Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Valve odpowiedziało na pozew Wolfire Games o monopolistyczne praktyki na Steamie

30.07.2021 18:07
MineBeziX
8
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
MineBeziX
60
Generał

Co więcej, z ankiety przeprowadzonej w tym roku przez organizatorów Game Developers Conference wynika, że tylko 3% z ponad 3000 zapytanych deweloperów uważa marżę 30% za sprawiedliwą – zdecydowana większość opowiada się za zmniejszeniem jej do 15% lub bardziej.

No kto by się spodziewał, że deweloperzy chcą więcej pieniędzy. Szkoda tylko, że to się kompletnie nie przekłada na konsumenta, a to właśnie on kupuje ich gry.
Mogą sobie pójść na EGS, wziąć kasę za ekskluzywność i potem chwalić się marnymi wynikami sprzedażowymi - bo jakimś cudem nigdy ich nie widziałem. Widziałem za to wyniki sprzedażowe czasowych exów po tym, jak pojawiły się na Steam i nagle ich popularność (czyli też ta sprzedaż) wystrzeliła. Zupełnym przypadkiem najczęściej też reklamy po pojawieniu się danego tytułu na Steam nie wspominają w ogóle o EGS, a skupiają się na podkreśleniu, że lądują na platformie Gabena.

To bardzo fajnie, że taki Epic pobiera tylko 12%. Ale mnie jako konsumenta to kompletnie nie obchodzi, bo płacę tą samą kwotę. Komentarze ludzi na temat obecnej Letniej "Wyprzedaży" (bo tak też się wypowiadali o tej Steamowej) mówią jednoznacznie, że wspieranie deweloperów ich nie obchodzi. Obchodzą ich tylko kupony i to, by kupić gierki za grosze. Tak jak deweloperzy chcą więcej hajsu, tak konsumenci chcą go wydawać mniej.
Nie wspominając o całej infrastrukturze, swoistych usługach wewnątrz usługi jaką jest Steam. Wszystkie algorytmy, opcje wyszukiwania, fora, Workshop, recenzje. Za to deweloperzy płacą marżą i jeśli im się to nie podoba, to nie muszą swojej gry wrzucać na platformę Valve.
Ale wrzucą.
Bo chodzi tutaj tylko i wyłącznie o hajs, jak zwykle zresztą.

post wyedytowany przez MineBeziX 2021-07-30 18:35:21
30.07.2021 16:53
Sorkvild19
1
Sorkvild19
57
Król Kruków

No cóż warunki Steama są dla twórców jak najbardziej niekorzystne, ale w żadnym wypadku nie mowa o praktykach monopolistycznych a wręcz przeciwnie bo zniechęca firmy od dodawania gier na tą platformę i teraz mamy sporo "podróbek steama".

Jak nie podoba się 30% marża to twórcy niech dadzą na steam 30% większą cenę a na stronie gry niech wielkimi literami napiszą "NA STRONIE XXX GRA ZNACZNIE TAŃSZA". Jak dość dużo firm tak zrobi to zobaczymy gdzie ludzie będą chętniej kupować

post wyedytowany przez Sorkvild19 2021-07-30 16:53:32
30.07.2021 16:58
2
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1342829
9
Generał

ale z drugiej Valve zdaje się nie dostrzegać, że w Epic Games Store marża już wynosi 12%
I co ta marża, poza stratami egsa, i jego brakiem funkcjonalności, przyniosła? W sumie nic. Generalnie takie zarzuty z tyłka, steam nie ma żadnego monopolu, są inne platformy, niech na nich sprzedają gry jeśli im steam nie pasuje.

30.07.2021 21:30
2.1
1
zanonimizowany1358724
7
Pretorianin

O jakim braku funkcjonalność EGS mówisz.
Gry Ci się nie uruchamiają.

30.07.2021 21:33
2.2
zanonimizowany1342829
9
Generał

Brak koszyka, brak odpowiednika warsztatu steam, brak forów/społeczności, brak profili graczy, brak osiągnięć.

30.07.2021 23:13
2.3
2
noobmer
41
Generał

nanenabAle po co to komu, wazne ze gry za darmo dajo, co mnie osiągniecia KWIK

30.07.2021 17:07
kęsik
👎
3
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Absurdalny pozew, zarzuty z tyłka, żadnych dowodów tylko jakieś teorie.

post wyedytowany przez kęsik 2021-07-30 17:09:11
30.07.2021 17:13
4
odpowiedz
7 odpowiedzi
Chiczkok
70
Pretorianin

A ktoś jeszcze kupuje gry bezpośrednio ze steam? Przecież to się w ogóle nie opłaca.... W internecie jest od groma stron które sprzedają klucze do gier za dużo niższą cenę. Pamiętam jak na steam insurgency kosztowało 49zł, ja kupiłem za 9.99 tak samo z ArmA 3 z dodatkami na steam 170zł, a ja kupiłem za 90zł. Wystarczy poszukać i nie pisze tutaj o jakiś lewych kontach na allegro czy ruskich kluczach

post wyedytowany przez Chiczkok 2021-07-30 17:19:22
30.07.2021 17:26
Vortal
4.1
Vortal
34
Chorąży

Kupowanie kluczy z drugiej ręki jest gorsze od piractwa, w ogóle nie wspierasz deweloperów tak robiąc.

Poza tym, na steamie są świetne przeceny czasami i jak najbardziej się opłaca.

30.07.2021 17:27
4.2
zanonimizowany1296099
34
Generał

A ktoś jeszcze kupuje gry bezpośrednio ze steam?

Oczywiście, to mój główny sklep z grami, z którego korzystam.

30.07.2021 17:36
Mówca Umarłych
4.3
Mówca Umarłych
118
Pan Milczącego Królestwa

Opłaca się w zależności od gry, jej rozmiaru i dopracowania, czasu obecności na rynku czy zwyczajnej konsumenckiej chęci zagrania w nią.
Przedwczoraj kupiłem na Steamie dwie gry, za które łącznie zapłaciłem 25zł.
Nikt nikomu nie przystawia broni do skroni z nakazem kupowania w dniu premiery.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2021-07-30 17:39:01
30.07.2021 18:02
4.4
5
lee32147
62
Konsul

Vortal Tylko i wyłącznie wydawca może generować klucze Steam do swojej gry, więc za każdy klucz, który jest na rynku wtórnym, wydawca dostał pieniądze w takiej kwocie, za jaką wystawiał klucz poza Steamem (chyba że jakiś pracownik sprzedaje klucze na lewo, ale to już sprawa wydawcy). Wydawcy narzekają na to tylko dlatego, żeby gracze kupowali gry bezpośrednio na platformach cyfrowych po wyższych cenach, bo na tych sprzedanych kluczach już zarobili. Do piractwa jednak jeszcze daleko.
W przypadku, gdy klucz był kupiony kradzioną kartą i wydawca musiał zwrócić pieniądze, to wydawca może zgłosić taki klucz na Steamie i niektórych keyshopach (np. G2A), a oni go zablokują i straci tylko i wyłącznie nabywca klucza z drugiej ręki, chociaż on też może ubiegać się w keyshopie o zwrot pieniędzy za niedziałający/zablokowany klucz, o ile był zablokowany przed kupnem (sam dwa razy dostałem zwrot pieniędzy w keyshopie za klucz na UPlaya niedziałający z powodu blokady regionalnej).

30.07.2021 18:56
4.5
2
A_wildwolf_A
214
Senator

Kupowanie kluczy z drugiej ręki jest gorsze od piractwa, w ogóle nie wspierasz deweloperów tak robiąc.
to skąd w takim razie są te klucze z drugiej ręki ? generowane za free ? producent ---> kupienie klucza ---> ktokolwiek ???

31.07.2021 09:32
😐
4.6
Krzeszny
1
Junior

lee32147 to nie jest takie proste jak myślisz. A_wildwolf_A zadał właściwe pytanie. Wiecie skąd biorą się najtańsze gry z Allegro? Klucze z "piracko tańszych" regionów, a ogólnie najtańsze gry z udostępnianych kont.

Zacznę od regionów. Wystarczy wejść na stronę steamdb, wpisać grę w wyszukiwarce i sprawdzić rubrykę "converted price". Gry kupione za argentyńskie peso kosztują w przeliczeniu 86% mniej niż kupione w Polsce. Oczywiście Steam zabrania używania VPN, więc jest to nieco trudniejsze.
Nie jestem ekspertem, ale rozmawiałem z deweloperem i patrzyłem o co chodzi z tym Allegro. Działa to mniej-więcej tak: sprzedawca zakłada nowe konto Steam i kupuje grę w Argentynie (86% taniej). Konto zostaje przypisane do Argentyny i przyszłe gry można kupować tylko w tamtym regionie. Jednak nie trzeba VPN. Następnie oddaje dostęp do konta kupcowi i koniec.

Zdecydowana większość sprzedawców robi albo tak jak wyżej, albo daje dostęp do jednego konta wielu kupcom. Po pobraniu gry trzeba przejść w tryb offline, dzięki czemu wiele osób będzie korzystać z jednego konta. Powiedz mi teraz czy którykolwiek z tych sposobów różni się znacznie od piractwa? Twórcy nie mogą absolutnie nic z tym zrobić.

31.07.2021 10:45
4.7
6
zanonimizowany449082
103
Generał

Krzeszny

Pięknie odpisałeś proceder sprzedaży dostępu do współdzielonego konta...
Ale nijak to się ma do kluczy dostępnych w keyshopach...

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2021-07-31 10:45:42
30.07.2021 17:39
5
odpowiedz
1 odpowiedź
humman
72
Generał

No fakt że mogli by spokojnie obniżyć tą marżę do 20% i tak dalej by była większa niż u epica, microsoftu, google ale jakoś usług też mają lepszą, bo te 30% jak się nie ma własnej platformy sprzętowej to z roku na rok coraz większa bieda. Cała reszta zarzutów z tyłka i nie mają większych szans na powodzenie

30.07.2021 20:10
5.1
noobmer
41
Generał

Tylko za te 30% to jest wszystko na steam utrzymywane, mam na myśli rzeczy których epic nie ma a sa to na przykład warsztat, forum. Zapominasz ze te 30% nie jest stałe, a dokładając klucze zewnętrzne marża średnio wychodzi na twoje 20%.

post wyedytowany przez noobmer 2021-07-30 20:10:49
30.07.2021 18:01
7
2
odpowiedz
zanonimizowany1198751
52
Generał

A ja mam pytanie do owych twórców. Jeżeli nie pasowały im warunki wystawienia gry na Steam dlaczego nie wydali gry we własnym zakresie? W formie fizycznej, bądź sprzedając przez internet na samodzielnie stworzonej platformie?

Że co? Że bazy klientów nie ma? Że platformę trzeba napisać i utrzymać? No ale jaki problem? Skoro arbitralnie uważają, że za 30% przychodów z gier Steam z nawiązką będzie mógł się utrzymać i rozwijać to ze 100% przychodów dla nich samych... Ohoho, łooooo panie, taką platformę gamingową wystawią, że Steam, Origin i Uplay do kupy się będą mogły schować, prawda?

Gaben im pistolet przyłożył do głowy czy co, bo sam nie rozumiem - JEŻELI NIE PASUJĄ MI WARUNKI UMOWY, TO JEJ NIE PODPISUJĘ.

Sorkvild19

Ale w jaki sposób warunki są niekorzystne? Za 30% (a nawet mniej - bo po pewnym progu sprzedaży marża jest niższa + mogą generować klucze do sprzedaży poza Steam) mają dostęp na dzień dobry do jednej z największych baz potencjalnych klientów, wszystkie narzędzia platformy oraz funkcje społecznościowe. Przecież to jest tak potężny booster, że głowa mała.

post wyedytowany przez Admina 2021-07-30 19:07:28
30.07.2021 18:07
MineBeziX
8
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
MineBeziX
60
Generał

Co więcej, z ankiety przeprowadzonej w tym roku przez organizatorów Game Developers Conference wynika, że tylko 3% z ponad 3000 zapytanych deweloperów uważa marżę 30% za sprawiedliwą – zdecydowana większość opowiada się za zmniejszeniem jej do 15% lub bardziej.

No kto by się spodziewał, że deweloperzy chcą więcej pieniędzy. Szkoda tylko, że to się kompletnie nie przekłada na konsumenta, a to właśnie on kupuje ich gry.
Mogą sobie pójść na EGS, wziąć kasę za ekskluzywność i potem chwalić się marnymi wynikami sprzedażowymi - bo jakimś cudem nigdy ich nie widziałem. Widziałem za to wyniki sprzedażowe czasowych exów po tym, jak pojawiły się na Steam i nagle ich popularność (czyli też ta sprzedaż) wystrzeliła. Zupełnym przypadkiem najczęściej też reklamy po pojawieniu się danego tytułu na Steam nie wspominają w ogóle o EGS, a skupiają się na podkreśleniu, że lądują na platformie Gabena.

To bardzo fajnie, że taki Epic pobiera tylko 12%. Ale mnie jako konsumenta to kompletnie nie obchodzi, bo płacę tą samą kwotę. Komentarze ludzi na temat obecnej Letniej "Wyprzedaży" (bo tak też się wypowiadali o tej Steamowej) mówią jednoznacznie, że wspieranie deweloperów ich nie obchodzi. Obchodzą ich tylko kupony i to, by kupić gierki za grosze. Tak jak deweloperzy chcą więcej hajsu, tak konsumenci chcą go wydawać mniej.
Nie wspominając o całej infrastrukturze, swoistych usługach wewnątrz usługi jaką jest Steam. Wszystkie algorytmy, opcje wyszukiwania, fora, Workshop, recenzje. Za to deweloperzy płacą marżą i jeśli im się to nie podoba, to nie muszą swojej gry wrzucać na platformę Valve.
Ale wrzucą.
Bo chodzi tutaj tylko i wyłącznie o hajs, jak zwykle zresztą.

post wyedytowany przez MineBeziX 2021-07-30 18:35:21
31.07.2021 02:34
😢
8.1
OMG
79
Pretorianin

To bardzo fajnie, że taki Epic pobiera tylko 12%. Ale mnie jako konsumenta to kompletnie nie obchodzi, bo płacę tą samą kwotę.

Bycie świadomym konsumentem polega na tym, że decydujesz gdzie idą Twoje pieniądze. Za taką samą cenę możesz kupić koszulkę uszytą przez polską szwaczkę spod Łodzi, jak i importowaną z Indonezji gdzie płacą dolara dziennie, a ścieki spływają do oceanu. Możesz kupić wódkę w sklepie ojca Rydzyka, albo w innej polskiej sieciówce. Mówienie, że jest ci wszystko jedno gdzie idzie kasa, jest bardzo niedojrzałe. Jeśli świadomie wolisz się dołożyć do 40 miliarda Gabena to ok. Ja wybrałbym żeby kasa poszła do developera gry. Do niektórych rzeczy trzeba dorosnąć i np. zrozumieć, że każdy monopol jest szkodliwy dla konsumentów i kontrahentów monopolisty.

31.07.2021 02:51
😒
8.2
5
Adrian_V
26
Centurion

OMG Rzucanie protekcjonalnej wypowiedzi i nazywanie kogoś niedojrzałym bo się z nim nie zgadzasz jest żałosne.

31.07.2021 03:56
MineBeziX
😉
8.3
5
MineBeziX
60
Generał

Do niektórych rzeczy trzeba dorosnąć i np. zrozumieć, że każdy monopol jest szkodliwy dla konsumentów i kontrahentów monopolisty.
Dokładnie, i z tego powodu nie mam zamiaru wspierać monopolu Epica, który zamyka deweloperów w swoim ogródku, daje hajs na przeczekanie, jednocześnie narażając ich na starty w postaci braku solidnych ilości sprzedanych kopii i rozgłosu. Zamiast tego wolę "dołożyć się do 40 miliarda Gabena", który stale rozwija swoją usługę, sprawiając że kontakt gracz - deweloper jest o wiele łatwiejszy, a samo korzystanie z platformy oraz zakupy na niej są przyjemniejsze.
Będę wspierał Valve, bo mimo że nie muszą - z punktu widzenia posiadanego procenta rynku - robić nic, to jednak ciągle się rozwijają, czy to Steama, czy tworząc nowe i innowacyjne kawałki sprzętu (które nie zawsze są sukcesem, ale starania trzeba docenić), jak Index czy Steam Deck, na ostatnim z których możesz nawet wywalić SteamOS i zainstalować Windowsa oraz... Epic Games Store, co Valve samo podkreśla. W przeciwieństwie do takiego Epica, który po praktycznie 3 latach zapowiada dodanie profilów użytkowników czy koszyka. ZAPOWIADA, a nie wprowadza.
To całkiem ciekawe, że popularność Hadesa po wyjściu z Early Accessu i premiery na Steam nagle wybuchła, a sama gra otrzymała mnóstwo 10/10 i nominacje do gry roku.

Ale przecież sklepik Valve to zły monopol, dzięki czemu Epic miał możliwość stworzenia własnego sklepu (o ile można tak ten twór nazwać), a twórcy Hadesa wybrać czasową ekskluzywność, która swoją drogą jest praktyką monopolistyczną.

No i oczywiście powinienem wspierać deweloperów, którzy mimo mniejszej marży, a nawet stałej ekskluzywności na EGS, wciąż nie obniżają cen. A wspomniałem jakiej jakości są te exy? Albo o takim deweloperze gierki "Ooblets" , który publicznie stwierdził że nie obchodzi go już nawet jakość gry i jej sprzedaż, bo hajs od Epica się zgadza.

Na pierwszym miejscu zawsze będę stawiał swój interes. Taki "mały" przykład jak Cyberpunk z ostatnich miesięcy pokazuje, co się może stać mimo naszego wsparcia.

Ale faktycznie, do niektórych rzeczy trzeba dojrzeć.

post wyedytowany przez MineBeziX 2021-07-31 03:58:38
31.07.2021 11:14
😂
8.4
5
zanonimizowany1198751
52
Generał

OMG

że każdy monopol jest szkodliwy dla konsumentów i kontrahentów monopolisty.

Zgadzam się, dlatego zdecydowanie potępiam monopolistyczne praktyki (np. wykupywanie ekskluzywności) EGS.

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2021-07-31 11:20:04
30.07.2021 18:07
MrStrangerPL
9
odpowiedz
MrStrangerPL
36
Chorąży

Napisałem wcześniej, napiszę ponownie:

Może jakby nie robili jednej pieprzonej gry 10 lat, to by to wszystko lepiej wyglądało.

I jakby wypuścili więcej niż 4 produkcje.

Ehh takie robactwo to se może krzyczeć na steama ile gardło pozwala. Sprzedaż nigdy jakaś bajerancka nie była, to teraz by się chciało większej marży, cena oczywiście zostanie taka sama, wilk syty, i owca cała.

post wyedytowany przez MrStrangerPL 2021-07-30 18:08:00
30.07.2021 18:23
TraXsoN
😂
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
TraXsoN
118
Generał

Kupowanie na steam XDD
wolf 2 g2a 30zł
wolf 2 steam 150zł
Powodzenia

30.07.2021 23:14
10.1
noobmer
41
Generał

TraXsoN Powinieneś porównywać cene gry na promocji i cene z keyshopa, tak to wygodnie jest porównywać na gorsze oczywiscie

31.07.2021 19:41
10.2
SylwesterZ
63
Konsul

Na jakiej promocji? Na stronie Steam jest po 124 zł. To jest ta "promocja"?

30.07.2021 18:30
11
odpowiedz
kaagular
72
Generał

Nie no przecież to musi chodzić o "darmowy" marketing.
Jak powód może twierdzić, że ceny gier są za wysokie i to powoduje "szkodę graczy" i jednocześnie stawiać zarzut, że platformę wybiera 70% graczy? Jak im się Steam nie podoba to niech idą do Epica czy gdzieś indziej. Albo nigdzie, niech sobie własny launcher zrobią.
No i jakim to trzeba być mózgowcem, żeby zapytać deweloperów czy marża Steam im się podoba. No mistrzowie świata. 200iq. Kto by się mógł spodziewać takich wyników. Jak do tego doszło, nie wiem.

No i jeszcze gry na Steam można kupować poza platformą i nie wiem ile marży bierze jakiś Kinguin czy G2A.
Takie firmy to powinni Epica pozwać czy inne platformy, że się obijają, tracą czas i nie rozwijają swoich usług tak jak to zrobił i robi Steam przyciągając fajną usługą.

30.07.2021 19:46
😁
12
odpowiedz
zanonimizowany1358673
4
Generał

Jak ktoś uważa marżę 30% za wysoką, to proponuję mu, aby sam otworzył działalność handlową i wtedy podyskutujemy. Zazwyczaj do powiedzenia najwięcej mają ci, co gówno wiedzą o tego typu sprawach :P

30.07.2021 19:55
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
Chiczkok
70
Pretorianin

Vortal a kto mówi że nie wspieram deweloperów? Kupuje kartę graficzną na przykład z kluczem w środku do Resident Evil Village jako że grę już posiadam bo kupiłem wcześniej to wystawiam klucz na g2a za 100zł a na steam kosztuje 250zł to wiadomo że kupisz klucz ode mnie, a deweloper dostał i tak pieniądze za to że podpisał umowę z producentem karty graficznej za promocję gry. Po drugie i tak deweloper generuje sporo więcej klucz żeby właśnie wystawiać taniej na keyshopy. Tych co stać to kupują na steam a Kowalscy biorą w keyshopy. Mam setkę gier na steam, origin czy uplay kupionych na g2a i innych sklepach od użytkowników którzy mają 95-100% pozytywnych ocen i zero bana na konto czy blokad gier.

PS
Kupiłem klucz do Win10 pro za 99zł, aktywacja przebiegła bez problemu. Zadzwoniłem na infolinie M$ zapytać się czy da radę zobaczyć czy klucz faktycznie jest legalny i czy nie będę miał problemów czy blokad windowsa. Dostałem odpowiedź że jeżeli windows w panelu sterowania jest aktywny to znaczy że jest aktywny i mogę spać spokojnie. Czyli M$ dla frajerów sprzedaje za 500-600zł windowsa a w keyshopach wystawia za grosze

post wyedytowany przez Chiczkok 2021-07-30 20:07:42
30.07.2021 20:12
13.1
noobmer
41
Generał

Ogólnikowo ten twój klucz za 99złjest nielegalny ale M$ ma to w nosie, dopóki używasz ich systemu to im to rybka bo i tak cie śledzą

post wyedytowany przez noobmer 2021-07-30 20:12:47
30.07.2021 20:15
13.2
zanonimizowany1358673
4
Generał

Up tak, bo randomowy "ekspert" z forum gry-online tak powiedział lol

30.07.2021 20:25
13.3
zanonimizowany1198751
52
Generał

Poison

W takich przypadkach nie rozchodzi się o to, czy klucz jest legalny, czy nie. Zgodnie z rozporządzeniem UE z 2012 masz prawo swobodnie dysponować licencją.

Ważne jest jedno, jaką licencję kupisz i jak jej używasz (np. nie możesz używać licencji studenckich), a z tym już tak różowo w keyshopach nie jest.

30.07.2021 20:57
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Chiczkok
70
Pretorianin

noobmer i tutaj się mylisz ten klucz jest legalny, na przykład jeżeli w media markt stoi komputer z licencją win10 który się nie sprzedaje to wiadomo że prędzej czy później komputer wraca do dystrybutora i idzie na żyletki bo stare podzespoły i nikt go nie kupi, a licencje można spokojnie z komputera odzyskać i sprzedać dalej. I to samo tyczy się w komputerach firmowych. Wiadomo że korporacje co kilka lat wymieniają sprzęt, klucz można spokojnie odinstalować i usunąć z konta. Oczywiście pisze tutaj jeżeli korpo korzysta z wersji Pro bo z wersją Enterprise to nie wiem czy to legalne. Tak jak pisał KucharKM o rozporządzeniu UE.

PS
Wymieniałem ostatnio komputer, wszystkie podzespoły nowe, normalnie są komendy żeby usunąć klucz i całe konto M$ z komputera później tylko format dysku. Na nowym komputerze wystarczy znowu się zalogować na swoje konto M$ i aktywować swój klucz

Polecam tę komendy w cmd
slmgr.vbs / upk
slmgr.vbs / cpky

post wyedytowany przez Chiczkok 2021-07-30 21:09:04
31.07.2021 11:03
14.1
zanonimizowany449082
103
Generał

jeżeli w media markt stoi komputer z licencją win10 który się nie sprzedaje to wiadomo że prędzej czy później komputer wraca do dystrybutora i idzie na żyletki

W życiu się z czymś takim nie spotkałem!
Skąd masz takie info?
Sklepy obniżają cenę starego sprzętu do momentu, aż jakiś jeleń nie kupi, byleby tylko odzyskać część inwestycji.

30.07.2021 22:56
15
odpowiedz
hemik9
114
Pretorianin

Jaki monopol. Jak niepodoba się steam, to jest epic, gog, m$, sklep ea, Ubisoft. Zawsze można też sprzedawać grę w formie fizycznej. Tam są dużo niższe marże ;-) . Właśnie zmniejszenie marży przez steam można uznać również za praktykę monopolistyczną. W końcu monopolisci w ten sposób wykańczają konkurencję, dając ceny, do których małe firmy nie mają startu.

post wyedytowany przez hemik9 2021-07-30 22:58:39
31.07.2021 00:21
Laterett
16
odpowiedz
Laterett
54
Konsul

Według mnie Steam jest wporządku prosty banalny przykład... wpisujesz sobie w Google "jak wydać gre na Steam" polish language dostajesz odpowiedź bezpośrednio na stronie samego sklepu. Zamienienie Steam na PS4 / EPIC GAMES oznacza bzdurne artykuły dla konsumenta a nie potencjalnego wydawcy czy producenta.

Jak dowiedzieliśmy się też niedawno... takie Sony np za aktualizacje gry żąda 25 tysi dollars. Dla małego twórcy to bedzie cios ponizej pasa. Kurde pewnie nawet dla takiej ekipy co już ma jakiś budżet i środki powiedzmy kilkanaście typa w zespole. To bedzie za dużo bo np właściciel bedzie kalkulowac jedna aktualizacja na psn = roczna pensja mojego pracownika w pl... kilka aktualizacji a gosciu wspierajac produkt zamiast zarabiac bedzie stratny najpierw kwartal, potem polrocze rok. To jest dopiero głęboka patologia. I działania antykonsumenckie. Np Resident Evil Village niedostanie wersji pl bo np polski rynek wygeneruje 2 500 000 miliona zielonych dla wydawcy i kurde duże, skąpe korpo nie odda od tak procenta.

31.07.2021 01:15
Herr Pietrus
😂
17
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Lepszy GamePass, co gra, to w idealnym stanie technicznym na premierę!

31.07.2021 08:37
18
odpowiedz
Baalnazzar
145
Generał

Jak dla mnie najważniejsza część, o czym tym razem nie wspomniano, to żal do Steam o blokowanie ustawiania niższych cen na innych platformach jeśli chcesz korzystać ze Steam. Bo to byłby powód czemu na EGS mamy ceny bez różnicy. Chyba że to inni twórcy o to robili pozew. Ale to już naprawdę byłaby szkodliwa praktyka. Brak możliwości konkurowania ceną co jest najważniejszym narzędziem konkurencji. A ze Steam siłą rzeczy skorzystasz bo mają dużą część rynku.

31.07.2021 09:44
kiera2003
19
odpowiedz
kiera2003
102
Senator

Niech spadają. Dystrybucja gier na takiej platformie zawsze zwraca się z dużą nawiązką, chyba że ktoś produkuje chłam.

Kiedyś wydałem prostą aplikację na Google Play i AppStore. W tym pierwszym przepadła w zalewie chłamu, a w drugim sklepie całkiem dobrze sobie radzi, mimo że próg wejścia był znacznie wyższy.

31.07.2021 09:46
20
odpowiedz
Krzeszny
1
Junior

Problemem w dzisiejszych czasach poza kluczami odsprzedawanymi z Humble'a jest też sprzedawanie gier do nowych kont i sprzedawanie dostępu do kont offline.

Pierwsze działa tak, że sprzedawca kupuje grę w Argentynie 86% taniej niż w Polsce i aktywuje ją na nowym koncie Steam, które oddaje kupcowi. Twórcy tracą "tylko" 86%.
W drugim przypadku sprzedawca robi to samo + udostępnia konto do gry offline wielu osobom. Po pobraniu gry można z takiego konta spokojnie korzystać w wielu miejscach jednocześnie bez VPN i bez problemów. Twórcy tracą wtedy prawie 100% na jednej grze.

31.07.2021 09:56
21
odpowiedz
40 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

Szkoda, że nie odnieśli się do mfn i braku możliwości wystawiania gier na konkurencyjnych platformach, nie na steam i bez drm steam. Niestety, steam ma pozycję dominującą i każdy twórca musi się z nimi liczyć. Dlatego nie chcą być wykluczani i dostosowują się do zasad gry. Na szczęście są też tacy, którzy chcą te zasady zmienić i w gruncie rzeczy, udaje im się to całkiem nieźle.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-07-31 10:03:45
31.07.2021 10:55
Herr Pietrus
😂
21.1
2
Herr Pietrus
224
Ficyt

A do czego mają się odnosić skoro każdy może sprzedawać klucze Steam bez prowizji Valve w sklepach zewnętrznych oraz klucze na Uplay i Origin, a także na ułomnym Windows Store gdzie wiecznie coś w grach nie działa?

Znowu mam przypominać o GMG, Gamersgate, Indie Gala, Humble Store, muve?

No to jest naprawdę pocieszne
PS Z ilu kont minusujecie posty? Wczoraj liczniki wyglądały zupełnie inaczej :D

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-07-31 10:59:42
31.07.2021 11:08
21.2
zanonimizowany1198751
52
Generał

Urumod
Szkoda, że nie odnieśli się do mfn i braku możliwości wystawiania gier na konkurencyjnych platformach, nie na steam i bez drm steam.

Aha, a możesz coś więcej napisać, zwłaszcza w kontekście tego co pisał Herr Pietrus? Jakie to gry miały zakaz wystawiania na innych platformach sprzedaży? Bo z tego co ja wiem, jedyny sklep, który praktykował podobne zagrywki (podkupywanie wyłączność przed premierą i płacenie za ekskluzywność np. roczną) to EGS - patrz, casus gry SkateBird.

Z tego co wiem, Valve zablokowało jedynie możliwość promowania gry na Steam, jeśli wyjdzie ona na innych platformach - to również związane było z podkupieniem wyłączności Metro Exodus na dwa tygodnie przed premierą pomimo tego, że przez cały czas była promowana na Steamie.

Co do DRM... jest to opcjonalne, poniżej cała lista gier na Steam bez DRM:

https://steam.fandom.com/wiki/List_of_DRM-free_games

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2021-07-31 11:11:56
31.07.2021 11:28
21.3
zanonimizowany1339461
9
Senator

Sprzedawać tej samej gry na innym launcherze w cenie niższej. Nie klucz tylko grę. O tym twórca pisał. Że inne launchery nie mają szans konkurować na ceny bo ceny muszą być takie same. Dlatego gdyby wystawił grę taniej na epicu (nie klucz) to by usunęli mu grę ze steam. Konkurencyjne platformy nie mogą konkurować ceną. Co stawia sprawia, że dominująca firma będzie dalej dominująca.

I did not set out with the goal of suing Valve, but I have personally experienced the conduct described in the complaint. When new video game stores were opening that charged much lower commissions than Valve, I decided that I would provide my game "Overgrowth" at a lower price to take advantage of the lower commission rates. I intended to write a blog post about the results.

But when I asked Valve about this plan, they replied that they would remove Overgrowth from Steam if I allowed it to be sold at a lower price anywhere, even from my own website without Steam keys and without Steam’s DRM.

W skrócie. Jeżeli będzie sprzedawał grę na epicu/gogu taniej niż na steamie to valve usunie grę ze steam (sprzedawał grę nie klucz). Twórcy boją się tego, bo steam to dalej największa platforma, dlatego chcąc zarobić muszą się do tego dostosować. I to jest właśnie monopol. W stanach były firmy, które miały mniejszy udział w rynku a były uznawane za monopol.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-07-31 11:29:07
31.07.2021 12:04
21.4
zanonimizowany1198751
52
Generał

W skrócie. Jeżeli będzie sprzedawał grę na epicu/gogu taniej niż na steamie to valve usunie grę ze steam (sprzedawał grę nie klucz). Twórcy boją się tego, bo steam to dalej największa platforma, dlatego chcąc zarobić muszą się do tego dostosować. I to jest właśnie monopol. W stanach były firmy, które miały mniejszy udział w rynku a były uznawane za monopol.

Źródło tych rewelacji w regulaminie Steam poproszę. Ja nigdzie takiego zapisu nie znalazłem.

EDIT: A, bo bym zapomniał, dalej czekam na odpowiedź na moje pytanie odnośnie:

braku możliwości wystawiania gier na konkurencyjnych platformach, nie na steam i bez drm steam

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2021-07-31 12:30:46
31.07.2021 12:05
21.5
2
noobmer
41
Generał

Urumod Człowieku ale twoje argumenty zostają inwalidami juz przy pierwszym lepszy eksu na epicu. Ceny gry 260zł a nie byli trzymani przez umowe steam bo gry tam po prostu nie było, jak zwykle szukasz winy tam gdzie jej nie ma

31.07.2021 12:29
Herr Pietrus
21.6
1
Herr Pietrus
224
Ficyt

Ale przecież ci powtarzam że nawet klucze Steam są tańsze poza Steam w oficjalnych sklepach!
A to już niczyja wina że EA i Ubi wypięło się na gry zewnętrzne.
Niemniej Beth i Rockstar też sprzedawały swoje gry taniej poza Steam.

31.07.2021 12:50
21.7
zanonimizowany1339461
9
Senator

Aha, a możesz coś więcej napisać, zwłaszcza w kontekście tego co pisał Herr Pietrus? Jakie to gry miały zakaz wystawiania na innych platformach sprzedaży? Bo z tego co ja wiem, jedyny sklep, który praktykował podobne zagrywki (podkupywanie wyłączność przed premierą i płacenie za ekskluzywność np. roczną) to EGS - patrz, casus gry SkateBird.

Było to odnośnie mfn, czyli wstawiania taniej tych samych gier na innych launcherach.

Źródło tych rewelacji w regulaminie Steam poproszę. Ja nigdzie takiego zapisu nie znalazłem.

To do samych kluczy to jak niżej. W dodatku tak jak pisałem, twórcy chodzi też o launchery, które sprzedają gry nie na steam, bez drm steam, nie kluczy steam. Czyli jak Epic gog. Ale oni nie mogą konkurować ceną ze steamem bo steam usunie grę, jeżeli taka będzie gdzie indziej taniej.

Klucze powinny być sprzedawane w innych sklepach w podobny sposób, w jaki sprzedajesz swoją grę na Steam. Ważne jest, aby klienci Steam nie otrzymywali gorszej oferty.

W porządku jest dawać zniżki w różnych sklepach w różnym czasie, póki planujesz również w rozsądnym czasie stworzyć porównywalną ofertę dla klientów Steam.

Jeśli stwierdzimy, że zażądałeś(-aś) dużej liczby kluczy i nie oferujesz klientom Steam dobrej oferty, możemy odrzucić twoje żądanie.

P: Dlaczego moje żądanie kluczy zostało odrzucone?
O: Twoje żądanie mogło zostać odrzucone ze względu na ilość zażądanych kluczy. Jeśli stwierdzimy, że zażądano ekstremalnie dużej liczby kluczy i nie oferujesz klientom Steam dobrej oferty, możemy odrzucić twoje żądanie.

Mogliśmy również odrzucić żądanie, ponieważ dotyczyło ono pakietu, który zawiera obejście stanu wydania. Klucze obejścia stanu wydania dają natychmiastowy dostęp do gry od razu po aktywacji. Żądanie może zostać odrzucone, chyba że partia kluczy dla celów testowych, promocji lub przekazania prasie jest mała i posiada odpowiednie tagi. Jeżeli żądanie kluczy jest przeznaczone do użytku komercyjnego, upewnij się, że używasz pakietu, który nie posiada obejścia stanu wydania twojej aplikacji.

Człowieku ale twoje argumenty zostają inwalidami juz przy pierwszym lepszy eksu na epicu. Ceny gry 260zł a nie byli trzymani przez umowe steam bo gry tam po prostu nie było, jak zwykle szukasz winy tam gdzie jej nie ma

Nigdy nie mówiłem, że każda gra będzie taniej, że każdy twórca się na to zdecyduje. Czy ty przypadkiem nie byłeś tym, który mówił, że taki zapis jest ale nikt z tego nie korzyta?

Ale przecież ci powtarzam że nawet klucze Steam są tańsze poza Steam w oficjalnych sklepach!
A to już niczyja wina że EA i Ubi wypięło się na gry zewnętrzne.
Niemniej Beth i Rockstar też sprzedawały swoje gry taniej poza Steam.

A ja powtarzam, że nie chodzi tylko o klucze.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-07-31 12:54:46
31.07.2021 12:59
kęsik
😂
21.8
kęsik
148
Legend

Człowieku, w tym śmiesznym pozwie nie ma żadnego dowodu ze Valve stosowało kiedykolwiek MFN w przypadku gier nie używających kluczy Steam. Żadnego. Tylko jakieś teorie i domysły. Ich "dowodem" jest tweet Sweeneya który dotyczył kluczy Steam że Valve może powiedzieć nie.

post wyedytowany przez kęsik 2021-07-31 12:59:13
31.07.2021 13:02
21.9
zanonimizowany1339461
9
Senator
Image

Ciężko o taki dowód dlatego jak będzie postępowanie sądowe to tak jak apple może zażądać odpowiednich dokumentów od firmy, która nawet nie jest stroną. A w temacie apple.

31.07.2021 13:24
Herr Pietrus
21.10
2
Herr Pietrus
224
Ficyt

No i co, jedyne co pokazałeś, to że jest ograniczenie dla kluczy Steam, ale w "rozsądnym okresie" - i ja ci udowadniam, że ten okres jest bardzo długi, bo wiele razy obniżki takie jak w GMG czy na Humble pojawiały się na Steam np. po roku.

Czyli nic ponad to, co wiemy - Valve pozwala na handel kluczami poza Steam bez swojej marży, Valve oczekuje jedynie, by gry na Steam w rozsądnym okresie otrzymały podobną ofertę. Co jest chyba oczywiste i sprawiedliwe, skoro mówimy o KLUCZACH STEAM ZARZĄDZANYCH PRZEZ STEAM NA IFRASTRUKTURZE UTRZYMYWANEJ PRZEZ VALVE.

O mitycznych grach na inne launchery nadal nic nie ma.

BTW - czy Epic pozwala już sprzedawać klucze na Epic w sklepach trzecich bez marży Epica?...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-07-31 13:25:32
31.07.2021 13:27
21.11
zanonimizowany1198751
52
Generał

To do samych kluczy to jak niżej. W dodatku tak jak pisałem, twórcy chodzi też o launchery, które sprzedają gry nie na steam, bez drm steam, nie kluczy steam. Czyli jak Epic gog. Ale oni nie mogą konkurować ceną ze steamem bo steam usunie grę, jeżeli taka będzie gdzie indziej taniej.

Po pierwsze, proszę się trzymać swoich własnych postów, ponieważ piszesz:

Sprzedawać tej samej gry na innym launcherze w cenie niższej. Nie klucz tylko grę.

Po czym:

To do samych kluczy to jak niżej.

A o samym zakazie wystawiania taniej gier na innych platformach nie masz żadnych dowodów, natomiast w pierwszym poście z pełnym przekonaniem piszesz o takowym zakazie. To raz.

Dwa, przytoczony przez ciebie fragment ma charakter FAQ, mało tego nie wskazuje, że gra zostanie usunięta, ale jedynie że request o nowe klucze może zostać odrzucony. Co jest logiczne, bo Valve generuje klucze za darmo i nie pobiera prowizji za taką formę dystrybucji gier na Steam. Powyższe potwierdza fakt, że klucze do gier na Steam dostępne są w dziesiątkach oficjalnych sklepów cyfrowych taniej niż na Steam.

Nie odniosłeś się również do kwestii "zmuszania" do używania DRM oraz mojego spostrzeżenia, że jedyną firmą stosującą takie praktyki jest EGS.

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2021-07-31 13:29:17
31.07.2021 14:17
21.12
zanonimizowany1339461
9
Senator

No jak widzisz podałem ci jedynie zapisy w regulaminie mówiące o tym, że klient steam musi otrzymywać równie dobre oferty, i zapewne jak na applu są twórcy, którzy są po prostu uprzywilejowani i mogą więcej od innych. A jest to jedynie zapis w regulaminie. Zobacz jak wyglądają zapisy np. sony czy ms. Jak ten dotyczący resident evil. Powiedz mi, gdyby twórca sprzedawał klucze gry taniej niż na samym steam a klient steam nie otrzymałby dobrej oferty to co w takim wypadku zrobi valve? Usunie grę ze steam? Już nie wygeneruje więcej kluczy? Widziałeś bazową cenę tej samej gry taniej (na innym launcherze) niż na samym steamie? Keyshopy nie są konkurencją dla steam. Jak widzisz możesz zakupić kluczę gier na innych stronach niż epic. Wolfire Games jest zapewne za mały i nic niestety nie zdziała.

Po pierwsze, proszę się trzymać swoich własnych postów, ponieważ piszesz:
Wytłuszczonym drukiem dotyczy tematu kluczy gier prosto z regulaminu.

A o samym zakazie wystawiania taniej gier na innych platformach nie masz żadnych dowodów, natomiast w pierwszym poście z pełnym przekonaniem piszesz o takowym zakazie. To raz.

Tak samo nie masz tańszych gier na innych platformach, nikt się nie wyłamał, żadna gra, żaden twórca? Tak jak Wolfire games nie ma podobno dowodu, a poszli z tym do sądu.

Dwa, przytoczony przez ciebie fragment ma charakter FAQ, mało tego nie wskazuje, że gra zostanie usunięta, ale jedynie że request o nowe klucze może zostać odrzucony. Co jest logiczne, bo Valve generuje klucze za darmo i nie pobiera prowizji za taką formę dystrybucji gier na Steam. Powyższe potwierdza fakt, że klucze do gier na Steam dostępne są w dziesiątkach oficjalnych sklepów cyfrowych taniej niż na Steam.

Bo to dotyczyło tematu kluczy. Jeżeli chcesz korzystać z kluczy to musisz dostosować się do zasad panujących. No chyba, że chcesz znaleźć zapisy dotyczące monopulu w regulaminie to winszuje.

Nie odniosłeś się również do kwestii "zmuszania" do używania DRM oraz mojego spostrzeżenia, że jedyną firmą stosującą takie praktyki jest EGS.

Ale jakiego zmuszania? Napisałem jedynie, że twórca nie ma możliwości wystawić taniej gry, która nie będzie miała nic wspólnego ze steam, ani drm, ani to nie będzie klucz.

Tutaj jest cała wiadomość od wolfire.
http://blog.wolfire.com/2021/05/Regarding-the-Valve-class-action#disqus_thread

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-07-31 14:18:17
31.07.2021 15:02
Herr Pietrus
😁
21.13
1
Herr Pietrus
224
Ficyt

Jak widzisz możesz zakupić kluczę gier na innych stronach niż epic
Na ilu poza Humble Store?
No na ilu?
Nie, nie podawaj mi przykładów lewych keyshopów.

Widziałeś bazową cenę tej samej gry taniej (na innym launcherze) niż na samym steamie?
Nie prowadzę kronik na potrzeby PR-u tak jak ty, nie zatrudnia mnie Valve.
Ale tak, wiele gier na GMG już przed premierą ma promocyjną cenę o 10-15% i wychodzi taniej niż na Steam - a są to klucze Steam.

i zapewne jak na applu są twórcy, którzy są po prostu uprzywilejowani
Tak jak uprzywilejowany chciał być Epic? :)

Tak samo nie masz tańszych gier na innych platformach, nikt się nie wyłamał, żadna gra, żaden twórca?
Ale pytasz sie go, czy stwierdzasz fakt? No patrz, nikt się nie wyłamał też na Epic, nawet Epicowe eksy mają ceny bazowe takie jak reszta branży, a niby marża taka niska. To w końcu wydawcy są chciwi przez marżę Steam, czy nawet pomimo niej? Przecież wydając eksa na Epic zły Gaben ich za jaja nie trzyma żadnymi klauzulami.

31.07.2021 15:21
21.14
1
zanonimizowany1198751
52
Generał
Image

Ehh, tak jak myślałem kręcenie, kręcenie, kręcenie bez odpowiedzi wprost. Piszesz o wydawaniu gier na innych platformach a jako argument podajesz zapis regulaminu od generowania kluczy. Stawiasz tezy i jako argumenty zadajesz pytania. Taka dyskusja z tobą.

No jak widzisz podałem ci jedynie zapisy w regulaminie mówiące o tym, że klient steam musi otrzymywać równie dobre oferty,

Nie, nigdzie nie ma takiego zapisu. Jest mowa tylko o tym, że w przypadku nadużyć ze strony wydawców oferujących gorsze warunku dla graczy korzystających ze Steam wydawcy nie zostaną wygenerowane nowe klucze.

Powiedz mi, gdyby twórca sprzedawał klucze gry taniej niż na samym steam a klient steam nie otrzymałby dobrej oferty to co w takim wypadku zrobi valve? Usunie grę ze steam?

Przecież sam cytowałeś ten zapis. Gra NIE ZOSTANIE USUNIĘTA, Valve (zaledwie) MOŻE odrzucić request o dodatkowe klucze. I jest to sprawa uznaniowa, a sztywny zapis.

Widziałeś bazową cenę tej samej gry taniej (na innym launcherze) niż na samym steamie

Dosłownie pierwsza gra jaką sprawdziłem, bo akurat na Steam ogrywam - Baldur's Gate EE. GOG - 34,99 PLN, Steam 71,99 PLN.

Keyshopy nie są konkurencją dla steam.

Nie pisałem o keyshopach tylko o oficjalnych sklepach, które również dystrybuują klucze, np. Muve.

Tak samo nie masz tańszych gier na innych platformach, nikt się nie wyłamał, żadna gra, żaden twórca? Tak jak Wolfire games nie ma podobno dowodu, a poszli z tym do sądu.

Do sądu możesz iść ze wszystkim. Póki co, nie ma na to cienia dowodu - a na samym blogu Wolfire są tak ogólnikowe i enigmatyczne zdania, że dosłownie NIC z nich nie wynika. Mamy więc sytuację, w którejś ktoś coś twierdzi, nie przedstawia dowodów, ale ty już z całym przekonaniem stawiasz grube tezy.

Napisałem jedynie, że twórca nie ma możliwości wystawić taniej gry, która nie będzie miała nic wspólnego ze steam, ani drm, ani to nie będzie klucz.

W takim razie dlaczego powyższy przykład, BG:EE jest tańsze na GOG skoro utrzymujesz, że Steam wymusza równe ceny?

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2021-07-31 15:56:41
31.07.2021 15:58
21.15
zanonimizowany1339461
9
Senator
Image

Na ilu poza Humble Store?
No na ilu?
Nie, nie podawaj mi przykładów lewych keyshopów.

Tak na humble store, czemu nie podawać keyshopów?
Nie prowadzę kronik na potrzeby PR-u tak jak ty, nie zatrudnia mnie Valve.
Ale tak, wiele gier na GMG już przed premierą ma promocyjną cenę o 10-15% i wychodzi taniej niż na Steam - a są to klucze Steam.

GMG nie jest konkurencją steam, czemu unikasz odpowiedzi? W którym konkurencyjnym sklepie są taniej gry?
Tak jak uprzywilejowany chciał być Epic? :)
Kto tak mówi, ty? NIe pamiętam od kogo ale dostali propozycje albo od googla albo od apple ale ją odrzucili.
Ale pytasz sie go, czy stwierdzasz fakt? No patrz, nikt się nie wyłamał też na Epic, nawet Epicowe eksy mają ceny bazowe takie jak reszta branży, a niby marża taka niska. To w końcu wydawcy są chciwi przez marżę Steam, czy nawet pomimo niej? Przecież wydając eksa na Epic zły Gaben ich za jaja nie trzyma żadnymi klauzulami.
Nigdy nie mówiłem, że wszystkie gry będą tańsze. Dotyczy to bardziej mniejszych deweloperów, takich jak Wolife games.

94% ale brak monopolu no tak :D No ale jak valve powiedział, nikt im tego nie udowodni. No, chyba że będą zeznawać w sądzie :)

W takim razie dlaczego powyższy przykład, BG:EE jest tańsze na GOG skoro utrzymujesz, że Steam wymusza równe ceny?
Cena w PLN jest inna, w $ cena bazowa jest identyczna.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-07-31 16:00:35
31.07.2021 15:58
21.16
zanonimizowany1339461
9
Senator
Image

Tutaj screen z baldurem.

31.07.2021 16:24
21.17
1
zanonimizowany449082
103
Generał

To ja tylko dorzucę tu drobną refleksję:
Gdyby Steam zabraniał wydawcom dystrybucji na innych platformach w niższych cenach, to wszystkie gry, które tą zasadę złamały powinny zostać usunięte ze steam. W tym absolutnie wszystkie darmowki z EGS od czasu jego startu!

Czy tak się stało?
No jakoś nie...

Cześć przedmówców słusznie zauważyło, że przytoczony przez Urumod fragment "regulaminu" (i FAQ?) może odnosić się do okresu blisko premiery.
Czyli Steam jak wymusi unifikacje cen to zły monopol, ale jak EGS całkowicie blokuje dany tytuł na innych launczerach poprzez smarowanie hajsiwem za wyłączność, to jest to zdrowa konkurencja? To raz.
Dwa. W przytoczonym tekście mowa o zablokowaniu wygenerowaniu kluczy przy spełnieniu dwóch warunkow:
- prośba o wygenerowaniu duuużej liczby kluczy
- brak dobrej oferty dla Klientów steam

A wiesz, że w pośrednictwie nieruchomościami działa to dokładnie tak samo?
Jeśli oferta sprzedaży domu występuje w kilku biurach i okazuje się, że w moim biurze Klient ustalił cenę wyższą niz u mojej konkurencji, to dzwonię do Klienta i pytam, czy mam dostosować cenę do konkurencji. Jeśli nie, to mogę z powodzeniem ściągnąć ofertę, bo koszt jej promowania mi się nie zwróci, a dodatkowo w oczach uwaznych Klientów mogę się mienić jako "ten drogi".

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2021-07-31 16:27:07
31.07.2021 16:27
😃
21.18
zanonimizowany1198751
52
Generał

W dalszym ciągu na GOG bez promocji kupisz taniej. A moim zdaniem, gdyby była rzeczywiście jakaś klauzula nakazująca równe ceny na wszystkich platformach, dotyczyła by także regionalizacji. I na tym ową niepoważną z twojej strony dyskusję kończę.

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2021-07-31 16:28:54
31.07.2021 16:51
21.19
zanonimizowany1339461
9
Senator

To ja tylko dorzucę tu drobną refleksję:
Gdyby Steam zabraniał wydawcom dystrybucji na innych platformach w niższych cenach, to wszystkie gry, które tą zasadę złamały powinny zostać usunięte ze steam. W tym absolutnie wszystkie darmowki z EGS od czasu jego startu!

Czemu tak wnioskujesz? Ceny tych gier są takie same tylko przez określony czas można je dodać do konta w ramach promocji. Czasowa promocja, jak valve zapłaci to też będzie przez określony czas za darmo.

Cześć przedmówców słusznie zauważyło, że przytoczony przez Urumod fragment "regulaminu" (i FAQ?) może odnosić się do okresu blisko premiery.
Czyli Steam jak wymusi unifikacje cen to zły monopol, ale jak EGS całkowicie blokuje dany tytuł na innych launczerach poprzez smarowanie hajsiwem za wyłączność, to jest to zdrowa konkurencja? To raz.
Dwa. W przytoczonym tekście mowa o zablokowaniu wygenerowaniu kluczy przy spełnieniu dwóch warunkow:
- prośba o wygenerowaniu duuużej liczby kluczy
- brak dobrej oferty dla Klientów steam

Tytuły ekskluzywne istniały od zawsze, a steam ma ich najwięcej. A wynika to z tego, że miał monopol aktualinie ma dominującą pozycję na rynku ale może się to zmienić. Twórcy zawsze muszą się liczyć ze steamem bo ma największy udział w rynku. Z monopolem praktycznie nie da się konkurować, a tym był steam - 94% rynku. Jedynie można oferować ekskluzywne treści i tańsze gry. Klient na tym nie traci. Dalej nie widzę tańszej gry poza steamem na inny launcher. Brak dobrej oferty w porównaniu z tą jaką otrzymują kliencie spoza steam. BG jest jedynie ceną regionalną. Innym przelicznikiem dolara. Cena bazowa zawsze jest ta sama. Czemu nie ma żadnej gry, która się wyłamuje z tego?
Ważne jest, aby klienci Steam nie otrzymywali gorszej oferty. a zniżki mają być porównywalne.

A wiesz, że w pośrednictwie nieruchomościami działa to dokładnie tak samo?
Jeśli oferta sprzedaży domu występuje w kilku biurach i okazuje się, że w moim biurze Klient ustalił cenę wyższą niz u mojej konkurencji, to dzwonię do Klienta i pytam, czy mam dostosować cenę do konkurencji. Jeśli nie, to mogę z powodzeniem ściągnąć ofertę, bo koszt jej promowania mi się nie zwróci, a dodatkowo w oczach uwaznych Klientów mogę się mienić jako "ten drogi".

Kompletnie nietrafiona analogia. Wszyscy zgodnie wyżej próbujecie zrobić z twórców wolifre kłamców. Tylko dlatego, że chcieli wydać grę gdzie indziej ale taniej. A valve jak zwykle niewinnie stoi i się przygląda. No ale zapewne jak valve kolejny raz dostanie za coś kare to te same osoby będą znowu ich bronić.
But when I asked Valve about this plan, they replied that they would remove Overgrowth from Steam if I allowed it to be sold at a lower price anywhere, even from my own website without Steam keys and without Steam’s DRM.

No ale może mają tą korespondencje i zostanie dopuszczona do sprawy, a valve może zawsze powiedzieć, że twórca źle ich zrozumiał. Zachęcam do przeczytania.
http://blog.wolfire.com/2021/05/Regarding-the-Valve-class-action#disqus_thread

31.07.2021 16:57
Herr Pietrus
😁
21.20
2
Herr Pietrus
224
Ficyt

Tak na humble store, czemu nie podawać keyshopów?

No bo jak sam napisałeś w poście [21.11] "Keyshopy nie są konkurencją dla steam"
A wracając do Epic - czyli mamy jeden sklep oferujący klucze - Humble Store - vs kilka, kilkanaście. :D

Do tego nagle konkurencja marżą nic nie znaczy, no może jacyś indie frajerzy obniżą przez to ceny, ale wiadomo, że duzi nie... ROTFL

Aaa, i jeszcze to:
W którym konkurencyjnym sklepie są taniej gry?
No np. w Uplay są taniej. A nie, czekaj, Ubisoft ZAPEWNE (dowodów nie ma, ale wiadomo, że tak jest) ma fory, Rockstar i Beth też mają fory bo są za duże... No to może być GOG? Zdaje się, że Cyberpunk chodził taniej na GOG niż kiedykolwiek do tej pory był na Steam. Wersja na własny launcher i małą firma z Polski. :D A nie, pewnie dla ciebie to wciąż zbyt duży gracz.
No to może DARMOWE GRY NA EPIC?
No nie, bo to przecież wszystko gry od wielkich wydawców.

No to nie ma, żadnych gier nie ma taniej na Steam poza Steam, bo wszystkie wydają uprzywilejowani na Steam wydawcy. Szach mat, zaorałeś mnie.

Ceny tych gier są takie same tylko przez określony czas można je dodać do konta w ramach promocji.

No ale przecież to twoje złowrogie FAQ dotyczy głównie promocji właśnie, a nie stałych przecen po dwóch latach od premiery. Litości...

Ty naprawdę jesteś zabawny

A, i tak na zakończenie.
Piszesz tak:
Dalej nie widzę tańszej gry poza steamem na inny launcher.

A JEDNOZCEŚNIE PISZESZ TAK:
Nigdy nie mówiłem, że wszystkie gry będą tańsze. Dotyczy to bardziej mniejszych deweloperów, takich jak Wolife games.

TO SKĄD MAJĄ SIĘ BRAĆ TE TANIE GRY NA INNYCH LAUNCHERACH?

Goń się, trollu...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-07-31 17:10:01
31.07.2021 17:03
21.21
1
zanonimizowany1342829
9
Generał

Widzę że forumowa (nowa) klasyka się zdarzyła znów: urumod się ośmiesza w komentarzach.

31.07.2021 17:08
21.22
zanonimizowany1339461
9
Senator

No bo jak sam napisałeś w poście [21.11] "Keyshopy nie są konkurencją dla steam"
A wracając do Epic - czyli mamy jeden sklep - Humble Store - vs kilka, kilkanaście. :D
Nagle konkurencja marżą nic nie znaczy, no może jacyś indie frajerzy obniżą przez to ceny....

Bo nie są. Konkurencją dla steam jest tylko i wyłącznie epic/gog.
btw czyli nawet nie dopuszczasz do siebie takiej myśli, że takie zasady tam panują a więksi wydawcy mają specjalne nda? Potem nagle ludzie są w szoku, że playstation ma jakąś umowę z capcomem. Ale nie tylko oni, to jest po prostu szara codzienność a ty i inni pocieszni ludzie możecie dalej robić ze steam wzór konkurencji z 94% udziałem w rynku. Ciekawe co mówiliście gdy wniesiono pozew dotyczący plagiatu kontrolera. Przypuszczam, że też steam był od razu tym niewinnym a sam pozew to raczej atakują popularną, zintegrowaną usługę, którą konsumenci cenią na konkurencyjnym rynku
Przecież ceny tych produktów są takie same? A i przykład tych twórców, którzy też zostali oskarżeni, całkiem dobry :D W jakiej bazowej cenie jest cyberpunk w sklepie gog a w sklepie steam?
Piszesz tak:
Dalej nie widzę tańszej gry poza steamem na inny launcher.

A JEDNOZCEŚNIE PISZESZ TAK:
Nigdy nie mówiłem, że wszystkie gry będą tańsze. Dotyczy to bardziej mniejszych deweloperów, takich jak Wolife games.

TO SKĄD MAJĄ SIĘ BRAĆ TE TANIE GRY NA INNYCH LAUNCHERACH?

Goń się, trollu....
Ale czego gościu nie rozumiesz? Nie pisałem, że każda gra miałaby być tańsza w innym sklepie (jak gog/epic). Niektóre gry, zwykle te mniejsze. Małe gry to 38% przychodu steam. 94% rynku a ci, że nie było monopolu bo gmg sprzedaje klucze na steam XDXD

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-07-31 17:18:46
31.07.2021 17:33
Herr Pietrus
😂
21.23
2
Herr Pietrus
224
Ficyt

Czyli taniej nie będzie, ale nie będzie mitycznego zakazu sprzedawania taniej, na który brak dowodów, poza g...o pozwem jakiegoś fantasty pieniacza
Tak wiele musi się zmienić, żeby wszystko zostało po staremu!

31.07.2021 18:01
21.24
zanonimizowany1339461
9
Senator

Czyli taniej nie będzie, ale nie będzie mitycznego zakazu sprzedawania taniej, na który brak dowodów, poza g...o pozwem jakiegoś fantasty pieniacza
Tak wiele musi się zmienić, żeby wszystko zostało po staremu!

Nie wszystko będzie taniej, ale będą wtedy przynajmniej twórcy mogli wydać grę taniej. Tak jak pisałem, te mniejsze gry to 38% przychodu valve. Tyle lat valve miał monopol, przynajmniej obecnie ma jakąś konkurencję. Każda konkurencja przy valve i ich metodach ma bariery wejścia, bo jak inaczej nazwać to, że nie mogą konkurować cenami? No ale niech tak będzie, jest to mityczny zakaz, plagiat przez lata też był mityczny. A apple i google nie ma monopolu/duopolu. Na szczęście więcej osób to zauważa, między innymi elon musk. Nawet niektórzy członkowie zarządu apple stwierdzili, że zawsze 30% marża się nie utrzyma i woleliby sami ją obniżyć niż zostać do tego zmuszeni.

31.07.2021 18:02
21.25
zanonimizowany449082
103
Generał

Urumod

Dalej nie widzę tańszej gry poza steamem na inny launcher.
Ponownie - wszystkie wydane przez EGS darmówki były dostępne taniej niż na Steam w chwili rozdawnictwa.
Z aktualnych:
Cyberpunk 2077 - 133 EGS vs. 199 Steam
Mafia III - 71,49 GOG vs. 124 Steam
AC Oddysey - 62,47 UPlay vs. 249 Steam

Dalej nie szukam, bo jest tego zbyt dużo...

Ważne jest, aby klienci Steam nie otrzymywali gorszej oferty. a zniżki mają być porównywalne.
Patrz wyżej

Kompletnie nietrafiona analogia.
A dlaczego? Uargumentujesz?
Bo tak mi się wydaję, że to nie Steam ustala ceny produktów, tylko ich wydawca, więc jeśli w jednym skepie gra kosztuje 99zł, a na steam 199zł i wydawca nie chce obniżyć ceny na Steam, to nie widze powodów, aby taką ofertę promować. Niech se będzie, dopóki klucze się nie skończą, a jak się skończą, to gra outuje z oferty, jednocześnie nie spełniłbym prośby wydawcy o wygenerowanie nowych kluczy, bo niby dlaczego miałbym?
Zatem analogia jest w 100% trafna!

A ta twoja mityczna "CENA BAZOWA" to tylko taki numerek ustalany przez Wydawcę, żeby było co przekreślić i wstawić "-20%"
Niezależnie od branży, rodzaju produktu czy sklepu, to wydawca/producent ustala domyślną cenę, a sklepy prześcigają się w PROMOCJACH. Ba! Dochodzi przecież nagminnie do sytuacji, w których celowo zawyża się cenę przed promocją, żeby potem z dumą wkleić hasło "-80%" (bo tak działa psychologia), a następnie wrócić do ceny sprzed przedpromocyhnej podwyżki.
Także "Cena Bazowa" to jeden z najgłupszych argumentów, jakie tutaj spod Twoich palców wyszły...

Bo nie są. Konkurencją dla steam jest tylko i wyłącznie epic/gog.
UPlay, MSstore, Origin, Bethestda Launcher, Battlenet - to wszystko sklepy/Launchery, które posiadają autorskie systemy kluczy.

Steam z 94% udziałem w rynku.
Chyba w 2015 roku... Daj linka do źródła z aktualnymi danymi, bo ostatnie co znalazłem, to przechwałki Tima z 2020 że mają już 15% rynku...
Ciekaw jestem jak to wygląda dzisiaj.

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2021-07-31 18:07:49
31.07.2021 18:32
21.26
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ponownie - wszystkie wydane przez EGS darmówki były dostępne taniej niż na Steam w chwili rozdawnictwa.
Z aktualnych:
Cyberpunk 2077 - 133 EGS vs. 199 Steam
Mafia III - 71,49 GOG vs. 124 Steam
AC Oddysey - 62,47 UPlay vs. 249 Steam

Dalej nie szukam, bo jest tego zbyt dużo...

Ale ty serio porównujesz cenę na promocji do ceny bez promocji? XD

Patrz wyżej

No dokładnie, mają otrzymywać takie same ceny, promocje. A to co wyżej podałeś nie dotyczy kluczy tylko ceny w tych sklepach...

A dlaczego? Uargumentujesz?

Bo tak mi się wydaję, że to nie Steam ustala ceny produktów, tylko ich wydawca, więc jeśli w jednym skepie gra kosztuje 99zł, a na steam 199zł i wydawca nie chce obniżyć ceny na Steam, to nie widze powodów, aby taką ofertę promować. Niech se będzie, dopóki klucze się nie skończą, a jak się skończą, to gra outuje z oferty, jednocześnie nie spełniłbym prośby wydawcy o wygenerowanie nowych kluczy, bo niby dlaczego miałbym?
Zatem analogia jest w 100% trafna!

Jeżeli piszesz o cenach kluczy to tak jak pisałem, sprzedawcy kluczy nie są konkurencją dla steam. Więc, kluczy taniej sprzedawać nie mogą bo zostanie usunięta/nie będzie więcej wygenerowanych kluczy. Jeżeli to bierzesz za pewnik i normalną zdrową praktykę to czemu tak ciężko uwierzyć, że podobnie ma się sprawa ze sprzedażą gier przez steam i inny launcher, który jest konkurencją dla steam? Dlaczego steam ma promować grę, która jest o wiele taniej na innej platformie? Dlatego im się to nie podoba i mogą powiedzieć i dyktować twórcom warunki bo to oni dominują więc, albo ta sama cena albo idź tylko do konkurencji. Twórca nie ma wyjścia i musi dać taką samą cenę. Twórca boi się tego, że zostanie zbanowany dlatego sprzedaje po tej samej cenie. Monopol dalej utrzymany, marża dalej wysoka. Z całą pewnością będą też uprzywilejowani twórcy, którzy będą mieli więcej możliwości. Zupełnie tak jak jest np. na app storze.

A ta twoja mityczna "CENA BAZOWA" to tylko taki numerek ustalany przez Wydawcę, żeby było co przekreślić i wstawić "-20%"
Niezależnie od branży, rodzaju produktu czy sklepu, to wydawca/producent ustala domyślną cenę, a sklepy prześcigają się w PROMOCJACH. Ba! Dochodzi przecież nagminnie do sytuacji, w których celowo zawyża się cenę przed promocją, żeby potem z dumą wkleić hasło "-80%" (bo tak działa psychologia), a następnie wrócić do ceny sprzed przedpromocyhnej podwyżki.
Także "Cena Bazowa" to jeden z najgłupszych argumentów, jakie tutaj spod Twoich palców wyszły...

Nie jest to żadna mityczna cena. Tylko cena podstawowa. Każda platforma ma taką cenę i każda platforma ma te same promocje tylko w różnym czasie. Ponownie mówisz zapewne o produkcie fizycznym. Jak wyżej widziałeś cenę BG, cena bazowa w PLN na steam i gog jest inna, a zniżka ta sama. Więc po tej samej zniżce BG na steamie kosztowało 10 zł a na gogu 5 zł. Zniżka 85%. No ale jak cena bazowa jest "mityczna" to winszuje podejścia.

UPlay, MSstore, Origin, Bethestda Launcher, Battlenet - to wszystko sklepy/Launchery, które posiadają autorskie systemy kluczy.
No spoko, no i? Sklep z kluczami steam nie jest konkurencją dla steam. Dla steam konkurencją są epic i ewentualnie gog, reszta sprzedaje przede wszystkim swoje produkcję. Dalej steam jest tym, który ma najwięcej ekskluzywnych treści.

Chyba w 2015 roku... Daj linka do źródła z aktualnymi danymi, bo ostatnie co znalazłem, to przechwałki Tima z 2020 że mają już 15% rynku...
Ciekaw jestem jak to wygląda dzisiaj.

W 2018, ale i tak wtedy gdy mieli 94% to mówiono tutaj, że steam nie ma żadnego monopolu. Sam fakt, że miał 94% rynku świadczy o tym, że jest monopolistą. I możliwość generowania kluczy ich trochę pewnie wybroniła.
https://app.box.com/s/6b9wmjvr582c95uzma1136exumk6p989/file/839618320097

31.07.2021 19:07
kęsik
📄
21.27
1
kęsik
148
Legend

Steam nigdy nie miał monopolu, jeżeli twierdzisz inaczej to jesteś po prostu w błędzie i dyskusja z tobą nie ma sensu bo nie rozumiesz podstawowych pojęć i/lub nie masz w tej "dyskusji" żadnych argumentów poza teoriami i domysłami. Wypluwanie w kółko wielokrotnie obalanych bzdur to nie dyskusja tylko trolling i spam. EGS to umierający sklep będący cały czas podłączony pod system podtrzymywania życia i twój bełkot tego nie jest w stanie zmienić. Gry tam się nie sprzedają (z fali 1 gier na wyłączność maks 2 gry coś zarobiły) więc jeżeli zależy ci na dobrobycie twórców to powinieneś przestać im szkodzić promując platformę na której nie zarabiają. Twórcy to widzą więc nawet ci którzy w 2019 roku byli pro Epic jakimś dziwnym trafem obecnie nie są zainteresowani wydawaniem tam gier na wyłączność bo wiedzą już ze to nie ma sensu. Epic mógłby być ciekawą konkurencją na rynku PC gdyby wykorzystali swoje zasoby we właściwy sposób, ale niestety podszedł do tego od tyłka strony wybierając najgorszą możliwą dla siebie (i rynku) strategię która jak widać się nie opłaciła.

31.07.2021 19:28
21.28
2
zanonimizowany449082
103
Generał

Urumod

Ale ty serio porównujesz cenę na promocji do ceny bez promocji? XD
Człowieku! Istnieje tylko AKTUALNA CENA, nie ma czegoś takiego jak "Cena Promocyjna"
To szokujące, że w 21 wieku ludzie wciąż łapią się na te marketingowe, puste slogany, jakieś przeceny i promocje...
Z drugiej strony jestem za to wdzięczny, bo z tego żyję :P
Prawda jest taka, że jeśli produkt A kosztuje na codzień X zł i pojawia się na "promocji" w cenie X-20%, to znaczy, że cena promocyjna wciąż przynosi zysk zarówno Producentowi jak i sklepowi.
Sprzedaż "pod wodą" to wielka rzadkość i dotyczy raczej końcówek serii i starych produktów, którym kończy się termin przydatności/gwarancji.

No dokładnie, mają otrzymywać takie same ceny, promocje. A to co wyżej podałeś nie dotyczy kluczy tylko ceny w tych sklepach...
Chyba pora abyś nam wszystkim wytłumaczył, czym równi się wg. Ciebie "cena klucza" od "ceny gry" w kontekście zakupów w sklepie cyfrowym, bo mam wrażenie, że rozmawiamy różnymi językami.

Jeżeli piszesz o cenach kluczy to tak jak pisałem, sprzedawcy kluczy nie są konkurencją dla steam.
Tylko ja słowem nie wspomniałem keyshopów, tylko sklepy cyfrowe.

Jeżeli to bierzesz za pewnik i normalną zdrową praktykę to czemu tak ciężko uwierzyć, że podobnie ma się sprawa ze sprzedażą gier przez steam i inny launcher
Choćby dlatego, że nigdy się z tym nie spotkałem. Codziennie setki gier są tańsze w innych sklepach cyfrowych niż na Steam i jakoś z oferty Grubego nie znikają...

Dlaczego steam ma promować grę, która jest o wiele taniej na innej platformie?
No właśnie nie wiem dlaczego... Ale jakoś wciąż to robią

albo ta sama cena albo idź tylko do konkurencji.
A wiesz, że obecność konkurencji, do której Klienci mają swobodny dostęp to zaprzeczenie monopolu? :P

Z całą pewnością będą też uprzywilejowani twórcy, którzy będą mieli więcej możliwości.
Powtarzasz ten frazes już od dłuższego czasu. Chciałbym mieć taką pewność jak Ty. Podziel się źródłem tej pewności!

Nie jest to żadna mityczna cena. Tylko cena podstawowa. Każda platforma ma taką cenę i każda platforma ma te same promocje tylko w różnym czasie. Ponownie mówisz zapewne o produkcie fizycznym. Jak wyżej widziałeś cenę BG, cena bazowa w PLN na steam i gog jest inna, a zniżka ta sama. Więc po tej samej zniżce BG na steamie kosztowało 10 zł a na gogu 5 zł. Zniżka 85%. No ale jak cena bazowa jest "mityczna" to winszuje podejścia.
OK :D
Czyli - cena bazowa musi być ta sama i obniżki/promocje muszą być takie same, tak?
Dlatego taki CP77 ma na EGS i Steam taką samą cenę bazową, ale różne promocję dlatego na EGS jest finalnie tańsza, jednocześnie, BG na Steam i GOG ma różne ceny bazowe, ale takie same promocje, czego efektem są różne ceny finalne...
Hmmm... No tak. To potwierdza, że ceny bazowe i promocje muszą być takie same jak na Steam!

Sklep z kluczami steam nie jest konkurencją dla steam.
Ponownie - słowem nie wspomniałem keyshopów, tylko sklepy cyfrowe. A to czy ich oferta jest bogata, czy nie nia ma znaczenia. Sklep to Sklep.

W 2018, ale i tak wtedy gdy mieli 94%
Stary! W tym samym dokumncie, NA TEJ SAMEJ RYCINIE masz wykres z 2019 i udział Steam wynosił 86%. Powoływanie się na 94% to bezczelna manipulacja danymi, już nawet pomijając fakt, że oba te wykresy są nieaktualne, oraz pomijając, że to jakieś wewnętrzne pisemko Epica do zaprezentowania smutnym Panom w garniturach.

Wbij sobie w końcu do głowy, że 30% marży na Steam to opłata za dostęp do największej bazy graczy, za infrastrukturę sieciową, za czytelny sklep.
Jak musze oddać auto do mechanika, to nie jadę do Garażu Janusza, tylko tam, gdzie wiem, że dostępne jest bogate zaplecze narzędziowe, części wysokiej jakości i fachowcy z którymi dobrze się dogaduję. Zostawiam swoje pieniądze tam, gdzie wiem, że to dobra inwestycja nawet jeśli u Janusza zapłaciłbym mniej.

P.S.
Widzę, że Rycerze Epica zaczęli się zbierać, bo sypią się łapki w dół :P

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2021-07-31 19:36:08
31.07.2021 19:37
21.29
zanonimizowany1339461
9
Senator

Steam nigdy nie miał monopolu, jeżeli twierdzisz inaczej to jesteś po prostu w błędzie i dyskusja z tobą nie ma sensu bo nie rozumiesz podstawowych pojęć i/lub nie masz w tej "dyskusji" żadnych argumentów poza teoriami i domysłami. Wypluwanie w kółko wielokrotnie obalanych bzdur to nie dyskusja tylko trolling i spam. EGS to umierający sklep będący cały czas podłączony pod system podtrzymywania życia i twój bełkot tego nie jest w stanie zmienić. Gry tam się nie sprzedają (z fali 1 gier na wyłączność maks 2 gry coś zarobiły) więc jeżeli zależy ci na dobrobycie twórców to powinieneś przestać im szkodzić promując platformę na której nie zarabiają. Twórcy to widzą więc nawet ci którzy w 2019 roku byli pro Epic jakimś dziwnym trafem obecnie nie są zainteresowani wydawaniem tam gier na wyłączność bo wiedzą już ze to nie ma sensu. Epic mógłby być ciekawą konkurencją na rynku PC gdyby wykorzystali swoje zasoby we właściwy sposób, ale niestety podszedł do tego od tyłka strony wybierając najgorszą możliwą dla siebie (i rynku) strategię która jak widać się nie opłaciła.

W 2018 miał 94% rynku, ea i uplay nie były konkurencją bo sprzedawały głównie swoje gry, które i tak były dostępne też na steamie. W historii stanów zjednoczyonych były firmy, które były uznawane za monopol a miały udział w rynku jeszcze mniejszy niż steam w 2018. EGS jest dalej na etapie inwestycja i cały czas się rozwija. Największy problem epica jest taki, że cały czas na steam wchodzi więcej eksów. Były dość mocne premiery w tym roku ale ominęły epica. Rozumiem, że gdy epic w twojej pociesznej teorii umrze to steam znowu "nie będzie miał monopolu"? :D Bez epica na rynku, steam ma absolutny monopol. Jednak epic dalej będzie się rozwijał i dywersyfikował swoje przychody. Staje się coraz więcej wart i stale inwestuje. W 2019 roku 90% przyochodów pochodziły z tytułów ekskluzywnych. B3 około 100 mln$. W 2020 roku mieli mniej dużych eksów a i tak mieli lepszy wynik niż w 2019. Więc o żadnym umieraniu nie ma mowy. Znowu ten twój pocieszny argument, wpadłeś może na to, że epic nie chodzi do każdego i nie bierze wszystkich gier. Masz w ogóle jakieś informacje, że byli u tych twórców z sakwą szekli? Kęsik, nie ma innej drogi by walczyć z monopolem niż to co robi epic. Mógłby zrobić najlepszy launcher we wszechświecie ale i tak więcej zyskają na eksach i darmowych grach. To eksy sprzedają switcha i ps a nie to, że mają świetne menu... Ty wiesz w ogóle czym jest inwestycja czy tak niezbyt? :D

31.07.2021 20:02
21.30
2
zanonimizowany1342829
9
Generał

Ty wiesz w ogóle czym jest inwestycja czy tak niezbyt? :D
Sweeney chyba też nie wie, bo jak na razie to egs przynosi straty.

31.07.2021 20:16
21.31
3
noobmer
41
Generał

Urumod No tak, dokument od epica czyli papka nie warta czytania. Steam nie ma 94% tylko od dłuższego czasu zadowala sie ~70% rynku. Tak dużo ale steam sobie na to zapracował.

31.07.2021 20:22
21.32
2
zanonimizowany1342829
9
Generał

Tak dużo ale steam sobie na to zapracował.
To jest coś czego pieniacze egsowi nie pojmują: steam istnieje bardzo długo, i tą silną pozycję sobie przez ten czas wypracował. Co, mają teraz przepraszać za to, czy co?

31.07.2021 20:49
21.33
zanonimizowany1339461
9
Senator

Sweeney chyba też nie wie, bo jak na razie to egs przynosi straty.
To dajesz definicje steamowca. Czym jest inwestycja? To co ty nazywasz stratą jest właśnie inwestycją. Poniesiony koszt by w przyszłości osiągnąć pewien zysk.

No tak, dokument od epica czyli papka nie warta czytania. Steam nie ma 94% tylko od dłuższego czasu zadowala sie ~70% rynku. Tak dużo ale steam sobie na to zapracował.
No są to materiały dowodowe z sądu. Tak, steam nie ma obecnie 94%. Miał W 2018 roku ale po wejściu potężnej konkurencji, stracił troszkę rynku. Epic również zapracował, dlatego ma obecnie dochodowe gry usługi, fenomenalny silnik, które jest coraz bardziej popularny, rozwijanie go na potrzeby filmów, seriali, sztuki czy programów telewizyjnych. No i ma oczywiście sklep na pc a potem sklep na androida. Tylko, że epic wchodził na rynek, na którym panował monopol (steam 94% rynku w 2018 roku), wiec miał dużo większe bariery wejścia niż miał steam.

31.07.2021 21:30
Herr Pietrus
😂
21.34
2
Herr Pietrus
224
Ficyt

DzaQ - Daj spokój, przecież ten troll sam już nie wie o czym pisze, wszystko mu się pier...i. Podasz mu cenę bazową, to pisze, że to nie jest cena promocyjna, podasz mu promocyjną, pisze, że nie bazowa, a potem pisze, że wszystkie muszą być równe, więc to, że nie są równe potwierdza, że muszą być równe :D
Podasz mu przykłady gier z launcherów wydawców, to mu nie pasuje, bo wydawcy za duzi, podasz mu ceny klucza, to pisze coś o tym, że klucze się nie liczą, chociaż ograniczenia Steam rzekomo dotyczą kluczy.
Pisze, ze monopol Steam zamraża ceny, a jak go pytasz, dlaczego na Epicu nie są tańsze nawet te gry, których nie ma na Steam, to pisze, że przecież jego zdaniem żaden większy wydawca cen nie obniży, niezależnie od marży i zapisów w umowach.

post wyedytowany przez Admina 2021-08-01 01:24:47
31.07.2021 21:54
21.35
zanonimizowany1339461
9
Senator

DzaQ - Daj spokój, przecież ten troll sam już nie wie o czym pisze, wszystko mu się pier...i. Podasz mu cenę bazową, to pisze, że to nie jest cena promocyjna, podasz mu promocyjną, pisze, że nie bazowa, a potem pisze, że wszystkie muszą być równe, więc to, że nie są równe potwierdza, że muszą być równe :D
Podasz mu przykłady gier z launcherów wydawców, to mu nie pasuje, bo wydawcy za duzi, podasz mu ceny klucza, to pisze coś o tym, że klucze się nie liczą, chociaż ograniczenia Steam rzekomo dotyczą kluczy.
Pisze, ze monopol Steam zamraża ceny, a jak go pytasz, dlaczego na Epicu nie są tańsze nawet te gry, których nie ma na Steam, to pisze, że przecież jego zdaniem żaden większy wydawca cen nie obniży, niezależnie od marży i zapisów w umowach.

Nie masz racji pjeter. Cały czas piszę o tym samym. O cenie bazowej na steamie/epicu/gogu nie w sklepach cyfrowych firm trzecich. Ceny bazowe są takie same i ceny po promocji też są takie same. Jedynie jak w przypadku BG ceną w pln ma lepszy przelicznik. Dlatego cena bazowa jest mniejsza a co za tym idzie cena po promocji też jest mniejsza. Proszę nie kłam. Nigdny nie pisałem, że każdy deweloper na to by poszedł, ale jak widzisz wolfire games chciałby natomiast twórcy world war z sami powiedzieli, że obniżyli cenę gry ponieważ na epicu jest mniejsza marża.

Widać po tobie jak to steam jest dla ciebie święty i nie dopuszczasz do siebie w ogóle myśli, że takie praktyki może stosować. Tym bardziej jak ci już tutaj pisałem jak to wyglądało w przypadku apple. Też mówiłem, że są uprzywilejowani twórcy no ale tutaj "znawcy" tacy jak ty mówili, że tak nie jest. Przyszła rozprawa, przyszły dowody no i miałem rację. Apple ma uprzywilejowanych twórców a tim cook kłamał w kongresie.

post wyedytowany przez Admina 2021-08-01 01:25:17
31.07.2021 22:05
21.36
2
zanonimizowany1342829
9
Generał

To dajesz definicje steamowca. Czym jest inwestycja? To co ty nazywasz stratą jest właśnie inwestycją. Poniesiony koszt by w przyszłości osiągnąć pewien zysk.
Tak tak, na pewno osiągną zysk. Ale ok. A co do definicji, to ty dajesz definicję, trolla, bo ludzie ci piszą że te wymysły o tym że nie można sprzedawać gry taniej poza steamem są bzdurne, dostałeś konkretne przykłady, a i tak brniesz w to że steam czegoś zabrania.

31.07.2021 22:09
21.37
zanonimizowany1339461
9
Senator

Tak tak, na pewno osiągną zysk. Ale ok. A co do definicji, to ty dajesz definicję, trolla, bo ludzie ci piszą że te wymysły o tym że nie można sprzedawać gry taniej poza steamem są bzdurne, dostałeś konkretne przykłady, a i tak brniesz w to że steam czegoś zabrania.
A czemu mają nie osiągnąć zysku? Uwaga podaje definicje trolla. Troll to: przypominający wyglądem człowieka stwór ze skandynawskich wierzeń ludowych. Więc tak na moje oko to cały ty ;) Kolejny raz pytam, podaj przykład gry, która ma cenę bazową na gogu/epicu niższą niż na steam, i nie klucz. Grę bezpośrednio u goga/epica. Oczywiście przelicznik w BG jest lepszy ale cena w dolarach, czyli bazowa jest taka sama.

31.07.2021 22:28
😂
21.38
zanonimizowany1198751
52
Generał

Oczywiście przelicznik w BG jest lepszy ale cena w dolarach, czyli bazowa jest taka sama.

No to ja nie wiem jaki przelicznik by musieli stosować, skoro BG na GOG jest 2x tańszy niż na Steam.

01.08.2021 10:52
21.39
1
zanonimizowany1342829
9
Generał

Kolejny raz pytam, podaj przykład gry, która ma cenę bazową na gogu/epicu niższą niż na steam, i nie klucz. Grę bezpośrednio u goga/epica. Oczywiście przelicznik w BG jest lepszy ale cena w dolarach, czyli bazowa jest taka sama.
Dostałeś już taki przykład. Czego jeszcze oczekujesz? Oficjalnego oświadczenia valve?
A czemu mają nie osiągnąć zysku?
Bo mało kto będzie tam kupował, w porównaniu do steama.

01.08.2021 12:18
21.40
zanonimizowany449082
103
Generał

Urumod

Wytłumacz mi proszę:

1. Dlaczego "cena bazowa" jest dla Ciebie taka ważna? Bo dla mnie, konsumenta, liczy się tylko i wyłącznie ostateczna wartość zakupu.

2. Czym różni się cena klucza od ceny gry?

3. Pokaż mi uprzywilejowanych twórców na Steam. Na czym polega ich przewaga?

31.07.2021 12:58
kęsik
😢
22
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Nie tu.

post wyedytowany przez kęsik 2021-07-31 12:59:18
31.07.2021 20:00
23
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1342829
9
Generał

Widzę, że Rycerze Epica zaczęli się zbierać, bo sypią się łapki w dół :P
To jest ciekawe, bo widziałem że niektóre komentarze miały po 5 punktów, teraz mają mniej, ciekawe czy to nie jakaś lewa akcja z multikontami.

31.07.2021 20:50
😂
23.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ciekawe, że gdy parowi rycerze dawali łapki w górę innym parowym rycerzom to było wszystko ok, i normalna sytuacja, ale domysły pojawiły się w momencie gdy dostali łapkę w dół, hmm.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-07-31 20:59:38
31.07.2021 22:06
23.2
1
zanonimizowany1342829
9
Generał

Ciekawe, że gdy parowi rycerze dawali łapki w górę innym parowym rycerzom to było wszystko ok, i normalna sytuacja, ale domysły pojawiły się w momencie gdy dostali łapkę w dół, hmm.
To nie jest jedna łapka w dół, te komentarze zostały zaminusowane mocno. Jakby to była jedna, dwie łapki w dół to by to nie wzbudziło podejrzeń.

31.07.2021 22:13
23.3
zanonimizowany1339461
9
Senator

To sprawa dla Kolombo. Coś jesteś podejrzliwy ale w innych kwestiach już tak średnio, hmm.

01.08.2021 10:50
23.4
zanonimizowany1342829
9
Generał

Coś jesteś podejrzliwy ale w innych kwestiach już tak średnio, hmm.
Fajnie że mieszasz inne tematy do wątku o steamie. Już pomijając to że piszesz bzdury i o tym, i o tamtym.
To sprawa dla Kolombo.
Zabawne. A tak serio, to sprawa dla administracji forum, bo manipulowanie "łapkami" jest faktem na tym forum. Czy to tu, czy to przy newsach.

31.07.2021 22:01
24
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1361555
2
Konsul

30% to złodziejstwo.

31.07.2021 22:07
24.1
4
zanonimizowany1342829
9
Generał

No tak, bo utrzymywanie steama to darmowe jest.

31.07.2021 22:10
24.2
zanonimizowany1339461
9
Senator
Image

Też tak uważam, nawet Elon Musk to uważa.
No tak, bo utrzymywanie steama to darmowe jest.
To ile kosztuje to mityczne utrzymanie steama? Żeby kurde oni nie robili więcej funkcji bo zaraz będą brać 50%. Ale spokojnie, idą młode wilki i zmieniają standardy. Najpierw dzięki działaniom Epic Games google i apple obniżają marże do 15% dla firm zarabiających do 1mln $. Dla porównania Epic Games za silnik nie pobiera kompletnie nic do 1 mln$ a potem pobiera jedynie 5%. Silnik nad którym pracuje jakieś tysiąc osób, który cały czas jest doskonalony i wzbogacany. Oraz, dzięki Epic Games microsoft będzie pobierał mniejszą marże na PC.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-07-31 22:17:28
31.07.2021 23:01
24.3
4
noobmer
41
Generał

Urumod A ten nadal swoje, Tim sa pisał ze z ich 12% dla niego zostaje 4% czyli niewiele, bardzo niewiele tym bardziej ze jego sklep jest biedny to i nie ma tam czego utrzymywać w porównaniu do steama. Steam z tych 30% utrzymuje ,,darmowe" zewnętrzne klucze które trzeba ,,obsłużyć" na przykład. Epic poza tym np w płątnosci PSC narzuca opłaty NA KUPUJĄCEGO (tak słyszałem takze tutaj nie bede sie upierać na siłe) gdzie steam bierze owe na siebie. Jeszcze jest forum, wasztat które też pochłaniają jakąś tam moc na serwerach które trzeba opłacić.

Pewnie i tak zbyjesz moje argumenty jakaś papką o słuszności epica

Lolek1990 Co mają powiedzieć wydawcy w przypadku sony albo xboxa (15% przypada tylko w sklepie na PC, xbox nadal będzie mieć 30%) albo nintendo? Steam na ich tle nie wypada wcale gorzej tym bardziej ze u niego marża z czasem spada do 20%. Timowi łatwo dać 12% bo trzepie gruby szmal na Fortnite. Pogadamy jak nie bedzie tyle zarabiać na owej grze

post wyedytowany przez noobmer 2021-07-31 23:06:20
01.08.2021 10:48
24.4
1
zanonimizowany1342829
9
Generał

To ile kosztuje to mityczne utrzymanie steama? Żeby kurde oni nie robili więcej funkcji bo zaraz będą brać 50%. Ale spokojnie, idą młode wilki i zmieniają standardy.
Jak na razie to nic nie zmieniły te młode wilki. Co do utrzymania steama: chyba logiczne że sklep z tyloma funkcjami kosztuje. Jak wygląda sklep który pobiera niższą marżę to widać po epicu i pecetowym sklepie microsoftu.

31.07.2021 23:14
SpookyYuuki
25
odpowiedz
1 odpowiedź
SpookyYuuki
54
Generał

Steam praktycznie nie ma konkurencji dlatego robi co chcę. A jaki my mamy wybór? To nie są przykładowo sklepy ze spodniami jeans. Nie stać mnie na Lee albo Levi's to idę do Big Star albo czegoś innego bo tam też są fajne. Tutaj nie masz wyjścia. Steam jest najlepszy jeśli chodzi o funkcjonalność i ilość tytułów dlatego większość osób wybiera steam. Oczywiście można mówić że nikt nas nie zmusza do kupowania gier na steamie. Z tym że większość gier znajdziemy tylko tam, na steamie. Wymyślili sobie steama, producenci uznali że właśnie tam będą dystrybuować swoje tytuły a my co? Nic. Będziemy kupować na steamie bo producenci tam sobie siedzą i sprzedają swoje gry. A steam sobie pobiera od nich 30% mimo że mógłby 15% i nic strasznego by się nie stało. Gry by mogły stanieć ale to tylko przypuszczenia. Żadna korporacja nie obniży niczego jeśli nie przyniesie to zysku na przyszłość. A więc jesteśmy w takiej sytuacji że producenci płaczą bo chcą być mniej obdzierani, deweloperzy płaczą (ale ten płacz jest już bardziej uzasadniony bo to twórcy gry), steam nie płacze bo on rządzi i gracze płaczą bo gry są drogie mimo że pewien monopolista mógłby wpłynąć na ceny gier przez co mogłoby to doprowadzić do większej ich sprzedaży ale tego nie zrobi. I tak w koło Macieju. A piraci se siedzą i się śmieją ze wszystkich. Tyle w temacie. Biznes to biznes. Nikt nie odpuści. Stratni są oczywiście ci na samym dole - gracze. Nie ma niewinnych. Steam rządzi twardą ręką i nie odpuszcza, twórcy i producenci gier wydają gry po chorych cenach jak 300 i więcej za nowe gry i nikt nie odpuszcza. Nam każe się płacić za grę, odbiera się nam prawa do gry bo to jest własność Steama i dlaczego mamy mieć jakieś prawo do czegoś co kupujemy? Kupujemy usługę - grę. Dostęp do gry na platformie steam. Dobrze że łaskawy i wspaniałomyślny steam nie każe nam klękać i radować się z przywileju posiadania dostępu do konta steam. Potrzebna jest konkurencja i to porządna. Epic nie jest konkurencją tak jak i reszta. Potrzebujemy drugiego giganta tak jak w procesorach i kartach graficznych.

post wyedytowany przez SpookyYuuki 2021-07-31 23:21:09
31.07.2021 23:44
25.1
4
noobmer
41
Generał

Niby by mógł pobierać15 ale to jest tak że jest za duzy zeby pobierać takie małe opłaty. Tymbardziej ze z tego inwestują w inne rzeczy jak teraz w steam decka, z 15% nie mieliby kasy na eksperymenty.
Co do cen, mozę niech popłaczą nad cenami gier na nkonsole co dzieki SONY poleca do 340zł. Jak zwykle szukać winnego tam gdzie go nie ma. Za chwile beda i na PC gry na premiere za 340złi zwalicie wine na steama?

Wiesz co, steam mógłby za sprawa swojej dominacji pozbyć sie dawno zewnętrznych kluczy zeby zmaksymalizować zyski poprzez wymóg kupowania gier tylko u siebie w sklepie a jakos tego nie zrobił, ba ubisoft jest blizej tego, epic. W ich przypadku an takim HB trzeba łączyć konta a nie ze dostaniesz klucz.

post wyedytowany przez noobmer 2021-07-31 23:51:16
Wiadomość Valve odpowiedziało na pozew Wolfire Games o monopolistyczne praktyki na Steamie