Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość ArmA 4 może być piękna - Enfusion Engine na oficjalnej prezentacji

16.12.2021 15:49
1
Felo74
115
Konsul

Co z tego skoro nadal to będzie drewno animacyjne... Po ograniu gier jak Days Gone nie potrafię grać w takie DayZ z tymi drewnianymi animacjami które nikomu do życia nie są potrzebne...

16.12.2021 16:15
C3Q
😒
2
odpowiedz
1 odpowiedź
C3Q
28
Chorąży

Wystarczylo napisac ze Dayz pracuje na tym enginie, mielibysmy pelny obraz tego jakim drewnem jest ten silnik.

23.12.2021 10:11
eJay
2.1
eJay
241
Quaritch

gameplay.pl

DayZ nie pracuje dosłownie na tym silniku, bo to wciąż RVE sprzed kilkunastu lat. Bohemia wprowadziła tylko kilka elementów z Enfusion np. nowy system oświetlenia, ale nie ma tu mowy o stawianiu gry od podstaw.

Dopiero kolejne gry wykorzystają w pełni możliwości tego silnika.

16.12.2021 16:56
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Pogromca baranów
0
Centurion

Silnik, jak silnik. Ale drewno jest i ciekawe, że skoro drewniane animacje powstawały na poprzednim silniku, to twórcy nie pochwalili się, że ten nowy Engine już takiego drewna nie będzie serwował. Najwyraźniej nadal to będzie to samo, ale w ładniejszych szatach, więc te swoje huczne zapowiedzi niech sobie wsadzą tam, gdzie słońce nie dochodzi, hehe xD

post wyedytowany przez Pogromca baranów 2021-12-16 16:56:42
17.12.2021 13:32
3.1
M_LORD
23
Legionista

"Najwyraźniej nadal to będzie to samo"
7 lat przestoju od DayZ więc pewnie spory postęp z możliwościami o ile nie cały przebudowany silnik.

For Arma modders, it's safe to say that pretty much everything has changed

17.12.2021 08:57
AUTO6
😃
4
odpowiedz
1 odpowiedź
AUTO6
84
Generał

Nie mogę się doczekać ARMY 4. Oby też była równie otwarta na mody i oby dzięki tym modom powstały równie dobre nowe gatunki gier jak było w przypadku modów do 2 i 3 części ARMY.

17.12.2021 13:25
4.1
M_LORD
23
Legionista

Nawet na stronie silnika jest wyróżnione że stawiają na "For creators" z pełnym SDK w silniku i poza nim w tym wsparcie dla programu do grafiki i animacji 3D Blender.
https://enfusionengine.com/for-creators

Więc wszystko zależy od leniwości twórców army.

17.12.2021 11:37
lubieerror
5
odpowiedz
1 odpowiedź
lubieerror
17
Chorąży

Animacje animacjami, ale mam nadzieję, że netcode będzie działał poprawnie i poprawią to i owo.

17.12.2021 13:16
SpoconaZofia
5.1
SpoconaZofia
80
Legend

Niedoczekanie. Poprzednie arma 3 i 2 przez pół roku były łatane. Dodatkowo na premierę gry nie było komputera który by pociągnął tą grę na wysokich detalach.

24.12.2021 12:47
6
odpowiedz
davede
4
Junior

Ciekawe, jak będzie z wymaganiami bo zwykle było tak, że po wyjściu gry trzeba było zrobić upgrade komputera. Kiedy OFP (Operation Flashpoint) wyewoluował do ArmA to już był skok dość spory. ArmA2 ugotowała niejednego PC i w przypadku ArmA3 było podobnie, szczególnie w miastach.

Animacje jakoś wybitnie mi nie przeszkadzały. Wiele gorzej było z fizyką gry. Przechodzenie przez płotki to chyba maksimum, jak można było przez jakiś obiekt przejść. Niszczenie pojazdów czy próba wjechania samochodem w skałę czy w budynek finalizowana była jakimś odbiciem czy prawie brakiem reakcji. Ten ich stary engine to już na dopingu. Dobrze, że z niego rezygnują.

Wiadomość ArmA 4 może być piękna - Enfusion Engine na oficjalnej prezentacji