Cyberpunk 2077 - fani odnajdują rpg-owe zmiany w balansie rozgrywki w 1.5
Wiadomo co wprowadziła wczorajsza aktualizacja na pc, prócz ulepszenia rt?
Brzmi dobrze. Gra była banalnie prosta - przynajmniej grając hackerem nawet na najtrudniejszym.
Atak wirusowy już dawno znerfili w jednym z patchy i obecnie to jest popierdółka, teraz gra też nie jest dużo trudniejsza poza tym, że jednym hakiem nie da się już czyścić całego budynku.
Miałem nadzieję, że tym razem będzie wyzwanie przez całą grę, ale sam nie wiem. Wyczyściłem Watson i jestem już na etapie gdzie nawet nie chce mi się czaić moim cool buildem tylko wbijam w przeciwników ze smart strzelbą i po dwóch minutach nie ma z nich czego zbierać, albo rzucam granat w tłum i zostają tylko flaki XD Cyberpsycholi to już w ogóle żal wspominać, bo teraz padają jak muchy.
Może to się zmieni w innych dzielnicach, póki co rozczarowanko jeśli chodzi o poziom trudności
Ah, bo grałem i przeszedłem jeszcze w grudniu-styczniu jak wyszło.
Przed tą poprawką miałem randomowe spadki klatek (3070 i rysiek 3600) , obniżanie ustawień nic nie dawało a teraz nic takiego nie występuje. Do tego pojawiła się nowa opcja z cieniami rt. Zauważyłem też że po tej poprawce spadło użycie procesora. Wcześniej ciągłe 80-90% a teraz z 40-50%, musze dłużej potestować.
na PC też wyszedł wczoraj "hotfix" do 1.5 bez opisu, za to waży 5,6GB (GOG). i jak zwykle grę spier*** kolejny raz
i jak zwykle grę spier*** kolejny raz Może zanim będziesz rzucał słowa na wiatr powiedz mi w którym punkcie ją spierdolili bo na Steam jakoś tego nie widze.
Jak to 5,6 GB? Mi pisze 65 GB, specjalnie zatrzymałem, bo szkoda mi transferu. Czytałem na forum, że tylko tam tak dużo, na stemie tylko jakieś 10 GB.
nie wiem, mi 15 pobrało patch o wadze ~49GB, a wczoraj hotfix do tego patcha 5,6GB. może jak ktoś pobiera na 1.31 to od razu patch z hotfixem
Ja mam już 33h za sobą, po wczorajszej aktualizacji grałem 10h i żadnych wypłaszczeń nie ma, a i wydajność poszła w górę.
wywaliłem grę i zrobiłem świeżą instalacja od razu do 1.5 hotfix i póki co faktycznie nie wypłaszcza (sprawdzenie spójności niestety nie pomogło)
Nie, miałem grę w wersji 1.5, dlatego wczoraj przerwałem aktualizacje. Czytałem opinie ludzi i mieli też problem, że gra nagle po patchu dla zwykłego hotfixa potrzebuje tyle miejsca. Ale 5 minut po twoim komentarzu nacisnąłem aktualizuj, i nagle wyszło że hotfix potrzebuje tylko 5 GB. Nie wiem, czy to jakiś błąd w odczycie danych przez gog czy co.
Żeby po 15 miesiącach takie fundamentalne rzeczy trzeba było zmieniać jak balans umiejętności i ogólne zasady budowania postaci, to jest wielki bezsens.
wygląda to lepiej ale w ciąż jakoś to wszystko takie nijakie sie wydaje. Niby zmiany są ale dalej npc bez życia, 3-4 tryby maja i wsio tyle.
Z jednej strony można się z tym zgodzić, z drugiej... no ja lubiłem iść w bolid, który polegał na kosmicznych krytach. Czułem moc postaci. To było opcjonalne, nikt nie kazał korzystać z tego. Teraz zabrano mi tę opcję, bo dostała naprawdę pokaźne nerfy.
Więc... czy nakładanie ograniczeń na rozwój postaci, to aby dobra droga? Tym bardziej z perspektywy gry RPG?
Mogli też pójść w drugą stronę, jeśli już tak bardzo skupili się na balansie - dać więcej kryta przeciwnikom na późniejszych etapach rozgrywki. To byłoby... sprawiedliwsze. Dalej mógłbym miażdżyć wrogów w mgnieniu oka, ale musiałbym brać poprawkę, że sam też mógłbym zostać zmieciony w kilka chwil. + Polepszone AI wrogów - gra byłaby jeszcze bardziej wymagająca, bez konieczności sztucznego osłabiania gracza.
Jak krytki sprowadzają się tylko do X/100 szans przy normalnym ataku na zadanie +y% obrażeń to nie różni się to, zwłaszcza przy nie-turowych grach od zwykłego zwiększenia ataku
Dopiero jak jest jakaś kontrola kiedy zadaje się krytyki (np Fallout 4 z vats można było je zbierać i używać kilku pod rząd) albo jak krytyki dodają jakiś efekt na przeciwnika to zaczyna sie robić interesująco
To się nazywa NERF. Nie wiemy jak działają mody budowy postaci to zmniejszymy wartości, żeby było ciężej i trudniej.
To w NG+ powinni dodawać sloty na upgrady do ubioru. Moderzy to zrobią.
A więc zbalansowanie rozgrywki polega w tym wypadku na ograniczeniu rozwoju postaci i osłabieniu gracza?
Ech.
no i to ie byle jakiemu osłabieniu. downgrade jest konkretny. zrozumiałbym to w grze multi gdzie jakaś klasa jest "przepakowana" i ma przewagę ale w singlu? w dodatku jak źle trafisz na początku gry (akt1) to 3 gangusów teraz cię zmiecie w 20sek.
Powinni też całkowicie zrezygnować z zapisu gry. I jedno życie. Robisz błąd zaczynasz grę całą od początku. Wtedy gra była by najbardziej miodna. Wymuszała by na graczu pełne skupienie.
No Zofia - jest taka gra, w którą po śmierci postaci nie można już w ogóle zagrać, więc ja bym poszedł w tym kierunku. Dla immersji.
Gra do tej pory nie działa na konsoli ps4 ,mimo przeinstalowania gry. Tak zostało popsute ,że nawet nie da się grać w wersję 1.0 jak i po aktualizacjach. Po ch... tak przegrzebali wersję na ps4 . Kto tam sprawdzał ,czy działa to na starych konsolach ?....amatorzy .
Przechodzę po raz drugi tym razem jako korpos ale mam nadzieje, ze dadzą w końcu jakieś duze fabularne dlc. Gdyby gra była taka na premierę… na nextgenach jest bardzo fajnie ;) polecam
Ja dopiero rozpocząłem grę po patchu 1.5. Zacząłem grać na poziomie trudnym i generalnie jest ciężko, ale tylko w jednym względzie. Irytuje mnie że trzeba w przeciwnika wywalić 2 magazynki żeby zginął. Notorycznie brakuje mi przez to amunicji. Przynajmniej tych inhalatorków jest praktycznie nieograniczona ilość, ale odporność wrogów wydaje mi się przesadzona.
Mam już 35h na tym patchu i dopiero co rozdalem sobie umiejetnosci od nowa. Rzeczywiście, bardziej rozgarniety jest ten rozwoj postaci. Zaraz wleci 20 do sily a pozniej all dobijam do 10 i build pod karabiny i pistolety smart. Doliczajac odpowiednie wszczepy to pewnie ze 100h to zabierze, a jeszcze trzeba sobie kupic jakis fajny motor i wozek tak Cyberpunk to jest RPG... Pełną gębą.
Dla mnie ta łatka to żenada...przed patchem mogłem grać, a po tym nie uruchamia się + błąd gra się wypłaszcza...niestety dla mnie teraz ta gra traci wszystko co wcześniej o niej myślałem
I tak to z powrotem zmoduję Rebalancem :D
Jedna uwaga - tą poprawkę na PS4, to Sony wypuściło, nie CDP. Jest to po prostu update systemu (wersja 9.04).
IMO, to niezła siara, kiedy producent konsoli naprawia to, co spieprzył w swojej grze deweloper ;-)
To raczej świadczy o tym, że w oprogramowaniu konsoli było coś nie tak ale czego się spodziewać po zabawce dla dzieciaczków. Nie nadaje się to do poważnych gier.
Ale tutaj był problem w oprogramowaniu konsoli a nie w grze.
Wyobraź sobie ze Sony daje narzędzia developerom i taki cdpr użył ich i mimo ze zrobili wszystko dobrze nadal coś nie działało aż sony nie naprawiło tego błędu a narzędziach.
Patrząc na progres, to z patchem 2.0 będzie to faktycznie gra warta zakupu.
Takie zmniejszenie "Maksymalnej liczby gniazd" nie psuje nieco zabawy? (nie grałem) Jako podróżnik i zbieracz lubię mieć sporo tego i owego. Może nawet za dużo :-P