Elon Musk krytykuje brak pojazdów autonomicznych w Cyberpunk 2077
Może i samochodów autonomicznych nie ma ale jest teleportująca się policja.
Może i samochodów autonomicznych nie ma ale jest teleportująca się policja.
Ciekawe jakie ma wszczepy. 10% szybsze odklepanie? :D
Chyba za wiele w gry nie gra, skoro mysli ze frajda byloby jakby gracz siedzial i nic nie robil na tylnym siedzeniu, zamiast samemu sterowac samochodem.
Powiem Ci, że po tym jak się "jeżdzi" pojazdami w tej grze, to bym wolał, żeby faktycznie był autopilot xD
że po tym jak się "jeżdzi" pojazdami w tej grze
no ale jak sie "jeździ"? tylko 1 pojazd sprawiał mi trudności w sterowaniu, czyli albo ludzie nie potrafią jeździć w tej grze albo mam jakiegoś zajebistego skilla w prowadzeniu pojazdów
Większość ludzi jeździ najszybciej jak się da a potem chlip chlip nie mogę wyrobić się na zakrętach.
Kiedyś się na to mówiło, że papier wszystko przyjmie.
Rownież świetnie mi się jeździ, na początku auta były nadsterowne ale opanowałem szybko.
Oczywiście, że prowadzenie pojazdów w CP2077 przypomina jazdę na nartach. I chyba każdy, kto kiedykolwiek miał na nogach narty, może to potwierdzić. Brak sensownego stopniowania skrętu i zero-jedynkowy mechanizm przyśpieszenia i hamowania. Niektóre samochody ślizgają się jak na lodowisku. Rzeczywiście, pojazdy czterokołowe prowadzi się wyśmienicie. :P
Model jazdy jest fatalny w CP2077, dlatego większość graczy do przemieszczania się używa motocykla. Wystarczy zerknąć na oficjalne forum CDPR do wątku na temat jazdy: zdecydowana większość osób narzeka. Można też sprawdzić na Nexusie statystyki pobrań modyfikacji, która zmienia system jazdy. Są imponujące. Warto również włączyć jakąkolwiek grę AAA z ostatnich lat (np. niedawną darmówkę z Epica, czyli "Rage 2"), żeby się przekonać, jaką fuszerkę odwaliło polskie studio w zestawieniu z mechanikami jazdy w innych produkcjach.
A jak jesteś taki kozak, V, to przejedź się z normalną prędkością jakimś droższym samochodem w grze w trybie widoku z perspektywy pierwszej osoby w słoneczny dzień i nie zabij żadnego przechodnia. Nie dość, że jezdni i otoczenia praktycznie nie widać, to jeszcze ślepota gwarantowana.
Chyba za wiele w gry nie grasz. W takim WD Legion można sobie prowadzić samemu albo włączyć auto drive (wskazujemy tylko miejsce i samochód sam dojedzie). Gdyby Cyberpunk nie był wypieczony tylko w połowie to może też by się taka mechanika znalazła.
https://youtu.be/d3jw8F7UfGg
Ech, gdyby CP2077 miał choć takie AI ruchu ulicznego jak WD... Aż się smutno robi...
było 223 a skoczyło do 224 bo właśnie patrzyłem.
Czy Wam też już z rana Musk wyskakuje z lodówki, jak bierzecie mleko do kawy?
Pamietam, ze Hed pokazywal autonomicznosc pojazdow w "Licze na glicze".
Z tym systemem AI Cyberpunka to nie chcę wiedzieć co te samochody autonomiczne by tam wyprawiały.
W Cyberpunk 2077 są autonomiczne pojazdy, występują nawet w głównym wątku i jest całą linia Side Missions związana z autonomicznymi pojazdami i AI która nimi rządzi.
A nie możemy korzystać z nimi, kiedy tylko zechcemy. Niezła ironia, co?
Życzę Ci dużo zdrowia. :)
Nic nowego. Cyberpunk 2077 to gra, gdzie interakcji z otoczeniami są mocno ograniczone i możemy jechać tylko na wybrane pojazdów. To nie jest Grand Theft Auto.
Muskowi nie o to chodzi, że w grze nie pojawiają się pojazdy autonomiczne. Bo pojawiają się, np. w formie korporacji taksówkowej Delamaina.
Chodzi o to, że gracz nie może korzystać z tego rodzaju samochodów poza oskryptowanymi sekwencjami. I, logicznie rzecz ujmując, jest to absurdalne. Chociażby z tego względu, że ukończywszy pewną sekwencję misji, stajemy się właścicielem autonomicznej taksówki, która... nie jeździ samodzielnie.
Autonomicznych pojazdów nie ma w grze z prostego względu: w CP2077 nie istnieje AI ruchu ulicznego, więc płynne przemieszczanie się tego rodzaju pojazdów jest po prostu niemożliwe.
Chodzi o to, że gracz nie może korzystać z tego rodzaju samochodów poza oskryptowanymi sekwencjami.
O to właśnie pisałem. W grze GTA mamy więcej wolności poza misji i możemy korzystać z dowolnego samochodu, a nawet coś więcej. Cyberpunk nie jest na poziomie GTA, niestety.
W grze Cyberpunk bawimy się lepiej, kiedy wykonujemy misji. Nic dziwnego, że wielu graczy są zawiedzione, jeśli mają większe oczekiwanie wobec Cyberpunk. Takie życie.
Chyba że za 10 lat fani tworzą mody (w sensowne jakości), co znacznie wzbogacą Cyberpunk. Miłego grania. ;)
Chyba że za 10 lat fani tworzą mody (w sensowne jakości), co znacznie wzbogacą Cyberpunk.
Szczerze mówiąc, bardzo w to wątpię. Nie ma podstaw i narzędzi, żeby robić wypasione modyfikacje. Mechaniki w CP2077 są posklejana w ostatniej chwili tanią taśmą i trzymają się na słowo honoru. Jeśli CDPR nie poprawi rdzenia gry, to jakichś szczególnie znaczących modyfikacji nie uświadczymy.
Może tak, a może nie. Czas pokaże. ;)
Może w święci cp2077 stwierdził że to jest złe rozwiązanie??
Ktoś zna uniwersum i wie czy były tam takie auta czy też nie?
Obok fragment oficjalnego podręcznika oryginalnego "Cyberpunka".
Ale w grze CDPR jesteśmy już w roku 2077, a nie 2020. Dlatego mamy do czynienia z nieco nowocześniejszymi systemami sterowania pojazdem. I dlatego w grze pojawia się korporacja taksówkowa Delamaina, czyli samochody obdarzone sztuczną inteligencją. Tutaj informacje dla zainteresowanych:
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Delamain
Zresztą w oficjalnej książce o świecie gry wiele miejsca poświęca się pojazdom, nowym rodzajom paliwa i technologiom komunikacyjnym (np. kołom indukcyjnym czy CrystalDome). Przypominam, że w strefie powietrznej NC latają AV-ki.
Ale nawet same auta są spalinowe to może to taka Kuba te night city?;)
W sumie teraz jak tak patrzę na grę to są tam pojazdy latające i samochody takie jakby spalinowe to ogólnie pomieszanie z poplątaniem
Jeszcze może tak plebs musi kierować a elita ma te deloriany, a hybryd nie ma.
Samochody w NC napędzane są CHOOH2, czyli modyfikowanym alkoholem zbożowym, który wytwarzany jest z genetycznie wyhodowanej, wysokocukrowej pszenicy Triticum vulgaris megasuavis. To substancja, która jest toksyczna, ale spala się lepiej niż benzyna czy ropa.
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/CHOOH2
Fajny pomysł jednak ogólnie paliwa z roślin są złe, ponieważ zajęły by miejsce żywnościowych pół i wtedy by doszło do niedoboru lub wzrostu cen pożywienia.
Choć wszystkim się wydaję że rośliny mogą rosnąć wszędzie to żyznych gleb nie ma tak dużo dlatego jest taki problem z olejem palmowym.
No ale w grze może się sprawdzać.
Jednak co funkcji autonomicznych aut to faktycznie niedopatrzenie, co wręcz dziwi.
Może jest w księdze rzeczy wyciętych gdzieś miedzy tomem 80 a 100?? ;)
Jednak co do autonomicznych aut to faktycznie niedopatrzenie, co wręcz dziwi.
Może jest w księdze rzeczy wyciętych gdzieś miedzy tomem 80 a 100?? ;)
Tak, myślę, że to ofiara nożyc, które często gościły na stole montażowym w czasie produkcji.
Po prostu nie da się wprowadzić do NC w pełni automatycznych aut, skoro nie istnieje sztuczna inteligencja ruchu ulicznego, a samochody poruszają się po ściśle wyznaczonych ścieżkach i nie potrafią nawet ominąć drobnej przeszkody. W oskryptowanych fragmentach rozgrywki, kiedy inny bohater kieruje pojazdem, gra niejako wyłącza "normalny" ruch uliczny w okolicy, żeby nasz samochód mógł się swobodnie przemieszczać po wyznaczonym torze. A i tak pojawiają się problemy... Oto, jak na przykład kieruje River:
https://www.youtube.com/watch?v=Tsx-rm3b7Mo
Jak widać, słynny detektyw nie potrafi ominąć samochodu stojącego na skrzyżowaniu. ;)
A tu jeszcze lepszy filmik z jazdy Rivera:
https://www.youtube.com/watch?v=wUdrgHSDb14
:)
Autonomiczne i elektryczne? Przecież te samochody mają po 50 koni z potężnych (wnioskuje po dźwięku, ale to może być bulbulator) i hamulce bębnowe.
To jest naprawdę autopilot?
Pierwsze sekundy: pieszy wchodzi na jezdnię (nie na pasach!), a samochód się gwałtownie zatrzymuje, żeby w niego nie wjechać.
To jest poziom AI nieosiągalny dla "Cyberpunka".
Do czego to doszło... żeby Ubisoft ośmieszył CDPR pod takim względem. :(
no fajnie, jest AI, ale zanudził bym się na śmierć, tak ślimaczy się ta taxi, takie przemieszczanie w grze pochłaniało by więcej czasu niż główna fabuła i wszystkie zadania poboczne razem
no fajnie, jest AI, ale zanudził bym się na śmierć, tak ślimaczy się ta taxi, takie przemieszczanie w grze pochłaniało by więcej czasu niż główna fabuła i wszystkie zadania poboczne razem
Przecież nikt by cię nie zmuszał do brania taksówki.
Tak, to jest naprawdę autopilot. Możesz tak sobie jeździć dowolnym pojazdem w grze. Masz ochotę "poprowadzić" piętrusa? Proszę bardzo...
https://youtu.be/54ZBN4jg0lQ
Mógłbym jeszcze wrzucić kilka filmików które pokazują jak CP odstaje mechanikami open world od gier Ubi ale nie lubię kopać leżącego.
od razu widać ze autopilot bo jedzie zbyt bezpiecznie
ja już jako zniosłem od samego oglądania jak to jedzie :) a co dopiero w grze tego użyć, no chyba ze po to by skoczyć do wc.
w cp77 to npc jak prawdziwy gracz rozjeżdża ludzi wjeżdża w pojazdy...
po prostu Redzi wprowadzili czynnik ludzki ;P
akcje są po 224 zł za papier wystarczy wpisać w gogle cd projekt red akcje i masz a nie wymyślać z nie wiadomo kont jak bym tak wymyślał jak ty to bym powiedział że po 500.
To niech gra w Assassins Creed. Tam ma autonomiczne konie, wielbłądy i jednorożce.
Do 20 grudnia sprzedało się 8mln sztuk na pc. Do dziś mod na poprawe jazdy pobrało ok. 215k. Daje to jakieś 2.7% osób co nie umieją jeździć. Ofc ten odsetek może być tylko mniejszy bo na pewno coś tam jeszcze sprzedali przez te 3m-ce :p
Prawda
Już pisałem, że niezadowolony klient jest najgłośniejszy i widać to na forach co nie przekłada się na ilość takich osób.
Ktoś z zarządu CDPR naprawdę myśli że zatrudnienie takiego oczywistego i marnego naganiacza jak ty coś zmieni w społecznym odbiorze CyberPranka?
Może ten geniusz odpowiedzialny za klęskę produkcji?
Tak, wiem, na oszustwie i baranach pre-orderowcach zarobili rekordowo dużo siana.
Ciekawe jak je teraz zainwestują. Chociaż znając polski biznes studio już leci na sprzedaż.
Właśnie sam sobie odpowiedziałeś na własne pytanie i nazywając mnie naganiaczem jednocześnie wykluczyłeś mnie z bycia nim stwierdzając, że jedna osoba nic nie zmieni więc?
...a o społeczny odbiór gry nie martw się bo to nie twoje zmartwienie tylko nie zabraniaj innym dobrze się bawić jeśli komuś gra się podoba a jest takich baranów prawie 80%...
Powiem szczerze, V, że twoje "fatalne zauroczenie" zaczyna mnie już smucić. Sam należę do grona osób, które się dobrze bawią w CP2077, co wielokrotnie podkreślałem. Broniłem też gry przed absurdalnymi zarzutami (choćby dlatego, że jest pod wieloma względami wyjątkowa na tle tych wszystkich odgrzewanych kotletów growych i pomimo oczywistych wad potrafi zadziwić i pozytywnie zaskoczyć). Ale nie zamierzam jej bronić tam, gdzie zasługuje na wszelkie słowa potępienia.
System jazdy w CP2077 jest fatalny. Twoje wyliczenia dotycząc modów nie uwzględniają faktu, że mały odsetek graczy w ogóle zagląda na stronę z modami (i że próby poprawy systemu jazdy do jedno z pierwszych wyzwań, którym się moderzy zajęli). Nie uwzględniają też faktu, że wiele osób, które zakupiło grę, albo czeka na łatki, albo już dawno postawiło na "Cyberpunku" kreskę, albo produkt zwróciło. Na oficjalnych forach CDPR znajdziesz raczej najbardziej zagorzałych miłośników gry (studia). Ale nawet tam w różnych wątkach i ankietach dominuje przekonanie, że samochodami jeździ się źle - zwłaszcza gdy porównasz system jazdy z tym, co oferują inne gry. I na nic się zda twoje deprecjonowanie umiejętności tych graczy, którym model jazdy nie przypadł do gustu (np. kpiarskie umieszczanie słowa "gracz" w cudzysłowie). Nie jesteś żadnym elitarnym odbiorcą czy mistrzem klawiatury. Po prostu masz klapki na oczach.
Możesz, oczywiście, bronić przegranej sprawy i walczyć z każdą krytyką CP2077 jak Don Kichot z wiatrakami. Nawet mnie to do pewnego momentu bawiło. Ale istnieje pewna granica zaślepienia, której nie warto przekraczać. CDPR oszukał swoich klientów i zgarnął kasę. Prezesi doskonale wiedzieli, że wydają grę nieukończoną. Kłamali w wielu sprawach i manipulowali nagraniami z rozgrywki. A potem nadal kłamali, wydając słynne oświadczenie po premierze ("nic nie widzieliśmy, nic nie słyszeliśmy") i obiecując wspaniałe wsparcie dla gry. Teraz CDPR niezbyt się przykłada do naprawiania wadliwego produktu. I jestem przekonany, że połatają podstawowe błędy, ale nie zajmą się tym, co najbardziej szwankuje (zepsutymi mechanizmami rozgrywki, nieistniejącym AI, fatalnymi błędami w systemie rozwoju postaci, skopanym SSR itd.). Skupią się na sprzedawaniu koszulek i zabawek, promowaniu anime oraz na wydaniu multiplayerowej wersji CP. A ty zostaniesz ze swoją "wymarzoną" grą, która tak naprawdę jest jednym wielkim symbolem chciwości i złego zarządzania. Trzymam kciuki, żeby tak nie było. Ale wszystko wskazuje na to, że właśnie tak będzie.
I właśnie z uwagi na tego rodzaju korporacyjne praktyki nie ma sensu pobłażliwe podchodzenie do CP2077. Oddajmy cesarzowi, co cesarskie (bo gra ma też aspekty godne pochwały). Ale jeśli cesarz zachowuje się się jak sprzedajna ladacznica, to warto, żeby sobie to uświadomił.
https://www.youtube.com/watch?v=aaEo_NuH1_M
Sorry ale tldr a jeszcze jak widzę filmik z yt...
Mam włsne zdanie i akceptuje to co dostałem, nadal nie potrafię grać w nic innego tylko odpalam CP czasem na modach bo w sumie w nic nie gram teraz.
Sorry ale tldr a jeszcze jak widzę filmik z yt...
Aha, ok. Filmik był właśnie po to, żebyś zrozumiał, co mam do powiedzenia, bez konieczności czytania. ;)
Ogólnie transport drogowy to element, który niezwykle silnie unaocznia, że Cyberpunk 2077 pojawił się na rynku o kilka miesięcy za wcześnie. Przykładowo, Cyberpunk 2077 nie pozwala przestrzeliwać opon, pojazdy są także odporne na broń białą. Możemy je okładać młotami, ile chcemy, ale rozwalimy co najwyżej światła. Kierownicy w Night City to takie sieroty. Nie wychodzą z pojazdów po zderzeniach, nie uciekają, gdy celujemy do nich z broni, nie wyprzedzają nas na drodze i nie próbują odzyskać skradzionego im pojazdu. Gdy jechałem przez autostradę, gra dwukrotnie zawiesiła mi Xboksa. Ale tak na amen. Konieczny był restart za pomocą przycisku na obudowie. Samochody lubią się przenikać, lubią znikać z ulic, ich system zniszczeń jest bardzo selektywny. O głupocie kierowców wspominałem już wcześniej. CDP RED będzie miał pełne ręce roboty, jeśli chce dokręcić ten drogowy chaos, jak należy.
Czekam na newsa ,,Donald Tusk krytykuje system podatkowy w Cyberpunk 2077 najwiekszego zachodu wśród dałnów " : D
o kurde brak też elektrycznych motorów, ciekawe jak by motory wyglądały, z tyłu jakiś duży bagażnik lub dołączona przyczepka na kółku z dużym akumulatorem?, a tak w ogóle gdzie jest powiedziane, że wszystkie pojazdy w CP2077 są tylko na paliwo ciekłe?, niektóre mogą mieć napęd elektryczny, ktoś sprawdzał co mają pod maską wszystkie samochody w grze?, mogą być też na jakieś inne paliwo np. wodór - można by go stosować jako paliwo w tradycyjnym silniku, które ulega spalaniu w komorze.
Muszę cię zmartwić: modele pojazdów w CP2077 są tak dobre, że możesz otworzyć klapy w niemal każdym aucie i obejrzeć sobie silnik. :P
A co do paliwa: zerknij na post [12.3].
Posty mają numery. Dolny prawy róg.
ale nie w każdym
No chyba tylko w ciężarówkach niektórych (Kaukaz) się klapy nie da otworzyć. I nie są to auta elektryczne. :P
nie mam pojęcia o czym piszesz
No najwyraźniej nie masz. Każda wypowiedź w wątku oznaczona jest numerem. Znajdziesz go w prawym dolnym rogu. Odsyłam cię do mojej wypowiedzi o paliwach w tym wątku, która znajduje się pod numerem 12.3.
"chyba", nie masz pewności?
To możesz wskażesz nam wszystkim, do którego silnika samochodowego w grze nie da się zajrzeć?
poza tym chyba kolejny gość trochę chce w darmowy sposób zareklamować swój produkt kosztem CP2077, czy tylko chodzi mu o grę?
czy rzeczywiście mu chodzi tylko o grę?, grał w nią i poznał ją dobrze czy tylko wie to co wyczytał lub mu ktoś powiedział?
Ty chyba niewiele wiesz o tym, o czym piszesz. ;)
Partnerka Muska (Grimes) gra jedną z ciekawszych postaci w CP2077 (Lizzy Wizzy), a on sam jest znanym graczem.
ty jak i on nie przedstawiliście żadnych dowodów, że nie ma całkowicie w grze samochodów elektrycznych, jest tylko dowód że są samochody spalinowe, to wszystko.
Co za pitolenie. Można raczej powiedzieć o tobie: nie przedstawiłeś żadnych dowodów na to, że w grze są samochody elektryczne.
Ja, po pierwsze, napisałem o tym, że możesz sobie sprawdzić silniki poszczególnych samochodów w grze. (I w Wikipedii, gdzie są nawet informacje o tym, jakie silniki spalinowe zostały wykorzystane jako źródła odgłosów w poszczególnych modelach aut). Wskazałem ponadto na fakt, że oficjalny przewodnik o świecie gry wspomina wyłącznie o samochodach napędzanych paliwem CHOOH2 (lub paliwami kopalnymi).
A ty co napisałeś w temacie? Nic.
Poza tym... widziałeś gdzieś w świecie gry miejsce do ładowania baterii samochodowych?
nie zaprzeczam że są samochody spalinowe, nie piszę że mam dowody na to że są samochody elektryczne, tylko że może być jakiś samochód elektryczny, może gdzieś jest wtyczka do ładowania baterii, może w innym mieście xD, może jakiś npc jeździ samochodem elektrycznym, ale jako gracze nie mamy do dyspozycji samochodów elektrycznych, może w dlc będzie taki pojazd, fajnie by było.
tak podsumowując ogólnie to że możesz otworzyć klapy w niemal każdym aucie i obejrzeć sobie silnik jest większym bajerem w grze niż to czy jest samochód elektryczny. nie ma żadnego istotnego znaczenia dla rozgrywki czy siedzimy w taksówce Delamain jako pasażer czy jako kierowca. zamiast być pasażerem taksówki lepiej skorzystać z szybkiej podróży niż powoli jechać przez miasto taksówką, jedynie był by to taki fajny dodatek, urozmaicenie w grze.
Musk ma ból dupy że w przyszłości "ludzie" mogą mieć frajdę z prowadzenia auta.
W Cyberpunku można przecież wezwać samochód, wtedy jest autonomiczny.
A co mnie jakiś Welon, czy Elon obchodzi! ;)