Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Parkour w Assassin's Creed Mirage ma przypominać AC Unity

17.09.2022 08:22
ardianox
👍
1
2
ardianox
71
Pretorianin

Cieszy to, że Mirage jednak nie będzie tylko wykastrowaną Valhallą.

17.09.2022 08:43
sasuke284
2
1
odpowiedz
14 odpowiedzi
sasuke284
82
Fleshless

Widzę że łączą najlepsze elementy w serii by stworzyć idealnego asasyna.
Walka z valhalli, parkur z unity, jeszcze jakby przywrócili system budowania zakonu i rekrutów to byłoby idealnie

post wyedytowany przez sasuke284 2022-09-17 08:46:02
17.09.2022 08:55
Asasyn363
2.1
1
Asasyn363
160
Senator

Wyrzuć fragment o walce i się z tobą zgodzę.

17.09.2022 09:12
XboxOneS
2.2
XboxOneS
56
RE FAN

Zgadzam się z assasynem, aczkolwiek nie chciał bym by system walki opierał się na kontrze i przełamaniu gardy, jak to było w poprzednich odsłonach. W tym aspekcie oczekiwał bym całkowitej nowości.

17.09.2022 09:17
sasuke284
😁
2.3
sasuke284
82
Fleshless

Asasyn363
Ale czemu miałbym kłamać?

17.09.2022 10:14
2.4
1
tata113m
47
Centurion

Walka z valhalli nie pasuje do tej serii, walka powinna się opierać o bardzo subtelne ataki z uników, a nie gwałtowne parowanie ciosów i komtra

17.09.2022 10:21
sasuke284
2.5
sasuke284
82
Fleshless

tata113m
Dobra już nie wiem o co ci chodzi
To walka z valhalli pasuje wreszcie czy nie?
walka powinna się opierać o bardzo subtelne ataki z uników
Bo na tym polega walka z valhalli, unikasz/parujesz atak i atakujesz jak sie przeciwnik odsłonił
a nie gwałtowne parowanie ciosów i komtra
A na tym polega system walki z starszych odslon, gwałtownie parujesz i kontrujesz

post wyedytowany przez sasuke284 2022-09-17 10:21:36
17.09.2022 12:06
2.6
3
zwireqq
49
Pretorianin

Wolałbym żeby walka jak w valhalli byla ostatecznością a podstawą było skradanie i zabójstwa z ukrycia.

17.09.2022 13:12
Persecuted
2.7
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Wolałbym żeby walka jak w valhalli byla ostatecznością a podstawą było skradanie i zabójstwa z ukrycia.

Podobnie sobie myśleli twórcy pierwszego AC... ale im nie wyszło. O ile walkę zaprojektowali całkiem dobrze jak na tamte czasy (była niesamowicie widowiskowa i satysfakcjonująca), tak skradanie wyszło im po prostu słabo i w rezultacie ludzie woleli rozwiązywać problemy mieczem zamiast ukrytym ostrzem.

Stąd też, wbrew powszechnemu przekonaniu wielu osób, korzenie tej serii wcale nie są jednoznacznie skradankowe (choć w to rzeczywiście początkowo celowało Ubi). Pierwszą w serii pełnoprawną produkcją tego typu było dopiero Unity, z uwagi na dedykowany guzik skradania (a więc mogliśmy ukrywać się gdzie chcemy, a nie tylko tam, gdzie projektanci umieścili krzaki czy słomę). Z drugiej strony zabrakło tam możliwości przenoszenia zwłok, na czym aspekt skradankowy mocno ucierpiał. Funkcjonalność ta powróciła dopiero w Syndicate, czyli ostatnim klasycznym Assassynie (potem było już action-RPG'owe Origins). Zatem na dobrą sprawę, w całej historii serii skradanką z krwi i kości była tylko jedna odsłona...

Morał z tego taki, że jak projektanci chcą zachęcić graczy do działania po cichu, to muszą w ich ręce oddać odpowiednie systemy (ukrywanie się, przenoszenie zwłok, wabienie wrogów, odwracanie uwagi, obserwowanie zakresu widzenia itd.). Bez tego rąbanie zawsze będzie preferowanym sposobem na rozgrywkę.

17.09.2022 13:57
Asasyn363
2.8
1
Asasyn363
160
Senator

A na tym polega system walki z starszych odslon, gwałtownie parujesz i kontrujesz

I na tym moim zdaniem powinna polegać walka w tej serii. Asasyni, wyszkoleni do granic możliwości zabójcy powinni walczyć ze śmiertelną precyzją czekając na atak przeciwnika sprawnie kontrując atak i wykorzystując sekundowe okienko na zabójczą kontrę, a nie ślizgać albo turlać się dookoła wymachując mieczem kilkanaście razy, aby zbić pasek życia wroga. Valhalla pod tym względem jest komiczna. Stare AC dawały poczucie bycia typowym "bad assem", który nie miał sobie równych.

17.09.2022 14:29
BlurekPL
2.9
BlurekPL
130
Generał

ajlepsze elementy w serii by stworzyć idealnego asasyna.
Walka z valhalli

No i tutaj sie nie zgodze, ten z Unity był lepszy, bardziej pasuje do nie-RPG asasyna niż ten z Valhalii.

17.09.2022 14:46
2.10
Znubionek
42
Konsul

Persecuted
Przecież skradanie się w starych asasynach polegało na chowaniu się w tłumach, slomach, lawkach, grupkach mnichów itp. a nie jakieś splinter cell xd co ty piszesz xd

17.09.2022 15:02
sasuke284
2.11
sasuke284
82
Fleshless

Przecież skradanie się w starych asasynach polegało na chowaniu się w tłumach, slomach, lawkach, grupkach mnichów itp. a nie jakieś splinter cell xd co ty piszesz xd
i tak cie strażnicy potrafili zobaczyć nawet jeśli nie mieli ku temu powodu sekundę po opuszczeniu ukrycia nawet jeśli żaden cie nie widział kompletnie nawet kątem oka jak do niego wchodziłeś czy wychodziłeś z niego
a nawet jak zabiłeś tego co cie zobaczył w momencie w którym cię zobaczył to i tak całe miasto znało twoje położenie i cię goniło
a walka z celami fabularnymi zawsze była poprzedzona cutscenką w której cię cel zauważał byś przypadkiem nie zakradł się do niego i dźgnął z ukrycia go w plecy
I tak w każdej odsłonie aż do ac 3
w black flagu naprawili punkt pierwszy ale za to gra już się skupiła bardziej na żeglowaniu statkiem i walkach morskich
więc w ostateczności tylko unity i syndicate można dopiero określić w miare skradankami
starsze odsłony to zwykłe przygodówki akcji z elementami skradanek
a odsłony w nowej formule też znacznie lepiej sprawdzają się jako skradanki niż odsłony sprzed unity

post wyedytowany przez sasuke284 2022-09-17 15:03:35
17.09.2022 15:50
Kaniehto
2.12
Kaniehto
59
Generał

walka w każdym asasynie była słaba, serio, była jakaś część w której była ok?

17.09.2022 16:31
Persecuted
2.13
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Znubionek

Po pierwsze, to były elementy stacjonarne, które projektanci poziomów musieli w danym miejscu ręcznie ulokować. Tym samym cały system zależny był od ich woli i łatwo dało się zauważyć wytyczane przez nich ścieżki, wyraźnie sugerujące ci gdzie masz się chować i kiedy (było to doskonale widoczne np. w AC3 i BF).

Po drugie, jak napisał sasuke284 ten system był zawsze mocno dziurawy i sztywny, głównie z uwagi na brak porządnych wskaźników, np. pokazujących pole czy kąt widzenia przeciwników, przez co przemykanie koło strażników nierzadko odbywało się na czuja albo metodą prób i błędów. A najczęściej wystarczyła jedna pomyłka czy zła ocena odległości, by całe miasto rzuciło się na ciebie z bronią... Pod tym względem, trochę paradoksalnie, najlepiej wypadają te najnowsze odsłony, które co prawda nie zawsze pozwalają ci się skradać (są misje oparte wyłącznie na otwartej walce), ale gdy już to robią, to dają naprawdę dużo swobody. Używając łuku i ukrytego ostrza można po cichu czyścić całe obozy czy fortece i jest to mega satysfakcjonujące, bo gra daje ci systemy, a nie wytyczone przez projektantów, liniowe ścieżki.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-09-17 16:40:23
17.09.2022 18:42
Marokso
2.14
Marokso
76
Konsul

Grunt, żeby skradanie nie było tak okropnie zrobione jak w Odyssey (przeciwnicy nie giną mimo ciosu w plecy albo strzału z ukrycia) i będzie dobrze

17.09.2022 09:32
😒
3
odpowiedz
adi9568
57
Generał

"Celem twórców Assassin’s Creed: Mirage jest odtworzenie systemu parkouru Assassin's Creed: Unity."
A co tu odtwarzać? Przecież już to zrobili. Byłoby się czym chwalić jakby dążyli do zrobienia tego lepiej niż Unity, a tak mamy dostać jeszcze raz to samo "generację" później...

ardianox
Znaczy że widziałeś już grę? Czy twierdzisz tak po tym co Ci facet z korpo powiedział? Poczekaj lepiej na jakiś gameplay... a zapomniałem, ludziom teraz wystarczy ładne CGI, kilka bajek i już lecą kupić super-duper edycję Ja tam uwierzę jak gra wyjdzie i sam zobaczę. Do tej pory to jest kolejne dlc do nudnej valhalli

17.09.2022 10:48
Szymon_1904
4
1
odpowiedz
Szymon_1904
79
Rivski pogromca

Dobrze zapowiada się ta odsłona. Parkour w Valhalli uważe że był najgorszy z całej serii, w ogóle nie chciało mi się wspinać gdziekolwiek, nawet zabójstwa z powietrza były jakieś takie bez polotu. Czekam na pierwszy pokaz gameplayu, mam nadzieję że wywrze na mnie takie wrażenie jak ten z Unity w 2014.

17.09.2022 10:53
tosiekkeisot
5
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
tosiekkeisot
93
Kapitan Hatteras

Trochę to brzmi tak, jakby wzorowali się na grze innej firmy. adi9568 ma rację. Właśnie przyznali, że parkour w czterech ostatnich częściach był do dupy. Nie, nie był. Parkour w Unity był dobry, ale nie można porównywać tamtych animacji z nowymi. Ludzie się zachwycają starą grą (po premierze Unity było oczywiście inaczej, ale to już tradycja jeśli chodzi o gry Ubisoftu) ale widać na gameplayach, że tamten parkour kuleje momentami, widać przeskakiwanie animacji, czasem trochę się to wszystko gliczuje. Poza tym z jednej strony z parkourem chcą wrócić do Unity, ale walka, to już rozwinięcie systemu z Valhalli, który był bardzo drewniany.

17.09.2022 11:14
Szymon_1904
5.1
1
Szymon_1904
79
Rivski pogromca

Dlatego powinni poprawić ten parkour a nie skopiować cały system wraz z animacjami do najnowszej odsłony. Co do animacji w nowych grach to wcale nie są one dobre. Owszem, Unity miał problem z animacjami, dość często zdarzało się że postać wykonywała nienaturalnie długie skoki w mocno przyspieszonym tempie, ale animacja biegu postaci była nieporównywalnie lepsza, bardziej dynamiczna niż w takiej Valhalli. To samo ze zeskakiwaniem, skoki bardziej dynamiczne w połączeniu ze wstrząsem kamery po "wylądowaniu" na ziemi wyglądały lepiej niż animacja polegająca na zamarciu w jednej pozie w czasie lotu, co w połączeniu z brakiem pracy kamery wyglądało bardzo oldschoolowo jak w pierwszym AC.

17.09.2022 13:26
Persecuted
5.2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Właśnie przyznali, że parkour w czterech ostatnich częściach był do dupy.

Nie był, po prostu w późniejszych odsłonach stał się bardziej... zwyczajny. W starszych AC parkour stanowił atrakcję samą w sobie i wymagał pewnego kombinowania. W tych nowszych stanowił po prostu jedną z podstawowych opcji poruszania się po świecie gry.

To trochę tak jak z bieganiem w 99% gier. Jak chcesz się dostać z punktu A do B, to nie musisz wciskać kilku guzików jednocześnie czy np. drobiazgowo balansować środkiem ciężkości twojej postaci (jak chociażby w Death Stranding). Naciskasz jeden przycisk albo wychylasz analoga i postać biegnie we wskazanym kierunku, nie ma w tym nic skomplikowanego, nadzwyczajnego czy emocjonującego, to po prostu podstawowy sposób przemieszczania się po świecie gry. Podobnie ze wspinaczką w ostatnich Assassynach, jesteś np. u stóp wieży, a chcesz się znaleźć na samym szczycie. Naciskasz więc jeden guzik, czekasz kilka sekund i gotowe, nic więcej robić nie musisz. Innymi słowy, wspinaczka jest tam odpowiednikiem biegania, tylko w pionie.

W tej najnowszej odsłonie chcą widocznie wrócić do bardziej "skomplikowanego" parkouru, na co mogą sobie pozwolić w związku z brakiem wspinaczki pozamiejskiej.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-09-17 13:28:53
17.09.2022 11:02
Harry M
6
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

TAK! Parkour w Unity był świetnie wykonany - bardzo płynny, a same animacje były naprawdę dobre. Coraz lepiej się ta gra zapowiada.

17.09.2022 11:05
👍
7
odpowiedz
pawel 222
60
Szary Jedi

Akurat nie grałem w AC Unity :)

17.09.2022 12:25
kęsik
📄
8
1
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Parkour w Unity był na pewno lepszy niż w nowych AC, ale momentami Arno skakał jak małpa, dosłownie płynąc w powietrzu przez co wyglądało to trochę słabo i mało realistycznie.
Jeszcze gdyby tę drewnianą walkę wywali to byłoby dobrze...

17.09.2022 12:36
Barklo
9
odpowiedz
12 odpowiedzi
Barklo
114
Generał

Po pierwsze Mirage jest tworzone pod pewną grupę ludzi, wiec nie może podobać się każdemu co za tym idzie nie dostanie wysokich ocen od wszystkich i na 100% nie sprzeda się tak dobrze jak Valhalla. Gra miała wrócić do korzeni a nie do unity wiec nie wiem czym się tutaj cieszyć . AC unity na metacritic dostało tylko 70pkt. a taka z dupy valhalla dostała 82pkt. Osobiście nie pamiętam aby Unity czymkolwiek się wyróżniało od Valhalla czy Odyssey jeśli chodzi o parkur ( może mnie ktoś oświeci?) albo inaczej co Unity albo AC1(2) miało lepszego od Valhalli ? Odpaliłem dwa dni temu AC2 i po 30 minutach odinstalowałem ta gra jest tak brzydka i nudna że kopara opada .

17.09.2022 12:59
Zdzichsiu
9.1
3
Zdzichsiu
134
Ziemniak
Wideo

Barklo
Unity miało najbardziej zaawansowany parkour w historii serii. Origins wykastrowało 90% parkouru i zostało samo wspinanie się i to często po płaskich powierzchniach.
https://www.youtube.com/watch?v=SmnqHepAirU

Co Unity miało lepszego od Valhalli?
Fabułę, parkour, tłumy ludzi, pieczołowicie wykonany Paryż, zabójstwa, zadania poboczne i mechanikę walki. Prawie wszystko ;)

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2022-09-17 13:00:14
17.09.2022 13:23
Laston
9.2
Laston
157
Chaos Lord

Zdzichsiu Parkour, animacje, walka ok. Ale z tą fabułą to się nie zgodzę, oj nie.

17.09.2022 13:25
Barklo
9.3
Barklo
114
Generał

Zdzichsiu
To jest tylko twoje zdanie. Metacritic.com mówi zupełnie co innego a tam oceniają to fachowcy, wiec jak to jest, kłamią ?

17.09.2022 13:31
9.4
4
Gholume
75
Generał

Barklo Tak, tak, fachowcy. Tak jak w Cuphead, co nie mogli tutoriala przejść? Albo mieli poważny problem z DOOM Eternal czy Path of Exile? Daj spokój, są to gracze jak my wszyscy.

17.09.2022 13:57
Zdzichsiu
9.5
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Laston
Fabuła w Valhalli poza dobrym początkiem i końcem sprowadzała się do nudnego przejmowania dzielnic w Anglii, co wiązało się ze szkodliwą dla opowieści strukturą pojedynczych i mało powiązanych ze sobą story arców.

Barklo
Też jestem fachowcem ;) Unity dostało się głównie za katastrofalny stan techniczny na premierę. Poza tym cofnij się do początku twojego wpisu i sam znajdziesz odpowiedź. Inny typ gry, inny target.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2022-09-17 13:58:06
17.09.2022 22:51
9.6
1
dev1anceONE
24
Centurion

A ja się zgodzę z Zdzichsiu Unity miało lepszą fabułę niż Valhalla, bo Unity ukończyłem z chęcią i nawet teraz do niego wracam, a Valhallę przeszedłem do etapu gdzie jesteśmy w Anglii i zaczynamy najazdy, no i ode chciało mi się grać, bo zaczynała gierka tak przynudzać i właściwie jest w dużej części Odyssey w innej skórce(może właśnie dlatego mnie znudziła tak szybko, bo grałem zaraz po przejściu Odyseji która właściwie też była symulatorem grindu, tak samo jak i Origins) a Wiedźmina 3 ukończyłem z 5 razy lekko.
Wydaje mi się że teraz coraz więcej fanów AC docenia Unity bardziej niż Valhallę, zresztą zamiast wchodzić na metacritic, to wejdźcie na Reddita serii AC i tam często wspominają o Unity, a nawet o Syndicate i właśnie bugi i bardzo kiepska optymalizacja pogrążyła tą grę na premierę, ale jak ktoś lubi AC to polecam dać tej grze drugą szansę. Ah no i przypomnę Barklo że jednak ten AC2 którego odinstalował po 30 minutach dostała tym jego uwielbianym metacritic 90 punktów na X360, 91 na PS3 i na PC 86, także no taka nuda a jednak tam ma lepszą ocenę niż Valhalla xD

17.09.2022 23:06
9.7
1
konewko01
38
Monsignore Monokuma
Image

Odpaliłem dwa dni temu AC2 i po 30 minutach odinstalowałem ta gra jest tak brzydka i nudna że kopara opada .

Niemożliwe, ponad 2000 osób myli się idąc twoją logiką.

na 100% nie sprzeda się tak dobrze jak Valhalla.
Na 100% to możesz być pewny tylko tego, że będziesz głodny jak nie zjesz.

post wyedytowany przez konewko01 2022-09-17 23:11:18
18.09.2022 07:41
Barklo
9.8
Barklo
114
Generał

konewko01
W dniu premiery gra była dobra teraz to jest kupa, gra się zestarzała jest brzydka i nudna.
Pokazujesz ocenę gry z przed 13 lat

post wyedytowany przez Barklo 2022-09-18 07:42:07
18.09.2022 09:13
9.9
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Nie, pokazuje aktualną ocenę. Nie bądź leniwy i przejrzyj je na meta. I naucz się pisać, bo wstyd.

post wyedytowany przez konewko01 2022-09-18 09:14:16
18.09.2022 18:38
Barklo
9.10
Barklo
114
Generał

NIe pierd... https://www.metacritic.com/game/xbox-360/assassins-creed-ii/critic-reviews?sort-by=date , oceny są od 2009 do 2010r kretyn skończony !

18.09.2022 19:28
😂
9.11
konewko01
38
Monsignore Monokuma
Image

Nawet znaleźć nie potrafisz. Za trudne, rozumiem. Kto w ogóle kazał ci szukać ocen konkretnie z x360?

post wyedytowany przez konewko01 2022-09-18 19:31:55
18.09.2022 19:31
9.12
1
konewko01
38
Monsignore Monokuma
Image

A tu nawet z tego roku z X360. Zajęło mi to 30 sekund. Coś jeszcze chcesz dodać? No chyba że spodziewasz się recenzji od krytyków...wtedy to tylko zostaje mi napisać iks de.

post wyedytowany przez konewko01 2022-09-18 19:33:19
17.09.2022 14:51
Laston
10
odpowiedz
Laston
157
Chaos Lord

Zdzichsiu Wśród moich znajomych nawet wykluło się taka powiedzenie "fabuła jak w Unity". Dla mnie ona była tak miałka, bez sensu i kontekstu, że byłą tylko pretekstem do zwiedzania Paryża.
Valhalla pod tym względem jest o wiele ciekawsza i o wiele rzadziej miałem wrażenie, że "nie wiem co ja tutaj robię". To, że sama gra i automatycznie jej wątek fabularny jest rozciągnięty jak guma w gaciach to inna sprawa.

post wyedytowany przez Laston 2022-09-17 14:51:44
18.09.2022 01:18
BloodPrince
11
odpowiedz
BloodPrince
170
Senator

Z nowych odsłon na pewno chciałbym, żeby zostało faktycznie celowanie z broni, a nie przytrzymywanie przycisku i strzał.
Niech już w końcu pokażą gameplay to będzie wiadomo czym Mirage będzie!

Wiadomość Parkour w Assassin's Creed Mirage ma przypominać AC Unity