Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Horizon Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność

08.12.2021 16:19
1
zanonimizowany1361555
2
Konsul

Ray Tracing, kiedyś wyższe opcje graficzne w ustawieniach, dodatkowe efekty, cienie i oświetlenia na ultra.

DLSS, kiedyś niższe opcje graficzne w grach, niższa rozdzielczość, wyłączenie Anti-Aliasing.

Wniosek ludzie, gracze to barany, a producenci gier to opłacone sprzedajne mendy. Ciekawe czemu w grach nisko budżetowych nie ma RT czyżby Nvidia nie proponowała mniejszym studio aby stworzyli różne warianty detali i jednym z nich nazwali RT?

post wyedytowany przez zanonimizowany1361555 2021-12-08 16:20:35
08.12.2021 16:20
Kadaj
2
odpowiedz
Kadaj
60
Konsul

Fajnie że jeszcze coś poprawiają. Tym bardziej, że kiedy grałem te kilka miesięcy po premierze, śmigało bez zarzutu. : >

08.12.2021 16:22
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1349061
16
Generał

"patch poprawiajacy wydajność"
Błąd.
Nie poprawia wydajności, tylko dodaje tanie sztuczki poprawiające wydajność, jednocześnie pogarszając jakość obrazu.
Dzięki NV i AMD twórcy mogą być bardziej leniwi i bardziej olewać optymalizację, bo przecież damy im DLSS, FSR i JAKOŚ TO BĘDZIE co nie ;)

08.12.2021 16:27
3.1
2
Kamook
118
Generał

FSR tak, ale to i tak w miarę to samo co skala rozdzielczości i TAA więc to jest już w grach od lat. DLSS natomiast w najnowszej wersji potrafi dać obraz porównywalny lub w pewnych aspektach atrakcyjniejszy niż natywna rozdzielczość.

08.12.2021 17:06
3.2
1
tynwar
80
Senator

przede wszystkim optymalizacja ma tez jak najmniej kosztowac. wiec jest olewka. tworcy nie maja nic do powiedzenia bo ich slowa nie maja znaczenia dla rozwoju, o ktorym decyduje zarzad. aaa wiesz moze, kto ma wplyw na to? gracze. glownie ich portfele. ludzie kupuja i gra slabo chodzi ale i tak za dobrze wyglada, zeby zwrocic. wiecej inwestuje sie w grafike niz chocby w optymalizacje. takze to gracze daja sie orznac i sie jeszcze z tego ciesza.

08.12.2021 17:45
3.3
Caleb1
22
Chorąży

Kamook: DLSS w pewnych aspektach atrakcyjniejszy niż natywny? Show me or it didn't happen

08.12.2021 19:06
3.4
Znubionek
41
Konsul

Caleb1
nie slyszales wczesniej o DLSS? porownaj sobie tutaj https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/ot9dso/chernobylite_dlss_vs_fsr_comparison/
Nickim4ru
ok to nie uzywajmy tez TAA - tylko SSAA sie liczy. level of detail? oszustwo, tez nie mozna uzywac. cienie kaskadowe? oszustwo, niech wszedzie sie renderuja z wysoka rozdzielczoscia. zadnych technologii nie wolno bo to tanie sztuczki.

post wyedytowany przez Znubionek 2021-12-08 19:08:54
08.12.2021 20:48
3.5
Caleb1
22
Chorąży

Znubionek, no i gdzie ta przewaga? Bo z tych linków co podałeś widać, że jest tylko gorzej z DLSS.

09.12.2021 03:58
3.6
1
Znubionek
41
Konsul

jak ty nie widzisz roznicy miedzy tymi obrazkami to nie wiem jak ci pomoc, moge tylko polecic wizyte u okulisty
https://i.imgur.com/6ptHuGQ.png

08.12.2021 16:32
bzybzy
4
odpowiedz
bzybzy
32
Centurion

h:zd jeszcze przede mna

08.12.2021 16:39
tgolik
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
tgolik
135
Generał

DLSS niestety pogarsza istotnie jakość obrazu. Rozmywa go i tracimy szczegóły w odległych konstrukcjach typu maszty antenowe, które tracą część cienkich elementów. Już wolę trochę mniej klatek i ostry obraz niż rozmyty z tymi polepszaczami. Oczywiście jest to dobra propozycja dla posiadaczy słabszego sprzętu.

08.12.2021 19:09
😂
5.1
1
morthy
3
Legionista

Pokaż co ci rozmywa

https://tiny.pl/r85m1

09.12.2021 00:20
tgolik
5.2
tgolik
135
Generał

Pisałem o odległych obiektach. Gdyby te liny były kilometr w głębi obrazu (np. na szczycie tych wzgórz), to połowa z nich znikłaby. Eksperymentowałem z DLSS w Cyberpunku i wyłączyłem w końcu. Gram teraz z RayTracingiem na Psycho, w 1440p, "wszystko na ultra" bez DLSS. Te ok. 50 klatek zadowala mnie na OLEDzie.

post wyedytowany przez tgolik 2021-12-09 00:24:04
09.12.2021 04:00
5.3
Znubionek
41
Konsul

https://i.imgur.com/6ptHuGQ.png

jak dasz zbyt niski preset dlss to moze byc rozmyty obraz, ale dlss quality zwykle jest lepszy od native

post wyedytowany przez Znubionek 2021-12-09 04:01:42
08.12.2021 17:04
TraXsoN
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
TraXsoN
118
Generał

Jak można na PC używać txaa,dlss te dwie opcje rozmywają obraz , dobre to dla konsolowców którzy siedzą z dala od monitora i i tak nie dowidzą a jak patrzysz z odległości 45cm to najważniejsza jest ostrość dlatego taki rdr2 mimo że ładny to tylko do cutscenek bo gameplay rozmazany natomiast chyba topem to jest wiedźmin 3 cyberpunk te dwie gierki pokazują jak się to robi ostrość tekstur

post wyedytowany przez TraXsoN 2021-12-08 17:05:32
08.12.2021 19:02
6.1
1
morthy
3
Legionista

Konsolowcy siedzą przed 55,65 calowymi telewizorami.
A DLSS to ci rozmywa, ale chyba mózg. Od wersji 2.3 są praktycznie niezauważalne różnice podczas grania.

08.12.2021 20:32
Legion 13
6.2
Legion 13
158
The Black Swordsman

TraXsoN
To powiedz proszę gdzie DLSS rozmazuje, jeden screenshot z DLSS drugi bez:
https://imgur.com/a/iNbLSy2

Tylko podaj gdzie jest rozmazane, bo DLSS ON i OFF można rozróżnić na tych zdjęciach - DLSS ON nie ma pewnego buga graficznego.

post wyedytowany przez Legion 13 2021-12-08 20:39:24
08.12.2021 20:54
TraXsoN
6.3
TraXsoN
118
Generał

Legion 13 google.pl , miłej wycieczki po reddit

08.12.2021 22:09
Szefoxxx
😂
6.4
Szefoxxx
74
Doradca

lol, porównawcze zrzuty w jpg z artefaktami

UWAGA MAMY EKSPERTA

post wyedytowany przez Szefoxxx 2021-12-08 22:10:53
08.12.2021 17:12
7
odpowiedz
tynwar
80
Senator

Lolek1990
dokladnie. a wystarczylo, zeby gracze zareagowali tak jak powinni. producenci zrobia co tylko im szefowie rozkazuja. a szefowie rozkazuja tak jak im sie podoba czyli jak koszta sa jak najmniejsze, a zysk jak najwiekszy. a gracze moga decydowac jak to powinno wygladac i pokazuja to swoimi portfelami. poki co, na razie daja za duzo i dlatego nic nie pokazuja i nic nie znacza. nie maja zadnego wplywu na to jak tworzone sa gry. gracze na razie tylko przyzwalaja na byle co. dopoki beda wywalali setki $$ co miesiac albo nawet co tydzien, tak to wyglada.

08.12.2021 18:25
ReznoR666
8
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Bardzo się cieszę, że niektóre starsze gry są wspierane i optymalizowane tak długo. Dodanie DLSS i FSR to dobra wiadomość dla posiadaczy oraz dla tych, którzy jeszcze nie zagrali.

Cieszy mnie, że zoptymalizowali proces kompilacji shaderów. Na forum Steam było mnóstwo zapytań o Optimizing Shaders w menu, było to bardzo wprowadzające w błąd niektórych ludzi (ja też się na to na początku złapałem, dopiero z czasem to zrozumiałem). Mam nadzieję, że teraz będzie mniej takich "o co z tym kaman" zapytań na forum.

To, że usprawnili wydajność to raczej bym na to nie liczył, podobnie nie wierzę w to, że usprawnili szybkość ładowania (które itak już były szybkie - a przynajmniej po zakończeniu kompilacji). Jak ktoś sobie zmniejsza rozdzielczość renderowania (DLSS/FSR) to przyspiesza sobie wydajność przez default.

Mogli ewentualnie skrócić czasy kompilacji shaderów... ale to trzeba by było potestować dokładniej, żeby to stwierdzić, a w związku z taką zmianą jaką zrobili raczej nie da się tego już bezpośrednio porównać. Można ewentualnie porównać czasy wczytywania.

08.12.2021 19:17
BLOODLINE
9
odpowiedz
BLOODLINE
15
Legionista

DLSS jest super, ale rtx to g.wno, podobne efekty uzyskuje się starymi technikami a zdatne do pełnego użytku będzie to może za 2 generacje. Testowałem rtx w wielu tytułach na rtx3080 i o ile jest jedynje częściowo wykorzystywany trx jest ok, ale pełne użycie nie jest warte utraty wydajności.

08.12.2021 19:39
Rumcykcyk
10
odpowiedz
Rumcykcyk
113
Głębinowiec

W każdej grze korzystam z DLSS mając 3080 w rozdziałce 3440x1440 i nie widzę rozmytych elementów. Kiedyś nawet włączałem i wyłączałem DLSS żeby uchwycić różnice i nic. Lekko coś się zmieniało ale sam nawet nie wiedziałem czy lepiej to wygląda z DLSS czy bez.

08.12.2021 19:55
Legion 13
11
1
odpowiedz
Legion 13
158
The Black Swordsman

No większość osób pisząca że DLSS "rozmywa" obraz to chyba DLSS na oczy nie widziała, owszem DLSS ma swoje problemy (artefakty), ale przy wysokich ustawieniach nic nie rozmywa a w większości przypadków nawet wyostrza i dodaje detale.

08.12.2021 21:23
tekknological
12
1
odpowiedz
tekknological
23
Legionista

FidelityFX działa i na Radeonach i GeForce'ach. a CAS nie jest "starsze" tylko jest to zupełnie coś innego, mianowicie wyostrzanie

08.12.2021 21:46
13
odpowiedz
Ziombelek
16
Pretorianin

FSR lepiej niż DLSS wygląda

09.12.2021 05:06
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
WaldekRolnik
31
Chorąży

I dobrze, że coś robią bo ta gra to jeden z gniotów optymalizacyjnych... Wyłączanie się gry itd. "Problem znamy, nikt z tym nic nie robi" itd. Brak RT A i tak nawet na rt w 2070 super po OC gra ledwo działa w full hd...

09.12.2021 07:43
14.1
zanonimizowany767782
113
Senator

Dziwne, mi na 2070s śmigała

10.12.2021 14:13
neXus
14.2
neXus
237
Fallen Angel

O to ciekawe :) Cała grę przeszedłem na 2060 Super w ustawieniach ultra i jakos nie zauważyłem by gra "ledwo działała" :P
Ale fakt że kompa składałem pod Bottleneck Calculator'em, jak ktoś nie za bardzo kojarzy temat to i na 3080 Ti będzie mu sie cieło :P

10.12.2021 13:41
15
odpowiedz
Kriszo
148
Generał

Przy DLSS, jak przy każdej technice, wszystko zależy od implementacji. Jeśli jest zrobiona dobrze, to różnice w trybie Jakość są praktycznie niezauważalne. Na bezpośrednich porównaniach dwóch screenów można coś tam dostrzec, ale podczas gry - bardzo ciężko. Ja odpaliłem Horizona, żeby sprawdzić DLSS i efekt jest taki, że teraz gra śmiga w 4K, ustawieniach ultra i niemal stałych 60 klatkach. Bez DLSS do 40 fps potrafi spaść. No i znów, ta technika nie jest obowiązkowa, nie trzeba jej włączać. Daje wydajnościowego kopa przy niewielkich ubytkach na jakości grafiki, ale jak komuś to nie odpowiada, to, uwaga - nie musi jej włączać. Nie wiem, o co znów ból tyłka.

Wiadomość Horizon Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność