Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Path of Exile #24: EXPEDITION // Start: 23.07.2021 //

15.07.2021 21:49
aope
👍
1
aope
160
Corporate Occult
Wideo

Path of Exile #24: EXPEDITION // Start: 23.07.2021 //

Liga i informacje: https://www.pathofexile.com/expedition
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=TE5iklo6AkA

Oficjalne Wiki: https://pathofexile.gamepedia.com/Path_of_Exile_Wiki

Planowanie buildu:

- PathOfBuilding fork by LocalIdentity: https://github.com/PathOfBuildingCommunity/PathOfBuilding/releases
- Path of Building Web: https://pob.party/

Waluta, handel i loot:

- Oficjalna strona bazaru: https://www.pathofexile.com/trade
- Poe Ninja (aktualne ceny przedmiotów, przeliczniki, wszystko co potrzebne): https://poe.ninja/
- Awakened PoeTrade (wycena przedmiotów etc., korzystając z oficjalnej strony): https://github.com/SnosMe/awakened-poe-trade
- Neversink''''s ItemFilter (najpopularniejszy lootfilter dla PoE): https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases/
- Better Tradin (rozszerzenie Chrome): https://chrome.google.com/webstore/detail/better-pathofexile-tradin/fhlinfpmdlijegjlpgedcmglkakaghnk
- Craft of Exile (planowanie craftu, wyliczenia): https://www.craftofexile.com/

Inne przydatne:

- PoEDB (skrabnica wiedzy na temat affiksów/kraftu): https://poedb.tw/us/
- FilterBlade (stwórz swój własny lootfilter): https://www.filterblade.xyz/
- FilterBlast (dopasuj istniejący lootfilter do swoich potrzeb): https://filterblast.xyz/
- Acquisition (handel bez premium tabów): https://github.com/xyzz/acquisition/
- Currency Cop (obliczanie wartości posiadanych w zakładkach dóbr): https://github.com/currency-cop/currency-cop
- Exilence (śledzenie aktualnego przychodu w czasie + wiele innych przydatnych funkcji): https://github.com/viktorgullmark/exilence

Levelowanie:

- PoE Lab (aktualny układ labiryntu): https://www.poelab.com/
- Lab Compass (kompas pozwalający zaplanować podróż po labiryncie): https://www.poelab.com/lab-compass/
- PoE Road-map: https://poe-roadmap.com/

Gildia: aby dołączyć zostawcie ingamowy nick w wątku.

Poprzednie części:
#16 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14923107
#17 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15003350
#18 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15080564
#19 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15174776
#20 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15263610
#21: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15361324
#22: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15513629
#23: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15604568

post wyedytowany przez aope 2021-07-15 22:48:36
15.07.2021 21:52
aope
2
odpowiedz
aope
160
Corporate Occult

Pierwszy ;)

15.07.2021 21:55
Bezi2598
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
112
Legend

Tym razem będzie liga z łodziami, bo nie było żadnych leaków z łodziami xd

15.07.2021 21:58
aope
😁
3.1
aope
160
Corporate Occult

W Heist była łódka ;)

Ciekawe czy będą jakieś darmowe dropy na twitchu :]

post wyedytowany przez aope 2021-07-15 21:58:46
15.07.2021 22:15
aope
😃
4
odpowiedz
aope
160
Corporate Occult

Liga - w sumie nie mam zdania jak liga ale te nowe gemy :O

Totalna zmiana we flaskach i balansie, no ładnie, szykuje się kolejna fala płaczu ;)

RIP flask piano
RIP COC
Royale wraca i to jeszcze dziś :D

Generalnie PoE chce wrócić do korzeni - mocno ograniczą power creep, zapowiedzieli masę nerfów etc :) IMO to dobry kierunek.

post wyedytowany przez aope 2021-07-15 22:40:46
15.07.2021 22:41
Bezi2598
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
112
Legend

Wow, szykuje się obszerna liga i patch.

Liga
Bardzo mi się podoba. Najbardziej nowi vendorzy ;)

Patch
Bardzo odważne zmiany, które spotkają się z krytyką graczy, ale rozumiem dlaczego je wprowadzili. Być może tym razem naprawdę meta się trochę zmieni.

Flaski
Dobre zmiany. Flaszki dają zdecydowanie za dużo mocy do postaci.

Royale
PvP nigdy mnie nie interesowało, ale może się spróbuje

15.07.2021 22:44
aope
👍
5.1
aope
160
Corporate Occult

Jeśli to wszystko jeśli chodzi o zmiany będzie miało zapowiadany kaliber, to szykuje się prawdopodobnie największa zmiana w grze od wielu, wielu lat. W zasadzie to będzie zupełnie inna gra, przynajmniej dla względnie nowych graczy.
Tak czy inaczej nie mogę się doczekać pacznota - coś czuje, że płacz na reddicie będzie przeogromny :D

post wyedytowany przez aope 2021-07-15 22:46:40
15.07.2021 22:54
BloodPrince
👍
6
odpowiedz
1 odpowiedź
BloodPrince
139
Senator

Liga zapowiada się ciekawie, w końcu to coś innego niż walczenie z przeciwnikami na okrągłym obszarze, ale już teraz widzę jak gracze narzekają, że ekspedycje robi się za wolno, chociaż kto wie, znerfili praktycznie wszystko co było możliwe, więc może nie będzie buildów czyszczących 3 ekrany przeciwników.

Na minus trzeba na pewno zaliczyć wprowadzenie nowego, droższego tieru do supp packów, który oferuje to co kiedyś było za 60$.

Tak jak pisałem już na discordzie, poe stało się dla mnie zbyt duże. Gdy zaczynałem grać na poważnie w harbringerze to już wtedy gra wydawała się olbrzymia i skomplikowana, a to było cztery lata temu, jak jeszcze ligi nie miały tak rozbudowanych mechanik.

Osobiście czekam z wypiekami na twarzy na premierę Last Epoch, ale życzę miłej zabawy wszystkim, którzy się zdecydują na ekspedycje.

15.07.2021 23:31
aope
6.1
2
aope
160
Corporate Occult

Last Epoch to IMO czarny koń nadchodzących h'n's :)

15.07.2021 22:55
SpecShadow
😱
7
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
94
Silence of the LAMs
Wideo

Czuję zapach nuklearnych eksplozji na Reddicie.
https://www.youtube.com/watch?v=n_axmYF2q1E
Narzekają mocno jak GGG robi rebalans, poprawki czy (this is) buff.
Mogę sobie wyobrazić jak się będą zachować jak Chris ogłosił, że będzie sporo nerfów.
Curses mają być jeszcze gorsze, teraz mapa z TempChain idzie do kosza.
Stacki fragmentów będą większe.
Ciekawe jaka będzie przyszłość Pathfindera po tych zmianach z flachami.

Masa przebłysków z Diablo 2 - hazard, część skilli, odporności stworków...

Ja bym chciał jakiś nowy endgame, który istniałby obok mapek,
wykrakałeś - idzie battle royale D:

Aope nie wiem jak ci się udało tyle zebrać exów, mnie wypadło dosłownie zero a zrobiłem dwie postacie na 95lvl, zrobiłbym może więcej ale kasy zero.
To była jedna z tych dziwnych sytuacji, gdzie niby grał człowiek sporo a nowa liga zakończyła się dla niego z mizernym wynikiem...
Za to Heist - to było coś. Alternatywne gemy swoje kosztowały...

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-07-15 23:24:02
15.07.2021 23:09
aope
😊
7.1
aope
160
Corporate Occult

Niektóre alt gemy w tej lidze kosztowały po 80+ exa :)

16.07.2021 09:42
liberateme_81
8
odpowiedz
liberateme_81
26
Centurion

Wygląda fajnie, trzeba będzie obadać :)

20.07.2021 01:44
Bezi2598
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
112
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3147157

Jest balance manifesto. Bez tragedii. Nie spodziewałem się tylu buffów. Wygląda na to, że próbują fundamentalnie zmienić grę mały kroczkami przed premierą PoE 2. Nastawiam się raczej na dosyć gówniane uczucie podczas grania tej ligi. Wszystko będzie trudniejsze, każdy build dostał pod względem defu po dupie (dmg będzie w porządku). Progres będzie wolniejszy więc będzie odczucie, że liga jest gorsza. Niestety, spowalniają grę, ale revampu lootu do tej pory nie ma. Dla mnie gra może być wolniejsza, ale niech coś w końcu przydatnego wypada z tych potworów. Itemy z dropu są tak tragicznie słabe, że prawie niczego nie opłaca się podnosić oprócz baz do craftingu.

Zmiany pewnie długoterminowo są ok, ale gra ma więcej fundamentalnych problemów, potrzeba jeszcze będzie kilku patchy żeby to ogarnąć. Grindowanie atlasu tylko wolniej niekoniecznie polepszy grę.
Szczerze mówiąc to mocno wątpię czy damage aż tak dostał po dupie. Wydaje mi się, że gra będzie trudniejsza głównie dlatego, bo def tak mocno oberwał.

Jedyna zmiana której nienawidzę to zmiany w veiled craftingu. Slam Aisling to była najfajniejsza rzecz jaką wprowadzili w ostatnim patchu. Crafting i tak jest do dupy bez harvestu i ciężko o jakieś fajne itemki w SSF.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-07-20 01:56:00
20.07.2021 10:21
aope
😁
9.1
aope
160
Corporate Occult

Bardzo dobre zmiany, IMO idą w dobrą stronę. Jedyny problem jaki mam z tym wszystkim to ailmenty. To jest temat, który przewija się od lat a mianowicie ich sygnalizacja. Jeśli robią rework flasków i usuwają odporność na owe ailmenty przed ich złapaniem, to jeśli zostawią obecny system "informowania" o złapaniu np. bleeda to...powodzenia. To jest jedyne co do czego mam "ale". To musi być jakoś mocniej sygnalizowane aby grający był w stanie zareagować. Inaczej wieszczę totalną tragedię.
Podoba mi się kierunek balansu, np. w przypadku poison. Będzie można potestować trucie na innych archetypach, a to daje nowe opcje.
Wszystko co i jak okaże się przy dzisiejszym pacznocie, który będzie gruby :]

20.07.2021 06:39
liberateme_81
10
odpowiedz
liberateme_81
26
Centurion

Wychodzi na to, że w końcu trzeba będzie spróbować trapów :)

20.07.2021 11:45
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Carrol
16
Pretorianin

Jakim trzeba być dzbanem chwalić nerfy.
Gra ma być frajdą a nie pracą.
GGG chciałoby, żeby ludzie napieprzali w ligę 18h dziennie przez pełne 3 miesiące.
Zobaczymy casuale jak daleko zajdziecie w 3.15.
Rzucam wam wyzwanie. Kto pierwszy dropnie mirrora.
Oczywiście znając wasze podejście zaraz kółko wzajemnej adoracji napisze, że grają dla zabawy i mają w doopie dropy. Pussy.

post wyedytowany przez Carrol 2021-07-20 11:46:06
20.07.2021 20:56
Bezi2598
11.1
Bezi2598
112
Legend

nie zesraj się

21.07.2021 09:20
SpecShadow
11.2
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Wyzwanie =/= RNG
1/10 próbuj dalej

21.07.2021 01:23
Bezi2598
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bezi2598
112
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3147479

Jeżeli to nie zmieni diametralnie mety to ja już nie wiem co mogą zrobić :D

Ogrom możliwości co do buildów w nowej lidze. Ja już zdecydowałem, że chcę grać jakimś nowym gemem i pewnie spróbuję coś pod Absolution, mega mi się podoba ten gem.

21.07.2021 01:33
aope
👍
12.1
aope
160
Corporate Occult

Wychodzi na to, że dużo krzyku o nic - trochę nerfów, trochę buffów, IMO nic strasznego. Jedyne czego wciąż się obawiam to brak informacji o nałożonych ailmentach - to spore niedopatrzenie ze strony GGG - w ferworze walki będzie sporo zgonów od krwawienia/trucia. No ale zobaczymy...
Mnie kusi poison pod okultystkę, czekam na update poba aby coś posklejać :]

21.07.2021 02:05
Bezi2598
12.2
Bezi2598
112
Legend

Też jestem ciekaw jak to wypadnie w praktyce z tymi alimentami, możliwe, że po prostu trzeba będzie zainwestować w build nieco mocniej pod tym względem.

Wszystkie support gemy dostały dużego nerfa, ale bardzo dużo skill gemów dostało duże buffy, nie zdziwię się jak empower level 4 będzie bis w praktycznie każdym buildzie ;)

No i mogą być problemy z maną, potężne mnożniki są teraz na supportach

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-07-21 03:05:10
21.07.2021 08:30
SpecShadow
12.3
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Parę nerfów jak beznadziejne Diamond Flask, usunięcie +1-2% crita z Bottled Faith, jeszcze gorsze blokowanie z Rumi, mniejszy MovSpeed na QS flask.
No i bleed oberwało z tymi nerfami mocno, także Evasion buildy czy Fortify mają nieciekawie. Zresztą nic nie broni przed oneshotami w tej grze...

Tja, parę nerfów... :]
Niemniej rozrywka od czytania skowytu ludzi narzekających na zmiany jest wyborna, prawdopodobnie większa niż sama gra na ten moment.

spoiler start

także dlatego że jeszcze nowa liga nie wyszła

spoiler stop


Choć gdybym miał grać to brałbym jakiś poison albo trapera.

Czekam też aż GGG wrzuci Wind Dancera do Kintsugi by się nie stackowało. To raczej kwestia czasu...

https://poeplanner.com/
szybki rzut oka na nowe drzewko - przerzucili parę rzeczy w inne miejsce, Crimson Dance jeszcze dalej od Rangera?

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-07-21 08:58:26
21.07.2021 10:35
SpecShadow
12.4
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Hypothermia nie nadaje się do cold DoTa
Witchfire brew nie daje boosta do DoT
Awakened Hextouch nie ma już możliwości rzucania dodatkowej klątwy

ciekawe te „drobne nerfy"

chyba to zagrywka GGG by mieć ligę jako kozła ofiarnego czy coś, innego wytłumaczenia nie widzę.
Szkoda tylko że wrzucili to do nieźle zapowiadającej się ligi, oby nie skończyło się jak Synthesis które było ciekawe ale reszta nie zazgrzytała i gracze jej nie znoszą.

edit - okazuje się, że Sweep miał limit trafionych wrogów
Jak ja tym dałem radę grać w Ultimatum trialach to ja nie wiem...

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-07-21 10:57:14
21.07.2021 03:25
aope
😊
13
2
odpowiedz
aope
160
Corporate Occult

I jeszcze tak trochę poza tematem. Nie tylko GGG dało trochę do poczytania, ale także ekipa odpowiedzialna za Last Epoch przygotowała bardzo fajny i ciekawy update. Jeśli ktoś jest zainteresowany to podrzucam link https://forum.lastepoch.com/t/road-to-1-0-july-2021-development-update/42207
Last Epoch swoją drogą zapowiada się wybornie (a na gamepadzie w ogóle bajka ;)) i myślę że w przyszłości, jeśli nie będzie sprzeciwu, dołączymy go do wątku seryjnego tworząc bardziej ogólny temat dotyczący arpg dla wymagających.

post wyedytowany przez aope 2021-07-21 03:25:41
22.07.2021 19:39
Bezi2598
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
112
Legend

https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/opalbx/ggg_today_i_was_going_to_buy_40ish_slots_but/

Wtf, typek wylevelował 255 postaci na setny level i nie może już kupić dodatkowych slotów na postacie :O

Carrol to mierny casual przy tym typie

22.07.2021 19:46
aope
😁
14.1
aope
160
Corporate Occult

Facet ma widocznie dużo wolnego czasu :] Ja tam nie zazdroszczę, natomiast zdrowe to nie jest ;)

23.07.2021 07:35
SpecShadow
😉
15
odpowiedz
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Pierwsza poważna ofiara nerfów - sławny Ark Witch Enkiego został pogrzebany na rzecz Archmage Hierophanta. Siedem lat... pamiętam jak grałem tym w Delve, ale ten czas leci.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3147914

Witch is dead
Long live the Templar

24.07.2021 10:52
16
odpowiedz
1 odpowiedź
kaagular
42
Konsul

Pierwszy akt jakiś taki trudniejszy mi się wydaje. Czemu taka zmiana ma służyć? Nie mam pojęcia, "prosy" pewnie zaraz będą na mapkach a "nooby" się meczą.
Co do samych ekspedycji to na razie mnie nie porwały w ogóle. Tym bardziej, że tradycyjnie GGG pewnie rozdało premie za brak jakichkolwiek informacji o co w nich chodzi. Stawiamy jakiś słup, pojawiają się potwory, zdychają i czasami się skrzynkę jakąś otworzy. Beznadziejne jest to, że to jest content "zablokowany" na początek tj. zanim się uzbiera te waluty to nie wiem ile musi minąć. Ritual był spoko bo już na pierwszej lokacji można było znaleźć coś używalnego (gorzej potem co prawda xd). Czyli cóż... po co to teraz robić skoro można nie robić :)

24.07.2021 11:28
aope
16.1
aope
160
Corporate Occult

Czemu taka zmiana ma służyć?

GGG znalazło po prostu sposób na odciążenie serwerów - większość nowych graczy utknie w pierwszej lokacji ;)
Expedition jak na razie bardzo tak-sobie. Niestety mocno psuje flow gry, może później będzie lepiej. Generalnie - nie jestem pod wrażeniem. Co gorsza nie zrobiono NIC w temacie lepszego informowania o ailmentach, co bardzo źle wróży dalszej grze po zmianach w systemie flasków przy nadchodzącym chaosie na ekranie. Przeszkadzało to lata temu gdy gra była wolniejsza, obecnie może być kompletnym zabijaczem zabawy. Jaki był problem zrobić po bokach ekranu pulsujące powiadomienie o bleedzie czy poison nałożonych na gracza tak, jak to jest w innych grach? Kompletnie tego nie rozumiem.

post wyedytowany przez aope 2021-07-24 11:33:59
24.07.2021 11:55
Bezi2598
17
odpowiedz
Bezi2598
112
Legend

Na razie jestem w aktach ale nie jest źle.

- Gra wcale nie wydaje się trudniejsza, jak czytałem na reddicie że ludzie mają problem z zabiciem Oaka w drugim akcie to się złapałem za głowę
- Nowe npce są bardzo fajne, za to nagrody za ekspedycje kijowe
- Nowe skille są spoko

Zobaczymy jak będzie dalej, ale wygląda na to, że ludzie niepotrzebnie dramatyzowali.

24.07.2021 23:23
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Cyniczny Rewolwerowiec
87
Senator

Gra wcale nie wydaje się trudniejsza, jak czytałem na reddicie że ludzie mają problem z zabiciem Oaka w drugim akcie to się złapałem za głowę

Byłbym ostrożny z osądzaniem, bo mam wrażenie, że doświadczenia z nową ligą mogą być skrajnie różne, w zależności od buildu. Nie mogłem się zdecydować między Toxic Rain Raiderem, a Cyclone Chieftanem, więc zrobiłem parę leveli w jednym i drugim. I o ile Rangerem z Caustic Arrow + Pierce można w zasadzie na autopilocie lecieć (i nawet bym nie wiedział, że w kwestii trudności coś się zmieniło), o tyle Marauder pod melee to była istna katorga. Padłem na Hillocku, na Hailrake'u chyba z 10 razy (głównie dlatego, że kończyły się flaszki), kilka razy na Roach w Mud Flats (tak, tych "białych") i jeszcze kilka razy na różnych rare'ach przed Brutusem. Gdzieś w okolicach 10-12 levelu Molten Strike w końcu zaczął jako tako działać i wszystko nabrało tempa. Ground Slama tez próbowałem, było jeszcze gorzej.

Więc jeśli ktoś zaczął ligę tylko melasem, to nie dziwią mnie płacze na reddicie.

25.07.2021 20:59
18.1
kaagular
42
Konsul

W związku z tym, ze jestem noobem (nawet 800h nie ma) to zacząłem na "pewniaka" necromantą. Mam wrażenie, że o wiele trudniej mi się gra niż kiedyś ale nie umiem tego jakoś konkretnie zdefiniować. Gram sobie powoli bo nie mam jakiegoś zacięcia ale w 5 akcie właściwie nie zadaje żadnych obrażeń plus ciągle mi brakuje flaszek. Na rynku bieda, a przez jakieś 3 kolejne akty nie wymieniłem w eq nic. Trochę taka bieda. Na reddicie piszą, że graczy w tej lidze jest -60% w stosunku do ostatniej, a Ultimatum ponoć było niepopularne.

A na allegro już exy po dwie dyszki :D

25.07.2021 21:32
18.2
stg.Olo
73
Pretorianin

Graczy mniej bo w żaden sposób nie próbują tych graczy przyciągnąć.Kolejna liga i w zasadzie to samo ,większość stara się grać sprawdzonym buildem a na eksperymenty przyjdzie pora za miesiąc jak się towaru uzbiera.
Jak już aope napisał że brak wyraźniejszego pokazania czym dostałem boli jak diabli w zasadzie=zgon.
W następnej lidze to już niech zrobią 100% all resist na wszystko:) po co się męczyć skoro wchodząc obecnie na mapki mam większość res elemental i chaos.
Przy okazji ta cała expedycja to na chwilę obecną jakieś totalne nieporozumienie (no może oprócz vendora z orbami:)) ale kuźwa jak znaleźć mapę to już nie wiem :( jedyna jaka wypadła to na 57 lvl i dalej totalne zero o samym dropie z tych skrzynek nie wspomnę.

30.07.2021 19:21
liberateme_81
19
odpowiedz
liberateme_81
26
Centurion

I jak wrażenia po tygodniu grania? Ja dopiero na białych mapkach, ale mogę śmiało powiedzieć, że tak lipnego lootu to już dawno nie było z contentu ligowego, chyba że to ja mam takie szczęście :). Pozdrawiam

03.08.2021 21:22
😃
20
odpowiedz
Klayaa
3
Junior

Siema mam pytanko
Czy podkręcenie procesora dużo zmieni w poe czy nie za wiele? bo nie wiem czy się w to bawić i tracić czas.
*procka mam i5-4690k*

08.08.2021 17:00
Bezi2598
21
odpowiedz
Bezi2598
112
Legend

Ciężko się gra, ale to było spodziewane uczucie. Dalej gram SSF więc w porównaniu do 3.13 gra mi się bardzo słabo. Zmiany może i mają uzasadnienie, ale widać, że są to zmiany pod Path of Exile 2, a nie pod obecną grę. Tu są potrzebne jeszcze inne reworki, pewnie je dostaniemy, ale trochę na nie poczekamy. Ja najwięcej funu miałem w 3.13 gdzie pierwszy raz czułem, że istnieje jakiś item progression sensowny. Szkoda, że nie balansują gry pod ssf, bo kupowanie gotowych itemów wcale nie daje frajdy jak własne zdobycie mocnego itema. Crafting jest w tragicznym stanie.

Jeżeli chodzi o nerfy do do dpsa to one się nie sprawdzają z tego powodu, że najlepszą obroną jest atak. Jak nie zabijasz mobów bardzo szybko to giniesz. Damage nerf będzie miał sens jak zrobią rework obrażeń od przeciwników i rework defensyw. Wiadomo, że chcą trochę odciążyć moc postaci z gemów, bo w POE 2 będziemy ich używać o wiele więcej, no i będzie można mieć kilkukrotnie więcej 6 linków, a nie maks 2.
Ja nie lubię obecnych support gemów. Kiedyś sell pointem POE było to, że można modyfikować skille na wiele różnych sposobów support gemami. Aktywne skille były bardzo basicowe, a support gemy pomagały je podrasować. Obecnie, nowe aktywne skille mają już wbudowane pierdylion różnych mechanik. Obecnie większość support gemów, które się używa daje tylko damage albo damage z downsidem bez żadnych fajnych, unikalnych efektów.

Jeżeli chodzi o ligę to logbooki są super. Wydaje się, że 90% czasu spędzili właśnie na tym elemencie, a zapomnieli o mapkach. W mapkach ekspedycje są beznadziejne. Ze skrzyń nie wypada nic, jest tylko kilka remnantów, potworki też nic ciekawego nie wyrzucają. Warto robić tylko dla dropu artefaktów i logbooków, reszta jest bezwartościowa. Ekspedycje z mapek wydają się mocno okrojoną wersją logbooków. A szkoda, bo logbooki mają mnóstwo fajnych modów, remnantów, skrzyń itp.
Nowi NPC są spoko. Z Roga można parę fajnych itemów wycrafcić, ale żadnego endgame itemka nie ma się co spodziewać.
Ciekawe czy przeniosą do core. Bo nowi NPCci są spoko tylko ciężko będzie farmić artefakty w core jak nie ekspedycje tak rzadko się będzie spotykać. Logbooki też będą o wiele rzadsze.

Jeżeli chodzi o flaski to rework jest częściowo dobry, ale bez innych zmian teraz wypada raczej źle. Enchanty na flaski i autotriggery są bardzo fajne. Niestety nerfy flaszek pogłębiły tylko problem defensyw w tej grze. Teraz tym bardziej należy zabijać potwory szybko zanim zabiją ciebie. Mapki stały się zwykłym damage checkiem. Ogólnie pomysł był dobry, ale w obecnych warunkach zmiany wypadają źle.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-08-08 17:04:31
10.08.2021 08:38
Bezi2598
22
odpowiedz
Bezi2598
112
Legend

https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/p1bhzf/chris_wilson_will_appear_on_baeclast_podcast_to/

Chris Wilson będzie jutro na podcaście. Ma mówić między innymi o planach na 3.16, wcześniej niż planowano.

11.08.2021 13:15
aope
👎
23
1
odpowiedz
aope
160
Corporate Occult

Czekam na podcast, ponieważ moim zdaniem, po ograniu tego co jest, PoE zmierza prosto na śmietnik historii.
Wcześniej chwaliłem podejście pt. spowolnić grę, ale chwaliłem ponieważ nie przyszło mi do głowy, że GGG nerfiąc gracza zostawi wszystkie mechaniki, które są przeciwko grającemu bez zmian (ot np. timery). No i niestety ale właśnie to zrobili. To wszystko sprawia że uciekł gdzieś z tego wszystkiego fun a GGG idzie w stronę archetypów zabijając w zasadzie radość z tworzenia dziwnych, nietypowych rzeczy (co IMO zawsze było tym, co odróżniało poe od reszty). Jeśli wciąż będą lecieć w tym kierunku to nie daje PoE zbytnich szans na przetrwanie. Nie bardzo rozumiem czemu to robią, za to bardzo dobrze rozumiem czemu ta liga po niespełna miesiącu jest w zasadzie martwa, tj. na poziomie ostatnich 2 tygodni życia lig z przeszłości.

post wyedytowany przez aope 2021-08-11 13:16:26
11.08.2021 16:51
SpecShadow
24
odpowiedz
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Jest tak źle, że nawet w Standardzie nie da się grać.
Wszystkie moje stare postacie przestały funkcjonować. Tak to nagromadzone zasoby służyły do ewentualnych poprawek ale obecnie?
Sprzedałem co miałem i odkurzyłem stare pudełko z Diablo 2 + LoD, grałem w to od premiery ale dopiero teraz pykło i spędziłem z nim więcej czasu.

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-08-11 16:52:06
11.08.2021 17:39
25
odpowiedz
stg.Olo
73
Pretorianin

Hmm widzę że nie tylko ja mam takie odczucia że zamiast przyjemnością w sumie stało się to orką na ugorze :)

12.08.2021 01:19
aope
26
odpowiedz
3 odpowiedzi
aope
160
Corporate Occult

No i po rozmowie. Jak ktoś nie słuchał/oglądał to: https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/p2k0fr/megathread_baeclast_with_chris_wilson_discussion/
(...)3.17 New Endgame(...)
Ciekawe.

12.08.2021 03:09
BloodPrince
26.1
BloodPrince
139
Senator

Nowy endgame zwykle co ile wychodził?
Może nawiedzi nas istotą podobna do Maven albo chcą już zmienić Siriusa i zamknąć go za jakimiś fragmentami jak Shapera czy Eldera, oby!

POE 2
Act 1 90% done, Act 2 70%, other acts started

To mnie zasmuciło, z takim tempem to poe2 wyjdzie za 3 lata...

12.08.2021 07:50
liberateme_81
26.2
liberateme_81
26
Centurion

Ja rozumiem że nad tym trybem "Masochist" prace już trwają, i jest testowany w obecnej lidze, szczególnie ten punkt: Significantly reduced item and currency drop rates ;)

12.08.2021 08:28
SpecShadow
26.3
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Nowy endgame zwykle co ile wychodził?
Różnie, jednak są to dłuższe przerwy. Ostatni wyszedł w styczniu tego roku

https://pathofexile.fandom.com/wiki/Path_of_Exile#Expansions

Jak dla mnie to GGG powinno wrócić do starej numeracji tj. 2.5 zamiast 3.14 i wydać PoE 2 jako wersję 5.0.

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-08-12 08:41:16
12.08.2021 08:32
Sensai3D
27
odpowiedz
1 odpowiedź
Sensai3D
137
Generał

"Significantly reduced item and currency drop rates"

Chyba dalej nie kumają, że głównym problemem tej gry dla normalnego gracza jest brak dropów i progresu etc grając powiedzmy dosyć casualowo.

12.08.2021 08:41
SpecShadow
27.1
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Mniej przedmiotów to dobry pomysł, była ich taka masa że bez własnego filtra nie dało się grać. Zamiast coś z tym zrobić GGG przenosi robotę na graczy.
Mniejszy drop waluty to najgłupszy element Masochistic - ludzie nie używali craftu bo nie chcieli ryzykować swoich szczątkowych zasobów na system, który może ich wycyckać za jednym kliknięciem z wielu.
No ale wystarczy zamknąć oczy gdy crafcisz :]

grając powiedzmy dosyć casualowo.
A to oni kiedykolwiek brali takich ludzi pod uwagę podczas prac?

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-08-12 08:45:04
12.08.2021 14:11
Bezi2598
28
odpowiedz
Bezi2598
112
Legend

Ja oglądałem cały podcast i to podsumowanie z reddita jest dosyć biedne, bo Chris mówił o wielu innych sprawach. Z ciekawszych rzeczy to na 3.17 planowany jest całkowity revamp rare potworków. Idą w stronę, że każdy rare mob będzie miał tylko jeden mod, który łatwo rozpoznać bez czytania.
Hard mode z tego co pamiętam planowany jest na 3.16.
Hard mode ma im ułatwić skierowanie gry do dwóch różnych grup odbiorców, można się spodziewać mniej radykalnych zmian na standardowych ligach. Poza tym ten tryb będzie opcjonalny więc nie widzę tutaj żadnego problemu.

grając powiedzmy dosyć casualowo.
A to oni kiedykolwiek brali takich ludzi pod uwagę podczas prac?

Ale przecież gra z ligi na ligę naprawdę jest coraz łatwiejsza (Expedycja to pierwszy wyjątek od kilku lat) . Ludzie chyba mocno przesadzają.

Problemem jest to, że ludzie nie chcą kupować upgrade'ów w trade tylko samemu je znajdować albo craftować.

Ja najbardziej czekam aż ogarną defense, bo obecnie pójście full glass cannon to jedyne sensowne wyjście żeby grać, a jedyną forma defa która ma jakiś sens to block i dodge. Podobno pracują nad tym, no cóż zobaczymy.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-08-12 14:12:42
14.08.2021 17:17
29
odpowiedz
2 odpowiedzi
stg.Olo
73
Pretorianin

niestety chyba już czas odstawić PoE :) obecny stan gry tak naprawdę w żaden sposób nie zachęca mnie do dalszego grania.2 postacie lvl 90 (ilość zgonów aż żal patrzeć) a statystyki progresu to masakra.
- zrobiony 1 6L
- znaleziony 1 ex
- armor przyjął ok 900 fusingów i doopa
- nie wychyliłem nosa poza t12 (chociaż kilka t13 i 14 zrobiłem ale bez dropa map)
- znalezionych t15 - 1 szt
- zero itemów do progresu własnych postaci (próby craftu itp nie dały rezultatów)
- od wczoraj zrobiłem ok 40 map różnych tierów i zero map expedycji o orbach dla vendorów
nie wspomnę.
- atlas na tIV i wiem że Siriusa nie zabiję na bank skoro dps nie pozwala mi w miarę spokojnie zabijać
guardów.
- masa złomu do niczego nie przydatna
Tak jak napisałeś Bezi brak dropu i szans w sumie na uppgrade postaci bez poświęcenia tej grze hektogodzin grindu (o ile coś wpadnie) w zupełności wystarczy aby to olać.
Poprzednie ligi dawały cień szansy na zrobienie większości (Siriusy,Atziri,Eldery porobiłem) tutaj obecnie jakoś nie widzę na to żadnej alternatywy.
P.S. Bezi jakim buildem grasz?

14.08.2021 18:02
Bezi2598
29.1
Bezi2598
112
Legend

Zacząłem Toxic Rain Raiderem, defense był kiepski, damage też taki sobie, ale doszedłem nim do żółtych mapek. Wypadło mi Soul Mantle i butki na totemy i zrobiłem reroll na Forbitten Rite totem Hierophanta. Build jest mega mocny, damage mi wystarczy na zrobienie całego contentu jak podgearuje jeszcze trochę. Jeżeli chodzi o def to Decoy Totem jest mega mocny i używam zamiast wither totemów na razie, a wither self cast. Poluję na projectile cluster jewel i jak będę miał taunt on hit z niego to zrezygnuję z decoy totemów i dam standardowy setup wither totemów.
Od 3.13 gram na SSF, w tej lidze progres idzie zauważalnie wolniej, ale to głównie przez brak Harvestu, w 3.13 miałem o wiele więcej upgrade'ów.
Ludzie chyba trochę przesadzają, bo skoro na SSF sobie radzę, to na trade nie powinno być większych problemów. Mimo wszystko patch jednak słaby, najbardziej mi przeszkadza stan defensyw i brak upgrade'ów z lootu.

Co do mapek to jak zwykle to zależy od ligi. W Ritualu mobki mogły dropić mapki po zakończeniu ritualu i mapek było dużo. W Ultimatum większość mobków miało tag no map drops i z deszczu lootu mapki bardzo rzadko wypadały i już map sustain był gorszy niż 3.13. Teraz znowu mamy ligę gdzie nie ma za bardzo skąd wydropić te mapki z ligowej mechaniki. NPC od currency czasami ma, ale to nie to samo.

16.08.2021 06:38
liberateme_81
📄
29.2
liberateme_81
26
Centurion

Cześć

No niestety, nie przesadzają, a sam trade jest prawie martwy bo mało ludzi gra. Konkretne itemy "uruchamiające" dany build osiągają kosmiczne ceny, gdzie ligę temu były "za garść chaosków". Nigdy nie grałem SSF, może tam jest jakiś lepszy drop rate waluty do craftingu, ale w normalnym trybie jest jakiś dramat. Najgorsze jest to, że wysadzanie skrzynek, czyli ligowa zawartość, w ogóle nie daje radochy, bo po prostu brak jest za robienie jej fajnej nagrody. W poprzednich ligach nawet w pierwszych aktach można było podnieść coś wartościowego (co dawało "kopa" do jakości przechodzenia przez main story), a tu niestety nie.
Ja gram lighting strike championem, na tą chwilę jest w miarę ok (żółte mapki), choć jeszcze uber laba nie zrobiłem. Jednak czuję, że jak zaczną się czerwone, to braknie dps'u, może do tego czasu exy na allegro jeszcze potanieją i będzie można poczynić pewne upgrade'y w sprzęcie ;).
Pozdrawiam

19.08.2021 11:23
Bezi2598
30
odpowiedz
6 odpowiedzi
Bezi2598
112
Legend

Wczoraj był znowu podcast z Chrisem Wilsonem. Tym razem z Zizaranem i Mathilem. Jeden fragment dosyć mocno rzucił mi się w oczy.

https://www.twitch.tv/zizaran
Ostatni stream, 4 godzina, 23 minuta. Mowa o różnorodności w buildach. Mathil zwraca uwagę, że obecnie problemem bardziej jest społeczność graczy, która nie potrafi albo nie chce dostosować się do zmian. Uważa, że dobrych buildów jest o wiele więcej niż powszechnie się uważa.

No i trochę coś w tym jest. Wydaje mi się, że ten patch realistycznie miał o wiele mniejszy wpływ na grę niż ludzie uważają. Miał za to ogromny wpływ na percepcje i postrzeganie gry.
Ja dalej gram tym hierophantem. W streamie Zizaran narzekał, że Forbidden Rite jest ciężkie do grania i nie jest do końca "viable". Wczoraj sobie zmigrowałem postać na trade league, jestem już w czerwonych mapkach i ten build poradzi sobie z każdym contentem bez problemu.

Chris mówił, że w 3.16 priorytetem jest revamp defensyw. I to jest dobra rzecz. Bo obecna meta faworyzuje full glass canon buildy. No, ale, że nie da się niczym grać to mocna przesada. Buildów dalej jest mnóstwo do wyboru, a gra wcale się tak bardzo nie zmieniła.
Mi się wydaje, że najbardziej destrukcyjny wpływ miał nerf flaszek, bo wcześniej ze 100% uptimem na flaszkach można było mieć solidny def i dawać sobie radę nawet jak nie miało się jeszcze dużo dpsa. Głównym problemem jest chyba to, że tych straconych defensyw nie dano nigdzie indziej.

Pytanko do ludzi co przestali grać. Jakim buildem graliście? Gdzie trafiliście na ścianę?

Może się to wydawać dziwne, ale histeria całej społeczności naprawdę mnie dziwi. To jest dalej w 99% ta sama gra i ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, że ktoś wcześniej grać lubił, a teraz gra jest niegrywalna.
Może ludzie po prostu powinni dać szansę grze?

aope
Jestem ciekaw co masz do powiedzenia, bo wcześniej wypowiadałeś się dość krytycznie na temat gry.

liberateme_81
Na SSF nie ma lepszego dropu, masz to samo co na trade, no ale bez handlu. Fajny tryb dla dodatkowego wyzwania. Można się też bardzo dużo nauczyć, przez te ostatnie parę miesięcy gry na SSF nauczyłem się więcej niż chyba dwa lata gry na trade.
Tak jak pisałem, wczoraj zrobiłem sobie migrację na trade i jakoś nie wydaje mi się żeby handel był martwy, bo zrobiłem dużo zakupów, dużo sprzedałem i moje doświadczenia jakoś się nie różniły od poprzednich lig.

stg.Olo
A ty jakimi buildami grałeś? Może to po prostu kwestia dostosowania się do mety? Przebić T12 nie mogłeś z powodu defensyw czy dpsa?

Pytam z ciekawości, chętnie przeczytam odpowiedzi ;)

Wydaje mi się, że wszystko się unormuje po revampie defensyw w 3.16, jak dostaniemy z powrotem utracony def z flaszek.

19.08.2021 12:26
30.1
stg.Olo
73
Pretorianin

Bezi ja grać nie przestałem :) narzekanie to moja druga specjalność ale po kolei.
Każda liga ma w sobie coś nowego ale też pozostaje stara zawartość która jest po troszę traktowana po macoszemu i tu mam pretensje do GGG właśnie o to że zapominają że idą do przodu ale to stare zostaje daleko z tyłu.
Mój build na start to była totalna pomyłka bo zachciało mi się trap/raidera którym nigdy nawet nie próbowałem grać ale po przerobieniu na Spectral Helixa farmiłem co sie dało,niestety miał problem z single targetem więc zrobiłem sobie gladiatora pod shield crusha jako że bardzo lubię postacie tankujące i ten koleś potrafi sporo przetrwać do momentu gdy trafiłem na Cortexa i w sumie brak dpsu nie pozwolił mi ukończyć tej mapy(90lvl).
Nie ukrywam inspiracji Twoim buildem (totemami ostatnio grałem chyba z 5 lat temu) ale faktycznie ma to ręce i nogi (chociaż def troszkę mi kuleje zdarza mi się one shot).
Natomiast zawsze staję z rozgrywką na etapie t11 i t12 ze względu na brak map.Biegam sobie teraz t10 tym totemiarzem i zbieram co mi podejdzie może coś mi tam kapnie i ubiję Siriusa.

19.08.2021 13:16
aope
😊
30.2
1
aope
160
Corporate Occult

Bezi2598 tak na szybko, bo czas nagli, później pewnie rozwinę, ponieważ temat jest dużo bardziej złożony i w sumie ten patch tylko zwielokrotnił moje odczucia, ot taka dobitka.
Jeśli chodzi o różnorodność buildów, to wystarczy spojrzeć na poe.ninja aby przekonać się, że jest albo tak samo jak było albo jest gorzej - cały czas te same klasy, cały czas te same skille (o tym za chwilę), cały czas te same ascendancy. Gdzieś w ogonie bez zmian melee i delikatne roszady zależne od widzimisie GGG. Oczywiście, wciąż możesz zrobić bardzo egzotyczne rzeczy tylko co z tego, skoro te buildy albo nawet nie zobaczą czerwonych map albo wręcz odpadną na żółtych. Dlatego uważam, że mówienie o większej różnorodności to zwyczajne kłamstwo/mydlenie oczu. Napisałem, że wciąz te same skille. No cóż. GGG w swojej wspaniałomyślności wypuściło wiele fajnych skilli, które później systematycznie (czasem nawet z ligi gdzie zostały zaprezentowane do następnej ligi) udupiało nerfem do samej ziemi (kto idzie o zakład, że Forbidden Rite, Spectral Shield Throw i inne, o dziwo mocne skille, już w 3.16 zostaną potraktowane tak samo?). To jest tylko dowód na to, że GGG kompletnie się pogubiło i nie panuje nad contentem który wypuszcza. I tyle w temacie "nowych" buildów.
Druga sprawa, którą dobiło 3.15 to melee. Mam tu na myśli melee a nie ataki na odległość (o tym za chwilę) które są tylko opisywane jako melee. Każdy chyba pamięta jaki to "rework" melee GGG zgotowało. Zmienili cyclone aby...tak, dokładnie, ubić go jeszcze bardziej niż przed reworkiem (range, stun immunity etc) :D A to z kolei prowadzi nas do tematu defensywy. Chyba każdy zdrowo myślący zgodzi się, że postaci bijące na bliski dystans powinny mieć lepszą ochronę od postaci wywalających moby dwa ekrany od siebie jednym przyciskiem. No cóż, według GGG to jednak chyba nie powinny, ponieważ w 3.15 rozwalili totalnie defensywnę. Oberwali wszyscy - i ci bijący na odległość i ci bijący z bliska (!!!). Nerf flaszek, nerf supportów, zero dodatkowych opcji, wręcz przeciwnie - defensywa leży i kwiczy. Jak GGG mówi, że w 3.16 się nią zajmą to ogarnia mnie pusty śmiech. Podsumowując - nikt nie gra skillami na bliski kontakt (jedyny wyjątek to cyclone ale tu to...też trochę inny temat), pierwsze melee skille pokazują popularność na poziomie 1 proc. graczy. Świetna robota GGG, wiwat różnorodność.
Trzecia sprawa, to temat totemów, nekrusów etc. To zawsze były "mocne" buildy, ponieważ nie wymagają od grającego...grania, nie wymagają defensywy, nie wymagają w zasadzie niczego poza umiejętnością chowania się/unikania ataków. Jeśli jest to jednocześnie najchętniej wybierany typ buildów do robienia contentu ( a tak jest choćby z nekrusami od bardzo dawna), to coś jest z tą grą bardzo mocno nie tak. Gdy słyszę od znajomych, że mieli fajne buildy, które sprawiały im fun, ale musieli pójść w necro/totemy bo zwyczajnie stanął im progres przez oneshoty etc (defensywa!), to co tu można więcej dodać? Jak słyszę "Hehehehe ludzie dramatyzują, przecież wszystko jest tak jak było, stawiam totem/skeletony/spectry/etc i uciekam, w czym problem hehehe" to coś z tą gra jest ponownie bardzo nie tak.
No i jeszcze kwestia tego, w jaki sposób GGG realizuje content. Aktualna liga jest tego świetnym przykładem. Zrobili content, który jest tak cholernie bezsensowną stratą czasu na mapach, że dawno takiej kichy nie było. Logbooki lecą raz na 10 map, reszta nadaje się na mema. Fajne są nowe postaci, można zrobić spoko rzeczy, ale to jest kurde dynamiczny h'n's a nie symulator posiedzień w HO. Ekonomia leży, handel leży, jest jedna wielka tragedia.
Uważam że ludzie nie przesadzają, po prostu przelała się czara goryczy, 3.15 to było dobicie i wynik tego co się kumulowało od miesięcy - błądzenia we mgle, nieogarniania własnego contentu, tracenia czasu na idiotyczne, nieprzydatne rzeczy (kto pamięta scorch ze znajomymi? teraz mamy choćby ward). Ja sam wciąz gram, aby móc się wypowiedzieć i mimo wszystko pobawić, bo lubię tę grę. Nie narzekam dlatego, aby komukolwiek obrzydzić PoE bo to wciąż gra bez konkurencji, najlepsza w gatunku, ale dlatego, że jestem zaniepokojony stanem produktu, którym kupili mnie w 2013 roku. I wciąż podtrzymuje swoje zdanie - jeśli GGG się nie ogarnie, to przyszłości tej grze nie wróżę. I tak jak napisałem wcześniej - ja się z "nerfów" cieszyłem, ponieważ PoE stało się za szybkie i przez to zbyt chaotyczne. Ale miałem nadzieję, że wraz z nerfem siły gracza pójdą też zmiany w mobach. To się oczywiście nie stało, wręcz przeciwnie - jest jeszcze gorzej (ot przykład z dziś - harvest, wyłaniający się spod ziemi bydlak nakładający bleed z atakiem co 0.5 sekundy z innego miejsca, powodzenia z trafieniem go grając czymkolwiek innym niż totemy etc. i powodzenia z zarządzaniem flaszką). Gra jest w tragicznym stanie, kiedyś PoE było wolniejsze, trudniejsze ale nie dlatego, że gracz robił zDPS ale dlatego, że można było do każdego trudniejszego przeciwnika podejść na spokojnie, teraz jest albo on Ciebie albo Ty jego, najlepiej glass cannonem.

ps1. powercreep czyli 0.1 proc. graczy wcześniej to idiotyczne usprawiedliwienie zwłaszcza, że aby poczuć ten power to Ci ludzie albo spędzili masę czasu na gromadzeniu środków albo mieli niebywałego farta - gra powinna nagradzać więc nie rozumiem problemu
ps2. monstercreep dla GGG problemem nie jest, teraz białe potrafią być mocniejsze od bossów. To ma sens.
ps3. ailmenty trwające dłużej od czasu trwania flaszki - dobry design
ps4. i mogę tak dalej i dalej...

post wyedytowany przez aope 2021-08-19 13:37:36
19.08.2021 16:20
SpecShadow
30.3
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Bo jest jak zwykle - buildów jest masa ale poe.ninja to głównie 90+ endgame buildy a w tym segmencie już opcje się zawężają.... większość stękaczy obawia się nie tyle tego, czy ich build w ogóle zadziała ale czy nadal będzie zdolny dotrzeć do czerwonych map i walczyć z bossami typu Shaper i coś mocniejszego. Bo ten segment jeszcze bardziej się zawęził. Ludzie chcieliby tu dotrzeć używając innych skilli ale GGG nie kwapi się z ich ulepszaniem.

Wielu ludzi nie jest zainteresowana kombinatorstwem i ma swój ulubiony styl gry, wyrwanie ich builda z rąk, wrzucenie do kosza i rzucenie na odchodne "baw się inaczej" spotkało się z oporem. No sorry ale kogoś grającego nekromantami od lat raczej nie przekonasz nerfami i innymi działaniami do zmiany.

Można nadal eksperymentować w kampanii czy na białych mapach, na żółtych pewnie też ale już na czerwonych już trzeba mieć coś konkretnego.

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-08-19 16:34:49
20.08.2021 12:59
30.4
1
stg.Olo
73
Pretorianin

Jeszcze dodając pare rzeczy to wtórność i brak pomysłu na rozgrywkę i raczej przymus wypuszczenia ligi .
Czym się różni Expedition od Ritual ?? wg mnie niczym ot po prostu zamiast jednego totemu zrobili ich kilka i trzeba je jakoś uruchomić i zebrać loot.I tak wtórnie zmieniają tylko nazwę ale mechanika jest podobna i wszystko wokoło tego także ubrane tylko w inne fatałaszki.
Brak progresu postaci to bolączka wymagająca obecnie sporo czasu i prawie nie do zrealizowania jak się po pracy człek chce 1/2 godzinki pobawić( no chyba że rng pobłogosłąwi).I teraz wyłazi kwestia tego rng i farmy totalnej.
Dwie ligi temu chciałem Paradoxice no to zrobiłem chyba ze 30 wjazdów do bossa = 0
Kiedyś postanowiłem znaleźć wejście do Furrula nie wspomnę ilości red mobków = 0
Tak po prostu się uwziąłem że będę tylko to robił i 2 miesiące farmy nie przyniosły rezultatów.
I można tak tłuc łbem o tą ścianę bo progresu ciężko tu się doszukać gdy tysiące rzeczy lecące z mobków są do niczego nieprzydatne.
Kiedyś grałem SSF ale 2 ligi pod rząd skutecznie mnie odstraszyły właśnie tym posranym rng.

Jak Aope pisze :) jakie melee ? kurcze przy tym co się dzieje to rzucić czar i najlepiej spadać na drugi monitor bo nie wiem ile trzeba władować w siebie blocka i evade aby a) wytrzymać b) ubić

Teraz sytuacja której nie rozumiem i chyba nie zrozumiem :) odpalam expedycję i mam np.resist chaos,cold,elemental i kurde nie mogę mobków ruszyć czystym fizycznym skilem :( czyli maja ukryte resy na zgon bo nijak ich zabić nie daję rady) a tych teleportujących się do mnie i one-shotujących nie wspomne :).
I własnie takie podejście GGG mnie wkurza gdzie 5 moich kolegów( a jesteśmy prawie w wieku emerytalnym ) przestało grać a nawet nie wiedzą jak wygląda Atziri o Shapero-Elderze czy Siriusie nie wpomnę bo brak progresu skutecznie ich odstraszył. Howgh

20.08.2021 17:50
30.5

Tu żadne reworki defensywy, flaszek czy mana multipliers nie pomogą. POE ma fundamentalny problem z tym, że cały content jest zaprojektowany pod, przepraszam, zapierdalanie. MUSISZ czyścić szybko, najlepiej kilka ekranów do przodu, bo to jedyny sposób na zdobycie w rozsądnym czasie waluty, która jest jedynym pewnym sposobem progresji. Trafienie lootu który będzie sensownym upgradem to gorsze jak totolotek, craft to też loteria i na dodatek wymaga waluty. Więc w POE jest tylko jedno prawdziwe równanie: Szybkość = Chaosy/Exalty = Progres postaci. Nic innego nie działa, przynajmniej z perspektywy zwykłego gracza, który nie trzaska mapek całą dobę.

Na dodatek większość lig opiera się w mniejszym lub większym stopniu na aktywnościach ograniczonych czasowo, więc zapierniczać trzeba podwójnie i nawet nie ma czasu podnosić lootu z ziemi.

I jak w takim środowisku grać czymś wolniejszym? Co z tego, że są fajne skille melee, slamy, etc., bardzo satysfakcjonujące, skoro nikt nimi nie gra, bo zbyt wolno zbierają walutę na progres (pomijam streamerów tłukących 24/7)? Dopóki GGG nie zmieni tego jak funkcjonuje progres w POE, dopóty w każdej lidze będzie kilka najszybszych buildów, których używać będzie 95% ludzi. Nieważne ile reworków defensywy czy flaszek zrobią.

post wyedytowany przez Cyniczny Rewolwerowiec 2021-08-20 17:51:39
20.08.2021 21:02
30.6
Unseen
97
Konsul

Jako, że "Altar of Corruption" mi właśnie zdematerializował łuk, to się wypowiem. ;)

Nieco inaczej to widzę. O tym, że PoE zmierza w nieciekawym kierunku pisżę od ponad roku albo 2. Paradoksalnie, te drobne kroki GGG w kierunku naprawienia tego, co uważam za złe stają przyczyną najwiekszej krytyki graczy. Dlaczego? Pewnie z powodu całkowitej kazualizacji PoE, gdzie od pewnego czasu byle czym, byle jak i w krótkim czasie jesteśmy w stanie zrobic 98% kontentu bez wiekszego problemu. A także z przyzwyczajenia do takiego stanu rzeczy. Bzdury? Ktoś pamięta, co było na początku PoE, czy choćby D2 lub D3? Nie mam tu na myśli tylko samej premiery, ale te pierwsze miesiące, lata po premierze. Było trudno, gra była wyzwaniem.

Ciężko było o sprzęt. W PoE kwestia dropu jest cały czas beznadziejnie rozwiązana. Bo o ile itemy możemy bez problemu kupić, to praktycznie nie ma szans zebrać ich samemu pod konkretny build. Co ogólnie nie jest niczym pozytywny, a raczej na duży minus. Mi się gra przyjemniej, jeżeli sprzęt mam znaleziony albo samodzielnie stworzony. Tu zreszta ostanie nerfy Harvesta spowodowały, że zrobić samemu jakiś bardzo dobry item bez ogromnego nakładu $ graniczy z cudem.

Kolejna sprawa to melee. Przecież wcześniej bez problemu dało się robic bildy melee, które tankowały Siriusa A8 i go biły w niewiele krótszym czasie niż glass canony. Nawet jeżeli biły go z minutę dłużej to takim bildem bez większego problemu czyściło się mapy t16 Q100+ z zerowym ryzykiem zgonu. Gdzie tu fun. Kolejna sprawa, że taka defensywa z uwagi na brak balansu pozwalala robić pancerne bildy wlczące z zasięgu. Poziom komplikacji obecnej gry powoduje, że GGG ma ciężki orzech do zgryzenia ponieważ naprawdę cieżko tu jest cośzbalansować przy tak ogromnym spektrum możliwości tworzenia bildów. Z tego też względu wolałbym bym, żeby PoE2 było całkowicie odzielną grą beż bagażu jedynki.

Oneshooting to zmora PoE od zawsze. Dlatego HC, które osobiście preferuje w grach HNS tu jest bez sensu.

Kolejna sprawa, to idiotyczny pomysł GGG na rozwój gry - o czym pisał poniekąd aope. Sposobem na rewitalizacje i trzymanie ludzi przy grze jest dodawanie coraz to nowych umiejętności i przedmiotów. Po prostu nie da się dodawać takiego rodzaju kontentu cały czas na przestrzeni wielu lat i utrzymać balans. Poza tym taka ilość umiejetności i przedmiotów jest po prostu męcząca dla gracza. W efekcie większość umiejetnosći bojowych z suportami działa w zsadzie identycznie. Rózni je nazwa, efekt graficzny i połowę bez problemu można by wywalić. Jest ich obecnie już taka ilośc, że GGG było zmuszone zwiększać ilość enchantow w labach, a pozniej dodawać mapy gdzie nozone ich ilość kolejne x razy. Zmniejszenie ich ilości oraz dopracowanie na pewno by wyszło grze na plus, ale zapewne się kłóci z modelem marketingowym.

Natomiast same ligi i kontent z nimi związany to nieśmieszny żart z graczy. W zasadzie niczym one się nie róznią. Jedyne sensowne to te, które dodały Laboratorium, Syndykat i Heista.

A i jeszcze jedno. Wiele osób powołuje się na ninja.poe i ranking DPS. Jest to nieco chybione ponieważ tam są głównie glass-canony. To jes taka sztuka dla sztuki ponieważ cały kontent sie robi na easy z 1/10 jak nie 1/100 tamtego dpsu. Zatem nic dziwnego, że powtarza sie kilka skili pozwalajacych na ten abstrakcyjny dps. Kolejna sprawa, że tam są jak się nie myle postacie tylko zwłączonym wglądem w konto. Bardziej sensowne wydaje sugerowanie sie raczej bildami po ustawieniu rankingu na podstawie głębokości zejscią w Deve. Na przykłlad od 1000. Czyli ogólnie dobrych bildów jest bardzo dużo, tylko mało kto nimi gra lub o nich wie. Sam mam zakłladce przeglądarki kilka kont ludzi, którzy dziwnymi bildami, których na forum nie znajduje. Ogólnie więc niska stastystycznie róznorodność bildów w poe.ninja to efekt tego, że ogromny procent graczy gra ciągle tymi samymi bildami, które zna, bildami z topowych wątków lub tymi, które polecaja strimerzy. Kolejna sprawa, że zrobic samemu dobry bild wymaga ogromnej wiedzy z uwagi na rozbudowaną mechanikę. Mój ulubiony Diablo 2 w porównaniu z PoE pod względem komplikacji to niepozorny karzełek.

20.08.2021 23:17
Bezi2598
31
odpowiedz
Bezi2598
112
Legend

Wow, sporo osób się wypowiedziało.

Ogólnie to problemy o których się teraz mówi były w grze od bardzo dawna. Melee, self casting zawsze miały gorzej niż pasywne buildy. Od zawsze najlepszą obroną było błyskawiczne zabicie wszystkiego na ekranie. Też mi się to średnio podoba, nie wiem czy to się zmieni, bo to jest kwestia fundamentalnych mechanik w grze, to nie jest do ogarnięcia w 3 miesiące.

Cyniczny Rewolwerowiec
No, ale co GGG może z tym zrobić? Nieważne jaka będzie gra, ludzie i tak będą próbować min maksować wykorzystanie czasu. Dużo lepsza frajda z gry jest jak się to olewa i nie patrzy na to co robią inni, a gra w swoim tempie. Poza tym ludzie grają też na SSF i robią cały content dostępny w grze więc mówienie, że tylko trade daje szanse na upgrade gearu to też przesada. W trade'owej lidze nie ma upgrade'ów sprzętu, bo nikt nawet go upgrade'ować samemu nie próbuje, tylko gra tak żeby ciułać walutę, bo kupić jest po prostu szybciej i prościej. I to się raczej nie zmieni. Bo nawet jak podbiją loot, to mega dobrych itemków na rynku będzię jeszcze więcej i będą tanie jak barszcz, i ludzie dalej będą mieli głównie upgrade'y z trade'ów, bo w raz z buffem w loocie, trade także będzie skuteczniejszy.

No nie wiem, ja pamiętam jak grałem bardzo dawno temu to zawsze byłem totalnym gównem, teraz mam wrażenie, że z ilością powercreepu rzeczywiście wszystko jest dużo prostsze i nie mam tylu problemów co kiedyś.

Co do poe.ninja to to jest gówno warty wyznacznik, bo całą metę tworzą tylko i wyłącznie content creatorzy. Przed premierą 3.15 najwięcej guidów było do Spectral Shield Gladiatora, każdy streamer zrobił guide do niego, na forum też tego jest pełno i cyk, najpopularniejszy build w lidze, mimo, że jakiś super przegięty to on nie jest żeby miał usprawiedliwiony taki wynik. Mało kto chce samemu eksperymentować ze względu na ograniczony czas, a content creatorzy też bywają dosyć leniwi i przed premierą patcha robią guidy pod Spectre, albo Essence Drain albo inny skill, który jest w każdej mecie, no i ludzie tym grają skoro promowany.

No i duża część graczy nie robi drugiej postaci więc bierze coś pewnego i tym gra do końca ligi.
Druga sprawa to ludzie zawsze myślą, że jakikolwiek nerf całkowicie zabija skill, a to jest gówno prawda. W patchu w którym skill dostanie nerfa nikt nim nie gra, a w następnej lidze mimo że żadnych zmian nie było ludzie do niego wracają.
Poe Ninja jest ok żeby sobie ogarnąć starter, ale na pewno nie jest dobrym wyznacznikiem dywersyfikacji w grze.

Jedna rzecz na którą chciałem zwrócić uwagę to jakość patchy i ostatnich lig. 3.13 było dla mnie chyba najlepszym patchem. I wydaje mi się, że dużo tu zrobiło te miesięczne opóźnienie ligi. Mieli 4 miesiące zamiast standardowych 3 na przygotowanie wszystkiego. Patch 3.13 nie miał większych problemów, miał dobrze przemyślaną ligę i dodatek, nie trzeba było czekać paru tygodni na oczywiste QOL (przykład z Ekspedycji, brak okienka z ilością waluty u nowych vendorów, to jest oczywista rzecz, która powinna być od początku, u Roga dopiero niedawno dodano podświetlanie zmienianych modów). Pomijam już nawet fakt jak konieczność buffnięcia Absolution o 400%, bo damage taki gówniany był, że ten skill się do niczego nie nadawał.
Problem jaki mam to trzy ostatnie ligi. To są ligi, które w ogóle nic nie wnoszą do gry i nie ma potrzeby dodawania ich do core. No bo co takiego ma ritual? Kilka nowych, niszowych baz? Ultimatum? Nic nie ma. Ekspedycja? Znowu kilka baz z idiotyczną mechaniką defensywną.
Każda liga, która jest w core ma jakąś rolę w grze. Blight ma annointy i blighted mapki, metamorph ma catalysty, heist ma gemy, repliki, delirium ma cluster jewele, harbringer daje alternatywną walutę, abbys ma unikalny gear z abbys socketami i jewelami, no generalnie każda liga się czymś wyróżnia.
A ostatnio ligi to po prostu zasypywanie gracza walutą, bo same w sobie te ligi nie mają niczego unikalnego.
Więcej rzeczy typu Delirium, Harvest, Heist, Blight. Nie każda z tych lig była udana pod względem gameplayu, ale przynajmniej było za czym gonić, były ekscytujące nowe rzeczy. W ostatnich ligach mocno tego brakuje.

Ostatni content w grze jest przygotowany bez żadnego przetestowania go i to wychodzi gołym okiem. Bo jak oni mogli testować takie Absolution skoro ten skill potrzebował buffa o 400%?
GGG po prostu sobie nie radzi z 3 miesięcznym cyklem wydawania lig, pracowania nad dodatkiem, a także z jednoczesną pracą nad PoE2.
W Ritualu mieli 4 miesiące i nikt nie miał wrażenia, że coś było na szybko wypusczone bez testowania. Ogółem bardzo solidny patch to był.

Niestety mam wrażenie, że patch 3.16 będzie serią buffów do różnych rzeczy żeby pójść ludziom na rękę, ale znowu będą to zmiany nieprzemyślane i zrobione na szybko więc spodziewam się dalszych problemów.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-08-20 23:18:45
21.08.2021 00:02
Bezi2598
32
odpowiedz
Bezi2598
112
Legend
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=fgcB2wv3-LY

Ciekawa analiza obecnych problemów

21.08.2021 01:21
33
odpowiedz
Carrol
16
Pretorianin

Najlepsza liga od bardzo, bardzo dawna.
Mechanika wymiata.
Wróciłem z urlopu i zabieram się za atlas.
Najpierw trzeba zarobić na HH, później wydropić mirrora.
Grajcie zamiast się żalić.

Forum: Path of Exile #24: EXPEDITION // Start: 23.07.2021 //