Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Diablo 4 zapewni długą kampanię - a będzie to dopiero początek atrakcji

16.06.2022 20:30
1
1
LecOLiCe
28
Pretorianin

A powróci dom aukcyjny?

16.06.2022 20:36
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1372614
1
Centurion

Kluczem do utrzymania popularności tego typu gier jest możliwość odsprzedaży między graczami przedmiotów za realną gotówkę tak trzymało się Diablo 2 i tak teraz trzyma się Resurrected, inną taką grą było np. Mu Online.

16.06.2022 20:40
2.1
kapitanbudapren112
13
Legionista

A co było złego w stosunkowo łatwym dropieniu itemów w D3, no chyba ,że kolega aż sie pali, żeby płacić innym graczom za sprzęt .Z takimi kluczami to do piwnicy.

16.06.2022 21:02
2.2
zanonimizowany1372614
1
Centurion

Nie znasz się.
Tak Blizzard popsuł ekonomię w WOW i zabił w tym aspekcie tą grę.
Tym bardziej, że unikatowe mounty itd. dodał do swojego sklepu za realne $, po co wtedy grać skoro można to kupić od razu za realną $ wtedy satysfakcja z gry znika i społeczność się wykrusza.
Inaczej jest kiedy przedmiot jest zdobyć naprawdę ciężko i ktoś go wystawi np. na jakimś ebayu i będzie to rzadkość, a nie, że każdy może kupić jeden i ten sam przedmiot w sklepiku Blizzarda.

post wyedytowany przez zanonimizowany1372614 2022-06-16 21:05:49
16.06.2022 21:47
2.3
3
tynwar
81
Senator

Bjorn1990
Ludzie są dziwni xD. Ktoś kupuje coś, ale przez to nie ma satysfakcji z gry i odchodzi z gry, fk logic xD. Tak jakby nie mógł nie kupić i przez to stracił satysfakcję, a jednocześnie bardzo chciał i chciał kupić coś, choć straci satysfakcję. Kupi i przestanie grać, bo kupił, nie no brzmi legitnie.

post wyedytowany przez tynwar 2022-06-16 21:52:54
16.06.2022 20:40
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany441993
63
Konsul

Żeby gra żyła, potrzebny jest trade, którego w Diablo 3 nie było. Zdobyte przedmioty, które leciały "jak z kranu" nie miały jakiejkolwiek wartości, satysfakcja z dropu była średnia. Potrzebna jest też użyteczna waluta, za którą gracze będą mogli między sobą handlować, runy w D2 nie były idealne, ale przynajmniej można ich było użyć, do tworzenia słów. Żeby zrobić droższe słowa z high runami, trzeba jednak trochę przedmiotów podropić i nimi pohandlować, co samo w sobie było minigierką w grze.

16.06.2022 21:01
3.1
zanonimizowany1372614
1
Centurion
Image

Pełna zgoda, bez tego co napisałeś takie gry umierają.

W takim MU Online dużą wartość mało coś takiego ---->
Pewnie wielu pamięta bo w Polsce gra była popularna.

post wyedytowany przez zanonimizowany1372614 2022-06-16 21:01:36
16.06.2022 21:27
3.2
1
Shars
85
Konsul

Idealnym przykładem są orby z PoE. Natomaist handel nimi bez wbudowanego AH to droga przez mękę

16.06.2022 21:29
3.3
1
xan11pl
76
Generał

D3 jak teraz wejdę sobie od biedy na jakiś nowy sezon zagrać, to już podczas wbijania 70lvl leci po 10-20 itemów legendarnych. Nie mówiąc o "end game" bo end gamem z prawdziwego zdarzenia tego nazwać nie można, to w 10 minut idzie zapełnić eq legendarnymi przedmiotami. Nie wiem kto na to wpadł, ale w takim Diablo 2 na początku jest trudniej znaleźć żółty przedmiot, niż w endgame D3 jakąś legendarkę, z których i tak 99% przepalamy na kryształy dusz. Żenada, tym bardziej że sam gameplay jest tak miodny, i nie ma tak dobrego pod tym względem H&S niż Diablo 3.

16.06.2022 20:59
Rumcykcyk
4
2
odpowiedz
7 odpowiedzi
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Legendy muszą lecieć rzadko inaczej będzie kupa. W d3 wygląda to tragicznie kiedy dropisz 100 legend w ciągu kilku chwil i żonglujesz tylko lepszymi statami. Itemy bez żadnej wartości, a jak bez wartości to i bez satysfakcji z dropienia.

Dzisiaj mi np poleciał Czako w D2 i cieszyłem się godzinę :)

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2022-06-16 21:01:54
16.06.2022 21:38
SpecialBoy
4.1
SpecialBoy
85
Pretorianin

Tak bede sie je*** miesiace, czy ty sadzisz ze ja mam tyle czasu co ty?

16.06.2022 22:00
4.2
1
tynwar
81
Senator

Ja tam bym wolał, żeby legendarki dropiły coraz lepiej z czasem w sposób adekwatny. Czemu miałbym męczyć się z rozwojem postaci i biciem mocniejszych wrogów swoją słabą postacią, jeśli po prostu chcę grać dla zabawy i fabuły?! Normalna gra to gra, która pozwala z czasem rozwijać się bardzo dobrze i mieć radość z bicia stworów, które mogą nas zabijać, ale nie potrafią nas zabijać jednym lub paroma ciosami. Nie, żebym był taki bardzo casualowy, ale wolę, jak gra nie komplikuje i nie utrudnia tylko pozwala na normalną grę i stawia rozsądną poprzeczkę i jest rozsądny poziom trudności, a wrogowie w rozsądny sposób mocni. A po co mi postać jak najmocniejsza jak to tylko się da jeśli to nie ma sensu jeśli można jakoś powalczyć z wrogami i ostatecznie pokonać finałowego bossa bez zdobycia jak najlepszego ekwipunku? Po co mi statystyki o pół punkcika lepsze, w sumie nic nie zmieniające?

post wyedytowany przez tynwar 2022-06-16 22:04:50
16.06.2022 22:10
4.3
jaalboja
47
Generał

dokładnie tak.
Powinni zrobic dwa rodzaje serwerów. For fun exp i itemy x10, oraz grind gdzie te itemy rzeczywiscie sa drozsze.

Troche jak w MMO dawnych. W lineage 2 zeby zdobyc zbroje trzebabyło zbierac itemy do craftu albo kupic od kogoś. Nie było łatwo.

Ale jesli juz cos miałes, to byłes kims. A nie kolejny ten sam.

16.06.2022 22:11
4.4
1
MewsoNs
61
Generał

Heh obaj macie racje, nikt z ludzi mających rodziny i ograniczony czas nie chce masochizmu z D2. Znowu w drugą stronę, nikt nie chce festiwalu legend jaki fundował nam D3 na tych poziomach U13-16. Może graliście w Grim Dawn, uważam, że tam drop był świetnie wyważony. Wypadały schematy, czasem legenda z topowych bossów na poziomie ULTIMATE ( do którego daleka droga była i spore wyzwanie jeżeli graliśmy pierwszy raz ). Na craft też trochę materiałow trzeba było zebrać. Wszystko w granicach rozsądku. Generalnie Tak bym to chcial widzieć w D4, ale co będzie to się okaże.

post wyedytowany przez MewsoNs 2022-06-16 22:13:06
16.06.2022 22:33
Rumcykcyk
4.5
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Tak bede sie je*** miesiace, czy ty sadzisz ze ja mam tyle czasu co ty?
Diablo nie jest dla ciebie bo cała jego mechanika opiera się na agresywnym grindzie.

Przecież mam rodzinę i nie mam czasu na 20h grind codziennie. Gram sobie w D2 około 2-3h dziennie i nie mam parcia na najlepsze itemy w grze ale jak już coś poleci w trakcie tej sesji to gra sprawia radość. Diablo i tak polega na grindzie i nic to nie zmieni czy będą leciały legendy z każdego mobka czy raz na godzinę bo będzie jak w D3, że trzeba będzie polować na te same itemy tylko z lepszymi statystykami czyli dalej masz grind.

Wróciłem kilka dni temu zobaczyć co nowego w D3 i zrobiłem kilka głębokich szczelin. Wydropiłem cały ekwipunek legend i gra polega na tym, że 99% itemów jest do wywalenia. Czekamy z wywalonym jęzorem na starożytny item żeby zrobić 1 poziom głębokiej szczeliny więcej. Masło maślane.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2022-06-16 22:39:10
16.06.2022 22:43
4.6
Zar3011
102
Pretorianin

Imo idealny balans byłby gdzieś lekko poniżej dropu z d3 ale zdecydowanie wyżej niż d2. W d3 grałem 26 sezon po dłuższej przerwie i ubranie w pełni postaci + zrobienie wyzwań sezonowych zajęło mi coś koło 30 godzin, co jest dla mnie w miarę ok ale gdyby zajęło z 10 czy 15 godzin więcej to tez bym nie narzekał. Natomiast w d2r po premierze ubranie soso na full (mam na myśli ubranie w endgejmowe ciuchy typu coh, nw, cta, df, skillery, anni itd. a nie crap w stylu full tal czy viper z occu) zajęło mi na oko ze 150 godzin i o ile jednorazowo takie coś przeszło tak na więcej po prostu nie mam czasu i ochoty bo drop jest za słaby. Chociażby po ostatnim patchu chciałem zrobić rzucającego barba ale wyliczając że solo na jedną hr potrzeba średnio ze 40 godzin farmienia, a do ubrania w pełni postaci potrzeba przynajmniej kilka to dałem sobie spokój. Nawet to co mówisz o czako to dla mnie jest słaby argument i żaden powód do radości bo jak sobie przeliczysz że sprzedasz je na ld za ista, na nld jeszcze mniej (o ile w ogóle bo nld jest już dość martwy) a takich istów do ber czy jah potrzebujesz z 15-20 albo więcej (w sumie nie jestem na bieżąco z cenami już) to tak w sumie nie specjalnie jest się z czego cieszyć. Oczywiście można podchodzić tak jak Ty, na zasadzie: nie mam za dużo czasu na grę więc się godzę że mam słaby sprzęt. Ale ja bym jednak od h'n's oczekiwał że pozwala mi w skończonym czasie rozwinąć postać na tyle żeby poczuć jej moc, a nie siedzieć tygodniami z poczuciem że każda kolejna spędzona godzina w grze w ogóle nie przybliża mnie do celu.

17.06.2022 09:07
4.7
FSB znowu nadaje
22
Konsul

Jak czytam takie komentarze to mi kartofle gniją w piwnicy.
"W D3 dropi za dużo legend". Ty chyba nie grałeś w tę grę. Co z tego że one tak lecą skoro 99,99% z nich od razu idzie na przetop bo o to właśnie w tym systemie chodzi.
D3 to gra 13 przedmiotów. Tylko one nas interesują. Set + legendy które wchodzą w synergie z setem. Cała reszta idzie na przemiał.
"Nie mają wartości". ROTFL. One nam dają bardzo cenne materiały bez których możesz zapomnieć o lepszych przedmiotach bo craftem zwalczamy rng w dropie. Owszem craft to też rng ale daje nam pewien poziom kontroli nad tym co dostaniemy.
Gdyby nie ten craft i te legendy i sety to byś z wejściem nawet na pierwszą udrękę czekał miesiąc.

16.06.2022 21:08
blood
5
odpowiedz
blood
241
Legend

Mam nadzieję, że będzie wbudowany trading i jakaś sensowna waluta, by d2jsp już nie był do D4 potrzebny.

16.06.2022 21:38
Michas.
😱
6
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Michas.
82
Pretorianin

To ja tak przewrotnie zapytam.
Jeśli kupujemy przedmioty w Diablo 2 / Resurrected na różnych aukcjach to nie jest to P2W?
W końcu kupujemy żeby być lepszym.

16.06.2022 21:54
Qverty
6.1
1
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Ale p2w(win) w czym? D2 nie ma pvp. To znaczy to jest jeden z argumentów.

Z drugiej strony - poniekąd się zgadzam, według mnie handel itemami jest takim samym rakiem jak kupowanie waluty za realne pieniądze.

post wyedytowany przez Qverty 2022-06-16 21:55:39
16.06.2022 22:26
John_Wild
6.2
John_Wild
34
Okropnie_Wściekły_Dzik

Moim zdaniem handel przedmiotami w D4 być powinien, ale tylko za walutę która będzie w grze. Dostępne mogłyby być też jakieś wymiany, ale uwzględniające różnicę w wartości(by uniknąć wymiany super przedmiotu na dziadostwo przez niedoświadczonego gracza)

16.06.2022 22:04
Toril
7
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Toril
41
Pretorianin

Przejdę raz kampanię i w nic więcej bawić się nie będę więc dobrze przynajmniej, że będzie ona dość długa.

17.06.2022 00:00
SerwusX
7.1
1
SerwusX
90
Marszałek

Premium VIP

Mam dokładnie tak samo. Jakieś szczeliny, drzewa, koszmarne lochy, sezony, crafting, endgame, słowa runiczne, esencje i inne tego typu bzdety mnie nie interesują. Liczę na dopracowaną kampanię na jeden raz do przejścia.

17.06.2022 00:15
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
Blackjackie
1
Junior

35h to jest "długa kampania"? Lol

17.06.2022 01:30
8.1
freedommen
108
Konsul

Tak, 35-40h to według mnie idealna długość kampanii w grach. Z dłuższych kampanii 80-100h do tej pory tylko Wiedzmin 3,HZD, DaysGone, Skyrim, przykuły na tyle mocno moją uwagę że nie nudziły mnie do końca. Ważne by endgame był na setki godzin.

17.06.2022 06:38
8.2
Shars
85
Konsul

Jak na HnS to bym powiedział że nawet bardzo długa.

17.06.2022 10:07
Marder
8.3
1
Marder
249
Senator

Jak na HnS to bym powiedział że nawet bardzo długa.

Dokładnie.

17.06.2022 08:31
😂
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
Luzman
4
Legionista

Taaaaa.. Ich poprzednie Diablo w ogóle się nie da przejść jak nie zapłacisz, więc w czym toto jest lepsze? Też będzie to masherska gra jednego przycisku. Atak i do przodu. Emocje jak na wyścigach ślimaków.

post wyedytowany przez Luzman 2022-06-17 08:31:42
17.06.2022 10:44
9.1
Gieszu
23
Konsul

bzdura, immortala bez problemu przejdziesz bez wydania nawet zlotowki. P2W w immortalu dotyka glownie pvp i szansy na drop

17.06.2022 11:04
9.2
Darkpl2
11
Pretorianin

Co za bzdety. Fabułę Immortala przejdziesz bez żadnych problemów,P2W zaczyna się w endgamie,pvp i szczelinach

18.06.2022 01:47
SerwusX
9.3
SerwusX
90
Marszałek

Premium VIP

No nie wiem, często przewijało się w recenzjach, że gra nie chciała puścić dalej, bo próg poziomowy i trzeba było marnować czas na grind. No chyba, że wydasz prawdziwe pieniądze, wtedy pójdzie szybciej. Jak tak ma wyglądać owa "darmowość", to ja dziękuję.

17.06.2022 09:49
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Albo niech piszą kiedy gra ma wyjsc, albo lepiej nie pisac nic.
Znowu bedzie jak z Diablo 3 ze gadali o tej grze na piec lat przed jej premiera i juz gameplaye pokazywalo trzy lata wcześniej.

Troche to wkurzajace, szanuje dlatego Take Two, ktore gre pokazuje dopiero pol roku przed premierą.
To jest szacunek dla Klienta i godność producenta. Pracujesz i pokazujesz cos co jest juz dowożone, a nie pierd.lisz po próżnicy jak jakis du.ek bez honoru.

17.06.2022 10:06
😂
10.1
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Ciekawe, TakeTwo ma jakąkolwiek godność.

17.06.2022 10:09
Marder
10.2
Marder
249
Senator

Biorąc pod uwagę że prace są bardzo zaawansowane i już rozpoczęto zapisy dla betatesterów to premiera w 2023 raczej będzie dotrzymana.

17.06.2022 10:16
Marder
11
odpowiedz
Marder
249
Senator

Dla mnie ten cały handel przedmiotami mógłby nie istnieć. Gram dla własnej satysfakcji a nie dla pieniędzy.

Uważam że powinni zrobić listę rankingową graczy gdzie każdy mógłby popatrzeć na postać jakiegoś gracza. To jak wysoko plasowałbyś się w rankingu zależało by od aktualnego poziomu postaci i przede wszystkim od noszonych przedmiotów. Ktoś wydropił bardzo rzadki unikat to jego pozycja w rankingu znacznie by się podniosła. Im więcej na sobie takich unikatów tym prestiż postaci a co za tym idzie ranking by rósł.

post wyedytowany przez Marder 2022-06-17 10:18:02
17.06.2022 10:40
12
1
odpowiedz
Gieszu
23
Konsul

Akurat diablo IV ma gigantyczny potencjal na bardzo dluga kampanie uzupelniona dodatkami. Na dzien dobry dostaniemy 1/4 wielkosci Sanktuarium wiec pozostale 3/4 do zagospodarowania

17.06.2022 11:35
JakubOrion
😃
13
1
odpowiedz
JakubOrion
22
Centurion

Niech rzadkie itemy (legendarne) wypadają rzadko tak jak było w Diablo 1 i Diablo 2
Zresztą Diablo IV powinno wzorować się na 2 pierwszych częściach.
Dom aukcyjny na początku Diablo 3 mi nie przeszkadzał bo kupiłem tylko raz 1 przedmiot legendarny i wydałem na niego całe złoto zdobyte z gry chyba ze 100 000 złota

Wiadomość Diablo 4 zapewni długą kampanię - a będzie to dopiero początek atrakcji