Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Kultowy początek Skyrima był dla twórców koszmarem

18.08.2021 09:53
kriegaffe
4
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
kriegaffe
36
Pretorianin

O czym tu w ogóle jest mowa? Przecież "fachowcy" z Bethesdy do dzisiaj nie mogą sobie poradzić ze zwykłymi drabinami w tym silniku i podobno nawet w nadchodzącym Starfield ich nie będzie.

18.08.2021 09:35
1
9
mbigos
74
Centurion

Jak czytam teksty o takich problemach to zastanawiam się jak bardzo to są ułomne silniki.

W Unity na czas cutscenki można wyłączyć kolizję wozu z wybranymi obiektami, np. kamieniami, pszczołami itp.
Dla mnie to jest niepojęte, że daję się programistom narzędzie, z którym muszą walczyć.

18.08.2021 09:35
1
9
mbigos
74
Centurion

Jak czytam teksty o takich problemach to zastanawiam się jak bardzo to są ułomne silniki.

W Unity na czas cutscenki można wyłączyć kolizję wozu z wybranymi obiektami, np. kamieniami, pszczołami itp.
Dla mnie to jest niepojęte, że daję się programistom narzędzie, z którym muszą walczyć.

18.08.2021 09:37
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
siera97
53
Senator

Jeżeli nie potrafią zaprogramować silnika fizycznego w taki sposób, żeby nie wywalał wszystkiego w powietrze przy najmniejszym kontakcie, to po co im taka fizyka? Dla realizmu? Czy wiedzieli już wtedy że ta gra będzie w zasadzie żartem do modowania?

24.08.2021 22:25
2.1
grzesiekf
35
Centurion

Po to, żebyś nie strzelał z łuku na 100 kilometrów, nie leciał jak rakieta po podskoczeniu do góry i nie leciał jak ptak, jak wyskoczysz ze skalnej półki w górach.

18.08.2021 09:50
AIDIDPl
3
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

stwierdził również, że idealnie pokazuje ona, jak skomplikowanym procesem jest produkcja dużej gry z otwartym światem. Każdy naprawiony błąd może bowiem prowadzić do kolejnego, który w niespodziewany sposób wpłynie na grę.

Dlatego te aktualizacje czasem więcej szkodzą niż poprawiają...F76, CP2077. Wydaje mi się że kwestią kluczową będzie posiadanie odpowiednich narzędzi. Jak się robi grę na przestarzałym i zbugowanym silniku to tak później to wychodzi.

18.08.2021 09:53
kriegaffe
4
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
kriegaffe
36
Pretorianin

O czym tu w ogóle jest mowa? Przecież "fachowcy" z Bethesdy do dzisiaj nie mogą sobie poradzić ze zwykłymi drabinami w tym silniku i podobno nawet w nadchodzącym Starfield ich nie będzie.

18.08.2021 14:42
4.1
1
grabeck666
75
Senator

Bo z drabinami to wcale nie jest taka prosta sprawa jak się wydaje. Lata temu czytałem artykuł o drabinach w Gothicu. Już nie pamiętam co powodowało te problemy ale pamiętam, że było to dużo, dużo bardziej skomplikowane niż mi się wydawało. Nie bez powodu nie uświadczymy drabin w zdecydowanej większości gier TPP/FPP.

24.08.2021 22:35
4.2
grzesiekf
35
Centurion

Nawet na Tvgrypl był film o tym, że drabiny to koszmar twórców i graczy.

18.08.2021 10:03
Bezi2598
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
Bezi2598
140
Legend

Mi ten bug do tej pory wyskakuje jak mam dużo modów wgranych, po prostu wagon wystrzeliwuje w powietrze :D

I nie wiem przez co jest ten błąd, bo czasami jest czasami go nie ma, ale wygląda na to, że problemu do końca nie rozwiązali.

18.08.2021 10:54
5.1
zanonimizowany1343770
18
Generał

Wróć się do pierwszego zdania. Wgrałeś mody. Spodziewasz się że mody będą ignorowane przez grę? To po co wgrywać te mody? Mody ingerują również w kod, jak najbardziej w fizykę. Po wgraniu modów, może wszystko się dziać.

18.08.2021 10:59
elathir
5.2
3
elathir
97
Czymże jest nuda?

Nie każdy mod ingeruje w fizykę. Ba, powiedziałbym, że mało który. Problem występuje tutaj dlatego, że silnik ma problemy z zarządzaniem pamięcią i czasem procesora w kontekście chodzących w tle skryptów oraz z tym, że czas gry czy obliczeń jest stricte powiązany z liczba klatek na ekranie.

18.08.2021 11:30
5.3
zanonimizowany1343770
18
Generał

Oczywiście że nie każdy, ale nie dostałem listy modów. Natomiast jest informacja że gra jest modyfikowana przez ich dużą ilość. Więc mogą się różne rzeczy dziać i można założyć przez słowo "dużo modów" że któreś jednak ingerują w kod - ot nawet są mody które mówią że patchują grę - raczej essential przy modowaniu - ale wgrywając już go chociażby - nie można obarczać twórców że coś nie działa na tej konkretnej instancji zmodowanej. To tak jakbym zaczął grzebać w silniku samochodu - zmienił kilka rzeczy i nagle mówił że chyba jednak cała seria jest zepsuta XD

18.08.2021 12:27
Bezi2598
5.4
2
Bezi2598
140
Legend

To co elathir napisał to prawda. A problem obchodziłem przez alternate lives mod i nie korzystałem prawie nigdy z vanilla początku gry.
Trochę się pod tym względem poprawiło przy Special Edition i 64 bitowej wersji gry, ale idealnie i tak nie jest.

18.08.2021 12:33
5.5
inceltears
54
Konsul

Ten bug wywala po zmodyfikowaniu terenu albo nieumiejętnym ulepszaniu fizyki czy instalowaniu animacji. Ale tak, cała seria jest tutaj zepsuta, działa na podkręcanym silniku od trabanta. A ta sekwencja też jest źle zrobiona, stwarza masę problemów dla świata gry i standardową procedurą jest pomijanie jej modem.

18.08.2021 10:07
elathir
6
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
elathir
97
Czymże jest nuda?

Widać po ilości bugów, nie pamiętam kiedy udało mi się przejść go bez kilkukrotnego restartu lub pomocy konsoli.

https://en.uesp.net/wiki/Skyrim:Unbound

Starczy zobaczyć listę bugów do prologu, gdzie ten zazwyczaj jest dość mocno dopracowany tak tutaj na premierę było tragicznie a dzisiaj po "spatchowaniu" gry przez becię bez pomocy nieoficjalnych patchy dalej jest słabo.

18.08.2021 14:45
6.1
grabeck666
75
Senator

Taki ten Skyrim pobugowany a ja mając jakieś 400h od premiery w niezmodowanego Skyrima pamiętam tylko jeden, który był odczuwalny i raptem kilka, które się rzuciły mocno w oczy.

18.08.2021 16:29
elathir
6.2
2
elathir
97
Czymże jest nuda?

To miałeś farta. Uesp jest podstawowym i chyba najbardziej wiarygodnym źródłem o grach z serii TES. Jeżeli tam są jakieś problemy umieszczone to nie tylko miały miejsce ale były też zweryfikowane, choćby przez to, że pochodząc z bugtrackera samej bethesdy.

I tak na PC nie było źle, najgorzej miały osoby zo zakupiły grę na 360 lub PS3, tam to była masakra, której nigdy nie ogarnięto.

post wyedytowany przez elathir 2021-08-18 16:30:30
18.08.2021 10:42
keeper_4chan
7
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Gdy wiele komponentów może ze sobą wchodzić w interakcje, to prędzej czy później uświadczymy przedziwnych rezultatów.

Szczególnie jak dodamy elementy losowe lub dynamicznie reagujące.

18.08.2021 10:57
8
odpowiedz
Kuśmider
14
Pretorianin

Ostatnio zaczynając grę od zera miałem taki właśnie problem, ale jakoś w końcu dojechali :P Później po stworzeniu postaci i wejścia do grodu Helgen gra mi się zwiesiła... Zaczynając drugi raz, z tymi samymi modami, jechali już normalnie i wóz nie podskakiwał. Bugi to część tej gry i szczerze mówiąc nawet czasem są śmieszne.

18.08.2021 11:00
xanat0s
9
odpowiedz
1 odpowiedź
xanat0s
233
Wind of Change

Parę tygodni temu postanowiłem wrócić do Skyrim, tylko, że tym razem na konsoli.

I co z tego, że gra mnie wciągnęła, jak po paru dniach mordowania się z interfejsem uznałem, że to nie ma sensu? Nie pojmuję, jak mając takie zaplecze, można zrobić taki szajs. Tak nieintuicyjnego interfejsu (zwłaszcza w zakresie ekwipunku) to dawno nie widziałem.

19.08.2021 09:08
9.1
RanbuOne
28
Pretorianin

Co człowiek to opinia, moim zdaniem patrząc jaki był Morrowind a jaki Skyrim, to zrobili robotę z tym interfejsem, mnie się gra dobrze na padzie

18.08.2021 11:21
10
odpowiedz
Angryziom
35
Chorąży

Dobry system ekwipunku miał w sumie gothic 3, gdyby dodali troche więcej zakładek to byłoby spoko. W elexie poszli w nowy typ menu ekwipunku, w formie listy i to juz ssało.

18.08.2021 12:35
11
1
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Podobno moderzy robiący sex-mody lepiej ogarniają silnik niż sama Bethesda.
Tam przynajmniej są jakieś standardy (musi działać, nie kolidować, bez bugów etc.), Becia może rzucić ledwo grywalnymi ochłapami a i tak ludzie się rzucą.

18.08.2021 12:47
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
humman
72
Generał

Przecież ta niemożliwa do pominięcia, długa sekwencja startowa była najgorszą rzeczą w Skyrim, otwarty świat gdzie możesz iść wszędzie i robić cokolwiek a trzeba siedzieć 5 min i słuchać n-ty raz tego samego.
Jest na szczęście mod another life

18.08.2021 13:29
PPK
12.1
PPK
21
Pretorianin

Prosty sposób jest, zrobić save zaraz na samym początku jak wysiądziesz z wozu. Potem możesz do niego wracać tyle razy, ile chcesz.

18.08.2021 13:37
Tohka Yatogami
12.2
Tohka Yatogami
43
Pretorianin

Unbound czy Alternate start też są dobrymi modami które zastępują ten start.

18.08.2021 20:07
13
odpowiedz
Kostuch
16
Chorąży

Bethesda zawsze miała wiele problemów
Jeden trapi ich do dziś....Jak stworzyć dobrze działającą grę
Przecież to niechluje i amatorzy

18.08.2021 20:10
Knightyy
😐
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Knightyy
0
Pretorianin

Przecież Skyrim już wtedy to był uproszczony średniak. Nie rozumiem za otrzymywał 9 i 10. Stary Morrowind zjada tą część na śniadanie (oczywiście pomijając aspekty techniczne )

18.08.2021 21:31
Kik0zTV
14.1
Kik0zTV
79
Konsul

Tak było

24.08.2021 23:19
RMK_99
14.2
RMK_99
25
Pretorianin

Gry/filmy/seriale są upraszczane dla amerykanów bo oni potrzebują mało skomplikowanej papki. Choć Morrowind nie jednokrotnie wnerwiał tak mocno że wolałem wyłączyć grę niż się męczyć z szukaniem gdzie ten quest mnie prowadzi ?

18.08.2021 20:27
15
odpowiedz
boy3
106
Senator

Grałem w skyrima rok temu i Bugi występowały nadal -, -

Tacy partacze z nich, a sama gry była sredniakiem

18.08.2021 20:29
Ppaweł
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Ppaweł
58
Senator

co jest takiego kultowego w tym początku?

18.08.2021 21:35
16.1
siera97
53
Senator

Memy.

Ah, you finally awake.

Wiadomość Kultowy początek Skyrima był dla twórców koszmarem