Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka 10 słynnych postaci z gier, które... nie wypowiedziały ani słowa

19.02.2021 18:51
Butryk89
😁
4
12
odpowiedz
Butryk89
151
Senator

Ogólnie to nie znoszę takiej formy. Dziesiątki NPC do Ciebie gada i wszyscy magicznie domyślają się odpowiedzi, bo albo się taką wybrało podczas dialogu i telepatycznie przekazuje, albo wystarczy spojrzenie ich na bohatera. Nie wiem jak innych, ale też sporo razy irytuje mnie brak dialogów w niektórych grach, a najbardziej jak jest jakaś nowomowa i parę dziwnych dźwięków zamiast języka (sporo gier Nintendo tak ma, może to był tego urok XX lat temu, ale teraz z takim budżetem fajnie by było usłyszeć głosy bohaterów, a nie ich piardy z ust).

19.02.2021 19:18
Kaniehto
7
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kaniehto
59
Generał

Nienawidzę niemych bohaterów. Niby "immersja" i "wcielanie się w bohatera", tylko że jakoś nigdy to tak nie działa. Przynajmniej na mnie. Nie umiem wyobrazić sobie, że to "ja". I nie chcę tego. Ja chcę postać przedstawioną z krwi i kości. Takie postacie się zapamiętuje. Czy ktoś wyobraża sobie, żeby np. taki Arthur Morgan był niemy? No błagam....
Co do Artema z Metro to już w ogóle nie rozumiem, czemu zrobili go niemego. W książkach wydawał mi się świetną postacią i gdyby taki był w grach to mógłby być nawet jednym z najlepszych bohaterów w ogóle. No ale trzeba było odebrać mu mowę w trakcie rozgrywki... Bo w loadingach to jakoś ma głos. Nie rozumiem tego zabiegu.

post wyedytowany przez Kaniehto 2021-02-19 19:18:56
19.02.2021 19:58
MaBo_s
8
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
MaBo_s
64
Generał

Milczący Artem w Metro: Exodus to chyba najlepszy przykład jak "popsuć" w grze głównego bohatera.
Najważniejsze (w założeniach) sceny dla całej historii wychodziły w tej grze wręcz żałośnie. Zerowa dramaturgia. Emocje zamiast wzrastać leciały na łeb na szyję za każdym razem gdy któraś z pozostałych postaci zaczynała odstawiać pantomimę "rozmowy" z niemym bohaterem.

19.02.2021 19:07
yomitsukuni
6
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
yomitsukuni
149
Konsul

Przecież Nowy (nie żaden „The New Kid” ani „Nowy dzieciak”) z South Parku mówi. A „Pieprzcie się, idę do domu” wypowiedziane przez niego pod koniec Kijka Prawdy to co?

post wyedytowany przez yomitsukuni 2021-02-19 19:08:42
19.02.2021 17:51
dzl
😁
1
4
dzl
96
John Yakuza

10 słynnych postaci z gier, które... nie wypowiedziały ani słowa

Marine aka Doomguy – Doom

Ekhem...w Eternalu Slayer ze trzy zdania z siebie wydusił.

coś tam, coś tam, RIP and TEAR, coś tam, coś tam.

post wyedytowany przez dzl 2021-02-19 17:51:43
19.02.2021 18:05
Sorkvild19
2
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sorkvild19
57
Król Kruków
Wideo

Tak gwoli ścisłości to Link mówił w 2 częściach wydanych na systemy CD-I, no i cóż... brzmi tak beznadziejnie jak tylko się da więc umówmy się, że nie ruszajmy go więcej z tej listy.

https://www.youtube.com/watch?v=CLQ8Mqyf8sw

19.02.2021 19:25
2.1
zanonimizowany1135121
29
Chorąży

Poza tym nie są uznawane za kanoniczne

19.02.2021 21:26
Sorkvild19
😂
2.2
Sorkvild19
57
Król Kruków

RedShibo Ta seria ma w ogóle jakiś sensowny i poukładany kanon czy to tylko mętlik, który z trudem utrzymują w całości?

20.02.2021 21:41
blastula
2.3
blastula
71
Generał

Come back when you're a little bit mmmmmm richer

19.02.2021 18:11
xDanStax v2
3
odpowiedz
xDanStax v2
19
Pretorianin
Wideo

Doom Slayer mówi [ZOBACZ VIDEO]:
https://www.youtube.com/watch?v=MewgxeTBILs

post wyedytowany przez xDanStax v2 2021-02-19 18:12:04
19.02.2021 18:51
Butryk89
😁
4
12
odpowiedz
Butryk89
151
Senator

Ogólnie to nie znoszę takiej formy. Dziesiątki NPC do Ciebie gada i wszyscy magicznie domyślają się odpowiedzi, bo albo się taką wybrało podczas dialogu i telepatycznie przekazuje, albo wystarczy spojrzenie ich na bohatera. Nie wiem jak innych, ale też sporo razy irytuje mnie brak dialogów w niektórych grach, a najbardziej jak jest jakaś nowomowa i parę dziwnych dźwięków zamiast języka (sporo gier Nintendo tak ma, może to był tego urok XX lat temu, ale teraz z takim budżetem fajnie by było usłyszeć głosy bohaterów, a nie ich piardy z ust).

19.02.2021 18:58
5
odpowiedz
boy3
106
Senator

Dla mnie niemy bohater to przeżytek

Coś co powinno być standartem w grach to charyzmatyczny bohater

post wyedytowany przez boy3 2021-02-19 18:58:42
19.02.2021 19:07
yomitsukuni
6
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
yomitsukuni
149
Konsul

Przecież Nowy (nie żaden „The New Kid” ani „Nowy dzieciak”) z South Parku mówi. A „Pieprzcie się, idę do domu” wypowiedziane przez niego pod koniec Kijka Prawdy to co?

post wyedytowany przez yomitsukuni 2021-02-19 19:08:42
19.02.2021 19:59
😂
6.1
1
Desolator
133
Pretorianin

Nie wspominając o tym, że potrafi się komunikować za pomocą pierdnięć :D

post wyedytowany przez Desolator 2021-02-19 19:59:49
19.02.2021 23:05
Agreel
6.2
1
Agreel
64
Pretorianin

W oryginale się nazywa "The New Kid". Jak przetłumaczyć na polski, wychodzi właśnie ten "Nowy dzieciak".

19.02.2021 19:18
Kaniehto
7
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kaniehto
59
Generał

Nienawidzę niemych bohaterów. Niby "immersja" i "wcielanie się w bohatera", tylko że jakoś nigdy to tak nie działa. Przynajmniej na mnie. Nie umiem wyobrazić sobie, że to "ja". I nie chcę tego. Ja chcę postać przedstawioną z krwi i kości. Takie postacie się zapamiętuje. Czy ktoś wyobraża sobie, żeby np. taki Arthur Morgan był niemy? No błagam....
Co do Artema z Metro to już w ogóle nie rozumiem, czemu zrobili go niemego. W książkach wydawał mi się świetną postacią i gdyby taki był w grach to mógłby być nawet jednym z najlepszych bohaterów w ogóle. No ale trzeba było odebrać mu mowę w trakcie rozgrywki... Bo w loadingach to jakoś ma głos. Nie rozumiem tego zabiegu.

post wyedytowany przez Kaniehto 2021-02-19 19:18:56
19.02.2021 19:51
dzl
7.1
dzl
96
John Yakuza

W Eternalu moim zdaniem dośc fajnie do tego podeszli. Niby Slayer jest niemy (prócz jedego przerywnika), ale jego zachowania są bardzo ekspresyjne. Juz podczas cutscenki w pierwszej misji gdzie Piekielni Kapłani grożą Slayerowi gdy ten odchodzi, ten na chwilę się zatrzymuje, obraca się w ich stronę i przeładowuje strzelbę. Niby prosty gest, ale pokazuje stosunek Slayera do Piekielnych Kapłanów.

19.02.2021 20:39
Wiedźmin
7.3
Wiedźmin
37
Senator
Wideo

Trochę innym przykładem jest, że postać nie jest niema, bo mówi, ale gra jest niema bez dubbingu nagranego.

W Final fantasy 7 - gra jest niema więc każda postać to cisza i czytanie dialogów, a emocji w grze więcej niż w 99,9% gier z dubbingiem. Kultowe postacie Cloud, Barret, Tifa, Aeris, Cid i jeden z najlepszych antagonistów w historii gier Sephiroth, który mrozi krew w żyłach. A znów dzięki porywczym Barretowi i Cidowi jest kupa śmiechu.

To samo w Final fantasy 8, gdzie też mamy niemą grę, a sekwencja bardzo długa, gdzie wypruty z emocji Squall ratuje Rinoe przed śmiercią i wszystko co z tym związane przeszło do historii gier jako jedne z najbardziej emocjonujących momentów w grach video.

Ale Japończycy pokazali w grach video, że wiele rzeczy niemożliwych jest dla nich wykonalne.

W niemym Final fantasy VII jest tak wiele emocji, że trudno powiedzieć, które są najlepsze sceny, ale przy Final fantasy VIII ta scena niema o której pisałem powyżej jest w skrócie na tym video od 34:30 do 52 min, gdy nasz zimny i zamknięty bohater z powodu traumy z dzieciństwa dopiero otworzył się emocjonalnie, gdy poczuł, że Rinoa umrze. Oczywiście w pełni tego nie poczuje nikt kto nie zagra samemu i nie pozna najpierw dobrze bohaterów przez kilkadziesiąt godzin przed tym momentem. Rinoa jest zauroczona naszym bohaterem od pierwszego wejrzenia, gdy on zimny jak lód i po kilkudziesięciu godzinach gry coś w nim pęka, gdy może stracić osobę mu bliską, bo ona zakochana w nim po uszy, a on z kłopotami emocjonalnymi był tak długo zamknięty na relację z kimkolwiek. Oczywiście Cloud z Final Fantasy VII to już w ogóle postać rozdarta wewnętrznie i tam zwroty akcji dopiero są mocarne. FF7 wiadomo arcydzieło gatunku cRPG. A remake póki co to jakieś nieporozumienie skoro tak odstaje od oryginału w fabule, wyrazistości postaci, klimacie, soundtracku, pomysłach, humorze. FF7 ma pewne pomysły w gatunku rpg, które nie pojawiły się w żadnej innej grze to pokazuje jaki pazur ma ta gra. W każdym razie Japończycy pokazali mistrzostwo świata przy FF7 i FF8 ile może gra wywoływać emocji niema, gdy operuje się właściwie muzyką, dialogami i zachowaniem postaci. Nie spotkałem się z tym w innych grach.
www.youtube.com/watch?v=XvJTVUpZojo

post wyedytowany przez Admina 2021-02-19 22:05:27
19.02.2021 19:58
MaBo_s
8
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
MaBo_s
64
Generał

Milczący Artem w Metro: Exodus to chyba najlepszy przykład jak "popsuć" w grze głównego bohatera.
Najważniejsze (w założeniach) sceny dla całej historii wychodziły w tej grze wręcz żałośnie. Zerowa dramaturgia. Emocje zamiast wzrastać leciały na łeb na szyję za każdym razem gdy któraś z pozostałych postaci zaczynała odstawiać pantomimę "rozmowy" z niemym bohaterem.

19.02.2021 20:16
xDanStax v2
8.1
xDanStax v2
19
Pretorianin

mi w Metro Exodus to bardzo nie przeszkadzało, ale w Far Cry 5 już tak.

19.02.2021 23:46
Kagrunmez
😒
8.2
Kagrunmez
11
Pretorianin

A jakoś w FC ND pomrukuje

20.02.2021 21:39
blastula
8.3
blastula
71
Generał

To prawda. W 2033 i LL nie było to aż tak widoczne to w Exodusie już tak.

19.02.2021 20:27
lis2518
9
odpowiedz
1 odpowiedź
lis2518
84
Konsul

Z tego co pamiętam to był moment kiedy Artem gadał.

24.02.2021 09:13
PPK
9.1
PPK
21
Pretorianin

I dobrze pamiętasz.

19.02.2021 20:32
jasonxxx
10
odpowiedz
1 odpowiedź
jasonxxx
149
Szeryf

Zdecydowanie przoduje tu Metro. W takim HL2 milczący Freeman kosmicznie budował klimat, w Metro to jakieś nieporozumienie.

24.02.2021 09:13
PPK
10.1
PPK
21
Pretorianin

Ale w Metro były fragmenty gdzie gadał.

19.02.2021 20:34
Wielki Gracz od 2000 roku
11
3
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

Jak część osób zauważyła to trochę naciągany ten ranking:
- jak brzmi głos Doomslayera dowiadujemy się w jednym z przerywników,
- Artem mówi w trakcie loadingów i pod sam koniec Metro Exodus,
- dzieciak z South Park odzywa się do reszty pod sam koniec gry.

No, ale fakt faktem, że poza ostatnim przykładem ci bohaterowie nigdy nie odezwali się do nikogo innego w trakcie samej rozgrywki.

19.02.2021 21:28
12
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
erwin44
28
Legionista

mnie bolało jak corvo w moim ukochanym pierwszym dishonored zachowywał się jak bez strun głosowych :( praktycznie jedyna bolączka, niestety znaczna :/

19.02.2021 21:32
12.1
boy3
106
Senator

erwin44
A w 2 już bohater mówi?

post wyedytowany przez boy3 2021-02-19 21:32:59
19.02.2021 21:43
dzl
12.2
dzl
96
John Yakuza

boy3

Tak, głównie monologi, ale mówi.

19.02.2021 22:18
Rumcykcyk
13
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

To chyba po prostu zbyt silnie nakreślona postać, by zostawiać graczowi swobodę większego wczucia się w nią.

Ja Artem traktowałem jak .......... nie będę/nie chce się naśmiewać z chorych osób. Taka sama dramaturgia w grze.

19.02.2021 22:24
mark00s
14
odpowiedz
mark00s
44
Chorąży

Zapomnieliście o głównej bohaterce Spiritfarera, ale już się przyzwyczaiłem, że pomijacie indyki ;)

Moja przygoda z grami na PSX zaczęła się od Chrono Crossa. Było to jednocześnie błogosławieństwem, jak i przekleństwem. Z żadną późniejszą postacią tak się nie zżyłem jak z Sergem. Dopiero teraz, na początku 2021 roku, odkryłem Spiritfarera. Stella, chociaż jest zupełnie odmienna od Serge'a to ciężko odmówić jej charakteru oraz "tego czegoś", czego nie ma większość protagonistów.

19.02.2021 23:25
SerwusX
15
odpowiedz
SerwusX
90
Marszałek

Premium VIP

A gdzie Anon z Fable?

19.02.2021 23:41
xandon
16
odpowiedz
xandon
35
Generał
Image

Astral Chain. Trochę niszowe, ale w temacie. Wybieramy grywalnego bohatera z dwójki bliźniaków. Wybranemu dajemy imię i pozostaje przez całą grę niemy. Drugi bliźniak, który nam towarzyszy w grze nazywa się Akira Howard, bez względu mężczyzna czy kobieta, i gada normalnie. Jak się gra latami Linkiem to nie dziwi, ale niektórzy narzekają na taki patent. Ogólnie gra wymiata.

20.02.2021 00:10
17
odpowiedz
zanonimizowany1146443
59
Senator

Nie przepadam za niemymi bohaterami. To jest jeden z powodów (choć oczywiście nie jedyny), dlaczego nigdy nie mogłem wczuć się w postać grając w serię TES, przez co ostatecznie żadnej gry z tej serii nie ukończyłem. Zawsze był to dla mnie jakiś random nie wiadomo skąd, do którego nie czułem kompletnie żadnej sympatii i miałem wręcz wywalone na jego dalsze losy.

Podobnie zresztą miałem w GTA 3, gdzie przez brak dubbingu głównej postaci miałem wrażenie, że jest ona zwykłym chłopcem na posyłki i zrobi dosłownie wszystko, co mu się karze. Przez kompletny brak charakteru nigdy nie polubiłem się z ta postacią i pomimo kilku prób również tej gry nie ukończyłem.

Cyba jedynym wyjątkiem od tej reguły jest pierwsze Dishonored, ale tam sytuację ratuje fantastyczny, unikalny gameplay, przez co nie jest to aż tak odczuwalne. Na szczęście twórcy już w dodatkach wypełnili tę lukę, więc można powiedzieć, że szybko odrobili lekcje.

20.02.2021 00:49
Cobrasss
18
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator

OK W serii Borderlands postacie co kierujemy nie są nieme, ale przeprowadzają rozmów z NPCtami w trakcie zadań dopiero od Pre-Sequel zaczęły to robić.
Choć po trochu jest to ukazane w dodatku do dwójki Tiny Tina's Assault on Dragon Keep bo nasza kierowana postać nie jest naszą prawdziwą postacią a tylko jego reprezentacją w świecie gry Bunkers and Badasses.

post wyedytowany przez Cobrasss 2021-02-20 00:57:59
20.02.2021 09:03
Zdzichsiu
19
odpowiedz
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Red z Pokemonów.

20.02.2021 10:49
Brucevsky
20
odpowiedz
1 odpowiedź
Brucevsky
148
Playing with writing

GRYOnline.plTeam

Kiedyś nie miało to dla mnie znaczenia, teraz jednak bardziej wolę bohatera, który umie coś powiedzieć. Nawet jeśli ma dziwny głos, charakterystyczny akcent czy jakąś manierę, wcale nie psuje mi to immersji, bo śledzę całość jako kolejną fascynującą historię.

Za umieszczenie w tekście Chrono Crossa i Serge'a +15 punktów respektu! Cieszy, że są jeszcze inne osoby, które pamiętają tego znakomitego jRPG-a z czasów PSX-a. :)

27.02.2021 14:30
tassak83
20.1
tassak83
42
Pretorianin

Za umieszczenie Serge'a z Chrono Crossa, ale nie umieszczenie Crona z Chrono Triggera u mnie -20 respektu.. Ale widać autor zbyt młody?

20.02.2021 15:14
21
odpowiedz
BeF1990
55
Centurion

Fable 1&2?

20.02.2021 15:57
22
odpowiedz
RazoR_96
23
Legionista

O ile nie cierpię zabiegu niemych bohaterów tak w przypadku Doom Eternal wygląda to naprawdę dobrze zrobione i pasuje do dalej otoczki, najgorszej jest to zrobione w Metro Exodus, cytutaj "Artem zgłoś się" ??

20.02.2021 16:50
Juliana
23
odpowiedz
Juliana
64
Centurion

Droga Redakcjo, a gdzie Point Man z F.E.A.R. ?

post wyedytowany przez Juliana 2021-02-20 16:50:25
20.02.2021 21:40
blastula
24
odpowiedz
blastula
71
Generał

Courier Six

21.02.2021 10:51
paul181818
25
odpowiedz
paul181818
75
Generał

Alcatraz z Crysisa 2.

Masterchief z Halo

24.02.2021 09:11
PPK
26
odpowiedz
PPK
21
Pretorianin

Metro? Autor widać nie grał w żadną z odsłon.

31.07.2022 13:15
Matysiak G po banie
27
odpowiedz
Matysiak G po banie
17
Centurion

Artem gada na ekranach ładowania.

Publicystyka 10 słynnych postaci z gier, które... nie wypowiedziały ani słowa