Dziwna decyzja Sony: na PSVR 2 nie zagramy w gry z pierwszego PSVR
Miszczowie prokonsumenckiego PR...
Nie da się na na sprzęcie o wysokiej rozdzielczości wyświetlić tej niższej...
Śledzenia wzroku, dźwięku 3D i haptyki nie da się wyłączyć...
PS5 miałem na liście życzeń właśnie ze względu na VR, ale po tym newsie nie wiem, czy Sony ma mnie czym do siebie przyciągnąć... Bo raczej nie zachęca mnie remasterami gier VR z poprzedniej generacji, a takiego ruchu się po Sony spodziewam... $$$ musi się zgadzać!
P. S.
Tak dla równowagi:
Nie rozumiałem też, dlaczego gry na kinecta 360 nie działają na XOne, mimo ogromnej biblioteki wstecznie kompatybilnych gier... :(
Oni są chyba niepoważni.
Ale dzl, przecież piszą, że się nie da!
Kuźwa, jakoś SteamVR problemów takich nie ma. Ba, mając Questa 2 można ograć 99% gier na pecetowym VR. Widocznie Sony jakichś wujowych inżynierów ma.
Przed premierą PS5 pewnie w te bajki bym uwierzył, ale u nich wszystkie decyzje są przekalkulowane z myślą o jak największym zysku, nie "next-genowych doświadczeniach" dla gracza. Padem z PS4 też w nowe tytuły nie pograsz, bo tak sobie wymyślili. Haptyka, sraptyka, bez tego też da się grać.
Także nie to, że się nie da, oni po prostu nie chcą.
PS: Ciekawe za ile w PSN będą się pojawiać wersje gier kompatybilne z PSVR2, oczywiście nie za darmo...
Miszczowie prokonsumenckiego PR...
Nie da się na na sprzęcie o wysokiej rozdzielczości wyświetlić tej niższej...
Śledzenia wzroku, dźwięku 3D i haptyki nie da się wyłączyć...
PS5 miałem na liście życzeń właśnie ze względu na VR, ale po tym newsie nie wiem, czy Sony ma mnie czym do siebie przyciągnąć... Bo raczej nie zachęca mnie remasterami gier VR z poprzedniej generacji, a takiego ruchu się po Sony spodziewam... $$$ musi się zgadzać!
P. S.
Tak dla równowagi:
Nie rozumiałem też, dlaczego gry na kinecta 360 nie działają na XOne, mimo ogromnej biblioteki wstecznie kompatybilnych gier... :(
Ludzie i tak kupia a yt i tak sie spuszczą nad tym. Karawana jedzie dalej
Oni są chyba niepoważni.
Ale dzl, przecież piszą, że się nie da!
Kuźwa, jakoś SteamVR problemów takich nie ma. Ba, mając Questa 2 można ograć 99% gier na pecetowym VR. Widocznie Sony jakichś wujowych inżynierów ma.
Przed premierą PS5 pewnie w te bajki bym uwierzył, ale u nich wszystkie decyzje są przekalkulowane z myślą o jak największym zysku, nie "next-genowych doświadczeniach" dla gracza. Padem z PS4 też w nowe tytuły nie pograsz, bo tak sobie wymyślili. Haptyka, sraptyka, bez tego też da się grać.
Także nie to, że się nie da, oni po prostu nie chcą.
PS: Ciekawe za ile w PSN będą się pojawiać wersje gier kompatybilne z PSVR2, oczywiście nie za darmo...
To chcecie odejść od starej technologii czy nie chcecie ??
Nigdy mi przez myśl nie przeszło bo to jakiś retro tok myślenia by kupić sobie coś nowego by zagrać w coś starego .....
A co ma jedno do drugiego?
Nikt nie mówi tutaj o wydawaniu gier crossgenowych które mają chodzić na VR i VR2. Niech nowe gry powstają wyłącznie na nowy sprzęt, ale w czym tu przeszkadza możliwość uruchomienia starszych gier?
Co ma wsteczna kompatybilność do odchodzenia od starej technologi? Tu nie chodzi o to aby nowe gry wychodziły na VR1 tylko aby umożliwić na nowych goglach granie w starsze tytuły.
Ale kupowanie remasterów tych 'retro' gier to już pewnie będziesz w pełni rozumiał i pochwalał... XD
Szkoda, całkowicie bezsensowna decyzja. Właśnie to był jeden z powodów dla którego chciałem kupić PS VR2.
Oby tylko nie wpadli na pomysł na wydawanie aktualizacji za 10$ by jednak te stare gry działały...
Że Sony zrezygnowało z kompatybilności wstecznej w celu zwiększenia sprzedaży nowych gier? Szok i niedowierzanie.
Gdyby nie MS to na PS5 nie zagralibyśmy w gry za PS4 (płatne patche do każdej gry hehe) także nic nowego.Twierdzili, że nikogo wsteczna nie interesuje i że wierzą w generację (dlatego też 2 lata po premierze swój sztandarowy tytuł God of War wypuszczają na PS4 :D). MS kompletnie odpuścił segment VR więc tutaj Sony może sobie robić co chce bo ma monopol na rynku konsol pod względem VR. Chociaż tutaj mogą zadziałać ze swoją nową maksymą "Pay has no limits".
"I suspect a big issue are the new dedicated PS VR2 controllers (the original PSVR just used PlayStation Move controllers) – at the very least pretty much everything made for the original PSVR would need a major patch to completely re-do the game’s controls." To czy gry z PSVR będą kompatybilne z PS VR2 będzie zależało głównie od developerów
Dokładnie. Tylko po co się zagłębiać jak można zacząć toczyć pianę z pyska jakie to Sony złe.
Ale przecież to jest nic innego jak wymówki, a to że na PSVR1 używało się różdżek niczego nie zmienia: rozkład przycisków jest taki sam (w PSVR były po "kopiowane dla obu rąk", a tutaj jest to rozłożone na dwa kontrolery), zasada działania jest ta sama (tracking w przestrzeni - nawet w PSVR2 lepszy), a oba zestawy są 6dof, więc gdzie ma tu być jakiś istotny problem?
Dodatkowo, jestem bardziej niż pewien, że jedną z startowych produkcji będzie Beat Saber, który będzie portem z PSVR z podbitą rozdziałką i dodanymi efektami.
Nie żebym jakoś się zapatrywał w VR, ale to kompletnie debilna decyzja, zresztą jak każda decyzja Sony o olewaniu wstecznej kompatybilności. A potem będzie wielkie zdziwienie, że gracze się na to nie rzucili.
Decyzja jest podyktowana różnicami w śledzeniu kontrolerów , wiele gier było stworzona tylko dla PSVR1 która opierała się na kamerce i śledzeniem jak w ruchuja w move teraz są kompletnie inne kontolery z innym śledzeniem bez wymagania kamerki i pewnie ozaczało by to że gry z PSVR1 nie wykrywało by kontrolerów i każdą grę trzeba by przeriabiać
Wtf? co to za głupia decyzja? Rozważałem zakup pierwszego VR'a 3-4 lata temu ale pomyślałem sobie że poczekam na nowy model, który wyjdzie przy okazji PS5, no i przez ten czas wpadło kilka na prawde fajnych gierek za darmo czy w PS+, no i teraz do dupy sobie te gry będzie można wsadzić, skoro na PSVR2 w nie nie będę mógł zagrać xD
A mocno zastanawiałem się nad Oculusem Quest 2 a PSVR2, i czekałem na VR2 bo tam już mam jakąś bibliotekę gier, a teraz okazuje się że nie mam żadnej, bruh, jeżeli nie wycofią się z tej decyzji to jednak chyba padnie na Oculusa.
Znając $ony pewnie wydadzą ''remastery'' popularniejszych gier z PSVR1, a posiadacze poprzednich albo będą musieli kupić grę drugi raz, albo zapłacić za patch pod nowe gogle xD
Sporo gier na PSVR jest od 3party developerów i to czy zrobią patcha to od nich zależy a Sony pewnie nawet nie będzie się tym przejmował i zajmie się tworzeniem gier na VR2
Ludzie płaczą jak wychodzą gry na PS4 żeby ich nie robić. Między innymi z powodu kiepskiej grafiki czy marnowanie czasu na ich optymalizacje. Tutaj jest na odwrót. Twórcy pewnie chcą się zając tylko nową wersją zamiast optymalizować stare gry na nowe wersje urządzenie i też płaczą.
Ale głupie porównanie, weź sobie lepiej rozbieg, wysuń głowę do przodu i poszukaj ściany
A no widzisz moim zdaniem bardzo dobre porównanie.
Ale tu nie ma optymalizacji starych gier.
PS5 może odpalać gry z PS4 bez żadnych poprawek. Będzie taka sama grafika, ale odpali się.
Dlaczego więc nie można odpalić na PSVR2 gry z PSVR1, skoro to jest adekwatne do sytuacji powyżej?
A po co miałbyś kupić PSVR2 jeśli nie działały by na PC a Quest nie działa na PS
Dzisiaj rano sobie łyknąłem rozgrzewkę z Pistol Whip na Quest 2.
Robiąc uniki i kucając wiele razy wychodziłem poza bezpieczną strefę i jakbym miał to na kablu to bym się zaplątał.
VR na kablu w 2022 roku? Trochę słabe.
Quest 2 ma także możliwość grania na kablu i masz wtedy jakość Perfect, ale możesz też po wifi 5Ghz pograć bezprzewodowo i tam od czasu do czasu może być przycięcie jak coś sygnał zakłóci, ale gra się super.
PS VR2 na kablu mnie w ogóle nie interesuje, a brak wstecznej to kolejny fail. Na PC mogę grać na VR w co chcę. VR ma sens, jest wręcz ZAYEBISTY w grach akcji i arcade, ale na PC, gdzie nie ma bariery mocy obliczeniowej, standardu czy sklepu (na PC nawet na piracie pograsz w VR, masz pełną wolność).
Może będzie tak, że Meta odczeka premierę PS VR2 i po roku wyda lepsze i bezprzewodowe Questy 3 taniej od PS VR2 i znów Sony dostanie po łapach za swoja głupotę.
Quest nie jest targetem dla kogoś kto kupił PSVR mowa to o googlach które są tylko na działąją na PC i googlach które pewnie będą tylko działały na PS5 , jeśli chcesz grać w gry VR na PC nie kupisz PSVR2 a jeśli chcesz grać w gry VR na PS5 nie kupisz Questa
Następny. Niech to dojdzie w końcu do niektórych,, że każde istniejące urządzenie na USB-C działa bezproblemowo. To, że Sony tego jie potwierdza, nie znaczy, że tak nie jest. Quest to udowodnił.
Spokojnie, dobry wujek Sony pewnie wyda "remake" tych samych gier, ktore beda "specjalnie" dopasowane do nowej technologii. To wszystko oczywiscie za pelna cene :D
Opcjonalnie, beda specjalne next-gen "patch-e" (oczywiscie platne) ktore beda robic to samo :D
Czyli remaster Astro Bota (pewnie w pełnej cenie) w zasadzie potwierdzony
A według mnie faktycznie mogą być z tym problemy. Poprzednie gry z psvr miały inny system śledzenia ruchu, oparty na jednej kamerze z dwoma obiektywami i światełkach hełmu, pada, kontrolerów move. Psvr2 wykorzystuje zestaw kamer na samych goglach. Poprzednie gry nie były pod to pisane, więc żeby to działało trzeba byłoby kupy roboty od developerów poszczególnych tytułów. A to logistycznie i kosztowo może być niewykonalne. Część gier dostanie pewnie remastery, czy sequele, ale żeby to uniwersalnie działało, to nie ma szans.
Sony wspiera PS4 i PS5 jednoczesnie - lipa, nie ma po co kupowac PS5.
Sony robi podział generacyjny miedzy psvr i psvr2 - REEEEEEEEEEE.
Zdecydujcie się na jeden przekaz partyjny w końcu.
Nie załapałeś, co? Ludzie krytykują to, że gry z PSVR1 nie będą kompatybilne z PSVR2. Nikt nie chce, by gry z PSVR2 wychodziły na PSVR1, więc skąd to porównanie do sytuacji z PS4 i 5? Poza tym, gry z PSVR1 można odpalić na PS5.
Dzięki temu co Sony wyprawia przez ostatnie lata to nic mnie już nie zdziwi. Wtopa za wtopą, ale to niestety w niczym nie przeszkadza.
Dzięki ulepszeniom gier we wstecznej z Ps4 szybciej kupiłem Ps5. Tu im naprawdę fajnie wyszła pomijając durne płatne patche w niektórych grach.
VR mnie nie interesuje ale informacja słaba.
Jaka dziwna ? Przecież sterowanie w tamtych grach kompletnie nie pasuje do tych kontrolerów. Poza tym te gry to przeżytek, zero interakcji z obiektami
Szkoda że zaraz będzie wysyp remasterów tych starych i nie pasujących gier w psstore...
To tylko wymysł ludzi, a poza tym jak będzie remaster czy rimejk, to na pewno będzie sterowanie dopasowane, a stare wersje się nie nadają, więc po cholerę taka kompatybilność Wam potrzebna? Dla mnie to by wręcz była wada.
No cóż... trzeba będzie zatem trzymać jeszcze PSVR 1 w domu do czasu aż PSVR2 faktycznie zacznie zalewać rynek (mowa rzecz jasna o grach), czyli pewnie jeszcze z dobre 2,3 lata czekania. Również dla mnie brak kompatybilności wstecznej to tak samo durna sprawa jak w przypadku wchodzącej na rynek PS4. Z drugiej strony faktycznie (jak piszą co niektórzy) może być tak, że niektóre gry z PSVR1 da się przerobić pod PSVR2, problemem jednak może być chociażby system śledzenia pada czy generalnie całkowicie przecież różny system tracking'u nowych kontrolerów. Generalnie olbrzymia szkoda. SONY niestety nie pierwszy raz negatywnie zaskakuje, a potem jest płacz w rękaw, że MS zabiera im coraz więcej potencjalnych klientów.
Nie będzie już więcej gier na PSVR1. Te, co masz teraz, to wszystko. Jeśli cokolwiek powstanie, będą to najczęściej okrojone wersje gier z PCVR