Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy Limbo i Inside robią grę z otwartym światem dla Epic Games

21.01.2021 18:11
marcing805
1
marcing805
156
PC MASTER RACE

Ale jakiś teaser tej nowej gry kiedyś wypuścili z tego co pamietam. Właśnie SF i horror jako temat główny. Według mnie kompletnie niepotrzebnie się pchają w open world. Mogą postawić na coś większego i bardziej otwartego ale takie małe studio i taka mała grupka osób może temu nie podołać lub wyjdzie coś w stylu początkowego No Man Sky. Chyba, ze wsparcie Epica będzie duże. No i gra pewnie ominie całkowicie Steama.
Tak czy inaczej czekam, bo czachę, jak mało kto potrafią rozwalić.

21.01.2021 18:17
KA.EL
2
odpowiedz
KA.EL
16
Centurion

GRYOnline.plRedakcja

Yup, właśnie znalazłem ten teaser i umieściłem. :)

21.01.2021 18:22
3
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Kamook
90
Konsul

"Można się było tego spodziewać, biorąc pod uwagę, że Inside, jakiś czas temu, rozdawano w EGS za darmo w ramach świątecznej promocji." Naprawdę? Z tego powodu można się było tego spodziewać? To znaczy że każdy developer który dogadał się z epikem i rozdawał swoją grę, pracuje teraz dla epika nad nową grą i należy się spodziewać zapowiedzi podobnych działań?

post wyedytowany przez Kamook 2021-01-21 18:24:00
21.01.2021 18:42
KA.EL
3.1
KA.EL
16
Centurion

GRYOnline.plRedakcja

Dzięki temu, że Inside było wcześniej rozdawane nie dziwisz się nagle, że Playdead współpracuje z Epic Games, tylko zdajesz sobie sprawę z tego, że, hej, były ku temu przesłanki.

Druga część Twojego komentarza to już niezwiązane z prawdą dopowiedzenie.

21.01.2021 19:27
3.2
1
Kamook
90
Konsul

KA.EL - "niezwiązane z prawdą dopowiedzenie." które sam zacząłeś. Ujmę to inaczej, fakt nawiązania współpracy przy rozdawnictwie NIE JEST ŻADNYM INDYKATOREM na którego podstawie można "spodziewać się" produkcji gry na rzecz epika. Epik przez lata rozdał gry dziesiątek studiów developerskich i nie jest to żadna przesłanka, że owi deweloperzy pracują teraz dla epik i z powodu rozdawnictwa ich gier nie można "się tego spodziewać" w przyszłości. Jeśli epik postanowi opłacić produkcję jakiejś gry, to nie dlatego, że wcześniej rozdawał jego grę. To plotka, przypuszczenie i logicznie niepowiązane fakty.

post wyedytowany przez Kamook 2021-01-21 19:29:31
22.01.2021 11:51
3.3
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

KA.EL
Kamook Playdead już rok temu nawiązał współprace z epiciem. Epic jest ich wydawcą. Epic płaci za produkcje.

https://www.youtube.com/watch?v=M_m4LxDG1D4

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-01-22 11:54:36
22.01.2021 13:11
KA.EL
3.4
1
KA.EL
16
Centurion

GRYOnline.plRedakcja

O, i to przeoczyłem. Dzięki, Urumod. :)

22.01.2021 13:38
3.5
zanonimizowany1339461
9
Senator

KA.EL Dodam, że epic opłacił produkcję i dzielą się "przynajmniej" 50/50. Studia dalej są niezależne. Przypuszczam, że mają umowę na więcej niż tylko jedną grę. Remedy ma umowę na dwie następne gry. Jedna największa gra studia druga trochę mniejsza ale w tym samym uniwersum. "Remedy Entertainment signs with Epic Games to publish two new multi-platform games" Jaram się następnym projektem Playdead, Inside było mocnym tytułem.

https://gamedaily.biz/article/1658/epic-launches-new-publishing-program-with-50-50-profit-sharing-for-developers
https://www.remedygames.com/remedy-entertainment-signs-with-epic-games-to-publish-two-new-multi-platform-games/

21.01.2021 18:25
misterŁŁ
👍
4
odpowiedz
1 odpowiedź
misterŁŁ
48
Generał

Pierwsze co przyszło na myśl:
otwartym światem - Ziew

Druga rzecz na myśl:
Twórcy limbo i inside - To nie będzie gra ubisoftu czy innego potrójnego dnAAA więc nie jest tak źle

Trzecia rzecz na myśl:
Dla epic games - Nie jestem niecierpliwym idiotą zamawiający preordery, zaczekam. Pewnie dadzą za darmo :-P

post wyedytowany przez misterŁŁ 2021-01-21 18:31:00
22.01.2021 12:19
4.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

misterŁŁ
Rozumiem, co masz na myśli i nie dziwię się. Otwarty świat może być ciekawy albo bardzo nudny. To zależy od wykonanie.

Byle w grze nie będą nudne i POWTARZALNE czynności, a wolę tylko ciekawe i zaskakujące misji z mnóstwo wyzwanie.

Wiem, że zdecydowanie za dużo twórcy gier gadali o otwartym światem, że to już robi się nudne. Ciągle to samo. Ile można!?

21.01.2021 18:34
5
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Persecuted
114
Legend

marcing805

Otwartość świata sama w sobie nie implikuje jego rozmiaru, a bardziej specyficzną strukturę. Tak dosłownie rzecz ujmując, otwarty świat jest po prostu przeciwieństwem świata tunelowego, w którym przemieszczasz się zawsze w jednym, z góry nakreślonym kierunku. Znajdzie się tu zatem miejsce dla Wiedźmina 3 czy GTA V, ale też i dla Fallout'a 2, Neverhood'a czy pierwszego Darksiders.

Oczywiście to będzie dla nich większe wyzwanie niż poprzednie projekty, ale o ile nie porwą się z motyką na słońce (jak np. Piranha Bytes), to powinno być dobrze. Zwłaszcza, że Playdead ma smykałkę do intrygujących światów, które aż chce się eksplorować :).

post wyedytowany przez Persecuted 2021-01-21 18:36:30
21.01.2021 18:46
misterŁŁ
5.1
misterŁŁ
48
Generał

Świat tunelowy? Chyba miałeś na myśli grę liniową? Odnośnie tej korytarzowość. Nie musi znaczyć, że idzie się z góry nakreślonym kierunku. Dark Souls niby jest korytarzowy, ale te korytarze są mocno rozwidlone połączone w tak by schodziło w jedno lub pare miejsc i kolejność w jako przejdzie gracz może być dowolna.

21.01.2021 20:41
5.2
2
Persecuted
114
Legend

Chyba miałeś na myśli grę liniową?

W użytym przeze mnie kontekście "korytarzowy", "tunelowy" czy "liniowy" znaczą dokładnie to samo i oznaczają świat jednokierunkowy, pozbawiony rozwidleń czy możliwości samodzielnego wytyczania ścieżki.

Nie musi znaczyć, że idzie się z góry nakreślonym kierunku

Musi, bo właśnie na tym polega różnica między światem otwartym a zamkniętym. Otwarty świat jest skonstruowany w ten sposób, że do jednego miejsca prowadzi zwykle wiele dróg, a gra nie wytycza graczowi jednej, z góry określonej ścieżki poruszania się i pozwala mu powracać do wcześniej odwiedzonych lokacji.

Dark Souls niby jest korytarzowy, ale te korytarze są mocno rozwidlone połączone w tak by schodziło w jedno lub pare miejsc i kolejność w jako przejdzie gracz może być dowolna.

I dlatego właśnie idealnie pasuje do kategorii gier z otwartym światem. Korytarzowość, o której ty piszesz, odnosi się do designu poszczególnych lokacji (wycinków świata), mnie natomiast chodziło o sposób funkcjonowania świata gry jako całości (o sposób jego przemierzania, eksploracji itd.), dlatego pisałem o "tunelowym świecie", nie o "tunelowych lokacjach".

post wyedytowany przez Persecuted 2021-01-21 20:44:00
21.01.2021 21:04
misterŁŁ
5.3
misterŁŁ
48
Generał

Niby Semantyka, a ma duże znaczenie. Jeśli chodzi o funkcjonowanie świata gry. Co jeśli gra ma otwartą jedną lokacje, czyli mapę, ale to co robimy na niej jest z góry zaplanowane to nie powinna się nazywać ją grą liniową/korytarzową?

Pierwsze co przychodzi mi do głowy to Mafia 2

post wyedytowany przez misterŁŁ 2021-01-21 21:08:09
21.01.2021 23:02
5.4
1
Persecuted
114
Legend

Co jeśli gra ma otwartą jedną lokacje, czyli mapę, ale to co robimy na niej jest z góry zaplanowane to nie powinna się nazywać ją grą liniową/korytarzową?

Niemal wszystkie gry planują odgórnie co mamy robić, a nam pozwalają decydować co najwyżej o kolejności (nie licząc aktywności pobocznych, które są opcjonalne i możemy je całkowicie pominąć). W takim np. GTA masz zazwyczaj kilka znaczników na mapie i możesz sobie wybrać od którego zleceniodawcy chcesz w danym momencie robić misję, ale koniec końców one tworzą pewien ciąg, który musisz ukończyć, bo inaczej nie pchniesz fabuły naprzód. Nie inaczej jest w Valhalli, Wiedzminie 3 czy Gothicu, jednak to moim zdaniem nie czyni z nich gier liniowych.

W moim rozumieniu gra liniowa (korytarzowa, tunelowa) to taka, która zawsze jasno wskazuje ci kolejny punkt, do którego masz się udać i nie daje ci żadnego wyboru w kwestii tego gdzie chcesz w danym momencie być i co robić. Przykłady: seria Max Payne, Alan Wake, Red Faction Armageddon, Dead Space 1 i 2 (bo już "trójka" miała trochę otwartości, np. w postaci opcjonalnej eksploracji pobocznych lokacji), Star Wars The Force Unleashed 1 i 2, Quantum Break itp. Te gry mają wyraźny podział na misje (etapy), następujące po sobie sceny i starcia z przeciwnikami są reżyserowane (oskryptowane), a gracz jest przerzucany z lokacji do lokacji wraz z rozwojem fabuły i nie ma na to żadnego wpływu (nie może też wracać do wcześniejszych miejscówek).

Wspomniana przez ciebie Mafia 2 owszem, daje graczowi mało swobody (bo nawet nie ma tam czegoś takiego jak "czas pomiędzy misjami" i gra z automatu przeskakuje z jednej do drugiej), ale mimo wszystko przez większość czasu pozwala graczowi decydować o tym, co chce w danym momencie robić (rzeczy do roboty jest mało, ale jednak jakeś tam są, np. można pojechać na zakupy, zjeść coś w knajpie albo zatankować ;d). Znacznik na mapie niby ciągle się świeci, ale wcale do niego jechać nie trzeba. A nawet jeżeli gracz już się zdecyduje, to zazwyczaj sam wybiera sobie trasę, pojazd czy uzbrojenie. To wszystko moim zdaniem czyni z Mafii 2 grę o otwartej strukturze. Baa, nie licząc braku minigierek czy możliwości decydowania o kolejności misji, według mnie wcale nie jest jej daleko do takiego np. GTA IV.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-01-21 23:11:49
22.01.2021 00:07
misterŁŁ
5.5
misterŁŁ
48
Generał

No cóż zgadza się.
Moją obawą jeśli chodzi o zapowiedź gry z otwartym światem jest to, że będzie to co zwykle. Duża mapa, która czymś musieli wypełnić twórcy najczęściej znajdźkami/zasobami aktywnościami, które łatwo skopiować; a mechanika, która w krótszej grze nie znudziła by się pod koniec, nie wystarcza na zapewnienie frajdy przez dziesiątki godzin lub wypchaniem wieloma mechanikami, które w same sobie są płytkie. Może dlatego cenie sobie pierwsze odsłony AC i GTA Vice city bo nie maja dużych map i nie wydają się tak wypchane, i sa bardziej skupionę na tym co chcą zrobić, a ukończenie ich na sto procent nie wprawiają w uczucie wyrzucenia gry w ogień, a chęć zagrania jeszcze raz.

Albo cenie sobie Minecrafta lub Nową Zeldę, które dają tyle swobody i narzędzi do interakcji z otoczenie, że nawet szlajanie się bez celu może dawać frajdę lub nawet wyzwanie. Np. wspinanie się po ściance w Zeldzie jest spierane fajną mechaniką i możesz wejść na najwyższą górę. Nie dostaniesz osiągnięcia, ale robienie tego w samo w sobie stanowi satysfakcje.

Nie ma nic przeciwko grom z otwartym światem jakie produkuje UBI (no chyba, że z Mikropłatnościami nie ważne jak bardzo inwazyjne), jedynie nadmiar tych gier i ustandaryzowany model może się przejeść.

post wyedytowany przez misterŁŁ 2021-01-22 00:17:57
22.01.2021 12:31
5.6
1
zanonimizowany1299868
16
Senator

misterŁŁ
Otwarty świat też oferuje opcjonalne lokacji i misji, które nie musimy robić. Tu czuć wolność gracza.

Hollow Knight też zalicza do otwarty świat. Odkrywanie ukryte lokacji albo sekrety sprawiają mi ogromne satysfakcji. Kocham takie eksploracji w Hollow Knight, bo jest piękny i bardzo ciekawy.

Ale zgodzę się, że jakość jest ważniejszy od ilość.

Tunelowy i otwarty świat mają swoje zalety i wady. To zależy od jakość i wykonanie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2021-01-22 12:33:14
22.01.2021 13:26
5.7
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ogólnie to są gry liniowe, gry hubowe (półotwarty świat, małe lokacje) i otwarty świat. Oczywiście, że granice są takie troszkę bardziej umowne.

21.01.2021 18:53
6
odpowiedz
Dragoonov
77
Pretorianin

Czekam z niecierpliwością, Limbo i Inside to dla mnie jedne z najlepszych gier w swoim rodzaju jakie miałem przyjemność ograć, a nie mogę się też doczekać Somerville - twórców, którzy odeszli od Playdead i założyli własne studio.

21.01.2021 19:52
Herr Pietrus
😒
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
199
Ubecka Wdowa

Epic - i wszystko jasne...

21.01.2021 21:06
Niakadan
😂
7.1
Niakadan
43
Generał

Narzekanie na Epica 2021 roku

21.01.2021 21:10
😂
7.2
Gholume
45
Konsul

Herr Pietrus - i wszystko jasne...

22.01.2021 11:55
7.3
zanonimizowany1339461
9
Senator

Epic płaci za produkcje gier, dodatkowo następne gry DESIGN, Remedy Entertainment również będą tworzone z epiciem.

21.01.2021 20:01
A.l.e.X
8
odpowiedz
A.l.e.X
137
Alekde

ale to będzie dobre już sama zapowiedz przypomina mi o podróży w nieznane. czekam !

22.01.2021 11:50
9
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

Epic jest wydawcą DESIGN, Playdead oraz Remedy Entertainment. Płacą za produkcję tych gier a ze sprzedaży dzielą się 50/50. Więc następne gry tych deweloperów będą tworzone wraz z epiciem i ekskluzywnie na epicu.

https://www.youtube.com/watch?v=M_m4LxDG1D4

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-01-22 11:50:54
Wiadomość Twórcy Limbo i Inside robią grę z otwartym światem dla Epic Games