Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Path of Exile #22 - Echoes of the Atlas // Start ligi 15.01.2021

07.01.2021 20:51
aope
1
aope
152
Corporate Occult
Wideo

Path of Exile #22 - Echoes of the Atlas // Start ligi 15.01.2021

Liga i informacje: https://www.pathofexile.com/echoes
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=v_PSrBEbOIc

Oficjalne Wiki: https://pathofexile.gamepedia.com/Path_of_Exile_Wiki

Planowanie buildu:

- PathOfBuilding fork by LocalIdentity: https://github.com/PathOfBuildingCommunity/PathOfBuilding/releases
- Path of Building Web: https://pob.party/

Waluta, handel i loot:

- Oficjalna strona bazaru: https://www.pathofexile.com/trade
- Poe Ninja (aktualne ceny przedmiotów, przeliczniki, wszystko co potrzebne): https://poe.ninja/
- Awakened PoeTrade (wycena przedmiotów etc., korzystając z oficjalnej strony): https://github.com/SnosMe/awakened-poe-trade
- Neversink''''s ItemFilter (najpopularniejszy lootfilter dla PoE): https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases/
- Better Tradin (rozszerzenie Chrome): https://chrome.google.com/webstore/detail/better-pathofexile-tradin/fhlinfpmdlijegjlpgedcmglkakaghnk
- Craft of Exile (planowanie craftu, wyliczenia): https://www.craftofexile.com/

Inne przydatne:

- PoEDB (skrabnica wiedzy na temat affiksów/kraftu): https://poedb.tw/us/
- FilterBlade (stwórz swój własny lootfilter): https://www.filterblade.xyz/
- FilterBlast (dopasuj istniejący lootfilter do swoich potrzeb): https://filterblast.xyz/
- Acquisition (handel bez premium tabów): https://github.com/xyzz/acquisition/
- Currency Cop (obliczanie wartości posiadanych w zakładkach dóbr): https://github.com/currency-cop/currency-cop
- Exilence (śledzenie aktualnego przychodu w czasie + wiele innych przydatnych funkcji): https://github.com/viktorgullmark/exilence

Levelowanie:

- PoE Lab (aktualny układ labiryntu): https://www.poelab.com/
- Lab Compass (kompas pozwalający zaplanować podróż po labiryncie): https://www.poelab.com/lab-compass/
- PoE Road-map: https://poe-roadmap.com/

Gildia: aby dołączyć zostawcie ingamowy nick w wątku.

Poprzednie części:
#16 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14923107
#17 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15003350
#18 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15080564
#19 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15174776
#20 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15263610
#21: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15361324

post wyedytowany przez aope 2021-01-12 13:07:56
07.01.2021 20:52
aope
😁
2
1
odpowiedz
aope
152
Corporate Occult

Zapowiada się fantastycznie. Bardzo dużo rozsądnych zmian. Szkoda, że Sirius zostaje, ale może go znów poprawią. Najbliższe dni to sporo czytania nt zmian w ascendancy etc. Pacznot będzie gigantyczny. Nie mogę się doczekać :)

post wyedytowany przez aope 2021-01-07 20:55:48
07.01.2021 21:16
Bezi2598
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
104
Legend

Wygląda na to, że będą spore zmiany w mecie. Zmiany w Ascendancy, 40 buffów dla skilli. W sumie od metamorfa w każdej lidze rozważałem te same buildy bo nowych rzeczy aż tyle nie przybyło w ciągu roku. Może tym razem będzie inaczej. Oglądam QA i Chris Wilson mówi, że buffy dla 40 skilli sporo namieszają.

Jestem ciekaw jak wypadną stare ligi w mapkach dzięki drzewkom w atlasie. Największym minusem starych lig, które przeszły do core było to, że po każdej lidze nagrody były ostro nerfione. Pamiętam jak grałem w Breach to było mnóstwo lootu cały czas, dzisiaj napotkanie breacha w mapie nie wzbudza większych emocji. Mam nadzieję, że drzewka trochę to zrekompensują. No i będzie można sobie wybrać content, który się najbardziej lubi. Ja lubie metamorphy, ale w obecnej formie wygląda to kiepsko, to samo z delirium, teraz może będzie to jakoś wyglądało. Zapowiada się super.
No i jest to super baza na przyszłe mechaniki ligowe, które przejdą do core. Wystarczy dodawać nowe punkty w drzewkach i powinno być spoko.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-07 21:34:36
07.01.2021 21:56
aope
3.1
aope
152
Corporate Occult

Ano wygląda na przemyślane działanie. Na pewno znerfią drop w Heistach, tak samo jak nerfili w każdej innej lidze po wejściu do Core. Gdyby jeszcze tylko wymienili Siriusa...

07.01.2021 23:18
aope
👍
4
odpowiedz
aope
152
Corporate Occult
Wideo

Warto poświęcić te pół godziny :) https://www.youtube.com/watch?v=64ZgB6qHJmc

07.01.2021 23:33
5
1
odpowiedz
BloodPrince
131
Senator

Nowy endgame trochę bez szału. Mechanika przypomina walkę z metamorfem, tylko zamiast umiejętności wpakowanych w jednego bossa będzie się walczyło z całą gromadką. Na pewno na plus drzewko atlasowe, bo w końcu daje się graczowi większą kontrolę nad tym z jaką mechaniką chce mieć do czynienia.
Ale ogólnie to zamiast uporządkować nieco i tak już rozwleczony Atlas to dodają nowe rzeczy do niego... no i fakt, że watchstony wraz z Siriusem zostają...
Na szczęście nowa liga wygląda super! Taki Perandus na sterydach.
Niech już wypuszczają patch nołtsy, bo trzeba porządnie pomyśleć o buildzie, po raz pierwszy mam zamiar grać ssf!

post wyedytowany przez BloodPrince 2021-01-07 23:33:35
08.01.2021 01:59
6
1
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
79
Senator

Nowa liga zapowiada się bardzo fajnie. Jako człowiek o chronicznym pechu (zwłaszcza do dropów w grach), zawsze z otwartymi ramionami witam mechaniki pozwalające targetować loot.

08.01.2021 04:10
Kamikaze_man
😢
7
odpowiedz
Kamikaze_man
111
Korwin zjedz mielone

Ciekawe, czy ta liga znowu będzie dla mnie tak pechowa, hmmm

08.01.2021 06:10
liberateme_81
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
liberateme_81
20
Centurion

Zaintrygował mnie ten skill z czerwonymi strzałkami odbijającymi się w każdym kierunku - bardzo szybki i wygląda na komfortowy do grania, tylko ciekawe czy jest tak samo podczas lewelowania ;)

post wyedytowany przez liberateme_81 2021-01-08 06:14:59
08.01.2021 12:10
Bezi2598
8.1
Bezi2598
104
Legend

To zwykły split arrow tylko grany jako Deadeye. Nowy node w drzewku ascendancy powoduje że strzały maja plus 1 chain i mąja 30 procent na chain kiedy strzała uderzy w ścianę albo jakaś przeszkodę.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-08 12:15:27
08.01.2021 14:12
SpecShadow
8.2
SpecShadow
86
Silence of the LAMs

Tylko czy teraz wszystkie strzały będą się odbijać od ścian? Dotąd chyba tylko czar Spark miał taką cechę. Co byłoby dobre bo po spamowaniu strzał w jakimś tunelu gra potrafiła mieć straty w FPSach... tak to rykoszety i znikają.

08.01.2021 09:40
SpecShadow
9
odpowiedz
SpecShadow
86
Silence of the LAMs

You no longer have to manage a garden.
You find pre-grown ones and select between pairs of possible crafts.

To dobrze.

https://imgur.com/gallery/ccmif9H
album gdzie zobaczymy które klasy dostały gruntowne przebudowanie, reszta dostała mniejsze poprawki
Trochę boli że Hiero nie może stawiać 2 totemów jednym kliknięciem i musi teraz używać Multiple Totem Support, wcześniej było to nie do pomyślenia. No ale przynajmniej teraz będzie można stawiać totemy dokładnie tam gdzie się kliknie, przy 2+ totemach to było problemem...

Generalnie trochę nerfów jest, Elementalist to nadal golemomancer ale przetasowanie i wcześniejszy dostęp do pewnych nodów - na plus.

Yes, it's possible. In that scenario you can pay some Tribue to defer the item to the next area where it will become cheaper. You can do this until you can afford the item, spanning across several areas.

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-01-08 10:45:48
08.01.2021 22:50
aope
👍
10
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
aope
152
Corporate Occult
Wideo

Nagrody ligowe. Za 36...chce...ale nie będę miał czasu aby tyle wbić :]
https://www.youtube.com/watch?v=ebywL0RYqsU

08.01.2021 22:59
👍
10.1
BloodPrince
131
Senator

Pierwsze dwie nagrody nie zrobiły na mnie większego wrażenia, aż nagle niespodziewanie wleciał hideout... jeszcze nie było ligi, przy której nie wypaliłbym się po 24-28 wyzwaniach, ciekawe jak będzie z tą!

09.01.2021 00:40
Bezi2598
10.2
Bezi2598
104
Legend

omg, ale fajny ten hideout

09.01.2021 00:54
SpecShadow
10.3
SpecShadow
86
Silence of the LAMs

jeszcze nie było ligi, przy której nie wypaliłbym się po 24-28 wyzwaniach,
u mnie rekordem było 24 w Heist i dostałem kota, w innych ligaj jak dotarłem do pierwszego progu to był cud.
Za szybko człowiek się wypalał albo najczęściej wolał odpalić PoE dla relaksu w przerwie niż do robienia jakichś wyzwań

09.01.2021 09:19
😍
10.4
Arcadius
98
Konsul

Ja to pewnie jak zwykle bym cisnął 36, no ale teraz to nie ma wyjścia. super hideout :)

10.01.2021 23:02
Bezi2598
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
104
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3008533

Są wszystkie drzewka z atlasu

Jestem ciekaw co dają pomniejsze node'y

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-10 23:13:03
11.01.2021 16:32
11.1
BloodPrince
131
Senator

Nie wiem czy wszystkie pomniejsze node'y działają na podobnej zasadzie, ale te pokazane podczas content reveal zwiększały o niewielki procent szansę na spawn danej mechaniki.

11.01.2021 21:38
Bezi2598
12
odpowiedz
19 odpowiedzi
Bezi2598
104
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3008718

Balance manifesto

Wybór builda będzie mega ciężki, ale biorąc pod uwagę specyfikę ligi i dodatku będę chyba celował w jakiś cold dot build. Chyba, że jeszcze jakieś niespodziewane buffy będą, zobaczymy jutro.

btw, z reddita:
My understanding is that the only craft we removed was the one that provided more Lifeforce since the infrastructure/garden maintenence part doesn't exist anymore. I need to double check but I'm pretty sure that the rest of the crafts still exist as they were - the balance changes that were made are just about how rare they are/how easy to get they are. As Chris explained in the announcement, the goal of this harvest reintegration was to pick the option that still had all the crafts possible

Implementacja harvestu jak na razie zapowiada się świetnie, zostały same dobre części ligi, a cały micro management został wywalony.

Wrzucą jeszcze wszystkie zmiany w ascendancy jakoś niedługo.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-11 22:24:29
11.01.2021 23:38
Bezi2598
12.1
Bezi2598
104
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3008762

Są i zmiany w klasach

emm, co to ma być same nerfy??? No może poza raiderem.
Z zeszłotygodniowej zapowiedzi szczerze mówiąc spodziewałem się troszkę czegoś innego.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 00:29:10
12.01.2021 06:57
liberateme_81
12.2
liberateme_81
20
Centurion

no to raczej koniec przygody z pathfinder'em :/ Trzeba poszukać czegoś nowego

12.01.2021 08:07
DiabloManiak
12.3
1
DiabloManiak
192
Karczemny Dymek

Ogólnie to same nerfy nawet raider. Kopneli nawet juga którym gra 0,5%?
Assasin wykastrowany ( np stracił 40% m spd) , Trickster też

a nerfy pod skille jeszcze będą dziś ;)

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 08:07:53
12.01.2021 09:10
Bezi2598
12.4
Bezi2598
104
Legend

Po przemyśleniu może nie będzie tak źle. Celem był shift w długo już dosyć stałej mecie i myślę, że to się uda. No i w sumie damage z ascendancy poleciał prawie wszędzie więc moc postaci będzię teraz bardziej wynikać z gearu i z drzewka, a nie z punktów ascendancy. Szczególnie, że wracają crafty z harvestu więc będzie pełno mega mocnych itemków.
Ascendancy powinny wprowadzać unikalne mechaniki, które zmieniają sposób w jaki się gra. Prosty bonus do damage danego typu powoduje lockowanie archetypów. Grasz chaos dot? Wybierasz ascendancy, które daje damage do chaos dot. Według mnie, zmiany spowodowały, że klasy stały się bardziej otwarte i to jest spoko.
Z drugiej strony, praktycznie wszędzie w jakiś sposób buffneli mechaniki survi w drzewkach, myślę, że to też jest ok. Może to też był sposób na zredukowanie power creepu.

DiabloManiak
Movement speed praktycznie wszędzie poleciał oprócz Raidera co pewnie ma być jego cechą wyróżniającą, assasin ma być skupiony na crit.
Jugg nieco zmienił pasywkę. Jest mniej uniwersalna, ale z drugiej strony buildy mocniej skupiające się na str stackingu czerpać będą z niej nieco więcej.
Trickster miał wszystko w drzewku, damage, świetne survi i movement speed, nerf był nieunikniony.

Jedyne zastrzeżenie mam takie, że bardziej gówniane nody w drzewkach dalej są gówniane, zabrakło kilku buffów.

A, no i Occultist dostał nawet niewielkie buffy więc coraz bardziej nastawiam się na jakiś cold dot build.
No cóż, zobaczymy jak to będzie wyglądało jak wypuszczą patch notesy.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 09:17:45
12.01.2021 11:18
DiabloManiak
12.5
1
DiabloManiak
192
Karczemny Dymek

Bezi powiedz że żartujesz? Bo zaraz zaczniesz opowiadać jeszcze że zwiększanie podatków to zysk dla obywatela..

Obecne zmiany są tragiczne. Zarówno dla propsów jak i niedzielnych graczy ..

Skroili wszędzie prędkość, i dmg. A zobaczysz co będzie jeszcze po skillach w bulidach dla niedzielnych jak choćby spectre które tylko takie bulidy pozwalały im ogladać end-game.

Czy w ramach tych bonusów do defa pozbawili defa wszystkie subclasy Shadowa, czy Deadeya, czy sciona

Co do juga to była kiepska subclassa - która dostałą znów po dupie. Bo żeby zrównać się do dawnego bonusu potrzebujesz "tylko" 250 siły więcej. A i tak tracisz kolejne dwa bonusy. Idealna zmiana. Ilu znasz stackujących siłę jugów. Będzie ich 0,001% czy mniej? :D

Czy takie pierdzenie że zmierzają wzmocnić skille niepopularne Jak Cobra lash.
W ramach wzmacniania dodali 5% bonusu za chain.. i ...
Jednocześnie skroili jedyną klasę którą się nadawała do cobra lasha - deadeye. Która miała 10% i inne bonusy.
Więc robiąc obecnie cobra leash pod deadeye będziesz miał ~45% tego dmg (!) co kiedyś (nie licząc mniejszego defa) :)
Na pewno zachęcą do grania tym skillem co nie? :D

Ludzie im na forum już płaczą że żałują kupna nowych suportów .. :D

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 12:31:29
12.01.2021 11:55
SpecShadow
12.6
SpecShadow
86
Silence of the LAMs

Obecne zmiany są tragiczne. Zarówno dla propsów
Niedzielny gracz jest przyzwyczajony do dostawania po zadzie nerfami i innymi utrudnieniami przez GGG więc widok pr0sów cierpiących nieco osładza codzienną męczarnię D:

Jeśli mój post brzmi zbyt polsko to jest to zupełny przypadek :]

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-01-12 11:55:34
12.01.2021 12:01
DiabloManiak
12.7
DiabloManiak
192
Karczemny Dymek

Spec -tylko że props i tak zabije end game bossów czy będzie zarabiał walutę nawet na bulidzie na którym ty czerwonych mapek nie zrobisz ;)

a tu dość ciekawy post z ich forum :)

blindwar wrote:
you guys dont get it?

this is how they make money, they force you to play the new overpowered classes, come up with bunch of celestial mtx to sell and then nerf it to the ground next patch!

buff cyclone = celestial cyclone - then nerf it
buff necro = celestial minions + vd - then nerf it

this is not ggg anymore, this is tencent chinese pay-to-win way to do business!

this is no meta shake up, this is business!

hear me out, next patch elementalist and inquisitor will be nerfed to oblivion!

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 12:02:20
12.01.2021 12:38
12.8
1
BloodPrince
131
Senator
Image

12.01.2021 12:54
aope
😊
12.9
1
aope
152
Corporate Occult

IMO to w tym wszystkim jest większy plan a tym planem myślę że są przymiarki do dwójki - zmniejszenie tempa, ograniczenie opcji wywalania całego ekranu naciśnięciem myszki. Generalnie chociaż próba przywrócenia "feelingu" jaki poe miało kiedyś, stopniowe zwiększanie trudności przy jednoczesnym obniżeniu tempa i postawienie większego nacisku na gear.
Duuużo pracy ich czeka, bo znerfić skille/pasywy jest bardzo łatwo, ale już nie tak łatwo będzie zachować właściwy balans między nerfem gracza a balansem mobów, to niestety kuleje w poe...od zawsze :)

;tldr nerfy są od dawna, ludzie zawsze na nie narzekali i zawsze na reddicie przy czymś większym był totalny rage a później okazywało się, że nie jest tak źle ;) Inna sprawa, że poe nigdy nie było dla niedzielnych graczy ;)

post wyedytowany przez aope 2021-01-12 12:55:26
12.01.2021 13:45
12.10
poltar
157
Senator

Z tym pay-to-win to wychodzi na to ze wygrywa sie tylko majac mtx'y? Teoria spiskowa ze mtx daje +% do mf wiecznie zywa? :)

No chyba ze bez mtx ma sie -% do ego - to tylko wspolczuc.

A co do niedzielnych graczy - jak to nie dla nich ? Ja gram :) (wlasciwie grywam).

12.01.2021 13:51
DiabloManiak
12.11
DiabloManiak
192
Karczemny Dymek

Poltarku - nie ta teoria. Tyle ze robimy op coś na lige/dwie - wrzucamy mtxy fajne pod to. Kolejny sezon nerfimy o 30-40% wrzucamy coś nowego op z nowymi mtxami. Jak w mobilkach ;)

12.01.2021 14:04
aope
12.12
aope
152
Corporate Occult

Dragonku, nie zgodzę się :) Poltarek - Ty jesteś największym hardkorem z nas wszystkich :P

12.01.2021 15:34
Bezi2598
12.13
Bezi2598
104
Legend

Teoria o mtxach to najgłupsza rzecz jaką dzisiaj przeczytałem. Miniony i Spectre to najbardziej bezmyślne buildy jakie są w grze, są bardzo dobre od ponad roku mimo wielokrotnych nerfów i nie wymagają gearu żeby sobie dobrze radzić. No nie udawajmy że Spectre były odkryte ligę albo dwie temu. Zresztą to samo z resztą obecnych meta buildow. Wszystko czym gra trickster, blade Vortex, minerzy, miniony, przecież to nie są nowe buildy. A ludzie reagują jakby nerfy kompletnie zabiły te buildy, a większości wypadków mają damage dostosowany w granicach 5-20 procent.

aope
+1

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 15:51:42
12.01.2021 16:24
DiabloManiak
12.14
DiabloManiak
192
Karczemny Dymek

Bezi teoria nie głupia bo pokrywa się w danym momencie z bufami do skilla na przykładzie spectre:

wchodzi 3.08 czyli buff ilościowy spectre i acu wchodzi nagle Celestial Raise Spectre Skin (przy okazji i Arcane czyli drugi mtx w tym samym sezonie na ten sam skill) a przez poprzednich 6 lig nic ( i dodajmy ze ten sprzed 6 lig był jedyny mtx wcześniej na spectre od początku poe) ;)
Spectre są w mecie wchodzą nowe mtx co góra 2 ligi :P

A spectre oj mocno się zmieniały przez te kilka lat. Jakbyś w okolicach od 0,1 do 3.0 powiedział że będą metą to ludzie by się popatrzyli z politowaniem :)
Stwory które kiedyś były topowe obecnie nikt nawet nie patrzy na nie. Bo lecą na wynalazkach z głębokiego delve/ nowych lig które są kilka kilkanaście razy mocniejsze niż stare potworki. Czy mają wmontowane uber efekty czy ukryte staty jak xxxx% hp

No chyba że liczymy że twórcy gry to idioci i nie wiedza co tworzą i kiedy ;)

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 16:32:27
12.01.2021 16:37
SpecShadow
12.15
SpecShadow
86
Silence of the LAMs

No chyba że liczymy że twórcy gry to idioci i nie wiedza co tworzą i kiedy ;)
Jeśli mają w studiu kogoś kto ma łeb jak sklep i pamięta każdy szczegół i mechanikę z tego kolosa zwanego PoE to gratuluję...
A tak poważnie to nie zaskoczyłoby mnie gdyby pewne rzeczy developerom umykały.

12.01.2021 16:37
Bezi2598
12.16
Bezi2598
104
Legend

Spectre ma 4 mtxy, dwa z nich zostały wprowadzone przed buffami kiedy skill był słaby, jeden razem z buffami i jeden w Delirium gdzie necro i kilka skilli do minionów dostały nerfy.

Poza tym jest pełno mtxów na skille, którymi nikt nie gra. Na przykład 3.11, dodają Automaton Ice Crash. Jest pełno takich.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 16:39:52
12.01.2021 16:49
DiabloManiak
12.17
DiabloManiak
192
Karczemny Dymek

Spectre ma 5 mtx dwa z 3.08 i kolejny 3.10

a Ice Crash dostał jednego mtx (właśnie Automaton Ice Crash) od początku istnienia czyli 2.0

Heraldy w mecie czy robią się popularne - dostają mtx co ligę i mają ich już koło 15 ;)

12.01.2021 16:58
Bezi2598
12.18
Bezi2598
104
Legend

No, ale przecież to oczywiste, że bardziej im się opłaca robić mtxy na skillach na których ktoś jednak gra. Ale nie wierzę, że mtxy dyktują balans w tej grze. To jest głupota po prostu.

Dodatek i liga wprowadzą tyle powercreepu, że nikt tych nerfów nie zauważy. Kiedy ostatnio jakaś liga była trudniejsza w graniu niż poprzednia? I nie zdziwię się jeżeli połowa jak nie więcej tych buildów, które zostały tak ciężko znerfione, dalej będą całkowicie dobrym wyborem do grania. Tak naprawdę to jedynie Call of Steel dostało potężnego nerfa.

12.01.2021 17:25
DiabloManiak
12.19
DiabloManiak
192
Karczemny Dymek

Co do mtxow czy innych wynalazków i pod ustawienie pod nie gry to akurat norma. Wystarczy popatrzeć co robi Wargamming z wotem ;)

Power crap nie zmieni naprawdę solidnych nerfów np w golemach (zarówno skilli w przypadku min stone i carriona) jak i drzewko ( gdzie tracisz na zmianach blisko 1/3 dmg ) co razem da około połowę w dół jak nie lepiej

Sporo innych bulidów tez poleci o 30-50% w dół często będących taką meta jak cobra lash pod deaedeye czy mapowanie totemami Hiero.

A czasem licznąć bieda bulidy to sporo więcej jak nie masz sprzętu za xx exów

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 17:32:57
12.01.2021 21:34
Bezi2598
📄
13
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bezi2598
104
Legend
12.01.2021 22:49
Bezi2598
13.1
Bezi2598
104
Legend

Chwila, gdzie te buffy? :D

Połowa zmian w gemach to nerf dla aura stackerów w postaci nerfów dla alternatywnych gemów do aur.

12.01.2021 22:51
aope
😁
13.2
aope
152
Corporate Occult

Chwila, gdzie te buffy? :D

Hasło buff nie występuje w słowniku pojęć GGG ;)

12.01.2021 23:15
SpecShadow
13.3
SpecShadow
86
Silence of the LAMs

Czy tylko mnie mody Zany do map device wyglądają bardzo biednie? Poza może Ambush, który w połączeniu z atlasowymi pasywami da niezłe kombo?

Conqueror-Influenced maps may now experience an invasion by Sirus himself.
co?

The Hall of Grandmasters unique map has been removed from the Atlas.
oh no
anyway...

Efficacy Support
Now requires level 8 at gem level 1 (from 31).

no, choć jeden support gem tego typu dostajemy wcześniej, tak część przydatnych dopiero podczas mapowania

Chwila, gdzie te buffy? :D
This is a buff
Now - buy MTX plz

a serio - No longer grants 50% reduced Maximum Recovery per Life Leech (this is a buff (no, really, it is)).

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-01-13 00:13:27
13.01.2021 12:47
😁
13.4
BloodPrince
131
Senator
Image

Chwila, gdzie te buffy? :D

O tutaj!

12.01.2021 23:19
Bezi2598
14
odpowiedz
Bezi2598
104
Legend

No to chyba jednak idę cold dot occultist. Chętnie też bym zagrał Inkwizytorem, ale nie wiem za bardzo czym.

Myślę, że zmiany w ascendancy wyjdą grze na dobre, niestety patch notesy są dosyć... zawodzące. Szczerze mówiąc nie zdziwię się jeżeli w topce będą te same buildy co ligę temu.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 23:39:57
12.01.2021 23:36
15
odpowiedz
Carrol
8
Pretorianin

Od kilku lig plują w twarz, a wy uparcie: to deszcz.

13.01.2021 07:02
liberateme_81
16
odpowiedz
liberateme_81
20
Centurion

Ja pierdziele, ale Malevolence dostało po du..., zresztą, inne aury też

post wyedytowany przez liberateme_81 2021-01-13 07:08:30
13.01.2021 09:31
SpecShadow
😎
17
odpowiedz
SpecShadow
86
Silence of the LAMs
Wideo

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Achilion

118/122 achievements, słabizna...

a same zmiany czytało się miło przy dobrej muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=Xr9Oubxw1gA
Chris dołączył do elity
Ale nie takiej której się spodziewał

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-01-13 09:32:42
13.01.2021 16:10
😃
18
odpowiedz
Unseen
91
Konsul

Mój plan zakładał wymasterować build na TA. W założeniu miał się opierać na Pathfinderze albo Assasynie. Obecnie obie klasy pod kątem boosta dla chaos damage RIP. I tak się skończyło moje planowanie. :) Może coś da się jeszcze uratować z Bleed-Bow Gladiator. Chyba nawet trochę silniejszy będzie.

13.01.2021 19:43
19
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
79
Senator

Ja tym razem cold dot albo ignite fireball, zależy co mniej znerfione. Moooooże jakiś melee.

post wyedytowany przez Cyniczny Rewolwerowiec 2021-01-13 19:46:14
14.01.2021 05:42
liberateme_81
20
odpowiedz
liberateme_81
20
Centurion

Cold snap Vortex occu przykuł moją uwagę, wygląda na fajny build. Pozdrawiam

14.01.2021 22:49
Bezi2598
21
odpowiedz
Bezi2598
104
Legend
Image

Zostaję chyba przy cold dot, ale nowy Inkwizytor kusi. Jestem ciekaw jak się będzie grało z Fanaticism charges. Podczas mapowania można mieć łatwo uptime 100%, no ale trzeba cały czas atakować. Myślę, że do clearu powinno być naprawdę ok używane z Shield Charge albo Leap Slam. Z bossami trzeba będzie bardziej kombinować, no ale też powinno być ok.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-14 22:51:15
14.01.2021 23:59
22
odpowiedz
1 odpowiedź
BloodPrince
131
Senator

W tej lidze decyduję się na trickstera i toxic rain.
Trochę nerfów poszło, ale to chyba każda klasa może powiedzieć, a tutaj nie powinno być takiej tragedii. Zacznę ssf, ale później pewnie przerzucę się na trade league, bo farmienie cluster jeweli byłoby okropne, a chciałbym jednak zobaczyć nowy endgame.

15.01.2021 00:13
Bezi2598
22.1
Bezi2598
104
Legend

Też próbuję SSF, ale mam nadzieję, że jednak nie będzie potrzeby migrować, żeby spróbować większości rzeczy.

W ogóle jestem ciekaw jak trudne będzie wymaksowanie jednego drzewka w regionie.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-15 00:18:48
15.01.2021 03:02
Bezi2598
23
odpowiedz
Bezi2598
104
Legend

https://external-preview.redd.it/LuVJ0LX3z6oZBj_FS2eINUJteUqesTCXIU3bP0Vsj9c.jpg?auto=webp&s=54d1b4412727e32ae2f0d1ffe7c0dcc314f79317

Wygląda na to, że jest jeszcze jedna niezapowiedziana niespodzianka związana z drzewkami w atlasie. Wrzucam w spoiler jak ktoś nie chce wiedzieć.

spoiler start

Jeszcze jedno drzewko na samym środku atlasu, Uncharted Realms. Prawdopodobnie node'y będą się odnosić do Eldera, Shapera, Conquerów, Siriusa, może Masterów, Zany.

spoiler stop

15.01.2021 09:00
SpecShadow
😎
24
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
86
Silence of the LAMs
Image

@ up
mam tylko nadzieję że nie oznacza to przywrócenia Shaper/Elder influence, mam tego po dziurki w nosie.

I gdyby ktoś chciał wiedzieć jakie mody są w tym miejscu to w spoilerze link, na samym dole są wymienione

spoiler start

https://poedb.tw/us/AtlasTrees

spoiler stop


spoiler start

+ 1 Awakening level, najs

spoiler stop

https://poedb.tw/us/Ritual#RitualItem
ale znaleziska...
jedną z nowych kart jest The Patient, za którego dostaniemy The Nurse do wymiany na The Doctor... ciekawe jaką inną kartę dadzą później do wymiany na Patient...

A i takie cudo ->
fajny trolling

Są też karty na unikaty z Metamorph, których w lidze nikt na oczy nie widział, lol.
I wprowadzili nie jedną a dwie karty dla Orb of Alternation, huh.

spoiler start

Blizzard Crown
Evasion Rating: 185
Energy Shield: 36
Requires Level 75, 79 Dex, 79 Int
Adds (150–170) to (230–255) Cold Damage
Your Hits treat Cold Resistance as 10% higher than actual value

spoiler stop


mmmmmmm

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-01-15 09:41:52
15.01.2021 12:53
Bezi2598
24.1
Bezi2598
104
Legend

Ten itemek działa z inkwizytorem co całkowicie ignoruje odporności na critach? W sensie że całkowicie ignoruje te karne 10%? Jeżeli tak to wydaje się niezwykle op. Dla innych buildow też jest sporo zastosowań, jakieś cold to fire. Dla skilli które się dobrze skalują pewnie też mocne mimo tych 10%.

15.01.2021 15:48
25
odpowiedz
4 odpowiedzi
Cyniczny Rewolwerowiec
79
Senator

Jestem człowiekiem wiernym danemu słowu, więc jak napisałem wcześniej wybierałem między cold dot, a ignite fireball i wybrałem toxic rain trickster. Dziękuję za uwagę. ;)

A tak serio to ogólnie doty powinny być mocne w tej lidze i w nowej endgame'owej walce z bossami. Ograniczona przestrzeń, dużo damage'u który pewnie będzie podchodził pod one-shot, więc stanie w miejscu, czy nie daj boże channel, może nam zrobić niezłe kuku. A dotem odpalasz co masz i biegasz w około czekając aż wszystko zdechnie.

15.01.2021 16:32
Bezi2598
25.1
Bezi2598
104
Legend

Też się zastanwiałem nad TR Tricksterem, ale już grałem nim niedawno więc jednak zostaję przy cold dot. Ale jakbym miał znowu grać Toxic Rain to mocno zastanowiłbym się nad Pathfinderem. Wydaje się teraz o wiele lepszą opcją niż Trickster mimo, że TR po nerfach dalej daje radę. Pathfinder jest szybszy więc lepiej wypada przy mapkach. Przy bossach flaszki naprawdę będą przydatne no i Pathfinder dalej ma jakieś obrażenia do poison dot w drzewku. Nie wydaje mi się, żeby Trickster był w czymś lepszy po nerfach.

Jedyny minus Pathfindera to spamowanie flaszek, jak ktoś nie lubi pianino gameplay to rzeczywiście Trickster jest lepszą opcją ;)

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-15 16:39:51
15.01.2021 17:37
25.2

Trickster jest dużo bardziej tankowy, ma ghost shrouds i lepszy sustain, który teraz dostał jeszcze buffa. TR i tak robi taki damage, że te bonusy do obrażeń raczej i tak są zbędne. :)

15.01.2021 20:58
25.3
Unseen
91
Konsul

Ostatnie ligi grałem właśnie pathfinderem i tricksterem pod TA/PA. Niestety, obu nie zmasterowałem. Może teraz się nie znudzę dociągnę teamat. Mam wątpliwości, co do klasy. Pathfinderem w endgame (gdy ma się już tone exów) można zrobić świetny revmap pod siłe (1k+) z Iron Grip dający mega boost do dmg, hp i life reg. Poza tym po stronie pathfindera jest dużo boostów do phys dmg dla luku, które z tym 40% of phys dmg conv to chaos dmg powinny zrobic robotę.

Pathfinderem grałem dłużej i był ciężki do ubicia. Doszedłem nim do mapek t15 i od początku gry padłem może z 5 razy. Co dla łuczika jest mega osiągnięciem u mnie. Heisty 83 też się robiło bez problemu. Myślę, że z dobrym sprzętem i ogarnięciem nie padał by za często przy endgejmowych bosach. Trickster jednak też wydaje sie ok, ale gdy surv jest priorytetem, to chyba pathfinder lepszy.

A co do spamowania flaszkami, to od tego jest macro.

15.01.2021 22:37
aope
😊
25.4
aope
152
Corporate Occult

Również zdecydowanie bardziej cenię sobie pathfindera. Trickster na papierze wydaje się bardziej "tanky", ale jak dla mnie, gdy przychodzi z papieru do czynu, jest zupełnie na odwrót.
Jeśli chodzi o chaos, to dla mnie od zawsze było to proste - Trickster lepiej sprawdzał się przy konwersji phys -> chaos i potrafił wyciągnąć dobry dips z broni o wysokim physical dmg. Pathfinder był na drugim biegunie - lepiej skalował czysty chaos dmg nie potrzebując do tego broni z wysokim bazowym physical. Zresztą z dobrym gearem pathfinder przy mega dobrym survi wyciąga(ł?) na spokojnie 40M+ dot chaos dmg z takiego viper strike i ok. 20M z pestilent strike. Aby osiągnąć takie wartości, Trickster...no cóż...ciężko :] Nie wspominając nawet o tym, że banalnie łatwo można na pf wyciągnąć mega dobry armor przy jednoczesnym acro :]

post wyedytowany przez aope 2021-01-15 22:40:23
Forum: Path of Exile #22 - Echoes of the Atlas // Start ligi 15.01.2021