Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Wykształcenie game designer. Wywiad ze współtwórcą kierunku Game Studies na Uniwersytecie Opolskim

10.06.2021 20:59
1
Ratanok
43
Konsul

Myślę, że zawsze warto iść na kierunek związany z pasją. Nawet jeśli się mówi, że po nim ciężko dostać pracę to prawdziwi zapaleńcy sobie poradzą. Gry to teraz potężna branża więc na pewno takie studia mają sens. Kierunek daje konkretną wiedzę w danej branży więc jest to dobre. Dla mnie jedyne studia jakie nie mają sensu to nie uczące niczego konkretnego co da się wykorzystać. I przez to nie rozumiem ludzi idących na kierunki jak filozofia, socjologia, kultura społeczna czy inne tego typu.

10.06.2021 21:27
2
odpowiedz
Michapod
22
Chorąży

Kolejny projekt związany z gamedevem na studiach, tylko szkoda że nikt nie wyciągnął wniosków z podobnych projektów na innych uczelniach, gdzie nawet zajęcia prowadzili doświadczeni ludzie z branży, a absolwenci zamiast pracy marzeń zostawali z ciekawym dyplomem bo branża nie chciała ludzi których sama sobie "kształciła", dlatego w mojej ocenie jest to kolejny skok marketingowy uczelni w celu przyciągnięcia większej liczby studentów do siebie niż innowacyjny kierunek otwierający nowe szersze perspektywy w edukacji

post wyedytowany przez Michapod 2021-06-10 21:29:15
12.06.2021 01:37
A.l.e.X
3
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Kolejne studia o niczym bo co one wlaściwie wnoszą dla studentów ? Wpis do CV ? W tej branży potrzebni są konkretni ludzie którzy po dostaniu pracy będą używać konkretnych narzędzi danej firmy;
- animatorzy, graficy, muzycy, scenarzyści, programiści, testerzy itc. Jak się mylę to mnie poprawcie.

06.07.2021 11:53
3.1
Ratanok
43
Konsul

Myślę, że niekoniecznie bo to zależy jak wygląda program studiów. Jeśli na przykład po dwóch latach wybierasz specjalizację i możesz np. iść w concept art to spoko. Myślę też, dla potencjalnego pracodawcy będzie miało znaczenie jeśli potrafisz mu udowodnić, że dobrze orientujesz się jak wygląda proces powstawania gry (nie tylko w konkretnym dziale czy elemencie nad którym będziesz pracował) bo tam często przeplatają się różne dziedziny i fajnie gdy jeden wie jak ułatwić pracę temu kto dalej będzie pracował z materiałem, który mu przygotuje. Co do programów to nic nie stoi na przeszkodzie by na studiach uczyć się programów będących standardem w branży np. jeśli ilustrator dobrze czuje się w Photoshopie to spokojnie każde studio go przyjmie i nie będzie wymagało przesiadki na inny program. A nawet jeśli to mając dużą wiedzę z danej dziedziny i dobrze opanowany jeden program jesteś w stanie bardzo szybko opanować inny ale służący do tego samego. Kwestia przyswojenia sobie interfejsu, skrótów i czasem ścieżka prowadząca do określonej funkcji może się różnić ale jednak już wiesz co i jak a to dużo ułatwia. Poza tym są też stanowiska gdzie wręcz niezbędna jest wiedza o całym procesie powstawania gry. Masz różnego rodzaju dyrektorów kreatywnych i ogólnego kierownika produkcji , którzy czuwają by całość była spójna. Nie siedzą oni w żadnym określonym zadaniu jak np. zaprojektowanie modelu 3D postaci ale muszą się w tym orientować by wiedzieć na co zwrócić uwagę i przekazywać konkretne uwagi a nie w stylu "nie podoba mi się, zrób inaczej". Myślę więc, że te studia mają sens. Jednak jak to studia - dużo zależy od samego studenta i jeden się dzięki nim rozwinie i zacznie działać w branży a drugi ukończy byle ukończyć i zacznie pracować w czymś nie związanym z branżą byle mieć pracę.

12.06.2021 05:47
4
odpowiedz
zanonimizowany1341139
10
Generał

O wszystkim czyli o niczym, a na koniec napiszesz kółko i krzyżyk... Lol

13.06.2021 11:14
5
odpowiedz
wrxxx
6
Legionista

Ten kierunek wydaje mi się czymś w rodzaju kulturoznastwa, gdzie masz pełno wiedzy teoretycznej jak, dlaczego i po co, ale brak konkretnych umiejętności. Większość pójdzie na niego tylko dlatego, że na co dzień lubią pograć w gierki i tyle.

Publicystyka Wykształcenie game designer. Wywiad ze współtwórcą kierunku Game Studies na Uniwersytecie Opolskim