Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Xbox Game Pass najpewniej ma już 23 mln abonentów

22.04.2021 17:33
xandon
12
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
xandon
7
Pretorianin

Ale w czym problem? Microsoftowi coś rośnie, Sony coś rośnie, Nintendo coś rośnie. Microsoft jest w czymś najlepsze, Sony jest w czymś najlepsze, Nintendo jest w czymś najlepsze. Każdy ma najlepszą sprzedaż w jakiejś kategorii. Game Pass to świetna usługa. Kto chce korzysta, kto nie chce nie korzysta. Żyć nie umierać. Korzystam sobie z XSX|GP i Switcha i tak dobrze jak teraz to nigdy nie miałem. A jakbym miał PS5 też bym się cieszył. O co chodzi malkontentom albo tym co pouczają co jest dla innych dobre lub niedobre? Cieszcie się tym, co macie na swoich platformach.

22.04.2021 13:48
PanWaras
1
1
PanWaras
54
Senator

że z abonamentowej usługi Game Pass korzysta już 23 mln osób

Trzeba pamiętać, że 1 konto nie równa się 1 osoba. Dużo osób zakłada co chwilę nowe konta, żeby korzystać z passa za 4 zł.

post wyedytowany przez PanWaras 2021-04-22 13:50:19
22.04.2021 13:55
Urumod
2
odpowiedz
10 odpowiedzi
Urumod
10
Senator

Nie oszukujmy się, game pass jest inwestycją długoterminową. Dokłada do gier i do olbrzymiej promocji tego produktu (game pass). Sporym zastrzykiem subskrybentów są posiadacze golda, którzy cały czas przechodzą i to za ułamek ceny na wiele miesięcy. Jak mówią, że nie tracą to znaczy, że reklamy, deale idą z kont inwestycyjnych i tego nie liczą. Albo po prostu tak lepiej brzmi. PS plus w grudniu miał jakieś 47,4 mln subskrypcji i ciągle rośnie i to bez tak gigantycznych promocji. Pewnie wzrost będzie mniejszy niż w wypadku xboxa ale tak jak pisałem, z golda migrują gracze do game passa. Chcieli wcześniej zmusić do przejścia z golda do gp przez podwyższenie cen za golda. Ale teraz zmniejszyli role golda przez wprowadzenie darmowości w grach f2p, więc gold staje się bardziej bezużyteczny. Wzrośnie liczba subskrypcji to wzrosną wymagania finansowe twórców. W dodatku gry, które trafiają do usługi nie sprzedają się tak gdyby do niej nie trafiły ale tego też z całą pewnością nie liczą, że stworzyli "konkurencje" w swoim systemie dla klasycznej sprzedaży. XGP najpewniej nie trafi na switcha. Rynek mobilny jeszcze został. W tym wypadku nie dziwi mnie wejście sony na rynek mobilny. Tylko, że wprowadzą gry dostosowane do tego rynku a nie streaming tych samych gier. Tak jak ostatnio zrobił activison z crashem.

22.04.2021 14:17
Karollo
2.1
16
Karollo
5
Zbawca Khorinis
Image

Proszę bardzo ->

22.04.2021 14:27
Urumod
2.2
Urumod
10
Senator

Jak widać niektórych boli konstruktywna krytyka. Często piszesz "$ony" więc twój ból pupy jest jak najbardziej zrozumiały. Cieszę się, że poświeciłeś czas by zrobić tak wspaniały dyplom.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-22 14:28:00
22.04.2021 14:47
2.3
4
sticky_dude
36
Konsul

Urumod
Chyba powinieneś poszukać definicji słowa "konstruktywna" bo opinia którą się podzieliłeś to co najwyżej krytyka i to taka która nic nie wnosi

22.04.2021 14:54
Urumod
2.4
Urumod
10
Senator

Operowałem na ogólnodostępnych danych. Gdyby ms zechciał się podzielić bardziej szczegółowymi danymi to bym na nich operował. Takich jak np. ilu mieli subskrybentów golda, ilu mają teraz itd. Tak jak napisałem jest to długoterminowa inwestycja i nigdzie jej nie skreśliłem. Ale nie wygląda to też aż tak kolorowo jak to marketingowcy ms przedstawiają. Tworząc game passa stworzyli tak jak napisałem, konkurencje dla sprzedaży tradycyjnej, która z całą pewnością na tym ucierpiała. Co do rynku mobilnego to moim zdaniem o wiele lepszym rozwiązaniem jest przygotowanie gier pod rynek mobilny niż wrzucanie streamingu tych samych gier co na konsolach, a to dlatego, że te gry się mocno różnią.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-22 14:54:38
22.04.2021 15:06
2.5
zanonimizowany1146443
59
Senator

To nawet nie jest krytyka, tylko stwierdzenie faktów. MS cały czas dokłada do interesu kupę siana (pewnie nawet więcej od wyśmiewanego tutaj Epica) i żeby czerpać w przyszłości jakiekolwiek zyski z GP liczba miesięcznych abonentów musi być 3-4 razy większa niż jest obecnie. Jeszcze przed zapowiedzią wykupienia Zenimax analitycy mówili o wymogu 60 mln abonentów płacących pełną cenę, żeby GP w ogóle stał się rentowny, więc teraz ta wymagana liczba na pewno jest dużo wyższa. Jeśli liczba subskrypcji nadal będzie rosła w tak żółwim tempie, to nie zdziwię się, jak MS ubije GP, tak jak zrobił niedawno z Mixerem.

22.04.2021 15:34
Ergo
2.6
1
Ergo
56
Konsul

Dharxen

Chyba nie ma lepszego sposób na zachęcenie ludzi do takiej usługi jak dołożenie do interesu i oddanie prawie, że za darmo, ale.... To jest inwestycja długoterminowa, zobaczysz, że ludzie się przyzwyczają i nawet jeśli później będą musieli płacić pełną cenę, czyli 55zl miesięcznie, będą to robić. Przypominam też, że jak na polskie standardy życia 55zl to jest dość sporo, jednak dla Niemca, Angola i td nie jest to aż tak odczuwalne. Podejrzewam, że jak już regularnie będą dodawać gry robione przez studia MS to skończy się rozdawnictwo.

A tak swoją drogą, piszesz, że MS ubije GP tak jak to zrobił z mikxerem. Myślę, że nie ma takiej opcji, gp jest już na rynku bardzo długo, a po za tym jest to pierwsza taka usługa, brak konkurencji. W przypadku Mixera konkurencja była duża w postaci Twitcha więc nooo...

Urumod

Z jednym się nie zgodzę, piszesz tak, jakby ludzie kupowali golda żeby móc grać w gry f2p. Przypominam, że gold nadal jest wymagany do płatnych gier które posiadają tryb multiplayer.

post wyedytowany przez Ergo 2021-04-22 15:38:13
22.04.2021 15:54
Urumod
2.7
Urumod
10
Senator

Gold przez to, że zdjęli wymóg płacenia za f2p stał się po prostu bardziej bezużyteczny. Jest słabą "konkurencją" dla game passa tym bardziej, że można zmienić gold na game passa po bardzo małej cenie i na długi okres. Naturalne jest, że gdyby ms przeforsował podwyżkę golda to jeszcze więcej i jeszcze szybciej subskrybenci zmieniliby usługę. Tym bardziej, że przy zmianie otrzymują naprawdę dobre warunki.

22.04.2021 16:51
2.8
zanonimizowany1146443
59
Senator

Ergo
Sama cena raczej nie będzie problemem (no chyba, że w przyszłości zostanie podniesiona, wtedy będzie). Problem pojawi się w momencie jak ludzie ograją wszystko co ich interesuje z oferty GP i zdecydują się na np. półroczna przerwę, żeby potem ponownie ograć za grosze kilka interesujących tytułów. Wtedy sens płacenia co miesiąc za taką usługę będzie niewielki. Zresztą nawet tutaj widziałem już bardzo dużo komentarzy graczy, którzy skorzystali z promocji i po ograniu wszystkich interesujących ich gier już nie przedłużyli usługi. Duża cześć z nich pisała, że chętnie skorzystają z GP ponownie, ale dopiero wtedy, jak pojawi się kilka gier, w które chcą zagrać. Mam wątpliwości, czy MS będzie w stanie przygotować taką ofertę, która utrzyma przy sobie graczy na dłużej niż tylko na 2-3 miesiące z przerwami.

22.04.2021 17:29
Kaniehto
😂
2.9
3
Kaniehto
25
Konsul

Karollo
Piękne złoto

22.04.2021 17:32
2.10
2
zanonimizowany1357218
1
Chorąży

Urumod

"W dodatku gry, które trafiają do usługi nie sprzedają się tak gdyby do niej nie trafiły ale tego też z całą pewnością nie liczą, że stworzyli "konkurencje" w swoim systemie dla klasycznej sprzedaży. XGP najpewniej nie trafi na switcha."

MS mówił co innego i jest bardziej skłonny im wierzyć niż naczelnemu fanbojowi Sony

22.04.2021 14:17
3
odpowiedz
daniekW
38
Pretorianin

Niech rośnie. Teoretycznie im więcej użytkowników tym większa szansa na lepsze tytuły.

22.04.2021 14:28
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
mikelsgrom
12
Pretorianin

GP to pokaz jak skutecznie ubić pudełka. Na szczęście przez masowe zakładanie kolejnych kont za 4 zł/ dolara, MS będzie w końcu musiał.
a) zwiększyć cenę GP
b) na jednej konsoli tylko uruchomić jedno konto za 4zł. Potem normalnie opłacasz.

Długeterminowo gdy Bethesda i inni kupieni po to by dostarczać średnie gry do passa ma to sens. Dla gracza, który ma i zna swój gust, więc kupuje to co mu się podoba na premierę. ta usługa jest zbędna.

22.04.2021 17:24
xandon
4.1
xandon
7
Pretorianin

Mam i znam swój gust. Kupuję różne rzeczy na premierę i intensywnie korzystam z GamePassa. Ta usługa jest mi absolutnie niezbędna.

22.04.2021 17:34
4.2
zanonimizowany1357218
1
Chorąży

mikelsgrom

"Na szczęście przez masowe zakładanie kolejnych kont za 4 zł/ dolara, MS będzie w końcu musiał."

To stwierdzenie nie jest poparte żadnymi danymi

22.04.2021 15:15
😂
5
odpowiedz
zanonimizowany1146443
59
Senator

Jak liczba subskrypcji GP nadal będzie rosła w tak żółwim tempie, to ta usługa stanie się rentowna dopiero pod koniec generacji. Już to widzę, jak MS będzie dokładał do interesu przez tyle lat . Prędzej ubije GP jak Mixera.

22.04.2021 15:24
6
odpowiedz
1 odpowiedź
plolak
4
Konsul

I dobrze rośnie nam kolejny sposob na granie zawsze lepiej mieć więcej wyboru jak mniej.

Nie będziemy zgłębiać ile z tego na promocjach siedzi i ile na miesięcznym okresie żeby zagrać np. W outriders lub coś co wpadło i się opłaca i ile na PC z wyboru cyfra ze steam za pełną cenę bez żadnych praw czy w abonamencie game pass.

Najważniejsze żeby pojawiały się bardziej przewidywalnie tytuły i żeby nowości chociaż jedną w miesiącu dawali jak teraz outriders A być może coś z tego będzie i ludzie będą dłużej zostawać więcej jak usługa dla graczy nie interesujących się zbytnio grami.

post wyedytowany przez plolak 2021-04-22 15:25:27
22.04.2021 16:05
6.1
daniekW
38
Pretorianin

Moim zdaniem warunkiem utrzymania abonenta takiego jak ja jest jedna dobra nowość na miesiąc. Powiedzmy że w 2 miesiące ogram to co mnie teraz interesuje i będę oczekiwał na więcej. Sądzę że kilka miesięcy w roku opłacę GP. Dla mnie te 55 zeta nie jest dużo ale tylko wtedy gdy będę korzystał z usługi. Tak więc coś tam musi wpadać co mnie zainteresuje a wtedy nawet dla tej jednej pozycji się skuszę.

22.04.2021 15:30
Qverty
7
odpowiedz
Qverty
7
Generał

lutz już otwiera szampana

22.04.2021 15:34
Herr Pietrus
8
odpowiedz
Herr Pietrus
194
Ubecka Wdowa

Razem z Urumodem

22.04.2021 15:49
JohnDoe666
😂
9
odpowiedz
JohnDoe666
21
Senator

Co tu dużo mówić, świetna usługa, za świetne pieniądze.
Microsoft po prostu wie co robi, brawo zieloni.

PS. Komentarze to niby słowo pisane ale te pękające dupska praktycznie słychać ;).

22.04.2021 15:56
😂
10
1
odpowiedz
32 odpowiedzi
Iutz
7
Konsul
Image

Kazdy branzowy portal w odniesieniu sie do Gamepassa pisze, ze jest to zdecydowanie sukces, ale jak widac, nasi forumowi analitycy wiedza lepiej.

Jak to mowia, madrej glowie dosc dwie slowie, zalaczam obrazek, i dodaje jeszcze tylko, ze prawie 40% Netflixa na dzien dzisiejszy to USA i Kanada, ktore generuja tez najwyzszy przychod na osobe - w odniesieniu do niektorych rejonow 2x wiekszy.

Na miejscu MS tez nie zawracalbym sobie glowy januszami za 4 zlote, tylko koncentrowal sie na rynkach ktore przynosza dochod, zwazywszy, ze wlasnie USA i Kanada to rynki na ktorych MS ma najmniejsza strate do sony.

post wyedytowany przez Iutz 2021-04-22 15:58:13
22.04.2021 16:13
-=Esiu=-
10.1
4
-=Esiu=-
165
Everybody lies

Na miejscu MS tez nie zawracalbym sobie glowy januszami za 4 zlote, tylko koncentrowal sie na rynkach ktore przynosza dochod, zwazywszy, ze wlasnie USA i Kanada to rynki na ktorych MS ma najmniejsza strate do sony.

Czyli powiedzmy MS skoncentruje się TYLKO na rynkach gdzie ma największy dochód i co to może oznaczać dla reszty krajów? Np. dla Polski? Mniejsza oferta bo mało subskrypcji? Brak polskich wersji językowych bo się nie opłaci?

Bo nie chce mi się wierzyć że MS dalej będzie wrzucał GP za 4 zł albo kody 7 dniowe do pringelsów, które można kupić za parę złotych :p

post wyedytowany przez -=Esiu=- 2021-04-22 16:13:41
22.04.2021 16:22
10.2
Iutz
7
Konsul

Inwestujesz tam gdzie stopa zwrotu jest (najwyzsza)

Netflix tez mial kiedys darmowki, ale sie skonczylo, to sie zawsze konczy bo koszty przewyzszaja z czasem prognozowany przychod.

Kolejny krok to dywersyfikacja oferty zeby pozyskac wiecej kasy od pojedynczego klienta, nie wydaje mi sie, zeby wiazalo sie to z obcinaniem oferty, a raczej dodatkowymi bonusami, ale to jeszcze troche potrwa.

Nie wydaje mi sie, zeby oferta miala byc rozna, po pierwsze nie ma bagazu rejonizacji znanego jeszcze z VHS/DVD/BR, po drugie dla microsoftu nic to nie zmieni w kwestiach finansowych, jedyne miejsce gdzie widze jakies potencjalne ruchy to granie w chmurze.

22.04.2021 16:29
albz74
10.3
albz74
123
Legend

Na miejscu MS tez nie zawracalbym sobie glowy januszami za 4 zlote, tylko koncentrowal sie na rynkach ktore przynosza dochod

tego zrobić nie mogą, idą w suby żeby nie być na distant 3rd które okupują od kilku lat. Oni idą po globalną dominację, a to wymaga niestety trochę większego zasięgu niż USA i Kanada.
Tego nie mogą kupić za pieniądze, potrzebują lat inwestycji, dobrych gier i usług które ludzie będą chcieli kupować.

Pominę buńczuczne zapowiedzi że idą po 3 miliardy graczy- bo to śmiech dla każdego, kto myśli. Spojrzałbym w stronę golda - mieli 30-35 milionów userów. To jest cel krótkookresowy, który mają szansę osiągnąć w ciągu roku-dwóch. Czyli 4-5 lat istnienia GP. Czy to sukces czy nie - nie znasz ich planów. I nie słuchaj publicznych wypowiedzi, bo pracujesz dla korpo powienieneś wiedzieć, co się mówi do mikrofonów, co się mówi w biurach i co się mówi w gabinetach prezesów. To są 3 różne wersje opowieści na ten sam temat.

22.04.2021 17:26
JohnDoe666
10.4
JohnDoe666
21
Senator

-=Esiu=-
Bo nie chce mi się wierzyć że MS dalej będzie wrzucał GP za 4 zł albo kody 7 dniowe do pringelsów, które można kupić za parę złotych :p
Myślę że dla Microsoftu to nie jest wielki problem. Bywalcy tego forum patrzą na świat przez pryzmat własnego otoczenia. W większości państw, zwłaszcza tych lepiej rozwiniętych ciągłe kombinowanie jak tu urwać pięć złotych nie jest tak popularne jak u nas więc nadużywanie "dolara na start" jest raczej dużo mniejszym problemem niż może się wydawać.
Przychody z GP są o kilka milionów wyższe co miesiąc to pozwala przymknąć oko na kilku Januszy.

22.04.2021 17:28
10.5
Iutz
7
Konsul

Oczywiscie ze ida po dominacje, ale nie beda brali wszystkiego naraz, tak samo zrobil Netflix, Najpierw prio Ameryka, potem Europa, potem reszta, wczesniej napisalem Netflix ma 40% w USA i Kanadzie i przychod z tego zrodla to i tak jakies 60%, jezeli nie wiecej calkowitego przychodu netflixa, wiec o czym mowa.

Oni nigdy nie mowili ze ida po 3 miliardy graczy, oni mowili, ze jest 3 miliardy graczy, to dosc spora roznica.
30 milionow beda mieli po wakacjach, 35 jezeli nie wiecej do swiat tego roku.

Ja nie mam pojecia co oni planuja, i co smieszniejsze nie slucham raczej zadnych wypowiedzi (tego newsa z dzisiaj chyba dalem wczoraj czy jakos tak w innym watku) Zastanawiam sie jakie bedzie przelozenie wzrostu netflixa, na wzrost gamepassa, i raczej wydaje mi sie ze bedzie podobnie, jezeli nie lepiej. Dynamika rynku gier jest daleko wyzsza niz filmow, tak ze moze byc calkiem ciekawie.

post wyedytowany przez Iutz 2021-04-22 17:31:24
22.04.2021 18:10
albz74
10.6
1
albz74
123
Legend

lutz-
That certainly echoes what Xbox has to say about it. "Our goal for Xbox Game Pass really ladders up to our goal at Xbox to reach the more than 3 billion gamers worldwide," said Ben Decker, head of gaming services marketing at Xbox, responding to Eurogamer's questions via email. "We are building a future with this in mind."

niemniej, nvm :)

'Sufit' GP na ten moment jest szacowany na 50 milionów.
Ja zdania nie zmieniam, wg mnie usługi tego rodzaju doprowadzą do dalszej macdonaldyzacji tego sektora.
A byłoby nieco szkoda, bo to jednak twórcze środowiska, czasami nie umieją zarządzać biznesowymi aspektami, dowozić na czas i w budżecie, ale czasami perła się trafi. Zamiast wiadra sztucznych pereł jednakowej wielkości i koloru.

22.04.2021 18:28
10.7
Iutz
7
Konsul

Smieszne, w sumie tylko eurogamer to ma, ja kojarze wywiad z babka w ktorym mowila, ze z trzech miliardow graczy tylko niecale dziesiec procent to gracze konsolowi i jest mnostwo do zagospodarowania, natomiast ten gosc mam wrazenie troche nadinterpretowal.

22.04.2021 21:29
Meno1986
10.8
Meno1986
143
Szkubany Myszor

Pamiętaj, że Netflix też poszedł na wojnę z nadużyciami typu zabawa z bezpłatnymi kontami trial, czy zakładaniem tanich kont w Turcji itp.

22.04.2021 22:37
10.9
zanonimizowany1146443
59
Senator

Porównywanie GP do Netflixa nie ma najmniejszego sensu. Netflix ma dużo więcej potencjalnych klientów od GP, bo filmy i seriale ogląda znacznie więcej ludzi niż jest stacjonarnych graczy. Poza tym Netflixa można uruchomić dosłownie wszędzie, a do GP potrzebny jest Xbox lub przyzwoity pecet z Windowsem 10, wiec to jeszcze bardziej ogranicza pulę potencjalnych klientów.

Netflix zarabia teraz kupę siana, bo ma obecnie 200 mln subskrybentów, czyli 9 razy tyle co GP. GP nigdy nie osiągnie takich liczb, bo musiałby przejąć zdecydowaną większość stacjonarnego rynku graczy, co jak wiadomo jest niemożliwe. Pomijam już nawet fakt, że w tak żółwim tempie GP doczłapałby się do 200 mln subskrypcji w ciągu niecałych 15 lat xD

22.04.2021 22:57
10.10
Iutz
7
Konsul

Przeciez chodzi o dynamike wzrostu nie o ilosc abonentow, to raz.
Dwa, odniesienie do USA/Kanada bo tam rozgrywa sie cala historia, nikogo nie interesuje ameryka lacinska czy turcja. Przynajmniej nie na tym etapie rozwoju gamepassa
Trzy, netflix jeszcze w 2012 nie mial praktycznie zadnego wsparcia hardware oprocz przystawek typu roku i apek na iphonach i kompletnie zerowe zasiegi w sieciach mobilnych, gdzie cos zaczelo sie ruszac w okolicach 2015. Wiec nie bylbym taki hop tata na mame z tymi radykalnymi opiniami, bo netflix uksztaltowal rynek a nie na odwrot.

Glowne pytanie ktore sie tu zadaje to czy Gamepass jest w stanie zmienic rynek i jak sie bedzie to odbywac.
Bo to ze nadchodzi duza zmiana jest raczej bezdyskusyjne.

Ale oczywiscie za jakies dwa lata bedzie mozna wrocic do tych postow i zobaczyc kto i w czym mial racje.

23.04.2021 00:56
10.11
zanonimizowany1146443
59
Senator

No ale właśnie ta dynamika wzrostu abonentów GP jest bardzo słaba. 1 mln miesięcznie przy ledwie 23 mln łącznej liczby subskrypcji to jest nic. Netflix, który już i tak opanował niemal cały rynek w ostatnim kwartale zeszłego roku zaliczył przyrost 8,5 mln subskrypcji, czyli ponad 2 razy więcej od GP, który tak na dobra sprawę jeszcze się nie rozkręcił. To jest kolosalna różnica.

Do tego dochodzą jeszcze fakty, o których wspomniałem w poprzednim poście, czyli dużo większa baza potencjalnych klientów i dostępność do Netflixa oraz jeszcze dwa bardzo ważne, o których nie wspomniałem, czyli dużo większa ilość treści na Netflixie niż w GP, która na dodatek nie ucieka z Netflixa po paru miesiącach oraz podział rynku. Rynek filmowy jest dzisiaj opanowany przez serwisy streamingowe (obecna sytuacja na świecie jeszcze bardziej pomogła takim serwisom), więc dla zdecydowanej większości filmów jest to główna platforma dystrybucji. Z kolei w przypadku gier jest zupełnie inaczej, bo nie dość, że nadal bardzo dużo graczy woli kupić grę raz i mieć spokój, to na dodatek MS ma bardzo dużą konkurencję w postaci Sony i Nintendo, których gracze w zdecydowanej większości nie są zainteresowani GP. To wszystko przekłada się na to, że GP rośnie bardzo powoli.

23.04.2021 05:58
JohnDoe666
10.12
JohnDoe666
21
Senator

Dharxen
No ale właśnie ta dynamika wzrostu abonentów GP jest bardzo słaba. 1 mln miesięcznie przy ledwie 23 mln łącznej liczby subskrypcji to jest nic.
Twój poziom wyparcia jest niesamowity :). Naprawdę aż ciężko uwierzyć że sam wierzysz w to co piszesz :).
Parafrazując SciFuna jesteś jak taki płaskoziemca który patrzy jak Słońce zachodzi i mówi "o, patrz jak Słońce NIE zachodzi" :D.
Netflix, który już i tak opanował niemal cały rynek w ostatnim kwartale zeszłego roku zaliczył przyrost 8,5 mln subskrypcji, czyli ponad 2 razy więcej od GP, który tak na dobra sprawę jeszcze się nie rozkręcił.
Netflix ma takie przyrosty (choć ma też kwartały kiedy liczba subskrybentów spada) właśnie dlatego że ma już takie zasięgi i jest mocno rozpoznawalną usługą. Różnica między rokiem 2017 a 2018 to było 9 mln czyli mniej niż milion miesięcznie.
I to nadal był świetny wynik.
Rynek filmowy jest dzisiaj opanowany przez serwisy streamingowe (obecna sytuacja na świecie jeszcze bardziej pomogła takim serwisom), więc dla zdecydowanej większości filmów jest to główna platforma dystrybucji.
Nooo, ale nie jest to stan natywny który istniał od zawsze, ten proces musiał zajść podobnie jak musi zajść w grach.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2021-04-23 05:59:57
23.04.2021 08:01
10.13
Iutz
7
Konsul

No ale właśnie ta dynamika wzrostu abonentów GP jest bardzo słaba. 1 mln miesięcznie przy ledwie 23 mln łącznej liczby subskrypcji to jest nic.

Jeden rabin powie.....

Ty zakladasz ze GP jest w tej chwili w okolicach poziomu rozwoju N z 2020 i do tego porownujesz co jest kompletnym nonsensem, ja natomiast twierdze, ze usluge mozna porownywac do roku 2012, zarowno na poziomie oferty, penetracji rynku jak i bazy potencjalnych klientow.

Wiekszosc serwisow branzowych twierdzi ze gp tozwija sie bardzo dynamicznie ty zas twierdzisz ze bardzo wolno.

Najwazniejsze pytanie, ktorego bardzo nie lubi albz, to jak uslugi cloud wplyna na popularnosc i rozwoj gp. bo z samych konsol i pc to on nie utrzyma tej dynamiki w dluzszym okresie czasu.

Po raz kolejny zaznaczam ze jak na razie MS najwyrazniej koncentruje sie na rynku amerykanskim gdzie ma najlepsze warunki do rozwoju i ktory rowniez dla N jest rynkiem przynoszacym najwyzszy dochod.

23.04.2021 16:17
10.14
zanonimizowany1146443
59
Senator

JohnDoe666
To nie jest żadne wyparcie. Ja jedynie oceniam fakty, a te są takie, że rynek filmowy to zupełnie inne realia od growego (nie chce mi się tych różnic ponownie wymieniać, wszystkie napisałem w poprzednich postach) i sukces Netflixa nie ma kompletnie żadnego przełożenia na ewentualny sukces GP, do którego jest jeszcze bardzo daleka droga.

Iutz
Sęk w tym, ze GP nie jest już zamknięty na poszczególne rynki (jak jest, to tylko na te najmniejsze). Nawet w Polsce jest już od dosyć dawna, więc rozpoznawalność tej usługi jest na dużo większym poziomie niż Netflixa w 2012 roku, o którym poza USA wtedy mało kto słyszał. Ja bym bardziej porównał GP do Netflixa z 2016-2017 roku, kiedy to zdjęto blokadę regionalną w 150 krajach i niedługo potem Netflixa opłacało już ponad 100 mln ludzi. Zanim GP kiedykolwiek doszedłby do takiej liczby abonentów minęłaby już cała obecna generacja, co wybitnym tempem wzrostu nie jest.

23.04.2021 17:00
JohnDoe666
10.15
JohnDoe666
21
Senator

Dharxen
rynek filmowy to zupełnie inne realia od growego (nie chce mi się tych różnic ponownie wymieniać, wszystkie napisałem w poprzednich postach) i sukces Netflixa nie ma kompletnie żadnego przełożenia na ewentualny sukces GP, do którego jest jeszcze bardzo daleka droga.
No super, tylko że to nie ja a ty przywołałeś porównanie do Netflixa.
To ty napisałeś:
No ale właśnie ta dynamika wzrostu abonentów GP jest bardzo słaba. 1 mln miesięcznie przy ledwie 23 mln łącznej liczby subskrypcji to jest nic. Netflix, który już i tak opanował niemal cały rynek w ostatnim kwartale zeszłego roku zaliczył przyrost 8,5 mln subskrypcji, czyli ponad 2 razy więcej od GP, który tak na dobra sprawę jeszcze się nie rozkręcił.
A teraz piszesz:
rynek filmowy to zupełnie inne realia od growego (nie chce mi się tych różnic ponownie wymieniać, wszystkie napisałem w poprzednich postach) i sukces Netflixa nie ma kompletnie żadnego przełożenia na ewentualny sukces GP
Jedno i drugie to twoje słowa więc się wkońcu zdecyduj, nie możesz być trochę w ciąży a trochę dziewicą.

23.04.2021 17:25
10.16
zanonimizowany1146443
59
Senator

JohnDoe666
Radzę ci jeszcze raz prześledzić wątek, bo gadasz głupoty. Do Netflixa pierwszy odniósł się lutz i to już w pierwszym poście.

23.04.2021 17:30
JohnDoe666
10.17
JohnDoe666
21
Senator

Usilnie próbujesz ignorować fakt że zacytowałem dwie twoje wypowiedzi które sobie nawzajem przeczą.

23.04.2021 17:35
10.18
Iutz
7
Konsul

Ja bym bardziej porównał GP do Netflixa z 2016-2017 roku, kiedy to zdjęto blokadę regionalną w 150 krajach i niedługo potem Netflixa opłacało już ponad 100 mln ludzi. Zanim GP kiedykolwiek doszedłby do takiej liczby abonentów minęłaby już cała obecna generacja,

A ja nie i nie chodzi o blokade regionalna a twardy limit urzadzen na ktorych mozna zainstalowac gamepassa.
Gamepass zaczal byc rozpoznawalny w zeszlym roku, wraz z premiera nowych xboxow.

Gamepass nie jest zalezny od generacji, jest kompletnie odrebnym bytem i kiedys juz to powiedzialem, podejrzewam, ze bytem duzo istotniejszym dla microsoftu niz ich konsole, to baza na ktorej bedzie oparty zupelnie nowy system dystrybucji gier. Ja przynajmniej widze to w taki sposob, inni jak chca, moga postrzegac to jako metode promocji xboxa, dla mnie to zupelnie osobne sprawy.

24.04.2021 14:53
10.19
zanonimizowany1146443
59
Senator

JohnDoe666
Moje wypowiedzi w niczym się nie wykluczają. Czego nie rozumiesz w zdaniu: sukces Netflixa nie ma kompletnie żadnego przełożenia na ewentualny sukces GP ? Przecież właśnie na tym polegało moje porównanie. Na ukazaniu różnic między oboma usługami i rynkami, w których działają. Fakt, że Netflix, który przejął praktycznie cały rynek, więc ten teoretycznie powinien być już nasycony nadal notuje ponad dwukrotnie szybszy przyrost subskrypcji od raczkującego GP, któremu do nasycenia rynku jeszcze bardzo dużo brakuje mówi sam za siebie.

lutz
No właśnie ja widzę GP jako taki dodatek. Ciężko mi jest uznać go za coś innego, skoro MS kompletnie nic na nim nie zarabia (jedynie może przekonać kogoś do XBoxa, ale finansowo i tak jest do tyłu). Nie wierzę też w to, że będzie on jakąś rewolucją w gamingu.

Tak jak pisałem już wielokrotnie w innych wątkach, GP sprawdza się jako usługa na chwilę do ogrania interesujących gracza gier za bardzo niską cenę, ale do opłacania jej co miesiąc już nie bardzo. Największym problemem GP jest rotacja gier zewnętrznych producentów. Poza tym nie wszystkie gry nadają się do ogrywania w GP. Nie wyobrażam sobie ogrywania w GP pochłaniaczy czasu pokroju Wiedźmina 3, czy Cywilizacji, bo byłaby to zwyczajna strata kasy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2021-04-24 14:54:13
24.04.2021 19:06
JohnDoe666
10.20
JohnDoe666
21
Senator

Dharxen
Tak, tak, tak w jednym poście piszesz że milionowe przyrosty Microsoftu są niewielkie bo Netflix ma większe a w innym sugerujesz że porównywanie Netflixa do Game Passa nie ma sensu bo to zupełnie różne rynki. Co więcej kiedy zestawi ci się te dwie wypowiedzi cytując je w jednym poście to zaczynasz jakieś pokrętne tłumaczenia o "nasyceniu rynku". Jakie nasycenie rynku? Graczy jest w tej chwili na naszym globie około 3 miliardów, myślę że spokojnie można założyć iż odbiorców filmów i seriali jest znacznie więcej, więc jakim cudem 200 mln. to jest nasycony rynek?
Jesteś po prostu hipokrytą który nie ma na tyle jaj żeby przyznać się do błędu nawet jeśli udowodni mu się go ponad wszelką wątpliwość.

25.04.2021 07:31
10.21
Iutz
7
Konsul
Image

No właśnie ja widzę GP jako taki dodatek. Ciężko mi jest uznać go za coś innego, skoro MS kompletnie nic na nim nie zarabia (jedynie może przekonać kogoś do XBoxa, ale finansowo i tak jest do tyłu). Nie wierzę też w to, że będzie on jakąś rewolucją w gamingu.

Masz prawo do wlasnych opinii, nawet jezeli sa w opozycji do tego co pisze wiekszosc branzowych fachowcow.

Tak jak pisałem już wielokrotnie w innych wątkach, GP sprawdza się jako usługa na chwilę do ogrania interesujących gracza gier za bardzo niską cenę, ale do opłacania jej co miesiąc już nie bardzo. Największym problemem GP jest rotacja gier zewnętrznych producentów.

To nie jest usluga dla niedobitkow celebrujacych pudelko na półce, Błędem jest rowniez zakladanie ze ludzi nie stac na zakupienie takiego wychodzacego z subskrypcji wiedzmina za 50 zlotych i dlatego biora gamepassa. wyszedl wiedzmin, weszlo piec innych gier.

i jeszcze bonusik. Moje dziecie nawet mnie nie pytalo o technologie, zobaczyl kolo macbooka pad a na ekranie interfejs gamepassa wlaczyl ulubiona gre i zaczal grac.

26.04.2021 17:40
😂
10.22
zanonimizowany1146443
59
Senator

JohnDoe666
Skąd ty wytrzasnąłeś te 3 mld? Wiesz, że do tego wliczani są też użytkownicy smartfonów, którzy odpalili choć jedną grę na telefonie i nigdy nie uruchomili nic na innej platformie? Masz aż tak różowe okulary, że nie potrafisz dojrzeć aż tak oczywistych rzeczy?

Liczbę graczy można bardzo łatwo oszacować. Wystarczy spojrzeć na to ilu z nich regularnie loguje się do platform pokroju Steama i Epica, policzyć właścicieli konsol dwóch ostatnich generacji oraz odjąć jakieś 30% od wyniku, żeby wziąć pod uwagę graczy grających na wielu platformach i mamy przybliżony wynik. Liczbę potencjalnych osób zainteresowanych gamepassem jeszcze łatwiej policzyć, bo tutaj wystarczy wziąć pod uwagę wyłącznie posiadaczy XBoxów oraz ludzi, którzy w miarę regularnie korzystają z MS Store, czyli dosyć ograniczone grono. Uważanie każdego użytkownika sprzętu elektronicznego pozwalającego na uruchamianie gier za graczy to zwyczajna głupota.

Iutz
Masz prawo do wlasnych opinii, nawet jezeli sa w opozycji do tego co pisze wiekszosc branzowych fachowcow.

Ci sami fachowcy mówią o tym, że aby gamepass był rentowny musi mieć minimum 60 mln abonentów miesięcznie i było to jeszcze przed ogłoszeniem wykupu Bethesdy. Ciekaw jestem, czy kiedykolwiek zbliżą się do takiej liczby.

To nie jest usluga dla niedobitkow celebrujacych pudelko na półce, Błędem jest rowniez zakladanie ze ludzi nie stac na zakupienie takiego wychodzacego z subskrypcji wiedzmina za 50 zlotych i dlatego biora gamepassa. wyszedl wiedzmin, weszlo piec innych gier.

Nie twierdzę, że ludzi na to nie stać. Uważam jedynie, że wykupywanie gamepassa dla takich gier jest pozbawione sensu, bo najzwyczajniej w świecie może zabraknąć czasu na dogłębne ogranie ich w ciągu jednego miesiąca. Jakiś hardkorowy gracz może i dałby rade, ale taki niedzielny, który do grania siada jedynie w weekendy nigdy by się nie wyrobił. Przy dobrych wiatrach zajęłoby mu to parę miesięcy, co już i tak powodowałoby ogromną stratę. O ogrywaniu w tym czasie innych gier można zapomnieć. Właśnie z tego względu nie wróżę gamepassowi sukcesu.

26.04.2021 19:58
JohnDoe666
10.23
JohnDoe666
21
Senator

Dharxen
Skąd ty wytrzasnąłeś te 3 mld? Wiesz, że do tego wliczani są też użytkownicy smartfonów, którzy odpalili choć jedną grę na telefonie i nigdy nie uruchomili nic na innej platformie?
Noooo, ale co ci tutaj nie pasuje? Gracze mobilni to nadal gracze. W krajach azjatyckich smartphony to zwyczajne narzędzie do grania, na komórkach masz już pełnoprawne gry MMO, masz LOLa, swoje wersje mają CoD oraz PUBG. Pieniądze w mobilnej części rynku gier są większe niż w rynkach PC oraz konsolowym razem wziętych, nie widzę więc powodu żeby nie brać tego rynku pod uwagę.
Liczbę potencjalnych osób zainteresowanych gamepassem jeszcze łatwiej policzyć, bo tutaj wystarczy wziąć pod uwagę wyłącznie posiadaczy XBoxów oraz ludzi, którzy w miarę regularnie korzystają z MS Store, czyli dosyć ograniczone grono.
A to już kompletna bzdura.
Po pierwsze, jeśli ktoś na PC korzysta ze Steama to nie oznacza że nie może korzystać z GP.
Po drugie, nikt nie jest "przyspawany" do swojej platformy. Ludzie posiadający konsole Sony mogą dokupić Xboxa lub zwyczajnie zmienić sprzęt, takie migracje zdarzają się ciągle i są zupełnie naturalne.

26.04.2021 22:51
10.24
Iutz
7
Konsul

Ci sami fachowcy mówią o tym, że aby gamepass był rentowny musi mieć minimum 60 mln abonentów miesięcznie i było to jeszcze przed ogłoszeniem wykupu Bethesdy.
O co chodzi z ta Bethesda? Jaki ona ma zwiazek z rentownoscia gamepassa, ktorys raz juz z kolei slysze ten argument. Przeciez to nie ma zadnego zwiazku.

Nie twierdzę, że ludzi na to nie stać. Uważam jedynie, że wykupywanie gamepassa dla takich gier jest pozbawione sensu, bo najzwyczajniej w świecie może zabraknąć czasu na dogłębne ogranie ich w ciągu jednego miesiąca. Jakiś hardkorowy gracz może i dałby rade, ale taki niedzielny, który do grania siada jedynie w weekendy nigdy by się nie wyrobił. Przy dobrych wiatrach zajęłoby mu to parę miesięcy, co już i tak powodowałoby ogromną stratę. O ogrywaniu w tym czasie innych gier można zapomnieć. Właśnie z tego względu nie wróżę gamepassowi sukcesu.

To jest tak absurdalna argumentacja, ze nie wiem co napisac. Czyli co, casuale kupuja ps5 i wiedzmina i siedza nad jedna gra rok czy wiecej? Jaki jest problem kupic gre na xboxa, jezeli po pograniu na gp okazuje sie byc fajna (juz w tej chwili ms twierdzi ze gamepass napedza zakupy zamiast je ograniczac)
Przeciez 80% ludzi gra w fife/coda/gtav, niezaleznie od platformy podstawowy trzon gamingowej jest ten sam.

W sumie moglem wrzucic mojego dzieciaka odpalajacego Trailmakers z gamepassa na ipadzie, moze bys zrozumial gdzie celuje MS. (Tak albz, wiem ze jestes bardzo sceptyczny w tym temacie, ale zapewniam cie, prostota odpalenia gry nawet mnie zaskoczyla)

26.04.2021 23:16
albz74
10.25
albz74
123
Legend

lutz nie chodzi o prostotę, tylko o user experience i punktmwejścia. Ty jesteś wyjątkowym przypadkiem, sam grales i GP po prostu masz. Ci o których mówisz mogą na ipadzie ściągnąć jedną z tysięcy darmowych candy crush i innego badziewia, które se ściągną z appstore. W przypadku gp nawet jak masz trial musisz wykonać kilka kroków więcej, ściągnąć jak rozumiem jakąś apkę albo się zalogować co dla Ciebie znowu jest oczywiste i bardzo proste. Ale Ty już jesteś w ekosystemie jesteś graczem. Dlatego ja nie widzę i nie czuję jak niby 3 miliardy ludzi nagle wykonują kilka krokow wydają jakieś pieniądze żeby grac. Gry na TV są od 10 lat, i jakoś nie gra w nie nikt. W co Ci ludzie mieliby grać, spójrz np na takie Dead Cells, świetna gra nieprawdaż? Wyobrażasz sobie teraz tego randomowego człowieczka co odpalał przed chwilą candy crush jak gra w Dead Cells ? :)

27.04.2021 00:21
10.26
zanonimizowany1146443
59
Senator

JohnDoe666
Noooo, ale co ci tutaj nie pasuje? Gracze mobilni to nadal gracze. W krajach azjatyckich smartphony to zwyczajne narzędzie do grania, na komórkach masz już pełnoprawne gry MMO, masz LOLa, swoje wersje mają CoD oraz PUBG. Pieniądze w mobilnej części rynku gier są większe niż w rynkach PC oraz konsolowym razem wziętych, nie widzę więc powodu żeby nie brać tego rynku pod uwagę.

Gracze mobilni nie są klientami docelowymi dla GP. Nawet gdyby przez xcloud dałoby się zagrać we wszystkie gry z GP, to wątpię, żeby gracze mobilni rzucili się na te usługę. Każdy kto miał kiedyś epizod z mobilnymi grami (ja miałem w czasach szkolnych), wie doskonale ,że ich największa zaletą jest możliwość uruchomienia takiej gry na 10-15 minut dla zabicia czasu i momentalnego wyłączenia bez obawy o stratę postępów rozgrywki. Nie wyobrażam sobie, żeby taki gracz uruchamiał w podobnym momencie np. Gears 5 przez xclouda. Zanim zdążyłby wszystko uruchomić i podłączyć pada do telefonu chwila na grę już by się skończyła.

A to już kompletna bzdura.
Po pierwsze, jeśli ktoś na PC korzysta ze Steama to nie oznacza że nie może korzystać z GP.
Po drugie, nikt nie jest "przyspawany" do swojej platformy. Ludzie posiadający konsole Sony mogą dokupić Xboxa lub zwyczajnie zmienić sprzęt, takie migracje zdarzają się ciągle i są zupełnie naturalne.

Przecież ja tego nie wykluczyłem. Ba, nawet wziąłem pod uwagę graczy wieloplatformowych przy moim potencjalnych wyliczeniach. Jak ktoś ma XBoxa lub korzysta z MS Store, to siłą rzeczy byłby liczony jako potencjalny abonent GP nawet gdyby miał jeszcze PS4, PS5 i Switcha.

Iutz
O co chodzi z ta Bethesda? Jaki ona ma zwiazek z rentownoscia gamepassa, ktorys raz juz z kolei slysze ten argument. Przeciez to nie ma zadnego zwiazku.

Prosta sprawa. MS nie wydał tych 7,5 mld zielonych po to, żeby ta kasa przepadła. Tak jak było z Minecraftem, którego kupił za 1,5-2 mld ta kasa ma się zwrócić i w przyszłości zaowocować konkretnymi zyskami. Jako, że wszystkie gry Bethesdy trafią do GP należy to uznać za inwestycje w tą usługę.

To jest tak absurdalna argumentacja, ze nie wiem co napisac. Czyli co, casuale kupuja ps5 i wiedzmina i siedza nad jedna gra rok czy wiecej?

A co w tym dziwnego? Przecież Wiesiek 3 to gigantyczna gra. Ja sam gdyby nie liczyć przerw na inne gry grałem w niego 4-5 miesięcy (z przerwami od momentu rozpoczęcia do zakończenia zajęło mi to coś ok. 2 lat, tak to jest jak się spędza w grze jakieś 300 godzin), a wcale mało nie grałem, bo dosyć często spędzałem z Wieśkiem 3-5 godzin dziennie. Tak więc jak ktoś ma mało czasu na granie, to w takiego Wieśka 3 może grać naprawdę bardzo długo. No chyba, że nie wymaksuje gry i będzie leciał na wyścigi z fabułą, to wtedy oczywiście zajmie to dużo niej czasu. To jest pewnie też jeden z powodów, dla którego wśród casuali najpopularniejszymi grami są gry multiplayerowe

Jaki jest problem kupic gre na xboxa, jezeli po pograniu na gp okazuje sie byc fajna (juz w tej chwili ms twierdzi ze gamepass napedza zakupy zamiast je ograniczac)

Nie ma żadnego, ale kłóci się to z ideą opłacania gamepassa co miesiąc.

Przeciez 80% ludzi gra w fife/coda/gtav, niezaleznie od platformy podstawowy trzon gamingowej jest ten sam.

Skoro tak jest, to gdzie tu jest miejsce dla gamepassa? Ciężko jest z tak małej gałęzi rynku zrobić wielomiliardowy biznes.

W sumie moglem wrzucic mojego dzieciaka odpalajacego Trailmakers z gamepassa na ipadzie, moze bys zrozumial gdzie celuje MS.

No spoko, a ilu jest ludzi takich jak ty, którym chciałoby się bawić w podłączanie tabletu do xclouda i grać na nim w domu zamiast na konsoli lub pececie? Bo mi się wydaje, że tak jak napisał albz takich ludzi jest bardzo mało.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2021-04-27 00:22:18
27.04.2021 11:27
10.27
Iutz
7
Konsul

albz74
lutz nie chodzi o prostotę, tylko o user experience i punktmwejścia. Ty jesteś wyjątkowym przypadkiem, sam grales i GP po prostu masz. Ci o których mówisz mogą na ipadzie ściągnąć jedną z tysięcy darmowych candy crush i innego badziewia, które se ściągną z appstore.

To lutz pobawi sie teraz we wrozke.
Albz wiesz co sie stalo w okolicach 2016-2018 roku? Pojawilo sie w UK mnostwo ofert operatorow komorkowych z netflixem w abonamencie. Dodatkowo abo netflixa nie byl wliczany w duzej ilosci przypadkow w transfer danych - dzialal poniekad na boku.

Ja netflixa mialem wtedy juz dawno, jednak wylaczalem abonament od czasu do czasu bo zwyczajnie nie bylo wystarczajacej ilosci filmow do obejrzenia, sytuacja w sumie dosc podobna, teraz nie wylaczam abo netflixa amazona czy gamepassa bo nie jestem glownym jego uzytkownikiem w domu.

No i teraz pytanie, czy MS planuje/jest w stanie/rozmawia z takimi operatorami w US i innych krajach?
Czy taki ruch jest w stanie zmienic sytuacje GP w taki sam sposob jak zrobil to z netflixem?

Dharxen
Prosta sprawa. MS nie wydał tych 7,5 mld zielonych po to, żeby ta kasa przepadła. Tak jak było z Minecraftem, którego kupił za 1,5-2 mld ta kasa ma się zwrócić i w przyszłości zaowocować konkretnymi zyskami. Jako, że wszystkie gry Bethesdy trafią do GP należy to uznać za inwestycje w tą usługę.
Nie, to jest asset, to ma wartosc, moze zostac sprzedane, podnosi wartosc calej inwestycji. Jezeli ktos zglosi sie do MS z pytaniem czy chca sprzedac GP gwarantuje ci, ze cena zostanie podwyzszona o wartosc Bethesdy.

A co w tym dziwnego? Przecież Wiesiek 3 to gigantyczna gra. Ja sam gdyby nie liczyć przerw na inne gry grałem w niego 4-5 miesięcy
No to fajnie, ze tak grales, czy to znaczy ze kazdy tak gra?
No chyba, że nie wymaksuje gry i będzie leciał na wyścigi z fabułą, to wtedy oczywiście zajmie to dużo niej czasu. To jest pewnie też jeden z powodów, dla którego wśród casuali najpopularniejszymi grami są gry multiplayerowe
Wlasciwie to nie musze odpowiadac bo sam to zrobiles, tak wlasnie skonstruowany jest swiat, i do tych ludzi, ktorych jest wiekszosc, adresowany jest GP, chociaz nawet ci ktorzy lubia sobie pocelebrowac maja co najmniej rok czasu na wymaksowanie i skonczenie gry.

Jaki jest problem kupic gre na xboxa, jezeli po pograniu na gp okazuje sie byc fajna (juz w tej chwili ms twierdzi ze gamepass napedza zakupy zamiast je ograniczac)
Nie ma żadnego, ale kłóci się to z ideą opłacania gamepassa co miesiąc.

W jaki sposob niby sie kloci? kupilem diablo 3 i gram w diablo 3 kupilem forze z dodatkami i gram w forze, oprocz tego gram w kupe innych rzeczy w GP. Dzieci graja w darmowego robloxa, rocket league ale tez minecrafta czy takiego trailmakers, ktorego w zyciu bym nie kupil bo nie mialem o nim pojecia.

Przeciez 80% ludzi gra w fife/coda/gtav, niezaleznie od platformy podstawowy trzon gamingowej jest ten sam.
Skoro tak jest, to gdzie tu jest miejsce dla gamepassa? Ciężko jest z tak małej gałęzi rynku zrobić wielomiliardowy biznes.

Magiczne slowo "wartosc dodana" skoro moge miec fife/coda/gtav albo to samo plus 150 gier za psie pieniadze to co wybiore?

27.04.2021 14:16
albz74
10.28
albz74
123
Legend

lutz - no tu już płyniesz.
W przypadku Netflixa zastanów się, komu ten deal bardziej pomagał, sieciom kom czy Netflixowi i jak to było finansowane.

IMO deal wyszedł od sieci , jako że Netflix był już wystaczająco rozpoznawany, że wręczanie prezentu w dodatku do kontraktu z sieciami napędzało sieciom.

Gdyby MS chciał robić teraz to samo żeby promować GP to pytanie- ile musiałby zapłacić? Sieci mają mnóstwo chętnych teraz do takich deali - ciągle Netflix, ale i HBO, Tidal, Spotify.

I główne pytanie -co by to przyniosło poza zwiększeniem liczby subskrybentów którzy nie dość że nie przynosiliby dochodu ale jeszcze kosztowali i to niemałe pieniądze. Zasięg ? OK. Skala ? OK. Tylko co dalej ? Attrition 90% , czytałeś zapewne że pozyskanie jednego klienta kosztuje Netflix 60$ - potrzeba zapewne z roku płacenia żeby przynajmniej wyjść na zero .

Niemniej to jeden z powodów dlaczego te biznesy które wydają nam się takie świetne (Spotify, Netflix), są na minusie a mimo to wyceniane na miliardy dolców.
Chociaż w przyp Netflixa już zarabiają, ale zajęło to kilkanaście lat.

27.04.2021 14:57
10.29
Iutz
7
Konsul

IMO deal wyszedł od sieci , jako że Netflix był już wystaczająco rozpoznawany, że wręczanie prezentu w dodatku do kontraktu z sieciami napędzało sieciom.

Ale Netflixowi juz nie? oj chyba zyjemy w dwoch roznych swiatach. Netflix zostal tak mocno spopularyzowany wlasnie przez dostepnosc i "wciskanie na sile".
Tak do 2014-15 roku karty w uk rozdawal itunes, potem wszystko mocno sie zmienilo. To jedyne co moge podac ci z "pierwszej reki" :) liczb dokladnych jednak nie znam

Sieci mają mnóstwo chętnych teraz do takich deali - ciągle Netflix, ale i HBO, Tidal, Spotify.
Chyba nie bardzo, jak to bylo z tym nasyceniem rynku?

Gamepass to nowa usluga, ktora wbija sie w promocje 5G. Nie maja duzej konkurencji, bedzie infrastruktura, jednak glownie w centrach duzych aglomeracji, tam gdzie sa najlepsi klienci.

I główne pytanie -co by to przyniosło poza zwiększeniem liczby subskrybentów którzy nie dość że nie przynosiliby dochodu ale jeszcze kosztowali i to niemałe pieniądze. Zasięg ? OK. Skala ? OK. Tylko co dalej ? Attrition 90% , czytałeś zapewne że pozyskanie jednego klienta kosztuje Netflix 60$ - potrzeba zapewne z roku płacenia żeby przynajmniej wyjść na zero .

Mysle ze MS stac na to, i tegie glowy maja jakis plan. Bierze sie to z jednej przeslanki.
Praca nad calym tym streamingiem bez proby zmonetyzowania go jest po prostu bez sensu. Wychodzisz z zalozenia, ze ktos w zarzadzie MS powiedzial "hej zainwestujmy w streaming i dodajmy go do przegladarek bedziemy mieli jeszcze wieksza oferte dla wlascicieli xboxa i windowsa 10" Ja cie prosze...
I jaki jest problem z dywersyfikacja uslugi? wersja mini z ograniczonym streamingiem.

27.04.2021 15:46
albz74
10.30
albz74
123
Legend

No, rzeczywiście żyjemy w innych światach. Chciałbym zobaczyć te liczby subskrybentów N przypływających z promocji sieci cellular.

Co do posiadania planu i tęgich głów to myślę, że przeceniasz korporacje, albo wiesz coś na ten temat.
Wystarczy, że przypomnę Xone. Wtedy też MS miał pieniądze, a ktoś miał plan.

27.04.2021 20:29
10.31
zanonimizowany1146443
59
Senator

Iutz
Nie, to jest asset, to ma wartosc, moze zostac sprzedane, podnosi wartosc calej inwestycji. Jezeli ktos zglosi sie do MS z pytaniem czy chca sprzedac GP gwarantuje ci, ze cena zostanie podwyzszona o wartosc Bethesdy.

Wątpię w to. Wartość Bethesdy przekłada się na zwiększenie wartości samego MS i działu XBoxa, ale nie GP. To tylko jedna z dziesiątek usług oferowanych przez MS. Owszem, ich gry są teraz elementem tej usługi i trochę zwiększają jej wartość, ale na pewno nie są tyle warte. Poza tym jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, gdyby ktoś zapłacił za gamepassa te dodatkowe 7,5 mld i nie zgarnął przy okazji całej Bethesdy. To byłaby jedna z najgłupszych inwestycji jakie w ogóle można by było zrobić.

No to fajnie, ze tak grales, czy to znaczy ze kazdy tak gra?

Śmiem twierdzić, że zdecydowana większość ludzi, która poza grami ma jeszcze jakieś inne zainteresowania lub obowiązki. Nawet podczas premiery podstawki mówiło się o tym, że przeciętnemu graczowi moze ona zająć minimum 2 miesiące i to tylko pod warunkiem w miarę regularnej gry. Przy braku regularności czas na pzrejście drastycznie rośnie, zwałszcza jak ktoś chce wycisnąc z niej maksimum.

Wlasciwie to nie musze odpowiadac bo sam to zrobiles, tak wlasnie skonstruowany jest swiat, i do tych ludzi, ktorych jest wiekszosc, adresowany jest GP, chociaz nawet ci ktorzy lubia sobie pocelebrowac maja co najmniej rok czasu na wymaksowanie i skonczenie gry.

A według mnie jest właśnie na odwrót i GP jest skierowany głównie na hardkorowych graczy, którzy są w stanie wykorzystać pełnię możliwości tej usługi. Casual grający w jedną, dwie gry rocznie nigdy tego nie zrobi, dlatego takiej osobie zdecydowanie bardziej opłaca się kupić grę raz i mieć spokój.

W jaki sposob niby sie kloci? kupilem diablo 3 i gram w diablo 3 kupilem forze z dodatkami i gram w forze, oprocz tego gram w kupe innych rzeczy w GP. Dzieci graja w darmowego robloxa, rocket league ale tez minecrafta czy takiego trailmakers, ktorego w zyciu bym nie kupil bo nie mialem o nim pojecia.

To, że ty kupujesz gry po przetestowaniu w GP i jednocześnie nadal masz aktywną usługę nie oznacza, że wszyscy tak robią. Jak kogoś interesuje ograniczona liczba gier w GP i po przetestowaniu ich taka osoba zdecyduje się na zakup pełnych wersji wątpię w to, że na czas ogrywania tych gier nie zrobi sobie przerwy w płaceniu za GP.

Magiczne slowo "wartosc dodana" skoro moge miec fife/coda/gtav albo to samo plus 150 gier za psie pieniadze to co wybiore?

Jak jesteś hardkorowym graczem, to może wybierzesz GP. Dla niedzielnego gracza, który gra góra w kilka gier rocznie comiesięczne opłacanie GP jest nieopłacalne. Inna sprawa to fakt, że ze wszystkich wymienionych przez ciebie gier w GP jest wyłącznie Fifa. Wizja obecności wszystkich największych i najbardziej popularnych gier w GP to na ten moment zwyczajna utopia.

02.05.2021 01:05
😂
10.32
ziutek18
32
Centurion

Dharxen co ty bredzisz o żółwim tempie przyrostu w styczniu było 18mln w kwietniu jest 23mln a chłop pieprzy że żółwie tempo.

22.04.2021 17:29
11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1357218
1
Chorąży

PanWaras

"Dużo osób zakłada co chwilę nowe konta, żeby korzystać z passa za 4 zł"

Stwierdzenie nie poparte dosłownie niczym oprócz kilku komentarzy tu i ówdzie w necie

23.04.2021 20:10
11.1
barnej7
133
Senator

To jest liczba opłaconych subskrybcji Gamepassa . Nie ma czegoś takiego jak konto gamepass, jest konto Xbox live które ma ponad 100 mln osób (gracze pc, x360/one/Series) z czego nieaktywne konta są po kilku latach usuwane.

22.04.2021 17:33
xandon
12
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
xandon
7
Pretorianin

Ale w czym problem? Microsoftowi coś rośnie, Sony coś rośnie, Nintendo coś rośnie. Microsoft jest w czymś najlepsze, Sony jest w czymś najlepsze, Nintendo jest w czymś najlepsze. Każdy ma najlepszą sprzedaż w jakiejś kategorii. Game Pass to świetna usługa. Kto chce korzysta, kto nie chce nie korzysta. Żyć nie umierać. Korzystam sobie z XSX|GP i Switcha i tak dobrze jak teraz to nigdy nie miałem. A jakbym miał PS5 też bym się cieszył. O co chodzi malkontentom albo tym co pouczają co jest dla innych dobre lub niedobre? Cieszcie się tym, co macie na swoich platformach.

22.04.2021 17:57
Pitplayer
12.1
Pitplayer
45
Konsul

Tak to już jest, było i będzie. To co lubię " obiektywnie najlepsiejsze", a konkurencja najgorsza i antykonsumencka. Żal patrzeć jak to czerwone forum czasem zamienia się w te pomarańczowe.

22.04.2021 18:24
Maverick0069
12.2
Maverick0069
64
Generał

Polać temu Panu .
Wizjonerzy i forumowi analitycy rozejść się , patrzycie na inwestycje przez pryzmat waszych odczuć.
Śmich na sali .
Ja jako posiadacz series x i PC , nie mogę się doczekać aż Soniaki coś odpalą grubego .
Wszystko dla nas Panowie .

23.04.2021 17:33
marcing805
12.3
marcing805
151
PC MASTER RACE

Tu chodzi o tzw. mojszą i najprawdziwszą prawdę. Ale przede wszystkim o Ja i moje. Nic nowego i dzieje się tak w licznych sytuacjach w naszym życiu.

04.05.2021 07:52
😂
13
odpowiedz
4 odpowiedzi
Iutz
7
Konsul

hahahaha

albz74

poszlo szybciej niz myslalem.
https://ee.co.uk/gaming

04.05.2021 08:05
albz74
13.1
albz74
123
Legend

Dobrze :) zobaczymy jak im pójdzie. U nas tymczasem Netflix i HBO GO w najlepsze :)

04.05.2021 08:11
JohnDoe666
13.2
JohnDoe666
21
Senator

To by było na tyle jeśli chodzi o wygłaszane między innymi w tym wątku "mundrości" w stylu:
Gracze mobilni nie są klientami docelowymi dla GP. Nawet gdyby przez xcloud dałoby się zagrać we wszystkie gry z GP, to wątpię, żeby gracze mobilni rzucili się na te usługę.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2021-05-04 08:11:49
04.05.2021 08:19
albz74
😁
13.3
albz74
123
Legend
post wyedytowany przez albz74 2021-05-04 08:32:59
04.05.2021 08:53
JohnDoe666
13.4
JohnDoe666
21
Senator

pytanie zatem - czego to dowodzi?
W zasadzie niczego. Deal ze sprzętem a deal z usługą to dwie zupełnie różne sprawy i kompletnie różne cele do osiągnięcia.

Wiadomość Xbox Game Pass najpewniej ma już 23 mln abonentów