sobie nadpisałem. Póki co czeka gra czeka na ten dzień, w ktorym kolejnyraz ją odpalę.
Co do Land of Lore mam podobne odczucia. Fantastyczna, wciągająca produkcja.

17.10.2022 13:59
13.10
Baltazar
117
Howl from Beyond

W Anvil of Dawn grałem wieki temu i wspominanego buga nie pamiętam. Może mnie jakoś ten problem ominął albo został rozwiązany... pamiętam za to, że wokół Stonekeep'a (też polecam) krążyła pogłoska, że w pewnym momencie można uniemożliwić sobie ukończenie gry, ale w praktyce okazało się, że problemu nie było.

Do Eob'a podchodziłbym ostrożnie, dziś pewnie jest dużo łatwiej i poradniki można znaleźć w sieci, ale na początku lat dziewięćdziesiątych bez mapy to była tragedia. Mapę rysowało się na kartce.

Z tytułów z tamtych lat to przede wszystkim Betrayal at Krondor, dla mnie obok Might and Magic: World of Xeen to cRPG młodości.

post wyedytowany przez Baltazar 2022-10-17 14:03:00
17.10.2022 18:23
13.11
verify
191
Generał

Jezeli chodzi o bugi w Anvil of Dawn - gralem w to dwa razy, pierwszy raz pewnie jakos niedlugo po premierze, drugi raz calkiem nie tak dawno temu (3-5 lat?).

Grajac pierwszy raz chyba w ogole ich nie doswiadczylem, za drugim podejsciem raz musialem cofnac sie do poprzednieog save'a przez ten nieszczesny, zablokowany kamien. Takze nie ma tragedii, ale warto sejwowac na roznych slotach.

17.10.2022 18:30
Wiedźmin
13.12
Wiedźmin
20
Senator

Mi podobało się EoTB 1 i 2.

Eye of the Beholder 1 nawet można zagrać po polsku.
https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/36819/eye-of-the-beholder-aga-po-polsku

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-10-17 18:30:31
17.10.2022 19:32
SpecShadow
13.13
SpecShadow
106
Silence of the LAMs

Jedyny RPG gdzie robiłem własną mapę był UnderRail, dopiero później twórca się ugiął i ją wstawił.

Trylogię Eye of Beholder natomiast chętni mogą ograć z automapą - All-Seeing Eye, przy czym do trzeciej części chyba trzeba poszukać gdzieś indziej...
Sama trzecia część prosta poza początkową kryptą. Z importowanym zespołem jest nieco lepiej.

post wyedytowany przez SpecShadow 2022-10-17 19:48:46
18.10.2022 03:27
Smalec
13.14
Smalec
11
Centurion

Drenz verify Ok, odnotowano. Jeśli się da ów bug jakoś obejść to pół biedy.

18.10.2022 20:11
kapciu
14
odpowiedz
kapciu
170
kapciem
Image

To jak wspominacie Lands of Lore, to pamiętam, że nie mogłem jej zdobyć na Amige w tych czasach, ale facet na giełdzie wcisnął mi zamiennik czyli Fate: Gates of Dawn.
O ja pierdziu to była hardcorowa gra. 4 drużyny po 7 postaci, 28 klas. Mapa tylko po rzuceniu czaru.
Miałem całe zeszyty zarysowane mapami. A gra była gigantyczna.
Niestety co jakiś czas wyskakiwało pytanie o hasło z instrukcji. A raczej pytanie typu, ile many kosztuje czar 4 poziomu 2 kategorii warlocka. Gdzie miało sie tego Warlocka dopiero na 3 poziomie :) A co najlepsze zła odpowiedź nie przerywała gry tylko czyniła ją o wiele trudniejszą. A pytanie o hasło wyskakiwało później znowu..

post wyedytowany przez kapciu 2022-10-18 20:12:06
24.10.2022 10:46
Iselor
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Iselor
9
Konsul

Natrafiłem na tego słodkiego sukkuba ale niestety nie dołączyła do mnie. Co prawda obecna drużyna jest ok, ale.....Czego nie zrobiłem? W jakimś poradniku piszą że muszę odblokować ścieżkę Azata...a w polskiej wersji co to za ścieżka i jak ją odblokować?

26.10.2022 00:16
15.1
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Trzeba odhaczyć listę wymagań, aby dołączyła do gracza przy pierwszym spotkaniu, bodajże w więzieniu w Drezen. To raczej nie jest coś, co się udaje przy pierwszym przechodzeniu gry. Później trafisz na nią w świecie i tam będziesz mógł przyłączyć.

Azata to Azata, nie wiem jak jest w spolszczeniu. Ścieżka dedykowana chaotycznym dobrym postaciom. Ma później smoka Aivu w party.

post wyedytowany przez zanonimizowany1375375 2022-10-26 00:17:35
03.11.2022 15:55
Iselor
16
odpowiedz
Iselor
9
Konsul

Arueshalae w końcu do mnie dołączyła. Średnio miałem za kogo ją zamienić ale wybór padł na Ember. Trudno. U mnie i tak wszyscy prują z łuków i kusz a zaklęcia to głównie przyzwania, ale dziewucha ma 4 czy 5 ataków z łuku więc pruje niesamowicie. Będę musiał dać sobie radę bez zaklęć Ember. Trudno, ja (kapłan bojowy), Woljif i Camellia musimy dać radę (Seelah też ma jakieś czary ale śmiechowe).

07.11.2022 09:27
Iselor
17
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Iselor
9
Konsul

Wiedźmin

taffer33

Przenoszę tu dyskusje bo tam jest za duży offtop.

taffer33

Mi też w Pillarsach przeszkadzało głównie, że brakowało im tego luzu, finezji, polotu, humoru jaki mieliśmy w Baldur's Gate G2, Planescape Torment, a nawet Ultimach. Nawet, jeśli to był czarny humor :)

D:OS II i z tego co wiem również BG3 (nie grałem w early access) nie mają też takiego sztywnego podejścia jak Pillarsy.
Belgowie w D:OS II zwłaszcza z tym humorem związanym ze zwierzętami zaskoczyli mnie. Jakieś fetysze chyba mają dotyczące zwierząt :)
A te wybuchające beczki to wręcz pokochali w Ultimie, że też to jest w ich grach.

Mi się tam podoba ten klimat w pierwszych Pillarsach. Nie zawsze musi być wesoło i rubasznie. Podobnie jest w Tyranny, które klimatem bije wiele tytułów po pysku i przypomina książki Glena Cooka. Za to drugie Pillarsy mają już inny klimat, bardziej wesoły, nie jest to może toćka w toćkę odpowiednik filmowych Piratów z Karaibów ale jednak jest....luźniej.

A ja mam coś koło 14 poziomu postaci i tak sobie łażę i gram po tym świecie i...mam problem mały w dwóch miejscach i potrzebuję pomocy

SPOJLER

spoiler start

1. Włażę do tego cmentarzyska smoków gdzie jest ten archeolog co chce badać kości czy coś tam. W jaskini są same jakieś magiczne pająki które może wielkiej krzywdy nie robią, ale.....trafić je to jest jakiś kosmos. Są jakby w ciągłym ukryciu. I walka trwa wieki. Kupiłem diamenty to zaklęcia Grupowe Prawdziwe Widzenie ale czy to pomoże ?
2. Byłem na ślubie tego kumpla Seelah i w trakcie ślubu zaatakowały nas demony. No wiecie o co kaman. Teraz w świątyni leżą te ich ciała a ja mam uwolnić dusze tych biedaków. Tyle że....w Dzienniku nie mam nic o tym zadaniu! Jakiś błąd czy z kimś nie pogadałem, czegoś nie zrobiłem ? Jak mam to popchnąć do przodu ?

spoiler stop

post wyedytowany przez Iselor 2022-11-07 09:28:05
07.11.2022 13:39
kapciu
17.1
kapciu
170
kapciem

Jak mam to popchnąć do przodu ?
Samo sie popchnie.

08.11.2022 06:24
17.2
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

1. Trudno coś doradzić, skoro nie podałeś buildów swojej drużyny ani żadnych szczegółów. Walki w PF są tak zaprojektowane, że musisz być wiecznie zbuffowany na maxa, aby sobie poradzić z większością z nich bez żadnych problemów, więc najprawdopodobniej tu leży problem. Musisz skumulować premie do trafienia z różnych źródeł zapewnianych przez czary - ale jako ktoś kto dobrze zna D&D nie powinieneś mieć z tym problemu w pochodnym Pathfinderze. Nie pamiętam tych pająków, ale nawet jeśli są pod wpływem Blur czy Greater Invisibility, to mając dobrą szansę na trafienie pudłowałbyś tylko część ciosów i walka byłaby teoretycznie tak samo łatwa i jedynie nieco dłuższa. Więc imo Mass True Seeing owszem pomoże, ale raczej nie rozwiąże problemu. Poza tym twórcy Pathfinderów na komputer mają zwyczaj tworzyć przeciwników pod permanentnym działaniem różnych efektów, których nie da się rozproszyć, tylko dlatego, by ogarnięty gracz nie mógł ich skontrować i aby zastosował tylko jedno szczególne rozwiązanie, które w swoim buildzie równie dobrze mógł pominąć.
2. Wszystkie questy towarzyszy są rozbite na 4-5 aktów, więc tempo narracji leży przez takie sztuczne cięcia. Jeśli wątek wydaje się urwany - jest to zamierzone i będzie kontynuowane w kolejnym rozdziale. To jak dużo zawartości mają poszczególne etapy jest nieproporcjonalne pomiędzy nimi a także między innymi bohaterami.

post wyedytowany przez zanonimizowany1375375 2022-11-08 06:25:41
07.11.2022 19:23
Bogas
😃
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Bogas
172
Senator

Legend of Amberland na GOGu w promocji -50%. Świetny polski cRPG w stylu starych odsłon M&M. Gorąco polecam.

post wyedytowany przez Bogas 2022-11-07 19:32:43
07.11.2022 20:31
SpecShadow
18.1
SpecShadow
106
Silence of the LAMs

Przyłączam się - bardzo przyjemny tytuł nawiązujacy do M&M III-V
W produkcji jest też druga część - The Song of Trees

07.11.2022 19:26
A.l.e.X
19
1
odpowiedz
10 odpowiedzi
A.l.e.X
148
Alekde

VIP

jak pada hasło Lands of Lore albo Eye of the Beholder to robię się czujny ;) szkoda że dzisiaj nie powstają tak świetnie DC ;(

07.11.2022 20:02
Wiedźmin
19.1
Wiedźmin
20
Senator

Prócz nich jeszcze legenda Dungeon Master i kultowe serie Might & Magic oraz Wizardry :)

Black Crypt i Anvil of Dawn też ciekawe. Serie Ishar mniej lubię.

Z nowszych masz niezłe Legend of Grimrock 1 i 2, ale pewnie znasz i ograłeś.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-11-07 20:08:24
07.11.2022 20:34
SpecShadow
19.2
SpecShadow
106
Silence of the LAMs

Dzisiaj to głównie gry inspirowane Legend of Grimrock, jak się poszuka to się znajdzie tego trochę na Steamie...

ewentualnie gry na modłę Wizardry czy to starszych (Elminage Gothic) czy nowszych przed upadkiem Sir-Techu (Grimore Heralds of Winged Exemplars) ale te potrafią zajść za skórę i wymagają masy czasu na podróż.

Może The Quest, który długo wędrował z komórek na Pieca?
Jest jeszcze Swords and Sorcery (sequel w drodze) ale jeszcze go nie próbowałem.
No i Lords of Xulima i Stolen Sun.

post wyedytowany przez SpecShadow 2022-11-07 20:38:03
07.11.2022 20:56
Drenz
19.3
Drenz
5
Pretorianin

Możecie spróbować Vaporum i jego prequel. Bardzo miło spędziłem czas przy Ruzar - The Life Stone oraz Aeon of Sands: The Trail. Liznąlem jeszcze The Fall of Dungeon Guardians i Dungeon Kingdom: Sign of the Moon, ale w pierwszym nie podeszła mi za bardzo walka a w drugim czekam na pełną wersję ( i się doczekać nie mogę). Jest jeszcze Devil Spire, ale to niedawno kupiłem i jeszcze nie odpalałem. Inne pomniejsze dungeon crawlery to już są bardziej dla osób, które zaczynają przygody z tym podgatunkiem, więc je pomijam jak też te bardziej znane jak Operencia czy BTIV.

post wyedytowany przez Drenz 2022-11-07 20:58:56
07.11.2022 22:22
Wiedźmin
07.11.2022 22:54
A.l.e.X
19.5
1
A.l.e.X
148
Alekde

VIP

Dungeons of the Amber Griffin - znam i czekam szczególnie że to nasze klimaty. Ale może coś polecicie w stylu Lands of Lore co nie jest archaiczne a jednak ma swój urok. LoG 1/2 skończyłem ale to bardziej umysłowe łamigłówki niż rpg cd. Uwielbiałem gry za prostotę i walki a łamigłówki to miałbyś dodatek a nie całość oparta na tym.

07.11.2022 22:58
19.6
verify
191
Generał

Alex, a grales w Bard's Tale 4?

08.11.2022 00:03
A.l.e.X
19.7
1
A.l.e.X
148
Alekde

VIP

tak, Bard's Tale 4 nawet temat cały na GOLu zaspamowałem ;) ostatnio z takich gier to właśnie BT4 + Might and Magic X Legacy.

https://www.ubisoft.com/pl-pl/game/might-and-magic-x-legacy

08.11.2022 00:19
Bogas
19.8
Bogas
172
Senator

Ale może coś polecicie w stylu Lands of Lore co nie jest archaiczne a jednak ma swój urok.
Wymienione u góry Lords of Xulima i Operencia.

08.11.2022 01:36
A.l.e.X
19.9
A.l.e.X
148
Alekde

VIP

Wymienione u góry Lords of Xulima i Operencia. - niestety też zaliczyłem zapomniałem wymienić. Lords of Xulima napsuło mi trochę krwi ale skończyłem.

08.11.2022 08:48
Iselor
19.10
Iselor
9
Konsul

Ciekawe kiedy Ubisoft zrobi ludziom tę przyjemność i wypuści M&M X na GOGu. Jaja sobie robią.
Legends of Amberland pooglądałem, poczytałem o tym (bardziej szczegółowi są jednak ludzie, którzy nie polecają niż ci co polecają).....No nie, zbyt wygodny się chyba robię, jakaś ta gra taka....nijaka. Ani to ładne ani fabularnie mocne. Odpuszczam.

08.11.2022 00:18
Bogas
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bogas
172
Senator

Nie tu.

post wyedytowany przez Bogas 2022-11-08 00:18:54
08.11.2022 00:26
Wiedźmin
20.1
Wiedźmin
20
Senator
Wideo

Operencia: The Stolen Sun jest wyraźnie ładniejsza i nowocześniejsza od Legend of Grimrock 2. Wydaje się mi, że Alex tej gry właśnie szuka.
https://www.youtube.com/watch?v=08yeS8CFyPI&ab_channel=Throneful

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-11-08 00:27:35
08.11.2022 01:37
A.l.e.X
20.2
1
A.l.e.X
148
Alekde

VIP

świetna gra i działa na VR kupiłem jeszcze jak była tylko na epic store i tam ukończyłem

08.11.2022 09:48
Iselor
21
odpowiedz
10 odpowiedzi
Iselor
9
Konsul

Trudno coś doradzić, skoro nie podałeś buildów swojej drużyny ani żadnych szczegółów.

Ja: kapłan bojowy. Nastawiony głównie na zaklęcia leczące, przyzywające i wzmacniające.
Camellia służy głównie do przyzywania zwierząt i szkieletów służących jako mięso armatnie (a swoją drogą jest jakiś limit przyzwanych istot jak w Baldurach?)
Seelah to typowy tank więc ciężko mi coś powiedzieć więcej. Podobnie Woljif, który jest złodziejem ale razem z Seelah idzie na front bo zadaje masakryczne obrażenia.
Arueshalae i Aliza (mój najemnik od Hilora) to typowi łucznicy i taka jest ich rola (+ pilnowanie pleców). Każda postać ma u mnie łuk/kuszę (Aliza dostała teraz te zajefajne toporki do rzucania od tego gościa w Zimowej Wiosce czy jak ta miejscówka się nazywa), więc moja taktyka w większości walk wygląda tak że pruję wszystkimi z łuków/kusz, Camellia (lub ja) przyzywa szkielety itp. i dopiero jak ktoś podejdzie to walczę wręcz. Oczywiście, u Hilora można zresetować postać więc biorę to pod uwagę (np. widzę że wrogowie uwielbiają korzystać z lustrzanego odbicia, które w tej grze jest mega skuteczne a którego ja nigdy w grach D&D nie używałem bo wydawało mi się mało skuteczne a tu jest inaczej i nie wiem czy komuś nie dodać klasy maga żeby to rzucał, może wszystkim). Łazi też ze mną triceratops ale też służy bardziej jako mięso armatnie.
A, no i nikt u mnie koniem nie jeździ, nie wiem czy to dobrze czy źle, ani nawet nie wiem gdzie tego konia zdobyć jeśli ma to sens xd No i olałem tryb kampanii, tym steruje komputer, ja uznaję tylko tryb RPG.

08.11.2022 23:44
21.1
1
zanonimizowany1375375
2
Chorąży
Image

Wygląda na to, że nie masz arcane castera (nie licząc Woljifa, który ma magiczny archetyp łotra, ale to Pathfinder, więc mogłeś nim pójść w cokolwiek). W tej grze generalnie pierwsze co się robi po przybyciu do jakiegoś nowego obszaru oraz po każdym odpoczynku, to rzuca buffy (wersje masowe jak masz): Zbroja Maga na tych co nie noszą pancerzy, Rozmycie na każdego kto walczy w zwarciu (lub lepiej - Przemieszczenie - ale to już w trakcie walki), buffy do statystyk typu Siła Byka, Kocia Gracja, Wytrzymałość Niedźwiedzia itp., kto może - lustrzane odbicia, masowe Opóźnienie Trucizny, Swobodę Ruchów, Heroizm (lub Większy Heroizm), Ochronę Przed Negatywną Energią (jeśli walczysz z nieumarłymi czy demonami, które drainują levele/statsy), odporność na energię jeśli walczysz z czymś, co bije żywiołami itp. Każda bardziej wymagająca walka - obowiązkowe Przyspieszenie, na tych, co mają ukradkowy atak - Większą Niewidzialność. Jest cała masa buffów, które trwają 10 minut/poziom lub 1h/poziom i one powinny być rzucane przed walką, w czasie eksploracji, a te krótsze typu 1 runa/poziom już w trakcie walki. I patrz po prostu, czy bonus do tej samej statystyki (np. do KP) z dwóch różnych czarów pochodzi z innego źródła (1 to np. pancerz, 2 to np. uniki itd.). No i sprawdzaj wrogów - jakie efekty mają nałożone na stałe, jakie mają KP, rzuty obronne itd. i wybieraj takie ataki i czary, aby celować w najniższą obronę.

Ta gra wymaga prebuffowania. A potem jeszcze w walce, jak coś nie ma immunity na prone, to rzucasz np. Śliskość i wrogowie leżą i kwiczą a ty ich lejesz bezkarnie. Oczywiście jeśli wyśrubowałeś cechę odpowiedzialną za czarowanie i brałeś featy na podnoszenie DC Conjuration.

Olej łuki i kusze (z kuszy to pewnie masz 1 atak/rundę. Sukkub jeszcze niech strzela, ale reszta to marnowanie potencjału bojowego. Idź w melee combat, rozwijaj Vital Strike i bierz featy: Dazzling Display, Cornugon Smash, Shatter Defense, Dreadful Carnage. Z takim kombo będziesz traktował wrogów jak nieprzygotowanych, dzięki czemu znacznie obniżysz ich KP, zwiększając swoją szansę na trafienie. To właściwie niezbędna taktyka na wyższych poziomach trudności, więc na normalnym będzie bułka z masłem.

Btw., typowy tank w Pathfinderze lata bez zbroi i tarczy ;p

post wyedytowany przez zanonimizowany1375375 2022-11-08 23:45:21
08.11.2022 23:57
Iselor
21.2
Iselor
9
Konsul

Ok, dzięki :) Jest to dla mnie jakaś nowość bo zupełnie inaczej grałem właśnie w Baldurach i Icewindach gdzie w zasadzie nie buffowałem, a jeśli to w trakcie walki, nie przed. Zawsze w tych grach opierałem się na zajmowaniu/osłabianiu wroga przyzywanymi potworami i wykańczaniu go drużyną. Tutaj to działa, ale nie zawsze i zajmuje więcej czasu. Zaklęcia typu Niewidzialność, Śliskość a nawet Przyspieszenie to w innych grach D&D były dla mnie ciekawostką, zwłaszcza gdy grało się typowo drużyną wojowników a mag służył do ognistych kul a nie czego innego, no ale ok, popatrzę co da się zmienić.
No i tank bez zbroi to też dla mnie dziwne, tankiem jest u mnie Seelah, no zobaczę czy bez zbroi to ma sens.

09.11.2022 06:52
21.3
1
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Baldurs Gate był łatwiejszy, bo trzymał się mniej więcej podręczników w kwestii statystyk potworów, a Ruscy z Owlcat w Pathfinderze wszystkie statsy podbili, bo gracz może wczytać grę i zarządzać każdą postacią, eliminując błędnie podejmowane decyzje taktyczne innych graczy sesji stołowej.

Magowie w BG lepiej się spisywali ciskając eksplodującą czaszkę zamiast kuli ognia, a ulepszone przyspieszenie ruchów z 6 lvl było najlepszym buffem w grze. W Baldurach magowie również byli najlepszymi tankami, a też przecież nie nosili zbroi.

Ruskie Pathfindery to inna szkoła designu, który wymaga innego, specyficznego podejścia do rozgrywki. Oni zakładają z góry, że gracz w każdej walce wykorzysta każdą możliwą przewagę mechaniki. Plus pełna implementacja zasad, jak np. ataki okazyjne, których nie było w BG przez ograniczenia silnika, nie pozwala cheesować sztucznej inteligencji przeciwników.

post wyedytowany przez zanonimizowany1375375 2022-11-09 06:53:12
09.11.2022 07:09
Iselor
21.4
Iselor
9
Konsul

A ja nigdy przyspieszenia nie używałem w Baldurach, chyba tylko w ajsłindzie mi się zdarzało xd Mówiąc "tank" mam na myśli typowego zbrojnego/rycerza do walki wręcz, no ale może upraszczam to pojęcie.

09.11.2022 08:54
Iselor
21.5
Iselor
9
Konsul

Hm. No i się sprawdziło. Rzuciłem Przyspieszenie, Modlitwę, Grupowe Opóźnienie Trucizny i Grupową Kamienną Skórę i.....Przeszedłem przez te pająki jak baba przez kapustę, niemal bez zadraśnięcia.

09.11.2022 08:56
21.6
1
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

No to musisz zmienić mindset, bo Owlcat zakładają, że właśnie będziesz buffował się na potęgę i pod tak zbuffowaną drużynę przygotowują starcia. Jak to odpuścisz, to będzie ciężko, czytaj: maraton pudłowania (w najlepszym wypadku), śmierć na miejscu (w najgroszym). Inna sprawa, że PF wywodzący się z D&D 3.5 to już prawdziwe pole do powerbuildów postaci i na tym polu też można przegrać, bo jest dużo wyborów-pułapek. W BG w zasadzie nie było buildów - staty rozdzielało się według optymalnego schematu danej klasy, a decyzje ograniczały się wówczas do rozdania gwiazdek na biegłość w posługiwaniu się bronią czy zapamiętywaniu zestawu czarów. Nawet dwuklasowanie było uproszczone, bo dawno utarły się optymalne rozwiązania. A w Pathfinderze? Rozwijanie postaci w jednej klasie nie ma zwykle sensu. Bierze się dipy - 1, 2 czy 4 levele w 3-4 czy nawet 6 różnych klasach - i pod kątem takich graczy Rosjanie projektowali zarówno Kingmakera i Wrath of the Righteous. Są w tej grze bossowie, których pokonać można w zasadzie tylko przez posiadanie określonych atutów czy czarów, inaczej trzeba się modlić do boga turlania kości.

09.11.2022 12:06
Iselor
21.7
Iselor
9
Konsul

Wiesz, oprócz swojej postaci, najemnika z karczmy i Seelah pozwalam komputerowi awansować automatycznie pozostałe postacie. Zawsze wolałem jednoklasowców - specjalistów, niż postacie od wszystkiego, ale ok. Dodam chociaż swojej postaci, najemnikowi i Seelah te dwa poziomy czarodzieja, żeby mieć chociaż lustrzane odbicie.
Trochę irytujące podejście twórców, gracz powinien móc wygrać grę różnymi drużynami a nie jakimiś wg klucza. Świątynia Pierwotnego Zła potrafiła być irytująca poziomem trudności, Divinity: Original Sin II też, wygląda że tu jest podobnie. Zawsze gram na normalnym/standardowym poziomie trudności, nie zamierzam tego zmieniać.

09.11.2022 13:09
21.8
1
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Nie zrozumieliśmy się. Własnie miksowanie klas daje jeszcze głębszą specjalizację, tylko trzeba to planować i robić z głową - ważyć co poświęcasz przez niepodążanie ciągle ścieżką jednej klasy, a co w zamian zyskujesz za dobieranie poziomów w innych. Wieloklasowość nie jest równoznaczna z robieniem postaci do wszystkiego, tylko właśnie dobraniem najmocniejszych stron pod jakąś specjalizację. Przykładowo robisz scale fist monka, który zamiast z mądrości czerpie premię z charyzmy do klasy pancerza, stosuje styl żurawia i walkę w defensywie, idziesz pod to z atutami, dobierasz poziom oracle z cechą, która pozwala mu dodać charyzmę do klasy pancerza (drugi raz) i taka postać bez zbroi ma wyższą KP od twojego tanka w pełnej płytówce z tarczą, jednocześnie kontraatakując, gdy przeciwnik w niego pudłuje. A dorzucisz 2 poziomy paladyna, to jeszcze premia z charyzmy zostanie dodana do rzutów obronnych, weźmiesz czarownika albo coś podobnego (bard chyba gryzie się charakterem), co rzuca czary z charyzmy i wybierzesz te, które ułatwiają tankowanie (lustrzane odbicia, przemieszczenie, ulepszona niewidzialność, kamienna skóra)i staniesz się niemal nietykalny. I to będzie specjalista dużo mocniejszy niż jednoklasowiec bez pomysłu na siebie. W Kingmakerze zmorą byli przeciwnicy z atakami dodatkowymi, bo takich zakutych w puszkę rycerzy mogli wziąć na hita, a mistrz uników z magiczną ochroną miał obronę nie do przejścia.

Jak teraz dodasz każdemu 3 poziomy maga dla lustrzanego odbicia to nie wyjdzie z tego nic dobrego :P

Podejście twórców jest jakie jest - jak gracz sobie nie radzi to według nich powinien obniżyć poziom trudności, a w ich grach akurat można je dość elastycznie dostosować. "Normalny" to i tak nie są podręcznikowe zasady (tj. rzeczywiste "normalne" z P&P), bo te zaaczynają się od Core, a to ustawienie bodajże o 2 stopnie wyższe. Oba Pathfindery to chyba najbardziej hardkorowe RPG na rynku obecnie. Moim zdaniem i tak opinie o trudności tych gier są mocno przesadzone. Specyfika ich jest jednak taka, że można być weteranem gatunku i wciąż sobie nie radzić, bo tu po prostu trzeba się wgryźć w mechanikę.

09.11.2022 13:26
Iselor
21.9
Iselor
9
Konsul

Rozumiem. Będę więc grał po swojemu. Te parę zaklęć mega-przydatnych jednak mam więc postaram się na tym opierać. Z wyjątkiem Camelli (z kuszą) wszyscy mają już łuki (to jest mój nawyk z Might and Magic gdzie najpierw zmiękczam z odległości a potem przechodzę na walkę wręcz; chyba że od razu wbijam w jakieś ciasne pomieszczenie). Nie będę więc ich dwuklasował bo teraz to już chyba nie ma sensu. Musi być jak jest. Trudno, będę najwyżej liczył na dobre rzuty kością, bo nie zamierzam zmieniać składu drużyny. W każdym razie, dzięki za rady, jak coś będziesz chciał dodać, pisz, ja jakby coś będę pytał. Może inni, którzy jeszcze nie grali skorzystają z porad.

EDIT:
Swoją drogą wielka szkoda...Wielka szkoda że ten tytuł (ale też Pillarsy, nowy Torment, Tyranny i inne erpegi z ostatnich lat) nie powstał w latach 90tych. Zasługuje bowiem na śliczne wydanie, na pięknego big boxa na półce....A przez tą całą cyfrową dystrybucję....Ech, szkoda gadać :(

post wyedytowany przez Iselor 2022-11-09 13:30:34
09.11.2022 16:17
21.10
zanonimizowany1375375
2
Chorąży
Image

Jak kogoś stać, to mógł mieć nawet gigantyczny box z grą i gadżetami. Tak samo było przy Pillarsach zresztą. Akurat nowy Torment i Pillarsy 2 miały wydania kolekcjonerskie, a wszystkie te gry i jeszcze Tyranny dostały ładne pudełka z czymś więcej niż płytą (artbook, soundtrack itp.).

19.11.2022 23:08
Iselor
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Iselor
9
Konsul

Uwaga, pilne.
Potrzebuję kontaktu z kimś kto posiada Pathfinder: Wrath of the Righteous. Możliwe że mój komputer jest za słaby i nie chce mi wczytać pewnej lokacji (zwis przy 100% gdy czekam na przybycie Królowej w okolicy 3 - 4 rozdziału). Help, wyjaśnię na mailu ([email protected]) jak to chcę rozwiązać.

24.11.2022 15:11
Iselor
22.1
Iselor
9
Konsul

Nieaktualne, przyjechały nowe bebechy do kompa xd

Swoją drogą na GOGu śliczne promocje, kupie albo Kingdom Come: Deliverance albo Vampyra.

27.11.2022 19:04
Wiedźmin
22.2
Wiedźmin
20
Senator

Bardzo polecam Kingdom Come: Deliverance. Powinieneś być tą grą zachwycony :)

Błyszczący i elegancki klejnot, który mogę porównać do eksponatu muzealnego. Doskonałość z czeskim rozmachem. To produkcja piękna, namiętna, okrutna. Transcendentalne doświadczenie :)

Wiele mechanik ma podobnych do seri The Elder Scrolls więc im coś dłużej robisz tym stajesz się w tym co raz lepszy, ale świat jest dużo bardziej złowrogi, bo mamy tu większy realizm. Imitacja średniowiecznych Czech bez żadnego fantasy.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-11-27 19:16:51
27.11.2022 18:25
Iselor
23
odpowiedz
8 odpowiedzi
Iselor
9
Konsul

spoiler start

Kompletnie nie wiem co jest z tą grą nie tak. Ulepszyłem kompa, spełniam wymagania zalecane dwukrotnie. Jednak w pewnym momencie, gdy czekam na przybycie królowej by pomogła mi w ataku na świątynię pod Drezen (to jest chyba koniec 3 aktu) gdy idę spać i po tym coś się wczytuje......Baaaaardzo powoli idą te procenty i gdy dochodzi do 100% to tak już zostaje i nic się nie dzieje. Nie mam pojęcia co się dzieje, czy to jakiś błąd gry :(

spoiler stop

27.11.2022 20:31
kapciu
😁
23.1
1
kapciu
170
kapciem

Polecę starym wytartym: A nie mówiłem? Post 2.1

27.11.2022 21:52
23.2
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Wersja gry aktualna? Może spolszczenie coś wykrzacza? Próbowałeś odinstalować łatkę spolszczającą na ten moment? Nie zapomnij sprawdzić potem spójności plików gry (PPM > właściwości > pliki lokalne > sprawdź spójność plików gry - steam, nie wiem jak gog), albo jak nie używasz żadnych launcherów to czystą instalację zrób. Ewentualnie sprawdź wcześniejszy zapis (raczej nie zapisujesz w pojedynczym slocie) albo wyślij komuś save'a.

27.11.2022 22:12
Iselor
23.3
Iselor
9
Konsul

Robiłem. Widzę że to nie jest wina launchera bo na zagranicznych forach widzę że ludzie mają ten sam problem w innych miejscach gry. Blokuje im się loading na 100% i dupa. Będę teraz kombinował z tym co piszą mimo że mój angielski jest jaki jest, na szczęście są translatory.

27.11.2022 23:50
23.4
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Rozwiązanie wydaje się oczywiste: przełącz walkę na czas rzeczywisty z pauzą, nim wymusisz loading. Z tego co piszą, to tryb turowy buguje grę w tym momencie. Jak doczyta, to sobie włączysz ponownie - można przełączać tryb walki w dowolnym momencie, nawet już podczas potyczki. Ewentualnie piszą też o wciskaniu spacji/entera albo escape. Spacja pomija dialogi w cutscenkach, enter całe cutscenki, a escape to escape.

post wyedytowany przez zanonimizowany1375375 2022-11-27 23:51:03
27.11.2022 23:57
Iselor
23.5
Iselor
9
Konsul

Ta gra jest piękna ale zabugowana niczym gry Troiki na premierę.....Instaluję jeszcze raz, tym razem z GOG galaxy, pewnie uj to da, ale człowiek się wszystkiego ima....Zobaczymy. jak nie da rady to poczekam na kolejnego pacza, o ile kiedykolwiek wyjdzie......

28.11.2022 00:05
23.6
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Zmiana trybu walki nie pomogła? Na 300 godzin gry miałem problemy z działaniem (czy raczej niedziałaniem) zdolności i trochę zbugowanych questów, gdzie były konsekwencje wyborów, których nie podjąłem.

28.11.2022 00:34
Iselor
23.7
Iselor
9
Konsul

Niestety, nic nie pomaga.

28.11.2022 09:00
Iselor
23.8
Iselor
9
Konsul

Szukałem w necie, ale nie pomaga usuwanie plików z Appdata ani wciskanie Enter/Spacji/Esc ani wyłączanie trybu turowego - NIC! Nie jestem więc w stanie ruszyć fabuły do przodu. Szkoda, bo gra jest NIEGRYWALNA na ten moment, jest chyba bardziej zabugowana niż gry Troiki na premierę. Jeśli jakimś cudem ktoś zna rozwiązanie problemu to niech da znać. Bo inaczej pozostanie czekać na nowy patch i modlenie się że to pomoże (zgłosiłem to na forum Owlcat jak i przez raport Alt+B ale czy to coś da?).

28.11.2022 23:36
Iselor
24
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Iselor
9
Konsul

No cóż, mam więc przymusową przerwę w Pathfindera :) Szkoda, ale to nie moja wina a nie zamierzam bawić się w jakieś mody. Chcę dostać od twórców pełny, naprawiony, grywalny, dopracowany produkt.
Jedyne co mnie zastanawia czy gdybym zaczął grę teraz całkowicie od początku to czy byłby ten sam błąd. Mam w co grać, jestem cierpliwy, czekam na kolejne patche, zwłaszcza że temat poruszyłem wszędzie gdzie się dało.

29.11.2022 00:22
24.1
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Wątpię, aby patch to rozwiązał, bo brzmi jak dość losowy problem. Wrzuć save na google drive i daj linka. Zobaczymy, czy problem jest w samym zapisie, bo może akurat pójdzie dalej normalnie.

29.11.2022 00:41
Iselor
24.2
Iselor
9
Konsul

https://drive.google.com/file/d/19ssdTcHFA4DtNBJ48N4VCL6d9qG7wNYW/view?usp=share_link

Proszę. Może ktoś z was jest mądrzejszy i mi pomoże ale wątpię :( W linku mój ostatni sejw. Po wejściu do Cytadeli dupa zbita.

post wyedytowany przez Iselor 2022-11-29 00:43:00
29.11.2022 09:53
Iselor
25
odpowiedz
Iselor
9
Konsul

Coś ty z tą grą zrobił. Normalnie gra wczytuję mi się około w mniej niż 15 sekund, twój save zajął ponad dwie minuty. Nie mam pojęcia co żeś powyczyniał, ale jest on tak zawalony skryptami (bloat) że tutaj nawet nie ma co ratować - otworzyłem nawet go w save edytorze żeby stany posprawdzać i gra ma masę nierozanych wątków z Aktu I i II, które powinny już być powyłaczane w Akcie III. Nie widzę jakby to móc rozwiązać - szybciej już byłoby zacząć grę od nowa i nie kombinować z żadnymi modami (bo nie wiem jak inaczej mógłbyś takiego bloata zrobić na saveie)

Cóż, wciąż uważam że to dziwne. Jak gram w erpegi 20 lat to jeszcze nigdy, hm, mój sposób rozgrywki (ale co ja tu takiego zrobiłem?) nie przyczynił się do scrashowania gry. Zrzucam to na bark tego, że instalowałem DLC i patche w trakcie rozgrywki, trzeba było grać na pierwotnej wersji. Trudno, zacznę od nowa, ale w trybie fabularnym do momentu w którym nie dojdę do obecnej sytuacji. Nie chce mi się z tymi wszystkimi walkami znów użerać....I wciąż oleję tryb krucjaty.
A ja głupi myślałem że winny jest mój biedny komputer i dokupiłem RAM i grafikę (i tak miałem to zrobbić ale za kilka miesięcy). No, chociaż se pogram na maksymalnych detalach xd

29.11.2022 12:11
Iselor
26
odpowiedz
1 odpowiedź
Iselor
9
Konsul

Swoją drogą na GOGu znalazłem ciekawy post:

In GOG Galaxy Scheduled Update, I see a pending update on Dec 15 2022. What is that and why is it scheduled so far in advance?

Możliwe że nawet wstrzymam się w takiej sytuacji z grą do tego 15 grudnia skoro ma wyjść jakaś nowa aktualizacja.

29.11.2022 16:46
26.1
zanonimizowany1375375
2
Chorąży

Żadna aktualizacja nie naprawi ci zepsutego save'a. Instalowanie DLC i patchy w trakcie trwającej rozgrywki też nie zepsuje save'a. To po prostu wina zbugowanej gry. Owlcat nie mają zbyt dobrych programistów. Wystarczy poczytać, jakie fikołki robili, aby np. w trakcie walki wyświetlało statystyki przeciwników przy użyciu "insepct".

30.11.2022 22:52
27
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
89
Senator

Potrzebuję pomocy z Disco Elysium

Gdzie mogę kupić gramofon i znaleźć piosenki do śpiewania karaoke?

01.12.2022 09:42
jackowsky
27.1
jackowsky
221
Dobry Wujek Szwejk

Z tego co pamiętam, to w lombardzie przy ulicy prowadzącej na południe.

02.12.2022 08:46
Iselor
28
odpowiedz
2 odpowiedzi
Iselor
9
Konsul

Zacząłem Pathfindera od początku, mam nadzieję że teraz będzie ok :) Może i dobrze, lepiej znam już grę, wiem gdzie iść, jakich wyborów dokonać.

02.12.2022 11:27
Wiedźmin
28.1
Wiedźmin
20
Senator

Zalecam ci tym razem ukończyć wszystkie wątki w pierwszych aktach byś zminimalizował ryzyko posypania się gry jak poprzednio.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-12-02 11:28:53
02.12.2022 11:47
28.2
1
micin3
109
Buc

Wiedźmin
Po co wypowiadasz się w tematach, o których masz zerowe pojęcie?
Problemem Iselora nie było ukończenie (lub nie) wątków, lecz to że gra nie odnotowała ich zakończenia. Miał syf w etiudach (stanach/flagach) zadań ukończonych - save wciąż widział np. że jest w trakcie odbijania Grey Fortress, mimo bycia w 3 akcie.

post wyedytowany przez micin3 2022-12-02 11:48:12
02.12.2022 09:14
Drenz
29
odpowiedz
Drenz
5
Pretorianin
Wideo

Pojawiło się kilka nowych filmików, które opisują mechaniki jakie pojawi ą się w dungeon crawlerze MONOMYTH. Można też zobaczyć jak w ogóle gra na tych udostępnionych fragmentach się prezentuje a wg mnie zapowiada się rewelacyjnie.
https://www.youtube.com/watch?v=9w-yGskaMAk

02.12.2022 11:03
SpecShadow
30
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
106
Silence of the LAMs

Kolejny zaginiony w akcji - premiera Swords and Sorcery - Sovereign
https://store.steampowered.com/app/2082940/Swords_and_Sorcery__Sovereign/?snr=1_5_1100__1100
Poprzedniej gry Swords and Sorcery - Underworld - Definitive Edition nie próbowałem bo na liście życzeń nigdy nie lądowała wyżej - gra chyba nie dostała nigdy żadnej zniżki... oceny pozytywne ale skoro bawiłem się przy Grimoire to tutaj może być równie dobrze.

03.12.2022 11:51
SpecShadow
30.1
SpecShadow
106
Silence of the LAMs

fałszywy alarm - gra nie jest jeszcze gotowa :/
twórca ustawił złą datę lata temu

05.12.2022 19:56
31
odpowiedz
Silvaren
0
Junior

www.youtube . com/watch?v=LAWvGIQ15U4

Od dwóch lat wiadomo, że będzie w drużynie, ale reveal udał się nadzwyczaj klimatycznie.

06.12.2022 18:22
Bogas
😃
32
odpowiedz
Bogas
172
Senator
Forum: Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.244)