Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Są tu właściciele Hondy Civic X 1.0T CVT?

02.07.2021 17:45
IGG
1
IGG
53
Hohner
Image

Są tu właściciele Hondy Civic X 1.0T CVT?

Cześć, zmierzam do zmiany auta na jakąś nową pierdołę (silnikową).
Potrzebuję coś do miasta i na trasy w 2 osoby powiedzmy zgodnie z ograniczeniami, żadnego szalenia 170km/h+ czy innych autostrad w DE.

Wpadła mi w oko Civic X z silniczkiem 1.0 129KM ze skrzynią CVT (ta udająca zmiany biegów, nie kosiarka). Ktoś tutaj ma coś takiego i może coś powiedzieć o kulturze pracy, elastyczności powiedzmy 70-130 i spalaniu?
1.5T nie biorę pod uwagę (manualnej skrzyni biegów też) gdyż są problemy z rozrzedzaniem oleju paliwem i się Honda na to wypina.

Onanistom samochodowym dziękuję, przerobiłem kilka aut z dużymi silnikami i jeszcze większymi turbinami, przerobiłem wolnossącego Mustanga S197 i mam dosyć ciągłego wsadzania kasy w zajechane trupy, idę do salonu, wykładam 100k i mam nowiutką Civic, przykładowo.
Może będzie Megane 1.3, może Corolla jakaś ale na razie szukam info o Civic X.

post wyedytowany przez IGG 2021-07-02 17:45:48
02.07.2021 17:49
NewGravedigger
2
2
odpowiedz
9 odpowiedzi
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Bardzo mi się to autko podoba. Szkoda tylko, że to taka krowa.

02.07.2021 17:51
2.1
demon92
191
Senator

Że duża? W którym miejscu.

02.07.2021 17:52
NewGravedigger
2.2
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Wzdłuż.

02.07.2021 17:53
IGG
2.3
IGG
53
Hohner

Po romansie z Mustangiem z 2012 roku (odradzam) to ten Civic to dla mnie maleństwo ;) Wygląd kontrowersyjny ale akurat wpada w "megusta" :)

02.07.2021 17:56
2.4
demon92
191
Senator

To ma raptem 4.5m nie przesadzajmy. No i zgoda, śliczne autko.

post wyedytowany przez demon92 2021-07-02 17:56:45
02.07.2021 17:56
NewGravedigger
2.5
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Ja ogólnie nie rozumiem tendencji praktycznie wszystkich firm do zwiększania wymiarów aut. Łatwiej i taniej to wyprodukować?

Osoby takie jak ja, które poruszają się po mieście, a nie chcą jeździć fiatem 500, zostają praktycznie z niczym. Klasa medium już nie istnieje, nawet głupia toyota yaris jest większa.

To ma raptem 4.5m

Z tego co widzę, to 4,6 jak już. I to jest prawie 40 cm więcej niż miało ufo.
Może nie umiem rozróżnić sedana od hatchbacka, jeden ma faktycznie lekko ponad 4,5

post wyedytowany przez NewGravedigger 2021-07-02 17:59:55
02.07.2021 17:59
IGG
2.6
IGG
53
Hohner

Z tym, że wszystko rośnie się zgodzę, łącznie z cenami niestety, co gorsza za używane także. Niektóre 2 letnie auta są sprzedawane taniej o w porywach 10 tysięcy złotych niż nówki z salonu, tego już nie rozumiem...
Ale jeśli chodzi o wielkość to tak, tendencja na nadmuchiwanie aut jest widoczna. Ale do USA nam na szczęście daleko.

Civic X 5D ma katalogowo 451,8cm a sedan to dłuuuga optycznie krowa ( i jest brzydki strasznie jak dla mnie)

post wyedytowany przez IGG 2021-07-02 18:00:35
02.07.2021 18:02
2.7
demon92
191
Senator

Oj tam się czepiasz tego 0.1 :P Dalej uważam, ze to nie jest dużo. Jednocześnie zgadzam się, że auta niepotrzebnie rosną, chcesz większe to kup np. golfa zamiast polo, a nie czekaj aż polówka napuchnie.

03.07.2021 00:30
Paudyn
2.8
Paudyn
240
Kwisatz Haderach

Z tym, że wszystko rośnie się zgodzę, łącznie z cenami niestety,

Nie wszystko. Wieksza obudowa często nie przekłada się na więcej miejsca w środku. Wszędzie masa grubych plastików i o rozłożeniu nóg, niczym w swoim starym małym Bravo, mogę śmiało zapomnieć.

03.07.2021 17:36
adam11$13
2.9
adam11$13
118
EDGElord

Ja ogólnie nie rozumiem tendencji praktycznie wszystkich firm do zwiększania wymiarów aut. Łatwiej i taniej to wyprodukować?

Bardziej kwestia jakichś stale dokładanych regulacji bezpieczeństwa. Nowy Civic ma być równie wielki co kiedyś Accordy.

02.07.2021 18:02
😐
3
odpowiedz
zanonimizowany1359091
3
Centurion

Z cenami to i tak trzeba się cieszyć, za rok dwa to będzie dopiero masakra. Na normalne małe auto które 10 20 lat temu kosztowało 40-50 tys trzeba będzie pewnie wydać 60-70.

02.07.2021 20:27
IGG
😢
4
odpowiedz
IGG
53
Hohner

nikt? :(

02.07.2021 23:58
cswthomas93pl
😐
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
cswthomas93pl
135
Legend

1.0 129KM

Co ten downsizing

03.07.2021 11:49
IGG
5.1
IGG
53
Hohner

No tak to teraz jest, że najmniejsze silniki to 1.0 turbo a nie 1.4 wolnossące czy coś w ten deseń ;)

1.0, turbina, zmienne fazy rozrządu, 129KM i 200Nm. Po chipie bezpieczne 145KM i 220Nm plus skrzynia CVT udająca zmiany biegów i masz w miarę jeżdżące auto nadające się do prędkości 150km/h bo powyżej to brak niuta by to jechało ale nie o to mi chodzi by się ścigać, już się z tego wyleczyłem.

03.07.2021 11:52
5.2
ssforever
11
Generał

10 lat i trup, albo rekonstrukcja silnika. Koniec laweciarzy nadchodzi.

03.07.2021 11:55
IGG
5.3
IGG
53
Hohner

Skąd wiesz, że 10 lat i trup? Ja przez 10 lat robię około 150 tysięcy km a już na rynku są 1.0 z przebiegami po 200 tysięcy i nic się nie dzieje. Mnie kupując nowe auto nie obchodzi czy za 10 lat będzie jeszcze jeździł bo pewnie za 5-6 jeśli go nie rozbiję lub ktoś mi to go sprzedam.

Wymiana oleju co 7-8 tysięcy kilometrów i obsługa zgodnie ze sztuką i nic nie powinno się dziać w teorii. A praktyka? Się okaże jak silniki 1.0 będą na rynku dłużej niż te 10 lat :)

03.07.2021 00:24
6
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1243544
58
Konsul

Też ostatnio patrzyłem, a może taka Kia ceed gt? Idealnie pasuje do Twojego opisu a do tego pali tyle co nic

03.07.2021 11:51
IGG
6.1
IGG
53
Hohner

Ceed GT to 130k a tyle nie chce wydawać, do tego jak już brać to proceed a to kolejne złotówki do przodu...

03.07.2021 11:59
Wujek Władek
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Paskudna jest ta Honda, i jeszcze ten kosiarkowaty silnik...

03.07.2021 12:03
IGG
7.1
IGG
53
Hohner

ciesze się, że podzieliłeś się z nami swoimi głębokimi przemyśleniami

03.07.2021 12:11
Wujek Władek
7.2
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Starsza generacja mi się bardziej podobała, ten samochód zaś ma straszne proporcje, a tył to nieporozumienie

03.07.2021 12:12
IGG
7.3
IGG
53
Hohner

no widzisz jakie życie byłoby nudne jakby wszyscy mieli takie samo zdanie, mi się ten transformers po prostu podoba

03.07.2021 17:08
A.l.e.X
👍
8
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

1 litr na turbinie nie wiedziałem że coś takiego istnieje ;) ciekawe jak toto brzmi.

03.07.2021 19:45
IGG
8.1
IGG
53
Hohner

każdy szanujący się średniej klasy producent ma już 1.0T w ofercie ;)

03.07.2021 17:21
NoBraiN
9
odpowiedz
1 odpowiedź
NoBraiN
164
Konsul

Bardzo przyjemne auto. Świetnie się prowadzi.

Co do Hondy to jeżeli kupujesz nowe auto to pamiętaj że Honda oferuje gwarancję Honda Plus (5lat albo 300tys).

Sam silnik 1.0 jest naprawdę ok. To jest jednostka nad którą Honda długo pracowała. I ogólnie jednostka udana.

W mieście bez problemu wystarczy. Na trasie też daje rade, tylko należypamiętać że nie jest to rakieta. Silnik zastąpił 1.8 vtec i muszę przyznać że 1.0t jeździ się przyjemniej.

Też jest kwestia wymiany rozrządu. Około 120tys km. Czyli dosyć niski interwał.

Co do samego auta to można powiedzieć, że gdyby nie fatalny system inforozrywki to auto praktycznie bez większych wad.

Tak szczerze bardzo pasuje mi ta generacja.

Pamiętaj też że za jakiś czas pojawi się Civic XI. W Europie tylko jako hybryda. Za oceanem już jeżdżą i auto zbiera bardzo pochlebne opinie.

post wyedytowany przez NoBraiN 2021-07-03 17:39:27
03.07.2021 20:18
IGG
9.1
IGG
53
Hohner

bardzo dziękuję za informacje :) 1.0 powinien być ok choć w jego cenie można znaleźć 2 letniego 1.5 z PL salonu i tu się zaczynają rozmyślenia co powinienem zrobić ;)

04.07.2021 08:11
NoBraiN
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
NoBraiN
164
Konsul

Jeżeli auto jest serwisowane u Hondy (mówimy o tym czego wymaga książka serwisowa aby gwarancji nie stracić) to również takie używane auto można objąć system Honda Plus.

Co do 1.5t to różnica jest spora. Oczywiście nie mówię tu stricte o prędkościach miejskich bo akurat oba silniki są uturbione i 1.0 ma wystarczająco niutonów aby sobie sprawnie radzić. 1.0t około 4.6s do 60km/h a 1.5t około 3.6s do 60km/h.

Różnica pojawia się kiedy chcesz sobie przycisnąć. Tutaj 1.5t jest świetny. 1.5t z CVT potrafi zrobić 100km/h w 7.2s kiedy 1.0t w 10.6s a to już przepaść.

Szczerze zawsze lepiej mieć więcej pod maską niż mniej.

Problem z 1.5t jest Hondzie znany ale u nas w Europie nigdy nie słyszałem o jakiś sporych problemach z tym związanych. W sumie jeżeli
skrócisz interwał wymiany oleju to w dużej mierze załatwi problem.

Ogólnie 1.5t jest naprawdę spoko i nie ma co się go bać.

post wyedytowany przez NoBraiN 2021-07-04 08:29:02
04.07.2021 11:33
IGG
10.1
IGG
53
Hohner

moje interwały wymiany oleju w autach to 7-8k km więc powinno być ok :) kurcze, mam o czym myśleć, dzięki :)

09.08.2021 13:51
NoBraiN
10.2
NoBraiN
164
Konsul

I jakie auto kupiłeś?

09.08.2021 14:10
Minas Morgul
10.3
Minas Morgul
240
Szaman koboldów

Właśnie, dobry odkop.
Mnie się to szkaradztwo strasznie podoba.
Póki co, jeżdżę SUVem i sobie chwalę, ale ten Civic zawsze robił na mnie świetne wrażenie, jeśli chodzi o wartość w stosunku do ceny i własności jezdne. Gdybym szukał czegoś niższego w przyszłości, to taki Civic byłby pewnie pierwszym wyborem.

Forum: Są tu właściciele Hondy Civic X 1.0T CVT?