Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Kolejny update Cyberpunka 2077 doda wsparcie DLSS 3 i lepszy ray tracing

20.09.2022 21:49
Nemor
1
10
Nemor
32
Szefito

Śmiesznie trochę z tym całym DLSS, bo 2.0 była dostępna dla posiadaczy 20xx i 30xx a te całe DLSS 3.0 ma być ekskluzywne dla 40xx, bo pewnie jakby wprowadzili dla 30xx to byłaby mała różnica wydajności między generacjami, w ogóle też płacić 6k<X i mieć kartę, na której nie można komfortowo pograć w gry z RT bez skalowania obrazu, i jeszcze robić z tej całej technologii chwyt marketingowy

20.09.2022 21:49
Nemor
1
10
Nemor
32
Szefito

Śmiesznie trochę z tym całym DLSS, bo 2.0 była dostępna dla posiadaczy 20xx i 30xx a te całe DLSS 3.0 ma być ekskluzywne dla 40xx, bo pewnie jakby wprowadzili dla 30xx to byłaby mała różnica wydajności między generacjami, w ogóle też płacić 6k<X i mieć kartę, na której nie można komfortowo pograć w gry z RT bez skalowania obrazu, i jeszcze robić z tej całej technologii chwyt marketingowy

20.09.2022 22:01
Rumcykcyk
😎
2
odpowiedz
Rumcykcyk
95
Głębinowiec

Teraz mam 3080 to kolejna moja karta będzie 5080 i DLSS 4.0 nieobsługiwany na 40xx i jeszcze lepszym RT :D

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2022-09-20 22:01:45
20.09.2022 22:02
Krothul
3
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Krothul
42
Generał

Nemor
Dlatego nie warto niczego kupować od zielonych chciwców. AMD udostępniło FPS 2.0 dla wszystkich, działa na starych kartach, na kartach konkurencji i to ma sens ponieważ tutach chodzi o zdobywanie dodatkowych klatek a to głównie jest problemem na słabszych i starszych kartach.

post wyedytowany przez Krothul 2022-09-20 22:02:48
20.09.2022 22:08
Rumcykcyk
3.1
Rumcykcyk
95
Głębinowiec

Ale AMD nie umi robić biznesu, a kasę się robi nowościami bo jak udostępnią na starociach to nikt tego nie kupi (w sensie nowości) za którą jak widać liczą sobie słono.

20.09.2022 22:13
Nemor
3.2
1
Nemor
32
Szefito

Krothul Znaczy, no wiesz, jak mamy dla przykładu dwie karty jedna jest od zielonych druga od czerwonych w podobnej cenie, a jednak karta zielonych wygrywa we wszystkich testach to lepiej wziąć imo kartę od zielonych, bo się bardziej opłaca jeśli chodzi o wydajność

20.09.2022 23:10
😂
3.3
1
Darkuss
31
Centurion
Wideo

Tylko ten AMD FSR 2.0 działa kiepsko poza statycznym obrazem. Opcja "jakość" (quality) to chyba dla żartu została tak nazwana... ;)
https://youtu.be/ZNJT6i8zpHQ

20.09.2022 22:09
TraXsoN
4
odpowiedz
TraXsoN
104
Generał

To chyba najgorsze zagranie jakie widziałem, swoją drogą dls to zbijanie rozdziałki to chyba ta ich karta nie jest taka mocna jak nadal z tym trzeba grać w cybera żeby mieć przyzwoitą liczbę fpsów.

20.09.2022 22:13
5
odpowiedz
noobmer
23
Generał

Jeżeli przy okazji w tych grach nie dodadzą obsługi DLSS 2.0 (2.4?) to ewidetnie NV dała w łape.

20.09.2022 22:15
Uruk-Hai666
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Uruk-Hai666
26
Generał

Z DLSS grałem tylko w jedną grę w CP 2077, reszta FSR 2.0. wrzuci się moda i będzie FSR 3.0.

20.09.2022 22:42
SpoconaZofia
6.1
SpoconaZofia
63
Senator

Dokładnie mod robi lepszą robotę jak sami Redzi. Którzy nadal nie ogarniają własnego silnika gry.

20.09.2022 23:07
Leo Tar
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
Leo Tar
43
Generał

Czyli kod CP2077 dalej będzie skopany, a wszystko co ładne zrobią zewnętrzne technologie?
Noizz...
Bez DLSS nie da się grać w tą grę nawet na rtx3070, na wysokich detalach.

20.09.2022 23:18
7.1
Darkuss
31
Centurion

leo Tar Bez DLSS nie da się grać w tą grę nawet na rtx3070, na wysokich detalach.

Bo w innych grach nie ma zaimplementowanego RayTracingu na wszystkich poziomach. Przeważnie inni dodają tylko albo odbicia lustrzane, albo tylko cienie. A w CP2077 poza wymienionymi mamy jeszcze światło, wraz z jego właściwościami fizycznymi, np. odbicie koloru z materiału. Czyli na wszystkich poziomach jest RT.
Poza CP2077, to tylko Metro Exodus ED oferuje te wszystkie poziomy RT.

Zatem za jakość płaci się wysokimi wymaganiami sprzętowymi, choć nie każdy będzie w stanie odróżnić tak wysoką jakość z RT, od tej bez RT, ale to jest już kwestia spostrzegawczości lub zaznajomienia się z tematem RT.

post wyedytowany przez Darkuss 2022-09-20 23:19:26
20.09.2022 23:31
pieterkov
7.2
pieterkov
124
Generał

No zobacz, a ja miałem 50-80fps na 1080p z 1070. Wystarczy wyłączyć RT i ustawić wspomaganie skalowaniem gdy fps spadną poniżej 40.

20.09.2022 23:34
pieterkov
7.3
pieterkov
124
Generał

Darkuss
cytując klasyka - jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać?
Dawniej producenci kart graficznych szczycili się wydajnością bazową, a gra szczyciła się teksturami, oświetleniem czy optymalizacją.
Dzisiaj jest jakieś absurdalne dążenie pompowane tylko przez ego obu stron do wciskania wszędzie RT bo jest bardziej "realistyczne". A to, że zużywa 10x tyle zasobów dając efekt zbliżony do sztucznego oświetlenia? Nieistotneee, trzeba się chwalić! Czym się różni RT w battlefield 5 od tego w cyberpunk, poza tym, że ma lepszą wydajność? Z perspektywy gracza niczym. Tym bardziej, że odbicia lustrzane w kałużach mają 15 letnie gry, nie potrzeba do tego w ogóle RT.
Jeżeli trzeba być spostrzegawczym, żeby zobaczyć różnicę w wyglądzie gry, a cena to spadek fps z 80 do 30 to jest to gówno, a nie technologia. RTX 30xx miały być już dobrym wdrożeniem tej technologii. Tymczasem wychodzi na to, że nawet 40xx będą ssać w RT bez DLSS pomimo nasrania 2,5x tyle RT cores i w ciul więcej tensor cores.

post wyedytowany przez pieterkov 2022-09-20 23:35:36
20.09.2022 23:48
Leo Tar
7.4
Leo Tar
43
Generał

No zobacz, a ja miałem 50-80fps na 1080p z 1070. Wystarczy wyłączyć RT i ustawić wspomaganie skalowaniem gdy fps spadną poniżej 40.

Wiesz co to jest?
To oglądanie porno zamiast uprawiania sexu...
Mam nadzieję, że oagarniasz.

21.09.2022 10:51
7.5
Diuran
76
Konsul

ee tam za nim oddałem grę to na mobilnej 2060 fullhd maks detale bez rtx śmigałem bez problemów.

20.09.2022 23:47
Godfire
8
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
Godfire
28
Dżony Bi
Wideo

pieterkov

https://youtu.be/Xf2QCdScU6o

Trzeba być totalnym ignorantem aby nie widzieć różnicy. RT jest swietne i dobrze, ze jest dalej rozwijane.

post wyedytowany przez Godfire 2022-09-20 23:48:53
21.09.2022 07:24
HETRIX22
8.1
1
HETRIX22
177
PLEBS

To zależy od gry. Poogladaj sobie filmiki w których ludziom każą zagadywać gdzie RT jest włączone a gdzie nie. Okazuje się że w takim tomb raider nie widzieli różnicy i ludzie się mylili. Ja też nie widzę różnicy w najnowszym bfie, a jak ktoś wspomniał mocno zbiło klatki. Chyba tylko w cyberpunku widać dużą różnicę, ale technologia nie jest warta jednej gry

21.09.2022 08:50
Sid67
8.2
Sid67
206
Konsul
Image

HETRIX22 W Shadow of the Tomb Raider był rt tylko cieni i do tego się glitchowały - często miałem jakieś migotania tych cieni - ostatecznie wyłączyłem RT. Ale już np w Control RT działało fajnie.

21.09.2022 23:01
pieterkov
8.3
pieterkov
124
Generał

Sid67 ten banalny refleks lustra można zrobić bez RT, tak sobie gry radziły przez ostatnie 15 lat. Z RT jest pewnie bardziej wiarygodny, ale impact na wydajności jest kompletnie tego nie wart.

post wyedytowany przez pieterkov 2022-09-21 23:01:59
21.09.2022 23:03
pieterkov
8.4
pieterkov
124
Generał

Godfire różnica jest niewielka. Tak jak pisałem - szyby, lustra, kałuże i woda. Wszystko to można zrobić w wysokiej rozdzielczości bez RT.

22.09.2022 02:00
Godfire
8.5
Godfire
28
Dżony Bi

pieterkov
Ty udajesz slepego czy nim jestes? Pelny RT to nie tylko odbicia w kaluzy czy lustrze.

post wyedytowany przez Godfire 2022-09-22 02:01:02
22.09.2022 20:42
pieterkov
8.6
pieterkov
124
Generał

Jestem :) Pełny RT to dynamiczne oświetlenie które... również było w grach lata temu! Jakaś różnica jest, ale dla mnie to jest poziom SSAO vs HBAO. Przy czym tam to różnica 5fps, a nie 50 :)

post wyedytowany przez pieterkov 2022-09-22 20:42:59
20.09.2022 23:51
Jurkowski
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
Jurkowski
54
Pretorianin

Trochę to głupie z tym DLSS 3 i nowym trybem Ray Tracingu. Czyli rozumiem, że dla przykładu na karcie graficznej RTX 3090 ti nie odpale tych rzeczy a na 4060 już tak? Mimo że 3090 ti ma dużo większą wydajność?

21.09.2022 00:01
Godfire
9.1
Godfire
28
Dżony Bi

Moze sie okazac, ze DLSS 3.0 i nowszy RT to eksluzywnosc czasowa i trafi chociaz czesc implementacji do serii 30xx, ale najpierw trzeba owieczki zgolic.

post wyedytowany przez Godfire 2022-09-21 00:11:47
21.09.2022 00:29
9.2
1
Nickim4ru
10
Generał

Jeśli chodzi o DLSS 3 to spora część jego składowych , funkcji i algorytmu działa dzięki nowemu rdzeniu i jego ficzerów, których seria 3000 nie ma.
Co jak odtwarzacz Bluray i DVD, ten pierwszy odtworzy płyty BR i DVD, ten drugi tylko DVD.

21.09.2022 06:41
Godfire
9.3
Godfire
28
Dżony Bi

Dlatego napisalem, ze chociaz czesc. Nie widze ograniczen dla lepszego (wizualnie) RT, ale tak sobie mysle teraz, ze nawet jak mogliby zaimplementowac wszystkie nowe ficzery to i tak tego by nie zrobili, bo dzieki DLSS 3.0 seria 40xx zyskuje spora przewage nad seria 30xx. Natywnie to tam szalu takiego nie ma, oprocz RTX 4090 oczywiscie, ale poczekajmy na testy.

Widac, ze sporo miejsca zostawili sobie pomiedzy RTX 4080, a RTX 4090. Moga z powodzeniem teraz wydawac wersje Super obok Ti.

post wyedytowany przez Godfire 2022-09-21 07:04:21
21.09.2022 06:46
ODIN85
😐
9.4
2
ODIN85
11
Generał

Od nowych kart oczekiwałem czystego wzrostu wydajności a nie chwalenie się nowym dlls.

21.09.2022 00:30
😂
10
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Nickim4ru
10
Generał
Image

Redakcję zaraz będą wypluwać filmy związane z RTX 4090 i DLSS3, oczywiście bez żadnych sensownych liczb tylko znów upośledzone procenty...

21.09.2022 02:44
bmwbmw2
10.1
bmwbmw2
42
PAPIEŻ GIER IV

raczej opłacone. większość nie jest opłacana przez nvidie więc solidne testy dopiero za miech pewnie kilka dni przed premierami

21.09.2022 03:31
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Twoja stara 1993
26
Konsul

Pewnie DLSS 3 powstaje bo FSR 3.0 przegoni starszą wersję DLSS.

21.09.2022 06:35
Nemor
11.1
Nemor
32
Szefito

Twoja stara 1993 Powstaje, bo jest to część akcji marketingowej, że o teraz jak kupicie RTX 40xx to dostaniecie ekskluzywnie DLSS 3.0, dzięki któremu uzyskacie jeszcze więcej fpsów, zawsze to dla nich coś więcej do powiedzenia przy premierze i zawsze będą mogli pokazać ładniejsze wykresy, jaka to ta seria 40 nie miażdży poprzedniczek

post wyedytowany przez Nemor 2022-09-21 06:35:44
21.09.2022 07:28
HETRIX22
12
odpowiedz
1 odpowiedź
HETRIX22
177
PLEBS

Oby jakoś ogarnęli tego DLSS 3 bo ten obecny jest słaby. Poco ktoś z najnowszą generacją kart miałby ją stosować skoro domyślnie DLSS pogarsza grafikę dla lepszej wydajności i to widać. To trochę tak jakby kupić jakąś nowiutką kartę graficzną żeby pograć w gry na ultra grafice, ale zmniejszyć np. Jakość tekstur na low :D to jest właśnie DLSS... ratunkiem dla ludzi ze słabymi kartami. Niech teraz właściciele kart 3070 i wyżej niech dadzą znać czy w ogóle korzystają z DLSSa

post wyedytowany przez HETRIX22 2022-09-21 08:01:54
21.09.2022 17:30
bmwbmw2
12.1
bmwbmw2
42
PAPIEŻ GIER IV

używam . 3070 mam i obraz z dlss quality w wielu przypadkach . przynajmniej w dlss 2.2+ jest dużo lepszy niż natywny. ostrzejszy a przy tym z 20 % więcej klatek. jak dla mnie brak tej technologi raczej bardziej mnie odrzuca. gorszy obraz uzyskujesz tylko na fsr od amd bo nie mają rdzeni SI albo na obrazie dlss balance-performance wtedy ssie. balance spoko do 4k ale perf do wyjebcenia albo jak ktoś ma 2060-2070 i musi się ratować tym gównem

post wyedytowany przez bmwbmw2 2022-09-21 17:31:01
21.09.2022 09:10
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Inquerion
16
Pretorianin

Ten cały DLSS to po prostu ładnie opakowane i reklamowane skalowanie rozdzielczości w grach. Znane od lat. Ot, interfejs pozostaje w Full HD, a rendering na 720p i "magicznie" gra lepiej chodzi na ziemniaku. Tyle, że nie musisz tego manualnie zmieniać przy bardziej wymagającej scenie, bo DLSS zrobi to za Ciebie. No ale, to już wolę tak skalowanie rozdzielczości ustawić, żeby mieć stałe 60 FPS i wtedy DLSS jest niepotrzebne. Bądź zejść z detali jak cienie, DoF czy AA. Nie rozumiem zachwytu.

Z Ray Tracingiem podobnie...10-15 razy gorsza wydajność względem "sztucznego" oświetlenia w większości gier, a cienie tylko trochę lepsze. Na co to większości graczy? Jak grasz, to przyglądasz się każdemu cieniowi, czy wolisz lepszą wydajność i stałe 60 FPS?

Słyszałem argument, że dla imersji. Ok, to czemu modele postaci dalej wyglądają jak z plastiku, a interakcja z otoczeniem prawie nie istnieje? Nie tylko w CP? Wszystko oskryptowane, zejdziesz ze ścieżki to fasada się wali. Z fizyką w nowych grach też słabo; interakcją i zniszczeniem otoczenia etc. Wolałbym, żeby moc obliczeniowa poszła na te "fizyczne" aspekty zamiast trochę lepsze cienie, które w trakcie gameplayu większość ludzi zignoruje.
Taki Half Life zrobił przełom w fizyce w 1998 i od tego czasu niewiele się zmieniło.

21.09.2022 10:03
13.1
LESZ3u
16
Legionista

Ja również jestem rozczarowany nad wolnym rozwojem fizyki w grach, ale dla sprostowania wspomnę, że chodziło Ci raczej o Half Life 2 z 2004 roku. W jedynce fizyka obiektów ograniczała się do rozbijania skrzynek.

21.09.2022 09:11
enrique
14
2
odpowiedz
enrique
19
Konsul

Spokojnie, do DLSS 4.0 w kolejnej generacji będzie wymagany nie tylko zakup karty serii 50XX ale też miesięczna subskrypcja.

21.09.2022 09:57
15
odpowiedz
Wlodi89LCT
8
Pretorianin

Nie kumam. Skoro te nowe karty mają być takie potężne i w ogóle, to po co im DLSS...? No chyba że to stare układy w nowym opakowaniu, które dostaną boosta za pomocną nowego DLSSa.

21.09.2022 10:27
marcing805
16
odpowiedz
1 odpowiedź
marcing805
167
PC MASTER RACE

Jest jakiś konkretny powód dla którego NVIDIA wprowadza DLSS 3 tylko do nowych kart? Oprócz zmuszania do wymiany całkiem niezłej generacji 30x0? Przecież to dalej świeża seria i pewnie dałaby sobie z tym radę. Nie rozumiem działań nvidii. Wiedziałem, że po sukcesie kryptowalutowym serii 30x00 będą gwiazdorzyć ale żeby aż tak? Oby im ta pycha bokiem wyszła.

21.09.2022 10:38
quark
16.1
quark
41
Konsul

Ja obstawiam, że mimo wszystko chodzi tutaj o jakiejś jednostki sprzętowe, które znacząco przyspieszają analizowanie klatki, generowanie wektorów ruchu i pośrednich klatek.
No ale oficjalnie przyjęta wersja jest taka, że Nvidia musi jakoś zachęcić ludzi do kupna nowej serii więc tego się trzymajmy :)

https://developer.nvidia.com/blog/an-introduction-to-the-nvidia-optical-flow-sdk/
Optical Flow functionality in Turing and Ampere GPUs accelerates these use-cases by offloading the intensive flow vector computation to a dedicated hardware engine on the GPU silicon, thereby freeing up GPU and CPU cycles for other tasks

https://docs.nvidia.com/video-technologies/optical-flow-sdk/nvofa-application-note/#nvidia-optical-flow-accelerator

post wyedytowany przez quark 2022-09-21 10:44:56
21.09.2022 11:17
kęsik
👎
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
kęsik
129
Legend

Zamiast grę zoptymalizować to wystarczy wrzucić DLSS, który jest tylko na najnowszych kartach i fajrant. Niech się męczą. Ta NVIDIA też jest głupia. Takie rzeczy to powinny być skierowane przede wszystkim do posiadaczy słabszych kart, serii 1xxx i niżej.

21.09.2022 11:41
17.1
barnej7
148
Senator

A potem będzie narzekanie ze pogorszyli grafikę

21.09.2022 13:42
Nemor
17.2
Nemor
32
Szefito

kęsik Znaczy w programie GeForce Expierance można odpalić skalowanie obrazu (jak coś to nie jest DLSS, tylko surowe skalowanie obrazu) na nawet starszych kartach także no, a NVIDIA nie jest głupia, bo po co mają dawać DLSS na starsze karty? Przecież to by ubiło sprzedaż nowych kart, bo na pewno mniej osób by było skłonnych zmienić kartę

21.09.2022 16:04
19
odpowiedz
george7799
0
Junior

Oglądając konferencję NVIDIA odniosłem wrażenie że to nie gracze byli głównymi odbiorcami tych informacji lecz biznes. Dużo mówili o zastosowaniach w aplikacjach AI czy wsparciu uczenia maszynowego i profesjonalnych zastosowań w modelowaniu 3D, w tym metaverse. To nie gracze są już teraz głównym targetem firmy.

23.09.2022 02:04
20
odpowiedz
makaronZserem
18
Konsul

DLSS to taki nowy DirectX by wymieniać karty by mieć wsparcie dlatego o wiele bardziej wole technologie od AMD nie opartą na hardware ale na software, która jest bardziej elastyczna mimo, że jakieś kilka procent gorsza ale wizualnie dla przeciętnego kowalskiego bez super sprzętu i monitora nie zauważalna.

Dokładnie to samo z Ray Tracingiem fajne na początku ale jak pokazał Lumen w UE5 który pokazał dokładnie taki sam efekt przy dużo większej wydajności wcale nie potrzeba dedykowanego sprzętu do realistycznego symulowania promieni i odbić.

Wiadomość Kolejny update Cyberpunka 2077 doda wsparcie DLSS 3 i lepszy ray tracing