Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość The Medium z patchem 1.1 nadal ma problemy z wydajnością; gracze narzekają na niskie FPS-y

15.02.2021 09:38
1
DaveMix
32
Centurion

Na gamepassie jest wersja 1.3. Czy po prostu jakoś inaczej je nazywają?

15.02.2021 09:47
Matysiak G
2
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Szczęście w nieszczęściu, Medium to akurat gra, w której 30 fps w zupełności wystarczy.

15.02.2021 10:05
xDanStax v2
2.1
xDanStax v2
19
Pretorianin

prawda

15.02.2021 10:04
pieterkov
3
odpowiedz
1 odpowiedź
pieterkov
143
Senator

Z racji tego, że jest to przygodówka to nawet w tych 15 fpsach na 970 da się grać na padzie. Na klawiaturze pewnie nieco gorzej. Beznadziejna wydajność nie jest takim problemem jak w cyberpunku, o którym już nikt nie mówi.

post wyedytowany przez pieterkov 2021-02-15 10:05:31
15.02.2021 10:49
😁
3.1
sadler
127
Konsul

O Cyberpunku nikt nie mówi, bo już wszyscy o nim zapomnieli, :D tam już żadne patche nie pomogą. W Medium to samo, jak we wszystkich grach z logiem NVIDII i ich technologiami.

15.02.2021 10:14
RedFade
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
RedFade
45
Centurion

Jestem w połowie, ale strasznie mnie zaczęła męczyć ta gra. Czy potem robi się chociaż odrobinę ciekawsza?

15.02.2021 10:24
4.1
zanonimizowany164753
78
Konsul

Mówiąc szczerze, nie. O ile nie czułem zmęczenia przez 3/4 gry, to ostatnia godzina była już naprawdę męcząca...

post wyedytowany przez zanonimizowany164753 2021-02-15 10:25:22
15.02.2021 15:18
RedFade
4.2
RedFade
45
Centurion

ChRiS oho, czyli studio się nic nie nauczyło. Szukanie jakiś elementów przez kilkadziesiąt minut żeby popchnąć grę do przodu i męczący, rozwleczony finał - to dwa stałe elementy ich gier. Choć przyznam że jest lekka poprawa względem Layers of Fear 2 i Blair Witch.

15.02.2021 10:24
😁
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany512310
39
Centurion

Na Xbox Series X ukończyłem i żadnych spadków nie było, a grałem z odpalonym RT.

post wyedytowany przez zanonimizowany512310 2021-02-15 10:25:08
15.02.2021 10:34
5.1
sadler
127
Konsul

30 klatek cinematic experience, to żaden wyczyn. Więc się nie dziwię, że nie ma spadków.

15.02.2021 11:28
5.2
Cinek35.
9
Chorąży

Polecam Obejrzeć porówanie DF - PC v XBOX. W Xboxie nie ma nawet 1/4 efektów RT dostępnych na PC. Nawet odbicia są bardzo okrojone

15.02.2021 10:54
Qverty
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku
Wideo

Oglądałem u Makuły, on gra na RTX 3080 i w full HD miał spadki do 10 klatek i to w jakichś kuriozalnych momentach typu patrzenie na konkretną ścianę. Mistrzowie optymalizacji.

https://youtu.be/ES41k2THA1A

Od 19:02 polecam

post wyedytowany przez Qverty 2021-02-15 10:56:06
15.02.2021 12:14
6.1
DaveMix
32
Centurion

Ten problem występował na wersji 1.1 (gamepass) jak pamiętam i tylko przy grze na myszce. Na 1.2 naprawili. Grając na padzie nie było tego problemu.

15.02.2021 11:09
Angemona
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Angemona
73
Generał

Ta gra jest chyba typowo zrobiona pod Xboxa Series X/S, na których nic złego się nie dzieje.

15.02.2021 11:29
7.1
1
Cinek35.
9
Chorąży

Bo jest mega przycięta grafika względem PC

15.02.2021 17:08
MineBeziX
7.2
MineBeziX
60
Generał

Oj nawet na tym Xboxie zdarzają się spadki poniżej 30.

15.02.2021 11:38
Persecuted
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Dla mnie paradoksalne te momenty z podzielonym ekranem (stanowiącym chyba najbardziej promowany "ficzer" tej gry) były w The Medium najsłabsze. Raz, że granie w ten sposób było dla mnie dosyć niewygodne i rozpraszające, dwa, że miałem wrażenie upchnięcia tego trochę na siłę, bo tak naprawdę rozwiązywanie zagadek odbywało się albo w jednej, albo w drugiej rzeczywistości i dostęp do obu jednocześnie nie był potrzebny. O wiele bardziej podobały mi się te sceny, w których za pomocą luster można było dowolnie przeskakiwać między światami oraz te, w których gra sama nas przenosiła raz tu, raz tam. Moim zdaniem całość ogromnie by zyskała, gdyby wywalono podzielony ekran, ale za to dorzucono klasyczną kamerę znad ramienia (w kilku scenach było nawet coś zbliżonego i moim zdaniem wyglądało to świetnie).

No a poza tym czekam, aż Bloober zrobi wreszcie prawdziwą grę, a nie "interaktywne doświadczenie". Tu byli całkiem blisko (bliżej niż kiedykolwiek), ale dalej było widać, że to tylko przypudrowany symulator chodzenia.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-02-15 11:39:59
15.02.2021 11:44
8.1
sadler
127
Konsul

Też mi się nie podoba ten podzielony ekran. Jak już się wzorowali na Silent Hill to mogli zrobić, że gramy w normalnym hotelu, a potem zmienia się w alternatywny. W dodatku klatki spadają mocno w dół jak jest podzielony ekran.

15.02.2021 12:21
Rumcykcyk
9
1
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Patrząc na wiele gier z Polski i na obecną optymalizację w CP i Medium to naprawdę jest Polski horror.

15.02.2021 13:13
ghoulas
10
odpowiedz
ghoulas
24
Pretorianin

Akurat optymalizacja i spadki FPS jest najmniejszym problemem tej gry. Fatalna kamera i sterowanie skutecznie mnie zniecheciły do dalszego eksplorowania tego tytułu.

15.02.2021 14:35
dzony85
😐
11
odpowiedz
1 odpowiedź
dzony85
42
Generał

W sumie nic straconego bo gra słabiutka, cala przeszedłem i żadna rewelacja jak dla mnie. Aha a grałem w 1 wersje beż żadnych path i miałem stałe 60fps na RTX2070 i9 więc te problemy pewnie wynikają że mają ludzie za slaby sprzęt i maja spadki fps xD

post wyedytowany przez dzony85 2021-02-15 14:37:06
15.02.2021 16:11
Porywczy
😐
11.1
Porywczy
10
Legionista

Na i9 9900k 3080 RTX w RT Ultra są spadki do 10 fpsów, więc o czym mowa.

15.02.2021 17:20
😁
12
odpowiedz
hinson
128
Generał

Po prostu w tej grze jest Ray Tracing i nie wyszla na stare szroty PS4 i Xbox One wiec nie dziwota ze dopiero za dwa 3 lata bedzie grywalna 60 fps.
Dopiero mamy druga generacja kart ze wsparciem Ray Tracing wiec to trzeba poczekac jeszcze dwie generacja kart graficznych aby mozna bylo takie gry odpalac na high detalach i 4K!

15.02.2021 17:41
Szefoxxx
13
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

Odnośnie tego wsparcia 21:9, to na forum steam zaorali ich totalnie, gdzie twórcy twierdzili, że z uwagi na specyficzne mechaniki gry i kamery nie będą w stanie tego zrobić, i szli w zaparte, że to sprawa techniczna i za dużo kombinacji, a gra wyszła i ktoś zrobił w pół godziny wstępnie działające wsparcie.

Teraz nabrali wody w usta i tematu nawet nie tykają, bo wyszli na pośmiewisko i kłamców, którym się po prostu tego NIE CHCE zrobić, a nie, że się nie da.

Wiadomość The Medium z patchem 1.1 nadal ma problemy z wydajnością; gracze narzekają na niskie FPS-y