Premiera PS5 i Xbox Series X - jak wpłynie na wymagania sprzętowe gier?
Ja niedawno ulepszałem kompa, tylko została mi grafika do upgrade ale to poczekam do premier kart od amd
Obstawiałbym że 1070 to teraz będzie standard w minimalnych. Zobaczymy.
RX 580 czy 1060 dalej radzą sobie znakomicie w grach w full hd na wysokich detalach więc raczej to ta konfiguracja za jakiś czas będzie się pojawiała w minimalych
Patrząc na moc nowych kart na PC to specjalnie nie ma się czego bać, poza skopaną optymalizacją...
Granie grania w FHD w wysokich ustawieniach, nie będziemy potrzebowali, wydajnościowego potwora. Myślę, że GTX 1060/1070 stykną (nawet w średnich)
Gorzej z tymi, co będą na obecnych/dostępnych kartach, grać w 4K/1440p utrzymując zadowalającą płynność. Moim zdaniem, obecne karty, nie nadają się do grania w 4K czy RT. Wyjdą gry, które będą tworzone z myślą o nowych konsolach, to się zobaczy co i jak.
Nic nie wyjaśnia bo przy 4k za niedługo będzie słaba.
Jak wyjdą nowe karty to też trzeba je opylic.
bo 4k to głupota... a jeśli te karty ich nie uciągną, to konsole tym bardziej. wróci się do 1440p i po problemie :)
Konsola jest wydawana raz na 6-7lat, a nowa generacja GPU pojawia się co 2lata więc równie dobrze możesz wrócić za 6 lat z RTX6090TI Super i mówić jakie to PS5 czy XsX są słabe w porównaniu z najnowszymi potworkami do PC, które są na wyposażeniu niemal każdego niedzielonego gracza o ile łapiesz moją ironię?
Nie ważne ważne ile kasy możesz przeznaczyć.
Wiesz Tera które nsole i pograsz do następnej wersji pro czy innej nazwy i wymienisz a PC też musisz ulepszać i wymiana konsoli wyjdzie taniej niż PC
Artykuł niby spoko, ale jakiś taki chaotyczny i trochę niespójny. Za bardzo to wszystko rozmyte jak na mój gust. Co do samego tematu to w 2013 PS4 miało dosyć przeciętne GPU, ale faktycznie wymiatało pod kątem ilości pamięci. Przez to wiele kart z 2GB VRAM szybko musiało pójść do kosza. I nie jest prawdą, że dopiero po paru latach było to czuć - już Watch Dogsy miały spore wymagania wobec VRAM. PS5 ma całkiem dobre GPU, ale przeskok w ilości pamięci jest minimalny. Do tego PS5 celuje jednak w zakrs 1440p-2160p więc jak ktoś gra na 1080p to będzie potrzebował mniej mocy. Tym razem bardziej mogą dostać po kieszeni właściciele starszych i słabszych procków. Myślę że dosyć szybko twórcy gier zaczną korzystać z tych 16 wątkowych CPU.
Na PC nawet 6 rdzeniowce nie sa większością, a myslisz, ze beda wymagane 16 watkowe?
Juz widze, jak tworcy gier video wywala na smietnik 75% potencjalnych graczy.
Bedzie wymagane 6 rdzeni i na tym poleci kolejne 5 lat.
Tylko glupi czlowiek pisze gry siedzace na CPU zamiast na GPU, a procesor tylko wspiera, oblicza strzaly, SI czy mechniki gry w tle.
Jakby twórcy mieli zawsze oglądać się, na to co mają ludzie, to nie byłoby żadnego postępu. A jednak jest. Wiadomo, że gry f2p będą adresowane do jak największej liczby klientów, ale już tytuły AAA single player będą dostosowane do możliwości konsol. I tak te gry w większości się sprzedają na konsolach. A nawet słabiutki pod kątem GPU XSS ma całkiem sensowny CPU. Wykorzystanie CPU było do tej pory ograniczone przez słabsze CPU w obecnej postaci. Teraz twórcy mając do dyspozycji dużo większą moc CPU chętnie z niej skorzystają - chociażby do bardziej zaawansowanej fizyki i innych "symulacji rzeczywistości". Ten element miał mocny wzrost zaawansowania w czasach x360 / ps3, ale przez ostatnią generację został mocno ograniczony (wiele gier z ostatnich lat miało fizykę na poziomie niższym niż tytuły z czasów PS3 jak GTA IV, Oblivion czy Far Cry 2). Spokojnie możemy oczekiwać wzrostu wykorzystania CPU w grach.
Myślę że do 1080p i raytracing off wystarczy gtx 1060 6gb.
Bardzo ogólnie powiedziałeś. Jakie detale i jaki klatkarz ,,na spokojnie". Niskie i 30fps?
Serio> Niskie i 30 FPS w tych najnowszych grach, to oferuje GTX 1050. Metro exodus ,gdyby nie średnia optymalizacja ,też byłoby spoko na wysokich. A ty tu że 1060 będzie miał niskie i 30 FPS w nowych grach :D W nowym AC ma ponad 30 w ultra. I to przy słabej optymalizacji tej gry. W Watch dogs 2 na wysokich ponad 30 fps. Znowu, w żenująco zoptymalizowanej grze. To samo RDR 2. Więc imo karta jeszcze na spokojnie dwa lata pociągnie ,jeśli kogoś zadowala 30 FPS i wysokie(np mnie) A na medium kolejny rok da się pograć.
Nie wiem, zależy jak będą optymalizować ale 1080p + high + 30 fps powinno być osiągalne
Czy XSS może faktycznie stać się alternatywą? Nie ma napędu, a gry w wersji cyfrowej na premierę kosztują tyle, że sumarycznie przy kilku grach cenowo może wyjść podobnie co modernizacja PC... Game Pass musiałby mieć naprawdę niesamowitą bibliotekę, żeby zachęcić mnie do Series S...
nie, XSS to konsola dla kompletnie nikogo i nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego to powstało
XSS jest dla tych, ktorzy chca okazjonalnie sobie zagrac, odpalic YouTube,Netlixa, a maja TV FHD(czyli większość) bez funkcji smart (mniejszość).
Wiem po co to powstało, ale lepiej by bylo, zeby nie powstało, chyba, ze z napedem UHD to wowczas miałoby sens jako centrum multimedialne.
Jest na to rozwiązanie - nie kupować gier na premierę. Po pierwsze nie będziemy beta testerami, po drugie nie wydamy majątku.
Dlatego nie mogę się doczekać nowego Battlefielda który ma powstać jedynie na nowe konsole i pc. Już teraz jest to jeden z najładniejszych silników, a co będzie bez ograniczeń poprzedniego generacji
I przede wszystkim, gry zawsze są świetnie zoptymalizowane . Na GTX 1050 ,BF1 chodził w ultra bez większych problemów (co innego multi,ale tam an wysokich ) A BF 5 na ultra miał powyżej 30 FPS . Na mulit już niskie żeby wyciągnąć 60 fps,ale to i tak dobrze.
Tymczasem na wg. Steama najpopularniejszym gpu wciąż jest 1060tka. Ciekawe kiedy to się zmieni i jaki model wskoczy na prowadzenie.
Za jakieś 2-3 lata, gdy wyjdzie godny zastępca GTX 1060. Póki co się nie zapowiada
Wydaje mi się, że już 3060 może sporo wziąć. Zapowiada się dobra karta.
A ja myślę, że naprawdę opłacalna karta wyjdzie dopiero jak konsole się już mocno zadomowią na rynku. Oczywiście, opłacalność to dość subiektywna ocena, każdy odbiera to inaczej. Historia jednak uczy, że kupując kartę na początku generacji słabo się na tym wychodzi. RTX serii 3000 może wyglądać ciekawie w porównaniu z serią 2000, ale kolejna seria może ją zostawić w cieniu. Szczególnie po premierze kart AMD oferujących rdzenie RT.
Opierając się na osiągach nowych konsol w AC:V, rozdzielności, klatkarzu i jakości ustawień graficznych jaki oferują...to nowe konsole mają niewiele większą wydajność (w tej grze) niż zestaw 3600+GTX 1080
ja tez muszę te podzespoły wymienić i tak wychodzi mi 7 tys cenowo :)
ale spokojnie mam to gdzieś bo czekam z wymianą już 5 lat :)
teraz tylko te najnowsze intela procki muszę dorwać i mogę kupować ! :)
lecz na nie będę czekać jeszcze troszeczkę :P no nic dozbieram wincej funduszy :)
Takie Unity, na GTX 1050 odpalę tylko na medium. Mogę na wysokich, ale wtedy te 30 fps. Ogólnie myślę,że jeśli chodzi o FHD i wysokie detale, to nie będzie tak źle. Kupi się kompa za 3500 zł i będzie. Na ultra detale już 4000-4500. I powinno starczyć spokojnie na całą generację. Twórcy jedynie mogą olewać optymalizację,i to co starczało, nagle nie będzie, bo tak.Chcesz grać, to kupuj nową kartę, chociaż gdyby nie nasze lenistwo, grałbyś na starej ;D A gry jakoś lepsze graficznie nie będą. Gry na Ultra(szczególnie cienie i światło) wygląda już rewelacyjnie, i nie wiem co by można jeszcze dodać. To na animacjach, kontakcie z otoczeniem, i AI powinni się skupić,a nie tylko pudrować coś, co już jest cudne. Bo takie gry UBI są bardzo ładne, ale postacie i kontakt postaci z podłożem czy z innymi rzeczami, j est po prostu słaby. A następna generacja, to będzie raczej era streamingu na całego.Potem VR . Tak myślę .
"Gry na Ultra(szczególnie cienie i światło) wygląda już rewelacyjnie, i nie wiem co by można jeszcze dodać."
Że co proszę? Chyba żartujesz. Cudne? To ja mam chyba jakieś zawyżone wymagania, jeśli chodzi o grafikę. Moim zdaniem gry powinny być sporo ładniejsze, niż są obecnie. Do tego te rzeczy, o których wspomniałeś, czyli animacje, kontakt z otoczeniem, czyli fizyka, zniszczalność otoczenia, AI - te rzeczy leżą i kwiczą.
Wiadomo że chodzi o optymalizację a raczej jej olewanie. Myślę że w tej kwestii nic się nie zmieni.
Czyżby przy AC; Valhalla ubisoft mniej przyłożył się do optymalizacji wersji na xboxa? Przecież na papierze ta konsola jest mocniejsza...
https://www.youtube.com/watch?v=rzaSrS1fsvc&t=1083s&ab_channel=DigitalFoundry
COD tez dziala lepiej na PS5, widac PS5 ma lepszy soft po prostu
Z reszta od dawna devsi mowili, ze PS5 to wymarzony sprzet do tworzenia gier
Kupiłeś XSX?
Bedzie jak bedzie, ale na PC przede wszystkim mozna:
-zostac na rozdzielczosci 1080p
-wylaczyc te wszystkie zasobozerne efety jak raytracing, nawet wyłączyć AA na upartego.
A konsole? Beda swoja moc zuzyeac na rozdzielczosc i swiecenie sie kałuż itd. w grach.
Mysle, ze poki co wystarczy GF 1060/RX580 i za rok czy dwa bedzie mozna go wymienic na GF3060/TI i starczy do 1080p na kolejne kilka lat.
GF3060 wg zapowiedzi ma byc mocniejszym GPU niz w PS5 i XSX, a te ida w 4K, a my mozemy byc madrzejsi i wybrać 1080/1440p i pojsc w FPSy.
Konsole sie pogubiły. Kiedys byly tanimi prostymi urzadzeniami do grania, a dzisiaj? 4K, SSD, procesory po 16 wątków, GPU z gornej polki, ceny wysokie, a itak 30 fps oferuja.
Wyscig zbrojen kiedys do PC nalezal, a teraz to konsole wychodzą co 3 lata mocniejsze, a PC zostal na 4rdzeniach, 8GB RAm i GF1060 i rozdzielczości FHD.
Pecet poza tym ma jeszcze inne możliwości ucieczki od dramatu zawyzonych wymagań, np poprzez chmury (Geforce Now), albo DLNSS, ktory pomoże jak gra nie bedzie plynna, by dobic do tych 60 fps w 1080p.
Jestem przekonany, ze GF3060/TI spokojnie do 1080p i 60 fps bez raytracingu wystarczy na cala obecna (juz) generacje konsol.
Tylko trzeba wziąć wersje 12 GB, bo ta z 8 moze sie okazac za malo za kilka lat.
-zostac na rozdzielczosci 1080p
-wylaczyc te wszystkie zasobozerne efety jak raytracing, nawet wyłączyć AA na upartego.
Nowe konsole (na razie) również oferują opcje graficzne, bardzo ograniczone, ale oferują. Zwykle to 2-3 presety (wydajność, jakość, jakość+RT). Jeżeli każda gra zaoferuje coś takiego przy stałych 60fps, to będzie naprawdę dobrze.
kiedys byly tanimi prostymi urzadzeniami do grania, a dzisiaj?
Dalej są mniej więcej tak samo tanie, jak kiedyś, w porównaniu z PS3, to nawet tańsze.
Konsole maja 4k, ale dynamiczne, a to cos innego i tak jak wspomniano wyzej konsole tez maja ustawienia graficzne
I tak konsole nadal sa tanie, za 2300 kupisz jedynie fajna karte, SAMĄ karte
Niestety optymalizacja to bardzo często kluczowa rzecz, na któej wykrzacza się PC. Ale... na YT jest naprawdę mnóstwo świetnych poradników, które procesy zminimalizować lub wyłączyć, żeby była bajka. Taki RDR 2 pożera mnóstwo zasobów na pierdoły, które nie wnoszą zbyt wiele do elementów wizualnych rozgrywki, a cholernie ją spowalniają. Dobrze dostrojona gra na 2070 pływa w 70-75 FPS w 1440p.
A teraz ciekawostka, bo autor w swoim tekście wielokrotnie wspominał AC: Unity. Oto mój poprzedni komputer, z początku 2012 roku:
Intel Core i5 2500K 3.3 GHz BOX (podkręcony do 4,5 GHz)
Gainward GeForce GTX 570 Phantom 1.28GB DDR5
Corsair DDR3 2x4096MB 1600MHz CL9.0 XMP
Gra chodziła płynnie (fps nie liczyłem, ale było płynnie) w naprawdę niezłych detalach. Z Wieśkiem 3 było podobnie. Obie gry, zgodnie z wymaganiami autorów, nie powinny mi się nawet odpalić.
W tej generacji konsol wiekdzy problem beda mieli konsolowcy, gdyz seria GF 3xxx, Radon 6xxx i procesory z rodziny Zen3, rozjada te nowe konsole, a to dopiero ich początek, za 3-5 lat taki GF 5xxx czy Radeon 9xxx czy Zen5 beda juz kilka x wydajniejsze.
Poza tym na PC nikt Cie nie zmusi, zebys zarzynał swoje GPU rozdzielczością 4K czy wlaczał Raytracing.
Uruchomisz w nizszej i bez tych bajerow i osiągniesz wiecej fps.
Na konsolach nie bedzie wyjscia, bedzie niewolnikiem dążenia do osiagniecia rozdzielczości 4K kosztem wszystkiego innego.
Przeciez w nowych grach masz tryby jakosciowe/wydajnosciowe.
Od czasu ps4 pro masz do wyboru.... Fhd 60 klatek lub 4k 30kl i bez wodotryskow ;).... Niektore gry gdy wybierzesz nizsza rozdzielczosc z 60 klatkami oferuja Wiecej bajerow graficznych...
Po premierze konsol pod koniec 2013 roku już w połowie 2014 rosły wymagania gier, szczególnie rozmiar, co zabawne, pecety już dawno mogły obsłużyć to co przyszło w 2014 tylko wszyscy mieli na to wywalone, nikomu się nie chciało, a po za tym gdyby jednak się im chciało to wersje konsolowe wyglądałyby jak totalny szrot przy pc, to byłby słaby marketing.
Ale wtedy wzrost wymagań był pozytywny w sumie, bo ci co mieli konkretne pc to w końcu mogli te moce wykorzystać bez w zasadzie upgradeu.
I teraz przez chwilę będzie podobnie, przecież te wszystkie "next genowe" aktualizacje do starszych tytułów dla nowych konsol w zasadzie nie robią żadnej różnicy nowoczesnemu pc, oni kreują to na next gen, a na pc to kolejna łatka, która wykorzysta w końcu zapas mocy, co mogło być zrobione już wcześniej na pc, ale znowu, nikomu się nie chciało, a poprzednia generacja wyglądałby bardzo źle przy tym.
Swoją drogą oni teraz tymi łatkami głównie równają do 60 fps, i dobrze, ale to żadna nowość na pc.
Relacje sprzętu mimo wszystko mocno się różnią teraz niż to było podczas premiery w 2013, gdzie twórcy już mieli serdecznie dość ps3 i x360, gdzie gry potrafiły działać już okrutnie źle, patrząc teraz na xone czy ps4 to gry naprawdę nadal dają radę mimo tylko 30 fps, wyglądają i działają po prostu w miarę dobrze, jest to dużo bardziej znośne niż koniec poprzedniej generacji.
Poprzednia zmiana warty pokazała co jednak trzeba brać pod uwagę bardziej, wydaje się, że obecne pecety są zdecydowanie lepiej przygotowane na nowe konsole, wielu już ma 6 rdzeni, ze 16gb i co najmniej 6-8gb na gpu, także nie wydaje się, że nagle pojawią się poważne problemy wydajności, choć pewno za jakiś czas te 8 rdzeni to będzie mus, ale to dobrze, im szybszy postęp tym lepiej
A ja bym chciał na golu zestawienie jaki komputer złożyć na tą generacje. Czy zostawiać i5 2500 bez k (który mi służył przez całą mijająca generacje) czy wywalić na Ryzena 5 3600? A z grafiki gtx 1080 czy już coś z rtxów, a może z Radeonów?
Ja nie rozumiem czemu wszyscy tak świrują z tym 4K. Jakby kompletnie pominięto standard QHD, który i tak wiele wnosi. Jeszcze rozumiem konsole poprzez TV, ale żeby na PC tak się spinać. Mam 3440x1440 i planuję wymienić... na 5120x1440, dalej 4K mnie nie grzeje.
Ale konsole maja dynamiczne 4k
Autor chyba zapomniał o jednej istotnej kwestii, że nowe konsole stawiają na 4k a większość ludzi na pc gra w 1080p gdzie wymagania są 2x mniejsze.
Fakt, teraz pewnie gry będą wymagać lepszych procesorów, ale nie panikował bym, ps4 ma podobno 3 lata przed sobą.
Jak teraz GTX 970 styka prawie na cala generacje do komfortowego grania w full hd, to przy nextgenowych grach powinien styknac RTX 3070, poczatkowo nawet mniej
Mysle, ze taki RTX 2060 to bedzie minimum, zeby pograc w miare fajnej jakosci jezeli chodzi o pierwsze nextgenowe gry, karty z serii 2xxx beda niedlugo dosc tanie
GF3060 z 12 GB VRAM wystarczy. No chyba, że będą za trzy lata 2x wydajniejsze modele pro konsol.
Do tej pory nie mam problemu z grami na GTX 970. Taki RDR2 przechodziłem na high/medium w 30-50 a czasem i nawet powyżej 50 w zależności od lokalizacji. Poniżej 30 nigdy nie spadło i rzadko się pojawiało. Kartę jeszcze można podkręcić i ponoć idzie osiągnąć tym to co oferuje 980 więc jak zacznie jej brakować to się będzie trzeba pobawić.
Myślę, że w miarę komfortowo przesiedzę sobie na swoim 2060 kolejne 2-3 lata, a później to wiadomo - konsola, albo jak fundusze pozwolą to może jakiś upgrade.
Wpłynie tak jak zawsze. Czyli przyblokuje rozwój.
Może się okazać, że najbardziej skoczą wymagania odnośnie dysków. 2tb ssd nvme kosztują tyle, co ośmiojajowiec od amd.
to ze na xboxie s teoretycznie ma wszystko dzialac to nie znaczy ze bedzie to dla kazdego grywalne bo roznica miedzy ps4 a ps4 pro jest znaczna a co dopiero taka pipidówa i wcale sie nie zdziwie jak za jakis czas jakas gra moze nie pojsc albo dostanie downgrade konkretny. Za bardzo ufaci3 tym wydawca pomimo tego ze ciagle zawodzą
PC jest dla bogatych ludzi których stać na wymianę sprzętu . PC jest lepszy od konsol ponieważ oferuje znacznie lepszą oprawę graficzną w grach . Za 2 lata będą wychodzić takie tytuły że konsole nie dadzą radę wiec będą krojone tekstury itp . PC z tym problemu nie będzie miał i kolejna sprawa konsole kupują rodzice swoim dzieciom aby mieć spokój na kolejne 7 lat z wydatkami na zakup nowego sprzętu.
PC jest dla bogatych ludzi których stać na wymianę sprzętu .
Hehe, wystarczy rzucić okiem na statystyki Steama żeby zobaczyć z jakich "krezusów" składa się pecetowa brać :D.
PC jest lepszy od konsol ponieważ oferuje znacznie lepszą oprawę graficzną w grach .
Mhm, niektóre pecety to oferują. Tylko że większość gra na tosterach na których Minecraft przycina :D.
Za 2 lata będą wychodzić takie tytuły że konsole nie dadzą radę wiec będą krojone tekstury itp .
Za dwa lata to przy odrobinie szczęścia developerzy będą w stanie wykorzystać potencjał tych konsol bo powoli przestaną brać pod uwagę sprzęt 8 generacji.
Nawet za 5-6 lat 9 generacja będzie sobie świetnie dawała radę z grami bo to pod te konsole twórcy będą robić gry. Przy projektowaniu gier nikt nie patrzy na moc pecetów, a już absolutnie nikt nie patrzy na moc high endowych PC. To konsole warunkują rynek.
PC jest raczej dla ludzi, którzy mają czas bawić się w ustawienia, instalacje poprawek, i poprawek do poprawek, bo coś nie chodzi jak trzeba, rwie się lub akurat w Twojej wersji sprzętowej nie działa i musisz przeczytać kilka forów, żeby znaleźć wolkaround, aby gra u Ciebie działała poprawnie - dlatego konsole jeszcze długo będą miały racje bytu
Mhm, niektóre pecety to oferują. Tylko że większość gra na tosterach na których Minecraft przycina :D.
Tak patrzę na Steam survey, to widzę że przesadzasz.
Około 40% to 4 rdzenie i 16 GB RAM.
Najpopularniejsze GPU (10% - sporo biorąc pod uwagę mnogość modeli) to GTX 1060, czyli może nie high end, ale nadal przyzwoita karta.
Na pewno jest to zestaw wydajnościowo przerastający PS4. Teraz nowa generacja, wymusi upgrade, więc za jakiś czas ten średni pc znowu nie będzie taki słaby.
A po co wydawać pieniądze na nowy sprzęt, skoro stary spełnia swoje zadanie?
Przy projektowaniu gier nikt nie patrzy na moc pecetów, a już absolutnie nikt nie patrzy na moc high endowych PC. To konsole warunkują rynek.
To prawda. Dlatego właśnie przesiadłem się na ośmiojajowca i jak dobrze pójdzie, to znowu mi wystarczy na całą generację konsol.