Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wiemy, ile Epic Games zarobiło na Fortnite

04.05.2021 15:00
ViQney
5
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
ViQney
30
Centurion

Mają tyle hajsu, mogą stworzyć wspaniałe gry na Unreal Engine, bo oni sami znają ten silnik najlepiej, ale zamiast tego to dalej będą robić skiny do fortnite xD

04.05.2021 14:32
1
1
BrokenHMS
8
Chorąży

No ładnie.

04.05.2021 14:41
Rumcykcyk
2
odpowiedz
Rumcykcyk
79
Głębinowiec

Nie gram, nie interesuje się ale pośrednio spijamy wszyscy z tego śmietankę w postaci darmowych gier ale minusem jest czasowy exlusive.

04.05.2021 14:43
Urumod
👍
3
odpowiedz
10 odpowiedzi
Urumod
10
Senator

Ponad 5,1 mld $ za 2020 rok, w dodatku Fortnite bez androida i ios, a w marcu był najpopularniejszym tytułem na konsolach. Z 1063 pracowników w 2018 do 3200 w 2021. Co chwile jakaś inwestycja, ależ ta firma się rozrasta.

04.05.2021 15:26
😜
3.1
8
adi9568
25
Konsul

Uważaj żebyś stołu nie wywrócił...

04.05.2021 15:40
Urumod
👍
3.2
Urumod
10
Senator

Ok.

04.05.2021 15:51
😂
3.3
devilbila
30
Chorąży

Ponad 5 komentarzy w wątkach dot. Epica w 2020. Z pojedynczych minusów do nawet kilkunastu na komentarz w 2021. Co chwilę jakieś lizanie tyłka Epicowi, ależ to fanboy'ostwo się rozrasta.

04.05.2021 17:28
dzl
😂
3.4
dzl
62
You Gain Brouzouf

Urumod właśnie zdetronizował Gołsta jako czołowy korpo-fanboj Gola.

04.05.2021 17:42
Urumod
3.5
Urumod
10
Senator

Fakty = fanboy, no to ładnie. Nawet z faktami żelazny elektorat steama ma problem. Pocieszni z was "gracze"

post wyedytowany przez Urumod 2021-05-04 17:44:04
04.05.2021 18:08
dzl
3.6
dzl
62
You Gain Brouzouf

Tu nie chodzi o fakty tylko o ton Twoich wypowiedzi. Cieszysz się bo korpo zarabia, korpo, które ma Cię bardzo głęboko...

04.05.2021 18:13
Urumod
3.7
Urumod
10
Senator

I to czyni mnie fanbojem? Gdy przekładają hajs zarobiony z głupiej gierki na rozwój silnika, dzięki któremu powstają rzeczy, które wcześniej nie były możliwe (wirtualne plany bez green screenów) i gdy to pochwalam też mnie czyni fanboyem? Gdy ms obniżył marże na PC i z tego powodu się cieszyłem też mnie czyni fanboyem ms? Wow. Już nie wolno mieć swojej opinii. Gdy zachwalasz funkcję steama czyni cię to fanboyem? Cieszę się bo steam ma wreszcie konkurencję na rynku pc, wraz z wejściem na egs pojawiły się korzyści dla graczy i twórców. Jeżeli tego nie widzisz to jesteś ślepy albo masz zaparowane okulary.

post wyedytowany przez Urumod 2021-05-04 18:17:38
04.05.2021 18:22
3.8
3
Procne
33
Konsul

Ech, czy pod każdym tematem o Epicu musicie zaczynać te wojenki? Nie znudziło się Wam?

05.05.2021 19:01
😂
3.9
adi9568
25
Konsul

Urumod Ty i fakty xD Nie kompromituj się już, ok

05.05.2021 22:05
Urumod
3.10
Urumod
10
Senator

adi9568 Wskaż kłamstwo w tym komentarzu
Ponad 5,1 mld $ za 2020 rok, w dodatku Fortnite bez androida i ios, a w marcu był najpopularniejszym tytułem na konsolach. Z 1063 pracowników w 2018 do 3200 w 2021. Co chwile jakaś inwestycja, ależ ta firma się rozrasta.

04.05.2021 14:58
4
odpowiedz
ameon
25
Pretorianin

I większość tego jest reinwestowana w rynek, zarówno po stronie devów jak i graczy. Nic tylko się cieszyć, niezależnie od zdania na temat samej gry.

04.05.2021 15:00
ViQney
5
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
ViQney
30
Centurion

Mają tyle hajsu, mogą stworzyć wspaniałe gry na Unreal Engine, bo oni sami znają ten silnik najlepiej, ale zamiast tego to dalej będą robić skiny do fortnite xD

04.05.2021 15:27
😒
5.1
3
adi9568
25
Konsul

Po co jak na dzieciaczkach lepiej zarobią i to bez ryzyka

04.05.2021 21:13
5.2
martyn93
27
Centurion

Niski koszt, duży zysk (chyba, nie wiem ile stoją skiny do Fortnite'a), czego chcieć więcej?

04.05.2021 15:29
AyenoKanno
6
odpowiedz
AyenoKanno
164
SomeoneElse

Niech zarabiają jak najwięcej jak długo się da, nie mam nic przeciwko sponsorowaniu mi gier przez graczy Fortnite ^^

04.05.2021 15:34
Davnoniessany
7
odpowiedz
Davnoniessany
13
Pretorianin

Kura znosząca złote jajka. Ciekawe ile procentowo graczy fortnita decyduje się grać free 2 play.

04.05.2021 15:46
😱
8
odpowiedz
8 odpowiedzi
devilbila
30
Chorąży

W dokumentach mowa również o tym ile Epic płacił za czasowa ekskluzywność. Np. Borderlands 3 to 115 mln. Nic dziwnego, że przy takich pieniądzach, niektórzy idą na to.

04.05.2021 16:10
8.1
2
lee32147
32
Konsul
Image

A za darmówki płacił dosłownie kilka dolarów za pojedynczą kopię. Niecałe 11,5 miliona dolarów za 9 miesięcy darmówek. Średnio 2,37 dolara za jedną kopię gry, średnio 120 dolarów na jednego gracza, a chwalą się, że te darmówki są warte kilka tysięcy dolarów rocznie.
Dane z: https://app.box.com/s/6b9wmjvr582c95uzma1136exumk6p989/file/806827524160

04.05.2021 16:35
Urumod
8.2
Urumod
10
Senator

Już spieszę z pomocą. Otóż, gdyby gracz miałby kupić wszystkie te gry za cenę bazową to musiałbym zapłacić te kilka tysięcy dolarów. Natomiast nawet jeżeli kupowałby gry w historycznie niskich cenach to i tak spora sumka by się uzbierała.

post wyedytowany przez Urumod 2021-05-04 16:37:16
04.05.2021 16:57
8.3
lee32147
32
Konsul

Urumod Tego nie przeczę. Ale jednak Epic zmanipulował wartością tych gier, bo jednak w keyshopach czy na promocjach można kupić te gry dużo taniej, a Epic policzył cenę maksymalną dostępną w sklepach, a sam zapłacił za nie 20 razy mniej niż te gry by kosztowały w tych sklepach. Do tego Epic rozdał tak dużo gier z różnych kategorii, że na pewno ponad 90% z tych odebranych gier nie będzie nawet uruchomiona. Raczej nie znajdzie się żadna osoba, która chciałaby kupić wszystkie rozdawane gry nawet jeżeliby kosztowały grosze.
Zresztą w niektórych przypadkach (Super Meat Boy, Fez) Epic mocno zrobił wydawców w bambuko płacąc im takie żałosne kwoty za bardzo dobre gry.

post wyedytowany przez lee32147 2021-05-04 17:00:01
04.05.2021 17:14
Urumod
8.4
Urumod
10
Senator

Bo ta kwota jest niezmienna. Ceny w keyshopach są zmienne no i głównie chodzi o cenę gier w sklepach/launcherach. I taka właśnie była. Rozdaje różne gry z różnych gatunków i bierze eksy z różnych gatunków różnych twórców by zachęcić jak największy target gracza. Nikt nie kazał twórcom przyjmować tej oferty. Super meat boy bardziej wynikał z tego, że następna część debiutowała na pc ekskluzywnie na epicu.

04.05.2021 17:19
8.5
devilbila
30
Chorąży

Urumod

Skąd ty bierzesz te liczby? Po za GTA 5 to większość gier, które rozdają można było kupić z oficjalnych keyshopów, allegro i innych za grosze. Przecież z tych większych tytułów jak seria Batman Arkham czy Alien Isolation, można kupić za grosze ( na długo przed "darmochą" Epica kosztowały tyle co paczka papierosów).

Lee32147 dobrze gada, Epic zmanipulował wartość gier. Jedynie GTA 5 w momencie rozdawnictwa Epica miał wyższą cenę.

04.05.2021 17:23
Urumod
8.6
Urumod
10
Senator

Batman arkham kosztuje obecnie 72 zł na steamie (cena bazowa). I tak pomnóż te kilkaset gier przez kilkadziesiąt złotych i wyjdzie ci kwota o jakiej piszę epic games (i zamień na dolary ;)).

post wyedytowany przez Urumod 2021-05-04 17:27:57
04.05.2021 17:32
😂
8.7
2
devilbila
30
Chorąży

Urumod

Nie mam słów. Akurat, żeby twoja teza miała słuszność, wybrałeś oczywiście cenę steamową. Patrzę porównywarkę cenową dla Batman: Arkham Knight i edycja zwykła kosztuje 18-25 złoty a edycja z sp 30-50 zł. Dobra, w sumie nie ma się co wysilać.

post wyedytowany przez Admina 2021-05-04 22:09:25
04.05.2021 17:41
Urumod
8.8
Urumod
10
Senator

No i o cenie bazowej pisałem, czego nie rozumiesz? A i tak nawet jak weźmiesz obecnie najniższe ceny gier, nawet w keyshopach dla każdej gry to i tak wychodzi dość spora suma pieniędzy.

04.05.2021 16:30
TraXsoN
9
odpowiedz
TraXsoN
92
Konsul

Żeby steam wywrócić z rowerka potrzeba środków , jak widać są więc wszystkim wróżbitom z gry-online już podziękujemy.

04.05.2021 17:11
nanenab
10
4
odpowiedz
nanenab
8
Generał

W ogóle dobre rzeczy wypływają, niby egs taki dobry, taki super przyjazny devom, a musi płacić żeby ktoś chciał wydać na nim ekskluzywnie grę.

04.05.2021 17:37
Kwiliniosz
👎
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwiliniosz
24
Chorąży

Ciekawe ile z tych pieniędzy dzieciaki wydały z kart rodziców bez ich wiedzy...

04.05.2021 22:00
11.1
tybet2
114
Generał

Większość

05.05.2021 06:56
Bieniu05
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Bieniu05
110
The100

rozumiem ze ta gra sie moze dzieciom podobac ale doroslym? chyba ze na zasadzie streamer ktory zarabia na dzieciach jak i epic

05.05.2021 18:24
12.1
1
Killuminati47
1
Junior

Mam 26 lat jestem operatorem koparki, a nie wyobrażam sobie dnia bez forta gram minimum 3h dziennie. Ja nie rozumiem kompletnie dlaczego ta gra nie może się podobać dorosłym... bo kolorowa grafika? Wow jak w 90% gier... bo lekko kreskowkowa grafika? Co z kreskówkami dla dorosłych w takim razie? South Park czy Simpsonowie tylko dla 5 latków? No chyba nie... Ta gra ma mieć po prostu taki przerysowany styl, nie ma być powazna, a hejterzy w takich kategoriach starają się ja traktować nie wiem czemu. Gameplay jest genialny. Mechanika gry to bezsprzecznie top 1 w strzelankach multi obecnie. Przeciwnika można zlikwidować na dziesiątki sposobów. Do tego jest niesamowicie dynamiczna i skillowa. Nie wystarczy mieć tylko dobrego aima jak w codzie czy csie. Do tego perspektywa z trzeciej osoby i milion skinów... W jakiej innej grze moge zagrać terminatorem albo travisem scotem czy Johnem Wickiem do wyboru do koloru... Jeszcze ciągle zmiany mapy i rotacje dostępnych broni a nie 10 mapek na krzyz i te same bronie do usranej śmierci w csie... co najlepsze sam byłem kiedyś największym krytykiem forta i sie zastanawiałem jak można grac w to gowno dla dzieci do póki no właśnie... nie zagrałem i nie zobaczyłem ile ta gra ma do zaoferowania...

Wiadomość Wiemy, ile Epic Games zarobiło na Fortnite