Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Epic Game Store to jak na razie jedna wielka strata finansowa

10.04.2021 11:52
Soulcatcher
14
11
odpowiedz
15 odpowiedzi
Soulcatcher
239
New World

Te „straty” to się nazywa inwestycja.
160 milionów zarejestrowanych kont graczy w tym 50 milionów aktywnych to wielki sukces, na to poszły te pieniądze.

Ile im wyszło 5-10 $ za aktywne konto, to za darmo.

post wyedytowany przez Soulcatcher 2021-04-10 11:53:52
10.04.2021 11:18
Activity
12
7
odpowiedz
6 odpowiedzi
Activity
10
Chorąży

zastanawiająca jest ta radość ze epickowi nie wychodzi, to tylko potwierdza to co od dawna jest pewne że gracze to nie jest najmądrzejsza grupa ludzi xD no ale nie moja broszka gdzie i na co pieniądze wydajecie ale jak widzę hadesa na steamie za 90 zł a na epicku za 30 zł czy satisfactorio to wybór jest prosty bo grac i tak będę na tej samej platformie która nazywa się komputer... Szkoda tylko że baza gier na epicku jest tak mala bo te 7 gier które tam kupiłem przy ponad 2k na steamia to trochę smutne no i nie szybko się to pewnie zmieni przez niechęć ludzi do epicka i dziwna miłość do grubego - no ale jak ktoś lubi przepłacać za to samo no to fajnie,fajnie ;)

10.04.2021 09:53
dzl
1
2
dzl
66
You Gain Brouzouf

Zobaczymy jak ta długofalowa strategia im się opłaci. Jak na razie wzrosty względem poprzedniego roku były dość mizerne, więc jeżeli plan nie wypali to raczej będą musieli zmienić strategię.

EGS nie jest zły per se. Mi podoba się, że zostawiają 88% z każdego sprzedanego tytułu developerom, tak samo z kuponami i darmowymi gierkami (sam nie korzystam i nie gram, ale jeżeli ktoś sobie dzięki temu pogra, bo normalnie go na gry nie za bardzo stać to bardzo fajnie).

Mimo wszystko, jak na razie narobili sobie tylko smrodu swoimi działaniami, przez co masa osób po prostu nie chce z tego sklepu korzystać "dla zasady". EGS też ma swoje problemy. Pal licho launcher w Early Access, ale nawet ekspozycja gier indie jest tam dość marna, bo Epic promuje na głównej prawie wyłącznie duże lub głośne gry.
Pal licho koszyk, w pierwszej kolejności tam powinny pojawić się jakieś porządne opcje sortowania zarówno w sklepie jak i laucherze bo jak na razie strasznie ogólnikowe mają te sortowanie.

10.04.2021 09:55
Rumcykcyk
2
odpowiedz
Rumcykcyk
83
Głębinowiec

Za wszystko płacą grube miliony jak darmowe gry, wyłączność na rok oraz bon 40 zł. Ciekawe co się kiedyś stanie jak eldorado z Fortnite się skończy.

10.04.2021 09:55
3
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
krykry
30
Konsul

Pytanie brzmi: Jak dużo zyskują dzięki temu że tracą?

W samym obrocie gier jako sklep są na stracie... ale jak dużo zyskali dzięki rozgłosowi, i temu że ludzie zainstalowali EGS dla darmowych gier... i zaczęli grać np. w Fortnite?

10.04.2021 10:04
3.1
Dov
9
Centurion

myślę że nic, ci którzy mieli grać w Fortnuta to już grali, jedynym kto na tym zyskuje są twórcy rozdawanych gier których produkt trafia do wcześniej nie zainteresowanego klienta a płaci za niego epic

10.04.2021 10:56
Urumod
3.2
Urumod
8
Senator

Każdego roku na rynek wchodzi więcej graczy. Kogoś zainteresują.

10.04.2021 09:58
Jane's
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jane's
24
Generał

...12% prowizja, którą firma pobiera od deweloperów sprzedających swoje gry w ich sklepie w pełni wystarcza, by pokryć bieżące koszty działania.

W sumie mnie to nie dziwi biorąc pod uwagę prymitywność tej aplikacji.

Byłoby dobrze jakby konkurował jakością usług, a nie prostackim rozdawnictwem. To może działać wyłącznie na dzieciarnie, a Tim chyba zapomniał, że jest cała masa graczy w wieku 30+ i na nich darmowe rzeczy po prostu nie robią większego wrażenia. Najlepszym wyznacznikiem tego dziadostwa jest to jak mało ludzi tam cokolwiek kupuje. Zgarniają co najwyżej te darmówki i tyle korzystania z EGS.

post wyedytowany przez Jane's 2021-04-10 10:22:54
10.04.2021 17:31
4.1
wooda
77
Konsul

Co do prymitywnosci tej aplikacji to nie bylbym taki pewien, wlasnie ja uruchomilem, zuzycie procesora waha sie pomiedzy 9-12%, na co jej tyle mocy obliczeniowej, bo chyba nie do wyswietlania zawartosci sklepu w postaci kafelkow. Tymaczasem aplikacja steam zuzywa zasoby procesora na poziomie 0.3-0.5%.

post wyedytowany przez wooda 2021-04-10 17:34:10
10.04.2021 19:35
4.2
Malaga
104
ma laga

i właśnie dlatego jest prymitywna, bo pomimo swojej prostoty jest pamięciożerna więc nikomu nie chciało się nawet pofatygować żeby to jakoś zoptymalizować

10.04.2021 21:22
4.3
wooda
77
Konsul

Malaga Podnoszac watpliwosci co do jej prymitywnosci, mialem na mysli czy epic za pomoca tej aplikacji po kryjomemu czasem nie kopie kryptowalut albo czy nie prowadzi masowej inwigilacji uzytkownika.

post wyedytowany przez wooda 2021-04-10 21:27:27
10.04.2021 10:05
5
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1342829
8
Generał

Ale jak to, przecież mieli tak dobrze zarabiać na exach... Ojej, jak to jest możliwe że tak nie jest?

10.04.2021 14:39
5.1
4
wilk252
45
Pretorianin

A mieli?

10.04.2021 10:07
bau
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
bau
1
Junior

Morały takich bajek są krótkie i wszystkim znane ,jak jesteś bogaty to masz WYJ...NE .

10.04.2021 10:13
6.1
Mazarian
46
Konsul

a to niestety smutny morał tej historii... jak masz kasę to możesz sobie robić co chcesz. Gdyby Tim nie miał takiego zaplecza finansowego to nie prowadził by tej krucjaty.

10.04.2021 10:10
7
odpowiedz
14 odpowiedzi
Old Gamer 1910
6
Generał

Nie da sie inaczej przełamać monopolu steam na rynku PC niz wlasnie wkladac ciezka kase i powolutku robic wyłamy w betonowym murze więzienia jakim jest steam, ktory odebral wszelka wolnosc, niezaleznosc i możliwość posiadania gier na PC (narzucił z pozycji sily zamiane zakupu na wynajem bez zadncyh praw i gwarancji).
Epic to obecnie jedyne ożywienie na rynku PC jakie mielismy od 2010 rokuz kiedy ten cholerny steam przejal rynek gier na PC.

Epic rozdal nam dziesiatki gier za darmo, co dal nam Steam?
Ja moge wymienic tylko to co zabrał, mody mozna sobie samemu wgrywac, sejwy samemu archiwizowac, a community miec na jakims komunikatorze. Nic steam nie dał i bez niego byloby tylko lepiej.
Jednakze obecni 20 latkowie nie znaja pieknych czasow wolnosci na PC, dojrzewali juz od dziecka w wiezieniu, nie znaja czasow sprzed steam, czasow kiedy nowa gra w pelnej Polskiej wersji w oudelku napremiere kosztowala 99 zl, co trzy miesiace roczne juz gry trafialy do kolekcji klasyk po 20 zl o to bez DRM. Nie bylo zadnych cholernych autoryzacji online, a jak byly jakies zabezpieczenia typu secuROM czy Starforce to wgrywalo sie cracka i juz plyty gra nie wymagala.
Ograles, sprzedales dalej to co nie chciales zachowywac w kolekcji.
Bylo jeszcze piekniej niz na konsolach. Bylo cudownie, a ludzie mieli pracę przy wydawaniu gier w pudelkach na lokalnyvh rynkach.

Dzieci i niedojrzali ludzie chwalacy Steam po prostu nie znaja wolności na PC lub wygoda i lenistwo przyslania im rozsadek.
Moze jeszcze dozyjemy dnia, kiedy Steam bedzie zmuszony oddac swoj monopol i przestanie lamac prawa konsumenta odmawiajac prawa odsprzedazy zakupionyc gier.
Moze potrzeba na to kolejnych 20 lat i wymiany pokoleniowej politykow i do wladzy dojdzie ktos, ktor dorastał juz w nowoczesnych czasach i widzial jak korporacje odbieraja nam wolność i prawo do posiadania rzeczy, za ktore zaplacilismy.
Software to rzecz, to produkt, a serial key to numer seryjny produktu i swietym prawem powinna byc mozliwosc odsprzedaży zakupionej rzeczy. Te licencja na ten jeden klucz jest nasza i zaden monopolista nie powinien miec prawa bronic dysponoeania ta rzecza.
Obecnie instytucje ochrony konsumenta sa slepe, nieudolne lub leniwe i taki Steam sobie rzadzi na c jak Stalin rzadzil w ZSRR majac w d.pie prawa czlowieka i dobre obyczaje. Steam sobie zrobil z PC prywatny folwark i pełne niewolnictwo.

10.04.2021 10:17
kAjtji
7.1
5
kAjtji
73
Zwykły Użytkownik

steam, ktory odebral wszelka wolnosc, niezaleznosc i możliwość posiadania gier na PC
Przecież Epic odbiera ci jeszcze więcej wolności. Jak Steam jest więzieniem, to Epic jest łagrem.

czasow kiedy nowa gra w pelnej Polskiej wersji w oudelku napremiere kosztowala 99 zl
A zarobki ile wtedy wynosiły? Nie wiem o których latach mówisz, ale był okres, że było to o ponad połowę mniej niż dzisiaj.

Bylo jeszcze piekniej niz na konsolach.
Tak, poza tym, że setki gier omijały PCty, teraz zaczyna być odwrotnie. Bo co nie omija PCtów?

Dzieci i niedojrzali ludzie chwalacy Steam po prostu nie znaja wolności na PC lub wygoda i lenistwo przyslania im rozsadek.
Jeżeli Steam jest dla mnie wygodniejszy, to jest to złe i mam wrócić do pudełek, które nie miały dla mnie jakichkolwiek plusów?

post wyedytowany przez kAjtji 2021-04-10 10:23:47
10.04.2021 10:23
Xartor
7.2
Xartor
121
Konsul

old Gamer 1910
Śmieszny jesteś, czy Origin, Uplay, GoG, PS store, xbox store dały ci "wolność"?
Nie, bo im się to nie opłaca, tak samo jest z ES.
Przestań bronić firm i broń swoich praw.

10.04.2021 10:33
Forcebreaker
7.3
Forcebreaker
42
Generał

Nie da sie inaczej przełamać monopolu steam
Steam nie ma żadnego monopolu.

Za ładna pogoda by tracić czas na odpowiedź na cały Twój post.

10.04.2021 11:04
7.4
noobmer
12
Generał

Ty człowieku puknij sie w czoło albo najlepiej idź od razu na cmentarz sie zakopać, ciebei sie juz czytać nie da. Nikt nie trzymie nikogo na steamie, każdy może spakować manatki i stworzyć własny sklep albo jak mówisz wydawać pudełka z 20 płytami dvd (kij zę 90% Pctowców nie ma napedu, totalnie niepopłacalne i wiadomo piractwo) ale to juz pomijam. Na takim Humblu Bundlu kupujac gre na Srepica i tutaj uwaga nie dostajesz klucza który możesz sprzedać znajomemu czy komukolwiek tylko podpinasz konto srepica, no zajebista wolność!
Zauważ ze EA niby taki dochodowy a jedna kwrócił na steam, Ubi też wróci jak epic przestanie dokładać do interesu.

10.04.2021 12:06
Laston
7.5
2
Laston
138
Chaos Lord

Pamiętam czasy sprzed Steama i powiem Ci tyle - jesteś nawiedzony.
Nic nie było lepiej, a bez tego prawdopodobnie rynek PC by umarł.

10.04.2021 12:09
😜
7.6
adi9568
29
Konsul

o, dalej się nie znudziło powtarzanie głupot? ;p

10.04.2021 13:15
DzaQ
7.7
1
DzaQ
83
Purpurowy pożeracz ludzi

Cały Twój wywód to lanie wody na temat "steam nie pozwala na odsprzedaz gier"
Ściana tekstu zamknięta w jednym zdaniu...

Tylko nie wziąłeś pod uwagę, że podobnych działań nie podejmiesz na żadnym z dostępnych sklepów cyfrowych i Epic nie jest tu wyjątkiem!

DRM? Tylko na GOGu nie masz DRMow i teraz ciekawa obserwacja i pytanie retoryczne:
Dlaczego na GOG nie kupisz dużych tytułów AAA na premierę?
Pytanie uzupełniające:
Przez Steama, czy przez wydawców?

Steam przyniósł wielkie zmiany na rynku PC, czy na lepsze czy na gorsze to temat sporny, ale czy to Valve jest odpowiedzialne za zanik pudełek i rynku wtórnego, czy wydawcy i konsumenci, którym taki model dystrybucji bardziej pasuje?

To tak jakby obwiniać Enrivo Fermiego o zbombardowanie Hiroszimy...

10.04.2021 13:20
😐
7.8
VhidOura
19
Legionista

Odnoszę wrażenie że nostalgia odbiera Ci rozsądne spojrzenie na sytuację. Steam nie jest monopolistą bo masz inne miejsca gdzie możesz kupować i używać gier zgodnie z Twoimi żalami zakładam że najbliżej Twoim oczekiwaniom jest do GOG-a. Pytasz co dał Steam, dał wygodę i infrastrukturę. Obwiniasz za wszystko złe Steam-a a nie jest to zgodne z prawdą. Zgodnie z tym co napisałeś zakładasz że gdyby nie Steam to rynek gier by się nie zmienił przez 10 lat. Jest to bardzo odważne założenie. Jeśli chodzi o ceny to po prostu kiedyś byliśmy traktowani jak kraj trzeciego świata z cenami u siebie dziś też w krajach jak Brazylia czy Rosja gry są tańsze. W ciągu tych 10 lat pensja w Polsce znacząco wzrosła jaki punkt odniesienia zobaczmy minimalną krajową w 2010r. 1317 zł dziś w 2021r. 2800 zł Myślę że różnica jest zauważalna. Nawet TVgry robiło materiał o tym że nierzadko gry kiedyś były proporcjonalnie droższe niż dziś.
Z automatu obrażasz każdego kto ma inną opinię o Steam niż Ty że jest niedojrzały. Natomiast ja odnoszę wrażenie że Ty zatrzymałeś się w czasie i nie potrafisz adaptować się do zmian w dzisiejszym świecie "bo kiedyś to było, a teraz już nie jest".
Gdyby nie Steam i inne platformy musiał bym kupować fizyczne nośniki gier co dla mnie było by tragicznie nie wygodne. Dziś robię kilka kliknięć i za 15 min odpalam tytuł niczym się nie martwiąc. Przez ostatni 10 lat kupiłem chyba jedną grę w fizycznym opakowaniu bo podobał mi się Steelbook. I jedyną obawą jest to że platforma mogła by zniknąć a wraz z nią Twoja biblioteka. Ale realnie jest to zbyt duży moloch aby z dnia na dzień przestał działać.
Ostatni temat widzę że bardzo Cię boli z odsprzedawaniem gier. Myślę że Twoje żądania są bardzo krótkowzroczne ponieważ możliwość odsprzedawania gier tym bardziej w wygodny cyfrowy sposób zmasakrowała by rynek gier. Naprawdę myślisz że sytuacja w której na jednym klucz przez lata tysiące osób przechodziły tytuł by nie przeszkadzała twórcom ? Najbardziej by to dotknęło gier dla pojedyńczego gracza które się przechodzi i tyle. Ilość kluczy kupowanych od wydawcy który z tego przecież utrzymuje produkcje gier spadła by dramatycznie i w najgorszej sytuacji przestano by produkować takie gry w ogóle a już na pewno formatu AAA. Przecież każdy by sprzedawał taką grę po przejściu. Nawet jeśli będziesz chciał zagrać za rok znowu kupisz sobie jeszcze tańszy używany klucz. Już teraz masz duży nacisk na gry usługi gdzie często sama gra jest nawet darmowa ale gracze mikropłatnościami utrzymują grę. Więc mimo pewnych korzyści myślę że długofalowo ponieślibyśmy poważne straty gdyby była możliwość odsprzedawania gier.
Dziś nie jest idealnie ale gry również bardzo szybko tanieją po wyjściu wystarczy poczekać i można kupić dobre gry za nie wielkie pieniądze.

Pozdrawiam:)

10.04.2021 14:12
vizharan
😂
7.9
vizharan
52
Pretorianin

Już dawno się tak nie uśmiałem.

10.04.2021 15:10
Perplexagon
7.10
Perplexagon
7
Konsul
Image

Zepsules na koncu bo zamiast Stalina powinien byc Hitler. HITLER! A teraz do kata (to znaczy do ignore bo tych narzekan w co drugim temacie sie czytac nie da).

10.04.2021 15:16
arianrod
😂
7.11
arianrod
35
Konsul

I jeszcze trawa - kiedyś była zieleńsza!

10.04.2021 17:20
kęsik
😍
7.12
1
kęsik
117
Legend

Ja doskonale pamiętam czasy bez Steama, gdy miałeś grę na płytce, cyk i grałeś. Pożyczyłem jednemu jedną grę, wróciło samo pudełko. Pożyczyłem drugiemu drugą grę, wróciła bez instrukcji. Pożyczyłem trzeciemu trzecią grę, wróciła niby cała ale coś potem się zainstalować nie chciała. To ja podziękowałem i już nigdy więcej nie pożyczałem więc to że Steam "zamordował" używki to jak dla mnie super sprawa. Tym bardziej jeżeli dzięki temu ograniczył piractwo i sprawił że rynek PC stał się dużo bardziej dochodowy dzięki czemu zaczęło na PC wychodzić wiele konsolowych gier. Steam tchnął nowe życie w rynek PC. Same pozytywy.

post wyedytowany przez kęsik 2021-04-10 17:22:05
11.04.2021 03:37
7.13
Procne
37
Konsul

Z Old Gamerem i Dharxenem nie ma co dyskutować. Trauma związana z brakiem używek urosła do tego stopnia, że przyklasną każdemu kto Steamowi dokopie, jako karę za "wprowadzenie" rynku cyfrowego. I nieważne, że kopiący nic nie robi w stronę powrotu używek, ani że to nie Steam wprowadził dystrybucję cyfrową, ani że bez Steama i tak by się ona rozwinęła. Ważne, że Steam dostanie baty.

edit: hmm VhidOura powtarza prawie słowo w słowo moje argumenty. Nie piję więc raczej nie zacząłem po pijaku z innego konta gadać tak bym o tym teraz nie pamiętał ^^

post wyedytowany przez Procne 2021-04-11 03:46:56
13.04.2021 03:59
7.14
realsolo
183
Generał

old Gamer

Tez jestem dinozaurem, ale chyba mala demencje juz masz.
Dobrze pamietam okres, gdzie 80÷ gier NIE wychodzila na PC bo przez nocd.exe itd sie nie oplacalo. Lub wychodzily 1-2 lata pozniej. Byla bieda.

To wlasnie cyfrowa dystrybucja dala drugie zycie graniu na PC. Poza wyjatkami kazda gre masz day1 na PC. Zupelnie INNA bajka.

post wyedytowany przez realsolo 2021-04-13 04:00:38
10.04.2021 10:14
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Procne
37
Konsul

EGS’s 12% transaction fee is sufficient to cover the variable costs of running EGS, including payment processing, customer service and bandwidth

Ciekawe jak liczą w tym przypadku kupony. Czy naliczają marżę za zakup (wliczając ją do powyższego) a zniżka z kuponu to koszt marketingowy, którego już tu nie wliczają. Wtedy powyższe zdanie jest trochę zakłamane.

Czy też może marżę pomniejszają o wartość kuponu. Niestety, dokument nie zawiera bardziej szczegółowych liczb :(

10.04.2021 13:22
8.1
1
VhidOura
19
Legionista

Z tego co wiem wartość kuponu pokrywa EPIC a 12% pewnie pobierają od całej kwoty

10.04.2021 21:09
8.2
Procne
37
Konsul

No właśnie wszystko się rozbija o to jak to policzyli / zaksięgowali w kontekście tej "statystyki"

10.04.2021 10:22
Urumod
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
Urumod
8
Senator

Warto dodać, że weszli na totalnie zdominowany rynek. W lipcu Epic zyskał 1,7 mld$ finansowania, ostatnio w marcu zyskali 1 mld$ finansowania. Sam Epic Games wyceniany jest na jakieś 28 mld (w jakieś 8 miesięcy ich wartość wzrosła o ok 11 mld$). I dodatkowo płynie strumień z fortnite. Piszą, że Epic nie spodziewa się by mieć skumulowany profit przed 2027 rokiem (koszt inwestycji w sklep wtedy mają się zwrócić). Jeżeli dalej ich działania będą korzystne dla graczy i twórców to dalej będę im kibicować. Poczynił ogromny rozwój, unreal engine co chwilę staję się coraz to lepszym silnikiem, który oferuje coraz więcej technologii: rad gaming tools, quixel, capturing reality itd. Oby tylko nie podnieśli opłat na licencje unreal engine na innych platformach niż epic.

Wynika to z finansowania czasowej wyłączności gier, które trafiają do sklepu oraz akcji rozdawania darmowych produkcji.

Ostatnio opłacili też budżety twórców, których gry jeszcze nie wyszły.

Ciekawe wydaje się również to, że 12% prowizja, którą firma pobiera od deweloperów sprzedających swoje gry w ich sklepie w pełni wystarcza, by pokryć bieżące koszty działania. Można wyciągnąć więc wnioski, że gdyby nie agresywne działania marketingowe Epic Games, sklep już teraz byłby w stanie na siebie zarobić.

No na tym to polega i zawsze polegało. Jest to długoterminowa inwestycja. Więc gdyby nie te agresywne działania marketingowe to teraz z tej prowizji 12% nie mieliby tyle ile obecnie mają.

Jednak tak długo, jak Fortnite będzie żyłą złota dla firmy Tima Sweeneya, tak sklep będzie mógł przynosić straty bez negatywnego wpływu na całą firmę.

Wiadomo, że Fortnite ale teraz mają jeszcze rocket league oraz fall guys pewnie za jakiś czas też coś dojdzie, oczywiście zarobki z tych gier to niewielki procent tego co robi fortnite w samym kwietniu 2020 fortnite wygenerował 400mln$,
fortnite In April alone, thanks to the pandemic, Fortnite revenue was $400 milliona

EBITDA za 2020 miała oscylować w około 1 mld $. I w dodatku jak pisałem zyskali 1,7 mld finasowania w lipcu 2020 i 1 mld w marcu.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 10:26:08
10.04.2021 11:16
Karollo
😂
9.1
Karollo
8
Zbawca Khorinis

Warto dodać, że weszli na totalnie zdominowany rynek.

No jakoś takie Nintendo Switch sobie poradziło na równie "zdominowanym rynku". Trzeba mieć na siebie pomysł, a taki Epic Games Store nie ma nawet głupiego koszyka w którym można skumulować zakupy to o czym my tutaj rozmawiamy. Gdyby pokazali pazur i faktycznie zrobili ten sklep z przytupem to byłaby to jakaś konkurencja, a tak tylko płacz, poklepywanie po pleckach, że "a no niedługo będzie lepiej", rozdawanie darmowych gierek i wieczne atakowanie Steama.

post wyedytowany przez Karollo 2021-04-10 11:18:43
10.04.2021 11:28
Urumod
9.2
Urumod
8
Senator

Na jakim rynku switch operuje? Przecież oni nie mają obecnie konkurencji. Wiem, że kolejny ekspert golowy miałby taki pomysł na rozkręcenie biznesu, że po tygodniu epic zarabiałby miliardy, bo uwaga uwaga dodaliby koszyk :D Z przytupem XD Czyli dodaliby koszyk i acziki i nagle z dnia nadzień wszyscy ładowaliby się na epica XD Rozdawanie darmowych gier i eksy są jedyną skuteczną metodą na zyskanie graczy. No chyba, że dodanie aczików i koszyka jest skuteczniejsze to nie mam więcej pytań :D

10.04.2021 11:59
9.3
10
Gholume
44
Konsul

Karollo Switch to jest handheld, którego rynek był zdominowany przez nic. xD

10.04.2021 11:06
10
odpowiedz
9 odpowiedzi
noobmer
12
Generał

Panu juz podziekujemy, prawnik jesteś czy co? Ile ci tam Tim przelał na Paypala albo ile tam gierek dał w zamian?

10.04.2021 12:42
Urumod
10.1
Urumod
8
Senator

Udziały paypalem nie prześlesz ;)

10.04.2021 14:10
10.2
noobmer
12
Generał

Nie zmienia to faktu ze z twojej klawiatury nie wyczytałem nigdy żadnej krytyki w strone epica, takze pana tutaj nik nie traktuje poważnie.

10.04.2021 15:04
Urumod
10.3
Urumod
8
Senator

Dopóki gracze mają z tego korzyści i twórcy, a zależy mi na grach to co mam o nich złego napisać? "Znowu te darmowe gry jak rage 2, bf 2, gta v ale źle" albo "znowu te przeklęte kupony, tak źle dla graczy jeszcze nigdy nie było" Pisałem, że zgodzę się, że sklep nie ma takich funkcjonalności co steam ale ja ich nie potrzebuje. I nawet jak już będą te aczki to mam nadzieje, że będzie je można wyłączyć i jedynie podejrzeć gdzieś na profilu czy coś.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 15:05:26
10.04.2021 16:55
10.4
adi9568
29
Konsul

Urumod weź przypomnij co wg Ciebie powinien Steam wprowadzić żebyś przestał pod każdym postem twierdzić że steam nic nie robi i bierze hajs za nic w przeciwieństwie do egs który jedyne co robi to psuje rynek? To było chyba słowo na "k"
BTW dalej czekam aż wymienisz chociaż jedna korzyść dla graczy xD No i ta ignorancja, bo tylko acziki można wprowadzić, po co komu no nie wiem, sejwy w chmurze? ;p no, ale wtedy nie dałoby się oferować niższej marży

10.04.2021 17:16
Urumod
10.5
Urumod
8
Senator

dalej czekam aż wymienisz chociaż jedna korzyść dla graczy
Darmowe gry i kupony.
no, ale wtedy nie dałoby się oferować niższej marży
Dałoby się.

10.04.2021 19:25
😂
10.6
adi9568
29
Konsul

Urumod Jak zwykle robisz mi dzień, dzięki xD

10.04.2021 19:37
Urumod
10.7
Urumod
8
Senator

Urumod Jak zwykle robisz mi dzień, dzięki xD
Czyli twoim zdaniem darmowe gry i kupony nie są korzystne dla graczy?

10.04.2021 20:28
DzaQ
10.8
DzaQ
83
Purpurowy pożeracz ludzi

Urumod

Czyli twoim zdaniem darmowe gry i kupony nie są korzystne dla graczy?

Są i spoko, że Epic je finansuje. Dobra nasza!
Ale rozdawnictwem nie zmienią rynku.

Nie wiem jak inni, ale ja z EGS korzystam tylko do przypisania darmówek (z jednym niechlubnym wyjątkiem zakupu Borderlands3 w momencie czasowej wyłączności i mocno tej decyzji żałuję!) i tak mi się wydaję, że nie jestem jedyny.

Sklep Epica nie oferuje mi ABSOLUTNIE NIC co przekonałoby mnie do budowania biblioteki gier właśnie u nich, bo korzystanie z gorszego i mniej funkcjonalnego produktu w imię walki z wyimaginowanym monopolem to czysty kretynizm.

Doprecyzuję zatem pytanie adi9568
Podaj mi choć jeden powód, dla którego biblioteka gier na EGS powinna się składać z czegoś więcej niż darmówek?

post wyedytowany przez DzaQ 2021-04-10 20:31:15
10.04.2021 23:54
10.9
adi9568
29
Konsul

Urumod typie, ogarnij że świat nie konczy się na kuponikach. funkcje jak remote play są korzystne dla graczy. Epiczek przez 2 lata dalej nic nie wprowadził, tylko niszczy rynek, a Ty jak jakiś troll mu w tym kibicujesz bo naiwnie wierzysz ze nigdy nie skończy z niska marzą i rozdawaniem indyków i kuponów + doda chociaż podstawowe funkcje.
dzaq, on Ci nic nie poda, wg niego jedyne co steam powinien robić to kupony bo tylko to się liczy. nie granie na Linuksie, czy backup sejwów w chmurze - kuponiki.

post wyedytowany przez adi9568 2021-04-10 23:58:38
10.04.2021 11:17
TraXsoN
11
3
odpowiedz
TraXsoN
95
Generał

No to czekamy do 2023 , nie ma łatwo ciężki rynek ale jak widać steam chciwy i nie chce dzielić się majątkiem , szukając gry i patrząc cenę jaka jest na steam do od razu wpisuje g2a

post wyedytowany przez TraXsoN 2021-04-10 11:18:54
10.04.2021 11:18
Activity
12
7
odpowiedz
6 odpowiedzi
Activity
10
Chorąży

zastanawiająca jest ta radość ze epickowi nie wychodzi, to tylko potwierdza to co od dawna jest pewne że gracze to nie jest najmądrzejsza grupa ludzi xD no ale nie moja broszka gdzie i na co pieniądze wydajecie ale jak widzę hadesa na steamie za 90 zł a na epicku za 30 zł czy satisfactorio to wybór jest prosty bo grac i tak będę na tej samej platformie która nazywa się komputer... Szkoda tylko że baza gier na epicku jest tak mala bo te 7 gier które tam kupiłem przy ponad 2k na steamia to trochę smutne no i nie szybko się to pewnie zmieni przez niechęć ludzi do epicka i dziwna miłość do grubego - no ale jak ktoś lubi przepłacać za to samo no to fajnie,fajnie ;)

10.04.2021 11:24
.kNOT
👍
12.1
9
.kNOT
204
Progresor

Nie ma żadnej masowej niechęci, jest tylko prymitywna propaganda. Nachalna i hałaśliwa, ale to nadal tylko propaganda.

10.04.2021 11:31
Urumod
12.2
Urumod
8
Senator

zastanawiająca jest ta radość ze epickowi nie wychodzi, to tylko potwierdza to co od dawna jest pewne że gracze to nie jest najmądrzejsza grupa ludzi xD no ale nie moja broszka gdzie i na co pieniądze wydajecie ale jak widzę hadesa na steamie za 90 zł a na epicku za 30 zł czy satisfactorio to wybór jest prosty bo grac i tak będę na tej samej platformie która nazywa się komputer..

Dokładnie.

Szkoda tylko że baza gier na epicku jest tak mala bo te 7 gier które tam kupiłem przy ponad 2k na steamia to trochę smutne no i nie szybko się to pewnie zmieni przez niechęć ludzi do epicka i dziwna miłość do grubego - no ale jak ktoś lubi przepłacać za to samo no to fajnie,fajnie ;)
Głównie przez to nie ma tam aż takiego obrotu. No i nie każda nowa gra pojawia się na epicu. No i epic walczy też o nowych graczy, którzy za x lat będą pewnie tak jak teraz steamowcy. Nic poza epiciem nie będą widzieć nawet jak będzie taniej.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 11:34:12
10.04.2021 21:14
Szefoxxx
12.3
Szefoxxx
44
Doradca

Co za brednie, te ceny masz tylko tam niższe od czasu do czasu, bo epic właśnie wywala na to kasę, to są te ich straty, by takich jak ty naiwniaków nałapać, jak tylko by zdobyli rynek to możesz pomachać pa pa tym cenom.

Taa, satisfactory, też super na epic, że kumpel nie mógł się łączyć z nikim, bo epic ma syf networking, kupił z desperacji na steam drugi raz, działało od ręki.

Także jest właśnie dokładnie na odwrót, gracze bardzo mądrzy, nie tykają tego szajsu, nie to co tacy oświeceni jak ty.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2021-04-10 21:14:50
12.04.2021 09:15
12.4
noobmer
12
Generał

Pogadamy jak epic przestanie ci dokładać do zakupów, jakbym miałwybierać i tak wybrałbym wersje na steam i dopłąciłbym. Teraz możesz sie wymadrzackupuje gdzie taniej bo epic łapie cie na marchewke w postaci kuponiku ale eldorado w końc usie skończy i bedziesz niedługo tutaj biadolił ze epic nic nei zrobiła i ceny te same.

post wyedytowany przez noobmer 2021-04-12 09:16:18
13.04.2021 04:29
12.5
bluesme
61
Pretorianin

Im większa konkurencja, tym lepiej... a już kto w jaką niszę wpadnie... to GOG wie.

19.08.2021 14:57
12.6
SurfeR
3
Junior

Też z tym walczę na każdym portalu na którym to przeczytam. Grałem w gry zanim jeszcze istniał steam i jakoś nie czuję, że wiele straciłem przez to, że mam gry na różnych platformach.
Moim ulubionym porównaniem jest na dwóch sklepach typu lidl i biedronka. Steamowcy i Epiciarze wrzeszczą na siebie, który sklep jest lepszy, a ja po prostu idę po produkt, który chcę kupić.

Podobnie jest z grami, półgłówki będą sprzeczać się, która platforma zakupowa jest lepsza, a ja w tym czasie skupię się na sednie sprawy czyli na grze w którą chce zagrać.

10.04.2021 11:44
Herr Pietrus
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
198
Ubecka Wdowa

Nie znacie się to długoterminowa inwestycja.
A darmowe tytuły rozdają coraz lepsze.

11.04.2021 06:10
BIGPSFANBOY
13.1
BIGPSFANBOY
12
Generał

Narazie to rozdają coraz gorsze, od 2 miech nie było niczego ciekawego.

10.04.2021 11:52
Soulcatcher
14
11
odpowiedz
15 odpowiedzi
Soulcatcher
239
New World

Te „straty” to się nazywa inwestycja.
160 milionów zarejestrowanych kont graczy w tym 50 milionów aktywnych to wielki sukces, na to poszły te pieniądze.

Ile im wyszło 5-10 $ za aktywne konto, to za darmo.

post wyedytowany przez Soulcatcher 2021-04-10 11:53:52
10.04.2021 12:27
Urumod
14.1
Urumod
8
Senator

273 mln $ "strat" ale w tym samym momencie mieli 1 mld zysku operacyjnego przed odjęciem podatku itp. W 2020 roku zyskali dodatkowe 1,7 mld $ a na początku 2021, 1 mld$. A biorąc pod uwagę kupony, które oni sami pokrywają i dodatkowo co chwilę darmowe gry to jest to i tak mało. Wydali też sporo na psyonix, szacuje się, że 200-300 mln, na mediatonic i cały czas coś dokładają do unreal engine jak capturing reality, który zapewne będzie miał coraz więcej udziału w rynku. Nie mieliby nawet tych 50 mln aktywnych graczy gdyby nie te inwestycje. Nawet gdyby mieli koszyk i acziki :D Za jakiś czas, epic games będzie wart więcej niż EA, a już jest wart prawie tyle co ubi i take two razem wzięte.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 12:31:58
10.04.2021 14:56
Herr Pietrus
😂
14.2
Herr Pietrus
198
Ubecka Wdowa

Nadal uważasz, że ludzie nie odróżniają zysku/straty na sklepie od zysku/straty całej spółki?

10.04.2021 15:11
Urumod
14.3
Urumod
8
Senator

Jak wyciągają wnioski typu "Epic się kończy" na podstawie tego, że inwestują w sklep, to tak właśnie uważam. Według nich, inwestycja to strata, ale cóż. Niektórzy nawet przez tą nienawiść do epica stają się fanami apple :D

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 15:12:59
10.04.2021 15:21
14.4
Master4
24
Chorąży

Urumod Ale wiesz, że inwestycja może też być chybiona? Inwestycja nie oznacza, że z automatu się zwróci. Miliony ludzi założyła konta tylko po to aby pobierać darmowego gry i nie oznacza, że kiedykolwiek coś tam kupią. Na dzień dzisiejszy nic nie wskazuje na to aby sklep był rentowny.

10.04.2021 15:38
Urumod
14.5
Urumod
8
Senator

Jak czytałeś artykuł to wiesz, że 12% zupełnie wystarcza. Epic po prostu się rozwija dlatego inwestuje dlatego jest stratny. W tak krótkim czasie zdobył tylu użytkowników. To co robią jest po prostu skuteczne, bo celem jest zdobycie większej ilości użytkowników a nie jakimś cudem zbijanie kokosów chwile po debiucie platformy na tak zdominowanym przez jedne korpo rynku. I żaden lepszy launcher nie będzie skuteczniejszy od tego co obecnie robi epic.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 15:38:58
10.04.2021 15:54
kęsik
😐
14.6
kęsik
117
Legend

Inwestycja inwestycją ale co jak ta inwestycja nigdy się nie zwróci? Będą inwestować aż do śmierci? Przestaną inwestować to zaczną może wychodzić na zero i będą tak sobie wegetować bez sensu? 12% marży starcza bo Epic nie oferuje żadnych funkcjonalności na swojej platformie (nie chodzi mi o żaden głupi koszyk) ani twórcom ani graczom.

post wyedytowany przez kęsik 2021-04-10 16:03:28
10.04.2021 15:58
Urumod
14.7
Urumod
8
Senator

No wiadomo, dodadzą koszyk to nagle ich to będzie kosztować miliardy... Ale miło, że się tak troszczysz o epica. Jak wiesz na kuponach mocno tracą, proponuje ci żebyś kupował tylko tam gry gdy będą kupony. Będą strasznie stratni :D

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 16:02:22
10.04.2021 20:38
dzl
14.8
dzl
66
You Gain Brouzouf

Koszyk koszykiem, ale jeżeli Epic miałby podobną funkcjonalność co platforma Valve (miejsce na zrzuty ekranu użytkownika, warsztat, równie liczne i rozbudowane fora, czy inną zawartość jak prace graficzne) to te 12% albo ledwo im starczało, albo byłoby wręcz za mało.

Nie ma tu żadnego hejtu z mojej strony, po prostu, infrastruktura sieciowa kosztuje, a i Epic w pewnym momencie będzie chciał zarabiać na sklepie.

10.04.2021 21:01
Szefoxxx
14.9
Szefoxxx
44
Doradca

Zależy w co te 50 mln gra i ile siedzi na tym epicu, to żadne konkretne dane, jak 90% tego to ci co grają w darmowe gry od epica, którzy u nich nic nie kupują albo tacy co wejdą co 2-3 dni coś sprawdzić na 15 minut to tyle te konta są warte co nic.

Dopóki te konta nie będą kupować gier na epicu to nie są nic warte, jedynie generują straty.

A jak faktycznie jest, to nie podadzą.

Tylko, że ludzie mają steam od dawna i nie mają żadnego powodu tam kupować skoro ceny te same, a steam oferuje znacznie więcej i działa lepiej, i to się nie zmieni, bo jeżeli epic chce utrzymać niską marżę to nigdy nie będzie miał tyle udogodnień co steam.

Jak widać stać ich na stratę w setkach milionów, ale nie stać ich zainwestować 10 mln w rozwój klienta, powodzenia z takim podejściem, ha ha...

post wyedytowany przez Szefoxxx 2021-04-10 21:06:00
10.04.2021 22:00
Pilav
14.10
Pilav
134
Generał

Panowie, najbardziej kosztowny jest support i może też rozwój oprogramowania. Przynajmniej na razie infrastruktura sieciowa prawie nic ich dodatkowo nie kosztuje, ponieważ i tak muszą w nią inwestować i ją utrzymywać ze względu na Fortnite, które co prawda jest żyłą złota, ale też wymagania serwerowe ma dużo większe niż sam sklep.

12% może i pokrywa bieżące koszty usługi, ale problem w tym, że skala inwestycji nie przekłada się na przychody tej samej skali. Czyli mają małe koszty i trochę większy przychód – w efekcie mały zysk – zaś wydatki marketingowe są tak duże, że ten mały zysk nie zwróci nakładów inwestycyjnych przez wiele lat.

Moim zdaniem błędem jest sądzić, że najważniejsze jest skłonienie graczy do założenia konta lub nawet do pierwszego zakupu. Najważniejsze jest nakłonić tych użytkowników do cyklicznych zakupów. Co z tego, że ludzie się zarejestrowali i mają tam konta, skoro służą im one głównie do pobierania darmowych gier. Nawet sporadyczne zakupy w sklepie to za mało by inwestycja była opłacalna. Gracze muszą tam wydawać pieniądze systematycznie, w sposób powtarzalny, jak na Steamie.

Aby Epicowi się to udało to musi on zaoferować usługę, która będzie atrakcyjna bez rozdawania gier i exclusive'ów. Ten kosztowny marketing jest przecież tylko tymczasowy, nie będzie trwał wiecznie, więc na dłuższą metę sklep musi stać się samowystarczalny bez nieustannego dokładania do interesu.

post wyedytowany przez Pilav 2021-04-10 22:08:12
10.04.2021 23:35
14.11
TobiAlex
163
Legend

Inwestycja? Ta, inwestuje. Ale tylko dlatego, że ma Fortnite. A Fortnite prędzej czy później przeminie...

12.04.2021 08:36
14.12
GrimDude666
10
Legionista

Nie ma znaczenia czy ktoś cyklicznie kupuje na epicu czy nie. Jeśli platformą bedzie duża to łatwiej przekonać wydawców do siebie. To tak jak ze Steam. Sam zrobiłem tylko kilka zakupów bezpośredniość tam. Reszta to inne sklepy wiec to daje mi jakieś 10vs 400. Najczęściej gdzie kupuję bezpośrednio jest gog na wyprzedażach. Zaraz potem epic bo w sumie ten kupon daje sporo. Na steamie bida z nędza (tzn. ceny z mojej wishlist) wiec wolę szukać po sklepach gdzie taniej, a i tak aktywuje na steam.

12.04.2021 20:35
Pilav
14.13
Pilav
134
Generał

GrimDude666
Steam nic nie zarabia na aktywacjach kluczy zakupionych w innych sklepach.

13.04.2021 09:24
14.14
GrimDude666
10
Legionista

Oczywiście że zarabia. Tak jak wlaściciel budynku na wynajmie. A jak zarabia to już kwestia między wydawca a Steamem. I właśnie dlatego podziwiam Tima i Epica za ta strategię biznesową, tzn. taka prosta i skuteczna, skup się na wydawcach bo to oni rozdają karty. I oni to robią. Mając x milionów aktywnych użytkowników dużo łatwiej negocjować.
Tak jak gog znalazł swoją nisze tak Epic na poważnie rzucił rękawice Steamowi.

14.04.2021 00:04
Pilav
14.15
Pilav
134
Generał

GrimDude666

"Jak można wyczytać na łamach serwisu Ars Technica, powodem takiego stanu rzeczy jest sprzedaż steamowych kluczy przez inne sklepy, na czym Valve Software nie zarabia ani grosza."

Źródło:
https://www.gry-online.pl/newsroom/sprzedaz-kluczy-poza-steam-zaniza-rzeczywista-prowizje-valve/z51bee8
https://arstechnica.com/gaming/2019/04/why-valve-actually-gets-less-than-30-percent-of-steam-game-sales

10.04.2021 12:08
😒
15
odpowiedz
adi9568
29
Konsul

jakie to przykre - epiczek forsuje swój monopol i jednocześnie niszczy rynek rozdawnictwami a i tak znajdą się "gracze" broniący tego korpo :/ Tymczasem steam cały czas dodaje nowe funkcje mimo że nic nie musi robić. i mimo to znajdą się fanbojki słineja bredzący że "grubas" nic nie robi i ma rzesze fanatyków

10.04.2021 12:23
16
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
makaronZserem
6
Pretorianin

Nie pisze tego jako fan czy antyfan, ale jako realista.

Artykuł mówi wyłącznie o ich sklepie nie o samym Epic Games i ich reszcie produktów.
Wszystkie osoby w zarządzie Epic Games doskonale wiedziały, że sklep będzie przynosił straty, celem było skłonienie jak największej ilości osób do przejścia na ich platformę i to się udało 160 milionów kont i 56 milionów aktywnych użytkowników.
Wszelkie straty są spowodowane ogromnymi inwestycjami we wszelakich deweloperów czasową wyłączność lub całościową, itp.
Mogę się założyć ze strategia działania jest wieloletnia i zakłada właśnie inwestycje, przeczekanie głównej fali hejtu (już dawno się skończyła) i dalsze działania.
Czy dziś ktoś jeszcze pamięta te wielkie oburzenie, zdarzają się niedobitki walczące z wiatrakami, ale większość ludzi ma to gdzieś lub się przyzwyczaiła. Wielkie korporacje nie są głupie, wiedza jak ludzie są niekonsekwentni. Ile afer miał Blizzard ile EA a rok w rok zarabiają jeszcze więcej.

Tak działa dziś ten świat przykład płacenia kartą czy zbliżeniowo też kiedyś ostatecznie wygra z tradycyjną formą płatności. Moza tupać i kszyczyeć, ale większości ludzi to nie obchodzi lub się przyzwyczaili.

Sam Epic Games w 2018 miał ponad 3 miliardy zysku a w tym pewno i wiecej gdyby nie inwestycje w Sklep.

Ja również nie lubię ekskluzywów w szczególności wymuszające zmianę platformy, ale to niczego nie zmienia, tylko pieniądze jak i technologia.

Ten sklep zacznie przynosić zyski dopiero za parę lat tak samo jak to, że będzie bardziej funkcjonalny.

post wyedytowany przez makaronZserem 2021-04-10 12:27:11
12.04.2021 12:57
16.1
skorp_
18
Chorąży

56 milionów aktywnych użytkowników, czyli ludzi, którzy zalogowali się raz w miesiącu (głównie po to żeby odebrać darmowe gry albo pograć w Fortnite). Bardziej mnie ciekawi 104 mln nieaktywnych użytkowników, których nawet te darmówki nie zachęcają do zalogowania się. Bardziej interesowałaby mnie informacja ile średnio kasy jedno konto zostawia w ich sklepie. Ale tej informacji raczej nie zobaczymy, bo nie będzie zbyt imponująca.

12.04.2021 16:30
Galkan
16.2
Galkan
27
Chorąży

skorp_ Da się to obliczyć na podstawie udostępnianych przez nich danych.

2019: przychód w wysokości 680 milionów dolarów podzielony przez 108 milionów użytkowników daje nam 6,29$ na osobę.
2020: przychód w wysokości 700 milionów dolarów podzielony przez 160 milionów użytkowników daje nam 4,37$ na osobę.

Możemy też spojrzeć na przychód płynący tylko z gier innych producentów, odpowiednio 251 i 265 milionów dolarów (czyli 2,32$ i 1,65$ na osobę rocznie). Wnioski pozostawiam tobie.

10.04.2021 12:32
kęsik
😂
17
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
117
Legend

Jak to jedna wielka strata finansowa? Przecież domaru pisał że sklep super działa i ludzie coraz więcej kasy w nim zostawiają. Syfiasty nikomu niepotrzebny produkt więc nic dziwnego że nie przynosi zysków. Nawet twórcy/wydawcy już się od niego odwracają bo wiedzą ze to nie ma sensu. A przecież sytuacja się nie zmieni w przyszłości dopóki Epic nie przestanie stosować antykonsumenckich praktyk. Im szybciej ten kiosk trafi na śmietnik historii tym lepiej dla rynku PC.
Epic walczy o podwyżkę dla samego siebie a nie o twórców i graczy a i tak są jacyś ludzie którzy im kibicują. To przechodzi ludzkie pojęcie jak można być tak naiwnym.
Widać że trolle Epicowe nawiedziły wątek, post 7 miał -9 a już ma tylko -2.

post wyedytowany przez kęsik 2021-04-10 12:56:11
10.04.2021 12:41
Urumod
17.1
1
Urumod
8
Senator

Zysków nie przynosi bo inwestują. Jak do tej pory tego nie rozumiesz to trudno. Ty z Karollo i noobmer tak byście rozkręcili byznes tym koszykiem i aczikami, że po tygodniu miliardy czystego zysku, Internet na całym globie byłby przeciążony a z kranu leciałbym Johnny Walker a to wszystko dzięki temu, że pojawiłby się koszyk i acziki. Takich dwóch jak was trzech to nie ma ani jednego.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 12:47:33
10.04.2021 13:27
18
odpowiedz
zanonimizowany1311749
13
Konsul

To niech dalej rozdają gry za darmo to zobaczymy jak to się skończy.

10.04.2021 13:48
Urumod
19
odpowiedz
Urumod
8
Senator
Image

Co do apple vs epic (Coalition for App Fairness). To apple odmówił składania zeznań. Chyba po zażądaniu od fb i steama danych nie znaleźli zbyt wiele brudów i szukają dalej.
We strongly urge Apple to reconsider its position and to provide a witness to testify before the
Subcommittee in a timely manner.
Thank you for your urgent attention to this matter.

https://www.klobuchar.senate.gov/public/_cache/files/6/e/6e3e8f7c-adf3-4f0a-ae4d-429ebdee5e7b/EBBA9ECB053293C7011FBA308652C607.2021.04.09-ltr-to-tcook-apple.pdf

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 13:50:24
10.04.2021 14:14
Toxicator
20
odpowiedz
Toxicator
97
Pretorianin

*surprised pikachu*

10.04.2021 14:43
Legion 13
21
odpowiedz
Legion 13
132
The Black Swordsman

No w tej chwili wygląda to genialnie, szczególnie po ostatnim raporcie z którego wynikało że cały EGS (wyłączając gry Epica - czyli Fortnite i Rocket League) w ciągu roku wygenerował obroty niższe niż Cyberpunk w dniu premiery na samym PC.

Te liczby (160/56mln) też nie robią większego wrażenia bo trzeba wziąć pod uwagę że każdy gracz Fortnite ma takie konto a do tego trzeba jeszcze dodać graczy Rocket League.

Z takich bardziej ciekawych statystyk:
- EGS w 2019 na PC: 102mln użytkowników, 680mln $ całkowitych obrotów, 251mln $ z gier third party, rozdane gry warte 1455$ na użytkownika
- EGS w 2020 na PC: 160mln użytkowników, 700mln $ całkowitych obrotów, 265mln $ z gier third party, rozdane gry warte 2407$ na użytkownika

Wniosek: 56% większa baza użytkowników, 3% więcej całkowitych obrotów, 5% wyższe zyski z third party i 65% wzrost wartości darmowych gier na użytkownika. Bardzo źle to wygląda (dla EGS), baza użytkowników wzrosła, ale to głównie osoby które zbierają darmowe gry. Epic rozdaje coraz więcej każdemu użytkownikowi a mimo tego średnia ilość pieniędzy wydanych przez użytkownika pikuje z zawrotną prędkością.

10.04.2021 15:29
Barklo
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Barklo
83
Konsul

Cóż bowiem za korzyść odniesie człowiek, choćby cały świat zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł Mt 16,26

10.04.2021 17:50
MaBo_s
22.1
2
MaBo_s
41
Generał

W domu wszyscy zdrowi?

11.04.2021 10:31
22.2
1
Lothi
7
Legionista

Można wiedzieć w jakim kontekscie to piszesz?

10.04.2021 15:43
23
3
odpowiedz
9 odpowiedzi
barnej7
137
Senator

Żadna strata a inwestycja. Kiedy nowe pokolenie graczy fortninte będzie miało bogatą kolekcję gier na Epicu a sklep będzie bardziej funkcjonalny, to te osoby nawet nie pomyślę by kupić grę na Steam, bo Epic stanie się dla nich domyślnym wyborem.

10.04.2021 15:46
Urumod
23.1
Urumod
8
Senator

Otóż to, a każdego roku na rynek wchodzą nowi gracze, którzy będą przyciąganiu darmowymi grami.

10.04.2021 15:52
23.2
noobmer
12
Generał

Wy chyba myslić nie umiecie, dam darmowe gry to tym bardziej zniecheci do wydawania jakichkolwiek pieniedzy. No brawo wy. Poza tym epic wiecznie nie bedzie dokładać takze nowi gracze w przyszłosci niekoniecznie beda mieli bogate biblioteki

post wyedytowany przez noobmer 2021-04-10 15:54:09
10.04.2021 15:55
Urumod
23.3
Urumod
8
Senator

Człowieku zrozum, że nie każdy myśli tak jak ty i pogódź się z tym. Nie bądź znowu płatkiem śniegu. Darmowe gry spowodują, że więcej czasu będą spędzać na platformie epica. Kupią skórkę w fortnite to kupią i grę bo zainwestowali tam i pieniądze i czas. A jak będą te same gry co na steamie to czemu miały nagle zakładać konto na steamie? Przyzwyczai to konsumenta do platformy.

10.04.2021 16:02
kęsik
👍
23.4
kęsik
117
Legend

Darmowe gry spowodują, że więcej czasu będą spędzać na platformie epica. Kupią skórkę w fortnite to kupią i grę bo zainwestowali tam i pieniądze i czas.

Ostatnie 2 lata pokazały że tak się nie dzieje. Ludzie biorą darmowe gry i nic nie kupują. Nic nie wskazuje by to miało się kiedykolwiek zmienić.

10.04.2021 16:06
Urumod
23.5
Urumod
8
Senator

No ja wiem, już pisałeś, że nic nie wskazuje, pisałeś też, że epic się kończy, że nie będzie więcej darmówek itd. Sklepi ma się dobrze a całe korpo jeszcze lepiej.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 16:08:20
10.04.2021 17:28
23.6
noobmer
12
Generał

Urumod Człowieku co ty mi tutaj pierdzielisz, tym wiecej czytam komentarzy w necie tym wiecej widze zę ludzie biorą i NIE grajaczyl inei spedzają czasu na epicu bo wola siedzieć i grac za gry które zapłacili na steamie.

10.04.2021 17:30
Urumod
23.7
Urumod
8
Senator

Jak czytasz komentarze na tej grupce, na której jesteś na steamie to się w sumie nie dziwię :D

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 17:33:47
10.04.2021 19:10
23.8
3
barnej7
137
Senator

Biorą i nie kupują, bo mają średnio 15(?) lat i nie mają pieniędzy. Za kilka lat pójdą do pracy i zaczną kupować gry w miejscu gdzie mają całą swoją kolekcję gier czyli w Epicu.

10.04.2021 22:21
DzaQ
23.9
DzaQ
83
Purpurowy pożeracz ludzi

barnej7

Biorą i nie kupują, bo mają średnio 15(?) lat i nie mają pieniędzy. Za kilka lat pójdą do pracy i zaczną kupować gry w miejscu gdzie mają całą swoją kolekcję gier czyli w Epicu.

Ciekawe spostrzeżenie.

Zapytałem mojego 11 letniego syna, gracza Fortnite i Rocket League:
"Gdybyś miał kupić grę, na EGS lub Steam, w tej samej cenie, to gdzie byś kupił?"
Odp: "Na steam, bo tam jest więcej opcji"
Co ciekawe, mój syn nie kupił jeszcze samodzielnie żadnej gry i korzysta z moich kont i bibliotek gier.

Wiem - mała grupa ankietowanych, dlatego potraktujcie to jako ciekawostkę.

10.04.2021 15:53
24
odpowiedz
RosyjskiLowcoGier
6
Legionista

I BARDZO DOBRZE

10.04.2021 16:26
dj_sasek
😊
25
4
odpowiedz
dj_sasek
122
Freelancer

Najważniejsze, że moja strata finansowa jest równa zeru a kilka darmowych tytułów ograłem

10.04.2021 16:38
26
odpowiedz
xan11pl
54
Konsul

Biorę tylko darmówki, i to tez nie wszystkie bo i po co, tylko te co naprawdę mnie ciekawią, choć w zasadzie to do tej pory z tych co wziąłem, nie ograłem ani jednej.. Nie kupiłem ani jednej gry na Epicu, wszystko kupuję na Steamie. To nie jest jak wybór pomiędzy PS czy Xbox, więc zawsze pierwsza platforma na której już uzbierałem bibliotekę dość pokaźną będzie dla mnie tą najważniejszą. A poza tym, Epic jest strasznie biedny, sam wygląd aplikacji jest bardzo nieintuicyjny, po za darmowymi grami nie ma w tej aplikacji niczego, co by w tym momencie miało mnie zmusić do odejścia od Steama.

10.04.2021 17:21
A.l.e.X
👍
27
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
136
Alekde

Działania całkowicie przemyślane baza klientów olbrzymia i większość ma już całkiem sporo gier (dodajmy b.dobrych gier). Sam mam strzelam z 400 i to właśnie znaczyć że wiele osób z egs zostanie nawet bez darmowych gier.

10.04.2021 17:33
Urumod
27.1
1
Urumod
8
Senator

Dokładnie, w sumie to całkiem sporo masz tych gier. Sporo gier darmowych było po prostu dobrych, mniejszych, średnich i większych.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-10 17:34:57
10.04.2021 21:18
Szefoxxx
27.2
Szefoxxx
44
Doradca

Sporo to mają chyba darmowych, które nie generują żadnego zysku, zero.

Strategia epica jest oczywiście prosta jak budowa cepa, liczyć na to, że jak już ktoś założył konto to być może coś kupi, zobaczymy jak im to wyjdzie.

10.04.2021 17:36
28
4
odpowiedz
7 odpowiedzi
Padzislaw
9
Generał

Jak na steam zaraz będą hulać gierki za 350zl to będziecie mniej optymistycznie podchodzić do sprawy.

Niech żyją używki!

10.04.2021 22:55
Herr Pietrus
😂
28.1
Herr Pietrus
198
Ubecka Wdowa

A na epic jak skończą się kupony to co, będzie taniej?
Tak tak, jedna gra byłą taniej, wydawca zapewniał, wiem od Urumoda.

10.04.2021 23:18
28.2
2
Padzislaw
9
Generał

A czy ja mówię że będzie taniej? Nie. Tylko zachwyt nad steamem w końcu prysnie i dotrze do niektórych że cyfrówki to gówno. A podpinanie gier pod konto to najgorsze co mogło spotkać graczy.

post wyedytowany przez Padzislaw 2021-04-10 23:19:26
11.04.2021 13:26
Bezimienny197
😂
28.3
Bezimienny197
8
Chorąży

Padzislaw na 90% gier ze Steam'a wydałem poniżej 100zł za każdą, także xD 350zł będą kosztować co najwyżej gry AAA, ale wystarczy trochę zaczekać i można je wychaczyć na jakimś bundle'u czy wyprzedaży za 50-30% ceny. Prawdziwą siłą Steam'a natomisast są gry niezależnych twórców lub mniejszych wydawców, którzy tylko na tej platformie mają szansę zaistnieć. Myślisz, że takie np. Among Us odniosłoby sukces nie wydając wersji cyfrowych?

11.04.2021 15:37
😂
28.4
Stary Tapczan
36
Generał

jak będą po 350 to 95 procent graczy wywali palanta na steam i będzie gabe trawę wpi.....ł

11.04.2021 17:05
28.5
Padzislaw
9
Generał

Bezimienny to że ty masz czas na czekanie o grasz w goownogierki to nie znaczy że każdy tak robi.

11.04.2021 18:27
Bezimienny197
28.6
Bezimienny197
8
Chorąży

Stary Tapczan jak będą po 350zł, to będą kosztowały tyle samo wszędzie, bo to nie Steam dyktuje cenę, tylko wydawcy, więc osoby kupujący gry na premierę będą musiały taką cenę po prostu przełknąć, nie ważne, czy to Steam, EGS, czy inny sklep i nie ważne czy to PC, czy konsola. No chyba, że mamy do czynienia z abonamentem, ale kto powiedział, że Valve czegoś takiego nie wprowadzi.
Padzislaw to, że gra jest wydawana przez mniejszego wydawcę, lub była robiona przy mniejszym budżecie oznacza, że zasługuje na miano "goownogierki". Pewnie, lepiej się zagrywać w samograje od EA nastawione na perfidne mikrotransakcje, a żadnej gry spoza segmentu AAA nie ma co ruszać, nawet, jak się jakaś spodoba. Bo lepiej wspierać korpo-wydawnictwa, niż osoby, które tworzą z pasją ciekawe produkcje. Btw. sam sobie przeczysz, bo w komentarzu wyżej chwalisz używki, no ale żeby kupić używkę, to ktoś musi zaczekać, aż ktoś inny skończy ogrywać grę. Więc i tak wszystko sprowadza się do czekania - ktoś inny czeka, aż pojawią się używane wersję, a ja czekam, na wyprzedaż, gdzie takie Shadow of War zgarniam za 40zł.

post wyedytowany przez Bezimienny197 2021-04-11 18:28:12
11.04.2021 18:52
28.7
Padzislaw
9
Generał

Zaczekać tydzień czy miesiac to nie rok.

10.04.2021 17:52
Domin922
29
odpowiedz
14 odpowiedzi
Domin922
37
Generał
Image

Może i strata, może i Epic jest jaki jest, ale stamtąd i z battle.net zawsze pobiera mi z pełną prędkością łącza, około 37MB/s. (światłowód 300Mb/s).

Tymczasem wielebny Steam, niezależnie od serwera idzie po 1MB/s, czasem 2MB/s czasem 3MB/s. Brawo :) Co z tego że kupiłem grę, skoro nie mogę jej normalnie pobrać. A to waga ciężka - prawie 100gb.

post wyedytowany przez Domin922 2021-04-10 17:53:15
10.04.2021 18:00
29.1
1
xan11pl
54
Konsul

To jest niemożliwe, jesteś pewien że nie ograniczyłeś sobie kiedyś transferu na steamie w ustawieniach? U mnie nigdy nie było problemu pobieraniem pełnią łącza.

10.04.2021 18:15
Sick_00
29.2
Sick_00
38
Intel i Nvidia

Próbowałeś na Steam serwera Germany Hamburg albo Germany Frankfurt? U mnie przeważnie full łączem idzie (światłowód 800Mb/s) czasami w weekend jak steam jest bardziej przeciążony, to trochę wolniej, ale ogólnie jest ok. Ostatnio zasysałem Śródziemie cień wojny coś koło 100GB w 20 minut na dysku.

10.04.2021 18:19
Kaolik
😂
29.3
Kaolik
33
Centurion

Zmień region pobierania w opcjach misiu drogi zanim zaczniesz psioczyć na steama.
na epicku mozna w ogole zmienic region pobierania?

10.04.2021 19:56
Domin922
29.4
Domin922
37
Generał

xan11pl To jest możliwe. Nic sobie nie ograniczałem.

Kaolik Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Niezależnie od serwera prędkość jest podobna. No ale przeczytać nie łaska. Z fanboyami Steama nie ma co dyskutować, a Steam to takie samo korpo jak inne, dla których jesteśmy chodzącymi portfelami i niczym więcej, więc nie rozumiem jak ludzie faworyzują jedno korpo a hejtują inne xD

W EGS, Battle.net i innych idzie zawsze max, nie mam tam ŻADNYCH problemów.

Już się odmuliło i idzie 20Mb/s +. I tak nie max, no ale już w miarę ok. Jednak często zamula i idzie mega wolno.

Może światłowód T-mobile ma takie fatalne połączenia z serwerami Steama, kto wie...

post wyedytowany przez Domin922 2021-04-10 20:06:53
10.04.2021 21:16
29.5
Child of Pain
153
Legend

Głupoty opowiadasz, ja mam LTE T-Mobile i predkosci sa przerozne, od 100-200 kb do 6-8 mbs. Problem to moze masz z wifi albo dyskiem na komputerze...

10.04.2021 21:20
Szefoxxx
29.6
Szefoxxx
44
Doradca

To tylko u ciebie sorry, nigdy nie mam tak niskich transferów jak ty, zawsze jedzie maksem, na steamie potrafi tak szybko ściągać, że dekompresja w locie zje ci 100% cpu, 16+ rdzeniowego.

10.04.2021 22:22
Domin922
29.7
Domin922
37
Generał

Child of PainJeśli screen to głupoty to cóz, brak mi słów...... mam po kablu Cat6 a dysk śmiga świetnie, write stabilny na poziomie 500MB/s :)

No ale tak, problem z ''wifi'' i dyskiem, skoro z Origin, Battle.net, EGS ciągnie na maxa tylko na Steamie nie chce xD

A średnie użycie CPU podczas pobierania (jak mam farta i się rozpędzi na maksa) na steamie to 25%, więc to również nie wina CPU.

Może za mało gier na Steamie kupuję, moja kupka wstydu jest mała i mi ucinają transfer za karę haha :P

post wyedytowany przez Domin922 2021-04-10 22:44:07
10.04.2021 22:32
Domin922
29.8
Domin922
37
Generał

No ale mówicie i macie - testowe pobieranie WC3 Reforged z B.net razem ze statami użycia sieci, dysku, procka - https://prnt.sc/11968z9 - stabilne 300Mb/s + co widać po wykresie sieci.

A tutaj testowe pobieranie PoE z tymi samymi statami - https://prnt.sc/1196dsi - brak słów.

Oczywiście wcześniej anulowałem pobieranie WC3, co widać po statystykach sieci. No ale i tak głupoty gadam xD

A no tak, i 'limit' pobierania na steam: https://prnt.sc/1196btk

To tyle misie kolorowe. Steam nie jest taki różowy dla wszystkich jak się wydaje. Wygląda na to że mają dupne serwery i nie starcza transferu dla niektórych, a ja niestety znalazłem się w tej puli.

post wyedytowany przez Domin922 2021-04-10 22:43:09
10.04.2021 22:55
Domin922
29.9
Domin922
37
Generał

A i ciekawostka zamykająca ten temat - na B.net z amerykańskiego serwera pobiera mi dużo szybciej niż z europejskich na Steamie, bo z niemal pełnym łączem - https://prnt.sc/1196orr

To tyle, przykro mi ale jak Wam też zacznie Steam ucinać prędkości to wtedy ogarniecie co mam na myśli.

10.04.2021 23:00
Kaolik
😜
29.10
Kaolik
33
Centurion

mea culpa z serwerami. :P

A moze twoj dostawca neta ucina ci pobieranie ze steama?
Czytalem kiedys o podobnych przypadkach.

post wyedytowany przez Kaolik 2021-04-10 23:01:00
10.04.2021 23:07
Herr Pietrus
29.11
Herr Pietrus
198
Ubecka Wdowa
Image

No to masz, screen sprzed paru minut, specjalnie odpaliłem, internet 300 Mb, serwery na Polskę - Katowice.

11.04.2021 00:36
KucharKM
29.12
KucharKM
47
Assassin
Image

Ja ma tak samo jak Herr Pietrus, w zasadzie Steam i Uplay to jedyne platformy z których pobieranie leci pełnym łączem. Z resztą miałem już do czynienia z PSN, sklepem Nintendo, Origin, Microsoft Store i z całej gromadki tylko ze Steamem nie miałem problemów.

Domin922 sprawdź po pierwsze swoje ustawienia lokalne na kompie, router i swojego ISP.

post wyedytowany przez KucharKM 2021-04-11 00:38:59
11.04.2021 06:15
BIGPSFANBOY
😂
29.13
BIGPSFANBOY
12
Generał

Szefoxxx Nie wiem jaki masz procesor 16 rdzeniowy ale mój 12 rdzeniowy 9 5900X podczas dekompresji nie osiąga nigdy więcej niż 7 procent (70MB/s), odpuść sobie może te stare procesory serwerowe, bo te rdzenie nic nie znaczą.

(Zgaduje że masz któregoś 950X od AMD ale bajki piszesz.)

No chyba że masz internet 20GB/s to w takim razie możliwe.

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2021-04-11 06:18:40
11.04.2021 06:28
BIGPSFANBOY
29.14
BIGPSFANBOY
12
Generał

Coś widze na tym wykresie jest nie tak z wydajnością pobierania, że ci pobierało i nagle spadło do zera, Steam ma jeden problem, podczas dekompresji plików jeżeli twój Dysk albo procesor nie wyrabiają, (W Przypadku dysku to A.) Wina tego że jest to ten sam dysk z którego operuje Windows B.) Dysk jest za wolny C). Dysk jest obciążony przez inny proces.) (W przypadku CPU to A.) CPU to kupa B.) CPU to Intel Pentium albo stare I3) to co chwile przerywa ci pobieranie, jak przerywa ci pobieranie to musi je od nowa 'rozpędzić'.

Jestem niemal pewien że problem występuje tylko w przypadku pojedynczych gier.

Tak poza tym nie wiem jak ty osiągasz te prędkości na EPICU i na Battle.Net jak ja przy 70MB/s na Epicu miałem problem z 24 MB/s a na Battle.Net bywało różnie, jednego dnia 40, drugiego 60 a jeszcze innego 13.

10.04.2021 18:30
KMyL
30
odpowiedz
KMyL
111
SnowflakesEverywhere
Image

Zaraz zaraz - a to nie pamiętacie jak chwalili się jakiś czas temu imponującymi "PRZYCHODAMI", i prawie nikt nie chciał zwrócić uwagi chociażby na różnicę między przychodem, a zyskiem? ;)

10.04.2021 18:31
Perplexagon
31
odpowiedz
1 odpowiedź
Perplexagon
7
Konsul
Image

Jak sie czyta komentarze urumod to tylko jeden komentarz jest wlasciwy (obrazek).
Alex trolluje, wiadomo ale on pisze na serio. ;)

11.04.2021 06:31
BIGPSFANBOY
31.1
BIGPSFANBOY
12
Generał

Ja mam wrażenie że kiedyś sam przyznał pisząc z Pietrusem że Trolluje, nie wprost ale jednak, jak mam być szczerym 80% rzeczy które pisze to też Troll content.

Jak miałbym tutaj pisać cokolwiek poważnego to bym nie wytrzymał, jak widze tych Boomerów co wypisują to mi łapska opadają.

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2021-04-11 06:36:02
10.04.2021 19:41
32
odpowiedz
ManieonPL
13
Centurion

Co tu się dziwić, konkurencyjność sklepu jest dosyć mała. Już abstrahując od złego PR jaki ma firma przez Fortnite czy wykupywanie gier na wyłączność, darmówki (często bardzo dobre) to ich jedyna zaleta. Sklepowi brakuje funkcji społecznościowych jakie na steamie są normą, gracze mając wybór (odliczam fanboyów i hejterów) stawiają na bardziej rozbudowaną platformę, do której są przyzwyczajeni.

10.04.2021 19:55
twostupiddogs
33
odpowiedz
2 odpowiedzi
twostupiddogs
214
Legend

I właśnie dlatego nigdy nic u nich nie kupiłem, co oczywiście nie przeszkadza mi kolekcjonować u nich darmowych gier :)

11.04.2021 12:00
PPK
33.1
1
PPK
7
Pretorianin

Prawdziwy Polak... Duch w narodzie nie ginie.

12.04.2021 16:48
twostupiddogs
33.2
twostupiddogs
214
Legend

Raczej rozsadne szacowanie ryzyka. Co prawda szanse, ze ktos wyjmie wtyczke i powie bye bye twoim zakupionym grom sa niewielkie w sytuacji gdy ktos wladowal w ten biznes tyle hajsu. Niemniej jednak wole kupowac gry gdzie indziej.

10.04.2021 21:27
A.l.e.X
34
2
odpowiedz
A.l.e.X
136
Alekde

Perplexagon - nic nie trolluje. Po prostu tak się robi bieznes, często daje się tak duże promocje nawet ze stratą aby przyciągnąć klientów. Sam na EGS mam 311 gier (policzyłem właśnie bo wcześniej byłem poza domem i pisałem z komórki). Oczywiście że spora część z nich jest darmowa pewnie coś ok. 100+ było darmowych co nie zmienia faktu że wiele gier kupiłem które były wcześniej dostępne tylko na EGS. Mając już taką bazę gier traktuje tego klienta jaka drugiego z głównych na PC o ile tak można mówić
- na steam mam 4046 gier i 1338 DLC i dodatków
- na EGS - 311 gier
- Ubisoft wszystkie gry z Uplay+ z abonamentu
- EA Play Pro wszystkie gry od EA z abonamentu
- Xbox GP Ultimate wszystkie gry od MS z abonamentu
- Battle.net - w sumie tutaj mam wszystkie gry jakie są tych gier jest 15 + D2 z testu Alpha

Ja akurat mam dużo gier na steam ale jest sporo osób które mają mniej albo o wiele mniej więc u tych osób to właśnie EGS może stać się klientem dominującym szczególnie że na EGS są same tylko dobre lub b. dobre gry. Na steam prawie nie mam gier indie ale steam traktuje obecnie głównie jako klienta pod steam VR.

EGS z taką bazą klientów za parę lat będzie b. dochodowym przedsięwzięciem.

10.04.2021 22:27
VentelTeiment
😒
35
1
odpowiedz
VentelTeiment
29
Centurion

Epic bardzo dużo daje za darmo. Nie tylko w grach, ale też dla deweloperów, którzy chcą tworzyć własne gry dzięki Quixel i UE4. Ludzie za to bardzo lubią ich krytykować :D

10.04.2021 22:40
FireJach
😂
36
odpowiedz
2 odpowiedzi
FireJach
62
Konsul

- o nie, Fortnite
- o nie, producenci jakiś tam gier zgadzają się na ekskluzywność na platformie Epic
- o nie, sklep Epica ma mniej funkcji, niż Steam.
Konkluzja: epic to szajs XD

post wyedytowany przez Admina 2021-04-12 17:57:57
11.04.2021 06:32
BIGPSFANBOY
36.1
BIGPSFANBOY
12
Generał

Epic daje darmowe gry.

Konkluzja polaków: God Sweeney.

11.04.2021 13:51
Legion 13
36.2
Legion 13
132
The Black Swordsman

Epic sam sobie zapracował na cały hate jaki dostaje, jakby nie płacili za przenoszenie na Epica gier które miały potwierdzone daty premier na innych platformach to byliby następnym średnio-funkcjonalnym sklepem/launcherem na poziomie Origina/Uplaya, a dzięki dobrym promocjom mogliby się wybić ponad inne sklepy. Jasne byłoby trochę narzekania na ekskluzywność i brak podstawowych funkcji, ale nie byłoby aż tak źle jak jest teraz.

10.04.2021 23:02
Sarevokk
👍
37
odpowiedz
7 odpowiedzi
Sarevokk
30
Chorąży

Im szybciej skończy się monopol steam tym lepiej dla wszystkich.

10.04.2021 23:09
Herr Pietrus
37.1
Herr Pietrus
198
Ubecka Wdowa

Popatrz na ceny na Epicu bez kuponów... naiwny misiu...

10.04.2021 23:35
Soku12
37.2
Soku12
65
Flight Lieutenant

Zgadzam się. Dlatego wciąż czekam na godną konkurencję dla Steama, bo EGS ze swoją żałosną ilością funkcji nią nie jest.

10.04.2021 23:54
kęsik
37.3
kęsik
117
Legend

Jak coś co nigdy nie istniało może się skończyć?

11.04.2021 00:08
37.4
adi9568
29
Konsul

tia, bo monopol epiczka jest lepszy...

11.04.2021 06:34
BIGPSFANBOY
37.5
BIGPSFANBOY
12
Generał

Na Epicu Sweeney ci płaci zebyś wypuścił gre na jego Sklepie.

Na Steamie musisz dać datek 100USD żeby twoja gra tam była.

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2021-04-11 06:34:27
11.04.2021 10:52
😒
37.6
adi9568
29
Konsul

BIGPSFANBOY Mhmmm, ta.
Słinej płaci żebyś nie wydał swojej gry na Steam'ie (a i oczywiście nie każdy ma szanse wydać tam grę... no ale o tym się nie mówi).
Steam nie płaci żebyś nie wydał swojej gry na Epiczku + nie zabija kluczy. Epic taki wspaniały że gra musi być tylko u nich i nie kupisz gry w formie klucza - ale Steam jest tym złym monopolem... Ehhh ale wam Słinej wyprał 'muzgi'

"Na Steamie musisz dać datek 100USD żeby twoja gra tam była."
A epiczek może powiedzieć że nie wydajemy twojej gry, bo tak. I? Co to jest za argument? Poczytaj sobie jakie są koszty produkcji i gier i zyski, a nie płaczesz i jakieś grosze za całą funkcjonalność platformy i ogromny rynek wypracowany LATAMI ciężkiej pracy

13.04.2021 05:47
BIGPSFANBOY
37.7
BIGPSFANBOY
12
Generał

adi9568 Źle zrozumiałeś mój komentarz, kolega który zaczął to wszystko napisał Im szybciej skończy się monopol steam tym lepiej dla wszystkich.

Mój komentarz ma podkreślić że to właśnie Epic podejmuje się działań monopolistycznych ograniczając dostęp do nieswoich gier innym platformom.

11.04.2021 01:37
38
1
odpowiedz
pawelx9
9
Chorąży

Inwestują licząc na szybsze zwroty w przyszłości, zobaczymy czy słusznie

11.04.2021 14:04
BartekTenMagik
😁
39
odpowiedz
BartekTenMagik
34
Rozkminiam zagadkę życia

Mam nadzieję, że im się zwróci. Bo wtedy będę mógł dalej przypisywać gry i nigdy w nie nie grać

11.04.2021 15:53
Urumod
👍
40
odpowiedz
2 odpowiedzi
Urumod
8
Senator
Image

Tim Sweeney jest uradowany tymi wynikami. Ta inwestycja okazał się fantastycznym sukcesem w dotarciu do graczy.

post wyedytowany przez Urumod 2021-04-11 15:56:21
11.04.2021 22:03
Pilav
40.1
Pilav
134
Generał

Tym samym ocenia samego siebie. Niespodzianką byłoby gdyby się nie zachwycał. Poza tym celem inwestycji powinno być dotarcie do portfeli graczy, a on za fantastyczne uznaje to, że gracze grają w gry rozdawane za darmo, co fantastyczne nie jest. Być może prawdziwy sukces nadejdzie, ale obecnie jesteśmy w środku gry, zaś endgame jest odległy i niepewny.

12.04.2021 10:49
40.2
kaagular
42
Konsul

Wszystko fajnie tylko "sukces" powinno się mierzyć trochę inaczej i tak do końca chyba nikt nie wie jak. Pytanie czy taka liczba użytkowników przy takiej inwestycji to jest dużo czy nie dużo. Nikt tego nie wie ale intuicyjnie czuje, że tak sobie. Tyle darmochy i 160 mln kont? W dodatku tylko co trzecie tą darmochę odbiera?
Zamiast ogłaszania sukcesu pewnie mają niezły ból głowy czemu spokojnie z jakieś 200 mln graczy nie chce brać tej darmochy i logować się na Epicu.

Druga sprawa to chwalenie się wartością darmowych gier zakrawa na żart. Chyba liczą po cenach z dnia premiery.

11.04.2021 19:24
Maverick
41
odpowiedz
Maverick
96
Konsul

I dobrze. Mam nadzieje ze splajtuje, wystarczająco zepsuli rynek gier.

11.04.2021 20:25
Janczes
42
odpowiedz
3 odpowiedzi
Janczes
157
You'll never walk alone

jak upadnie to stracimy dostep do wszystkich gier, ktore nam rozdali wiec nie ma sie z czego cieszyc.

11.04.2021 23:16
A.l.e.X
42.1
A.l.e.X
136
Alekde

EPIC jest spółką, steam jest prywatną firmą Gabena. Jak na taką skalę usług to wręcz nie tylko niebywałe co niebezpieczne.

12.04.2021 00:32
Herr Pietrus
42.2
Herr Pietrus
198
Ubecka Wdowa

Co do Steam - jest w tym trochę racji, tylko po co Gaben miałby Steama zamykać, zamiast komuś sprzedać, jeśli się już znudzi?

A co do Epica - no jak padnie, to niewielka strata, bo gry darmowe. Łatwo przyszło, łatwo poszło.

12.04.2021 11:00
A.l.e.X
42.3
A.l.e.X
136
Alekde

Zawsze może zejść przypadkowo - zawał, wypadek, udar. Fakt że pracuje tam sporo osób i pewnie mają plan awaryjny jak i dytektora od spraw posprzatania co nie zmienia faktu że właściciel i tak ma jako jedyny dostęp do kluczowych danych. Po jego zejściu żona zapewne sprzeda tym co dadzą najwięcej czyli dla chińczyków.

11.04.2021 21:27
43
odpowiedz
CJzSanAndreas
6
Chorąży

Jeżeli rozdają za darmo gry typu GTA V to wcale mnie to nie dziwi.

12.04.2021 11:27
44
odpowiedz
3 odpowiedzi
Xyhoo
7
Legionista

Jako, że jestem graczem wyłącznie konsolowym, nie rozumiem za bardzo skąd ten hejt na EGS? Ktoś mógłby przybliżyć?

12.04.2021 12:48
44.1
1
skorp_
18
Chorąży

Po 1, podkupywał exlusivy, płacił wydawcy, żeby jego gierka była na wyłączność na Epicu przez pewien czas. Niby nic wielkiego, ale na początku łupem padło kilka gierek, które pierwotnie miały mieć też premierę na innych platformach, np. Metro czy Borderlands 3. Odbiło się im to na PR, bo ludzie, którzy zamówili w przedsprzedaży na steamie dowiedzieli się, że dostaną klucze na Epica.
Po 2, jakościowo ich sklep był do dupy, nie miałeś koszyka (musiałeś kupować jedną grę na raz), żadnych funkcji społecznościowych, systemu ocen itp. Teraz cośtam pododawali, ale do Steama to jeszcze sporo brakuje.
Po 3, Fortnite, to taki TikTok wśród graczy, więc hejt mile widziany.
Po 4, Tencent, 40% Epica do nich należy, a chińczyków ostatnio nikt nie lubi.
No i po 5, mimo iż mają mniejszą marżę (czym ciągle się chwalą), to ceny gier są takie same jak na Steamie.

post wyedytowany przez skorp_ 2021-04-12 12:59:59
12.04.2021 13:09
Legion 13
44.2
Legion 13
132
The Black Swordsman

skorp_
Dobre podsumowanie, trzeba tylko dodać że jakby nie zabieranie gier które zostały zapowiedziane na innych platformach (między innymi Metro, Borderland czy Mechwarrior) to cała reszta nie byłaby większym problemem, a Epic byłby po prostu następnym sklepem na PC.

12.04.2021 13:31
44.3
Xyhoo
7
Legionista

1. Czyli musieli użyć innego launchera? Faktycznie duży problem lol
2. Był czyli już nie jest? Pewnie, że nowy sklep nie będzie miał funkcjonalności jak hegemon, ale to nie jest powód do hejtu
3. Nie wiem, nie grałem, ale to żaden argument
4. Ponownie żaden argument
5. Ceny narzuca wydawca, nie wina Epica.

Pośmiałem się trochę, nie powiem. Mają ludzie problemy poważne

12.04.2021 12:26
45
odpowiedz
plolak
8
Generał

Teraz taka moda na biznesy które generują straty.
Polityka zerowych stóp procentowych i biznesu na kredyt. Więc nic ważnego normalka będzie jeszcze ciekawiej.

Jak nic się nie zmieni to będzie "kto się dorobił i zgromadził majątek ciężka pracą ten frajer kto ma biznes na kredyt ten rządzi a jak urośnie za mocno to będzie miał finansowanie za Free w końcu nie może upaść"

12.04.2021 17:11
😂
46
1
odpowiedz
Robin2003
5
Junior

to sie autor wiedzą ekonomiczna wykazał... same straty...

13.04.2021 10:17
47
odpowiedz
kaagular
42
Konsul

Można sobie robić podśmieujki, że "koszyk i acziki" przyniosłyby więcej graczy ale jednak coś jest na rzeczy. Rozwój platformy to kropla w morzu innych inwestycji i jest dla mnie tajemnicą czemu firmy nie inwestują w ten obszar. A Epic nie jest jedyny. Steam jest najbardziej rozwinięty ale miał na to wiele, wiele lat i generalnie panuje w nim marazm mimo wielu świetnych funkcji. Epic - szkoda gadać wgl. Uplaye i Originy czy nawet Xboxpass (nie pamiętam jak się program nazywa)? No dramat.
Ale i nawet NEtflix czy HBO GO... zero inwestycji, a są jeszcze gorsze niż Epic. W Netflixie w mojej liście nawet nie ma filtra film/serial :D
Czemu? Nie mam pojęcia. Przecież takie tam podstawowe funkcje jest w stanie zrobić trzech hindusów za miskę ryżu z curry.

26.07.2021 11:29
Wilk1999
48
odpowiedz
Wilk1999
19
Wilkołak Asasin

Epic Games Store bez akcji rozdawania darmowych gier i umów zapewniających im gry na wyłączność raczej nie liczył by się dla większości graczy, więc zamiast postrzegania tych wydatków jako strata, należałoby pisać o nich w kontekście inwestycji jak pięknie zauważył to Soulcatcher.

19.08.2021 15:45
not2pun
49
odpowiedz
not2pun
79
Senator

szczerze ja nie wiem o co chodzi, ale jak mam kupić grę to zrobię to tam gdzie jest taniej
ostatnio coś dla syna kupowałem i wybrałem egs bo było te kilka % taniej.
Jakoś większa funkcjonalność stema do mnie nie przemawia, bo jak mam jakiś problem z gra to i tak korzystam z google
w sumie co do platformy to nie wiem jakie plusy ma ale, też syn ma tam kilka gier lego i był z jedną problem na stemie, a by go rozwiązać musiałem reinstalować system, więc sama platforma nic nie pomogła.

Szczerze to ja tęsknie za startami czasami kiedy się miało gre i ją instalowało na dysk, bez platform bez jakiś symlinków przez platformy i inne takie.

post wyedytowany przez not2pun 2021-08-19 15:49:04
Wiadomość Epic Game Store to jak na razie jedna wielka strata finansowa