Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy cyklu The Elder Scrolls pracują nad wielką grą RPG

31.01.2021 12:30
1
dienicy
70
Generał

Wyglada, ze redakcja ostro tanczy w soboty. Bylo o tym wspomniane w 18 dziwnych faktow...?

spoiler start

twórdy – Theodore’a Petersona
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/tworcy-cyklu-the-elder-scrolls-pracuja-nad-wielka-gra-rpg/zf1f332

spoiler stop

31.01.2021 12:43
Ergo
2
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ergo
91
Generał

Ted i wszystko jasne... Czyli gra skończy jak F76 xD

31.01.2021 12:46
2.1
barnej7
164
Senator

W sumie to dziś fallout76 takie złe już nie jest, jakoś udało im się podratować grę.

31.01.2021 14:23
Ergo
2.2
Ergo
91
Generał

Wiem, grałem, nawet spoko gierka :)

31.01.2021 14:30
Barklo
2.3
Barklo
114
Generał

Fallout 76 to genialna gra jak skyrim . Polecam zagrać

31.01.2021 19:52
2.4
6
boy3
106
Senator

Fallout 76 to genialna gra jak skyrim
Chyba w snach

31.01.2021 12:48
Soulcatcher
3
odpowiedz
10 odpowiedzi
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Świetna wiadomość, choć będzie aktualna zapewne za kilka lat, zagram z przyjemnością.

Mnie zawsze bawią wypowiedzi twórców w stylu "realistyczna skala" ... że co że niby będę płynął z jednej wysepki archipelagu na drugą kilka dni?

31.01.2021 12:53
3.1
laki2217
126
Generał

Soulcatcher

Tak właśnie wyglądał the elder scrolls arena (6 000 000 km^2) czy Daggerfall (161 600 km kwadratowych^2). To tam szybka podróż to był wręcz wymóg a tutaj chcą to powtórzyć, ale ze współczesną technologią. Te gry bazowały na losowości otoczenia. Wszystko w czasie rzeczywistym, czyli zapakuj prowiant i w drogę.

post wyedytowany przez laki2217 2021-01-31 12:56:22
31.01.2021 13:02
Soulcatcher
3.2
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

laki2217 ---> tak wiem, grałem w Arenę i Daggerfalla gdy te gry zadebiutowały. W dzisiejszych czasach pokazują tylko jak bardzo twórcy posunęli się do przodu przez ten czas.

"Szybka podróż" ma sens jak działa w taki sposób ze jak już gdzieś dotrzesz to możesz potem tam wrócić szybko.

A ja się pytam czy w tym Archipelagu z kilkudziesięcioma wyspami, będę musiał spędzić rok aby je odwiedzić?
Bo jeżeli nie i będę mógł się teleportować do miejsc w których nie byłem to "realistyczna skala" raczej to nie jest.

W wielu grach, np. w Elder Scrolls Online świat jest wielki i zanim gdzieś się przeniesiesz szybko musisz to miejsce odwiedzić. Tyle że aby ktokolwiek w tej grze został to podróże morskie są skracane, a w odległych krainach są działające teleporty których jeszcze nie odwiedziłeś.

Bo w przeciwnym razie gra byla by bez sensu. Nie ma ocbecnie gry w której "realistyczna skala" jest rzeczywiście realistyczna jeżeli świat gry jest duży a taki twórcy zapewniają.

31.01.2021 13:19
sasuke284
3.3
sasuke284
82
Fleshless

Arma ma realistyczną skalę.
Nowe odsłony Assassin's creed w sumie też.
Już 2 serie gier z ogromnymi światami i spełniające twoje wymogi by skala była realistycznie są

31.01.2021 13:25
sasuke284
3.4
sasuke284
82
Fleshless

no ale jak chcesz prawdziwie realistyczne płynięcie z wyspy do wyspy przez 5 realnych dni to pobierasz tą grę: https://www.gry-online.pl/gry/pirates-of-the-caribbean/z94b3
do niego moda New Horizons z moddb i włączasz poziom trudności IronMan

31.01.2021 13:35
Luke_f
3.5
Luke_f
57
Pretorianin

Haha, Assassins Creed realistyczna skala? :D To są duże mapy, ale nie były nawet obok tego, jak duży był Daggerfall. Odległość z Londynu do Yorku to jakieś 340 km w prawdziwym świecie, ok 3,5 godziny samochodem. W AC Valhalla nie więcej niż 10 minut na koniu :D

Gra może być ciekawa, nie chciałbym może odległości liczonych w tysiącach kilometrów, ale zawsze mi się marzyła taka spokojna eksploracja, gdzie podróżujesz przez ogromny teren, odkrywasz co jest za kolejną górą, itd. a nie 10-15 minut i z jednego końca mapy przesunąłeś się na drugi. Nie lubię tego parcia na zapychanie map contentem, żeby gracz się nie nudził. To prowadzi do nierealistycznego rozwiązania, gdzie dosłownie co kawałek coś jest, a mi się ciężko w taki świat wczuć. Taka Valhalla ma piękne widoczki momentami, ale nie da się dłużej niż 20 sekund chłonąć tego, bo co kawałek nawalone jest dzikami, wilkami, niedźwiedziami, bandytami i wszelkim łatajstwem z wścieklizną, które żyje tylko po to, aby cię zatłuc. Nie zliczę ile pięknych zachodów słońca mi zniszczyły te wściekłe dziki :D

31.01.2021 13:43
kotonikk
3.6
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Luke_f - chyba najbliżej temu co piszesz jest w Kingdom Come Deliverance - skala dość wiernie zachowana i naturalna eksploracja, tu jakieś wzgórze, za nim las, przy lesie wioska, z niej leci dróżka w inne kierunki, w inne lasy itp, itd.

31.01.2021 13:43
sasuke284
3.7
sasuke284
82
Fleshless

Luke_f należy pamiętać że jeszcze ludzie narzekają na valhalle za to że ma zbyt dużo pustych miejsc bez contentu by gracz się nie nudził.
ale zawsze mi się marzyła taka spokojna eksploracja, gdzie podróżujesz przez ogromny teren, odkrywasz co jest za kolejną górą
tak, taka gra też mi się marzy, temu też podałem przykład army bo chociaż contentu nie ma to jeśli nie poruszasz się żadnym samolotem albo samochodem to przebycie z jednego krańca mapy na drugi zajmie ci parę godzin a lokacje są na tyle ładne że na brak miejsc do zwiedzania narzekać nie można

31.01.2021 17:09
😉
3.8
dienicy
70
Generał

Jak was to kreci, to do KSP jest mod i mozna zwiedzac caly Uklad Sloneczny w skali 1:1 na piechote lub w krzeselku samobieznym...

spoiler start

Stekac moga fabulofile.

spoiler stop

post wyedytowany przez dienicy 2021-01-31 17:10:29
31.01.2021 19:36
3.9
kaagular
72
Generał

a MSFlightSimulator ma realistyczną skalę? No i w sumie może Minecraft ma?

01.02.2021 05:53
sonn
3.10
sonn
73
Generał

dienicy Masz link do tego moda?

31.01.2021 13:51
Sarafan
4
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sarafan
20
Pretorianin

Nie wiem, czy proceduralnie generowane otoczenie ma rację bytu we współczesnej grze z otwartym światem. To trochę przestarzałe podejście. Dzisiaj ręczne rzeźbienie świata jest wyznacznikiem jakości. Tym niemniej pozycja zapowiada się ciekawie. Czekam na więcej szczegółów. Obyśmy tylko nie dostali strasznie generycznej gry.

31.01.2021 16:31
MineBeziX
4.1
1
MineBeziX
60
Generał

Dzisiaj ręczne rzeźbienie świata jest wyznacznikiem jakości.

Szczególnie w grach Ubi, gdzie po jakimś czasie wszystkie pomniejsze miasteczka, wsie czy lasy zlewają się w jedno.
Akurat sztuka ręcznego rzeźbienia świata jest daleko za nami, przynajmniej w grach open world. Wszystko jest kopiuj-wklej, często wykorzystuje się te same assety w przypadku budynków i ich wnętrz, nie wspominając o aktywnościach. Świat ma być dzisiaj ładny i takie w większości gier są, ale... Są bez duszy, widać że proces tworzenia był automatyzowany jak tylko się dało. Już w trzecim Wiedźminie nie sposób było nie zauważyć, że świat może i ładny, ale nic się w nim nie wybijało poza głównymi lokacjami. Wsie to te same, ale lekko inaczej wklejone budynki, drzewa powklejane technologią Speed Tree, czym sami się chwalili.

Brakuje mi podejścia ala Piranha Bytes. Elex jest jaki jest, ale tam naprawdę czuć, że ktoś przysiadł do kreacji świata, i prawie wszystko umieszczał tam ręcznie. Może i całościowo gra mi się nie podoba tak jakbym chciał, ale eksploracja w Elexie jest znakomita i czuję się, jakbym grał po raz pierwszy w Gothica.

31.01.2021 16:52
Sarafan
4.2
1
Sarafan
20
Pretorianin

MineBeziX

Ale ja wcale nie twierdzę, że 100% świata gry w dzisiejszych produkcjach jest rzeźbione ręcznie. Developing takiego tytułu trwałby mnóstwo czasu. Automatyzacja jest obecna i nie przeczę temu. Chodzi o to, że prawdziwa jakość pojawia się tam, gdzie tej automatyzacji nie ma. Zresztą nawet po wygenerowaniu określonego obszaru gry, jest on zazwyczaj ręcznie poprawiany. W przypadku gry z całkowicie proceduralnie generowanym światem nie ma to miejsca, bo świat jest generowany według ogólnych założeń dopiero podczas uruchomienia rozgrywki. Stąd moje obawy co do jakości najnowszej gry twórców TES.

31.01.2021 17:48
4.3

To się dowiesz

31.01.2021 16:18
typical hater
5
odpowiedz
typical hater
92
Aedan Cousland

Przedostatni akapit, ostatnie zdanie w drugie linii, zjadło wam ogonek w ksiecia.
I literówka w ostatniej linijce tego samego akapitu twórdy.

post wyedytowany przez typical hater 2021-01-31 16:19:52
31.01.2021 19:26
Vociferus99
6
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Vociferus99
79
Pretorianin

Kolejny OLBRZYYYYMI otwarty świat? Nie lepiej naprawdę jakoś zmienić to podejście np. stawiając na otwarty acz niewielki obszar, za to z dopracowanymi lokacjami pełnymi sekretów, ukrytych dróg czy fragmentów historii, gdzie eksploracja sowicie nagradza? Nie będę pewnie pierwszym, który jako jeden z dobrych przykładów poda większość gier Pyrania Bytes, w których to pierwszy Risen spełniał te kryteria najlepiej.

"Fallout 4" był jaki był (zależy też dla kogo) jednak nie mogę się oprzeć wrażeniu że eksploracja po mniejszym terenie niż w trójce pozwoliła bardziej zróżnicować lokacje - ruiny Bostonu, morze blasku, przedmieścia, dzicze, nadbrzeże, uprzyjemniając zwiedzanie nawet bez celu. Dodatek "Far Harbor", który był jeszcze mniejszy tylko mnie w tym utwierdził. Będąc już przy Bethesdzie - dodatek Dragonborn do Skyrima także eksplorowało się zacniej niż część kontynentalną z podstawki. Zamiast zawalać się questami z całej wyspy, zakończenie jednego czasem aktywowało drugi jako jego konsekwencję. Były też bardziej scentralizowane jako wewnętrzne sprawy wyspy Solstheim - trochę jak w "Disco Elysium" aczkolwiek nie do tego stopnia.

"AC Vallhalla" był grą sporą, ale i tak mniejszą od Odyssey. Dzięki temu, iż nie miałem już zawalonego dziennika sklonowanymi side-questami co drugi zakręt gra skorzystała i już udało mi się znaleźć głosy twierdzące podobnie do mnie. Ogólne zmniejszenie tej gry z serii wyszło jej na dobre.

Z mniej znanych mogę wymienić indyka "Pine" papugującego Zeldę zawierającego pięć biomów oraz wirtualny ekosystem z określonymi dla każdego klimatu florą i fauną. Cała mapa była odpowiedniej wielkości, a nasze możliwości poruszania się po nim były naprawdę spore. Do tego jeszcze plemiona cały czas wchodzące ze sobą w mniej lub bardziej destruktywne interakcje.

Każda następna gra, która choćby zaryzykowała zerwanie z tym głupim trendem na manię wielkości wg. mnie skorzystała na tym. Najlepsze otwarte światy to niewielkie otwarte światy. Prove me wrong.

31.01.2021 19:33
sasuke284
6.1
sasuke284
82
Fleshless

"AC Vallhalla" był grą sporą, ale i tak mniejszą od Odyssey. Dzięki temu, iż nie miałem już zawalonego dziennika sklonowanymi side-questami co drugi zakręt gra skorzystała i już udało mi się znaleźć głosy twierdzące podobnie do mnie. Ogólne zmniejszenie tej gry z serii wyszło jej na dobre.
Ac valhalla jest tak samo duży jak AC Odyssey bez wody. Nawet jestem skłonny stwierdzić że łącząc wszystkie lokacje dostępne w grze to AC Valhalla jest większą grą od AC Odyssey pod względem ilości terenów bezwodnych tyle że jest częściej zagęszczony.
Jednak co jak co, ludzie dzielą się na 2 rodzaje, parę komentarzy wyżej są osoby które twierdzą że twórcy mogliby robić jeszcze większe i mniej zawalone aktywnościami mapy (bo te aktywności co zakręt to graniczą o absurd i wolę 20 minut spędzić na koniu jadąc od lokacji do lokacji a po drodze natrafić na maksymalnie 2-3 aktywności poboczne moim skromnym zdaniem) a ty piszesz że mapy powinny być mniejsze i gęściej zapełnione.

post wyedytowany przez sasuke284 2021-01-31 19:38:42
31.01.2021 20:18
6.2
1
tynwar
81
Senator

ja ogolnie jestem za unikatowoscia map i swiatow. np gothic 1 i 2, fable zapomniane opowiesci, prince of persia, wiedzmin itp, wiele takich gier swietnie realizuje mapy. gothic np ukrywa rozne rzeczy, roznorodnosc mapy, przeplata niektore miejsca z fabula, umieszcza smaczki w ukrytych miejscach, a 2 dodaje nowe mapy do starej mapy i przeksztalca stare mapy i ogolnie ulepsza swiat. w fable to dopiero jest majstersztyk, w wiedzminach swiat tez jest super zrealizowany, w tesach mapy moze sa gorsze, ale radza sobie niezle. w pop mapy zostaly fajnie zaprojektowane. fallout tez daje rade. ogolnie im bardziej unikatowe tym lepiej :).
ps pomysl nawet spoko.

post wyedytowany przez tynwar 2021-01-31 20:19:09
31.01.2021 19:39
7
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
kaagular
72
Generał

A jak jakieś studio z księżyca może zrobić kolosalną grę w najtrudniejszym (imo) do zrobienia gatunku? Immersja, fabuła, questy poboczne, mechaniki, lore, grafika i inne takie akurat wymagają ogromnej ilości roboczogodzin. To nie StardewValley.
Oni szukają wolontariuszy do wszystkiego oprócz koncepcji. Bez jaj xd

31.01.2021 19:48
sasuke284
7.1
sasuke284
82
Fleshless

pacz jak to się robi w 10 osób w mniej niż rok:
-robisz grafiki różnych obiektów
-komputer na podstawie tych grafik układa ci cały świat
-fabułę piszesz standardowo, budzisz się w więzieniu, masz uratować świat i 10 losowo generowanych npców cię po niej poprowadzi
-piszesz 12 questów pobocznych które będą się powtarzać przez całą grę
-i voila w 2 dni masz praktycznie wszystkie kroki zrobione i zabierasz się za mechanike oraz imersje
-do końca miesiąca układasz miasta i co ważniejsze lokacje tak żeby było immersyjnie
-dowalasz i dopracowujesz takie mechaniki że cud miód malina przez pozostałe 11 miesięcy
-wypuszczasz grę
-wszyscy zachwalają mechaniki i twierdzą że "fabuła jest ale to bardziej samouczek"
-dostajesz noty od redakcji 8/10
-gracze dają noty 9/10
-zarabiasz
-profit
Wiele gier z otwartym ogromnym światem tak robi, fabuły praktycznie nie ma questów pobocznych też, jedynie są najważniejsze rzeczy czyli wciągające mechaniki np. żeglugi, walki na morzu, handlu itp itd
przykłady? proszę bardzo:
-Sea Dogs i wszystkie gry na silniku Storm Engine oraz mody do nich
-Wszystkie gry z serii Mount and Blade oraz gry wzorowane na tej serii
-Wszystkie sławniejsze symulatory

post wyedytowany przez sasuke284 2021-01-31 19:52:43
31.01.2021 23:49
7.2
Titanguar
62
Pretorianin

@ kaagular, to nie jest studio z księżyca, bo tworzą je starzy wyjadacze z pierwszych „Elder Scrolls”. O koncepcje „The Wayward Realms” możesz być spokojny/a, bo twórcy gier video latami gromadzą niewykorzystane pomysły, na wypadek „pójścia na swoje”. Domysł z historii gry „Sleeping Giants” Warrena Spectora

01.02.2021 22:58
7.3
kaagular
72
Generał

Spoko, że wyjadacze ale tu trzeba nie "wyjadać" tylko zap... Koncepcja to jest pikuś. Jak można zrobić kozak wielką grę szukając wolontariuszy od wszystkich chyba zadań (info ze strony tego studia) to ja nie wiem. Właściwie to to chyba nie jest jeszcze "studio" a zapowiadają z marszu "wielką" grę. Chociaż no z drugiej strony właściciel Comarchu kiedyś mówił: "nie ma takiego przetargu, którego nie da się wykonać odpowiednią liczbą stażystów" :D

02.02.2021 09:56
7.4
Titanguar
62
Pretorianin

Oni już zapieprzają. Na profilu Juliana Le Fay'a na Wikipedii jest wzmianka: "In 2019, it was announced that Le Fay would be working on a new open world role-playing game with former Bethesda Softworks developers Ted Peterson and Vijay Lakshman", a strona gry została zarejestrowana w zeszłym roku

31.01.2021 20:19
8
odpowiedz
tynwar
81
Senator

pomysl nawet spoko, byleby mapy byly unikatowe, tak jak i swiaty. ogolnie im bardziej unikatowe mapy i swiaty tym lepiej.

31.01.2021 23:29
😂
9
odpowiedz
zanonimizowany1132483
40
Centurion

Let me guess.. Fallout 69? xD

01.02.2021 13:04
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
bullgod
74
Pretorianin

Dla tych, którzy przywołują Fallouta 76 warto dodać, że wszyscy wspomniani w artykule twórcy nie są częścią Bethesdy i jeśli dobrze kojarzę, ostatnią grą, nad którą pracowali był Morrowind, więc wyluzujcie.

02.02.2021 08:34
Soulcatcher
10.1
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Nie wiem czy oni zrozumią to co napisałeś. Jak powstawał Morrowind ich jeszcze na świecie nie było :)

Wiadomość Twórcy cyklu The Elder Scrolls pracują nad wielką grą RPG