Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii
RTX jest inaczej mówiąc sprzętową implementacją standardowego API Microsoftu (DirectX Raytracing / DXR) w kartach graficznych / sterownikach NVidii.
AMD będzie miało swoją sprzętową implementację tego API na własnych kartach / sterownikach i również może je sobie nazwać tak jak im się podoba.
https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-microsoft-directx-raytracing/
https://github.com/microsoft/DirectX-Specs/blob/master/d3d/Raytracing.md
CD Projekt nigdy nie mówił że Ray Tracing będzie ekskluzywny dla kart od Nvidii. Mówili że będzie na RTX'ach oraz że mają współprace z Nvidią.
Najlepszym dowodem zresztą jest to że przecież na klocku i plastuchu jest grafika od AMD a mimo ray tracing też tam ma być.
Zresztą proszę wasz cytat - "że w dniu premiery ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie dostępny wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia."
Nie manipulujcie czytelnikami :)
Nikim nie manipulujemy, wspomnieliśmy o TYMCZASOWEJ wyłączności. Nie trzeba nawet wchodzić w newsa, aby o niej przeczytać. :)
Ważne pytanie- czy jeżeli kupiłem preorder z dostawa do paczkomatu to faktycznie 10 grudnia bedzie on juz czekał w nim czy to dopiero data wysylka pudelka i dostane je np 2 tygdonie pozniej>?
Sama nvidia bardzo powiązała se sobą raytraycing przez szeroką jego promocje i promowanie pod nawzą RTX. No ale od początku mówiono, że funkcja ta bedzie również dostępna na kartach amd po przemierze
Akurat RTXGI to nie jest po prostu interpretacja DX12 Ultra. Nvidia wypuściła swoją technologie na długo przed wszystkimi i właśnie w nvidiowej wersji znajduje duża kupa opatentowanych technologii do których dostępu ani AMD ani microsoft ani intel nie mają.
Twój komentarz ma niestety cechy manipulacji.
RTXGI to tylko taki dodatkowy SDK dla developerów, który wypuściła NVidia, który jest implementacją standardowego API DXR (DirectX Raytracing). Jest to tylko część Ray tracingowego API, bo tylko Global Illumination. W dodatku jest full open source, więc zarzut o "kupa opatentowanych technologii do których dostępu ani AMD ani microsoft ani intel nie mają." nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości. Każdy kto chce, może sobie te "technologie" zobaczyć i obejrzeć (w tym Microsoft, Intel czy AMD, czy nawet ja czy Ty, jeśli chcielibyśmy sobie zrobić coś podobnego we własnej grze).
Nieprawdziwy jest także komentarz o "Nvidia wypuściła swoją technologie na długo przed wszystkimi", gdyż to właśnie Microsoft pierwszy ustandaryzował API Ray tracingu w Windowsie, i ich intencją było to, żeby był hardware-agnostic. DXR pojawił się jeszcze wtedy, kiedy nie istniała jeszcze żadna karta mająca jego obsługę w hardware. Samym założeniem tego API było to, żeby takie karty je akcelerujące pojawiły się w przyszłości ze wszystkich zainteresowanych tym stron. NVidia po prostu pierwsza wypuściła na rynek karty, które miały tą obsługę DXR, i stwierdziła, że to dobre posunięcie marketingowe, żeby również odświeżyć branding kart, aby odróżnić je od starych bez obsługi (RTX zamiast GTX).
Gdyby gra wyszła zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, faktycznie RT był by na wyłączność Nvidii. Po prostu wcześniej nie było kart AMD że wsparciem tego. Teraz po kolejnym przesunięciu premiery karty zdążą się pojawić na rynku przed grą.
Nie prawda. Radeona kupisz 18 listopada, czyli zdążysz na poprzednią premierę CP
tylko jest jedno ALE jak zwykle RT w przypadku NV będzie możliwe do uruchomienia gołe jak i z DLSS 2.0 lub 2.1 gdzie będzie duża wydajność + RT, w przypadku kart AMD dostaniemy tylko RT ewentualnie nędzną imitację DLSS od NV (niestety AMD na ten moment raczku w maszynowym uczeniu), w WD Legion też nikt nikomu nie broni grać z RT na kartach od AMD.
To co wypisujecie woła o pomstę do nieba, to są zwykle, totalne bzdury, tragicznie niski poziom wiedzy redakcji.
Nikt z CDPR nigdzie nie powiedział, że RT będzie w jakikolwiek sposób ekskluzywne, niczemu nie zaprzeczacie, co najwyżej swoim wymysłom, bo to tylko wy sobie tak to interpretujecie.
Była wyłącznie informacja, że na premierę ma działać tylko na kartach nv, zapewne z powodu braku czasu by dopracować na kartach amd, ale to tyle.