Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Tech demo gry Modbox pokazuje, jak mogą wyglądać NPC w przyszłości

22.02.2021 22:56
Zdzichsiu
1
Zdzichsiu
96
Ziemniak

Rozumne NPC są spoko, ale według mnie to nie jest przyszłość. Napisany NPC będzie lepszy od AI z tego powodu, że... Ktoś go napisał. Zaplanował, co ma powiedzieć i z jakiegoś powodu uznał, że ta informacja jest potrzebna graczowi. Do tego dochodzą treści artystyczne. Czy AI stworzy tak ciekawą postać, jak pisarz? To może być ciekawa mechanika w grach od podstaw zaprojektowanych pod takie NPC, ale np. w losowym RPG-u sprawdzi się średnio.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2021-02-22 22:58:14
22.02.2021 23:56
2
2
odpowiedz
Sarseth
5
Pretorianin

Potem będzie znowu afera, że AI jest rasistowskie i trzeba grę usunąć ;P

23.02.2021 00:12
Shadoukira
3
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Shadoukira
56
Chill Slayer

Zdzichsiu A może by tak połączyć jakoś AI z dobrze napisaną postacią? Czyli w fabule taka postać miałaby swoje stworzone przez kogoś momenty i dialogi, ale poza nią dałoby się nawiązać jakieś losowe rozmowy albo reakcje NPC na gracza i jego otoczenie.
Jak dla mnie z taką technologią można by było trochę pokombinować, bo typowe NPC i towarzysze w grach są nieco nudni przez to, że są oni ograniczeni do tego co ktoś dla nich napisał i słabo reagują na otaczający ich świat.
Oczywiście te AI musiałoby być jakoś dobrze dostosowane, tak aby postać z którą rozmawiamy brzmiała dosyć wiarygodnie i aby to co mówi pasowało do jej charakteru.

23.02.2021 08:30
xsas
3.1
1
xsas
152
SG-1

A jak z dubbingiem takiej postaci? Przecież to aktorzy podkładają głos, więc taki NPC musiałby w całości mówić z syntyzatora. Problem w tym, że syntyzator chyba nie potrafi wyrażać emocji tak jak człowiek... ew. jeśli już, to wyjdzie to bardzo nienaturalnie (nie żeby przy niektórych dubbingach aktorów ta naturalność była większa :P )

23.02.2021 10:35
Vociferus99
3.2
Vociferus99
47
Pretorianin

xsas Tak, ale technologia syntezy mowy i to z głosem aktora dubbingowego też idzie naprzód. Już istnieją projekty bardziej zaawansowane niż taki Mekatron, czy Gothic-Bot.

23.02.2021 10:44
DzaQ
3.3
DzaQ
77
Purpurowy pożeracz ludzi

Parafrazujac aktualne interakcje z postaciami niezależnymi:

Też bylem kiedyś nowoczesnym NPC.
Ale dostałem strzałą w kolano.

Ile bym dał, żeby nie słyszeć tego zdania od co drugiej postaci w Skyrimie - ta technologia może w tym pomóc :)

post wyedytowany przez DzaQ 2021-02-23 10:46:00
25.02.2021 14:41
3.4
RoketGaming
0
Junior

Polecam zobaczyć grę AI DUNGEON działa ona na zasadzie GPT-2 a historie są w większości spójne, największy problem jest z wieloma elementami treści 18+ ale wciąż, działa to super

23.02.2021 00:50
Troprzem
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Troprzem
25
Pretorianin

Trochę im czasu zajmuje zanim coś odpowiedzą.

23.02.2021 01:46
Laston
4.1
1
Laston
131
Chaos Lord

Musi się połączyć z serwerem, przeanalizować i zwrócić wynik. Identyczną sytuację masz np. jak rozmawiasz z asystentem google.

23.02.2021 10:38
p4go
4.2
2
p4go
116
Almost human

albo z pijaną prawdziwą osobą ;)

23.02.2021 01:47
5
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Tasdeadman
7
Pretorianin

Zdzichsiu ale oczywiście, że to jest właśnie przyszłość. W przeszłości i teraźniejszości NPC potrzebuje aby ktoś go napisał aby jakkolwiek był interaktywny a świetny tego przykład masz w Cyberpunku, gdzie oprócz napisanych treści głównych postaci w żadnym innym momencie nie możesz pogadać chyba że chcesz słuchać losowych haseł niezwiązanych z niczym albo powtarzać w koło te same treści.
Zastosowanie AI w przyszłości jest prostą drogą do ożywienia NPC, dopracowanie algorytmu, gdzie dana postać zostanie nakarmiona rzeczami które ma przekazać, wraz z natchnięciem jej charakterem w żaden sposób nie wyklucza także ręcznie pisanych tekstów ale otwiera drogę do zupełnie innego poziomu imersji gdzie NPC będzie realnie reagował na otaczającą go rzeczywistość, nie będzie schematyczny. To jest właśnie przyszłość i o to w tej technologii chodzi.

23.02.2021 08:32
Zdzichsiu
5.1
Zdzichsiu
96
Ziemniak

Żeby doprowadzić do takiego stopnia interakcji, należy stworzyć takie AI, w którym NPC wie, w jakim świecie żyje. Jeśli to jest przyszłość, to bardzo, ale to bardzo odległa. Nauczenie NPCa wiedzy o świecie, by ten podawał informacje w taki sposób, by NPC miał charakter, nie brzmiały one sucho, a jednocześnie informowały gracza (np. żeby NPC nie wymyślił z tyłka questa, którego w grze nie ma), będzie czasochłonne i zasobożerne. Dlatego w najbliższej przyszłości to rozwiązanie może sprawdzać się w prostych grach od podstaw zaprojektowanych pod interakcje z NPC (np. jakąś prostą przygodówką kryminalną), ale w 3/4 produkcji standardowo napisani NPC będą lepsi. Zwłaszcza w open worldach ta wizja jest ciężko osiągalna z powodu zasobów (może Rockstar by sobie pozwolił na kombinowanie z tym, ale reszta nie sądzę).

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2021-02-23 09:16:51
23.02.2021 09:08
DzaQ
6
2
odpowiedz
DzaQ
77
Purpurowy pożeracz ludzi

Zajebista technologia!

Nie byłbym jednak sobą, gdybym nie zauważył pewnego problemu - charakter!
Wszystkie postacie podlegające pod ten algorytm będą osobowościową armią klonów!

Jako przypadkowi NPC na ulicach - ok
Jako postacie fabularyzowane - no nie wiem...

Jakby jeszcze połączyć to z technologią syntezy mowy o której robił materiał Pan Mateusz...

23.02.2021 17:09
👍
7
odpowiedz
hinson
92
Generał

Czekam na ta technologie w GTA 6!

24.02.2021 10:14
8
odpowiedz
Harrymaster
59
Centurion

Ci wszyscy którzy tutaj piszą o armiach klonów i braku charakteru chyba nie wiedzą jak działa GPT-3. Wejściem dla tego algorytmu może być dowolny tekst, który właśnie będzie - przy pomocy języka naturalnego - opisywał charakter postaci. Wtedy każda postać będzie unikalna i można zawrzeć dowolna cechę.

Co do syntezy mamy np. fastpitch od Nvidii, który pozwala regulować prozodie wygenerowanej mowy, więc i oddanie emocji jest coraz bliższe.

Problemem jest tutaj przepustowość łącza i moc obliczeniowa. Tego nie będzie się dało zrobić lokalnie na komputerze tylko na farmie serwerów. Samo GPT-3 ma 175 miliardów parametrów. Jego poprzednika dało się pobrać na dysk, tutaj już niekoniecznie.

24.02.2021 18:52
9
odpowiedz
WujekBlady
7
Legionista

Robi wrażenie. Technologia raczkuje, ale za 20-30 lat AI może być na tyle rozwinięte, że NPC w grach będą faktycznie żyły. I dzisiejsze hasła, a tym bardziej te sprzed kilku lat, o realistycznym żyjącym świecie będą tylko śmieszyć.
Naturalnie ze względów fabularnych pewne postacie będą musiały zostać napisane, ale sprowadzi się to zaledwie to zdefiniowana kilkudziesięciu parametrów charakteru, historii życiowej i ważniejszych momentów fabularnych w grze. Reszta to będzie czysty spontan.

Wiadomość Tech demo gry Modbox pokazuje, jak mogą wyglądać NPC w przyszłości